News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Soldiers of Odin ja muu katupartiointitoiminta.

Started by Mehud, 09.10.2015, 17:34:18

Previous topic - Next topic

jka

Quote from: no future on 22.07.2019, 11:41:14
Eihän tuo todista yhtään mitään! Lisäksi koko keissi on niin sekava ja huhujen varassa, että vaikea tuosta on toimittajienkaan vielä ottaa selkoa. Jotain konkreettista mustaa valkoisella jutun lähteeksi, ja uskottava lähiomainen puhemieheksi, niin asiasta saattaisi artikkelin saadakin. Mutta siihen voi mennä aikaa...

Yksi syy on tietysti sekin, että kukaan toimittaja ei halua netti-idioottien paskamyrskyä niskaansa huhujen pohjalta tehdyn jutun vuoksi. Yksi pieni juttu voisi ollakin hiton pitkä riesa.

Perinteisesti juttu menee niin, että toimitukseen annetaan juttuvinkki ja toimittaja alkaa ottamaan asioista itse selvää. Tässä tapauksessa juttuvinkin lisäksi on takuuvarmasti annettu yhteystiedot lähipiiriin jotka ovat tätä tapausta hoitaneet jos jutun teko ylipäätään kiinnostaa.

Näin helppoa paikkaa tehdä killerilöppiä vieläpä keskikesällä ei yksinkertaisesti ole ja tällaista mahdollisuutta killerilöppiin ei yksinkertaisesti jätetä käyttämättä ellei sitä ole erikseen ylemmällä taholla päätetty. Tämän parempaa todistetta tästä asiasta ei ylipäätän voi olla. Follow the money. Tai tässä tapauksessa miksi raha jätetään ottamatta.

Syy miksi tästä on kielletty tekemästä juttu on myös päivänselvä. ISIS-mammat ja paskamyrsky joka tästä lähtisi käyntiin kun aletaan vertailemaan tilanteita toisiinsa. Luotettava media siis sensuroi mitä uutisia yleisölle annetaan ensinnäkin ideologisten syiden perusteella ja toisekseen jotta paskamyrsky ei alkaisi. Kumpikaan ei ole pätevä syy itsesensuuriin varsinkin jos yritetään pitää yllä kulissia "luotettavasta ja puolueettomasta mediasta".

Veturinainen

Quote from: jka on 21.07.2019, 19:54:52
Kuten jo sanoin tuo todistaa aukottomasti että kaikilta luotettavan median toimittajilta on tällä hetkellä kielletty tekemästä tästä juttua

Niin, siis tässä ei ole kylläkään esitetty minkäänlaisia aukottomia todisteita yhtään minkään puolesta. Ainoastaan kiihkeää, vääristynyttä spekulointia.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

jka

Quote from: Veturinainen on 22.07.2019, 12:29:34
Quote from: jka on 21.07.2019, 19:54:52
Kuten jo sanoin tuo todistaa aukottomasti että kaikilta luotettavan median toimittajilta on tällä hetkellä kielletty tekemästä tästä juttua

Niin, siis tässä ei ole kylläkään esitetty minkäänlaisia aukottomia todisteita yhtään minkään puolesta. Ainoastaan kiihkeää, vääristynyttä spekulointia.

Kuten jo olen sanonut: follow the money. Tuon parempaa ja aukotonta todistetta ylipäätään millekään asialle tässä maailmassa ei ole. En jaksa tästä aiheesta tämän enempää.

Veturinainen

#423
Quote from: jka on 22.07.2019, 12:32:22
Quote from: Veturinainen on 22.07.2019, 12:29:34
Quote from: jka on 21.07.2019, 19:54:52
Kuten jo sanoin tuo todistaa aukottomasti että kaikilta luotettavan median toimittajilta on tällä hetkellä kielletty tekemästä tästä juttua

Niin, siis tässä ei ole kylläkään esitetty minkäänlaisia aukottomia todisteita yhtään minkään puolesta. Ainoastaan kiihkeää, vääristynyttä spekulointia.

Kuten jo olen sanonut: follow the money. Tuon parempaa ja aukotonta todistetta ylipäätään millekään asialle tässä maailmassa ei ole. En jaksa tästä aiheesta tämän enempää.

"Follow the money." Jep. Ihan riippumatta siitä, jaksatko aiheesta vai et, tuo ei ole missään tapauksessa minkäänlainen todiste. Puhumattakaan siitä, että se olisi hyvä todiste, tai siitä, että se olisi aukoton todiste.

Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

l'uomo normale

Kun Reindeerspotting-dokumenttielokuvan pääesiintyjä, rovaniemeläinen parikymppinen narkomaani, kuoli epämääräisissä oloissa Kambodzassa joku vuosi sitten, siitä oli paljon juttua. Alussa oli pikku-uutisia että joku nimeltä mainitsematon nuorukainen oli kuollut käärmeenpuremaan ja krematoitu paikan päällä kertomatta kenellekään. Sittemmin kuolleen henkilöllisyys paljastui ja että kyseessä oli ilmeisesti huumeen yliannostus. Kyllä noista kerrotaan, jos niihin saadaan joku mediaa kiinnostava näkökulöma.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Pullervo

@jka ja @Veturinainen Tarjositte oivan esimerkin jankkauksesta, jollaista ei kaivata. Voitte lomailla yhdessä tai erikseen, jos ette pysty muuten lopettamaan tuota.

Yleisemmin: Nämä tapaukset kaipaavat jotain muutakin näyttöä, kuin mutuilut puolin ja toisin. Sama ongelma jokaisessa uutisessa, josta ei ole tarpeeksi tietoa jaossa, silloin keksitään, kuinka asiat ovat voineet mennä.

On syytä muistaa, että kyse on ihmisen kuolemasta ja noilla terveydentilaan liittyvillä tiedoilla revittelyn sopii perustua johonkin muuhun, kuin pelkkään mutuiluun, eli mieluusti ihan faktaan. Ymmärrettävästi koko terveysasiaa ei voi välttyä käsittelemästä, koska oleellinen osa tapausta, mutta sopiva hienotunteisuus ei ole ainakaan pahasta.

nollatoleranssi

Quote from: no future on 22.07.2019, 11:28:58
Quote from: nollatoleranssi on 21.07.2019, 17:41:21
Matkustuskiellon laittaminen ns. väärinajattelijoille on nykyisin normaalitila mm. Jared Taylorin käännyttäminen. Sen yleisyydestä on vaikeaa sanoa. Usein määräykset tulevat viranomais/poliittiselta tasolta.


Ei Taylorilta mitään matkustamista kielletty, vaan sille lätkäistiin maahantulokielto Schengen-alueelle. Samanlaisia kieltoja on lukuisilla suomalaisilla, vaikkapa juuri Thaimaan suuntaan.

Joo ovat nuo ovat eri asioita. Maahantulokielto on laajempi, mutta se tapahtui ainoastaan Taylorin ideologian takia.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Lasse

Kommentti MV -lehden jutusta:
Quote
Lentolipun ostaminen Finnairiltako koitui tämän suomalaisen kohtaloksi? Enpä taida enää koskaan uskaltaa lentää Finnairilla.

Jos sellainen henkilö, joka vapaa-aikanaan rauhanomaisella tavalla yrittää turvata Suomen kansalaisten henkeä ja fyysistä koskemattomuutta (silloin kun Suomen valtio on haluton tai kyvytön niin tekemään) merkitään Supon yms. rekistereihin turvallisuusuhkaksi, niin se kertoo joko viranomaisten sairaalloisesta vainoharhaisuudesta tai siitä, että vihamielinen vieras valta on todellakin valloittanut Suomen.
https://mvlehti.net/2019/07/21/traaginen-totuus-miikkan-kuolemasta-thaimaassa-heitteillejatto-ja-kuolemantuottamus/

Olisi tärkeää saada selville, onko Finnairilla jonkinlainen no-fly -lista, sekä millä kriteereillä sellaiseen pääsee/joutuu.

Se nyt on ainakin selvää, että Aino Pennanen lentelee sinivalkoisilla siivillä iloisesti maailman tappiin...
NOVUS ORDO HOMMARUM

Fiftari

Quote from: Lasse on 22.07.2019, 19:52:47

Olisi tärkeää saada selville, onko Finnairilla jonkinlainen no-fly -lista, sekä millä kriteereillä sellaiseen pääsee/joutuu.

Se nyt on ainakin selvää, että Aino Pennanen lentelee sinivalkoisilla siivillä iloisesti maailman tappiin...

Pitäisin aika outona että finnairilla olisi jokin salainen lista. Tietosuojavaltuutettuhan tuon voisi käsittääkseni selvittää että kerätäänkö salaista listaa koska ei pitäisi millään firmalla olla ilman lupaa kerätä tietoja asiakkaista...
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Supernuiva

Quote from: Fiftari on 22.07.2019, 19:59:51
Pitäisin aika outona että finnairilla olisi jokin salainen lista. Tietosuojavaltuutettuhan tuon voisi käsittääkseni selvittää että kerätäänkö salaista listaa koska ei pitäisi millään firmalla olla ilman lupaa kerätä tietoja asiakkaista...

Asiakasrekisterit ovat olemassa, ja hyvin usein "pienellä präntillä" annetaan lupa yhden ruksin -periaatteella tallentaa kaikki ikuisiksi ajoiksi.

Salainen lista ei olisi salainen, jos siitä annettaisiin tietoja tietosuojavaltuutetulle. Yrityksellä on oikeus valita asiakkaansa (laissa on muutamia poikkeuksia kuten apteekit ja ainakin aiemmin vanhan lain aikana varauksin taksit), mutta muutoin firma voi kieltäytyä "pärstäkertoimen perusteella", kunhan tämä pärstäkerroin ei johdu vammaisuudesta, vähemmistöasemasta tai mistään muusta vastaavasta. VHM:ää saa selkokielellä sortaa helpommin kuin muita.

n.n.

#430
Laitan tähän linkin blogaukseen, jossa viitataan muutamiin tosielämän tilanteisiin, jossa reittikone joutui tekemään ylimääräisen pysähdyksen. Stopin hinta kaikkinensa lentoyhtiölle on nähtävästi vähintäänkin kymmenissä tuhansissa, isommassa koneessa mennään yli sadan tonnin. Pitemmissä seisauksissa esim. moottoririkon takia laskettiin hinta miljoonissa.
https://thepointsguy.com/guide/how-much-cost-plane-diverts/
QuoteA regional jet costs about $40 a minute to fly, while a twin-aisle aircraft could run as much as $200 a minute. Landing and passenger fees plus any service costs also need to be accounted for when landing at a different airport.
QuoteIn 2016 a Hawaiian Airlines flight was turned around and sent back to its departure airport due to a drunk passenger.  The flight was operated by an A330, which holds nearly 300 passengers, and it ended up costing Hawaiian about $150,000 — that dollar figure includes fuel cost, maintenance, ground crew, a new flight crew and re-accommodating passengers on other flights, and almost $47,000 in meal vouchers
QuoteThe rowdy woman who needed to be booted off the Swiss flight cost the airline in excess of $10,000.
QuoteIn 2015 a Norwegian flight had to turn around over the Atlantic, and it reportedly cost the budget airline 100,000 euros
QuoteWhen a Swiss 777 had to divert to Iqaluit Airport in remote northern Canada after engine trouble, the company had to ship in a replacement engine, which was estimated to cost over $27 million before the labor and replacement costs.
Lisäksi mikään ei takaa, että kone pääsee lähtemään heti, kun tarpeellinen toimenpide on suoritettu, varsinkin ruuhkaisemmalla kentällä se saattaa joutua odottamaan vuoroaan. Lisäksi, jos kyseinen kone pumppaa jotain tiettyä väliä vaihtaen vain miehistöä kummassakin päässä, seuraavakin lento viivästyy.
Laskeskelin kerran, että lentoni myöhästyminen maksoi lentoyhtiölle korvauksissa enemmän mitä se sai rahaa bruttona lipuista. Yksi myöhästyminen veti paitsi ko. lennon myös pari seuraavaa miinusmerkkisiksi, kun huomioidaan käyttökulut.
En ihmettele, jos lentoyhtiöt yrittävät välttää riskitilanteita kuin ruttoa
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

no future

Noilla suorilla aasian lennoillahan tulee aina häiriön sattuessa kai miehistön vaihtokin ajankohtaiseksi?

Tuttu joutui kerran tekemään välilaskun jonnekin intian sivukentälle tankkaamisen vuoksi. Seuraavaksi sitten odoteltiinkin uusia lentäjiä kenellä ei ole lentotunnit täynnä. Viivästys muistaakseni 5-8 tuntia, voi vain kuvitella paljonko se sotki tulevia vuoroja.

jka

Ehkä maksimissaan 40.000 euron lasku tulee jos joutuu välilaskun tekemään. Jos syy on sairauden vuoksi ja vaikka olisi sairauden vuoksi jota ei ole ilmoittanut vaikka olisi pitänyt niin jos oikeuteen mennään niin tuskin joutuu maksamaan paljon mitään. Tätä voi verrata vaikka dialyysihoitoon joka maksaa palttiarallaa 100.000 euroa vuodessa. Eli kuukauden dialyysihoito Thaikuissa tulee ehkä saman hintaiseksi kuin lentokoneen välilasku vaikka sen joutuisi maksamaan omasta pussista. Riski kannattaa ilman muuta ottaa tuollaisessa tilanteessa ja mennä muina miehinä koneeseen.

P

Quote from: Fiftari on 22.07.2019, 19:59:51
Quote from: Lasse on 22.07.2019, 19:52:47

Olisi tärkeää saada selville, onko Finnairilla jonkinlainen no-fly -lista, sekä millä kriteereillä sellaiseen pääsee/joutuu.

Se nyt on ainakin selvää, että Aino Pennanen lentelee sinivalkoisilla siivillä iloisesti maailman tappiin...

Pitäisin aika outona että finnairilla olisi jokin salainen lista. Tietosuojavaltuutettuhan tuon voisi käsittääkseni selvittää että kerätäänkö salaista listaa koska ei pitäisi millään firmalla olla ilman lupaa kerätä tietoja asiakkaista...

Maailma on jännä paikka. Jostainhan se määritelmä on pitänyt repiä? Asia olisi hyvä selvittää.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

snap

Quote from: Lasse on 22.07.2019, 19:52:47
Olisi tärkeää saada selville, onko Finnairilla jonkinlainen no-fly -lista, sekä millä kriteereillä sellaiseen pääsee/joutuu.

Kyllä on, eikä sen olemassaolo ole edes mikään salaisuus.

Finnairin tietosuojaselosteessa todetaan asiasta seuraavaa:

QuoteTurvallisuustiedot

Finnair pitää kirjaa henkilöistä, jotka ovat aikaisemmin uhanneet lentoturvallisuutta tai yleistä turvallisuutta tai jotka ovat rikkoneet sääntöjä tai lakeja Finnairiin tai Finnairin henkilökuntaan kohdistuen.

Lisäksi Conditions of Carriage, jotka jokainen yhtiöllä matkustava joutuu hyväksymään, sisältää seuraavan:

Quote7. ARTIKLA - KIELTÄYTYMINEN KULJETUKSESTA JA KULJETUSRAJOITUKSET
7.1 Oikeus kieltäytyä kuljetuksesta

Finnair voi kohtuullisen harkintansa mukaan kieltäytyä kuljettamasta matkustajaa tai tämän matkatavaroita, mikäli se on kirjallisesti ilmoittanut matkustajalle, ettei se kyseisen ilmoituksen jälkeen tule kuljettamaan matkustajaa lennoillaan. Tällaisessa tapauksessa matkustaja on oikeutettu lentolipun hinnan palautukseen.

Finnair voi myös kieltäytyä kuljettamasta matkustajaa tai tämän matkatavaroita, mikäli on kyse yhdestä tai useammasta alla kuvatuista tilanteista tai mikäli Finnair kohtuullisin perustein uskoo sellaisen tapahtuvan:

[..]

7.1.2 Matkustajan tai tämän matkatavaran kuljettaminen voi vaarantaa muiden matkustajien tai miehistön turvallisuuden tai terveyden tai vaikuttaa niihin tai kuljettaminen voi olennaisesti vaikuttaa matkustajien tai miehistön matkustusmukavuuteen;

7.1.3 Matkustajan henkinen tai ruumiillinen tila, mukaan lukien alkoholin tai päihteiden käyttö, on vaaraksi matkustajalle itselleen, muille matkustajille, miehistölle tai omaisuudelle;

7.1.4 Matkustaja on aikaisemmin käyttäytynyt lennolla häiritsevästi ja Finnairilla on syytä olettaa, että sanotunlainen käytös saattaa toistua;

[..]

7.1.10 Matkustaja ei noudata Finnairin antamia turva- ja muita ohjeita.


Fiftari

^Kertokaa tyhmälle että mitä GDPR tästä sanoo. Ainakin noiden perusteilla Pennasen ei pitäisi lentää enää yhtään.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Lasse

Quote from: snap on 23.07.2019, 20:25:39
7.1.3 Matkustajan henkinen tai ruumiillinen tila, mukaan lukien alkoholin tai päihteiden käyttö, on vaaraksi matkustajalle itselleen, muille matkustajille, miehistölle tai omaisuudelle;

No näyttäähän sitä infoa tulevan. Kiitos.

Eli Finski voi tulkita omia sääntöjään siten, että jäsenyys Soldiers of Odin -organisaatiossa riittää hylkäämään tunnetusti sairaan suomalaisen miehen kaukomaille?

Killers of Isis -jengi lentää sitten ekassa luokassa kunniavieraina...
NOVUS ORDO HOMMARUM

Puuha-Pepe

Quote from: Lasse on 23.07.2019, 21:55:28
Quote from: snap on 23.07.2019, 20:25:39
7.1.3 Matkustajan henkinen tai ruumiillinen tila, mukaan lukien alkoholin tai päihteiden käyttö, on vaaraksi matkustajalle itselleen, muille matkustajille, miehistölle tai omaisuudelle;

No näyttäähän sitä infoa tulevan. Kiitos.

Eli Finski voi tulkita omia sääntöjään siten, että jäsenyys Soldiers of Odin -organisaatiossa riittää hylkäämään tunnetusti sairaan suomalaisen miehen kaukomaille?

Killers of Isis -jengi lentää sitten ekassa luokassa kunniavieraina...

Ei finski tiedä, eikä varmasti kiinnostakkaan, kuuluuko joku johonkin mustanaamiokerhoon. Jos ko. henkilöllä on päihdehistoriaa (maksaongelmia), niin ei tulisi yllätyksenä jos lennolla olisi joskus tullut kahnausta henkilökunnan kanssa. Kovasti tämä keissi vaikuttaa ihan itseaiheutetulta ongelmavyyhdeltä, jonka varjolla MV-Korhonen yrittää lypsää massia ja mainosta itselleen.

BarkAtTheMoon

Quote from: Puuha-Pepe on 23.07.2019, 22:23:31
Quote from: Lasse on 23.07.2019, 21:55:28
Quote from: snap on 23.07.2019, 20:25:39
7.1.3 Matkustajan henkinen tai ruumiillinen tila, mukaan lukien alkoholin tai päihteiden käyttö, on vaaraksi matkustajalle itselleen, muille matkustajille, miehistölle tai omaisuudelle;

No näyttäähän sitä infoa tulevan. Kiitos.

Eli Finski voi tulkita omia sääntöjään siten, että jäsenyys Soldiers of Odin -organisaatiossa riittää hylkäämään tunnetusti sairaan suomalaisen miehen kaukomaille?

Killers of Isis -jengi lentää sitten ekassa luokassa kunniavieraina...

Ei finski tiedä, eikä varmasti kiinnostakkaan, kuuluuko joku johonkin mustanaamiokerhoon. Jos ko. henkilöllä on päihdehistoriaa (maksaongelmia), niin ei tulisi yllätyksenä jos lennolla olisi joskus tullut kahnausta henkilökunnan kanssa. Kovasti tämä keissi vaikuttaa ihan itseaiheutetulta ongelmavyyhdeltä, jonka varjolla MV-Korhonen yrittää lypsää massia ja mainosta itselleen.

Kun Neuvostoliiton ja nyky-Venäjän paras kaveri ja ex_presidentti on taas kerran Suomea vastaan ei voi kuin nauraa, kannattajansa ovat yhtä hupaisia ruskihöpöjä, tuskin maansa myyneiltä muuta voi olettaakkaan prkl

ÄmTeeAa

Quote from: Lasse on 23.07.2019, 21:55:28
Quote from: snap on 23.07.2019, 20:25:39
7.1.3 Matkustajan henkinen tai ruumiillinen tila, mukaan lukien alkoholin tai päihteiden käyttö, on vaaraksi matkustajalle itselleen, muille matkustajille, miehistölle tai omaisuudelle;

No näyttäähän sitä infoa tulevan. Kiitos.

Eli Finski voi tulkita omia sääntöjään siten, että jäsenyys Soldiers of Odin -organisaatiossa riittää hylkäämään tunnetusti sairaan suomalaisen miehen kaukomaille?

Killers of Isis -jengi lentää sitten ekassa luokassa kunniavieraina...

En usko, että tässä on kyse SoO-touhusta. Finnairin kannalta on kriittistä, että se ei missään tilanteessa voi jättää maksaneita asiakkaita rannalle poliittisten mielipiteiden vuoksi. Jos sellainen maine leviää verkossa, joka ikinen bisnesmatkaaja, joka on kuulunut tai kuuluu johonkin poliittiseen liikkeeseen miettii sitten kahdesti, että jospa valitsisin sittenkin toisen firman. Esimerkiksi falun gongilaiset eivät taatusti käyttäisi Finnairin lentoja Hong Kongiin, mikäli näin osoittautuisi olevan. Mutta mikäli haluaa pakottaa firman puhumaan asiasta, tuon jutun mahdollisuuden nostaminen julkisuuteen kyllä lisää painetta kovasti siihen, että lentoyhtiö antaa asiasta meriselityksen.

Vetoaminen väkivaltaisuuteen tai juoppouteen vaikuttaa epätodennäköiseltä, sillä Miikka pääsi Thaimaaseen terveenä. Eikä sairaanhoitajia vaadittaisi, jos väkivaltaisuuksia pelättäisiin - mies ei pääsisi edes lennolle. Lieneeköhän ärtynyt kentällä odottaessaan (ymmärrettävistä syistä), josta on sitten raportoitu eteenpäin, johon on sitten viitattu sähköpostissa?

Sairaanhoitajat ovat Finnairin turvallisuusjaoston lisäys. Mikäli hyväksyntäketjussa ilmailulääkäri antaa hyväksynnän ja juttu menee sen jälkeen lennon turvallisuuden päätettäväksi, on mahdollista että sairastapauksen ja siitä seuraavan hätälaskun uhkan vuoksi sisäinen turvallisuus pakottaa lisäämään kaksi sairaanhoitajaa mukaan. Se missä meni pieleen, oli että tieto tällaisesta vaatimuksesta tuli niitä koskeville aivan liian myöhään. En todellakaan hämmästyisi jos näin olisi käynyt, olen nähnyt jo kaikenlaista byrokratian lisäkiemuraa riittävästi loppuelämäkseni edellisessä työpaikassani, missä sisäinen turvallisuus todellakin pystyi uhkakuvitelmissaan pistämään kaikenlaista kahjoa jo olemassa olevien prosessien päälle.

n.n.

Quote from: Lasse on 23.07.2019, 21:55:28
Quote from: snap on 23.07.2019, 20:25:39
7.1.3 Matkustajan henkinen tai ruumiillinen tila, mukaan lukien alkoholin tai päihteiden käyttö, on vaaraksi matkustajalle itselleen, muille matkustajille, miehistölle tai omaisuudelle;

No näyttäähän sitä infoa tulevan. Kiitos.

Eli Finski voi tulkita omia sääntöjään siten, että jäsenyys Soldiers of Odin -organisaatiossa riittää hylkäämään tunnetusti sairaan suomalaisen miehen kaukomaille?

Killers of Isis -jengi lentää sitten ekassa luokassa kunniavieraina...
Luulen, että merkittävämpänä tekijänä tässä on ollut tuo kohta 'Matkustajan (...) ruumiillinen tila (...) on vaaraksi matkustajalle itselleen', koska siihen sisältyy huomattava taloudellinen riski.
Quote from: ÄmTeeAa on 23.07.2019, 22:40:06
Sairaanhoitajat ovat Finnairin turvallisuusjaoston lisäys. Mikäli hyväksyntäketjussa ilmailulääkäri antaa hyväksynnän ja juttu menee sen jälkeen lennon turvallisuuden päätettäväksi, on mahdollista että sairastapauksen ja siitä seuraavan hätälaskun uhkan vuoksi sisäinen turvallisuus pakottaa lisäämään kaksi sairaanhoitajaa mukaan. Se missä meni pieleen, oli että tieto tällaisesta vaatimuksesta tuli niitä koskeville aivan liian myöhään. En todellakaan hämmästyisi jos näin olisi käynyt, olen nähnyt jo kaikenlaista byrokratian lisäkiemuraa riittävästi loppuelämäkseni edellisessä työpaikassani, missä sisäinen turvallisuus todellakin pystyi uhkakuvitelmissaan pistämään kaikenlaista kahjoa jo olemassa olevien prosessien päälle.
Ottaen huomioon, että kyseessä on kuitenkin ollut huomattava elimellinen häiriö, tuokin ehto on sisältänyt finskille jonkinmoisen riskin, sillä minkään kipu- tai pahoinvointiongelmaa hankalamman hoitaminen olisi niissä olosuhteissa tuskin ollut helppoa.

Toisaalta, lentoyhtiöhän voi melko liberaalisti muuttaa tulkintojaan niin, että voi käytännössä estää lennolle pääsyn koska tahansa, jos epäilevät lennon vaarantuvan.
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

koojii

Quote from: n.n. on 23.07.2019, 23:16:58

Ottaen huomioon, että kyseessä on kuitenkin ollut huomattava elimellinen häiriö, tuokin ehto on sisältänyt finskille jonkinmoisen riskin, sillä minkään kipu- tai pahoinvointiongelmaa hankalamman hoitaminen olisi niissä olosuhteissa tuskin ollut helppoa.

Toisaalta, lentoyhtiöhän voi melko liberaalisti muuttaa tulkintojaan niin, että voi käytännössä estää lennolle pääsyn koska tahansa, jos epäilevät lennon vaarantuvan.

Sehän voi olla lentoyhtiölle yllättävän kallista jos joudutaan tekemään hätälasku jonnekkin kentälle kesken tuhansien kilometrien lentomatkan. Sehän voi olla että sen pysähdyksen vuoksi paukkuu sitten lentohenkilökunnan työaikakiintiöt ja sitten pitääkin siellä vuorokausi tai kenties parikin odotella että saadaan uusi miehistö lennätettyä tilalle jostakin tai saa se alkuperäinen henkilökunta lepoaikaa riittävästi. Vielä kun sattuu olemaan kaupungin hotellit jostain syystä täyteen varattuja jo valmiiksi, niin siinä sitä ollaan minne henkilökunta ja matkustajat saadaan majoitettua siellä odotusajaksi.

Viivästys sitten kertautuu muille lennoille kun tuskin sitä konetta on aikataulutettu päiviä odottelemaan Helsinkiin paluun jälkeen seuraava lentoa vaan sen pitäisi mahdollisesti lentää ties minne uusi lento jo samana päivänä lähtien kun alkuperäinen paluuaika oli aikataulun mukaan Helsinkiin. Siinä sitten vuokrakonetta hommata paikkaamaan se.

Ilmeisesti ne laskut lennolle riuhuneelle juopolle ovat olleet maailmalla 200 tuhannen euron kalliimmalla puolen kun ylimääräisen laskun ovat sen riehuvan juopon takia joutuneet tekemään.

Toki se ylimääräinen välilasku saattaa sujua nopeastikkin eikä esimerkiksi kahta tuntia enempää viivästytä lennon saapumista perille.

Tuon hinnan vuoksi ymmärrettävää että lentoyhtiöt ovat tarkkoja sen kanssa että eivät halua riskiä ottaa että matkustajan sairauden takia ylimääräinen lasku pitäisi tehdä.


snap

Quote from: Fiftari on 23.07.2019, 20:41:38
^Kertokaa tyhmälle että mitä GDPR tästä sanoo. Ainakin noiden perusteilla Pennasen ei pitäisi lentää enää yhtään.

GDPR:n ansiosta Finnair kertoo sinulle asiasta ja joudut hyväksymään tietojesi tallentamisen ja käyttämisen lippua ostaessasi. Voit pyytää tietosi nähtäville, virheiden korjaamista, ja tietojen poistamista, jos niillä ei ole enää merkitystä.

Finnair voi toki käytännössä itse päättää, miten soveltaa omia sääntöjään, joten Pennanen ei ole välttämättä päätynyt listalle, jos Finnairin asiasta vastaava henkilö on katsonut, että siitä voisi olla enemmän PR-haittaa kuin hyötyä. Pennanen luultavasti itse tietää asian laidan tai voisi sen GDPR-tietopyynnöllä selvittää.

Tällaiset ehdot ovat ihan normaali alan käytäntö. Kaikilla lentoyhtiöillä on vastaavat ehdot, joissa lukee: "voimme evätä pääsyn millä tahansa perusteella tai perusteetta, jos niin päätämme" hieman mutkikkaammin sanottuna. Mustat listat ovat myös käytännössä kaikilla yhtiöllä käytössä. GDPR:n vuoksi käytäntöihin on varmasti täytynyt tehdä tarkennuksia.

Finnairilta voi pyytää omat tietonsa nähtäville seuraavan sivun kautta: https://privacy.finnair.com/?locale=fi_FI

Kuriositeettina: Azerbaijan Airlines tarjoaa julkisen mahdollisuuden tarkistaa kenen tahansa henkilön mustalla listalla olo, jos tietää passin numeron: https://www.azal.az/en/blacklist

acc

Quote from: Fiftari on 23.07.2019, 20:41:38
^Kertokaa tyhmälle että mitä GDPR tästä sanoo. Ainakin noiden perusteilla Pennasen ei pitäisi lentää enää yhtään.

Se on EU:n tietosuojadirektiivi, jonka noudattaminen tuli pakolliseksi toukokuussa 2018. Noudattamisen jättämisestä tulee miljoonien sakot. GDPR:n mukaan tarpeetonta tietoa ei saa kerätä ja oikeastaan kukaan ei tiennyt mistä oli kyse. GDPR:n mukaan mikä tahansa organisaatio on velvoitettu vastaamaan, mitä tietoja sillä on kysyjästä. Nämä tiedot voivat olla missä tahansa, paperilla, toimistolaatikoissa, muistikuilla, palvelimilla tai työasemissa. Mitään henkilöihin liittyvää tietoa ei saa säilyttää EU:n ulkopuolella.

Konsultit puhuivat niitä näitä, laskuttivat toki. Näyttivät kalvoja, kuulijat mussuttivat keksejä ja olivat ymmärtävinään. Mikäs siinä kun kuukausipalkka juoksi. Suurissa organisaatioissa nimitettiin henkilöitä hoitamaan GDPR:ää. He eivät välttämättä ymmärtäneet asiasta juuri mitään, mutta esittivät tietäväistä ja selittivät epäselvin lausein mistä on kysymys. Muu henkilöstö oli uskovinaan eikä tajunnut mistään mitään.

EU:n sivuilta löysin GDPR:n. Siinä oli 87 sivua vai oliko peräti 88. Asiakirja kumosi itse oman sisältönsä. Se oli kirjoitettu vaikeaselkoisesti. Kaikki on suurinpiirtein kiellettyä, mutta kaikki on silti sallittua. Ja niinhän sen on pakko olla. Milläs muuten pidettäisiin yllä jäsenvaltioiden kansalaisten valvontaan erikoistuneiden organisaatioiden tietovarastoja.

Kyseessä lienee komission virkamiesten vitsi. En usko, että kukaan MEP on jaksanut lukea hyväksymäänsä direktiiviä.

Miten sitten tulee menetellä, ettei joudu maksamaan miljoonasakkoja. Nimitä firmaan tietosuojavaltuutetttu, teetätä suunnitelma kuinka ja mitä tietoja kerätään ja milloin ne hävitetään. Näin olet todistanut, että organisaatio suhtautuu vakavasti GDPR:ään, jolloin organisaatiosi pääsee ongelmatilanteesta ehkä muistutuksella. 
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

jka

Quote from: n.n. on 23.07.2019, 23:16:58
Luulen, että merkittävämpänä tekijänä tässä on ollut tuo kohta 'Matkustajan (...) ruumiillinen tila (...) on vaaraksi matkustajalle itselleen', koska siihen sisältyy huomattava taloudellinen riski.

Hmm. Itseasiassa jos tätä tarkemmin miettii niin välilaskuhan on kaikien kannalta se huonoin ratkaisu, myös potilaan. Vaikka kunto olisi tässä tilanteessa huonontunutkin matkalla niin edes potilaan kannalta ei ole mitään järkeä tehdä hätälaskua muuta kuin kriittisessä tilanteessa jossa kunto huononee niin paljon että kuolema on täysin varma seuraavan 10 tunnin sisällä jos ei saa tehohoitoa. Kun kerran vaakuutusta ei ole niin hätälasku vain pahentaa tilannetta mahdollisesti jopa tässäkin tilanteessa. Saako edes kriittistä tehohoitoa, puhumattakkaan laadukkaasta sellaisesta, jossain random välilaskupaikassa jos ei ole edes vakuutusta? Ja jos lentoyhtiö välilaskun tekee ja jättää potilaan kentälle vaikka tällä ei ole edelleenkään mahdollisuutta hoitoon, eikö se silloin syyllisty vielä selvemmin heitteillejättöön?

Kun kerran tässä mentiin rehellisesti ja viimeisen päälle pilkkua viilaten niin tässä tilanteessa olisi kannattunut tehdä paperi että välilaskua ei tehdä tapahtuu mitä tahansa. Mielummin vaikka kuolen lentomatkalla. Mikä silloin on lentoyhtiön riski? Äärimmäisessäkin tilanteessa ainoastaan kuolemantapaus lennolla mutta siitäkin on lentoyhtiöllä paperi että oli potilaan oma tahto.

Saturnalia

Käytännössä tuossa tilanteessa tulisi ensimmäisten oireiden ilmaantuessa pamauttaa paluukoneeseen välittömästi hissun kissun. Myöhemmin keltaisena, väsyneenä ja paisuneena paljon vaikeampaa. Silti kun oireita alkaa tulla, niin ensimmäiseksi ihminen ajattelee käyntiä sairaalassa, se on ihan luonnollista.
Sairaala sitten sanoo, että "jäät tänne nyt ainakin vähäksi aikaa", ja umpikuja on valmis. Tilasi kirjataan tietokantoihin ja se alkaa näkyä muuallakin. Vaikea tilanne.
Vaatii aikamoista kylmäpäisyyttä tunkea vain heti paluukoneeseen, kun alkaa tulla oireita. Varmaan hänellä oli jo käsitys siitä, kuinka vaikea tilanne kaukomaassa sairastuminen on mutta konkreettisesti sen tajuaa vasta, kun se tulee päin näköä ja sitten on jo myöhäistä.

n.n.

Quote from: Saturnalia on 24.07.2019, 09:55:49
Käytännössä tuossa tilanteessa tulisi ensimmäisten oireiden ilmaantuessa pamauttaa paluukoneeseen välittömästi hissun kissun. Myöhemmin keltaisena, väsyneenä ja paisuneena paljon vaikeampaa. Silti kun oireita alkaa tulla, niin ensimmäiseksi ihminen ajattelee käyntiä sairaalassa, se on ihan luonnollista.
Sairaala sitten sanoo, että "jäät tänne nyt ainakin vähäksi aikaa", ja umpikuja on valmis. Tilasi kirjataan tietokantoihin ja se alkaa näkyä muuallakin. Vaikea tilanne.
Vaatii aikamoista kylmäpäisyyttä tunkea vain heti paluukoneeseen, kun alkaa tulla oireita. Varmaan hänellä oli jo käsitys siitä, kuinka vaikea tilanne kaukomaassa sairastuminen on mutta konkreettisesti sen tajuaa vasta, kun se tulee päin näköä ja sitten on jo myöhäistä.
Sikäli kuin ymmärsin, niin miehelle paljastui vasta myöhemmin eli sairaalassa, että matkavakuutus ei ole voimassa. Normaalistihan matkavakuutus olisi tuon paluulennon kattanut.
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

Pullervo

Romanialaisten kerjäläisten pillerikaupasta on juttua jo ainakin kahdessa ketjussa. SoO ei liity asiaan mitenkään, joten turha roiskia tähän ketjuun enempää uteluita.

Periksessä on ihan uusi, oma ketjunsa kyselyikäisille.

starsailor

Kuuntelin aikanaan nämä lähetykset läpi, joissa Miikan kohtaloa puitiin ja etsin tietoa skorpionin pistoista netistä. On tosiaankin mahdollista, että pisto voi aiheuttaa maksavaurion, mutta tilanne olisi todella, todella harvinainen. Miikka kertoi facessa pistosta ja se taisi olla viimeinen mitä ainakin minä löysin hänen postanneen. Pisto tapahtui jo toukokuussa, kun terveys alkoi pettämään vasta kesäkuussa (jos olen oikein ymmärtänyt) tai kuiden vaihteessa. Myrkytyksen pitäisi aiheuttaa tila päälle heti.

Siinä lähetyksessä jossa haastateltiin Suomessa päässä asioita hoitanutta henkilöä Miikan kuoltua kerrottiin, että "Finnair olisi myöntänyt lentoluvan mikäli Miikka ei juo alkoholia". Tuo viimeinen lause, jotenkin antaisi ymmärtää, että ihan kaikki ei ole mennyt kuten on kerrottu. Eipä tuolla nyt ole enää merkitystä, mutta asian oikeudenmukaisuuden kannalta olisi merkityksellistä tietää, että johtuiko Miikan tila alkoholin käytöstä vai skorpionin myrkytyksestä, vai molemmista? Ehkä taustalla oli jo jonkin sortin maksavaurio, joka sitten pahentui tästä pistosta.
"Suomalaisen ihmisen geeneissä on orja-, setä Tuomo- ja pelkurigeeni. Ja se on tyhmä kuin aasi. Aasin järki ja cuckold-sielu." Jorma M.

Jaska Pankkaaja

^Ei tunnu oikein uskottavalta että olisi sairaassa puolitajuttomana dokaillut tai samassa kunnossa kentällä. Sinänsähän maksa on voinut tiltata osin muistakin syistä kuin siitä scorpionin pistosta mutta eihän tämä tässä se pointti ollut vaan se ettei tarttumatonta tautia sairastava kaveri päässyt suoralle lennolle kotiin vaikka mukana olisi ollut vaimokin saattajana.

Minun mielestäni tämä näyttää todella pahalta Finskin kannalta.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy