News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-08-01 IL: Äärioikeiston mielenosoitus kärjistyi väkivaltaiseksi

Started by tosipaha, 01.08.2015, 16:24:50

Previous topic - Next topic

J. O. Jalonen

Quote from: foobar on 03.08.2015, 17:27:59
Quote from: Roope on 03.08.2015, 17:25:43
...

Näin niitä venytettyjä puolitotuuksia kanonisoidaan virallisiksi faktoiksi. Jussi Jalonen epäilemättä heittelee ylävitosia itselleen sen sijaan, että lähtisi tätä pitkälti omista ansioistaan leviävää epätotuutta korjaamaan.

Itse asiassa minä en ole koko tänä aikana kommentoinut medialle yhtään mitään, kuten lienettekin huomanneet. Toimittajat ovat kyllä soitelleet, mutta olen opastanut heidät kysäisemään muilta fiksummilta ja asiaa paremmin tuntevilta ihmisiltä (niitä on paljon).

Itse olen keskittynyt lomailemaan, vaikka tietysti seurailen tapahtumia toisella silmällä, ehkä hienoisen hämmästyneenä tapahtumaketjun poikkeuksellisesta vauhdikkuudesta ja yllätyksellisyydestä.

(Niitä puheena olleita Iltalehden juttuja -- joissa siis ei ole siteerattu minua, koska en ole mitään kellekään sanonut -- on muuten oikaistu.)
"Jalonen on melkoinen prinsessa vaikka yrittää olla ja luulee olevansa cool." -- Jussi Halla-aho

tos

Quote from: J. O. Jalonen on 03.08.2015, 20:44:49
...

Näin niitä venytettyjä puolitotuuksia kanonisoidaan virallisiksi faktoiksi. Jussi Jalonen epäilemättä heittelee ylävitosia itselleen sen sijaan, että lähtisi tätä pitkälti omista ansioistaan leviävää epätotuutta korjaamaan.

Itse asiassa minä en ole koko tänä aikana kommentoinut medialle yhtään mitään, kuten lienettekin huomanneet. Toimittajat ovat kyllä soitelleet, mutta olen opastanut heidät kysäisemään muilta fiksummilta ja asiaa paremmin tuntevilta ihmisiltä (niitä on paljon).

Itse olen keskittynyt lomailemaan, vaikka tietysti seurailen tapahtumia toisella silmällä, ehkä hienoisen hämmästyneenä tapahtumaketjun poikkeuksellisesta vauhdikkuudesta ja yllätyksellisyydestä.

(Niitä puheena olleita Iltalehden juttuja -- joissa siis ei ole siteerattu minua, koska en ole mitään kellekään sanonut -- on muuten oikaistu.)
Voiko tuosta boldatusta kohdasta päätellä, että jopa tutkija Jaloselle Immosen facebook-päivityksen nostanut mediamylläkän kovuus tuli yllätyksenä?

foobar

Quote from: J. O. Jalonen on 03.08.2015, 20:44:49
...

Tee se mitä olet luvannut ja lopeta kokonaan toimittajien soittoihin vastaaminen. Toimittajat eivät ole meidän kenenkään ystäviä. He ovat petoja, joilla on tavoitteena yleistää omat poliittiset mielipiteensä haastateltaviensa kannoiksi. Älä sorru sanomaan muuta kuin "painu vittuun, äläkä koskaan soita uudelleen." Toimittajat iskevät juttunsa täyteen passiiveja joiden attribuutio aiheuttaa ihmisille tämän kaltaisia ongelmia. Meillä kaikilla on kuitenkin yksityisen sektorin työ joka ei riipu tippaakaan poliittisesta kannastamme; miksi siis mustaisimme nimeämme mediassa antamalla pedoille erikseen mahdollisuuden raadella sitä tällä tavalla?
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

N

Quote from: Nyymi on 03.08.2015, 19:30:58
Täytyy ihmetellä sitä, että Vasemmistoliiton ja marxilaisprinsessan liepeillä pyörivä väkivaltajengi ei herätä minkäänlaista kiinnostusta toimittajissa. Ei niin minkäänlaista.

Hesari kuitenkin uutisoi tänään natseista, jonka yhteydessä he myös yhdistävät antifan samaan kategoriaan natsien kanssa. Eli odotellaanpa seuraavaa antifan tempausta ja tuomitaan toimittajat sen jälkeen vasta puolueellisuudesta jos siihen on tarvetta.

Ernst

Quote from: rähmis on 03.08.2015, 18:36:12
Quote from: tutkimus on 03.08.2015, 17:30:14
Packaleni veti yllättävän hyvin eikä mielestäni packaloinut tällä kertaa.

Minusta myös.

Tuo Heinäluoman litteroinnissa boldattu monikulttuurisuuslipsahdus pisti hymyilyttämään.

Toinen kohta mihin kiinnitin huomiota, oli kun tämä vaati pikaista puuttumista... kun puukko... ihmisiä hakataan... se on aina vakava juttu.

Nyt kauhea itku, mutta tuomioista päätellen ei ollut kovin vakavaa, kun löyhä kaveriporukka hakkasi kuukausien ajan kaupungin teinejä poliisin samaan aikaan kiistäessä koko jutun, kunnes sitä ei enää pystytty piilottelemaan.

Eivät pelkästään hakanneet; potkivat, kuristivat, kasuttivat ja puukottivat. Heinäluomaa ei kiinnostanut. Nyt on tämän haaskan kimpussa imemässä kaiken hyödyn irti. Surullinen ilmestys.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

foobar

Quote from: N on 03.08.2015, 21:10:58
Täytyy ihmetellä sitä, että Vasemmistoliiton ja marxilaisprinsessan liepeillä pyörivä väkivaltajengi ei herätä minkäänlaista kiinnostusta toimittajissa. Ei niin minkäänlaista.

Hesari kuitenkin uutisoi tänään natseista, jonka yhteydessä he myös yhdistävät antifan samaan kategoriaan natsien kanssa. Eli odotellaanpa seuraavaa antifan tempausta ja tuomitaan toimittajat sen jälkeen vasta puolueellisuudesta jos siihen on tarvetta.

Tämän voi ehkä tulkita varoitukseksi Anderssonille, mutta harvoinpa toimittajat antavat ennen poliittista täyslaidallista tällaisia verhottuja varoituksia kenellekään. Paitsi tietenkin omilleen. Viesti lienee, että "älkää möhlikö, maailmanvallankumouksemme voi ajaa muuten vielä kiville." Mikäli toimittajat suhtautuisivat asiaan aidon neutraalisti, he olisivat armossaan vääntäneet peukaloruuvilla jo kuvaannollisesti Anderssoninkin sormiluut murskaksi. Eipä ole vielä moista havaittu, vaikka merkittävään osaan PS:n edustajia on jo, ihan varmuuden vuoksi ruuvia kokeiltu.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

savolaine

Quote from: kummastelija on 03.08.2015, 19:42:01
Quote from: Veturimies on 03.08.2015, 19:35:58

Vasemmistolainen väkivaltahan on parempaa.
"Mukavampaa se rasistia on porukalla turpaan vetää kuin itse saada poliisin pampusta", sanoi vasemmistonuorisoveteraani...
Oikeuttaako jonkun muun tahon tekemä väkivalta tekemään lisää väkivaltaa?

kummastelija, veturimies ja Nyymi, tuomitsetteko kummankin tahon tekemän väkivallan?

no future

Quote from: Mehud on 03.08.2015, 19:20:34
Jos vasemmiston pahanteosta kirjoitettaisiin yhtäpaljon, niin emme olisi esim. viimeisen kymmenen vuoden aikana lukeneet yhtäkään muuta uutista, kuin niitä. Jopa säätiedotuspalstat olisi vuorattu vasemmiston tekosista. Vasemmiston ilkivallasta ei kirjoiteta, koska uutisointi kaikessa totuudessaan muuttuisi yksipuolisen tylsäksi, emmekä olisi kuulleet Vesakeskisen syntyneestä lapsesta mitään.
Missä tätä vasemmiston salaistakin salaisempaa väkivaltaa ja pahantekoa Suomessa tapahtuu tai on tapahtunut, mikä on jäänyt uutisoimatta? Pirun salamyhkäistä ninjatason toimintaa kyllä on kun ei edes nettiaikana kukaan kaiva totuutta esiin...

savolaine

Quote from: no future on 03.08.2015, 21:59:54
Jos vasemmiston pahanteosta kirjoitettaisiin yhtäpaljon, niin emme olisi esim. viimeisen kymmenen vuoden aikana lukeneet yhtäkään muuta uutista, kuin niitä. Jopa säätiedotuspalstat olisi vuorattu vasemmiston tekosista. Vasemmiston ilkivallasta ei kirjoiteta, koska uutisointi kaikessa totuudessaan muuttuisi yksipuolisen tylsäksi, emmekä olisi kuulleet Vesakeskisen syntyneestä lapsesta mitään.
Missä tätä vasemmiston salaistakin salaisempaa väkivaltaa ja pahantekoa Suomessa tapahtuu tai on tapahtunut, mikä on jäänyt uutisoimatta? Pirun salamyhkäistä ninjatason toimintaa kyllä on kun ei edes nettiaikana kukaan kaiva totuutta esiin...
Ihmettelen samaa. Mitä muita väkivaltaisia järjestöjä on kuin antifasistit? Antifasistijen ei luulisi uhkaavan muita kuin natseja. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

VilleJ

Quote from: savolaine on 03.08.2015, 22:03:31
Quote from: no future on 03.08.2015, 21:59:54
Ihmettelen samaa. Mitä muita väkivaltaisia järjestöjä on kuin antifasistit? Antifasistijen ei luulisi uhkaavan muita kuin natseja. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Niin. Uhkaa natseja. Natsin määritelmäksi riittää että on eri mieltä ihan mistä tahansa aiheesta.

LW

Jos pahanteoksi ja väkivallaksi lasketaan, että joskus taistolaisten kanssa samaan valokuvaan eksynyt vasemmistoliittolainen poliitikko päästää suustaan sanat vallankumous ja taistelu, niin kaipa niitä riittää. Itse en tosin näe, miksi tervejärkisen ihmisen pitäisi välittää sellaisesta sen enempää kuin Immosen horinoista. Konkreettinen riehuminen on ollut toisaalta vähäistä. Smash ASEM vuonna 2006 ei onnistunut tuomaan lupaamaansa kaaosta Helsingin kaduille, mutta poliisin kanssa kyllä rähjäsivät sitäkin suuremmalla innolla. 2011 oli näitä tuhopolttoja, ja itsenäisyyspäivänä 2013 Kiakkovieraat. SVL:n katupartioita kävivät myös potkimassa Helsingissä, mutta ääriliikkeiden jäsentenväliset eivät kiinnosta minua.

Aika aneemista etenkin Ruotsin meininkiin verrattuna, vaikka tietysti jokaisesta tapauksesta oltaisiin vieläkin hirveässä shokissa, jos tekijöinä olisivat olleet äärioikeistolaiset.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

dothefake

Tuollaisten ääliöiden nimittäminen natseiksi on loukkaus natseja kohtaan. Ei varmaan kukaan osaa edes saksaa tai onko pienintäkään hajua, mitä natsiaatteet pitävät sisällään. Itse osaan saksaa, muttei minullakaan ole juurikaan syvällisempää tietoa natsien aatteista, kai siellä muutakin oli, kuin sivullisten hakkaamista. Natseista irtisanoudun, nauran vain näille uusnatseille, joilla ei varmaan ole hajuakaan siitä, mitä kannattavat.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

nimierkki

Hourailu vasemmiston salaisesta väkivallasta muistuttaa vannoutuneimpien natsinmetsästäjien juttuja.

tutkimus

Quote from: Kemolitor on 03.08.2015, 19:12:31
Quote"Suurin sisäinen uhka" - näin uusnatsit riivaavat Ruotsia
...
Suomen suojelupoliisia (supo) vastaava Säpo puolestaan arvioi taannoin uusnatsiliikkeen Ruotsin sisäisen turvallisuuden suurimmaksi uhaksi.
...
Lähteet: Sisäministeriö: Väkivaltainen ekstremismi Suomessa - tilannekatsaus 2/2014, Justitiedepartementet: Våldsbejakande extremism i Sverige, TT, Expressen, Aftonbladet, Nyheter24.se

KALLE JOKINEN
Iltalehti 3.8.2015

Iltalehdessä on selvästikin niin hirveä into päällä, että eivät vaivaudu tarkistamaan faktoja.
-----
Viitsisikö joku pyytää Iltalehdeltä tarkkoja lähteitä ja niiden puuttuessa oikaisua, niin katsotaan, mitä tapahtuu?

Joku on tainnut pyytää oikaisua:

Juttua ja otsikkoa korjattu klo 18.20: Säpo arvioi uusnatsiliikkeen Ruotsin sisäisen turvallisuuden suurimmaksi uhaksi vuonna 2013. Tammikuussa 2015 Säpo nimesi suurimmaksi yksittäiseksi uhaksi väkivaltaisen ääri-islamismin.

IL

Noin helppoa oikaisupyyntöjen teko on.
Kertoo mikä uutisessa on virheellistä/valetta ja pyytää oikaisua sähköpostilla.

Tähän muistutuksena että Matias Turkkila ja persut tekevät oikaisupyyntöjä "säästeliäästi" ja Matias Turkkila ja persut ovat tehneet edellisen viikon aikana kaksi oikaisupyyntöä Turkkilan hommafoorumille postaaman lausunnon mukaan, eli median valehtelu-viikon aikana Matias Turkkila on tehnyt 2 oikaisupyyntöä.

Ihmetteleekö joku vielä miksi persuja lyödään mediassa kuin vierasta sikaa?

Jokaista hommaan kirjoitettua kommenttia kohti kannattaa kirjoittaa 5 faktoja levittävää kommenttia muihin medioihin jos haluaa että maahanmuuttokriittisyys valtavirtaistuu.

IDA

PS-lehden toimituksessa on kaksi henkilöä ja he tekevät lehteä siellä. Eivät lehdet lähettele toisiin lehtiin oikaisupyyntöjä yleensä lainkaan, saati työkseen.
qui non est mecum adversum me est

ISO

Quote from: Veturimies on 03.08.2015, 19:35:58

Vasemmistolainen väkivaltahan on parempaa.

Se on rauhanväkivaltaa, kuten Neuvostoliiton rauhanohjukset muinoin.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

tutkimus

Quote from: IDA on 03.08.2015, 23:32:43
PS-lehden toimituksessa on kaksi henkilöä ja he tekevät lehteä siellä. Eivät lehdet lähettele toisiin lehtiin oikaisupyyntöjä yleensä lainkaan, saati työkseen.

Kuinka helvetissä miljoonien puolue-tuilla ja miljoonien media-tuilla ei ole mukamas kuin 2 toimittajaa?

Kuinka helvetissä ei ole mukamas miljoonien puolue-tuilla aktiivisia oikaisujen tekijöitä puolueen palkkalistoilla kun tiedetään median toiminta historia persujen suhteen?

Jokaista hommaan kirjoitettua kommenttia kohti kannattaa kirjoittaa 5 faktoja levittävää kommenttia muihin medioihin jos haluaa että maahanmuuttokriittisyys valtavirtaistuu.

ISO

Quote from: tutkimus on 03.08.2015, 23:38:31

Kuinka helvetissä miljoonien puolue-tuilla ja miljoonien media-tuilla ei ole mukamas kuin 2 toimittajaa?

Kuinka helvetissä ei ole mukamas miljoonien puolue-tuilla aktiivisia oikaisujen tekijöitä puolueen palkkalistoilla kun tiedetään median toiminta historia persujen suhteen?

Käsittämätöntä tunarointia. Odottaako ne että viherkommunistinen media alkaa kirjoittaa kauniisti jos vaan tarpeeksi mielistellään sitä?

Saatanan tunarit.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Ernst

Quote from: nimierkki on 03.08.2015, 23:20:10
Hourailu vasemmiston salaisesta väkivallasta muistuttaa vannoutuneimpien natsinmetsästäjien juttuja.

Odotahan vain, alta vuoden pahoinpidellään useampi peruspoliitikko, kuten Ruotsissa jo tapahtuu. Suomen esimerkki on myös pelottava: muut puolueet yrittävät sanella PS:lle ehtoja ja alulla on yhteistyöstä kieltäytymishankkeita. Ideahan on eristää paha kilpailija pois vallasta, jotta voisi käyttää sitä itse. Ville Niinistä, tuo autoverohuijari, ei turhaan ollut naimisissa svedupellen kanssa. On tarttunut takkiin muutakin kuin se ulkomaille rekisteröity ex-vaimon Ford, jolla veronkiertäjä Ville ajeli vuositolkulla.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Matias Turkkila

Quote from: tutkimus on 03.08.2015, 23:29:49Tähän muistutuksena että Matias Turkkila ja persut tekevät oikaisupyyntöjä "säästeliäästi" ja Matias Turkkila ja persut ovat tehneet edellisen viikon aikana kaksi oikaisupyyntöä..

Tunnut olevan kovin tarkka sanoista ja käsitteistä, mutta välillä keulii kyllä ruudun siinäkin päässä. Sanoin itse tehneeni kaksi. Millä tavalla tästä seuraa se, että kaikki perussuomalaiset yhteensä ovat tehneet kaksi?

Nuivanlinna

Quote from: Matias Turkkila on 04.08.2015, 00:23:59
Quote from: tutkimus on 03.08.2015, 23:29:49Tähän muistutuksena että Matias Turkkila ja persut tekevät oikaisupyyntöjä "säästeliäästi" ja Matias Turkkila ja persut ovat tehneet edellisen viikon aikana kaksi oikaisupyyntöä..

Tunnut olevan kovin tarkka sanoista ja käsitteistä, mutta välillä keulii kyllä ruudun siinäkin päässä. Sanoin itse tehneeni kaksi. Millä tavalla tästä seuraa se, että kaikki perussuomalaiset yhteensä ovat tehneet kaksi?

Käyhän Matias äänestämässä.

Mutta miksi PS:n verkkolehti rypee samassa sarjassa IPU:n ja SKP:n kanssa? Budjetti lienee toista luokkaa.

Quote from: Nuivanlinna on 03.08.2015, 11:43:49
Äänestys lisätty ja otsikko muutettu. Äänestys voimassa kuluvan kuun loppuun.
Vertailun vuoksi:
PS https://www.suomenuutiset.fi/
Kok http://www.verkkouutiset.fi/
Kepu http://www.suomenmaa.fi/etusivu/index.html
SDP http://demokraatti.fi/
Vas http://www.kansanuutiset.fi/
Vihr http://www.vihrealanka.fi/uutiset
KD http://www.kdlehti.fi/artikkelit/

QuoteHommaforumin Matias Turkkila Perussuomalaisen päätoimittajaksi
http://www.hs.fi/politiikka/a1305561259735

4.5.2012
Perussuomalaisten lehden uudeksi päätoimittajaksi on valittu diplomi-insinööri  Matias Turkkila. Helsinkiläinen Turkkila on maahanmuuttokriittisen Hommaforumin perustajajäsen.

Turkkila on kuulunut kansallismieliseen Suomen Sisu -järjestöön, mutta luopunut sen jäsenyydestä tänä vuonna. Hän aikoo uuden tehtävänsä vuoksi erota myös Hommaforumista. Turkkilalla ei ole aiempaa toimittajakokemusta.

Turkkila on toiminut myös kansanedustaja  Jussi Halla-ahon (ps) kampanjapäällikkönä

Perussuomalaiset uudistavat lehteään ja verkkosivujaan. Perussuomalaisten puheenjohtajan  Timo Soinin mukaan Turkkilan tehtävänä on tehdä perussuomalaisten verkkosivuista Suomen suosituin poliittinen sivusto.

Soini sanoi pitävänsä Turkkilaa hyvänä valintana.

"Hän on pystynyt nollabudjetilla tekemään verkkosivuston, joka on määrätyllä tavalla Suomen seuratuin."

Turkkila saa uudistuksen yhteydessä käyttöönsä noin miljoonan euron budjetin. Työntekijöitä palkataan pari lisää, ja puolueen paperilehteä kehitetään aikakauslehden suuntaan. Verkkouutisoinnista tehdään nykyistä huomattavasti nopearytmisempää.

Miljoonabudjetilla ei ole saatu aikaan yhtään mitään viestinnässä!

Quote from: Nuivanlinna on 03.08.2015, 19:10:22
Tänään ollutkin vilkas uutispäivä Suomen uutisissa, peräti kolme juttua.

Valikosta kun nappaa analyysi, niin sinne on viimeksi ilmestynyt juttu 22. toukokuuta ja sitä edellinen 18. maaliskuuta. Kai nämä sitten on erittäin tarkoin harkittuja analyysejä?

Valikko muut uutiset onkin jo tuoreempi, viimeksi juttu tullut kesäkuun lopulla.

Videoita on viimeksi tullut 22.6, joten ei hoppua nythän on vasta elokuu.

Kolumneja on Persut onnistuneet haalimaan lehteensä viimeksi toukokuun 10. päivä, sitä edellinen oli huhtikuun 9. päivä. Maaliskuu olikin mennyt ilman ainuttakaan kolumnia, tammi- ja helmikuussa olikin jo ihan mallikkaasti tavaraa näin mediapanostuksen alkutaipaleelle.
Viihde valikon vilkkaan joulukalenterikuukauden joulukuun jälkeen on tullut kaksi juttua, ensin helmikuussa ja sitten huhtikuussa.

Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Ajattelija2008

mattima5

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1438577529274.html

Juha Sipilä haluaa kieltää SVLn, onko tämä pääministeri tyhmä ja vai pitääkö hän kansaa tyhmänä? Sipilän pitäisi kieltää vasemmistoliitto joka sitä väkivaltaa käyttää ja heittää ensimmäisen kiven.  ;D

Shemeikka

Kaleva ei petä. :( Boldaukset minun. Päteeköhän viimeinen lause muihinkin kuin natseihin?

QuoteSuomen vastarintaliikkeen nimeä kantavien uusnatsien Jyväkylässä lauantaina järjestämän mielenosoituksen kääntyminen kolmen sivullisen pahoinpitelyyn johtaneeksi mellakaksi on harvinaista Suomessa.

Uusnatsien aiheuttamaan turvallisuusriskiin ei ole osattua suhtautua riittävällä vakavuudella, vaikka tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun he kävivät ihmisten kimppuun. Nyt on korkea aika panna piste tällaiselle käyttäytymiselle. Muuten on vaara, että väkivalta vain ruokkii väkivaltaa.

Kesän kuuma puheenaine, oululaiskansanedustaja Olli Immosen (ps.) ulkomaalaisvastaisuutta lietsova facebook-kirjoitus asettuu uuteen valoon vastarintaliikkeen tempauksen jälkeen.

Immonen esiintyi hiljattain järjestön jäsenten kanssa julkisuuteen välitetyssä valokuvassa. Hänen vihaa uhkuva kirjoituksensa oli kuin kehotus väkivaltaan.

Immosen kannalta mellakka tulee varsin epämiellyttävään aikaan, sillä hän on yrittänyt pestä kasvojaan pehmentämällä sanomisiaan aivan toisen sisältöisillä facebook-päivityksillään sekä antamalla sovittelevan lausunnon perussuomalaisten Suomen Uutisiin.

Perussuomalaisten puheenjohtaja, ulkoministeri Timo Soini on tehnyt omassa "plokissaan" selvän pesäeron väkivaltaiseen käyttäytymiseen. Soini sanoo, ettei hän hyväksy väkivaltaa missään muodossa, vaan pitää ihmiselämää pyhänä. Immosen viimeisimmät kirjoitukset ovat myötäilleet Soinin sanomisia.

Hyvä on, jos Immonen katuu kirjoittamaansa sotaisaa viestiä. Tosin kovin uskottavalta hänen kääntymyksensä ei tunnu, sillä hän on vuosia liehitellyt äärioikeistoa.

Perussuomalaisten täytyy tehdä selvä pesäero poliittiseen väkivaltaan senkin uhalla, että puolueen liepeille on pesiytynyt muukalaisvihalla ratsastavia porukoita.

Uusnatsien tekemisten tuomitseminen ei ole vain perussuomalaisten asia, vaan kaikkien demokratian pelisääntöjä kunnioittavien puolueiden. Perussuomalaiset asettaa temppelin harjalle Soinin toimiminen Suomen ulkoministerinä. Maan maine ei kestä sitä, että hänen johtamansa puolue millään tavalla yhdistettäisiin väkivaltaa harjoittaviin ääriryhmiin.

Eri puolilla Eurooppaa uusnatsit ovat nostaneet päätään. Pääasiassa ne ovat vielä marginaalisia ryhmiä, mutta kykenevät toimillaan aiheuttamaan pelkoa ja lietsomaan väkivaltaa.

Poliisi oli varautunut vastarintaliikkeen mielenosoitukseen Jyväskylässä, joskin sen järjestelmällisyys ja väkivaltaisuus yllättivät. Mielenosoittajilla olleet suojukset osoittivat heidän valmistautuneen voiman käyttöön.

Vaikka uusnatseja on vähän, heidän aiheuttamaansa vaara ei sovi väheksyä. Heidän ei tule antaa tärvellä demokratiaan oleellisesti kuuluvia vapauksia, kuten sanan- ja kokoontumisvapautta.

Ihmisen koskemattomuus menee kaiken yläpuolelle. Jos poliittiset ryhmät eivät kunnioita väkivallattomuutta, niillä ei ole oikeutta toimia. Väkivallan suhteen on noudatettava nollatoleranssia.

http://www.kaleva.fi/mielipide/paakirjoitukset/vakivallalle-on-pantava-piste/703661/
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Toivo Suhari

Syvä iskumme on, viha voittamaton,
meil ei armoa ei kotimaata.
Koko onnemme kalpamme kärjessä on,
ei rintamme heltyä saata.
Sotahuutomme hurmaten maalle soi,
mi katkovi kahleitansa.
Ei ennen uhmamme uupua voi,
kuin vapaa on Suomen kansa.
Ei ennen uhmamme uupua voi,
kuin vapaa on Suomen kansa.

Kun painuvi päät muun kansan, maan,
me persut uskoimme yhä.
Oli rinnassa yö, tuhat tuskaa,
vaan yks' aatos ylpeä, pyhä:
Me nousemme kostona Kullervon,
soma on sodan kohtalot koittaa.
Satu uusi nyt Suomesta syntyvä on,
se kasvaa, se ryntää, se voittaa. 

Ei minkään maan ruotsalainen

Ajattelija2008

Kaleva on aivan oikeassa, että poliittisessa toiminnassa ei saa käyttää väkivaltaa. Mutta miksi Kaleva suhtautuu niin vähättelevästi maahanmuuttajien suomalaisiin kohdistamaan väkivaltaan? Kyllä siinäkin väkivallassa pitäisi olla nollatoleranssi.

Supernuiva

Quote from: Matias Turkkila on 04.08.2015, 00:23:59

Niin, mikä toimielin puolueessa hoitaa oikaisupyyntöjen lähettämisen? Toiminnan pitäisi olla koordinoitua, sisältäen kattavan mediaseurannan ja välittömän reagoinnin virheellisten ja puoluetta vahingoittavien tietojen levittämiseen.

Oikaisuja ei ole juurikaan näkynyt julkisuudessa, joten tästä syntyy tyhmälle ihmiselle oletus oikaisupyyntöjen lähettämättömyydestä.

Jos muu mediakenttä ei julkaisisi vaadittuja oikaisuja, niin miksi Suomen Uutiset eivät voisi tällöin kirjoittaa laadukasta artikkelia julkisuudessa liikkuvista ja siellä elävistä virheellisistä tiedoista.

mattima5

Quote from: johnnyguitar on 03.08.2015, 17:13:46
Verkkouutiset:

"Kansallissosialistisella Vastarintaliikkeellä on läheiset yhteydet Venäjälle"

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/vastarintaliikkeella%20yhteydet%20venajalle-39152

Jep Sauli niinistö on Putinin hyvä kaveri ja samaa veljespuoluetta kumpikin. Obaman luona ei Sale vieraile, mutta Putinin kanssa sale on aina valmis jääkikkoilemaankin. Kokoomus möi jopa jäähallinsa Venäjälle.  8)