News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Myyttejä hommafoorumista

Started by Gommi, 10.09.2015, 08:33:13

Previous topic - Next topic

Gommi

Minkälainen käsityksenne oli hommafoorumista ennen tänne tuloanne? Onko se muuttunut mitenkään?

Listaan tässä ne myytit, jotka itse ovat kumoutuneet:

1) Homma on rasistinen vihafoorumi

Tämä on myytti, joka on viivästyttänyt eniten tänne tuloani. Olen itse melko vihreä, ehdoton humanisti ja altruistinen ihminen, enkä tunnusta rotujen välisiä eroja kuin hyvin vähissä määrin. Lisäksi ihannoin ja olen kiinnostunut vieraista kulttuureista ja niiden historiasta (tietysti ihannointi on kriittistä). Yllätys oli suuri kun tälläkin löytyy paljon samoin ajattelevaa porukkaa kanssani. Tullessani tänne ajattelin että kaikki ovat samanlaista porukkaa kuin mitä joku patriootti.com nykyään edustaa.

2) Homma on Helsingin lähiöiden vähän koulutettujen ja työttömien foorumi, jossa kirjoitellaan taskulämmin salmiakki adidasverkkareiden taskussa

Homman jäsenet tuntuvat olevan hyvin paljon ylemmästä keskiluokasta, myös opiskelijoita on paljon. Jos hommalainen on perusjonne jossakin ruuvimeisseliä pyörittämässä, sekin tuntuu olevan oma valinta (kuten itsellä, uraputki ei kiinnosta ja koska en ole kulutusihminen on turha lähteä ansaitsemaan suuria rahoja. Lisäksi tarvitsen vaatimattoman työn väitöskirjan tekemisen ja muiden tieteellisten intressieni takia).

Enemmänkin löytyy, mutta täytyy lähteä potkimaan somaleita kadulle eikun siis töihin. Mitä löytyy omalta listalta? 

Leijona78

Vaikea sanoa. Liityin tammikuussa 2009, eli olen lähes alkuperäinen netsi.  8)
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Kauhea Ihmismäinen Otus

Tuo 1) pidätteli minuakin kauan edes lukemasta foorumia jotta minuun ei tarttuisi virtuaalisia netsipartikkeleja  :flowerhat: Jytkyyn asti (ja vähän sen jälkeenkin) kun jostain syystä luotin siihen, että suomalainen tsuurnalisti on yhtä rehellinen ja totuudenmukainen kuin perussuomalainen mies tai nainen ylipäänsä.
Pienetureiällinen lesbotransnainen

Kemolitor

Quote from: Gommi on 10.09.2015, 08:33:13
Minkälainen käsityksenne oli hommafoorumista ennen tänne tuloanne? Onko se muuttunut mitenkään?

Listaan tässä ne myytit, jotka itse ovat kumoutuneet:

1) Homma on rasistinen vihafoorumi

Tuo se oikeastaan minullakin oli käsitys, jos sellaista yleensäkään oli. Joka tapauksessa erittäin pelottavasta paikasta oli kyse, en uskaltanut ajatellakaan, että olisin edes vilkaissut, millaisesta paikasta oikein on kyse. Eikä oikeastaan kiinnostanutkaan, maahanmuutto Suomeen tai yleisemminkin Eurooppaan oli aika epämääräinen asia, ei minulla oikein ollut kunnollista käsitystä siitä, millaisia ihmisiä Suomeen vuosittain tulee, millä perustein ja millaisia määriä.

Joskus alkuvuodesta 2013 aloin selailla foorumia ja totesin, että käsitykseni oli melkoisen väärä. Samalla tosin käsitykseni monesta muustakin asiasta alkoi muuttua.

Rohkenen veikata, että tilanne on aika monen kohdalla samanlainen, Hommaforum mainitaan hyvin usein ohimennen erilaisissa yhteyksissä, aina negatiivisissa samalla korostaen jonkinlaista elämässä epäonnistuneiden peräkammaripoikien ruikutuskerhoa. Toisaalta Hommaforum nähdään aivan varmasti vaarallisena paikkana, koska jonkun aikaa täällä notkuttuaan alkaa suhtautumaan lehtikirjoituksiin aivan eri tavalla, "jätettiinkö tässä jotakin kertomatta" tai "eihän tässä ole mitään järkeä". Aikaisemmin luotin aivan eri tavalla lehtikirjoituksiin, luotin siihen, että toimittaja puolueettomasti ja korkein moraalisten ja eettisten periaatteiden ohjaamana on kirjoittanut juttunsa antaakseen juuri minulle lisätietoa aiheesta.

Nykyään hyvin monesta lehtijutusta tulee minulle ensimmäiseksi mieleen, että taasko minua yritetään manipuloida sanavalinnoilla ja jättämällä jotakin kertomatta.

dothefake

Liityin 8.12. 2008 ja olin innoissani. Odotin Homman olevan hyvä, enkä ole pettynyt.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

jänkäkurppa

Itse lueskelin jo Scriptan vieraskirjaa, joten Hommaforumia kohtaan ei (ainakaan negatiivisia) ennakkoasenteita ehtinyt syntymään.

Sen sijaan hyvin monella (varsinkin mielipiteiltään maltillisella) tuttavallani on yhä ennakkoluuloja foorumia kohtaan. Monet järkevät ja jopa suhteellisen nuivatkin ihmiset tuntevat jotain ihmeellistä "pelkoa" tulla näitä juttuja lukemaan saati tänne kirjoittamaan.

Olen yrittänyt suositella tätä foorumia aina sopivassa välissä; olen kertonut että täällä on hyvää keskustelua,  usein täältä saa ensimmäisenä tietoa mitä Suomessa ja maailmalla tapahtuu, ylläpito on hereillä eikä törkeyksiä hyväksytä. Kun vertaa moneen muuhun keskustelupalstaan, joissa räiskitään mitä sattuu eikä huhujen lähdeviitteistä ole tietoakaan, tämän foorumin taso on suorastaan erinomainen.

Saturnalia

Muutama vuosi sitten kun tätä vilkuilin niin täällä vaikuttivat mokuttajat mellastavan aivan pitkin poikin, joita vastaan porukka kyllä urheasti puolusti.
Ajattelin, etten tuohon soppaan ehkä ihan vielä hyppää mukaan, öyhötin asiasta muilla foorumeilla mokuttajafleimaajat jatkuvasti perseessä.
Täällä on sivistynyttä ja rauhallista, asiallista. Mikä on erittäin hienoa. Ei enää oikein jaksa hyysärifanaatikkojen paatosta.
Nuiva olen ollut jo parikymmentä vuotta. Helsinki opettaa. Vielä 90-luvulla sitä ajatteli, että kyse on vain erivärisistä ihmisistä kunnes pikku hiljaa tajusin on kyse on vieraan ja vaarallisen uskonnon ja kulttuurin invaasiosta pikku hiljaa.

Bigot

Alunperinhän tulin täältä etsimään natsimatskua, jolla olisin osoittanut toisen sivuston kiljuskineille kuinka harhaisia öyhöttäjiä hompanssit ovat. Petyin. Tuo oli samalla yksi nuivistumiskehitykseni käännekohtia.

Erinomaisen humanistista aloittajalta luokitella ihmisten (ajatusten) arvo vääntämiensä ruuvien mukaan.

Jack

Niin kuin kylässäkään ei kuulu hyviin tapoihin keskustella siitä, millainen on kylä ja millainen on isäntäväki, foorumillakaan ei kuulu hyviin tapoihin keskustella siitä, millainen on foorumi ja sen isäntäväki. Tai tietysti voi keskustella, kunhan pitää kielen keskellä suuta ja ilmaisee vain myönteisiä näkemyksiä. Eikö tämä nyt ole aika itsestään selvää.

Edellisissä kirjoituksissa on kysytty, millainen käsityksenne oli hommafoorumista ennen tänne tuloa.

Omalta kohdaltani voin vastata, että eipä juuri minkäänlaiset, koska siirryin uudelle foorumille Halla-ahon vieraskirjasta silloin, kun siirtyminen aikoinaan tapahtui. Vieraskirjaa olin seurannut jo vuosia ja kommentoinutkin siellä. Homma oli vain entisen jatkoa. Halla-ahon blogia seuraamaan olin päätynyt joltakin foorumilta, jossa Mikko Ellilä oli jakanut linkkejä. Jonkin aikaa on siis jo tullut pyörittyä kuvioissa. Kymmenisen vuotta ehkä, kenties kauemminkin.

Minulle foorumit ovat foorumeita ja sillä siisti. Vaikka foorumin esipuheessa kerrottaisiinkin, että kyseinen foorumi on sellaista ja tällaista aatetta edustavien ihmisten keskustelupaikka, en sitoudu mihinkään tiettyyn aatteeseen rekisteröityessäni kirjoittajaksi. Otan tietysti huomioon, millainen joukko keskustelupaikkaa ylläpitää, joten en tarkoituksellisesti esitä kannanottoja, jotka ärsyttäisivät foorumin perusporukkaa. En liity foorumeille haastaakseni riitaa.

Täytyy myöntää, että tietyillä foorumeilla on tietynlainen maine, ja tästä syystä joka ikiselle foorumille kirjoittamista ei ehkä halua mainostaa kovin näyttävästi, vaikka omat kirjoitukset kestäisivätkin päivänvalon. On myös foorumeita, joita ei viitsi edes mainita nimeltä esimerkiksi Facebookissa.

Internet on siitä kiero järjestelmä, että se houkuttelee joutilaan ja tekemisen puutteessa olevan ihmisen tuomaan esille myös hämärän salatun puolensa. Erilaisia piilopaikkoja näihin tarkoituksiin on loputtomasti. Tätä ei pidä ymmärtää niin, että kirjoittelisin jossakin pedofiilifoorumilla tai "miten teen murhan jäämättä kiinni" -foorumilla tai muulla vastaavalla, jos tällaisia nyt edes on. Ei mitään näin pahaa tai välttämättä pahaa ollenkaan, mutta kaikkia internet -aktiviteettejaan ei kuitenkaan ehkä halua kertoa joka seurassa.

Noottikriisi

Seurasin keskustelua Vieraskirjassa ja laitoinpa muutaman tyhjänpäiväisen kommentinkin. Hommafoorumille yritin ensimmäisten joukossa mutta serverin tukkoisuuden vuoksi luovutin siltä erää ja pääsin rekisteröitymään vasta 19.12.2008.

Odotukset olivat korkealla ja foorumi on odotukset täyttänytkin.

Suvakkikaverit naureskelevat, väheksyvät tai pöyristelevät mutta olen pysynyt tiukasti asialinjalla ja jaksanut toistaa että Hommalla on tasokasta keskustelua ja väärät tiedot oikaistaan nopeasti, toisin kuin valtamediassa. Valitettavasti monet edelleen luottavat valtamediaan niin paljon että saattavat johonkin asiaan esittää vastaväitteeksi pelkästään linkin johonkin asenteelliseen lehtijuttuun ikään kuin se olisi viimeinen sana ja lopullinen totuus.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Vörå

Suurin osa negatiivisista asioista pitää paikkansa, suurin osa positiivisista ei pidä.

Kauhea Ihmismäinen Otus

^^ Täällä tosin on valloillaan denialismi rasismia kohtaan: aina kun raportoidaan like a baws- kokemuksista, on se monen mielestä vain valtamedian valheita vaikka tilastollisesti puhuen edes jonkun razzizmus-caustin on pakko olla totta. Emme me suomalaiset ihan täysin puhtaita pulmusia ole vaikka aika kalpeita olemmekin.
Pienetureiällinen lesbotransnainen

Bigot

Quote from: Vöyri on 10.09.2015, 10:20:24
Suurin osa negatiivisista asioista pitää paikkansa, suurin osa positiivisista ei pidä.

Siksi juuri vastustamme mokutusta!

P

3) Kayminen Hommafoorumilla tuhoaa tietokoneen nayton ja kone saastuu viruksista.

4) Kayminen Hommafoorumilla tuhoaa nakokyvyn, tai ainakin silmat jaavat kieroon taalla kaynnin jalkeen.

5)Kayminen Hommaforumilla aiheuttaa syylia, karvaisuutta kasiin ja lisaantynytta itsesaastutuksen tarvetta, joka taas selkaydinnesteen vähentymisen vuoksi aiheuttaa yleistavelttoitta ja saamattomuutta. Varsinkin nuorille tama on siksi erityisen vaarallinen foorumi.

6)Kayminen Hommaforumilla altistaa ajautumista joko perakammariin tai komentobunkkeriksi kutsuttuun kellarihuoneeseen.

7)Kayminen Hommaforumilla ja siita aaneen kertominen ei tee hyvaa sosiaalisille suhteille ja urakehitykselle.

8)Kayminen Hommaforumilla paljastaa, etta sen kommentoijat ovat pienisieluisia tosikkoja.

9)Hommaforumin kautta voi hankkia edullisesti Tummelia.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Leijona78 on 10.09.2015, 08:35:32
Vaikea sanoa. Liityin tammikuussa 2009, eli olen lähes alkuperäinen netsi.  8)

Onnittelut! Mikas mina sitten olen, kun kirjoittelin jo Vieraskirjaankin?  :roll:
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.

P

Quote from: Kemolitor on 10.09.2015, 09:26:26
Tuo se oikeastaan minullakin oli käsitys, jos sellaista yleensäkään oli. Joka tapauksessa erittäin pelottavasta paikasta oli kyse, en uskaltanut ajatellakaan, että olisin edes vilkaissut, millaisesta paikasta oikein on kyse. Eikä oikeastaan kiinnostanutkaan, maahanmuutto Suomeen tai yleisemminkin Eurooppaan oli aika epämääräinen asia, ei minulla oikein ollut kunnollista käsitystä siitä, millaisia ihmisiä Suomeen vuosittain tulee, millä perustein ja millaisia määriä.

Joskus alkuvuodesta 2013 aloin selailla foorumia ja totesin, että käsitykseni oli melkoisen väärä. Samalla tosin käsitykseni monesta muustakin asiasta alkoi muuttua.

Tuosta voi paatella, etta poliisinkin valistuksessaan varoittama "porttiteoria" voi olla totta? Vai onko kyse kohtaamisteoriasta?  :o

Sunt Lacrimae

Quote from: Gommi on 10.09.2015, 08:33:13
Homman jäsenet tuntuvat olevan hyvin paljon ylemmästä keskiluokasta, myös opiskelijoita on paljon. Jos hommalainen on perusjonne jossakin ruuvimeisseliä pyörittämässä, sekin tuntuu olevan oma valinta (kuten itsellä, uraputki ei kiinnosta ja koska en ole kulutusihminen on turha lähteä ansaitsemaan suuria rahoja. Lisäksi tarvitsen vaatimattoman työn väitöskirjan tekemisen ja muiden tieteellisten intressieni takia).

Itse olen opiskellut parissakin eri korkeakoulussa (eka ihan muuta alaa, toisesta taas olisi työllistynyt helposti omalle alalleni ja muille saman sektorin aloille toimihenkilö- tai asiantuntijatehtäviin), keskenjättäminen oli oma valinta kun kokopäiväopiskelu ei jaksanut kiinnostaa ja sittemmin en ole jaksanut sen kummemmin kouluttautua, koska viihdyn nykyisessä työssäni. Sinkkumies saa riittävän voin leivän päälle, työkavereissa on etupäässä samanhenkistä porukkaa ja vuorotyön rytmi sopii meikäläiselle.

Oikeastaan sanoisin, että Hommassa on tasaisesti edustettuna vähän kaikki koulutustasot, ammattiryhmät ja ikäryhmät, ja se juuri on hienoa tässä palstassa.

Hommalle tai pikemminkin Scriptaan saapuminen ei varsinaisesti muuttanut käsityksiä sen kummemmin, koska olin ollut melko nuiva jo entuudestaan kiitos lähiöelämän. Taisin joskus jollakin keskustelupalstalla nähdä linkin Scriptaan ennenkuin Homma oli vielä edes pystyssä, kävin kurkkaamassa ja aloin tutustumaan Halla-ahon kirjoituksiin. Huomasin, että kaveri osaa perustella mielipiteensä ja pukea ne hyvin sanoiksi ja edustaa samoja kantoja kuin minäkin. Tosin otti oma aikansa, vuoden 2011 jytkyyn asti, ennenkuin uskaltauduin tänne edes nimimerkin suojissa kirjoittelemaan. Muutenkin useimpia löytämiäni nettipalstoja on tullut seurattua kuukausista vuosiin ennenkuin olen siirtynyt lukijasta kirjoittajaksi, joten tähän ei sinällään liittynyt kummempaa heräämistä tai vastaavaa.
Play stupid games, win stupid prizes.

Siili

Quote from: Vöyri on 10.09.2015, 10:20:24

Kummasti foorumi kuitenkin vetää ihan fiksujakin kirjoittajia puoleensa, vai mitä?  :)

Henry

Kuulin tämän... "Siellä hommafoorumilla taitavat olla kaikkein pahimmat hörhöt."

Vastasin tuohon, että hommafoorumilla on itse ylivoimaisesti paras keskustelun taso kaikista poliittisen keskustelun foorumeista ja foorumi on täynnä valveutuneita maistereita ynnä muita.

Tavallaan voisi myös sanoa, että "valitettavasti hommafoorumi on ainut tasokas poliittisen keskustelun foorumi". Lukisin mieluusti vasemmistolaisten, mokuttajien tms. tasokkaita poliittisen keskustelun foorumeita (joissa keskusteltaisiin muustakin kuin maahanmuutosta), mutta niitä ei ole missään.

Pöllämystynyt

Tulin kuvioihin jo vähän ennen hommafoorumia. Silmiltäni olivat jo pudonneet yleisen propagandan värittämät linssit, ja näin yhä selvemmin, että mokutus ja toiseudenpalvonta on täyttä valetta, jonka varjolla tehdään pahaa niin ihmisille kuin ympäristöllekin. Olin tutustunut toiseutta edustaviin ihmisiin, kuten muslimimaahanmuuttajaan, joka sanoi rakastavansa Hitleriä ja syytti kaikesta juutalaisia. Olin myös ymmärtänyt, että yhdensuuntainen massamaahanmuutto nopeasti kasvavista väestöryhmistä, ja siita seuraava alkuperäiskansojen ja paikallisten kulttuuripiirteiden syrjäytyminen ja sulautuminen tuhoaa kulttuurista moninaisuutta, eikä suinkaan lisää sitä, kuten aina väitettiin.

Toisaalta en vielä ollut sisäistänyt, että mokutuksen arvostelijat ovat ihan kunnon ihmisiä. Olin yhä vanhan oppini mukaan ennakkoluuloinen Halla-ahoa ja muita toisinajattelijoita kohtaan, vaikka en tiennyt näistä juuri mitään. Luulin näitä sisäänlämpiäväksi samanmielisten kerhoksi, ja yhdistin nämä Suomen sisuun. Luulin myös, että natsismi liittyy näihin, ja kaikkeen kansallismielisyyteenkin jollain olennaisella, mutta hämärällä ja selittämättömällä tavalla. Olihan Suomen sisun etusivukin niin uhkaavan oloinen, että hyvä kun uskalsin joskus kurkata. Kuinka monta sataa mahdollista järkiintyjää tuo vanha sivusto onkaan käännyttänyt pois! Jotkut näistä sadoista lienevät edelleen järkytyksestä mokuttajia.

Kuitenkaan en sentään uskonut, että oikeiden kaljujen skinien joukko viitsisi kirjoitella netissä, kuten kaverini väittivät. Tässäkin olin siis jo järkiintymisen rajamailla. Luulin, että valinta mokutuksen ja sen kritiikin välillä olisi oikeastaan vain valinta kahdenlaisen rasismin ja propagandan välillä.

Sitten tutustuin, ja olen siitä lähtien ollut täällä rasisminvastaisella puolella.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

repsikka

Quote from: Bigot on 10.09.2015, 09:45:59
Alunperinhän tulin täältä etsimään natsimatskua, jolla olisin osoittanut toisen sivuston kiljuskineille kuinka harhaisia öyhöttäjiä hompanssit ovat. Petyin. Tuo oli samalla yksi nuivistumiskehitykseni käännekohtia.
Tunnistan tässä kehityskaareni. Aikoinaan halveksin  rasisteja ja heidän rajoittamatonta muukalaisvihaansa ryhmään katsomatta. Halusin päästä  katsomaan tuollaisen rasistin pään sisälle.
Muuan suvistuttavani vihjaisi minulle kauheasta rasistista nimeltään Halla-Aho (josta en ollut koskaan aiemmin kuullutkaan). Linkkasin siis Scriptaan, ja koin valaistumisen. Homman seuraaminen oli sitten loogista jatkoa.
Eniten minua ilahduttavat täällä uutislinkit asioihin, joita en tietäisi koskaan tapahtuneenkaan suomalaisia lehtiä seuraamalla.
Myös kirjoittajien kova taso antaa aiheen hatunnostoon, koulutustaso, elämänkokemus ja ilmeinen toiminta hallinnon kärkipaikoilla vakuuttavat.
Kirjoitusten hyvä kieliasu ja tyyli  ovat täysi vastakohta useimpien muiden foorumien sönkkäykselle.

dothefake

Vöyri se jaksaa aina olla positiivinen!
-Tytti Tuppurainen

Muuttohaukka

Lueskelin Scriptaa ja Hommaforumia. Forumi oli heti aloittaessa erinomaisen mielenkiintoinen ja pohdin kyllä jonkin aikaa ennen kuin rekisteröidyin. Kai se oli jonkinlaista pelkoa tuntemattomasta.

Täältä on saanut parhaan tiedon maailman menosta.
Moderointi on tasokasta ja kirjoittaja pääsee ylilyönneistä unelmalomalle.

Kirjoitusten korkea taso ja monenlainen asiantuntijuus, eri alojen osaaminen hämmästyttävät. Olen saanut jäseniltä neuvoa ja opastusta moninaiseen ei-poliittiseen kysymykseen.

Hommaa  ei voi verrata mihinkään muuhun yleiseen forumiin. Sanasto on kertynyt vuosien mittaan melkoiseksi hommasanastoksi. Jos nyt joutuisi aloittamaan ihan alusta, pitäisi lukea tuhansia viesejä. Onneksi ei laiskan tarvitse. Riittää pelkkä päivitys.
Nimimerkeistä on tullut "tuttuja".

LambOfGod

Liityin itse helmikuussa 2009. Ennen sitä käytin suomen sisun keskustelupalstaa ja luin halla-ahon scriptaa. Homma oli sellainen kuin ajattelin sen olevan, tai ehkä vähän tasokaampikin.
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

Nuivake

"Hommafoorumilla natsit heilaavat"

Tulin alunperin kyseisessä uskossa foorumille alkuvuodesta 2011 ja petyin.

Sisältö tosin oli jotain ihan muuta ja liityin foorumille 22.7.2011 aamupäivällä, jolloin Breivikistä kukaan ei tiennyt mitään, kuten en minäkään. Iltapäivällä asia muuttui.

edit:typo pois
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Muuttohaukka

Quote from: Nuivake on 10.09.2015, 20:57:59
---
Sisältö tosin oli jotain ihan muutat ja liityin foorumille 22.7.2011 aamupäivällä, jolloin Breivikistä kukaan ei tiennyt mitään, kuten en minäkään. Iltapäivällä asia muuttui.
b>minä

Mielenkiintoinen sattuma! Muistat varmasti aina, milloin rekisteröidyit. Taisi mennä forumi kiinnikin silloin aika pian tuon Utøyan jälkeen.

Nuivake

^Kyllä, sitä ei voi unohtaa koskaan. Juuri rekisteröityneenä alkoi yhtäkkiä helvetillinen hulabaloo, joka sitten toppasikin melko heti, kun foorumi oli jonkin aikaa kiinni.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

dothefake

En muista, onko forum ollut kiinni muulloin, kun Käki-Vetelän ja Reiviikin takia?
-Tytti Tuppurainen

nollatoleranssi

Quote from: Henry on 10.09.2015, 10:38:26
Kuulin tämän... "Siellä hommafoorumilla taitavat olla kaikkein pahimmat hörhöt."

Vastasin tuohon, että hommafoorumilla on itse ylivoimaisesti paras keskustelun taso kaikista poliittisen keskustelun foorumeista ja foorumi on täynnä valveutuneita maistereita ynnä muita.

Tavallaan voisi myös sanoa, että "valitettavasti hommafoorumi on ainut tasokas poliittisen keskustelun foorumi". Lukisin mieluusti vasemmistolaisten, mokuttajien tms. tasokkaita poliittisen keskustelun foorumeita (joissa keskusteltaisiin muustakin kuin maahanmuutosta), mutta niitä ei ole missään.

Suurin ongelma on varmaankin siinä, etteivät nuo tahot ole vuosikausia hyväksyneet "väärää mieltä olevia". Tämän takia ei ole ollut tarvettakaan millekkään "anonyymeille palstoille", koska joko on puhuttu omilla nimillä (ja oltu yhdessä samaa mieltä) tai sitten ei ole puhuttu ollenkaan ja erotettu joukosta.

Toinen syy sille voi löytyä siitäkin, että valtaosa mm. vasemmiston kannatuksesta tulee opiskelijapiireiltä. Näissä piireissä on niitä muutamia poliittisesti erittäin aktiivisia henkilöitä, mutta valtaosalle vasemmiston kannattaminen on ollut vain "trenditietoisen valinta" eli on ollut pakko kannattaa samaa ryhmää, että kuuluisi osaksi sitä porukkaa.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Olen muille foorumeille kirjoittanut eri nimimerkeillä, joten ei tämä kirjoittelu sinänsä aivan uutta ole.

Mutta näyttäytyi tämä foorumi aika pitkään ns. rasistisena. Lähinnä saatoin kiinnittää huomiota erilaisiin haukkumasanoihin, joita palstalla käytettiin kultamunista koneinsinööreihin lähtien (varmaan niitä joitakin pahempiakin nimityksiä). Varsinkin nuo särähtivät tekstistä esiin, kun luki palstaa ainoastaan yksittäisistä ketjuista.

Jälkeenpäin olen huomannut, että iso osa tälläkin foorumilla käytössä olevista haukkumasanoista on otettu käyttöön useimmista puolustuspuheenvuoroista. Alunperin niillä on pyritty mm. puolustamaan maahanmuuttoa tai kertomaan hyvistä puolista, tietenkin vähättelemällä huonoja puolia.

Maahanmuutto ei ole itselle ollut kovinkaan tärkeä teema, mutta tällä foorumilla yhdistyi muutamia muitakin aiheita, jotka sitten enemmän kiinnostivat. Ajankohtaiset & Poliittiset aiheet ovat taas aina jonkin verran kiinnostaneet...

Joissakin yhteyksissä on mietitty sitäkin, että mikä yhdistää kirjoittajia. Erilaisia kannanottoja voi olla moniin asioihin ja maahanmuuttoonkin liittyen näkemykset eivät ole mitään äärirasistisia. Selvä yhteyshän foorumilta löytyy mm. Perussuomalaisten kannattamiseen tavalla tai toisella. Maahanmuuttokritiikkikin on mielestäni yleistasolla varsin maltillista. Äärimielipiteitä on vaikeaa löytää ja en usko sen johtuvan pelkästään moderaation tasosta. Keskustelu pyritään pitämään yleistasolla asiallisena.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/