News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Maahanmuuttokriittisiin kohdistuvasta mielipidevainosta

Started by Olli Immonen, 27.07.2009, 15:35:39

Previous topic - Next topic

Olli Immonen

En löytänyt Hommalta^^^ yksistään tähän aiheeseen liittyvää keskusteluketjua, joten laitetaanko keskustelu käyntiin, vaikka tässä.

Kirjoitin blogissani (26.7.2009) mm. seuraavaa:

Quote"Jouduin muutama päivä sitten kauppareissulla mielenkiintoiseen tilanteeseen. Tämä tilanne avasi silmäni näkemään yhä selvemmin sen, mihin suuntaan mielipidevainoamisen osalta ollaan Suomessa kovaa vauhtia menossa. Seisoskelin kaupan kassajonossa, kun yllättäen selkäni takaa kuului minuun päin suunnattu toteamus: "Tuo on se todellinen rasisti". Käännyin katsomaan, sanoiko joku tuttavani tämän mahdollisesti vitsinä, mutta ei. Selkäni takana seisoi kaksi rastapäistä nuorta naista huulilävistykset huulissaan. Käännyttyäni katsomaan heitä, nämä kääntyivät minusta poispäin ja jatkoivat jonottamistaan aivan, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Tilanne päättyi tähän. Ensimmäinen asia, joka tämän jälkeen tuli mieleeni oli kysymys, voivatko jotkut ihmiset todella olla kykeneväisiä noin sivistymättömään käytökseen. Näköjään voivat, erityisesti uusvasemmistolaiset.

Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun minulle on Oulussa julkisella paikalla huudeltu, että olen "rasisti". Median syöttämä höpöhöpö-"suvaitsevaisuuspropaganda" on selvästi tavoittanut kuulijansa. Huolestuttavaa tässä on se, että Oulussa tietyt kaupunginvaltuutetut ovat liittyneet haukkujien kuoroon. Oulun valtuustossa olemme saaneet kuulla muutamien valtuutettujen puheenvuoroissa solvauksia uusvasemmistolaiseen tyyliin.

Viime kunnallisvaalien jälkeen (jolloin tulin valituksi Oulun kaupunginvaltuustoon) silloinen turvallisuusalan opettajani tuli koulumme valmistujaisjuhlassa kertomaan minulle mielenkiintoisen asian. Joku nimeltä mainitsematon taho oli ollut yhteydessä kouluun ja kysellyt minusta ja siitä, oliko oppilaitos tietoinen, että pidän netissä "rasistista" blogia. Opettajani ei suostunut kertomaan, mikä tämä kyseinen taho oli ollut. Uskon, että jos tämä taho olisi ollut media, niin asiassa ei olisi ollut mitään salattavaa, ja siitä olisi kerrottu minulle mitään salailematta."

Kirjoitukseni kokonaisuudessaan löytyy TÄÄLTÄ.

Tarkoitukseni ei ole pelotella niitä maahanmuuttokriittisiä, jotka ovat ajatelleet tulla "kaapista ulos", tai ketkä vielä miettivät asiaa. Olisi vaan mukava kuulla, onko muilla hommalaisilla mahdollisesti kokemuksia vastaavasta, ja miten yleistä mielipidevainoaminen on.

ernströhm

Tuskinpa olisit tätäkään kirjoittanut, jos nuoret olisivat sanoneet "tuo on se homo". Rasisti on nykyään ontto ja kuollut ilmaus, mutta edelleenkin ihmetyttää kuinka kalikka kalahtaa vieläkin.

Jiri Keronen

Viimeaikaisista mieleenpainuvin on ollut, kun olin TurkuTV:llä "keskustelemassa" islamista ja sananvapaudesta, ja vastakeskustelijana ollut muhammettilainen päätti sitten studiosta poistuttuamme ilmoittaa, että kannattaa olla varovainen noiden mielipiteiden esittämisen kanssa. Eipä siinä, sillä hepulla ei tainnut muutenkaan olla realiteetit ihan kunnossa. Se muun muassa kysyi, olenko valmis ottamaan vastuun siitä, jos muslimimaat hiillostuvat Suomelle.

Toinen ihan hauska juttu oli, kun uusimmassa Humanisti-lehdessä oli kuuden sivun mittainen juttu, jossa eräs nimeltämainitsematon kirjoittaja oli vetänyt herneen nenäänsä haastattelustani. Jutussa käytiin läpi, miten väärin rotuopit ovat, miten SuPo pitää Suomen Sisua natsihenkisenä, miten nationalistit pitävät lappalaisia alempana rotun yms. yms. yms. Asioillahan ei luonnollisesti ollut mitään tekemistä haastatteluni kanssa, enkä ole koskaan puhunut mistään tuollaisista seikoista, mutta hyvä kai se on jokaiselle päästää välillä vähän paineita.

Pahimmat rasistimöykkäämiset ovat kuitenkin loppuneet. Edes vasemmistonuorten rasisminvastaisessa mielenosoituksessa ei tullut kuin yksi heppu kysymään, että olenkohan nyt ihan oikeassa paikassa.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

IDA

Quote from: Jiri Keronen on 27.07.2009, 16:23:29
Toinen ihan hauska juttu oli, kun uusimmassa Humanisti-lehdessä oli kuuden sivun mittainen juttu, jossa eräs nimeltämainitsematon kirjoittaja oli vetänyt herneen nenäänsä haastattelustani. Jutussa käytiin läpi, miten väärin rotuopit ovat, miten SuPo pitää Suomen Sisua natsihenkisenä, miten nationalistit pitävät lappalaisia alempana rotun yms. yms. yms. Asioillahan ei luonnollisesti ollut mitään tekemistä haastatteluni kanssa, enkä ole koskaan puhunut mistään tuollaisista seikoista, mutta hyvä kai se on jokaiselle päästää välillä vähän paineita.

Tuossa nyt on niin paljon valheita, että moiseen pystyy vain humanisti. Voisit itse asiassa skannata jutun ja laittaa tänne.

Itse tunnen aika monta nationalistia, eikä yksikään pidä lappalaisia alempana rotuna. Tuollainen valehtelu osoittaa, että kirjoittaja itse pitää. Suojelupoliisi ei myöskään pidä Sisua natsihenkisenä, koska Sisu ei ole sitä.

Olli Immonen

Quote from: ernströhm on 27.07.2009, 16:16:38
Tuskinpa olisit tätäkään kirjoittanut, jos nuoret olisivat sanoneet "tuo on se homo". Rasisti on nykyään ontto ja kuollut ilmaus, mutta edelleenkin ihmetyttää kuinka kalikka kalahtaa vieläkin.

Minua henkilökohtaisesti ei haittaa, jos joku haukkuu minua rasistiksi. Ongelmana näen sen, että haukkuja syyllistyy teollaan valehteluun ja solvaamiseen valtiovallan taputtaessa taustalla tyytyväisenä käsiään yhteen. Rasistiksi haukkuminen ilman perusteluja nähdään yhteiskunnassamme yleisesti hyväksyttävänä tekona, toisin kuin "homottelu". Ikävää tässä on se, jos/kun haukkuminen ei tule jäämään haukkumisen asteelle, vaan siirrytään väkivallan tielle, kuten muualla Länsi-Euroopassa.

Keskustelunavauksen pääpointtina on siis mielipidevainoaminen hieman suuremmassa mittakaavassa (kouluissa, työpaikoilla jne.) ei niinkään pelkkä rasistiksi haukkuminen, joka on pieni osa suurta ongelmaa.

JR

Juu, mielipidevainottuja ollaan, yhdeltä keskustelupalstalta poispotkaistu marttyyri.

jmk

Quote from: IDA on 27.07.2009, 16:47:33
Quote from: Jiri Keronen on 27.07.2009, 16:23:29
... uusimmassa Humanisti-lehdessä oli kuuden sivun mittainen juttu, jossa eräs nimeltämainitsematon kirjoittaja ... miten SuPo pitää Suomen Sisua natsihenkisenä ...

... Suojelupoliisi ei myöskään pidä Sisua natsihenkisenä, koska Sisu ei ole sitä.

Eikös tuo "Supo pitää Sisua natsihenkisenä" ole parivaljakon Ikälumi-Bravo vakiovirsi? Ymmärtääkseni he eivät ole koskaan kyenneet esittämään mitään konkreettista, uskottavaa perustelua vakiovirrelleen (esim. selkeää suorasanaista kannanottoa, jossa joku Supon kaveri oikeasti sanoisi noin).

Kommunistimutantti

Quote from: ernströhm on 27.07.2009, 16:16:38

Jos joku haukkuu homoksi, muu yhteiskunta ei välitä.  Jos joku haukkuu rasistiksi, voit saada aika paljon paskaa niskaan.

Jiri Keronen

Voisit itse asiassa skannata jutun ja laittaa tänne.

Juttu skannattuna. Eli tämä on Humanisti-lehden numerosta 2/2009 löytyvä kirjoitus "Maahanmuuttajakriitikoiden umpikuja". En muistanutkaan, että tässä oli asiaa myös kallonmittauksista sekä Sampo Terhosta ja kuolemantuomioista.

Sivu 1
Sivu 2
Sivu 3
Sivu 4
Sivu 5
Sivu 6

Vae Victis -blogini

Ernst

Quote from: Jiri Keronen on 27.07.2009, 18:11:35
Voisit itse asiassa skannata jutun ja laittaa tänne.

Juttu skannattuna. Eli tämä on Humanisti-lehden numerosta 2/2009 löytyvä kirjoitus "Maahanmuuttajakriitikoiden umpikuja". En muistanutkaan, että tässä oli asiaa myös kallonmittauksista sekä Sampo Terhosta ja kuolemantuomioista.

Kirjoittaja näkyy olevan muuan http://www.vihreatehdokkaat.fi/joni.pelkonen/ , tuo Imatran virheiden ei-nyt-ihan-ääniharava, tulevaisuuden mittaamaton potentiaali ja ajatusten Vuoksi, mutta minkä vuoksi?
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ant.

Kirjoittaja on näköjään Helsingin Sanomien keskustelupalstan ahkerin kirjoittaja Joni Pelkonen. Jokainen Halla-ahoa sivuavan uutisen keskusteluketju täyttää muutamassa minuutissa Pelkosen viesteistä. Määrä ei ole korvannut laatua.

Humanistin päätoimittaja on Jussi K(aimaani) Niemelä.

Miten sinä päädyit tällaiseen lehteen, Keronen?
Homma is the new black.

Sami Aario

Rakentavampi reitti, ihmisten erilaisuuden hyväksyminen, tuntuu aluksi raskaammalta kuin torjunta, mutta lopussa odottaa palkinto, ennakkoluulottomuus ja jokaisen ihmisen oikeus olla ainoa kaltaisensa. Torjuja kohtaa lopulta ylivoimaisia argumentteja ihmisten yksilöllisyyden, tasa-arvon ja empatian puolesta, sillä yksilön tiedostaminen ympäristönsä ja itsensä "erilaisista" ominaisuuksista lisääntyy läpi elämän. Kun hänen voimansa loppuvat, hän sulkeutuu pois todellisuudesta kallonmittausten ja kaikentodistavien tilasto-otteiden fantasiamaailmaan.

Jokainen ihminen käy tämän keskustelun itsensä kanssa kasvaessaan ihmisenä ja aina uudestaan tutustuessaan uuteen aihepiiriin. Kasvamme suvaitsevaisiksi sisarustemme suhteen, koulutovereidemme suhteen, kanssaihmisten kaikenlaisten pikku yksityiskohtien suhteen.

Jammu Siltavuori on erilainen. En kutsuisi Jammun erilaisuutta "pikku yksityiskohdaksi".

EDIT: Lisään tähän vielä sopivan sitaatin:
QuoteYksi kuollut ihminen on tragedia. Miljoona kuollutta ihmistä on tilasto.
- Josif Stalin

Ernst

Quote from: Sami Aario on 27.07.2009, 18:31:04
QuoteRakentavampi reitti, ihmisten erilaisuuden hyväksyminen, tuntuu aluksi raskaammalta kuin torjunta, mutta lopussa odottaa palkinto, ennakkoluulottomuus ja jokaisen ihmisen oikeus olla ainoa kaltaisensa. Torjuja kohtaa lopulta ylivoimaisia argumentteja ihmisten yksilöllisyyden, tasa-arvon ja empatian puolesta, sillä yksilön tiedostaminen ympäristönsä ja itsensä "erilaisista" ominaisuuksista lisääntyy läpi elämän. Kun hänen voimansa loppuvat, hän sulkeutuu pois todellisuudesta kallonmittausten ja kaikentodistavien tilasto-otteiden fantasiamaailmaan.

Jokainen ihminen käy tämän keskustelun itsensä kanssa kasvaessaan ihmisenä ja aina uudestaan tutustuessaan uuteen aihepiiriin. Kasvamme suvaitsevaisiksi sisarustemme suhteen, koulutovereidemme suhteen, kanssaihmisten kaikenlaisten pikku yksityiskohtien suhteen.

Jammu Siltavuori on erilainen. En kutsuisi Jammun erilaisuutta "pikku yksityiskohdaksi".

Joni Pelkoselle kelpaa näemmä vaikka Jammu S. Pääasia kun on erilaisuus ja toiseus.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Necro

Quote from: Ant. on 27.07.2009, 18:25:23
Kirjoittaja on näköjään Helsingin Sanomien keskustelupalstan ahkerin kirjoittaja Joni Pelkonen. Jokainen Halla-ahoa sivuavan uutisen keskusteluketju täyttää muutamassa minuutissa Pelkosen viesteistä. Määrä ei ole korvannut laatua.

Olen havainnut että Hesarin keskusteluissa Pelkonen esittää esim. valheellisia tilastotietoja ja kun tämän tuo ilmi niin Pelkonen häviää kyseisestä ketjusta vähin äänin. Tuntuu kaveri muutenkin olevan tuolla jossakin...
"Maailmassa monta on ihmeellistä aasia"

DoneDeal

Itse tunnen aika monta nationalistia, eikä yksikään pidä lappalaisia alempana rotuna. Tuollainen valehtelu osoittaa, että kirjoittaja itse pitää.

Hän voi myös valehdella.
Haluatko lopettaa mokutuksen? Etkä tiedä mitä tehdä? Aloita lukemalla:

http://tupla-j.blogspot.com/2009/07/kulttuurierot-ovat-sukupuolieroja.html

Jiri Keronen

Quote from: Ant. on 27.07.2009, 18:25:23
Miten sinä päädyit tällaiseen lehteen, Keronen?

Alkuperäinen haastattelu koski tapausta, kun Uusi Suomi kunnallisvaalien alla päätti sensuroida blogini (joka oli silloin Uuden Suomen luetuin  :'(  :'(  :'(), kun ryhdyin kritisoimaan Matti Vanhasen lisäksi myös islamia. Jussi K. Niemelää sensuuri otti päähän, joten hän päätti julkaista sensuroidun tekstin Humanisti-lehdessä, mistä olen hänelle kiitollinen.

Vae Victis -blogini

gloaming

Juttu skannattuna. Eli tämä on Humanisti-lehden numerosta 2/2009 löytyvä kirjoitus "Maahanmuuttajakriitikoiden umpikuja".

Aika outoa antaa huomattava määrä sivuja kaikin tavoin heikkolaatuiselle kirjoitelmalle.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

citizen

"Humanistin" teksti on kuin Neuvostoliitosta. Tietääkö joku tarkemmin mikä on Humanisti-lehden tausta? Neuvostoliitolla oli tapana perustaa kaiken maailman "rauhanyhdistyksiä", "demokraattisten lakimiesten" yhdistyksiä, "seksuaalivähemmistöjen" yhdistyksiä sun muita, jotka sitten toimivat sosialistisen vallankumouksen hyväksi. Neuvostoliitto oli ja meni, mutta nämä KGB:n ja STASI:n myyrät jäivät nauttimaan kaiken maailman valtion tukia. Ja se Tiitisen listakin on vielä kassakaapissa. Voittiko länsi sittenkään kylmää sotaa?
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

mikkoellila

Quote from: citizen on 27.07.2009, 18:59:14
"Humanistin" teksti on kuin Neuvostoliitosta. Tietääkö joku tarkemmin mikä on Humanisti-lehden tausta? Neuvostoliitolla oli tapana perustaa kaiken maailman "rauhanyhdistyksiä", "demokraattisten lakimiesten" yhdistyksiä, "seksuaalivähemmistöjen" yhdistyksiä sun muita, jotka sitten toimivat sosialistisen vallankumouksen hyväksi. Neuvostoliitto oli ja meni, mutta nämä KGB:n ja STASI:n myyrät jäivät nauttimaan kaiken maailman valtion tukia. Ja se Tiitisen listakin on vielä kassakaapissa. Voittiko länsi sittenkään kylmää sotaa?

Humanistiliitossa toimi aikoinaan legendaarinen Pekka Elo, jonka sähköpostiosoite oli perusteena sanalle peelo.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Marko

Sivu 1
Sivu 2
Sivu 3
Sivu 4
Sivu 5
Sivu 6

Quote"Tekstien sisältö on tietojeni mukaan ollut lähellä tai jopa täyttänyt kansankiihotuksen tunnusmerkit."

Vau! Pelkonen ei ole edes lukenut alkuperäisiä tekstejä, mutta pystyy siitä huolimatta suoltamaan kuusi sivua materiaalia ilman päätä tai häntää. Kantavana ajatuksena on "Keronen on väärässä, koska... [Pelkonen selaa MOKU-korttipakkaa]...Hitler...totalitarismi, natsimielinen Suomen Sisu,...hmmm... kallonmittaus, ihmisvastaisuus, Halla-aho,...jne."
Melkoinen suoritus.

IDA

Kiitoksia Keroselle. Sinänsä suoritus Pelkoselta kirjoittaa kuusi sivua aiheista, joista hän on täysin tietämätön.

Yrjöperskeles

Näin aluksi, kiitos Ollille hyvästä avauksesta.

Kaveri-, tuttava-, ja sukulaispiirissä voi asiasta puhua mälkyttää sen minkä lystää. Ovat perusnuivia kaikki. Töissä (lastensuojelu) on kokemuksen myötä jo aikaa sitten oppinut katsomaan, kenenkä kanssa puhuu ja mitä. Sanoisin, että lastensuojelun suorittavan tason työntekijöistä miehistä on nuivia suurin osa ja naisistakin melko paljon. Johtotaso on taas asia erikseen.

Yleensä ottaen nostan hattuani korkealle, kumarran syvään ja väännän kunnioitusvahvistimesta nappulat kaakkoon heille, jotka uskaltavat näistä asioista puhua omalla nimellään. Samalla toivon heiltä ymmärrystä niille, jotka eivät sitä syystä tai toisesta uskalla tehdä.

Omalla kohdallani minua ei joku sakkotuomio pelota. Työpaikan menettäminen taas kyllä. Sosiaaliala on erinomaisen kunnostautunut siinä, että ihmisiä painostetaan pois työpaikastaan, ja sen jälkeen asia haudataan hiljaiseksi. Perheessäni sekä minä että vaimoni saamme palkkamme juuri tästä sosiaalityöstä. Kun ikääkään ei ole vielä tarpeeksi, että pääsisi eläkeputkeen, niin ei vaan kertakaikkiaan ole varaa ottaa riskiä.

Eli mulla on vaihtoehtoina joko kirjoittaa nimimerkillä tai sitten olla kirjoittamatta.

Huono hallinto hallitsee pelolla, mutta näin meillä täällä tänään.
Tää on viivan alapuolella näkyvää tekstiä.

Lonely Raider

Quote from: Olli Immonen on 27.07.2009, 15:35:39
En löytänyt Hommalta^^^ yksistään tähän aiheeseen liittyvää keskusteluketjua, joten laitetaanko keskustelu käyntiin, vaikka tässä.

Kirjoitin blogissani (26.7.2009) mm. seuraavaa:

Quote"Jouduin muutama päivä sitten kauppareissulla mielenkiintoiseen tilanteeseen. Tämä tilanne avasi silmäni näkemään yhä selvemmin sen, mihin suuntaan mielipidevainoamisen osalta ollaan Suomessa kovaa vauhtia menossa. Seisoskelin kaupan kassajonossa, kun yllättäen selkäni takaa kuului minuun päin suunnattu toteamus: "Tuo on se todellinen rasisti". Käännyin katsomaan, sanoiko joku tuttavani tämän mahdollisesti vitsinä, mutta ei. Selkäni takana seisoi kaksi rastapäistä nuorta naista huulilävistykset huulissaan. Käännyttyäni katsomaan heitä, nämä kääntyivät minusta poispäin ja jatkoivat jonottamistaan aivan, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Tilanne päättyi tähän. Ensimmäinen asia, joka tämän jälkeen tuli mieleeni oli kysymys, voivatko jotkut ihmiset todella olla kykeneväisiä noin sivistymättömään käytökseen. Näköjään voivat, erityisesti uusvasemmistolaiset.

Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun minulle on Oulussa julkisella paikalla huudeltu, että olen "rasisti". Median syöttämä höpöhöpö-"suvaitsevaisuuspropaganda" on selvästi tavoittanut kuulijansa. Huolestuttavaa tässä on se, että Oulussa tietyt kaupunginvaltuutetut ovat liittyneet haukkujien kuoroon. Oulun valtuustossa olemme saaneet kuulla muutamien valtuutettujen puheenvuoroissa solvauksia uusvasemmistolaiseen tyyliin.

Viime kunnallisvaalien jälkeen (jolloin tulin valituksi Oulun kaupunginvaltuustoon) silloinen turvallisuusalan opettajani tuli koulumme valmistujaisjuhlassa kertomaan minulle mielenkiintoisen asian. Joku nimeltä mainitsematon taho oli ollut yhteydessä kouluun ja kysellyt minusta ja siitä, oliko oppilaitos tietoinen, että pidän netissä "rasistista" blogia. Opettajani ei suostunut kertomaan, mikä tämä kyseinen taho oli ollut. Uskon, että jos tämä taho olisi ollut media, niin asiassa ei olisi ollut mitään salattavaa, ja siitä olisi kerrottu minulle mitään salailematta."

Kirjoitukseni kokonaisuudessaan löytyy TÄÄLTÄ.

Tarkoitukseni ei ole pelotella niitä maahanmuuttokriittisiä, jotka ovat ajatelleet tulla "kaapista ulos", tai ketkä vielä miettivät asiaa. Olisi vaan mukava kuulla, onko muilla hommalaisilla mahdollisesti kokemuksia vastaavasta, ja miten yleistä mielipidevainoaminen on.

Kiitos hyvästä asian tietoon tuomisesta, tätä tämä raisistittely on, nuo hamppu-uuspunikit saavat vapaasti lausua, mitä sieltä kusipäästä sattuu tipahtamaan suuhun... ovat säälittävää sakkia.
Olen valtiolla töissä, ja olen saanut kuulla olevani natsi... siis tässä mennään tässäkin asiassa...
Jos joku tulee mulle selventämään tuota rasisti-paskaa, sanon takaisin, että mitäs maanpetturit, muuten, sota-aikan ne ammutaan heti... Tai jotain voisi lohkaista tuosta metalliläjästä niiden naamassa, uuspunikki uppoaa kanssa aika hyvin...
Siis, tarkoitan, että ei kande antaa kaikkien hamppujen huudella mitä vaan.
Ajat kiristyvät kaverit, mutta pitää olla luja, se Payday tulee vielä!
-LR-

mikkoellila

Quote from: Yrjöperskeles on 27.07.2009, 21:39:59
Kaveri-, tuttava-, ja sukulaispiirissä voi asiasta puhua mälkyttää sen minkä lystää. Ovat perusnuivia kaikki. Töissä (lastensuojelu) on kokemuksen myötä jo aikaa sitten oppinut katsomaan, kenenkä kanssa puhuu ja mitä. Sanoisin, että lastensuojelun suorittavan tason työntekijöistä miehistä on nuivia suurin osa ja naisistakin melko paljon. Johtotaso on taas asia erikseen.

Byrokratian johtoporras elää omassa norsunluutornissaan eikä tunne ruohonjuuritason todellisuutta.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Ammadeus

Rasistin leima paukahti H-aho kampanjan myötä ohtaan keväällä pitkäksi aikaa ja ehki pysyvästi.
Typeriä muumin rasisti!Kiekaisuja kuului alkukesästä aina silloin tällöin,nyt on ollut jo rauhallisempaa.
Niinkuin kaikki tiedämme mitään tekemistä koko jutulla ei ollut rasismin kanssa
Mutta kaikki median luomat valheelliset mielikuvat istuvat helposti ja tiukkaan ihmisten mieliin.
Harvat kun viitsivät/osaavat ajatella mitään itse,kun kerran toimittaja lehteen jotain kirjoittaa pakkohan sen on totta olla.
Saati vielä rotutohtorittelu uutisissa,huhhei.
Jännä juttu on ystävät,tuttavat,kylänmiehet massan suhtautuminen meikäläiseen leimautumisen jälkeen
Porukka hajosi komeasti kahtia,osa onneksi isompi osoitti sympatiaa minulle ja ajamalleni asialle.
Kun taas muut lopettivat tuntemisen ja alkoi kyräily ja muumittelu.
Kaikesta huolimatta valitulla tiellä on pysyttävä ja tehtyjen ratkaisujen takana seisottava.

Yrjöperskeles

Quote from: mikkoellila on 27.07.2009, 22:18:03
Quote from: Yrjöperskeles on 27.07.2009, 21:39:59

Byrokratian johtoporras elää omassa norsunluutornissaan eikä tunne ruohonjuuritason todellisuutta.

Joo, pitää paikkansa. Valitettavasti heillä on tällä hetkellä valta käsissään ja heidän mielenliikkeittensä mukaan työtä joudutaan tekemään.
Tää on viivan alapuolella näkyvää tekstiä.

gloaming

Quote from: Ammadeus on 27.07.2009, 22:25:43
Kaikesta huolimatta valitulla tiellä on pysyttävä ja tehtyjen ratkaisujen takana seisottava.

Tästä yksi (1) [Jeesh!].
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

PMH

Asiodessani paikallisessa Alepassa, kalliimanpuoleisessa nahkatakissa, jonka kaulusta koristi suomenleijona pinssi, tekstillä "1918". Kuulin takaani huudon "vitun pikkuNatzi", kääntyessäni havaitsin armeijanylijäämä asusteisiin soinnistautuneisiin kolmen hengen nuorisoryhmän, joista yksikään ei ilmeisesti ollut em.laitosta suorittanut. Ystävällisesti tiedustelin että missä se "Pikku Natzi" mahtaa luurata ja jos minua tarkoitatte niin taidan kyllä olla koolla olevasta seurueesta suurikokoisin. Keskustelu päättyi rauhanomaisesti juuri siihen.

Tunnustan avoimesti olevani Nationalisti (suurella alku-kirjaimella) ja nykyisin myöskin jonkinmoinen "rasisti" mutta vastustan nimenomaan holtitonta turvapaikkashoppailua ja sosiaaliperusteista, tuottamatonta maahanmuuttoa ylipäätään. Työperäistä maahanmuuttoa vastustaa tuskin kovinkaan moni koska työperäinen muutto perustuu todelliseen tarpeeseen aloilla joilla erikoisosaaminen ei puhtaasti kotimaisinvoimin riitä. Mutta vastustan myös "työperäistä maahanmuuttoa" silloin kun tarkoituksena on luoda matalapalkka-aloille tarpeeton nk. "työvoimareservi"

Omaan työporukkaan kuuluu lukuisia maahanmuuttaija, lähinnä  virosta, Ukrainasta ja Slovakiasta. Em. henkilöt ovat ammattimiehiä ja työskentely on sen mukaista. Jos joudun reklamoimaan jonkun tiimin tekemää työtä, niin se ei johdu kirjoittajan nationalisista näkemyksistä tai rasismista vaan siitä että suoritetta ei voida hyväksyä kotimaisen määräyskokoelman mukaisesti suoritetuksi suoritteeksi. Sama koskee kantasuomalaisten tekemää suoritetta, jos mogaat korjaa, jos ei huvita tai taidot riitä etsitään ryhmä/yksilö jolla taito ja motivaatio on kunnossa.
Vittuile vielä kun voit vaikuttaa
"Sosiaalisen median syöpä(läinen)
PerusSuomlainen

Runner

peliä PITÄISI pelata kumminkin päin, mikä olisi rasisti-sanaan verrattava vastalause siihen? Mielipidevainoaja? Yleistää jotain tiettyä sanaa ja siitä tulee voimakas... Mitä mieltä?

ernströhm

Quote from: Kommunistimutantti on 27.07.2009, 18:09:42
Jos joku haukkuu homoksi, muu yhteiskunta ei välitä.  Jos joku haukkuu rasistiksi, voit saada aika paljon paskaa niskaan.

Kerropas yksikin esimerkki kadunmiehestä, jolle on käynyt näin.