News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Myyttejä hommafoorumista

Started by Gommi, 10.09.2015, 08:33:13

Previous topic - Next topic

Ernst

Quote from: Vöyri on 10.09.2015, 10:20:24
Suurin osa negatiivisista asioista pitää paikkansa, suurin osa positiivisista ei pidä.

Olen kanssasi samaa mieltä Suomen maahanmuuttopolitiikan ominaispiirteistä ja monikulttuuurisuusideologiasta.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Darwinisti

Minusta Homma on yksi Suomen vapaamielisimmistä yhteiskunnallisista keskustelupalstoista. Kenties vapaamielisinkin?

Tämä ei ole minkään tietyn yhden poliittisen puolueen tai sidosryhmän äänitorvi, vaan esim. PS, M11 ja KOK ovat edustettuina omin alafoorumein. Lisäksi havaintojeni mukaan yleinen poliittinen ilmapiiri on keskustalainen tai keskustaoikeistolainen. Joiltain osin sosiaalidemokraattinen. Em. poliittiset suuntaukset eivät suoraan viittaa johonkin puolueeseen, vaan puhun yleismaailmallisista aatesuuntauksista. Ei tällaista "sateenkaaripalstaa" muualla ole tullut vastaan, jossa esim. itse olen täysin rauhassa voinut olla nuiva, liberaali, että ympäristön ystävä (ei, ei ekoanarkisti ja pipipäinen hörhö, vaan sellainen tavallinen faunan ja floran ystävä). En ole tähän päivään mennessä nähnyt mitään pahoja ad hominem-hyökkäyksiä toisia jäseniä vastaan. Kaiken kaikkiaan palstaa toimitetaan hyvin pätevästi ja väitän, että vain ennakkoluuloisena voi tätä pitää rasistisena foorumina. (Olen jo muualla täällä käsitellyt sitä mitä rasismi on ja ei ole.) En minäkään kaikkien kanssa ole samaa mieltä ja monesti mietin, että olipas junttia juttua jollain, mutta so what? Sanan- ja mielipiteenvapaus on avain parempaan tulevaisuuteen. Mielestäni tässä nykyisessä suomenkielisen verkkomaailman ilmapiirissä Homma on todellakin vapaamielisin näkemäni media.

Ainoa myytti, jonka olen tästä sivustosta kuullut, on se, että täällä on rasisteja. Tosin samainen taho on myös minulle sanonut, että on täällä varmaan fiksujakin. En sitten tiedä kumpi on myytti... ;)

Joo, menin osittain off-topic nyt, mutta en vaan muista, että olisi ollut mitään tuoreita relevantteja väittämiä Hommasta.
"Jos meidän kulttuurimme ei tätä kestä, niin sitten se ei kestä." - Petri Sarvamaa, MEP, KOK, HS 3.9.2015

siviilitarkkailija

Ainoa syy miksi hommassa ei ole enemmän suvakkeja tai monikulttuurin kannattajia, on se että hommassa joutuu perustelemaan väitteensä muullakin substanssilla kuin että "olisi kivaa jos". Vastaavasti vihervasemmistolaisessa roskamediassa suvakkeja ja monikulttuurin kannattajia jatkuvasti puffataan, koska päätoimittajien mielestä "olisi kivaa jos hompansseja ei olisi ja olisimme kaikki samaa mieltä". Tämä lienee ikiaikainen ja heikkojen ihmisten tapa mielummin ampua sanansaattaja kuin tehdä huomioita ja muutoksia viestin perusteella. Tai sitten se on yksi sosialistisen ajattelun sairas seuraus. Kyvyttömyys käsitellä vierasta joka lopulta muuttuu mateluksi ja vastenmieliseksi nöyristelyksi valtaapitäviä kohtaan ja oman kansansa tarpeettomaksi tai jopa kuvottavaksi halveksinnaksi.

On totta että hommassa on välillä ylilyöntejä. On myös rasistisia öyhöttäjiä ja vääriä tulkintoja ja virheitä. On uupumattomia jankkaajia ja yötankkaajia. Toivottavasti on myös hyvää mieltä ja hauskoja hetkiä ilman muuta tarvetta kuin viihtyminen. Homma on kuin käyttäjänsä. Monipuolinen, haastava ja joskus rasittava...niinkuin kanssaihminen. Ihminen joista suurin osa on mukavia, antoisia ja kaikenkaikkiaan ystävällisiä, jahka heidän kanssaan on ja antaa itsellen oikeuden olla rehellinen ja reilu.

Jos haluaa olla natsimaisen yhden aatteen ja toisinajattelijat hävittävän propagandan palveluksessa, voi aina antautua vihervasemmistolaisen roskamedian manipuloitavaksi. Sen kun tekee niin elämä on helppoa, kunnes totuus iskee tuulettimeen niin ettei edes mielialalääkkeistä ole apua. Hompanssina on vaikeaa ja siksi se on hieno. Koska paitsi saa tietoa joutuu sitä myös jakamaan ja arviomaan ja puolustamaan. Hommaforum on tiedotusväline. Suomalainen valtion- tai instituution media on tietämättömyysväline. Väline jonka ainoa tehtävä on pitää ihmiset tyhminä ja tyytyväisinä mediakuplassa. Hommafoorum uhkaa tätä median luomaan illuusiota ja kuplaa kuin terävä neula, mikä saa kuplaelämästään riippuvaiset kavahtamaan ajatusta että he joutuisivat itse ajattelemaan omilla aivoillaan ja tekemään itse omia päätöksiään.

Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

ruikonperä

"Ne on natseja." Tämä on osoitettu vääräksi ainakin mitä juutalaisiin tulee. Itse asiassa täällä ei suvaita poikkipuolista sanaa juutalaisia kohtaan riippumatta kuinka perustellusti asia sanotaan. Itseasiassa pitäisi kysyä kuinka terve on lauta joka kieltää yhden keskeisimmän vaikuttajan motiiveista keskustelemisen.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Maailmanmies

Quote from: Gommi on 10.09.2015, 08:33:13
Minkälainen käsityksenne oli hommafoorumista ennen tänne tuloanne? Onko se muuttunut mitenkään?

1) Homma on rasistinen vihafoorumi

2) Homma on Helsingin lähiöiden vähän koulutettujen ja työttömien foorumi, jossa kirjoitellaan taskulämmin salmiakki adidasverkkareiden taskussa

Olen ollut Hommassa melkein alusta. Jos joku joskus tästä jotain kysyy, niin sanon, että hallitsevin asia täällä on viiltävä sarkasmi.  Scriptaa aloin seurata jo kesällä 2005.

Kuningasweecee

Kiinnostuin Hommasta kun kaikki kilpaa lehdissä ja televisiossa ja varsinkin tietyillä nettipalstoilla, artikkeleissa, ym. haukkuivat millainen natsifoorumi tämä on. Pitkään seurasinkin vain satunnaisesti ilman nimimerkkiäkään, sitten rekisteröidyin. Uskon että monikin joka kuvittelee täältä löytyvän jotain kauhisteltavaa, pettyy pahemman kerran.

Enemmän ja parempaa keskustelua täällä on kuin monen ns. "laatulehden" sivuilla.

Kyklooppi

Quote from: dothefake on 10.09.2015, 23:46:36
En muista, onko forum ollut kiinni muulloin, kun Käki-Vetelän ja Reiviikin takia?

Käki- Vetelä? Ei edes kuuklaamalla auennut?
Reiviikin tietty arvelin.
Ihmisjäte.

ruikonperä

Juha Mäki-Ketelä.

Huomasi että on vedetty retkuun ja veti letkut poikki.

http://juhamakiketela.info/
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Noottikriisi

^Huomaan että Mäki-Ketelä on politiikan reissussaan ainakin oppinut puhumaan niin totta kuin osaa. :D
QuoteKirjoitan itse vain rekisteröitymistä vaativille sivustoille ja aina oikealla nimelläni. Älä siis usko kaikkea, mitä luet tai mitä minun väitetään sanoneen.

Ei ehkä enää kirjoita kuin omalla nimellään mutta aiemmin on kirjoittanut tännekin nimimerkillä. Tuossa siis halutaan lukijan erehtyvän uskomaan että jos nykyään kirjoittaa vain omalla nimellään niin aiemmat nimimerkkikirjoitukset eivät olisi hänen itse kirjoittamiaan. Poliitikkoainesta edelleen. ;)
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

jahve

Quote from: Gommi on 10.09.2015, 08:33:13
Minkälainen käsityksenne oli hommafoorumista ennen tänne tuloanne? Onko se muuttunut mitenkään?

STT:n vastaus kysymykseeni v.2012  ja hommafoorumihan on vain yleisnimi erilaisille keskustelualueille....

"Julkaiseeko STT nykyään huhupuheita faktana?  Muistellaampa julkisuudessa ollutta "uutista",  Vihreiden kansanedustajaehdokas Jani Toivolaa kohtaan suunnitellaan hyökkäystä ( http://www.iltalehti.fi/vaalit/2011030113280485_vl.shtml ) vaan tämäkin "uutinen" todettiin hyvin nopeasti täysin tuulesta temmatuksi.

Hommaforum on avoin kaikille ja yritin itse etsi tuota vihareaktiota ja uhkailua vaan eipä tuollaista löytynyt joten mihin faktaan STT perustaa uutisensa vai onko  kyseessä elokuvan markkinointikikka STT:n avulla?"

ja vastaus oli

Hyvä vastaanottaja,

STT:n jutussa on käytetty termiä 'hommafoorumien' yleisnimikkeenä erilaisille verkossa käytäville keskusteluille. Tässä yhteydessä kirjoittaja ei ole puhunut Hommasta / Hommaforumista erisnimillisenä.

STT ei julkaise huhuja faktana, vaan toimituksemme toiminnan perustana on luotettava uutisointi, joka perustuu faktoihin. Alla olevassa jutussa ei nähdäkseni ole asiavirheitä. STT myös sisäisen ohjeistuksensa mukaisesti korjaa kaikki virheensä.

"STT uutisoi tänään

"Suomen Marsalkka -elokuvan aiheuttama vihareaktio tuli suurena yllätyksenä, kertoi filmihankkeen tuottaja Erkko Lyytinen STT:lle keskiviikkona.

Media kertoi tällä viikolla, että pääosin Keniassa kuvatussa elokuvassa Carl Gustaf Mannerheimia esittää kenialainen näyttelijä Telley Savalas Otieno.

- En ymmärrä tätä hommafoorumien reaktiota, vihareaktiota. Tässä pitää nostaa [tuotantotiimin] turvallisuustasoa yllättäen. Eihän se voi mennä niin, että ihmisten turvallisuutta aletaan uhkailla, jos he tekevät elokuvaa, Lyytinen sanoi.""

nollatoleranssi

Voihan tähän samaan yhteyteen todeta, että onhan tälläkin foorumilla haukkuvia kommentteja ja osa saatetaan ottaa hyvin henkilökohtaisesti. Mutta niiden määrä on lopulta todella vähäinen verrattuna kokonaiskeskustelun määrään.

Foorumin hyvä puoli on siinä, että jokainen voi sanoa mitä mieltä on jostakin asiasta. Siinä missä monilla julkisilla foorumeilla katsotaan tarkkaan, että kuka puhuu ja mitä puhuu.

Yhteen aikaanhan oli yritystä saada vääränlainen keskustelu pois netistä vedoten siihen, että "pitää käyttää oikeita nimiä" (ideana ns. vastustajan identifiointi). Tälläisiä puheenvuoroja tuli varsinkin poliitikoilta ja julkkispuhujilta. Ideana oli saada esim. väärämieliset aisoihin ja mahdollisesti jopa savustettua yhteisöistään ulos.

Myöhemmin ihmiset uskalsivat esittää niitä vääriä mielipiteitä omilla nimilläänkin ja tietyllä tavalla Perussuomalaisten suosio kuittasi tilanteen lopullisesti. Puheet ovatkin tämän takia laantuneet ja enää ei vaadita vastaavaa, ei uskalleta. Pelätään omankin aseman puolesta tai jos väärämielisiä alkaa olemaan liikaa...

Lopullinen vaikutus tuolla on mielestäni ollut siinä, että mediassa joudutaan nykyisin entistä enemmän käsittelemään niitä kriittisiä näkemyksiä. Siinä missä aiemmin nämä oli helppoa ohittaa olankohautuksella.

Turvapaikanhakijoissakin joudutaan ottamaan kantaa siihen, että mistä heitä tulee. Ei voida koko ajan puhua, että "On pakko auttaa turvapaikanhakijoita. Kaikki tulijat ovat syyrialaisia. Katsokaa sitä pikkulasta, joka hukkui Välimereen!". Aiemmin tuollaiset väitteet olisivat voineetkin mennä läpi... Nykyisin se on vaikeampaa.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/