News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Yhteiskunnan feminisaatio?

Started by Kim Lindblom, 29.07.2009, 13:21:26

Previous topic - Next topic

Tunkki

Quote from: Phantasticum on 31.07.2009, 17:28:47
Voisko joku ottaa vielä kantaa siihen, kun esitin, että aseesta on hyötyä ainoastaan siinä tapauksessa, että kulkee jatkuvasti pyssy tanassa. Kun asian ilmaisee näin kielikuvallisesti.

Minäpä koetan ottaa. Tässä keskustelussa ei ole kukaan (vielä) sanonut sitä yhtä perustavanlaatuista lausetta jolla jenkit perustelevat aseenkantolakinsa: An armed society is a polite society.

Jos jokaisella *saattaa* olla tappavaa voimaa taskussa/kasissa niin ei innosta ryöstely. Näin se ikävä kyllä vaan toimii.

Vastavoiman uhka vähentää riekuntaa. Ostakaa täyteisiä haulikoihinne.

Pohjolan puolesta

Tuossa on (naisen) mielenkiintoinen kirjoitus Aftenpostenissa.
Olisikohan jonkulla aikaa "suomentaaä" sitä?

Aftenposten.no 13,8.2009

HANNE NABINTU HERLAND-  religionshistoriker og skribent, Oslo
KJØNNSROLLER. Aggressive feminister stiller knallharde krav til mannen, men påfallende få til seg selv. Respekten for det klassiske mannsideal må gjenreises.

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article3214207.ece
McLuhan: "Olemme sekoittaneet järjen, luku -ja kirjoitustaitoon"

Simo Hankaniemi

Olen samaa mieltä ketjun aloittajan kanssa yhteiskunnan yleisestä veltostumisesta, mutta hiukan eri mieltä esimerkeistä. Tupakointi on mielestäni velttoutta, joka pitää kieltää, eikä kovuutta, mikä pitää sallia. Olen 1960-luvulta saakka pitänyt tupakoitsijoita velttona paskaporukkana, eikä mielipiteen muuttamiselle ole tullut tarvetta myöhemminkään. Tupakkalakien osalta yhteiskunta on kehittynyt valtavasti positiiviseen suuntaan, kaikissa länsimaissa. Lopullinen niitti tupakoinnille on kuitenkin vielä antamatta.

Tommi Korhonen

Quote from: Kommunistimutantti on 30.07.2009, 20:20:00Miksi kukkahattutätien mielestä toimiva, suora väkivalta on kauheaa, mutta sairas ja pitkäkestoinen henkinen väkivalta ihanaa?

Tähän on olemassa täysin selkeä ja johdonmukainen selitys. Henkinen väkivalta ja yhteiskunnan tuella tehtävä sakinhivutus on heidän hallussaan, toisin kuin välitön väkivalta.

Muuten olen sitä mieltä että feminisaatio on iso ongelma. Olen itse aika vahvasti sukupuolten tasa-arvon kannalla, ja olen mm. ehdottanyt työpaikallani työpaikkakohtaisen erän käyttöä osittain naistasapalkkaerään (työnantaja ei suostunut). Ja ehdottomasti naisilla pitää olla samat oikeudet ja sama palkka jne.
Mutta se ei tarkoita ettenkö sitä olisi mieltä että feminisaatio on totta ja ikävä asia myös poliittisesti, ja olen myös sitä mieltä että sukupuolten tasa-arvo ei ole ihan niin yksinkertainen asia kuin mitä feministiset piirit siitä haluavat antaa mielikuvan. (ref: Naisten seksuaalinen valta, joka on selkeästi asenteellinen mutta ainakin osin todenmukainen kuvaus asiasta)
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.