News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Jotain rajaa -mielenosoitus 10.10.2015 Helsinki

Started by Miniluv, 05.10.2015, 15:09:32

Previous topic - Next topic

Chew Bacca

Kaikille optimisteille tiedoksi: raja on edelleenkin auki. Arabia tuppaa sen sata tuhatta täyteen. 2018 mennessä ne asuvat kaikki pk-seudulla. Jos rajaa ei tulpata ja aleta siirtää ukkoja lukittuihin tiloihin, se on game over.  Ihan vaikka olisivat nätisti ja yrittäisivät töihin.

MW

Vknloppu tuli vietettyä ystävien seurassa, jotka aiemmin naureskelivat "kiihkoilulleni".

Eivät naureskelleet enää, tuli jopa tylympää kommenttia kuin minulta ikinä.

Times they are a'changing.

Kyuu Eturautti

Quote from: Lalli IsoTalo on 11.10.2015, 20:15:52
Quote from: Kyuu Eturautti on 11.10.2015, 13:54:43
Ehkäpä tuo keskustelutilaisuus pitäisikin järjestää ns. studioyleisön näkökulmasta? Livestriimaus ja twitter-feedi paikan päälle, parhaat yleisökysymykset panelisteille.

Kannatan. Tuo kylläkin sitten vaatii tekniikalta aika paljon enemmän. Mielestäni 4 keskustelijaa on sopiva määrä.

Oikeastaan, jos tässä yritetään rakentaa siltaa, niin tässä voi rakentaa siltaa YLEn suuntaan siten, että YLE hoitaa tekniikan, me hoidamme shown, ts. Kyuu juontaa ja me hankimme panelistit. Studioyleisö olisi 1/3 nuivia, 1/3 suvaitsevaisia, 1/3 randomeita.

Miltäs tällainen kuulostaisi?
Hyvältä, mutta sanotaan tämä vertauskuvin. Pidän paljon todennäköisempänä saada fiksu, kehittävä ja rakentava dialogi maahanmuuton ongelmista Ville Niinistön ja Paavo Arhinmäen kanssa kun saada olosuhteet toteuttaa tällainen poliittinen paneeli Ylen kanssa. Kulttuuria, urheilua, musiikkia - Yle olisi mukana ja tämä sujuisi heidän kanssa kivasti, hyvässä hengessä. Politiikka, ei tule kesää. Olen tehnyt ja paraikaakin teen juttuja joissa Yle on mukana ja minua ei hirveän herkästi saa heitä kokonaisuudessaan dissaamaan sen perusteella. Yle ei kuitenkaan ole yksi talo, vaan monta lokeroa.

Livelähetyksen tekniikassa on elementtejä joihin pystyn vastaamaan, mutta myös niitä joihin en voi. Pienellä tiimillä tuon toteuttaisi. Minulla on nettioperaattori, servereitä ja kaistaa näin esimerkiksi. Tilat ovat asia jota voin järjestää Tampereella, mutta en Helsingissä. Muusta tekniikasta osa löytyy, osa ei. Jokunen määrä tekniikkaa siis on, mutta sitä myös tarvitaan lisää.

Toistaiseksi siis tämä menee kategoriaan "mahdollinen mutta haastava".
"Natseja puolustava yrittäjä" - sometotuus.
Blogini Pirkan blogeissa

Miniluv

Odotetaan yhteistyöaloitetta Yleltä, ja jatketaan siihen asti tässä ketjussa muista aiheista.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Lalli IsoTalo

Quote from: Miniluv on 11.10.2015, 21:06:11
QuoteOikeastaan, jos tässä yritetään rakentaa siltaa, niin tässä voi rakentaa siltaa YLEn suuntaan siten, että YLE hoitaa tekniikan, me hoidamme shown, ts. Kyuu juontaa ja me hankimme panelistit. Studioyleisö olisi 1/3 nuivia, 1/3 suvaitsevaisia, 1/3 randomeita.

Ainakaan minä en aio itse ojentaa silmääni Ylen jannujen kustavaksi.

Viitteet: eilinen uutislähetys ja kymmenisen vuotta nuivien historiaa.

Kerran vielä: me toimitamme sisällön, YLE tekniikan. Kyuu juontaa, me hankimme vieraat, me keksimme kysymykset/aiheet yhdessä vieraiden kanssa. Minulla on kokemusta tällaisista tuotannoista. Ne jotka tietävät henkilöllisyyteni, voivat googlata nimeni + IMDB, niin pääsette kartalle. Olen myös haastatellut tai videoinut suurimman osan Suomen mokuttajista, ja sitä kautta vieraiden hankkiminen ei ole mahdotonta, vaikka se onkin vaikeaa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: Miniluv on 11.10.2015, 21:19:32
Odotetaan yhteistyöaloitetta Yleltä, ja jatketaan siihen asti tässä ketjussa muista aiheista.

Jatketaan muista aiheista, ok.
— Missä N, siellä R

Darwinisti

Quote from: Lalli IsoTalo on 11.10.2015, 21:12:18
Jos me toimitamme sisällön ja YLE tekniikan, niin toimituslinja on meidän. YLE on ainakin aiemmin harrastanut tällaista.

Ja on suuri yleisö kuitenkin katsoo telkkaria enemmän kuin nettistreameja. Edellisen mielenosoituksen nettikatsojia alle 2000. TV-ohjelman katsojia on kymmeniä tuhansia, vähintään.
Se on totta, että TV on suosittu ja YLE kerää aina minimissäänkin kymmeniätuhansia katsojia, vaikka olisi mitä huuhaata. En kiistä, että perinteinen valtamedia on vahvoilla broadcasting-kisassa, sillä heillä on myös radioaallot, eikä pelkästään bitit netissä.

Tässä tullaan kuitenkin siihen mistä jo puhuttiin, viimeksi Miniluvin äänellä. YLE:n uskottavuus ja aiempi toiminta maahanmuuttokriittisyyden suhteen. Vertailet vaikkapa MTV3:n keskusteluiltaa syyskuussa ja YLE:n kahta viime aikaista syys-lokakuun aikana ollut keskusteluiltaa, niin YLE on järjestelmällisesti sekä Tohlopissa, että Pasilassa tehnyt jotain häikäilemätöntä mielipidehivuttamista. Ei kukaan meistä luota, että YLE ykskaks toimisi toisin. Eikä YLE kaipaa meitä. He eivät ole halunneet asiallista keskustelua.

Tämä pitää ottaa omiin käsiimme ja varmistaa, että ulos saadaan joko livenä tai taltioituna kunnon paneelikeskustelu.
"Jos meidän kulttuurimme ei tätä kestä, niin sitten se ei kestä." - Petri Sarvamaa, MEP, KOK, HS 3.9.2015

Marko L.

Quote from: MW on 11.10.2015, 21:17:35
Vknloppu tuli vietettyä ystävien seurassa, jotka aiemmin naureskelivat "kiihkoilulleni".

Eivät naureskelleet enää, tuli jopa tylympää kommenttia kuin minulta ikinä.

Times they are a'changing.
Samaa mieltä. Keskustelu aiheesta on selvästi siirtymässä täältä suhteellisesta marginaalista keskiöön. Suurin osa suomalaisista on varmaan aina ollut tietämättään hieman "nuivia", mutta koska maahanmuutto ei ole heitä suoranaisesti koskettanut, ei siitä ole muodostettu vahvaa mielipidettä eikä siitä ole keskusteltu muiden kanssa.

Come gather 'round people
Wherever you roam
And admit that the waters
Around you have grown
And accept it that soon
You'll be drenched to the bone
If your time to you
Is worth savin'
Then you better start swimmin'
Or you'll sink like a stone

Lalli IsoTalo

Quote from: Kyuu Eturautti on 11.10.2015, 21:19:14
Livelähetyksen tekniikassa on elementtejä joihin pystyn vastaamaan, mutta myös niitä joihin en voi. Pienellä tiimillä tuon toteuttaisi. Minulla on nettioperaattori, servereitä ja kaistaa näin esimerkiksi. Tilat ovat asia jota voin järjestää Tampereella, mutta en Helsingissä. Muusta tekniikasta osa löytyy, osa ei. Jokunen määrä tekniikkaa siis on, mutta sitä myös tarvitaan lisää.

Toistaiseksi siis tämä menee kategoriaan "mahdollinen mutta haastava".

Minulla on aika paljon kuvaus- ja äänityskalustoa, ja jonkin verran valoja. Tuon haastavuuden vuoksi pitäisi ensin tehdä ainakin yksi koelähetys. Olen tehnyt kolminumeroisen määrän videoita vastaavista tilaisuuksista, mutta en yhtään livelähetystä.

Minulla on mielessäni pari sponsoria, jotka voisivat auttaa tekniikan kanssa, mutta silloin tuo sponsori haluaa varmaan myös iskeä oman leimansa tilaisuuteen.
— Missä N, siellä R

Gunnar Hymén

Quote from: Miniluv on 11.10.2015, 21:19:32

miten musta tuntuu, että sitä saapi ootella maailmantappiin
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

kgb

Väittäisin että Moon TV olisi parempi yhteistyökumppani kuin YLE...
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Lalli IsoTalo

Quote from: Darwinisti on 11.10.2015, 21:24:15
Ei kukaan meistä luota, että YLE ykskaks toimisi toisin. Eikä YLE kaipaa meitä. He eivät ole halunneet asiallista keskustelua.

Tämä pitää ottaa omiin käsiimme ja varmistaa, että ulos saadaan joko livenä tai taltioituna kunnon paneelikeskustelu.

Sorry ylläpito, luotan pitkämielisyyteenne ja vastaan vielä tähän.

Tuo kaikki on totta. Mutta se A2-iltama hävetti jo suviksiakin, ja kansa kiehuu raivosta rajojen hävittämisen vuoksi. On 3% mahdollisuus, että YLE tajuaa menneensä liian pitkälle, ja antaa mahdollisuuden tasapuolisuudelle, JOS meillä on koko paketti kasassa vieraita, käsikirjoitusta ja kysymyksiä myöten. Minä olen valmis toimimaan 97% todennäköisyyttä vastaan, se ei paljon maksa.

Over & out.
— Missä N, siellä R

Darwinisti

Quote from: Lalli IsoTalo on 11.10.2015, 21:29:18
Minulla on aika paljon kuvaus- ja äänityskalustoa, ja jonkin verran valoja. Tuon haastavuuden vuoksi pitäisi ensin tehdä ainakin yksi koelähetys. Olen tehnyt kolminumeroisen määrän videoita vastaavista tilaisuuksista, mutta en yhtään livelähetystä.

Minulla on mielessäni pari sponsoria, jotka voisivat auttaa tekniikan kanssa, mutta silloin tuo sponsori haluaa varmaan myös iskeä oman leimansa tilaisuuteen.
Silläkin riskillä, että Miniluv antaa näpeille:

Kalustoa valojen ja mikkien suhteen voisin ehkä saada puljattua AV-kalustoa välittävältä tutultani. Mutta jos sinulla on kampetta, niin bueno. Enkä usko, että olemme ainoita, joilla on itsellä tai kontaktien kautta. Mitä tulee mahdolliseen live-lähetykseen, niin sehän ei mahdottomia vaadi ulospäin, vaan VDSL2/SHDSL tai nopeampi riittää hyvin. Latenssin on oltava alhainen, eli mobiiliyhteys ei ole optimaalinen.

Mitä tulee paikkakuntaan, niin ei kaiken tarvitse olla sidottua Helsinkiin. Varmasti Tamperekin toimisi. Täysin kiinni panelisteista.

Kenties tästä pitäisi oikeasti laittaa vireille Pajassa jokin ideariihi? En ole varma miten itse olisin hyödyksi, mutta vähintään roudarina, kuljettajana ja apumiehenä. Lavatekniikkaa harrastanut vuonna kivi. Ja kait jonkun pitää kahviakin keittää ja särpimiä tarjoilla vieraille. :P
"Jos meidän kulttuurimme ei tätä kestä, niin sitten se ei kestä." - Petri Sarvamaa, MEP, KOK, HS 3.9.2015

Miniluv

Quote from: Marko L. on 11.10.2015, 21:25:23

Come gather 'round people
Wherever you roam
And admit that the waters
Around you have grown
And accept it that soon
You'll be drenched to the bone
If your time to you
Is worth savin'
Then you better start swimmin'
Or you'll sink like a stone

Sanalla sanoen:

Opetelkaa uimaan.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Lalli IsoTalo

Tilanteet muuttuvat nyt nopeaa vauhtia. Eilen maailma toimi eri tavalla kuin se toimii huomenna. Se mikä eilen oli mahdotonta, saattaa huomenna olla mahdollista. Pyörteisessä maailmassa ei ole mielisairautta yrittää samaa uudelleen ja toivoa erilaisia tuloksia.
— Missä N, siellä R

HieHo

Ajellessani maalta kaupunkiin päin; huomasin Sörnäisten rantatien ylittävällä sillalla Suvilahden / Vilhovuorenkadun kohdalla viritetyn sillan yli lakanan: "Ei mitään rajaa! #refugeeswelcome". Tiesin taas saapuneeni Helsinkiin.
Hieno Homma!

jmk

Quote from: HieHo on 11.10.2015, 22:02:37
Ajellessani maalta kaupunkiin päin; huomasin Sörnäisten rantatien ylittävällä sillalla Suvilahden / Vilhovuorenkadun kohdalla viritetyn sillan yli lakananan: "Ei mitään rajaa! #refugeeswelcome". Tiesin taas saapuneeni Helsinkiin.

Kauankohan tuollainen luvaton rumistus saa siinä olla? Mietin vaan, että kansalaisaktiiveja saattaa löytyä toiseltakin puolelta...

MacGyver

Quote from: Inn Hesperia on 11.10.2015, 22:13:37
Mutta: Mitä te aiotte oikeesti tehdä? Se on kysymyksistä olennaisin?

Te. Tehkää nyt jotain.

Pöllämystynyt

(...)

Vaikuttaa hieman false flagilta, jonka tarkoitus on saattaa foorumi epäilyttävään valoon. Hommaforum ei ole oikea paikka järjestellä tuollaisia tempauksia, ja sen kyllä tietää ihan jokainen, joka on niin pitkällä että on rekisteröitynyt.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

MW

Quote from: jmk on 11.10.2015, 22:04:24
Quote from: HieHo on 11.10.2015, 22:02:37
Ajellessani maalta kaupunkiin päin; huomasin Sörnäisten rantatien ylittävällä sillalla Suvilahden / Vilhovuorenkadun kohdalla viritetyn sillan yli lakananan: "Ei mitään rajaa! #refugeeswelcome". Tiesin taas saapuneeni Helsinkiin.

Kauankohan tuollainen luvaton rumistus saa siinä olla? Mietin vaan, että kansalaisaktiiveja saattaa löytyä toiseltakin puolelta...

Tampereen ohitustiellä olleita vähän toisenlaisia plakaatteja kauhisteltiin isosti YLEn uutisissa, näinköhän näitäkin, tasapuolisessa objektiivisessa mediassa...

JR

Puurocaustin jälkeen olisi ollut hienoa järjestää mielenosoitukseen puurotarjoilu. Ryyni on halpaa ja soppatykin aina jostain saa.

Darwinisti

Multimediahomma - kapinamediaa hommalaisittain? - http://hommaforum.org/index.php/topic,106119.0.html

Eriytin keskustelun paneelikeskustelusta omaksi ketjukseen. :) Toivottavasti ainakin Kyuu ja Lalli IsoTalo ottavat osaa keskusteluun.

b_kansalainen

Quote from: MacGyver on 11.10.2015, 22:16:00
Te. Tehkää nyt jotain.
Huomaako kukaan muu tahatonta ironiaa?  ;D  "Oikea" MacGyver olisi jo ratkaisut asian.

jellona

Palaan hiukan tähän tapaus kaukiseen. Olen seuraillut epäilyksellä tämän tyttösen nousua mamukritiikin äänitorveksi. Tytön hillitön vaahtoaminen on ollut lähinnä noloa katsottavaa. Jokin on mättänyt pahasti ja hälytyskellot ovat soineet jonkin aikaa.

Nyt on paljastunut, että tyttö on ollut varsinainen mokuttajavassari vielä jokin aika sitten. Ei siinä etteikö mielipiteet voisi muuttua mutta en usko, että kukaan muuttuu mokuttajasta natsipäälliköksi noin nopeaan tahtiin. Toisaalta jos kyseessä on skitsofrenia, niin ehkä tuo on mahdollista?

Onko tyttösen tausta mikä? Yhteyksiä anarkoihin tms.? Meinaan vaan vainoharhaisena, että myyräntyötä lienee koko juttu? Liian läpinäkyvää ja idioottimaista menoa. Provosoivaa ja sekavaa lisäksi. Ryöstönyritys jota ei kukaan nähnyt mielenosoituksen jälkeen yms. Haisee pahasti...

Paljastuttuaan palaa antifan leiriin nimilista kainalossa :)
Aina kun näen punaisen ristin, näen punaista.

J. Lannan haamu

Quote from: Miniluv on 11.10.2015, 21:06:11

Ainakaan minä en aio itse ojentaa silmääni Ylen jannujen kustavaksi.

Viitteet: eilinen uutislähetys ja kymmenisen vuotta nuivien historiaa.

Niin väkivää Miniluvia että I'mma say shiii-iitt! Onhan se perkule vie aika veikeän näköistä olla ojentamassa hieman etunojassa progressiivisesti suoraan lirutettavana  :-\. Mutta uskon silti sillanrakennukseen, etenkin jos se on 'meidän' agendan mukainen :). Ylen kohdalla se vaatii sellaista ajattelukykyä ja out-of-the-box thinkingiä että ei näillä Int. +7 stat.pointseilla vielä pääse näkemään...
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Yhteisöjäävi

Quote from: Artisti on 11.10.2015, 22:27:54
Toivoisin tähän keskusteluun Jotain Konkretiaa.

Laittomuuksiin ei aleta. Olemme lain ja yhteiskuntajärjestyksen puolella.
Oikein.

Tunsin kuitenkin piston jossakin arassa paikassa. Mitä minä olen tehnyt?

Jaa-a. Olen kirjoittanut kansanedustajille. Olen puhunut lähipiirissäni aiempaa avoimemmin tyyliin että katsokaa nyt tässä on aika iso ongelma käsillä joten mitähän me keksitään tehdä sille, puolitutuille yrittäen neutralisoida kaikkein älyvapaimpia hokemia tyyliin okei joo mutta suostuisitko harkitsemaan asiaa tältä kantilta jne. Olen kieltäytynyt osallistumasta lokakampanjointeihin ja parjausfestareille. Olen osoittanut mieltäni järjenkäytön ja tosiasioiden tunnustamisen puolesta. Olen kommentoinut netissä monilla eri foorumeilla. Olen yrittänyt kannustaa ja tukea niitä, jotka minua aktiivisemmin osallistuvat ja laittavat itsensä likoon.

Tämä kaikki tähänastinen on tietysti vähän, mutta aihetta näyttää olevan päivä päivältä enempään. Syyni olla mukana ovat yksinkertaiset. Kaksi tärkeintä niistä nukkuvat tuossa viereisessä huoneessa levollisina kerrossängyssään. Minkälaista tulevaisuutta minä haluan heille rakentaa?

Tähän asti olen ehkä liiaksikin vältellyt konflikteja ja vihollisasetelmia. Kenties tulisi olla rohkeampi myös siinä, ettei antaisi sovinnaisuussääntöjen tai oletettujen lojaalisuussiteiden tylsyttää sanojensa terää.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Winston Churchill) 

Darwinisti

Yhteisöjäävi saa minulta isoa peukkua. Yksi suosikkisitaateistani koskaan tuo Churchill! 8)

Laitetaans toinen hieno...

QuoteYou ask, what is our aim? I can answer in one word: It is victory, victory at all costs, victory in spite of all terror, victory, however long and hard the road may be; for without victory, there is no survival.

PostScriptum

Jotain rajaa tarkoittaa sananmukaisesti vaihtoehtoa ei mitään rajaa vaihtoehdolle. Eukkulan pykälätkin sallii rajavalvonnan tarpeen vaatiessa. Nyt tarve vaatii. Menkööt nämä nämä nämä hevostelevat mellakkapoliisit rajavartioon Rajavartiolaitoksen ja Tullin tueksi. Ylimääräiset kertausharjoituksetko tässä tarvitaan ja armeija apuun? Ihan vaan reilusti tulijat jonoon ja rajatarkastukset toimimaan. Ei se tarkoita rajojen sulkemista, eri linjastot paperisille asiallisille tulijoille. Onhan se Venäjänkin raja välillä ruuhkainen, syynä harvemmin Suomen puoli. Länsirajalle vetävä ohituskaista ei-asylum-tulijoille, menijöille tie auki Ruotsiin, kyyditykset Norjan rajalle.

Verta, hikeä ja kyyneleitä lupasi Winston Kirkkomäki, ei paljon perään kiitelty. Hyvä mies.

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Darwinisti on 11.10.2015, 21:08:495) Seuraavalla kerralla ei niitä banderolleja, joissa oli Sipilä ja Stubb. Mielestäni niiden sanoma ei ole naseva/terävä, vaan ne ovat jotenkin tökeröitä. Stupido kuulostaa joltain tyhmältä pikkulasten nimenvääntelyltä. Mielestäni henkilökohtaisuuksin menevät hyökkäykset/naljailut eivät näkyvimmissä bandiksissa ole jees. Yleisössä voi vapaasti olla Stupidoa jnp. Jos konseptia haluaa jatkaa, niin näkyvimpänä tulisi olla JOTAIN RAJAA ja oranssi värikoodi. Sitten voi lavan mukaan olla jotain iskulausetta 1-2 muun bandiksen verran.

Lisäksi Jotain Rajaa -materiaalia voisi olla puhujien ympärillä runsaasti (esimerkiksi samaa julistetta seinällinen, jos ei ole olemassa yhtä isoa lakanaa). Nimittäin jos on vain yksi kamera kuvaamassa, mielenosoittajien kyltit eivät näy videolla kovin pitkään/usein. Jotain Rajaa -tunnus päätyy todennäköisemmin myös lehtikuviin, kun se on lähellä puhujia.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

b_kansalainen

Quote from: jellona on 11.10.2015, 22:54:49
Palaan hiukan tähän tapaus kaukiseen. Olen seuraillut epäilyksellä tämän tyttösen nousua mamukritiikin äänitorveksi. Tytön hillitön vaahtoaminen on ollut lähinnä noloa katsottavaa. Jokin on mättänyt pahasti ja hälytyskellot ovat soineet jonkin aikaa.
Avasin asiasta oman ketjun:
http://hommaforum.org/index.php/topic,106124.0.html
Modet varmaan hoitaa sitten homman, jos ei toimi.