News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-28-08 IL: 12 000 lasta menettää kokopäiväisen hoitopaikan

Started by valtakunnanpärkhele, 28.08.2015, 18:11:34

Previous topic - Next topic

valtakunnanpärkhele

12 000 lasta menettää kokopäiväisen hoitopaikan
Perjantai 28.8.2015 klo 17.00   
Opetusministeriön suunnitelmat vievät kokopäiväisen hoitopaikan noin 12 000 lapselta. Myös päivähoitomaksut nousevat tuntuvasti, varoittaa ministeri Sanni Grahn-Laasonen (kok).
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015082820257207_uu.shtml

On taas prioriteetit kohdillaan. Missä on pullatädit huhuuu!!

Ohessa kuvakaappaus, oli niin hauskasti nuo tuossa iltalehden etusivulla
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat

Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Emo

No mutta pääasia, että karvakätiset partaneekerilapset eivät menetä mitään, vaan vastaanottokeskuksia nousee kuin sieniä sateella. Siellä sitten tarvitaan taulutelkkareita, kännyköitä, korvalappureteoita, partavaahtoa ja uusia valkoisia lenkkareita tuhatmäärin... kaikkea mitä lapsitalouteen pitää ostaa.

Talouden rattaat pyörimään, Suomi nousuun!

Emo

Quote from: Tabula Rasa on 28.08.2015, 18:15:23
Voi vittu.

Ja sekin vielä ... niitä löytyy myös kuin sieniä sateella, jos vaan saa kiinni, kun puskissa lymyää.

MustaLeski

Hoitopaikka lähtenee niiltä lapsilta joiden vanhemmat/vanhempi on kotona. Tästä oikeudesta on valitettu jo entuudestaan, joten mahtaakohan hetkauttaa kovinkaan suurta yleisöä. Lapset syrjäytetään jo pienestä pitäen, sääliksi käy. Muistan kun itse muutimme uudelle paikkakunnalle, kauas kaikesta tutusta (ystävät, sukulaiset), vähäiset aktiviteetit ja mahdollisuudet tavata muita lapsia... Kyllä osa-aika hoitopaikka lapselle oli siunaus = sosiaaliset kontaktit, oppiminen ryhmässä, ystävyyssuhteiden luominen (jatkuvat nyt opinahjossa) vaikka itse "kotirouva" olinkin. Oli se rahan arvoista.

Mutta onneksi rahaa riittää näihin moniosaajiin.

Nuivanlinna

QuoteArvo Lehtomäki 15 v.kysyi pääministeriltä to 27.8.2015 Narinkkatorilla: "Miksi leikkaat vammaisilta?" - Ei me leikata vammaisilta. Tarkistan sen, kuului vastaus. Tämän jälkeen Arvo teki "turkiat" ja pillahti itkuun ja halusi pois. "Mä sisimmässäni vaistosin että Sipilä valehteli mulle. Se loukkasi", sanoi Arvo kotimatkalla.
SAA JAKAA!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=888709431211105&set=gm.838463942927345&type=1

Nyt sattu Juhaa leukaan!
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Kerttu Täti

:facepalm:

Tämä kuuluu hallitusohjelmaan, josta päätettiin keväällä, jota Perussuomalaiset oli kirjoittamassa. Ja - antakaa kun arvaan - ihan hyvällä pössiksellä ajatuksena että laitetaan vihervassarien harrastamalle työnvieroksujien hyysäämiselle stoppi, hoitakoot edes lapsensa itse. Voisin kuvitella että jopa vaativat tätä, DDR-päiväkotien vallan vähentämistä ja perhearvot kunniaan tms. Myös maksujen nostamisesta päätettiin tuolloin. Korjatkaa vain jos olen väärässä ja Perussuomalaiset pitkin hampain suostuivat porvaripuolueiden tahtoon.

Iltasanomat toukokuussa, 27.5.2015
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1432660070107.html

QuoteRajuja muutoksia päivähoitoon – näin subjektiivinen päivähoito-oikeus supistuu

Työttömän vanhemman lapsi pääsee jatkossa enää puolipäivähoitoon, päiväkotien ryhmäkoot kasvavat ja päiväkotimaksut nousevat.
Juha Sipilän (kesk) johtamissa hallitusneuvotteluissa on päätetty lasten päiväkotihoitoon liittyvistä tiukennuksista.

Hallitus rajaa subjektiivinen päivähoito-oikeutta rajataan puolipäiväiseksi vanhemman ollessa työttömänä.

Päivähoito-oikeus rajataan puolipäiväiseksi myös, kun toinen vanhemmista hoitaa perheen toista lasta äitiys-, isyys- tai hoitovapaalla tai kotihoidontuella. Vastaava rajaus aiotaan tehdä myös yksityisen hoidon tukeen.

Yksi aikuinen, kahdeksan lasta

Päiväkotihoidon ryhmäkoot kasvavat siten, että yksi työntekijä (kasvattaja) voi hoitaa kahdeksaa lasta. Tämänhetkinen ryhmäkoko on yksi työntekijä seitsemää lasta kohden.

Käytännössä muutos tarkoittaa esimerkiksi sitä, että kolmen aikuisen valvoma päiväkotiryhmä kasvaa 21 lapsesta 24 lapseen.

Maksut nousevat

Tämän lisäksi lasten päivähoito kallistuu joko nostamalla nykyisiä maksuja tai tuomalla mukaan uusi ylin maksuluokka. Hallitusohjelmasta ei ilmene, paljonko maksut kallistuvat.

Yhteensä hallitus tavoittelee varhaiskasvatuksesta 154 miljoonan euron säästöjä tulevan viiden vuoden aikana.
Tero Karjalainen

valtakunnanpärkhele

Tämä ei luonnollisesti koske varsinaisten maahanmuuttajien lapsia. Vaikka synytyskone puksuttaa kotona ja isä pitää rautatieaseman seiniä pystyssä niin kotoutumisen varjolla nämä lapset haetaan vaikka väkisin himasta muiden vaivoiksi päiväkotiin. Näin Allah on suonut.   
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat

Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Emo

Quote from: Kerttu Täti on 28.08.2015, 18:46:33
:facepalm:

Tämä kuuluu hallitusohjelmaan, josta päätettiin keväällä, jota Perussuomalaiset oli kirjoittamassa. Ja - antakaa kun arvaan - ihan hyvällä pössiksellä ajatuksena että laitetaan vihervassarien harrastamalle työnvieroksujien hyysäämiselle stoppi, hoitakoot edes lapsensa itse.

No jos kaikki maailman laiskatkin kerta hoidetaan, niin ei oman tenavan hoitamisen luulisi olevan suomalaisille ylivoimainen tehtävä. Minä ainakin olen hoitanut omani ihan itse. Ilman apuja. En olisi mitä sukupuolineutraaleja mokutätejä hoitajiksi kelpuuttanutkaan.

J.M

Ei muuten ole tämä kylmännyt Grahn-Laasosta, ja se kertonee kyseisestä ihmisestä ihan riittävästi.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Nuivake

Meillä on kuitenkin tärkeämpiä asioita korjattavana ensin, kuten vihapuhe ja rasismi.

t.Ville Niinistö
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

MW

Ei huolta huomisesta, Suomi on rikas maa ja onhan meillä varaa. Lähetään ryyppäämään, vittuako mistään.

Raha ei ole este, eikä edes hidaste.

Addiktin perusteluita. Meillä, mediaSuomen.

-PPT-

Totta kai aina nousee poru jos leikataan olemassaolevia oikeuksia mutta jos ei olisi olemassa päivähoito-oikeutta kotona olevien vanhempien lapsille niin mahtaisikohan kukaan keksiä vaatia moista?