News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-09-09 SVT: Auttamishaluiset löysivät toisensa somessa

Started by koli, 09.09.2015, 17:08:52

Previous topic - Next topic

koli

QuoteAuttamishaluiset löysivät toisensa somessa

Suomessa halu auttaa pakolaisia on saanut ihmisiä sekä verkostoitumaan että ryhtymään vapaaehtoistyöhön. Muun muassa Helsingissä ja Jyväskylässä auttamishalu on noussut pinnalle nopeasti. Samanmieliset löytävät toisensa sosiaalisessa mediassa.

Kolmenkymmen päinen vapaaehtoisjoukko tekee pitkää päivää, jotta turvapaikanhakijoille tarkoitetut vaatteet saadaan lajiteltua. Turvanpaikan hakijoiden hyväksi järjetettävät vaatekeräykset ovat saavuttaneet jättisuosion etenkin Helsingissä.

– Jos on voittanut lotossa 7 oikein, että on terve ja ei vielä niin vanha, niin ei tämä raskasta työtä ole, toteaa Sanna Valtonen, yksi auttajista.

Auttamisvimma on Valtosen mukaan vastaisku vihapuheelle.

– Jotkus vetävät Torniossa natsilippua salkoon ja levittelevät meidän kotikulmille natsien varoituksia siitä, miten turvapaikanhakijat tulevat ja pahoinpitelevät meidän lapset ja naiset. Tämä on jotenkin sellainen vastaliike sille kaikelle, että tervetuloa Suomeen!

Myös Keski-Suomessa halu auttaa pakolaisia on saanut ihmiset toimimaan ja verkostoitumaan. Monikulttuurisessa perheessä elävälle Maria Camaralle pakolaisten auttaminen on itsestäänselvyys. Ilmapiiri on koventunut ja sille ei pidä antaa periksi.

– Jos minä  kävelen kadulla minun perheeni kanssa,  niin meille voidaan huutaa "saatanan neekeriperhe" tai jotain vastaavaa. Ei se pelota. En anna yhdenkään rasistin vaikuttaa itseeni!

Esa Hanikan mukaan Suomessa yksi uusi tapa näyttää miehisyyttä on puhua raakuuksia somessa.

– Pelko muutetaan uhoksi ja voimaksi.

Itsekin aikoinaan pakolaisena Suomeen tullut Ali Muradi sanoo maksavansa velkaa auttamalla.

– Mietin millä tavalla sen teen.  Minä korvaan takaisin sen mitä minä olen saanut. Tuntuu koko ajan, että minulla on velka.
http://www.svt.se/nyheter/uutiset/auttamishaluiset-loysivat-toisensa-somessa

(http://s18.postimg.org/7t5ks2vzd/maria_camara.jpg)
https://www.facebook.com/marieme.lahtinen
Mörökölli

Vaniljaihminen

Autetaan lähinnä itseään, luodaan kuvaa itsestään hyvänä ihmisenä, välittämättä siitä miten realistista apu muuten on.

Tämmöinen auttaminen on täysin samaa kollektiivista itsepetosta kuin mitä aikanaan Karpolla on asiaa -ohjelma esitti tölkkiklipsuista.
https://www.youtube.com/watch?v=e_CLxGEX3WM
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

foobar

Olipas taas surreaali letkautus. Ai että huudetaan "saatanan neekeriperhe" ? Mistä lähtien laitapuolen aivonsa polttaneiden ja muiden henkisesti sekavien yksilöiden huutelu on ollut noin kultivoituneesti rakentunutta? Uskoisin jos väittäisivät huudetun "neekerit vittuun täältä!!! perkle... ösh, Arska, se vitun pullo tänne heti!" sen sijaan että kuvattaisiin tuollaisia teatraalisia oman rinnakkais-uhriuniversuminsa näytelmärepliikkejä.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Gunnar Hymén

miksei ne mee tansaniaan? siellä on iloisia suvakkeja huru mycket ja kielellinen muurikin olisi kapeampi.

ainiin mutta Kela Gold
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

koli

Tuolla Maria Camaralla on myös blogi:

http://mariemecamara.blogspot.fi/

Esim. tällaista settiä sieltä löytyy:

QuoteSe normaalisti alkanut kauppareissu

Käväisinpä Vappuostoksilla tupaten täydessä Jyväskylän Keljon Lidlissä. Juhlapyhien aikaan ostoksien teko vaatii lujaa luonnetta. Ihmiset hamstraa kaappinsa täyteen kaikkea. Ihan kuin kauppa ei aukeaisi enää koskaan. Tein rauhassa ostoksiani valtavasta ruuhkasta piittaamatta. Kärsivällisyys oli monta kertaa koetuksella, olihan kaupassa asiakkaita ennätysmäärä. Osa hyllyistä ammotti tyhjyyttää ja kello tikitti lähenevää sulkemisaikaa.

Saapuessani lihatiskille pinnani paloi lopullisesti. Vieressäni lihan ostoaikeissa oli myös afrikkalainen perhe, äiti pienten lasten ja nuoren pojan kanssa. Heidän vieressään oli suomalainen vapun juhlinnan hyvissä ajoin aloittanut mies. Mies päätti käyttää sananvapauttaan. Fuck you niggers. Menkää v***uun minun maasta. Heil Hitler ja päälle vielä Hitler tervehdykset. Viestinnän päätteeksi mies poistui paikalta.

Jäin suu auki. Hetken mietittyäni sain sanottua ryöpyn saaneen perheen pojalle, miten pahoillani olen tapahtuneesta. Poika vastasi minulle, että ei häntä haittaa. Hän on niin tottunut näihin huutelijoihin.
Etsin myyjän käsiini ja kerroin tapahtuneesta. Myyjä oli järkyttyneen näköinen ja pyysi tuntomerkkejä asiakkaasta. Näytin hänelle kenestä on kyse ja myyjä lähti hoitamaan asiaa. Kaikki muut kaupassa olleet jatkoivat ostoksien tekoa laput silmillään, puutumatta asiaan millään tavalla.

Hetken päästä myyjä tuli luokseni. Hän pahoitteli minulle tapahtunutta. Hän kertoi, että ei voi poistaa uhkaavasti käyttäytynyttä asiakasta kaupasta, koska ei nähnyt itse tilannetta. Edelleenkään myyjä ei pahoitellut tilannetta ihmisille, johon uhka kohdistui.
Keräsin kiukkuani, pakko saada tehtyä ostokset loppuun. Pääsin kassalle. Jonokaan ei ollut paha, vaikka tutut kuulutukset soivat korvissa. "Kassoille tarvitaan henkilökuntaa, kiitos", "pullon palautusautomaatilla pyydetään apua". Edessäni oleva rouva kääntyi juttusille. Hän kertoi huomanneensa tapahtuman, mutta oli myös hyvin peloissaan. Rouva päivitteli, miten ihmisille voi sanoa nykyään ihan mitä sattuu.

Hetken päästä takaani alkoi kuulua örinää. Suomalainen mies oli saanut ministerinsalkkunsa kärryynsä asti ja hoippunut kassalle. Mies jatkoi valisemallaan tiellä; koita nyt saatana olla nopeampi. Pitäis jääkiekkoa ehtiä katsomaan.
....
http://mariemecamara.blogspot.fi/2015/05/se-normaalisti-alkanut-kauppareissu.html

:D
Mörökölli

Foundation

"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

Uuno Nuivanen

^^  Nämä tarinat ovat lopultakin aika samankaltaisia, onkohan noille annettu joku sabluuna millä saa käypäisen sadun aikaiseksi?

Eino P. Keravalta

Kovasti autellaan.

Enää pitäisi tietää, mikä se hätä on.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

J. Lannan haamu

Auttamishaluinen...vittu mikä termi...voi jumalauta. Tuokin Maria kokee juuri sitä tyypillistä valkoisen liberaalin itseinhoa kun pitää mennä kaupassa pyytämään anteeksi jonkun toisen tekemisiä. Tuokin tarina kuulostaa juuri siltä samalta susihukkatarinalta että vaikea uskoa. Mutta se ei ole tarinaa, että Marian pitää pahoitella kaikkien muiden puolesta osoittaakseen omaa pyhyyttään.

Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Ouel

Joo tää on taas näitä. Auttaminen noin yleisesti jees, mutta nyt kun sitä tuputetaan joka ikisestä tuutista, alkaa tuntumaan että keitä varten nämä höösää? Ilmeisesti itseään varten ja viiteryhmältä saadun glorian takia.
Etenkin eräissä fb-ryhmissä on muutamakin aktiivinen huseeraaja, joka heittelee vaikka ja mitä lennokkaita ajatuksia aina turvapaikanhakijoiden jalkapallotapahtumista naisten hiusten letitysiltamiin. Usein nämä ideoijat eivät itse asu edes Suomessa, vaan "mulla tuli mieleen, et oisko siistii jos järkättäis tämmönen et..." ja sitten loppuun "itsehän en ole tällä hetkellä Suomessa, mut jos joku toinen vois...".

Yksi ihmisryhmä on sitten juuri nämä camarallat, jotka kuulevat ja näkevät rasismia ja kaljahuuruisia pottunokkia joka paikassa laukomassa ääliömäisyyksiä. Tokihan jokaisesta tapahtuneesta (tai tapahtumattomasta) asiasta väännetään avautuminen facebookkiin ja blogiin.

Ai että näillä on nyt tässä pakolaiskurimuksessa kissanpäivät.

pulikka

QuoteAuttamishaluiset löysivät toisensa somessa

– Jotkus vetävät Torniossa natsilippua salkoon ja levittelevät meidän kotikulmille natsien varoituksia siitä, miten turvapaikanhakijat tulevat ja pahoinpitelevät meidän lapset ja naiset. Tämä on jotenkin sellainen vastaliike sille kaikelle, että tervetuloa Suomeen!

Vastaliike? No hyvä, älkää vain vahingossakaan miettikö, mikä olisi järkevää ja vastuullista vaan toimikaa sokeasti vastakohtaisesti vastustajiinne nähden.

Esa Hanikan mukaan Suomessa yksi uusi tapa näyttää miehisyyttä on puhua raakuuksia somessa.

– Pelko muutetaan uhoksi ja voimaksi.

Kaikeksi onneksi Esa Hanikka on rohkea, häntä ei pelota vaikka pää keikkuisi isisin tikun nokassa.

Haluaisinpa kovasti taas tietää, mitä Esa tarkoittaa raakuuksilla  :roll: Tällainen uusmiehisyys kun on monen muun ilmiön tapaan päässyt menemään kokonaan ohi - tosin en somessa juuri roiku (roikun Hommalla  :D )

Itsekin aikoinaan pakolaisena Suomeen tullut Ali Muradi sanoo maksavansa velkaa auttamalla.

– Mietin millä tavalla sen teen.  Minä korvaan takaisin sen mitä minä olen saanut. Tuntuu koko ajan, että minulla on velka.

Ali taitaa ennemminkin antaa hyvän kiertää, eihän velkaa makseta kolmannelle osapuolelle. Tai voin minäkin alkaa maksaa velkojani tällä systeemillä. Hei Nordea, asuntolaina lyhenee tästä eteenpäin naapurin pihaa haravoimalla ja pullaa leipomalla! Ai ei vai? Mutku Alikin.

foobar

Quote from: koli on 09.09.2015, 18:00:10

Saapuessani lihatiskille pinnani paloi lopullisesti. Vieressäni lihan ostoaikeissa oli myös afrikkalainen perhe, äiti pienten lasten ja nuoren pojan kanssa. Heidän vieressään oli suomalainen vapun juhlinnan hyvissä ajoin aloittanut mies. Mies päätti käyttää sananvapauttaan. Fuck you niggers. Menkää v***uun minun maasta. Heil Hitler ja päälle vielä Hitler tervehdykset. Viestinnän päätteeksi mies poistui paikalta.

Jäin suu auki. Hetken mietittyäni sain sanottua ryöpyn saaneen perheen pojalle, miten pahoillani olen tapahtuneesta. Poika vastasi minulle, että ei häntä haittaa. Hän on niin tottunut näihin huutelijoihin.
Etsin myyjän käsiini ja kerroin tapahtuneesta. Myyjä oli järkyttyneen näköinen ja pyysi tuntomerkkejä asiakkaasta. Näytin hänelle kenestä on kyse ja myyjä lähti hoitamaan asiaa. Kaikki muut kaupassa olleet jatkoivat ostoksien tekoa laput silmillään, puutumatta asiaan millään tavalla.

Hetken päästä myyjä tuli luokseni. Hän pahoitteli minulle tapahtunutta. Hän kertoi, että ei voi poistaa uhkaavasti käyttäytynyttä asiakasta kaupasta, koska ei nähnyt itse tilannetta. Edelleenkään myyjä ei pahoitellut tilannetta ihmisille, johon uhka kohdistui.

Epäselväksi jäi mitä tällaisille mielipiteenilmaisijoille pitäisi tehdä. Laittaa linnaan? Ampua? Todeta, että hulluja ja huonokäytöksisiä löytyy joka joukkoon, samalla tapaa kuin puolestaloukkaantujiakin?

Ai niin, viimeisin ei ole validi selitys. Se vain ei ole.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

pulikka

Käväisinpä Vappuostoksilla tupaten täydessä Jyväskylän Keljon Lidlissä. Juhlapyhien aikaan ostoksien teko vaatii lujaa luonnetta. Ihmiset hamstraa kaappinsa täyteen kaikkea. Ihan kuin kauppa ei aukeaisi enää koskaan. Tein rauhassa ostoksiani valtavasta ruuhkasta piittaamatta. Kärsivällisyys oli monta kertaa koetuksella, olihan kaupassa asiakkaita ennätysmäärä. Osa hyllyistä ammotti tyhjyyttää ja kello tikitti lähenevää sulkemisaikaa.

Keräsin kiukkuani, pakko saada tehtyä ostokset loppuun. Pääsin kassalle. Jonokaan ei ollut paha, vaikka tutut kuulutukset soivat korvissa. "Kassoille tarvitaan henkilökuntaa, kiitos", "pullon palautusautomaatilla pyydetään apua". Edessäni oleva rouva kääntyi juttusille. Hän kertoi huomanneensa tapahtuman, mutta oli myös hyvin peloissaan. Rouva päivitteli, miten ihmisille voi sanoa nykyään ihan mitä sattuu.

Hetken päästä takaani alkoi kuulua örinää. Suomalainen mies oli saanut ministerinsalkkunsa kärryynsä asti ja hoippunut kassalle. Mies jatkoi valisemallaan tiellä; koita nyt saatana olla nopeampi. Pitäis jääkiekkoa ehtiä katsomaan.
....
http://mariemecamara.blogspot.fi/2015/05/se-normaalisti-alkanut-kauppareissu.html

Olipas pläjäys!

Kauppareissu alkoi normaalisti: Lidl on tupaten täynnä ja Marialla on pinna kireällä. Lopullisesti, siis ihan peruuttamattomasti, hihat kärähtävät, kun juoppo käyttäytyy typerästi. Olisiko Marian pinna katkennut, jos juoppo olisi käyttäytynyt typerästi valkoista ostosten tekijää kohtaan - tätähän kai myös tapahtuu: huoritellut, läskitellyt, homotellut, valittanut kersoista, ryssitellyt tai muuten vain haastanut riitaa?

Kukaan muu asiakas ei reagoinut, vitsit mitä kanssarasismia! Heidän olisi pitänyt tietenkin ottaa turpaansa juopolta vapun kunniaksi! Järkyttynyt myyjäkin toimi ihan väärin, ehkä järkytyksestä johtuen, mutta ei tässä armoa anneta: myyjäkin oli rasisti.

Kiukkuinen Maria pääsee kassajonoon, joka ei ole paha, vaikka kauppa oli ihan täynnä ja sulkemisaikakin käsillä. Tietysti rasistijuopon mielelestä jono on tosipaha, onhan hän kaikesta eri mieltä Marian kanssa. Juoppo seuraa jääkiekkoa, Maria a) ei seuraa mitään niin junttia kuin urheilu tai b) seuraa fiksusti jalkapalloa, jota hänen miehensäkin pelailee monikulttuuristen ystäviensä kanssa.

Kuin loppuhuipennukseksi jonossa on rouva, joka paheksuu tapahtunutta ja sitä että nykyään ihmisille voi sanoa ihan mitä tahansa. Oi aikoja, oi tapoja - koskaan aiemmin ei Suomessa ole ollut juoppoja, jotka aukoisivat päätään ihmisille. Typeristä juopoista kärsimään joutuneet suomalaiset eivät täten ole ihmisiä.

koli

QuotePerustettuani Refugees Welcome Keski-Suomi ryhmän olen saanut kutsuja mennä puhumaan monikulttuurisuudesta ja turvapaikanhakijatilanteesta erilaisiin tilaisuuksiin. Kutsuja satelee siinä määrin, että on en ehdi vastata jokaiseen pyyntöön.
Nenäpäivänä sain kutsun mennä puhumaan tyttäreni kouluun. Tottakai otin kutsun ilolla vastaan!
........

Yhteiskuntaopintunnille tuli parikymmentä 15-vuotiasta nuorta. Aloitin puheeni kertomalla siitä, miten paljon asenteet ovat Suomessa kiristyneet heidän elinaikanaan. Miten 2000-luvun alun perheeni kokemien positiivisten kysymysten tulva on muuttunut kadulla huuteluihin.

Neekeri, kuiskasi joku poika toiselle. En välittänyt vaan jatkoin sepustustani. Jatkoin tarinaani käyttäen esimerkkejä turvapaikanhakijoiden tilanteesta. Kysyin nuorilta, mikä on heille omassa kulttuurissaan niin tärkeää, että haluaisivat jakaa sen jollekin tänne tulleelle turvapaikanhakijalle tai maahanmuuttajalle. Tytöt eturivissä olivat aktiivisia, he miettivät esim. musiikin ja ruoan yhteyttä omaan kulttuuriinsa. Pojat takarivissä supattivat ja opettaja käski heitä puhumaan ääneen. KOSKENKORVA, joku huusi. Sen mä haluaisin jakaa mamuille, suomalaisen juomakulttuurin.

Annoin nuorille mahdollisuuden kysymyksiin. Miksi tänne otetaan terroristeja, kysyi yksi pojista.
Hän perusti väittämänsä lukemaansa lehtijuttuun Hesarissa. Olen iloinen, että tuo poika uskalsi kysyä ääneen ja saimme hyvän keskustelun aikaiseksi.

Huomaatteko? Onko puhuminen tärkeää? Näkyykö monikulttuurisuus koulun arjessa niin paljon, että riittää pelkkä läsnäolo? Ei riitä! Koin, että tein eilen jotain arvokasta. Sain edes muutamalle nuorelle selitettyä asioita omien kokemusteni kautta.
.....
http://mariemecamara.blogspot.fi/2015/11/nenapaiva-2015.html

Hirveetä rasismusta taas!
Mörökölli

timo73

Aika tyypillinen suvakkitapaus. On mennyt naimisiin mukavan afrikkalaisen kanssa ja olettaa, että kaikki muutkin afrikkalaiset ja Lähi-idästä tulleet ovat samanlaisia. Sulkee silmänsä kaikilta ongelmilta tai syyttää niistä kantaväestöä. Hyödyllinen idiootti matuille.

Nanfung

QuoteEdelleenkään myyjä ei pahoitellut tilannetta ihmisille, johon uhka kohdistui.

Luultavasti myyjä ei kuulunut puolestaloukkaantuvien lahkoon?
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

guest7001

Quote from: Uuno Nuivanen on 09.09.2015, 18:02:59
^^  Nämä tarinat ovat lopultakin aika samankaltaisia, onkohan noille annettu joku sabluuna millä saa käypäisen sadun aikaiseksi?

Sama tuli heti mieleen. Minä olen elänyt PK-seudulla yli 40 vuotta, enkä ole koskaan sivullisena törmännyt tällaiseen. Miten voi olla mahdollista, että näille rasisminvastaisille hyville ihmisille sattuu aivan koko ajan näitä äärirasistisia sattumuksia?

Väittäisin, että koko juttu on taas täysin keksitty.

Nämä somebarbit ovat löytäneet hyvän keinon huorata huomiota itselleen. Anssi Kela näytti miten homma toimii.

valtakunnanpärkhele

Kun asia on tärkeä niin voihan sitä vähän juksata. Sitä paitsi tuo juttuhan olisi voinut tapahtua oikeasti, ainakin tämän harhaisessa mielikuvitusmaailmassa.  Ihmeen paljon tälläista rasismia punavirheässä kuplassa tapahtuu, vaikka normaalimaailmassa tälläisesta ei ole havaintoja.
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat

Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Ari-Lee

"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Man in a Suit

....

Tuota... tarkentava kysymys kun en ole Jyväskyläläinen. Onko Keljon lidlissä lihatiski?
Meinaan vaan että eikös Lidlit rakenneta kaikki saman kaavan mukaan ja en oo nähnyt lihatiskiä yhdessäkään Lidlissä. Niissä on yleensä kylmäaltaat joissa on lihaa.

Toinen tarkentava kysymys: miten nämä suvakit aina löytävät humalaisen Suomalaisen? Minä käyn pääkaupunkiseudulla kaupoissa päivittäin ja en ole nähnyt humalaista ihmistä viiteen vuoteen kaupassa (ainakaan niin että olisin tunnistanut hajusta, ulkonäöstä tai käytöksestä humalaiseksi). Eräässä Siwassa jossa kävin joskus viikonloppuisin, saattoi olla joku punanenäinen herra kaljanostossa mutta nämä kaverit ovat yleensä hyvin hiljaisia ja kohteliaita koska tietävät että humalainen älämölö johtaa siihen että kaljaa ei myydä.

Vielä eräs pikku huomio: Kyseessä olivat VAPPUostokset. Mies oli menossa katsomaan JÄÄKIEKKOA. Eikös jääkiekon SM-sarja pääty jo seilusti ennen vappua ja MM- kisat alkaa sen jälkeen?
Näköjään ainakin 2015, vappuaatto on ollut 30.4 ja Ostravan kisat alkaneet vasta 1 toukokuuta.

En siis sano mitään muuta kuin että tuossa vilisee outoja asiavirheitä huru mykke. Meillä on toki sananvapaus mutta vihapuheiden levittely kantaväestöä kohtaan saisi olla rangaistavaa.
Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.

MikkoAP

Quote from: Man in a Suit on 08.11.2015, 08:54:17

Tuota... tarkentava kysymys kun en ole Jyväskyläläinen. Onko Keljon lidlissä lihatiski?
Meinaan vaan että eikös Lidlit rakenneta kaikki saman kaavan mukaan ja en oo nähnyt lihatiskiä yhdessäkään Lidlissä. Niissä on yleensä kylmäaltaat joissa on lihaa.

Toinen tarkentava kysymys: miten nämä suvakit aina löytävät humalaisen Suomalaisen? Minä käyn pääkaupunkiseudulla kaupoissa päivittäin ja en ole nähnyt humalaista ihmistä viiteen vuoteen kaupassa (ainakaan niin että olisin tunnistanut hajusta, ulkonäöstä tai käytöksestä humalaiseksi). Eräässä Siwassa jossa kävin joskus viikonloppuisin, saattoi olla joku punanenäinen herra kaljanostossa mutta nämä kaverit ovat yleensä hyvin hiljaisia ja kohteliaita koska tietävät että humalainen älämölö johtaa siihen että kaljaa ei myydä.

Vielä eräs pikku huomio: Kyseessä olivat VAPPUostokset. Mies oli menossa katsomaan JÄÄKIEKKOA. Eikös jääkiekon SM-sarja pääty jo seilusti ennen vappua ja MM- kisat alkaa sen jälkeen?
Näköjään ainakin 2015, vappuaatto on ollut 30.4 ja Ostravan kisat alkaneet vasta 1 toukokuuta.

En siis sano mitään muuta kuin että tuossa vilisee outoja asiavirheitä huru mykke. Meillä on toki sananvapaus mutta vihapuheiden levittely kantaväestöä kohtaan saisi olla rangaistavaa.

Niinpä.

Näitähän nyt riittää. Kesällä oli Prisman kassatöniminen ja klassikkojen klassikkohan on jo legendaarinen itiksen metrotöniminen. Todistajia tai todisteita tapahtuneista ei tahdo löytyvän, mutta kovasti yliestetään yksittäis (vai olisiko parempi uussana "nollattais") tapauksia meidän kaikkien spermanaamojen hävettäviksi.
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

Kallan

Napsautus

Täytyypä pitää tuo mielessä jos tulee käytyä Jyväskylässä. K-supermarketeissa kun se lihatiski löytyy aina jos se ei ole esim. jostain syystä huollettavana tms.

Nyt jos joku itseään suvaitsevana pitävä lukee tätä ja ihmetellään miksi me takerrumme yksityiskohtiin niin syynä on tämä; voidaanko kertomukseen luottaa? Jos siinä esiintyy asioita mitä oikeassa elämässä kyseisessä paikassa ei ole niin merkittävä virhe asettaa koko kertomuksen luotettavuudeltaan kyseenalaiseen valoon.

Ja eikä nämä "ministerinsalkun" ostajat yleensä epäkohteliaita ole, ehkä hiljaisia juurikin siitä syystä että ne viljasta jalostetut tuotteet jäisivät kaupalta myymättä. Hiljaisuus kun ei ole myymistä estävä tekijä. Ja on käsittämätöntä että miten minulle ei ole noita tapauksia tullut vastaan vaikka tuleekin asioitua kaupoissa todella vaihtelevina vuorokaudenaikoina eri paikoissa? Kirjoittajan puolustukseksi on kuitenkin sanottava että ei sentään kirjoittanut että tällä olisi ollut päällä kiitospaita. Koska niitä kenenkään päällä harvemmin näkee.

Ja luonnollisesti afrikkalainen perhe esitettiin viattomassa valossa. Muuttuiskohan monikulttuurin kannattajien mielipiteet jos heidän pitäisi liikkua Afrikassa tai vaikkapa Detroitissa yölliseen aikaan? Yleensä kun nämä viihtyvät suhteellisen valkoisissa naapurustoissa (jostain kumman syystä). Ja onhan se kiva elää Afrikkalaista Unelmaa (vrt American Dream) todeksi kun sulla on toimiva eurooppalainen yhteiskunta ympärilläsi.

Mr.Reese

Quote from: timo73 on 08.11.2015, 04:37:43
Aika tyypillinen suvakkitapaus. On mennyt naimisiin mukavan afrikkalaisen kanssa ja olettaa, että kaikki muutkin afrikkalaiset ja Lähi-idästä tulleet ovat samanlaisia. Sulkee silmänsä kaikilta ongelmilta tai syyttää niistä kantaväestöä. Hyödyllinen idiootti matuille.
Se on sama kun menee ja hankki sisutukseen sopimattoman susiruman huonekalun. Alkaa vituttaa jossain välissä, mutta myöntää ei voi, kun maksoikin niin paljon ja saa hyvän mielen, jos tuttukin hommaa samanlaisen hirvityksen.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Kallan

Tämän "perheenperustaminen afrikkalaisen kanssa"-auttamistavassa on vaan yksi ongelma; entäs kun kriisi loppuu... sanotaan vaikka neljän vuoden päästä? Koska nämä ovat avioituneet afrikkalaisen kanssa niin kai he muuttavat Afrikkaan ja aloittavat jälleenrakentamisessa auttamisen?

Mä vähän epäilen tuota. Tunnen (valitettavasti) sen verran näitä suominainen/afromies-aviopareja että nämä pysyvät mieluummin Suomessa kuin menisivät sinne ihanaksi kehumaansa Afrikkaan. Ja sehän se tässä onkin omituisinta; nämä ovat kehuneet Afrikkaa maasta taivaisiin mutta eivät muuttaisi sinne? Mutta kaikenlainen Afrikan kritisointi onkin sitten rasismia. En käsitä tätä logiikkaa  :facepalm:

MW

Quote from: koli on 08.11.2015, 03:02:53
QuotePerustettuani Refugees Welcome Keski-Suomi ryhmän olen saanut kutsuja mennä puhumaan monikulttuurisuudesta ja turvapaikanhakijatilanteesta erilaisiin tilaisuuksiin. Kutsuja
Neekeri, kuiskasi joku poika toiselle. En välittänyt vaan jatkoin sepustustani. Jatkoin tarinaani käyttäen esimerkkejä turvapaikanhakijoiden tilanteesta. Kysyin nuorilta, mikä on heille omassa

Myöntää kuitenkin, että kyse on sepitteestä, eli ns. laajemmasta tarinankerrontaperinteestä.

Man in a Suit

Koska Maria kirjoitti nimenomaan Lidlistä, lisään oman Lidl-tarinani vielä:
Noin 3-4 viikkoa sitten käydessäni omassa lähi-Lidlissä, ostin niitä vasta paistettuja lihapiirakoita sieltä päädyssä olevien lasiovien takaa (ovat helskutin hyviä mutta ei viitsii aina ostaa kun lihottavat kovin).

Viereisillä lasiovilla oli vähemmistöön kuuluva perhe (tai tarkemmin sanottuna kaksi huivipäistä naista ja yksi vekara) jotka laittoivat pussiin lämpimäisiä mini-pizzoja, käyttämättä niitä pihtejä. Minunkin olisi niitä tehnyt mieli mutta en ottanut.

Jatkoin ostoksiani (tietenkin perunasalaattia ja nakkeja lihapiirakoiden kanssa, ei kuitenkaan olutta koska en juurikaan sitä hörpiskele) ja ollessani WC-papereiden kohdalla kuului takaani kun nuori kaupan henkilökontaan kuuluva kaveri teki näinä päivinä niin harvinaisen teon, jämäkästi pysäytti nämä vähemmistön edustajat seuraavin sanoin: "Hei te siellä. Huomasin että söitte pussista kaupan sisällä. Tuotteet pitää maksaa ensin". Ja kuinka ollakaan, vähemmistöperhe oli pistellyt minipizzat tuulensuojaan ostoksia tehdessään ja rypistäneet pussin piiloon. Vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä suht ontuvalla mutta ymmärrettävällä suomella: "lapsi nälkä, me maksaa kyllä, tietenkin" närkästyneellä äänellä naiselta joka vieläkin jauhoi minipizzaa hampaidensa välissä. Samalla kaivoi vaatteiden poimuista tämän rypistyneen pussin näkyviin. Lapsen en nähnyt syövän.

Ajattelin tuolloin kirjoittaa tarinan ketjuun "monikulttuuristen kohtaamisten ihanuuksia" mutta unohdin asian kotimatkalla, tälläisiä yksittäistapauksia kun näkee aika usein. Tämä ei siis sattunut serkunkumminkaiman kissalle vaan näin omin silmin ja mielessäni silloin onnittelin nuorta kaveria nuivuudesta. Rasmista ei ketään syytetty tilanteessa eikä toiseen suuntaan huudettu heilhitleriä. Siinä oli nuori jamppa, noin parikymppinen joka toimi kuten kuka tahansa suomalainen myyjä olisi toiminut vielä 10 vuotta sitten, nyt ei enää uskalleta. Olen tapauksen jälkeen käynyt useammin ko Lidlissä ostoksilla.

Kiitos Marialle kun palautti tämän tilanteen mieleeni. Ja terveiset että tämä tapahtui ihan oikeassa lidlissä (jossa ei ole lihatiskiä) ja olematonta jääkiekko-ottelua ei kukaan maininnut. 

Lisään vielä että tarinani on tosi ja minua suunnattomasti veetuttaa se jos ihmiset valehtelevat julkisesti, edistääkseen omaa agendaansa. Se saa minut ihan raivon valtoihin.
Tuossa vielä SM-liigan finaalipelien aikataulut 2015:
http://www.uusisuomi.fi/urheilu/69973-liigan-otteluohjelma-2014-2015-kaikki-pelit-ja-paivamaarat

Sekä Tsekin MM-kisojen otteluohjelma:
http://www.ksml.fi/urheilu/jaakiekon-mm-kisat/otteluohjelma/

Vappuaatto oli 2015 vuonna siis 30.4 (jolloin ei pelattu SM-liigaa eikä MM-otteluita) ja ensimmäisten Ostravan pelien päivänä (1.5.) Lidlit ovat kiinni:
http://www.kauppa.fi/kuluttajille/aukiolot
Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.

MW

Hmm. Illmeisesti suvaitsevat sepustelevat näitä "neekeri!" -tarinoita toisilleen päästäkseen pöyristymään ja tuntemaan ylemmyyttä.

J. Lannan haamu

Auttamishaluiset löysivät itsensä netistä, sen paikan nimi on Homma-forum ja auttamisen kohde Suomi ja suomalaisen kulttuuri-identiteetin säilyminen!
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

nevahood

Suvaitsevaisuus yleensä loppuu, kun paikalle tulee vhm nuoremman thaivaimon kanssa.

Kyllä sitä huutelua vaan tapahtuu. Kysykääpä vaikka joltain, jolla on thaimaalainen vaimo. Kaverin kommentti "kukaan ei ole niin rasisti kuin suomalainen keski-ikäinen nainen" pitänee hyvin paikkansa.

En siis epäile, etteikö myös tuollaiset parit, jossa mies on ulkomaalainen, joutuisi kuulemaan vastaavaa huutelua.
Suurkiihottaja Runeberg

Toni R Jyväskylästä

Ei ole.