News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2015-06-26 YHDISTETTY: Terrori-isku Tunisiassa

Started by Alaric, 26.06.2015, 14:54:11

Previous topic - Next topic

Alaric

Lisää terroriuutisia tälle päivälle. Tällä kertaa tapahtumapaikkana turistien suosima lomakohde Tunisian Sousse.

Edit: Lyhyesti suomeksi: Terroristit ovat hyökänneet turistien suosimaan hotelliin Tunisian rannikolla sijaitsevassa Soussessa. Paikallisten lähteiden mukaan iskussa on ollut mukana itsemurhapommittaja ja rannalta on kuultu laukauksia. Eräs brittiläinen turisti kertoo kuulleensa ison räjähdyksen, jonka jälkeen hotellialueella on ollut täysi kaaos turistien juoksennellessa ympäriinsä.

http://www.express.co.uk/news/world/587095/Terror-attack-tourist-hotel-Tunisia-Sousse

QuoteBREAKING: Terror attack on tourist hotel in Tunisia

Terrorists have attacked a hotel popular with tourists in the town of Sousse on the Tunisian coast, according to reports.

A suicide bomber has attacked a resort on the Meditterean coast, which is popular with tourists, according to local radio reports.

Reports on social media suggested there had been gun shots fired on the beach.

One British holidaymaker described hearing a large explosion followed by a chaotic scene with tourists running around the hotel.

It follows a suspected terror attack in south-east France.

More to follow...

Toinen uutinen: http://www.dailystar.com.lb/News/Middle-East/2015/Jun-26/303905-attack-reported-against-tourist-hotel-in-tunisian-town-of-sousse-no-details-local-radio-and-security.ashx

QuoteAt least 1 gunman killed, other casualties in Tunisia beach hotel attack: security source

TUNIS: A tourist hotel in the Tunisian town of Sousse has been attacked and at least one gunman was killed in an exchange of gunfire with security forces, a security source said.

There were a number of other casualties in the attack, he said.

There were no other details immediately available.

Tunisia has been on high alert since March when Islamist militant gunmen attacked the Bardo museum in Tunis, killing a group of foreign tourists in one of the worst attacks in a decade in the North African country.

Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Jaakko Sivonen

Ei ole kauan siitä, kun Tunisiaa esiteltiin esimerkkinä arabikevään onnistumisesta.

Quote from: Juha Mäki-Ketelä 30.01.2011
Quote from: Aapo 30.01.2011
Quote from: dothefake 30.01.2011Olisin kiinnostunut kuulemaan Juhan mielipiteen Tunisian nykytilasta,
muistaakseni Tunisia oli hyvä muslimimaa, kuinka on nyt käynyt näin, että
kansa napisee. Oliko kansa (muslimit) pakotettu olemaan kivoja turisteille?
Käsittääkseni tunisialaiset protestoivat hallitustaan, eivät turisteja vastaan.
Näinpä. Ja minun käsittääkseni Tunisiassa ei ole meneillään islamilainen (pöö!!!) tms. vallankumous vaan ovat kyllästyneet ihan perinteisesti riistäjiinsä. Keväällä / kesällä suuntaan taas Tunisiaan, jahka alkavat taas myydä matkoja.
http://hommaforum.org/index.php/topic,38455.msg569794.html#msg569794
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Alaric

Ja viimeksi on tosiaan tämän vuoden maaliskuussa ollut tuo museoisku pääkaupungissa Tunisissa https://en.wikipedia.org/wiki/Bardo_National_Museum_attack

Islamistit ovat nähtävästi maassa päässeet toteuttamaan iskujaan melko laajalti. Voi olla, että itseltäni jäisi nykypäivänä Tunisian matkat väliin.. jos olisin ylipäätään tuolla seudulla lomailua edes harkitsemassa.
kallista perintöänne.
Mahtuvat multaan tänne.

Kni

QuoteFrance24-tv-kanavan mukaan peräti 27 ihmistä on kuollut Tunisian Soussessa tehdyissä kahdessa aseellisessa hotelli-iskussa, kertovat kansainväliset uutislähteet.
Sky Newsin mukaan Tunisian sisäministeri on kertonut, että asemiesten kohteina oli kaksi hotellia.
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/83670-turistihotelleihin-isketty-tunisiassa-7-kuollut
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Alaric

Ei helvetti mitä touhua. Toivottavasti mahdolliset henkiin jääneet terroristit joutuvat kärsimään.

Katsoin tuossa kristallipallooni ja näin siellä seuraavaa: näiden toistuvien iskujen seurauksena turistit alkavat todennäköisesti kartella Tunisiaa, josta johtuen paikallinen talous kärsii pahan kolauksen ja työttömyys kasvaa ja kohta Eurooppaan tulviikin jo muiden afrikkalaisten "turvapaikanhakijoiden" mukana myös tunisialaisia, kun kotimaassa on niin vaikeat olot :roll:
kallista perintöänne.
Mahtuvat multaan tänne.

valtakunnanpärkhele

Toivottavasti ei suomalaisia joukossa, tehdäänhän Suomestakin aikapaljon matkoja Tunisiaan.

Tuon näköinen hotelli iskun kohteena
(https://photo1.hotelsclick.com/port-el-kantaoui/70311/gross/hotel-riu-imperial-marhaba-aerial-view.147.jpg)

J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat

Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Blanc73

Tänään pukkaa yksittäistapauksia ovista ja ikkunoista jotka eivät liity milllään tavalla Islamiin.

"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Nuivanlinna

QuoteSuositulle rannalle hyökätty Soussessa Tunisiassa – useita kuollut
http://yle.fi/uutiset/suositulle_rannalle_hyokatty_soussessa_tunisiassa__useita_kuollut/8107492
Ainakin 28 ihmistä on kuollut ja 36 haavoittunut rannalla kahden turistihotellin edessä Soussessa Tunisiassa tehdyssä hyökkäyksessä, valtion televisiokanava kertoo. Suurin osa heistä on turisteja, ja kuolonuhrien määrä saattaa vielä nousta.

Kuolleiden joukossa on ulkomaalaisia, mutta heidän kansalaisuudestaan ei ole tietoja. Yksi hyökkääjistä on kuollut ja toista etsitään, sisäministeriö kertoo.

Ministeriön tiedottaja Mohamed Ali Aroui kuvaa hyökkäystä terroristi-iskuksi. Hyökkäys tehtiin Soviva- ja Imperial Marhaba -hotellien rannoille.

– Hyökkääjä avasi tulen turisteja ja tunialaisia päin Kalashkinovilla hotellin rannalla. Hyökkääjiä oli vain yksi. Hän oli nuori kaveri, joka oli pukeutunut shortseihin, kuten turistit, hotellin työntekijä kertoi uutistoimisto Reutersille.

Sousse on Pohjois-Afrikan suosituimpia rantakohteita. Se sijaitsee noin 150 kilometrin päässä pääkaupungista Tunisista. Siellä käy paljon eurooppalaisia ja afrikkalaisia turisteja. 

Tunisia on ollut hälytysvalmiudessa maaliskuisen terrori-iskun jälkeen. Tuolloin islamistikapinalliset tappoivat 20 ulkomaalaista turistia Bardo-museossa Tunisissa.

Jos turistit häipyvät, niin mitä tuloja jää tunisialaisille? Koraanien myynti uskonsotureille?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Vesa Heimo

Quote from: Nuivanlinna on 26.06.2015, 18:20:22

Jos turistit häipyvät, niin mitä tuloja jää tunisialaisille? Koraanien myynti uskonsotureille?

Tunisiahan on noista p-afrikan maista ollut rauhallisimpia(ei kerro paljon mitään, mutta kuitenkin). Tunisialla on öljy ja maakaasuvarojen lisäksi maataloustuotteiden vientiä. Muistaakseni tunisialaisia punkkuja on löytynyt joskus meikäläisenkin kaapeista.

Olen joskus n. 10v sitten käynyt pohjois- tunisiassa, rauhallista ja leppoisaa oli. Ruoka tolkun hyvää eikä siellä (juurikaan)missään säkeissä kuljettu.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

etnis

Kaikella kunnioituksella uhreja kohtaan mutta pakko kysyä että kuka helvetin pässinpää näinä aikoina matkustaa johonkin musulmaanimaahan? Sen enempää Ranskastakaan puhumatta, näemmä...
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

mikkoR

Quote from: etnis on 26.06.2015, 18:28:00
Kaikella kunnioituksella uhreja kohtaan mutta pakko kysyä että kuka helvetin pässinpää näinä aikoina matkustaa johonkin musulmaanimaahan? Sen enempää Ranskastakaan puhumatta, näemmä...

Tarviiko kohta edes Ranskaa ja muslimimaata eritellä erikseen?
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

etnis

onni4me

QuoteHyökkääjiä oli vain yksi. Hän oli nuori kaveri, joka oli pukeutunut shortseihin, kuten turistit

Selvä YKSITTÄIStapaus...mitä nyt vähän Kalashnikovilla ruiski ympärilleen.

Ei liity islamiin mitenkään. Ei toteuta oikeaa uskoa. Täysin mistään riippumaton, shortseihin pukeutunut nuori kaveri. Kavereitahan tässä ollaan, eiköstä jookosta?

Shortsit kiellettävä!
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

Svart Lucia

Quote from: mikkoR on 26.06.2015, 18:52:46

Niinpä. Algerian sodassa (1954-62) tapeltiin siitä, onko Algeria Ranskan alusmaa vai ei. Nykyään asetelma on vähän niinku toisin päin.
Teitä epäillään vihervasemmistolaisista sympatioista. Kuulustelut alkavat huomenna.

"Tästä näkee millaista on nykyään informaatiosodankäynti tai mielipiteisiin vaikuttaminen. Se on teollista tietoista toimintaa" - Viestintäasiantuntija Katleena Kortesuo seurasi A2 Pakolais-illan herättämää keskustelua Twitterissä.

ArtturiE

Yhden kerran olen matkustanut, silloin en vielä ollut avannut silmiäni. Toista kertaa ei tule.

Onko Sipilä jo lukenut mantran?  Ei mitään tekemistä jne jne jne....
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"

Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

etnis

Quote from: ArtturiE on 26.06.2015, 19:09:49

Yhden kerran olen matkustanut, silloin en vielä ollut avannut silmiäni. Toista kertaa ei tule.

Onko Sipilä jo lukenut mantran?  Ei mitään tekemistä jne jne jne....

Itse ehdin nuorena käydä Egyptissä ja Marokossa katsastamassa ne historiallisesti tärkeimmät kohteet ennen tätä islamistineekeriperseilyn aikaa. Sama juttu Turkissa pari kertaa jossa alkoi jo laihasti ärsyttää "onko huva pilut" -tyyppinen argumentointi koskien silloista tyttöystävääni, jolloin totesin että vuoristomuslimien räkäpaska turistikohteiden tukeminen rahallisesti loppui sitten siihen. Tällaista shittiä ei muualla ole tarvinnut kuunnella ensinkään. Matkustakaa paikkoihin jossa ei tarvitse olla tekemissä tällaisen saastan kanssa.

Alaric

Väsäsin topicin aiemmin tänään aiheesta, modet voisivat vaikka yhdistää nämä. http://hommaforum.org/index.php/topic,101412.0.html
kallista perintöänne.
Mahtuvat multaan tänne.

Nuivanlinna

Quote from: Svart Lucia on 26.06.2015, 19:03:18
Quote from: mikkoR on 26.06.2015, 18:52:46

Niinpä. Algerian sodassa (1954-62) tapeltiin siitä, onko Algeria Ranskan alusmaa vai ei. Nykyään asetelma on vähän niinku toisin päin.

"Eräänä päivänä miljoonat ihmiset jättävät eteläisen pallonpuoliskon mennäkseen pohjoiselle pallonpuoliskolle. Eivätkä he mene sinne ystävinä. Sillä he menevät sinne valloittajina. He valloittavat sen pojillaan. Naistemme kohdut tuovat meille voiton."
http://www.nndb.com/people/615/000135210/ 
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

kgb

Quote from: Alaric on 26.06.2015, 19:22:11
Väsäsin topicin aiemmin tänään aiheesta, modet voisivat vaikka yhdistää nämä. http://hommaforum.org/index.php/topic,101412.0.html

Kiitos tiedosta, mutta seuraavalla kerralla käytä vasikkanappia.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

elven archer

Olen jo vuosia sitten tehnyt periaatepäätöksen, että en matkusta ikinä yhteenkään muslimimaahan. En halua viedä valuuttaa sellaiseen maahan, jossa minua laajalti vihataan jo siksi, että en usko heidän jumalaansa. Näyttää olevan myös turvallisuuden kannalta ihan hyvä periaate. Harmi vain, että vaikka minä pysyn poissa islamilaisista maista, niin islam ei pysy poissa minun maastani.

Man in a Suit

Tämähän on jukupliut jo ihan silkkaa sotaa.

Esimerkin vuoksi: jos Venäjä tekisi maailmalla 3 terrori-iskua, oltaisiin heti vaatimassa lisää pakotteita ja estämässä Venäläisten pääsy muihin maihin yms.

Nyt päinvastoin terroriin vastataan päästämällä 60 000 näitä lisää Eurooppaan. Jokohan siellä IS-ukkojen johtajilla pussihousut tutisee kun on noin järeät keinot EU:lla käytössä.
Aiotaanko me syöttää terroristit kuoliaiksi vai mistä on kysymys?
Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: elven archer on 26.06.2015, 19:41:13Olen jo vuosia sitten tehnyt periaatepäätöksen, että en matkusta ikinä yhteenkään muslimimaahan. En halua viedä valuuttaa sellaiseen maahan, jossa minua laajalti vihataan jo siksi, että en usko heidän jumalaansa. Näyttää olevan myös turvallisuuden kannalta ihan hyvä periaate. Harmi vain, että vaikka minä pysyn poissa islamilaisista maista, niin islam ei pysy poissa minun maastani.

Minulla on etupäässä myönteisiä kokemuksia muslimimaista, myös Tunisiasta, jossa olen kierrellyt joitakin viikkoja. En ole kokenut, että minua vihattaisiin minkään syyn vuoksi.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Jaska Pankkaaja

Quote from: elven archer on 26.06.2015, 19:41:13
Olen jo vuosia sitten tehnyt periaatepäätöksen, että en matkusta ikinä yhteenkään muslimimaahan. En halua viedä valuuttaa sellaiseen maahan, jossa minua laajalti vihataan jo siksi, että en usko heidän jumalaansa. Näyttää olevan myös turvallisuuden kannalta ihan hyvä periaate. Harmi vain, että vaikka minä pysyn poissa islamilaisista maista, niin islam ei pysy poissa minun maastani.

Saman päätöksen tein jo vuosikymmenet sitten. Apinakulttuuri oli tosin silloin pääsyy eikä niinkään islääm.
Pyrin myöskin välttelmään kaikkia muslimien tuottamia tavaroita ja palveluja ja lienen onnistunut siinä aika hyvin mikä ei tietysti ole kovin vaikeaa kun ei siellä juuri mitään tehdä pl. esim komponentteja kaukoidässä. Turkkilaisen tuotteen boikotoin viimeksi kun kakara inusi ikiomaa ilkkaria jota isä ei varjele kuin kipeää pillua. Siis Gamo, ei Hatsan :)
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

elven archer

No, täytyy vain yrittää ajatella positiivisesti. Jokainen näistä iskuista syventää ja laajentaa islamin vastustusta. Uhreja omaisineen se ei tietysti lämmitä pätkääkään. Valitettavasti näyttää siltä, että järki ei voita ilman, että ihmiset ihan itse joutuvat kokemaan pelkoa, koska ei tälläkään varmasti ole mitään vaikutusta siihen, miten Eurooppa aikoo vastaanottaa 40 000 ihmistä tuolta alueelta. Ihmisiä, joiden taustoista ei voi tietenkään olla mitään varmuutta. Suomen hallitushan jo kiirehtikin kommentoimaan, että meillä on niin hyvät salapoliisit, että he kaivavat tulijoista olennaiset asiat esiin. Niin, varmaan maahanmuuttovirkailija tuosta vain selvittää jonkun yhteydet äärijärjestöihin Tunisiassa tai siellä päin maailmaa. Sehän onnistuu kahvikupponen kädessä.

Pelkkä puhe islamin yhteydestä näihin tekoihin ei näytä riittävän havahduttamaan ihmisiä. Edes noiden tekijöiden omat todistelut motiiveistaan eivät riitä vakuuttamaan maamme lapsenuskoisia. Mutta jos näitä tapauksia tulee vain jatkuvasti lisää ja lisää, niin vähitellen se pelko hiipii myös denialistin kalloon ja lähtee laajenemaan niin, että ruususen uni loppuu.

Vesa Heimo

Quote from: Jaska Pankkaaja on 26.06.2015, 20:13:24

Pyrin myöskin välttelmään kaikkia muslimien tuottamia tavaroita ja palveluja ja lienen onnistunut siinä aika hyvin mikä ei tietysti ole kovin vaikeaa kun ei siellä juuri mitään tehdä pl. esim komponentteja kaukoidässä.

No, tuossa on sama paradoksi kuin näissä larppaajamuslimien israel- boikoteissa. Koitappa tankata vain länkkäripolttoainetta ja tosiaan vältellä elektroniikkaa ja vaatteita joista penniäkään ei mene esimerkiksi Indonesiaan. Onnistuu se varmaan, mutta pirun vaikeaa se on ja hattua nostan jos kykenet. Muuten tällaiset "boikotit" on ihan turhaa itsensä nostattamista. Juu en osta persialaisia mattoja koska...( no, en ois kyllä muutenkaan ostanut)
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Ari-Lee

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 26.06.2015, 20:05:48
Quote from: elven archer on 26.06.2015, 19:41:13Olen jo vuosia sitten tehnyt periaatepäätöksen, että en matkusta ikinä yhteenkään muslimimaahan. En halua viedä valuuttaa sellaiseen maahan, jossa minua laajalti vihataan jo siksi, että en usko heidän jumalaansa. Näyttää olevan myös turvallisuuden kannalta ihan hyvä periaate. Harmi vain, että vaikka minä pysyn poissa islamilaisista maista, niin islam ei pysy poissa minun maastani.

Minulla on etupäässä myönteisiä kokemuksia muslimimaista, myös Tunisiasta, jossa olen kierrellyt joitakin viikkoja. En ole kokenut, että minua vihattaisiin minkään syyn vuoksi.

Kenties olet yksittäistapaus, kaunis nainen, luultavasti. Kenties mokutat.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

elven archer

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 26.06.2015, 20:05:48
On tilastollinen fakta, että aika moni vihaa ihan vain sen takia, että heille valkoinen mies on vääräuskoisuuden ja "moraalittoman" lännen kävelevä symboli. En tietysti pysty kiistämään sinun kokemustasi, mutta pystyn kiistämään sen yleistettävyyden.

Vesa Heimo

Quote from: elven archer on 26.06.2015, 20:22:39

On tilastollinen fakta, että aika moni vihaa ihan vain sen takia, että heille valkoinen mies on vääräuskoisuuden ja "moraalittoman" lännen kävelevä symboli. En tietysti pysty kiistämään sinun kokemustasi, mutta pystyn kiistämään sen yleistettävyyden.

Hassua, mutta joku somali saattaisi sanoa ihan samaa somalille joka kehuu miten suomessa on mukavaa. "Oikeesti ne vihaa sua kun oot.."

Pohjois- Afrikassa (omien ja tuttujen kokemusten mukaan) on tolkun mukavaa ja rentoa porukkaa mutta radikalisoitumisprosentti on saakuran korkea. Silti siellä on erittäin suuri osa väestöä joita ei kiinnosta islamismi, ihonväri ja radikaalit imaamit pätkän vertaa. Samahan on monessa lähi-idän maassa. Se paskan aineksen määrä kun vaan ylittää moninkertaisesti järkisakin.