News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Soldiers of Odin ja muu katupartiointitoiminta.

Started by Mehud, 09.10.2015, 17:34:18

Previous topic - Next topic

Panopticon

Quote from: Veikko on 06.12.2019, 23:39:06

Minun mielestäni jokainen saa marssia. Vapaassa ja demokraattisessa maassa marssiminen on jokaisen kansalaisen oikeus, kunhan ei häiritse muita.

Ja itsenäisyyden puolesta varsinkin on mielestäni suorastaan suositeltavaa jokaisen kynnelle kykenevän marssia. Jokaisen persun, jokaisen kokoomuslaisen, jokaiden kepulin, jokaisen sosiaalidemokraatin, jokaisen natsin, jokaisen kommarin, jokaisen vihreän... Vaikka samassa kulkueessa, jos mahdollista. Tai eri kulkueissa, kun se ei näytä olevan mahdollista.

Kunhan vain marssivat, eivät käy toisten marssijoiden, tai ei-marssijoiden, päälle.

Marssiminen on reipasta toimintaa. Se vahvistaa reittä ja persua, pienentää mahaa ja avaa keuhkot. Kaikki marssimaan.

Olen täysin samaa mieltä. On oikein, että kaikilla on oikeus marssia ja esivalta turvaa sen. Mutta onko se hyödyllistä asialle? Yhdysvalloissa perustuslaki turvaa natseille sananvapauden, Klukluksklan on saanut perseillä miten huvittaa, ym. Samaan aikaan kuitenkin koko monikulttuurihulluus on keksitty Yhdysvalloissa, kun valtameriä yhdistävä junarata toi halpatyövoimaa kiinasta; alkoi rasistinen kampanja keltaista vaaraa vastaan. Keksittiin monikulttuurisuus selittämään halpatyövoima. Kaksipuoluejärjestelmässä toiselle puolelle käy halpatyövoima ja toiselle uudet äänestäjät. Ääriperseilijät ohjaavat vain  äänestäjiä näille monikulttuurisuuden, eli halpatyövoiman kannattajille.

Lalli IsoTalo

Minun piti pitkään miettiä, mikä minua häiritsi tässä SoO tilaisuudessa 6.12.2019.

Minua häiritsi se, että 4-5 puhujan asiat olivat suureksi osaksi sellaista, jonka voisin hyväksyä, vaikka en itse sanoisi niitä julkisesti ääneen. Mutta sitten tämä kainalontuuletus juttu: minua kai häiritsi se, tajusin miten iso ero minulla kuitenkin noihin tuulettajiin, vaikka paljon yhteistäkin on.

Tajusin, että joku voisi pitää minuakin uusnatsina, vaikka vastustan sosialismia kaikissa muodoissaan.

Ymmärrän kyllä sen, että katujen rauhallisuutta suojellaan. Mutta en ymmärrä, miksi tekemällä tehdään pesäero tavallisiin suomalaisiin näillä tuuletuksilla.

Ellei se sitten nimenomaan ole juuri tavoitteena.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Maija Poppanen

Quote from: Jorma M. on 06.12.2019, 23:21:40

Miksi tässä ketjussa on SOO-kulkuetta arvostelevia viestejä?

Onko täällä Hommalla joku jäsen jonka mielestä natsit jne yms ei saa marssia, mutta kommunistit jne tms saavat? Siis joku jäsen jonka viestiluku on yli 100?

Mitenkään Odineihin kantaa ottamatta - sun kysymykses on varsin omituinen.

Miten odinien tai "natsien" arvostelusta seuraa, että kommarit tovereineen halutaan vapauttaa kirmaamaan aivan vapaasti?

Idumea

Quote from: Lalli IsoTalo on 07.12.2019, 00:17:10
Minun piti pitkään miettiä, mikä minua häiritsi tässä SoO tilaisuudessa 6.12.2019.

Minua häiritsi se, että 4-5 puhujan asiat olivat suureksi osaksi sellaista, jonka voisin hyväksyä, vaikka en itse sanoisi niitä julkisesti ääneen. Mutta sitten tämä kainalontuuletus juttu: minua kai häiritsi se, tajusin miten iso ero minulla kuitenkin noihin tuulettajiin, vaikka paljon yhteistäkin on.

Tajusin, että joku voisi pitää minuakin uusnatsina, vaikka vastustan sosialismia kaikissa muodoissaan.

Niin. Se ero taitaa olla siinä, että toinen pelaa sosialistien peliä sosialistien säännöillä, toinen on vapaa ja tekee mitä tykkää.

Julleht

Joo-o. Olin kuvitellut, että SOO:llä olisi ollut malttia olla sporttailematta niitä hakaristejä ja tuulettelematta kainaloita omassa kulkueessaan massiivisesta reunaruhtinoinnin houkutuksesta huolimatta. Jos nyt ei muuta, niin omienkin sanojensa mukaan kansallissosialistisen PVL:n bulvaanina toimimista kun näiden marssin omiin nimiinsä ottivat.

Tämänpäiväisillä päätöksillään partiointipiiri aika tehokkaasti tuhosi ne vähäisetkin vaikutusmahdollisuutensa yhteiskunnassa. Sillä kansallissosialismilla nyt vain on sellainen hankalammin kumottava risti kannettavanaan, että sitä julkisesti tunnustavia tai tukevia ihan perustellusti kartetaan kuin sitä kuuluisaa ruttoa. Tästä lähtien voinen luvata, että natsisympatiat ja kainalotuuletukset nostetaan framille median toimesta joka sen siunaama kerta kun ko. porukka mediassa mainitaan.

Taisin tästä jo viime itsenäisyyspäivänä ulista, mutta en edelleenkään keksi nuivuuden kannalta mitään yhtä myrkyllistä ja haitallista kuin antaa perusteltu syy kutsua porukkaa natsiksi. Miksi annetaan syy? Miksi sitä puolustellaan? Ihan sama kunhan suvakkia vituttaa? Taitaa lähinnä naurattaa, että ne tekee sen ihan itte.

Edit. Oliki 612-ketju, varmaan tää keskustelu parempi odinien omassa
The road to wisdom? Well, it's plain
And simple to express:
Err
and err
and err again,
but less
and less
and less.

Pkymppi

Quote from: Idumea on 07.12.2019, 00:36:14
Quote from: Lalli IsoTalo on 07.12.2019, 00:17:10

Niin. Se ero taitaa olla siinä, että toinen pelaa sosialistien peliä sosialistien säännöillä, toinen on vapaa ja tekee mitä tykkää.

Niin, että se onkin vapautta tehdä sosialisteille propagandamateriaalia.

Arvoton

SOO pisti itsensä karsinaan. Uskottavuus meni. Kait olivat sen räknänneet, että saanevat enemmän hyötyä bulvaanina olosta, mitä menettävät kansan suosiosta. Anarkojen ja kiihkovihreiden mielipiteet mulle yhdentekeviä. Niillehän minäkin olen natsi, kun on tullut muutama vuosi Persuja äänestettyä.

Mut siis SOO on nyt natsiporukka minunkin käsityksissä, kun se aiemmin on ollut itsenäinen ja poliittisesti väritön. Ja kun se Vastarinnan kansallissosialismin kansallinen osa tarkoittaa ruotsalaisia. ;D

vihapuhegeneraattori

Quote from: Marokon Kauhu on 20.11.2019, 16:25:52
Quote from: vihapuhegeneraattori on 20.11.2019, 12:30:07
Kohti Vapautta porukka on nasseja, siis ihan oikeita sellaisia.

Suattaapa ollakinniin tai suattaapa olla olematta. Kiviäkin kiinnostaa.
Henkilökohtaisesti toivoisin että muiden  puljujen marsseihin tai muuhun toimintaan osallistuttaisiin niiden tunnuksissa.

Itse kuulun katupartiojärjestöön, jonka tarkoitus on edistää suomalaisten turvallisuutta.
Mikään muu ei koske "itse ilmoitettua soo-identiteettiäni".

En mä ole SOO:ta natsittelemassakaan. Vaan sanoin että KV miekkari oli (ennen kieltoa) nassejen marssi. Ja mä olen sen puolella että myös natseilla on oikeus osoittaa mieltään, samoin kuin mulla ja muilla on sillon oikeus osoittaa mieltään nasseja vastaan.

Slightly Offtopic: Rotterdam nimisessä kapakassa kieltäydyttiin 6.12 tarjoamasta SOO pusakassa olevalle kaverille joten vaihdettiin kapakkaa. Rotterdamillakin on oikeutensa, mutta niiden käyttäminen voi maksaa asiakkaita. Tässä kuitenkin kummankin puolen oikeuksia harjoitettiin sulassa sovussa.
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Sepeteus Hiihtäjä

Turvallinen Suomi Takaisin kulkue keräsi kaikki hullut suvakit liepeilleen ja onnistuivat mokaamaan hommansa kunnolla. Syksy Räsänen teki jonkun toisen proffan kanssa atakin ja poliisi raahasi heidä tukasta helkuttiin ja Syksy ainakin kopitettiin. Tämän lisäksi suomen vainotuin ei-julkkis, elikkäs eräs entinen YLEläinen, joka ei voi vainon, häirinnän, uhkauksien, väkivallan, Putinin ja lähestymiskieltojen takia kulkea kadulla vapaasti päätti mennä keskellä suomen suurinta natsimarssia ja tunkea kameraa ihmisten naamoille niin, että poliisi joutui käskyttämään tätä usemman kerran, kunnes tajusi poistua, ennen kisahalli reisua. Reissu kisahalliin ja muutaman tunnin putkatus olisi tälle henkilölle ollu liian vaikea pala, koska hänellä on tarve kuuden tunnin välein...hmm...välipalaan.

Muuten tuo kulkue oli aika samanlainen, kuin ennenkin, paitsi nyt Odinit oli isosti mukana ja siksi kait se olikin niin iso. Taisi olla siis isompi hässäkkä, ku jos olis ollu Kohti vapautta nimellä.
"Käteen sattuu, polttaa."
"Korostan, että se johtuu vain siitä, että kätesi on nuotiossa. Ei siis mitään syytä huoleen eikä toimenpiteisiin. Sanot vain napakasti, että ei saa polttaa."

Jorma M.

Quote from: Maija Poppanen on 07.12.2019, 00:22:18
Quote from: Jorma M. on 06.12.2019, 23:21:40

Miksi tässä ketjussa on SOO-kulkuetta arvostelevia viestejä?

Onko täällä Hommalla joku jäsen jonka mielestä natsit jne yms ei saa marssia, mutta kommunistit jne tms saavat? Siis joku jäsen jonka viestiluku on yli 100?

Mitenkään Odineihin kantaa ottamatta - sun kysymykses on varsin omituinen.

Miten odinien tai "natsien" arvostelusta seuraa, että kommarit tovereineen halutaan vapauttaa kirmaamaan aivan vapaasti?

Kysymyksesi on kyllä aika hyvä. Vastaus: koska spedeilin ja luulin olevani 612-ketjun sisällä ja luulin vastaavani sinne läikkyneeseen Odin -keskusteluun.

Toisaalta, niin kuin Tommy Taberman aikoinaan riimitteli "EEC ... läski läikkyy kuin siirtomaat".
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Kauhea Ihmismäinen Otus

Quote from: Arvoton on 07.12.2019, 01:16:59
SOO pisti itsensä karsinaan. Uskottavuus meni. Kait olivat sen räknänneet, että saanevat enemmän hyötyä bulvaanina olosta, mitä menettävät kansan suosiosta. Anarkojen ja kiihkovihreiden mielipiteet mulle yhdentekeviä. Niillehän minäkin olen natsi, kun on tullut muutama vuosi Persuja äänestettyä.

Mut siis SOO on nyt natsiporukka minunkin käsityksissä, kun se aiemmin on ollut itsenäinen ja poliittisesti väritön. Ja kun se Vastarinnan kansallissosialismin kansallinen osa tarkoittaa ruotsalaisia. ;D

Oliko se jo 6.12.2017 kun muistaakseni SoOn osasto banderolleineen marssi PVL:n takana. Jo sillon tuli vähän sellainen prätkäkerho ja sen prospectit asetelma. SoO:n riveissä oli vielä kaikkea natsilarppausrekvisiittaa kuten SS:n sloganibanneria (blood & honour  - Blut und Ehre) eli ei tässä mitään uutta auringon alla tämän suhteen. 612:ssa en itse kulje koska järkkärit suhtautuvat väliinpitämättömästi siiihen, että PVL:läiset pitivät tunnuksiaan esillä.

Pienetureiällinen lesbotransnainen

Tabula Rasa

Blood & honour on käsittääkseni musiikkijärjestäjä taho joka järkkää rac-keikkoja? Se sitten että nimen alkuperäinen etymologia voi olla tuo.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Kauhea Ihmismäinen Otus

Quote from: Tabula Rasa on 07.12.2019, 09:35:26
Blood & honour on käsittääkseni musiikkijärjestäjä taho joka järkkää rac-keikkoja? Se sitten että nimen alkuperäinen etymologia voi olla tuo.

Korjaus, SS:n motto olikin "Meine Ehre heißt Treue" (uskollisuus on kunniani). Blut und Ehre liityy enemmän Hitlerjugendiin, ja Blood and Honour on uusnatsien musiikkiverkosto.   
"The motto has been used in translation by several different neo-Nazi organisations. Blood and Honour is an international network of neo-Nazi musical groups."
Pienetureiällinen lesbotransnainen

no future

Quote from: Tabula Rasa on 07.12.2019, 09:35:26
Kyllähän toi Blood and Honour on ihan ehtaa natsiskinikerhoilua ollut aina. Näillä oli aiemmin Hertsikassa se kerhotila, missä ammuskeltiinkin joskus.

Mäntsälän Kapina

Quote from: Lady Deadpool on 06.12.2019, 23:37:08
Ymmärrykseni mukaan SoO - marssi oli aika sekalainen joukko ihmisiä. PVL:n väki kai oli mukana, koska marssin järjestäjänä toimiva taho halusi tarjota heille mahdollisuuden osallistua sen jälkeen kun poliisi oli heidän oman marssinsa kieltänyt. Sivukorvalla olin kuulevani (tein kotitöitä samalla, joten kuuleminen on niin ja näin) perusteluja siitä, että yhden järjestön kieltäminen yms. on askel myös muiden järjestöjen kieltämiseen, erityisesti kansanmielisten järjestöjen. Siitä syystä tuki PVL:n porukalle, mahdollisista mielipide-eroista huolimatta.

Heilaavat puhujat olivat ainakin näkemäni mukaan PVL:n edustajia - suuri osa ulkomailta. Kuuntelijoissa oli varmasti kannattajiaan mukana suurehko määrä, joten kainalon tuuletus on aika odotettavaa.

Tämä.
Sekalaista porukkaa oli.
Itse en edelleenkään pidä tästä PVL porukoiden kanssa kaveeraamisesta, ja jätin tästä syystä tämän marssin väliin.
Asiasta tullaan varmasti diskuteeraamaan jatkossa.

Osallistuin toki 612-kulkueeseen, talvitakki soo-hupparin päällä koska järjestäjien toive.

Lalli IsoTalo

Quote from: Mäntsälän Kapina on 08.12.2019, 10:40:34
Itse en edelleenkään pidä tästä PVL porukoiden kanssa kaveeraamisesta, ja jätin tästä syystä tämän marssin väliin.

Ennen kuin diskuteeraatte, lukekaa vastarintapistecomin tavoitteista kohta 7 jossa lukee, että PVL:n tavoitteena on vahva pohjoinen valtionrakenne vakaalla itsenäisyydellä, joka rakentuu ainakin Suomesta, Ruotsista ja Norjasta.

PVL siis aivan avoimesti vastustaa Suomen itsenäisyyttä. Tästä ei kai pitäisi enää olla mitään epäselvyyttä?

Saanko ehdottaa: jos päätätte lopettaa kaveraamisen, niin julkinen irtisanoutuminen PVL:n tavoitteista, menettelytavoista ja kansallissosialismista voisi kiillottaa kilpeänne, johon julkinen heilaaminen median edessä SoO:n nimissä Oopperan Amtiteatterissa jätti ikäviä jälkiä itsenäisyyspäivänä 6.12.2019.

YLEn tietojen mukaan ( https://yle.fi/uutiset/3-10534212 ) PVL on perustamassa natsipuoluetta. Mielestäni tämä on hyvä idea, jotta natsit voivat natsiutua keskenään, ilman että sotkeutuvat aidosti kansallismielisten liikkeiden toimintaan. Siis niiden, jotka haluavat säilyttää/palauttaa itsenäisyyden.
— Missä N, siellä R

Mäntsälän Kapina

Quote from: vihapuhegeneraattori on 07.12.2019, 02:15:07

Slightly Offtopic: Rotterdam nimisessä kapakassa kieltäydyttiin 6.12 tarjoamasta SOO pusakassa olevalle kaverille joten vaihdettiin kapakkaa. Rotterdamillakin on oikeutensa, mutta niiden käyttäminen voi maksaa asiakkaita. Tässä kuitenkin kummankin puolen oikeuksia harjoitettiin sulassa sovussa.

Tilanne oli vähintäänkin omituinen: Oltiin siinä kavereiden kanssa marssin jälkeisillä.
Kaikessa rauhassa juteltiin, eikä kukaan asiakas kiinnittänyt meihin kyllä minkäänlaista huomiota.
Olin ainut jolla oli soo pusakka. Toinen kierros taisi olla menossa, ja se olisi joka tapauksessa ollut viimeinen koska soo-kuteissa saa "edustaa" mutta ei ryypätä ja riehua (jollei halua välittömiä potkuja porukasta).

Mutta ythäkkiä tulivat vaatimaan, että pusakka pitää laittaaa piiloon.
Poliittisia tunnuksia ei kuulemma saa heidän ravintolassaan näkyä.
Vaatija oli epäsiisti, sinitukkainen kaveri, jolla oli kirjaimellisesti otsaan asti suttuisia tatuointeja: Esitteli itsensä kuitenkin vuorovastaavaksi.
Todella absurdia.
Ilmeisesti on poliittisia tunnuksia, ja "poliittisia tunnuksia", koska näin mm. 612 pipoja joillain.

Usutin nämä henkilöt kysylemään portsarilta, onko pipo ok.
Siitäs saavat: Aikasen heikolla jäillä mennään, jos portsareiden pitää alkaa skannaamaan poliittisia tunnuksia asiakkaiden vaatteista.

Veikkaisin että tämä oli ko. vuorovastaavan ihan oma keksintö.
Oli "hiukan" vasemmistolaisen oloinen.

Sen kummempaa kaustia ei siinä sitten: Kyllä rahat on tähän mennessä ravintoloille kelvanneet, hupparilla tai ilman.
Teidän porukka kuulemma jo ottanut ketjun omistajaan, Elantoon -  HOK , yhteyttä.
Jos ravintolalla on tuollaisia vaatimuksia asiakkaita kohtaan, ne varmaan olisi hyvä selkeästi ilmoittaa ennen kuin raha vaihtaa omistajaa.

törö

^^ Pohjoismainen natsivaltio on niin helppo erottaa kansallismielisyydestä, että osa kansallismielisistä taitaa olla tarranatsien myyriä, koska asia ei tunnu menevän kaikille jakeluun millään ilveellä.

VilleJ

Quote from: Lalli IsoTalo on 08.12.2019, 11:11:35
Quote from: Mäntsälän Kapina on 08.12.2019, 10:40:34

Ennen kuin diskuteeraatte, lukekaa vastarintapistecomin tavoitteista kohta 7 jossa lukee, että PVL:n tavoitteena on vahva pohjoinen valtionrakenne vakaalla itsenäisyydellä, joka rakentuu ainakin Suomesta, Ruotsista ja Norjasta.

PVL siis aivan avoimesti vastustaa Suomen itsenäisyyttä. Tästä ei kai pitäisi enää olla mitään epäselvyyttä?

Tuosta PVL:n pohjoismainen liittovaltio haaveiden kauhistelusta tulee aina mieleen, että sehän olisi toteutuessaan vain vähemmän pahempi versio nykytilanteesta. Sen sijaan että meidän asioista päättäisi keski- ja etelä-eurooppalaiset, meidän asioista päättäisi pohjoismaalaiset.
Lisäksi PVL:n liittovaltiossa tuskin olisi etnistä värinää.

Ihan yhtä avoimesti Suomen itsenäisyyttä vastustaa SDP, KOK, KESK, VIHR, VAS, RKP, KD ja myös EU-myönteiset perussuomalaiset mikäli heitä on.

Sakari

Totalitarismi tapahtui se monikulttuurisuus, tai rotupohjalta on saman paskajanan eripäät. Tavoiteltava tila on kansallismielisyys, jossa toteutuu se aito yhteisöllisyys jota mokurotu ja roturotuporukka yrittää markkinoida omina ominaisuuksinaan.
Ooh lalaa...

Lalli IsoTalo

Quote from: Ville Jaako on 08.12.2019, 13:14:16
Quote from: Lalli IsoTalo on 08.12.2019, 11:11:35
PVL siis aivan avoimesti vastustaa Suomen itsenäisyyttä.

Tuosta PVL:n pohjoismainen liittovaltio haaveiden kauhistelusta tulee aina mieleen, että sehän olisi toteutuessaan vain vähemmän pahempi versio nykytilanteesta.

Tavoite ei ole haave ovat eri asioita.

QuoteIhan yhtä avoimesti Suomen itsenäisyyttä vastustaa SDP, KOK, KESK, VIHR, VAS, RKP, KD ja myös EU-myönteiset perussuomalaiset mikäli heitä on.

Puolueiden SDP, KOK, KESK, VIHR, VAS, RKP ja KD avoin antikansallismielisyys ei ole syy tukea PVL:n avointa tavoitetta lopettaa Suomen itsenäisyys.

Tässä aletaan liukua on ohi ketjun otsikosta.  :P
— Missä N, siellä R

Roope

QuoteKolmelle miehelle syytteet väkivaltaisen mellakan johtamisesta Tampereella: Ärsyttivät Soldiers of Odin -kulkuetta

Kolme miestä on saanut syytteet Tampereen viime toukokuun tapahtumista. Rikosnimike on väkivaltaisen mellakan johtaminen.

Oikeudenkäynti on tiistaina Pirkanmaan käräjäoikeudessa.

Kyse on viime toukokuussa Tampereen keskustassa olleesta Soldiers of Odin -ryhmän mielenosoituksesta ja vastamielenosoituksesta. Syytetyt ovat vastaryhmästä.

Aluesyyttäjä Olli Sulkonen kertoo, että tilanne oli eskaloitumassa väkivaltaiseksi yhteenotoksi.

– Poliisi pystyi sen estämään lähes kokonaan fyysisellä väliintulolla: muutamia kiviä ja kananmunia heiteltiin. Mitään mainittavia vammoja ei syntynyt, Sulkonen kertoo.

Syyttäjä vaatii kahdelle ehdollista vankeusrangaistusta ja yhdelle sakkoja.

[...]

Poliisi kertoi viime toukokuussa, että kulkueen loppuvaiheessa ulkopuoliset tahot puuttuivat kulkueen liikkumiseen toistuvasti "huutelemalla ja ärsyttämällä". Tilanne kärjistyi Vanhan kirjastotalon puistossa, jossa poliisin mukaan oli kahden ryhmän väkivaltaisen yhteenoton välitön vaara.

– Tilanteessa provosoitiin ja provosoiduttiin. Jonkin verran fyysistä kontaktia eri ryhmien välillä tapahtui. Tällä hetkellä ei ole tiedossa henkilöitä, jotka olisivat loukkaantuneet tapahtumassa, poliisin tiedotteessa kirjoitettiin.

Yhteensä neljä ihmistä otettiin kiinni. Kiinniotetut eivät olleet Soldiers of Odinin jäseniä. Kulkueeseen osallistuneita ei poliisin mukaan epäilty rikoksista.
Yle 10.2.2020

Edit:
QuoteAsiasta aiemmin uutisoineen Aamulehden mukaan ainakin yksi mielenosoittajista on ollut aktiivinen toimija Loldiers of Odin -ryhmässä, joka on tehnyt katupartiojärjestöstä pilkkaa esiintymällä klovniasuisina Soldiers of Odinin aiempien mielenosoitusten yhteydessä.

Johtamisesta syytetyt ovat syyttäjän mukaan järjestäneet vastamielenosoittajia paikalle esimerkiksi sosiaalisen median kautta ja olisivat omilla huudoillaan provosoineet omaa ryhmittymäänsä väkivaltaiseen käyttäytymiseen. Toiselta johtamisesta syytetyistä myös takavarikoitiin reppu, jossa oli kiviä.
Ilta-Sanomat: Soldiers of Odin -kulkueen vastamielenosoittajille vaaditaan ehdollista vankeutta väkivaltaisen mellakan johtamisesta 10.2.2020
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

ämpee

Kas kas, oikein spontaanisti oli mukaan tempaistu kivireppu vastamielenosoitukseen lähtiessä !!1!

Voisiko tätä oikeudenkäyntiä pitää jonkinlaisena ennakkotapauksena jossa olisi aitoa pyrkimystä rauhoittaa yhteiskunnallista tilannetta ja vähentää "parempaa" mielivaltaa kaduilla ??
Jonkinlaisena tasapuolisuuden tuulahduksena tätä voi pitää, sillä se kohdistuu vihdoinkin niihin jotka jo pitkään ovat olleet kaivelemassa verta nenästään.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Fiftari

Saa nähdä tuleeko rasmus yms. ryhmiin kommenttia kuinka poliisi ja syyttäjä on natsien puolella.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

n.n.

Quote from: ämpee on 10.02.2020, 12:31:27
Jonkinlaisena tasapuolisuuden tuulahduksena tätä voi pitää, sillä se kohdistuu vihdoinkin niihin jotka jo pitkään ovat olleet kaivelemassa verta nenästään.
Vaikea pitää tasapuolisuuden tuulahduksena kun kivirepun perässä vetäminen on sod:n ärsyttämistä. Eli ei ollut toimittajan mielestä kyseessä väkivaltakivet vaan sod:in provosoituminen ja viattomia taas viedään käräjille.

Kiitos ja anteeksi, hirttää kiinni välillä toimittajien mahtavat sanavalinnat  :facepalm:
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

Lahti-Saloranta

Onkoha Junes Lokan 12 päivä olevassa oikeudenkäynnissä samasta tapahtumasta kyse. Siinäkin antifa on syytettynä. Harkitseekohan poliisihallitus antifan kieltämistä väkivaltaisuuksien ja hyvien tapojen vastaisuuden vuoksi. Muuten nuo kivet on aika vaarallisia aseita, päähän kun kopsahtaa niin siinä voi mennä henki.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

nollatoleranssi

Quote from: Roope on 10.02.2020, 11:20:36
QuoteKolmelle miehelle syytteet väkivaltaisen mellakan johtamisesta Tampereella: Ärsyttivät Soldiers of Odin -kulkuetta

Kolme miestä on saanut syytteet Tampereen viime toukokuun tapahtumista. Rikosnimike on väkivaltaisen mellakan johtaminen.

Oikeudenkäynti on tiistaina Pirkanmaan käräjäoikeudessa.

Kyse on viime toukokuussa Tampereen keskustassa olleesta Soldiers of Odin -ryhmän mielenosoituksesta ja vastamielenosoituksesta. Syytetyt ovat vastaryhmästä.

Aluesyyttäjä Olli Sulkonen kertoo, että tilanne oli eskaloitumassa väkivaltaiseksi yhteenotoksi.

– Poliisi pystyi sen estämään lähes kokonaan fyysisellä väliintulolla: muutamia kiviä ja kananmunia heiteltiin. Mitään mainittavia vammoja ei syntynyt, Sulkonen kertoo.

Syyttäjä vaatii kahdelle ehdollista vankeusrangaistusta ja yhdelle sakkoja.

[...]

Poliisi kertoi viime toukokuussa, että kulkueen loppuvaiheessa ulkopuoliset tahot puuttuivat kulkueen liikkumiseen toistuvasti "huutelemalla ja ärsyttämällä". Tilanne kärjistyi Vanhan kirjastotalon puistossa, jossa poliisin mukaan oli kahden ryhmän väkivaltaisen yhteenoton välitön vaara.

– Tilanteessa provosoitiin ja provosoiduttiin. Jonkin verran fyysistä kontaktia eri ryhmien välillä tapahtui. Tällä hetkellä ei ole tiedossa henkilöitä, jotka olisivat loukkaantuneet tapahtumassa, poliisin tiedotteessa kirjoitettiin.

Yhteensä neljä ihmistä otettiin kiinni. Kiinniotetut eivät olleet Soldiers of Odinin jäseniä. Kulkueeseen osallistuneita ei poliisin mukaan epäilty rikoksista.
Yle 10.2.2020

Edit:
QuoteAsiasta aiemmin uutisoineen Aamulehden mukaan ainakin yksi mielenosoittajista on ollut aktiivinen toimija Loldiers of Odin -ryhmässä, joka on tehnyt katupartiojärjestöstä pilkkaa esiintymällä klovniasuisina Soldiers of Odinin aiempien mielenosoitusten yhteydessä.

Johtamisesta syytetyt ovat syyttäjän mukaan järjestäneet vastamielenosoittajia paikalle esimerkiksi sosiaalisen median kautta ja olisivat omilla huudoillaan provosoineet omaa ryhmittymäänsä väkivaltaiseen käyttäytymiseen. Toiselta johtamisesta syytetyistä myös takavarikoitiin reppu, jossa oli kiviä.
Ilta-Sanomat: Soldiers of Odin -kulkueen vastamielenosoittajille vaaditaan ehdollista vankeutta väkivaltaisen mellakan johtamisesta 10.2.2020

Aiemmin on ollut kivien heittelyä vastaavien tahojen kautta, mutta en ole ajatellut heidän varustautuneena tuota varten repullisella kiviä.

Tästäkö poliittisesta väkivallasta on oltu niin paljon huolissaan?
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Roope

Quote from: Fiftari on 10.02.2020, 16:50:56
Saa nähdä tuleeko rasmus yms. ryhmiin kommenttia kuinka poliisi ja syyttäjä on natsien puolella.

[tweet]1226824092730449920[/tweet]

QuoteAntti Rautiainen
Törkeää menoa Tampereen poliisilta ja syyttäjältä - huutelu & ärsyttäminen on heidän mukaan "väkivaltaisen mellakan johtamista". Tuskin menisi läpi edes Venäjällä.

Rangaistusvaatimus on kuitenkin vain ehdollista ja sakkoa. Ilmeisesti tämä on "suomalainen mellakka", josta sitten sellainen rangaistus ettei selvästikään edes syyttäjä usko että tämä olisi "mellakka" missään muualla maailmassa.

Seuraavaksi Suomessa: mellakkasyytteet kaikille, jotka osoittavat negatiivisia tai positiivisia tunteita julkisella paikalla ja liian näkyvästi tai äänekkäästi.

Muistaakseni jonkinlainen äärivasemmiston mielenosoitusspesialisti, joka toimitteli Venäjältä pois potkimisen aikoihin (toimi väkivaltaisessa anarkistiryhmässä) Kansan Uutisissa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Lasse

Quote from: Roope on 11.02.2020, 18:10:07

QuoteAntti Rautiainen
Törkeää menoa Tampereen poliisilta ja syyttäjältä - huutelu & ärsyttäminen on heidän mukaan "väkivaltaisen mellakan johtamista". Tuskin menisi läpi edes Venäjällä.

Rangaistusvaatimus on kuitenkin vain ehdollista ja sakkoa. Ilmeisesti tämä on "suomalainen mellakka", josta sitten sellainen rangaistus ettei selvästikään edes syyttäjä usko että tämä olisi "mellakka" missään muualla maailmassa.

Seuraavaksi Suomessa: mellakkasyytteet kaikille, jotka osoittavat negatiivisia tai positiivisia tunteita julkisella paikalla ja liian näkyvästi tai äänekkäästi.

Muistaakseni jonkinlainen äärivasemmiston mielenosoitusspesialisti, joka toimitteli Venäjältä pois potkimisen aikoihin (toimi väkivaltaisessa anarkistiryhmässä) Kansan Uutisissa.

Quote from: Lasse on 17.07.2018, 23:52:48
Valtamedia valkopesee TAAS väkivaltaisten anarkistien toimintaa!
https://mvlehti.net/2018/07/16/valtamedia-valkopesee-taas-vakivaltaisten-anarkistien-toimintaa/
Vanhamedian mukaan Helsingin poliisi otti kiinni "kadunvaltausta suunnitelleen joukon" Kiasman edessä Helsingissä. Tämän joukon tarkoitus oli mitä ilmeisemmin estää presidenttien autosaattueiden sujuva kulkeminen.

Meidän rehellinen vanhamediamme ei kuitenkaan sanallakaan kerro, että kadunvaltauksen takana oli anarkistinen A-ryhmä – itseään "antifasisteiksi" kutsuvat henkilöt.
.....................................
Aikaisemmin päivällä, juuri ennen mielenosoituksen alkua, kyseisestä anarkistiryhmästä käytiin kuvaajan päälle.

Tilanne on nähtävissä Junes Lokan striimiltä kohdasta 35:30 eteenpäin.
(linkki Juneksen videoon artikkelissa)

Anarkisti Antti Rautiainen raivostuu yleisellä paikalla kuvaamisesta
https://www.youtube.com/watch?v=TZW6753NXzw
Anarkisti Antti Rautiainen raivostuu yleisellä paikalla kuvaamisesta ja hyökkää kimppuun.
Tapahtumalla oli lukuisia silminnäkijöitä ja hänestä on tehty rikosilmoitus.

Väkivallakko videolla on tunnistettu Antti Rautiaiseksi. Ymmärtääkseni Soy Boyna twitterissä.
anttirautiainen.livejournal.com/profile

yhdistysrekisteristä löytyy Suomen anarkistiliikkeen tuki ry. Sen hallituksen jäseninä on A-ryhmän Antti Rautiainen ja muita anarkisteja.
https://www.aviisi.fi/2016/11/kokouksia-lukupiireja-vallankumous-mita-anarkistit-oikeasti-tekevat/

Tunnusti tekonsa fb:ssä, mutta kutsui sitä tönimiseksi:
Salopuro Petri Kalevi rupesiko harmittaa??

Antti Rautiainen Säkö tossa juokset pakoon?

Salopuro Petri Kalevi en..miksi olet väkivaltainen??

Antti Rautiainen Miksi retard hunter tönii erimielisiä?

Katja Nummenranta  Kukahan tossa tönii ja ketä :D

Antti Rautiainen  retard hunter on tunnettu tönijä. Jos sä tönit, niin sua tönitään.
https://www.facebook.com/antti.i.rautiainen

Jos sä tönit, niin sua tönitään.

Antin mielestä väkivalta ratkaisee ongelmia:

Suomessa Antti Rautiainen on puolestaan esittänyt, että anarkistit eivät
niinkään vastusta väkivaltaa sinänsä vaan nimenomaan valtion väkivaltamonopolia.
Jyväskylän kirjastopuukotusta kommentoivassa blogikirjoituksessa
Rautiainen muun muassa kirjoittaa seuraavasti:
Väkivallan määrä on siis aivan toissijainen kysymys, olennainen kysymys
on väkivallan oikeutus. On huono asia, jos väkivallan käyttöön
ajaudutaan, mutta on aivan yhtä huono asia jos väkivaltaa ei käytä
tarpeeksi silloin kun se on oikeutettua. Usein unohdetaan (tarkoituksenmukaisesti?),
että myös virkahenkilöiden käyttämä väkivalta on
väkivaltaa. Jos väkivalta kuitenkin ymmärretään johdonmukaisesti,
on yhteiskunnassamme oikeastaan poliittinen konsensus siitä että
kansallissosialisteja vastaan on käytettävä väkivaltaa – erimielisyyksiä
on lähinnä siitä, kuuluuko tämä väkivallan käyttö yksinomaan virkavallalle,
vai myös yksityishenkilöille. (Rautiainen 2013a.)
https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/232092/ANARKIST.pdf

Kiakkovierasjuhlat onnistuivat yli odotusteni
http://anttirautiainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/155821-kiakkovierasjuhlat-onnistuivat-yli-odotusteni
Itse olen järki-ihminen, ja jos materian tuhoaminen ja väkivalta ovat joskus tarpeen, haluan niiden olevan konkreettista enkä symbolista. En myöskään halua lähteä tappeluun jota en voi voittaa myös konkreettisesti.

On anarchism and violence
https://avtonom.org/en/pages/anarchism-and-violence
Some claim, that anarchism opposes violence, as for anarchists means and ends meet. But only second statement is correct, wherease first is not. This because in anarchism violence is not only means, but in a certain sense a goal in itself.
..............
in anarchy everyone has a potential possibility to give a sentence and to punish. And that, by definition, is violence. Thus anarchism is for violence.

Antti Rautiainen
https://avtonom.org/en/people/antti-rautiainen

Sanoista tekoihin...

...varmasti lämmin ja kostea anarkistipesä kiitti illalla...

Muistaakseni tuosta Helsingin miekkarissa tehdystä pahoinpitelystä tipahti Antille tuomio.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Kni

Quote from: Fiftari on 10.02.2020, 16:50:56

Silakoissa kiehuu tämän tiimoilta. Äärifanaatikot puolustelee huutelijaa ja maltilliset fanaatikot pitää tyyppiä oman pesän likaajana.

Ambrosius on linkannut videoon, katsokaa jos pää kestää huutelijaa: https://www.youtube.com/watch?v=X3DLNSFYwEY&feature=youtu.be

Videon kommenteissa joku kertoo, että rääkkyjä on nimeltään Dimitri Ollikainen, tiedä sitten pitääkö paikkansa.

Jopa mode Katilla on kaasu pohjassa. Olen huomannut, että Katilla on ennekin ollut jonkinasteisia väkivaltafantasioita. Fanaattisuudessaan pelottava nainen henkilö.

Muutamia kommentteja useasta sadasta:

QuoteErkka
Jos on yhtään näihin tarkemmin perehtynyt, niin on täysin selvää, että poliisin toiminta rikkoo melko järjestelmällisesti oikeustajua, ja ensisijaisesti turvataan natseja; huolimatta siitä kuka on tehnyt mitä ja kuka ollut aloitteellinen missäkin. Huomioitavaa on myös se, että vaikka PVL on järjestönä jo kielletty, on heidänkin annettu toimia tunnustuksellisesti puuttumatta asiaan mitenkään, selityksenä "emme nähneet", joskin on 100% selvää, että tämä selitys on aivan käsittämätöntä valehtelua.

Hanna
Erkka tämä on se asia mikä mua kuumottaa eniten. Oon mä sen tiennyt jo pitkään että persut on toinen poliisien suosikkipuolueista, mutta tää menee aivan liian pitkälle. En vaan mitenkään voi ymmärtää miten silkkihansikkain poliisi uusnatseja sun muita kohtelee. Mua ihan oikeasti pelottaa mihin tämä maa on menossa.

Kati Härkönen
Korjaus: En ole "syyttänyt" natsien symppaamisesta vaan huomauttanut ehkä turhan ärhääkkästi siitä että keskusteluissa kiinnitetään huomio itse jutun kannalta epäoleelliseen huonoon käytökseen joko tahattomasti tai tarkoitushakuisesti ja siten se pääasia, villakoiran ydin jää tämän huonosta käytöksestä huomauttelun alle ikävästi.

Toki se, että antirasistisessa ryhmässä moititaan natsien vastustajaa ennemmin kuin itse natseja on myös hämmentävä juttu ja sen ovat täällä muutkin kuin minä tuoneet esiin. Korjaus päättyy.

Liisa
Kati Härkönen, kyllä sinä olet syyttänyt tässä julkaisussa natsien symppaamisesta. Olet myös syytellyt trollauksesta ja asioiden kääntämisestä päälaelleen, vaikka olet itse laittanut sanoja toisten suuhun ja tehnyt täysin kestämättömiä päätelmiä. Et ole huomauttanut mitenkään ehkä turhan ärhäkkäästi, vaan ihan vain käyttäytynyt keskustelussa huonosti. Niitä vesikippoja on tässä keskustelussa yritetty ojentaa myös sinulle.

Kati Härkönen
Jos haluutte estää ton niin MENKÄÄ ITSE ENSI KERRALLA !!!

Markus
Kati Härkönen puhutko nyt Yp :nä vai omana itsenäsi?

Kati Härkönen ihmisenä puhun ja korostetusti ihmisille, joita fasistit huolettaa mutta selkeästi huolettaa myös jättää homma väärin vastustettavaksi jollekin, porukalle, joka saattaa kiroilla tai pelleillä koko fasismin vastustamisen pilalle.

Muut voi sit jatkaa omaa hommaansa kuten tähänkin asti.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.