News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Jotain rajaa -mielenosoitus 10.10.2015 Helsinki

Started by Miniluv, 05.10.2015, 15:09:32

Previous topic - Next topic

nollatoleranssi

Quote from: jellona on 11.10.2015, 22:54:49
Nyt on paljastunut, että tyttö on ollut varsinainen mokuttajavassari vielä jokin aika sitten. Ei siinä etteikö mielipiteet voisi muuttua mutta en usko, että kukaan muuttuu mokuttajasta natsipäälliköksi noin nopeaan tahtiin. Toisaalta jos kyseessä on skitsofrenia, niin ehkä tuo on mahdollista?

Mistä on paljastunut tuollaista tietoa? Tai ovatko kannanotot olleet ennen hyvin maahanmuuttomyönteisiä? Milloin tämä "mielipiteiden muuttuminen" alkoi? Vai onko tullut pettyminen jossakin asioissa "omiin porukoihin" ja on yhtäkkiä kääntänyt koko ajatusmaailman päälaelleen?

Varsinkin nuo rotuteoriat tuntuvat olevan kovin isossa roolissa, vaikka hyvin harvalta tälläkään palstalla löytyy semmoisille puheille mitään tukea.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Marko Mjölnir Parkkola

Tampereen 24.10. mielenosoitus peruttu. Poistin Susanna Kaukisen sekä pari muuta ylimääräistä salaisesta suunnitteluryhmästä, jota adminoin ja organisoin. Kyllästyin Susannan rotuoppeihin. Tästä suivaantuneena Pekka Kemppainen poisti minun ryhmächätistä yhdessä toisen pääorganisaattorin kanssa. Katsoin ettei mielenosoituksesta tule mitään, jos se kerran on Kaukisen porukan valtama ja poistin suunnitteluryhmän ja kimppakyytiryhmän.

Jos joku siellä pitää mielenosoitusta, niin pitävät nyt ilman kuuluttajaa ja pääpuhujaa. Paikalla saattaa olla kaksi rotuopin kannattajaa.

Minulle riitti taas tämä nuivaskene.

nollatoleranssi

Ehkä kannattaa suhtautua hieman varauksella Susanna Kaukiseen. Mielipide on muuttunut joissakin asioissa todella nopeaan tahtiin ja mikään ei estä tapahtumasta sitä uudelleen.

Quote from: b_kansalainen on 11.10.2015, 23:19:29
Kyseessä on siis nainen, jonka ideologia näyttää vaihtuvan vähintään kerran vuodessa. Ensin oli tavanomainen vasemmistolaisuus Vasemmistoliiton piirissä. Sen jälkeen anarkismi ja yritys päästä johtoasemaan anarkistiliikehdinnässä. Tämä vuoden alkupuolella anarkismi vaihtui nationalismiin ja kansallissosialismin diggailuun. Henkilön oma viimeisin määritelmä itselleen on "etninen nationalisti".
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Marko Mjölnir Parkkola

Kaukisella on myös apureita. Tämä Kemppainen lienee yksi.

Noottikriisi

Quote from: Marko Mjölnir Parkkola on 12.10.2015, 03:11:36
Tampereen 24.10. mielenosoitus peruttu. Poistin Susanna Kaukisen sekä pari muuta ylimääräistä salaisesta suunnitteluryhmästä, jota adminoin ja organisoin. Kyllästyin Susannan rotuoppeihin. Tästä suivaantuneena Pekka Kemppainen poisti minun ryhmächätistä yhdessä toisen pääorganisaattorin kanssa. Katsoin ettei mielenosoituksesta tule mitään, jos se kerran on Kaukisen porukan valtama ja poistin suunnitteluryhmän ja kimppakyytiryhmän.

Jos joku siellä pitää mielenosoitusta, niin pitävät nyt ilman kuuluttajaa ja pääpuhujaa. Paikalla saattaa olla kaksi rotuopin kannattajaa.

No voi hemmetti, juuri kun olin päättänyt elämäni ensimmäiden kerran osallistua mielenosoitukseen. :(
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Pöllämystynyt

Quote from: JR on 11.10.2015, 22:37:38
Puurocaustin jälkeen olisi ollut hienoa järjestää mielenosoitukseen puurotarjoilu. Ryyni on halpaa ja soppatykin aina jostain saa.

Kyllähän näissä mielenilmauksissa tarvittaisiin jotain humoristisia tempauksia, joista syntyisi kansan keskuudessa puhetta. Vaikka sitten menisi vähän farssin puolelle. Ei siitä kuitenkaan yhtä noloa tulisi, kuin pakolaisillasta.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Marko Mjölnir Parkkola

Quote from: Noottikriisi on 12.10.2015, 09:01:19
No voi hemmetti, juuri kun olin päättänyt elämäni ensimmäiden kerran osallistua mielenosoitukseen. :(

Masinoin kaikkia lähettämään Pekka Kemppaiselle ystävällisen kiitoksen tilaisuuden tuhoamisesta. Hänet löytää facebookista. Profiilikuvana piirretty hahmo.

Itse lähettäisin jotain muutakin terveistä, mutta hän asuu turhan kaukana.

Toivoton tapaus

En jaksa koko puuta selata läpi etsiessäni osallistujien lukumääräarviota. Paljonko? Videon ja kuvien perusteella aika laimea osanotto...
"Ei erilaisuus ole rikkautta - eikä köyhyyttä. Se on normaalia" Olli Löytty - Kulttuurin sekakäyttäjät

Osiossa rikostarinoita Suomesta: "Epäillyllä on ihonväri, hän osaa puhua ja hänen epäillään edustavan kansalaisuutta." - törö 28.3.2012

Varium et mutabile semper femina.

Nunc est bibendum!

Culus suge!

Gunnar Hymén

Quote from: Marko Mjölnir Parkkola on 12.10.2015, 09:12:27
Quote from: Noottikriisi on 12.10.2015, 09:01:19

Masinoin kaikkia lähettämään Pekka Kemppaiselle ystävällisen kiitoksen tilaisuuden tuhoamisesta. Hänet löytää facebookista. Profiilikuvana piirretty hahmo.

Itse lähettäisin jotain muutakin terveistä, mutta hän asuu turhan kaukana.

kemppainenhan vaikutti ihan fiksulta tapaukselta. en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa, eikös perimmäinen idea molemmissa miekkareissa ole sama, jos jätetään kainalontuuletus ja rotumentaliteetti syrjään? kummaa kahtiajakamista
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Pöllämystynyt

Quote from: Marko Mjölnir Parkkola on 12.10.2015, 03:11:36

En tiedä mitään noista Kaukisen kuvioista, mutta minusta kuulostaa, että olisit vastuullinen ja hyvä järjestäjä, ja toivon, että et lannistu, kun tämä juttu meni pieleen.

Olisin itsekin tullut Tampereen mielenosoitukseen, vaikka siellä olisi ollut Kaukinen, ja vaikka juuri silloin olisi ollut muutakin tekemistä, koska asia on niin äärimmäisen tärkeä. Mutta sitten en tule, jos siellä ei ole muita kuin kaukislaisia järjestämässä. Jos miekkari onkin vain "fasistien" tms. aatekerhon esiintymistilaisuus, niin sitten se koituu erittäin todennäköisesti enemmän haitaksi kuin hyödyksi yhteiselle asialle.

Ymmärtäisipä Kaukinen kohdistaa ukko ylijumalan pyhittämän raivonsa suomalaisten tulevaisuutta tuhoavaan väestönsiirtopolitiikkaan toisten väestönvaihtopolitiikan vastustajien sijasta.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Marko Mjölnir Parkkola

^^Sitä voi kysyä häneltä miksi hän potkii kaksi pääorganisaattoria pois keskustelusta sen vuoksi, että minä potkin rotuoppi-Kaukisen trollaamasta. Hänellä on aivan varmasti hyvä selitys asiaan. Hänen alkuperäinen selitys oli "korkki kiinni" ja jos joku minut tuntee, tietää etten minä avaa korkkia koskaan.

Pergolaattori

Quote from: elven archer on 11.10.2015, 12:08:12
Mitenhän hyvin Ylen toimittajat nukkuvat yönsä, kun tietävät, että omat ajatukset perustuvat valheiden hötteikköön? "Jos kerran olen oikeassa, niin miksi minun täytyy jatkuvasti valehdella?"

Kyllä sen täytyy joskus kalvaa mieltä. Kalvaa, että: "Ryhdyinkö todella toimittajaksi voidakseni vääristellä asioita? Mitä kutsumuksestani on vielä jäljellä?"

Valheiden kertominen vaikuttaa ihmisen persoonaan. Se muuttaa sitä, vääristää ja satuttaa sitä. Kuinka he voivat katsoa lapsiaan silmiin? Nähdä varauksettoman ihailun ja luottamuksen lapsen kasvoilla tietäen itse aivan liian hyvin omat vikansa ja omien valintojensa roolin niissä. "Mutta tämä on hyvän tarkoituksen puolesta. Tarkoitus pyhittää keinot." Mutta silti aina läsnä on epäilys: "Miksi täytyy jatkuvasti valehdella? Jos kerran olen oikeassa?"

Parempia unia ja helpompaa nukahtamista yleläisille.

Kirjoitat todennäköisesti tässä keinoin jotka vetoavat ja piikittävät itsesi kaltaista ihmistä joka toimii esittämälläsi tavalla.

Väitän että kyse ei ole tahallisesta valehtelusta tai tietoisesta päätöksestä valehdella.

Lukekaa ja ymmärtäkää linkin takana oleva teksti. Payload on tekstin keskivaiheilla, alkaen 'The ESFJ's value system is defined externally'. Kyse on siitä että kyseinen ihmistyyppi ei vaivaa päätään liialla ajattelulla ja muodostaa maailmankuvansa ryhmästä, ei itsestään käsin. Voi muodostua täysin perverssejä ajatusmalleja jos ne tukevat sitä että omalla viite- ja vertaisryhmällä menee kivasti ja tulee hyvää palautetta.
Kuitenkin, kyseinen ihmistyyppi on täysin jees mitä tulee ihmissuhteisiin ja ns. hyvän elämän järjestämiseen.

http://www.personalitypage.com/ESFJ.html

Miksi suosittelen tutustumista:

-Tähän mennessä selkein, johdonmukaisin ja aukottomin selitys sille miksi ihmiset toimivat kuten toimivat. (Linkissä yksi kuudestatoista perustyypistä)
-Auttaa ymmärtämään suvaitsevaisen ajatusmaailmaa. Miten siihen on mahdollista vaikuttaa ja miten ei kannata vaikuttaa.
-Auttaa ymmärtämään omaa ja oman porukan ajatusmaailmaa. Miten tulkitsee ja arvottaa maailmaa, mikä on luontainen tapa viestiä ja miten nämä toimivat yksiin muiden kanssa.
-Säästää energiaa kun omasta mielestä järjetöntä käytöstä ei tarvitse ottaa tahallisena loukkauksena omia arvoja vastaan. 'Loukkaus' ei siis välttämättä tapahdu samoilla säännöillä eli kyse ei ole samasta asiasta.
-On hyvä oivaltaa että oma viestintätapa ja tapa tehdä asioita on (ei 'voi olla' vaan 'on') jollekin toiselle ihmiselle suora, veret seisauttava loukkaus. Ja toki se että jos haluaa oikeasti loukata tai 'mennä ihon alle' löytyy siihen mahdollisimman tehokkaat tavat.

Tästä syystä tarvitaan 'siltapersoonia' (Ei rajatila. ;) ) asian ajamiseen jotta saadaan rationaalinen viesti paketoitua sellaiseen muotoon että se on vastaanottokelpoinen tunne ja fiilis edellä asioihin suhtautuvien keskuudessa. Tästä syystä suvakkileiristä ei tulla näkemään rakentavia rationaalisia viestejä jotka vetoaisivat rationaaliseen ajatteluun. Rationaalinen ihminen ottamassa kantaa äänekkäästi suvaitsevaisleirissä edellyttää Elven Archerin esittämää epärehellisyyttä. (==valtaosa poliitikoista)

Mitä tuohon loukkaamiseen ja tehokkaisiin loukkaamiskeinoihin tulee ja kun oletetaan että ihmiset pyrkivät vaikuttamaan muihin tavoilla jotka kokisivat itse omakohtaisesti tehokkaimmiksi, mietin näitä rumpaliryhmän harrastamia rasisti, fasisti ja hävetkää -huutoja sekä kuvaamista ja siis vihjailua julkisesta häpeästä.
Voi herranen aika. Sikäli kun kyseessä ei ole totuus, eivät tehoa itseeni niin millään tasolla kun eivät loukkaa mitään itselleni merkityksellistä (totuus, tieto) arvoa. Sen sijaan, lähden todennäköisesti rasvailemaan köyttä jos faktaksi kuvittelemistani argumenteista löytyy perustavaa laatua oleva virhe. ..Tai sitten täydennän/korjaan käsitystäni todellisuudesta.

Jos voin yhtään yleistää itsestäni, nuiva porukka on tässä mielessä hyvin immuuni tuonkaltaiselle vaikuttamiselle ja kun argumentit eivät ole varsinaisesti suvakkien puolella on lopputulos -peli hyvin pelattuna- melko selvä.

-

Keskustelu ja äänestys/tutkimus hommaforumilaisten MBTI -tyypeistä ( http://hommaforum.org/index.php/topic,472.0.html )

Gunnar Hymén

E, ekstrovertti: asenne ympäristöön
S, tosiasiallinen
F, tunteva: päätöksenteon peruste
J, harkitseva

Kirjainlyhenteet tulevat seuraavista englanninkielisistä sanoista:

Sensing (S) / iNtuition (N)
Thinking (T) / Feeling (F)
Judgement (J) / Perception (P)
I–E-ulottuvuus kuvaa asennetta ympäristöön. S–N-ulottuvuus kuvaa tiedonhankintatottumuksia ja T–F-ulottuvuus päätöksenteon perusteita. J–P-ulottuvuus kuvaa elämäntyyliä.

Ekstrovertti (E) tuntee todennäköisesti olonsa kotoisammaksi ihmisten ja asioiden kanssa ulkomaailmassa kuin ideoiden sisäisessä maailmassa, "ulospäinsuuntautunut".

Tosiasiallinen (S) työskentelee todennäköisesti mieluummin tunnettujen tosiasioiden parissa kuin etsii mahdollisuuksia ja keskinäisiä suhteita.

Tunteva (F) tekee päätökset todennäköisemmin henkilökohtaisten arvojen kuin persoonattoman logiikan avulla.

Järjestelmällinen (J) pitää todennäköisesti enemmän suunnitellusta, organisoidusta, selvästä ja täsmällisestä elämäntavasta kuin joustavasta ja spontaanista.

Huomattakoon, että piirretestien "ekstrovertti" kuvaa enemmänkin eräänlaista sosiaalisuutta, kun taas MBTI:n ekstravertti kuvaa suuntautumista ulkoiseen asioiden ja ihmisten maailmaan ottamatta varsinaisesti kantaa sosiaalisuuteen.[11]

leikkailin välistä, lähde wikipedia. tuo Tosiasiallinen ei kyllä päde mielestäni Journalisteihin suoraan, koska heidän "Totuudet" on dumpattu vähän väliä - voisiko kysymyksessä olla patologinen valehtelu -mentaliteetti tuon Sn osalta, eli puhutaan ja kirjoitetaan asioista kuinka vaan ja sitten kuvitellaan ja ajatellaan ne tapahtuneeksi ja todeksi
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Kni

Quote from: Toivoton tapaus on 12.10.2015, 09:13:35
En jaksa koko puuta selata läpi etsiessäni osallistujien lukumääräarviota. Paljonko? Videon ja kuvien perusteella aika laimea osanotto...

Joku paikalla ollut arvioi 200-300. Median arvion mukaan 200 nuivaa ja 100 rumpalia, muistaakseni.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Miniluv

Quote from: HieHo on 11.10.2015, 22:02:37
Ajellessani maalta kaupunkiin päin; huomasin Sörnäisten rantatien ylittävällä sillalla Suvilahden / Vilhovuorenkadun kohdalla viritetyn sillan yli lakanan: "Ei mitään rajaa! #refugeeswelcome". Tiesin taas saapuneeni Helsinkiin.

Toihan oli kiva. Selvä reaktio Jotain rajaa -tapahtumaan.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Chew Bacca

Kiva... On. Vielä Suuren Arabisyksyn sykkiessäkin Helsingissä on laaja joukko ämpäripäitä jotka HALUAVAT maahan sata tuhatta arabia. Haluavat. Ja solvaavat rasisteiksi niitä - meitä - jotka eivät halua.

Ei naurata. Jos olisi reitilläni, veisin mukanani ja polttaisin. Veronmaksajan oikeudella. Kuin rasistisen lakanan metsästä.

Foundation

Quote from: jellona on 11.10.2015, 22:54:49
Nyt on paljastunut, että tyttö on ollut varsinainen mokuttajavassari vielä jokin aika sitten. Ei siinä etteikö mielipiteet voisi muuttua mutta en usko, että kukaan muuttuu mokuttajasta natsipäälliköksi noin nopeaan tahtiin. Toisaalta jos kyseessä on skitsofrenia, niin ehkä tuo on mahdollista?

Oikeistolainen Susanna ei ole tainnut olla vielä koskaan.  :)
"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

Paxe

Quote from: HieHo on 11.10.2015, 22:02:37
Ajellessani maalta kaupunkiin päin; huomasin Sörnäisten rantatien ylittävällä sillalla Suvilahden / Vilhovuorenkadun kohdalla viritetyn sillan yli lakanan: "Ei mitään rajaa! #refugeeswelcome". Tiesin taas saapuneeni Helsinkiin.

AAH, foorumilta ilmeisesti puuttuu ohjeistus tällaisen tilanteen varalta. Korjataan asia heti:
1. Sillan yli viritetyt lakanat
Mikäli havaitset sillan yli viritetyn lakanan, esim. "Ei mitään rajaa! #refugeeswelcome", toimi seuraavasti:
- siirrä lakana sillankaiteeseen, sillan suuntaiseksi
- aseta lakanan välittömään läheisyyteen rappuset, joilta pääsee kätevästi sillankaiteen tasalle.
- lisää lakanaan hyvin näkyvät suuntanuolet jotka osoittavat rappusten suuntaan
- rappusten viereen laita toimintaohjeeksi kyltti: "#refugeeswelcome : jump here "

Toivoton tapaus

Quote from: Kni on 12.10.2015, 10:54:04

Joku paikalla ollut arvioi 200-300. Median arvion mukaan 200 nuivaa ja 100 rumpalia, muistaakseni.

Jos tosiaan näin oli, niin täytyy kyllä todeta ettei näköjään ihmisiä kiinnosta. Netissä kyllä ölistään ja jopa kahvipöytäkeskusteluissa on menty eteenpäin, mutta että kaikki 300? Hukutaan sitten paskaan. Itse olen tietänyt asioista ihan tarpeeksi jo vaikka kuinka kauan mutta isompaa osaa ei näemmä hetkauta. Enää näiden juttujen seuraaminen ei saa aikaan minkäänlaisia tuntemuksia oli kyse sitten mistä tahansa skeidasta. Hyvin lähellä että lopetan asiasta lukemisen, kirjoittamisen ja ajattelemisen kokonaan.

Mutta auta armias jos minä tai joku läheinen tästä kakkatuuletinhelvetistä kärsii...
"Ei erilaisuus ole rikkautta - eikä köyhyyttä. Se on normaalia" Olli Löytty - Kulttuurin sekakäyttäjät

Osiossa rikostarinoita Suomesta: "Epäillyllä on ihonväri, hän osaa puhua ja hänen epäillään edustavan kansalaisuutta." - törö 28.3.2012

Nunc est bibendum!

Culus suge!

Noottikriisi

Quote from: Toivoton tapaus on 12.10.2015, 15:23:02
Quote from: Kni on 12.10.2015, 10:54:04

Jos tosiaan näin oli, niin täytyy kyllä todeta ettei näköjään ihmisiä kiinnosta. Netissä kyllä ölistään ja jopa kahvipöytäkeskusteluissa on menty eteenpäin, mutta että kaikki 300? Hukutaan sitten paskaan. Itse olen tietänyt asioista ihan tarpeeksi jo vaikka kuinka kauan mutta isompaa osaa ei näemmä hetkauta. Enää näiden juttujen seuraaminen ei saa aikaan minkäänlaisia tuntemuksia oli kyse sitten mistä tahansa skeidasta. Hyvin lähellä että lopetan asiasta lukemisen, kirjoittamisen ja ajattelemisen kokonaan.

Mutta auta armias jos minä tai joku läheinen tästä kakkatuuletinhelvetistä kärsii...

Niin, olitko itse paikalla?
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

JR

Tähän kohtaan on pakko todeta, että jos mielenosoituksia aletaan perumaan, niin se näyttää tosi pahalta, hyvin hyvin pahalta. Ei voi olla niin, että vain yksi henkilö on mokannut, varmasti on mokannut moni muukin. Me teemme itsemme naurunalaiseksi kertaheitolla. Tällaista ei kertakaikkiaan pitäisi päästää tapahtumaan.

Bigot

^ Sepä se, kun aktiivisimpia ja rohkeimpia ovat kouhottajat. Maltilliset ja fiksuimmat taas istuvat odottamassa, että sammakko kypsyy. Valitse nyt näistä sitten.

Toivoton tapaus

Quote from: Noottikriisi on 12.10.2015, 15:35:17
Niin, olitko itse paikalla?

En ollut. Kaverin häät menivät tämän tempauksen edelle. Kyllä nyt hävettää.

Nunc est bibendum!

Culus suge!

Hornsmith

Nyt rivit suoriksi ja leuka ylös! Tämä on vaarallisin mahdollinen hetki väsähtää, vässyköidä tai jäädä sivuun jonkun egobuustaajan takia. Olin itse lauantaina viemässä toivoa kansamme vanhuksille suljetussa keskustelutilaisuudessa, jonka keski-ikä oli luokkaa 75v ja osallistujia toista sataa.

Siellä oli huoli ja pettymys pinnassa. Vanhukset kokivat tulleensa petetyiksi lähes jokaisen mahdollisen tahon suunnalta. Matu- invaasiota pidettiin kädettömyyden huippuna ja päättäjiemme lepsuttelu viritti monenlaista foliohattuteoriaa.

Pointti on se että kansamme vanhat uskovat että tämä vielä omilla jaloillaan kulkeva porukka hoitaa homman ja pelastaa maan. Katsoisin että heitä ei tulisi pettää enää yhtään enempää. Pikku vastuu meillä, vai mitä häh!
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Rosebud

Luin ennen mielenosoitusta Kyuun kirjoittamia ratkaisuja maahantunkeutumisongelmaan. Ne olivat osittain karmeaa luettavaa, joten oletin mielenosoituksen floppaavan totaalisesti. Olin täysin väärässä. Kyuu hoiti homman erittäin hyvin ja tapahtuma oli muutenkin todella hyvä. Kiitos kaikille rohkeille ihmisille, jotka uskaltautuivat paikalle. Kiitokset myös tapahtuman kuvaajalle. Erittäin hyvä kuvanlaatu ja muutenkin hyvin hoidettu. Junes "joku asensi piilokameran kaulakoruuni" Lokka voisi ottaa mallia.

Ensi kerraksi pari ideaa:

1. Jotain muutakin ohjelmaa kuin pelkkää poliittista puhetta. Musiikkia, ehkä jotain ohjelmaa lapsille? Voisi yrittää luoda mielikuvan iloisesta perhetapahtumasta, jossa puhutaan myös asiaa.

2. Tarjoilua. Ihmiset eivät jaksa seisoa kylmässä ilman lämmintä ruokaa/juomaa. Tähän ei tarvita muuta kuin sata litraa puuroa soppatykissä ja toiset sata litraa kuumaa mehua. Se tietenkin maksaa vähän, mutta paljon vähemmän kuin yksi maahantunkeutuja kuukaudessa.

PostScriptum

Musiikkiahan tarjosi apinaorkesteri, soppatykillä hernekeitolla ja kunnon sikasattumilla olisi kyllä lämmittänyt.

b_kansalainen

Menkää soppatykkinne kanssa sitten seuraavaan mielenosoitukseen :) Moni ei taida ymmärtää, millä resursseilla mielenosoitus  järjestettiin.

MacGyver

Quote from: b_kansalainen on 12.10.2015, 17:40:14
Menkää soppatykkinne kanssa sitten seuraavaan mielenosoitukseen :) Moni ei taida ymmärtää, millä resursseilla mielenosoitus  järjestettiin.
Tätä lainaten rohkenen jo kysyä että mites on "Jotain Rajaa" jatko?
Aina olisi helpompi rakentaa 3-5 viikon päähän, kuin viikon parin sisään.
Pohjatyö tehty edellisen järjestäjiltä valmiiksi, joiden pohjalta helpompi lähteä taas liikkeelle. (mm. logo/brändi, fb-sivut, flyerit löytyy nyt)

Mites tyhjäksi veti takin 10.10 järjestäjiltä?

Kni

Äänentoisto, kahvit ja soppatykit, flaijerit, ilmapallot jne eivät järjesty ilman rahaa ja työpanosta. Onkohan Hommaforumilla henkilöstö- ja talousresursseja ryhtyä toimeen? Jäsenmaksuja, kannatusjäsenmaksuja ja rahankeräys tarvittaisiin.

Konsepti on hyvä ja sitä kannattaa mielestäni viedä eteenpäin ja kehittää edelleen. Itse asiassa niin hyvä, että on vain ajan kysymys milloin we-just-want-our-money-turvapaikanhakijat lanseeraavat 'Jotain rahaa' -vastamielenosoituksen.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Kyuu Eturautti

Quote from: MacGyver on 12.10.2015, 17:52:29
Mites tyhjäksi veti takin 10.10 järjestäjiltä?
"Ugh."

Toisin sanoen, voimat meni aika tehokkaasti mutta kyllä minusta taas myöhemmin jotain saa. Suurempi haaste on allekirjoittaneen osalta se, että puuhailen isossa määrässä kulttuuritapahtumia myös järjestäjänä ja nämä varaavat paljon viikonloppuja. Ne on yleensä buukattu semmoiset 12-24 kuukautta etukäteen ja jos olen apuni luvannut, en peru. Tämän myötä keskivertokuukauteen mahtuu 1-2 vapaata viikonloppua.

Quote from: Rosebud on 12.10.2015, 17:32:12
1. Jotain muutakin ohjelmaa kuin pelkkää poliittista puhetta. Musiikkia, ehkä jotain ohjelmaa lapsille? Voisi yrittää luoda mielikuvan iloisesta perhetapahtumasta, jossa puhutaan myös asiaa.

2. Tarjoilua. Ihmiset eivät jaksa seisoa kylmässä ilman lämmintä ruokaa/juomaa. Tähän ei tarvita muuta kuin sata litraa puuroa soppatykissä ja toiset sata litraa kuumaa mehua. Se tietenkin maksaa vähän, mutta paljon vähemmän kuin yksi maahantunkeutuja kuukaudessa.
Musiikissa suurin haaste ovat teostoluvat. Toki voidaan soittaa jotain vapaata poppia (Sibeliuksen tuotannosta on jo vapaita julkaisuja...) mutta iso osa on tekijänoikeuksien alaisia. Voitte olla varmoja että vihreiden copyright-kiimaiset artistit olisivat nostamassa kanteen noin puolessa nanosekunnissa jos tätä ei hoideta.

Tarjoilu... joo. Toteutuskelpoista. En omista soppatykkiä, joskin isoja termareita esmes löytyy täältä ja pystyn kehittämään erittäin edullisia kertakäyttöastioita, roskiksia, yms. Eli osa ratkaisua löytyy.

Quote from: Kni on 12.10.2015, 17:54:27
Äänentoisto, kahvit ja soppatykit, flaijerit, ilmapallot jne eivät järjesty ilman rahaa ja työpanosta. Onkohan Hommaforumilla henkilöstö- ja talousresursseja ryhtyä toimeen? Jäsenmaksuja, kannatusjäsenmaksuja ja rahankeräys tarvittaisiin.
Toivon, että Homma ry voisi tosiaan tätä hoitaa. Itsehän en ole jäsen ja tiedän että tuo toki tarkoittaa taloushallinnossa hieman lisää työtä. Rahankeräyslupaa ei tarvita jos laitetaan tilinumero vain esille ja huolitaan tukea ilman sen kummempaa keräystä, re: https://effi.org/julkaisut/tiedotteet/lehdistotiedote-2007-01-31.html

Ensi viikonloppuna aion itse käyttää yllä mainittua tekosyytä ja olla myöskin kaverin häissä.
"Natseja puolustava yrittäjä" - sometotuus.
Blogini Pirkan blogeissa