News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Hommalaisten menestyvyysindeksi

Started by CrystalCube, 17.07.2009, 21:46:25

Previous topic - Next topic

Sakari

Tänään 1,2 ja syksyllä popsahtaa indeksikorotus 0,25 päälle.
Ooh lalaa...

tgr

2,72.
Lisääntymisen jätän jatkossa muille, joten kolmoskerhoon ainoa tie lienee palkankorotus...
--
Kaiken viisauden alku on tosiasioiden tunnustaminen - J.K. Paasikivi

xor_rox

Täällä 2,26. Lapsia on siis kaksi.

Scorpio

1,24 -  :-[  - mutta silti olen pärjänyt ihan omillani.

Razerc

Jos KELAn tukia ei lasketa mukaan niin tulos on melko tarkasti 0,19.

Ernst

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Aeon

Näin lapsettomana (ja yrittäjänä) ihmettelen minkä takia lapsien tekemistä pidetään yleisesti jonkinlaisena menestymisen mittarina. Jälkikasvun saaminenhan saattaa tapahtua jopa vasten omaa tahtoa. ;D

Kertyneeseen omaisuuteen, pääomatuloihin ja palkkatuloihin sidottu indeksi kertoisi huomattavasti paremmin kuinka on menestynyt (IMO).

Mutta jupinat sikseen. Tämän vuoden palkkatuloilla indeksini on 0,88.
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

Alkuasukas

"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

MokuMan

Quote from: Aeon on 18.07.2009, 11:21:03
Näin lapsettomana (ja yrittäjänä) ihmettelen minkä takia lapsien tekemistä pidetään yleisesti jonkinlaisena menestymisen mittarina. Jälkikasvun saaminenhan saattaa tapahtua jopa vasten omaa tahtoa. ;D

Kertyneeseen omaisuuteen, pääomatuloihin ja palkkatuloihin sidottu indeksi kertoisi huomattavasti paremmin kuinka on menestynyt (IMO).

Aivan samalla tavalla voi ihmetellä tulojen käyttöä menestymisen mittarina. Tulot ja lapset ovat siitä helppo indikaattori (vrt. onnellisuus), että niitä on helppo laskea ja mitata.

CrystalCube

Quote from: MokuMan on 18.07.2009, 12:03:57

Aivan samalla tavalla voi ihmetellä tulojen käyttöä menestymisen mittarina. Tulot ja lapset ovat siitä helppo indikaattori (vrt. onnellisuus), että niitä on helppo laskea ja mitata.

Ja mikäli ajattelemme myös Suomen menestystä tulevaisuudessa, olisi syytä pitää syntyvyydestä huolta näin "alkuasukas"-pohjaltakin, eikä vain nyhtää ylipitkää palkkanauhaa.

hmoilanen

Ei hemmetti, nyt se on jo tieteellisen laskukaavankin perusteella todistettu, että olen täysi nolla.

Spesialisti

Äänestäjä

Ei kovin hyvä indeksi.

Onko somalialainen maahanmuuttaja, jolla on 8 lasta ja 30 lastenlasta menestynyt, jos ei ole tehnyt päivääkään työtä? Indeksi on meinaan 6.5!

Entä rikastunut yrittäjä/eläkeläinen/sijoittaja, joka elää pääomatuloilla? Palkkatulot ovat siis nolla, mutta hän voi saada pääomatuloja 10x enemmän kuin kyselyn eniten palkkatuloja ansaitseva?

Noin yleisemmin ajatellen, onko määrä hyvä menestyksen mittari, vai olisiko myös laadulla merkitystä?

Onko Ahtisaari menestynyt? Hän on ollut Suomen presidentti ja voittanut Nobelin palkinnon, mutta hänellä taitaa olla vain yksi lapsi.

Onko Linkola menestynyt? Hän elää kansaneläkkeellä ja lapsista en tiedä. Mielestäni hän on silti menestynyt. Hän on kirjoittanut kirjoja, jotka muistetaan vuosia hänen kuolemansa jälkeen. Hän on siis saanut historian valossa aikaan enemmän kuin moni muu aineellisesti paljon rikkaampi henkilö. Lisäksi oletan hänen olevan onnellinen, koska hän elää niin kuin saarnaa ja niin kuin haluaa. Hän elää luonnon keskellä ja kalastaa ruokansa. Moni muu elää kiireistä ja materialistista elämää, samalla haaveillen kirjailijan urasta ja luonnon rauhassa elämisestä, mutta ei saa koskaan itseään toteuttamaan haaveitaan, koska pelkää jättää kiireisen elämänsä.

Onko isot palkkatulot, mutta myös erittäin ison asuntolainan omaava henkilö menestynyt, jos hän stressaa viikosta toiseen sitä miten lainan korot saa maksettua ja pelkää mahdollista työttömäksi jäämistä?

Onko rikas, mutta elämänsä stressaavalle työlle omistanut ja sen takia perheelle ja ystäville vähän aikaa löytävä, ja sydänkohtaukseen 60-vuotiaana kuoleva ihminen menestynyt?

Mielestäni menestystä mitattaessa ei voi jättää huomioimatta ihmissuhteiden laatua, aikaa ja sen käyttöä asioihin joista nauttii, mahdollisuutta nauttia puhtaasta luonnosta, terveyttä, sekä aikaansaamista taiteessa, tieteessä, urheilussa ja muilla elämän alueilla. Onnellisuutta ylipäätään ei voi unohtaa arvioitaessa menestystä. Päinvastoin, uskon näiden kaikkien olevan parempia menestyksen mittareita kuin palkkatulot tai lapsien lukumäärä.

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

requiem

Lapseton di-kesäopiskelija. Taitaa indeksiarvoni lähestyä nollaa kaikista suunnista tarkasteltuna.
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

Lemmy

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Jesse Ikälumi

0,063. Mutta ei tässä ennenkään olla lukuja tuijotettu.
I will never be a memory.

Luti

0,88...

Ei kauhean huono opiskelijalle. ;)

Aeon

Onnellisuutta itseään on vaikea mitata, mutta kärjistetysti sanottuna raha tekee onnelliseksi.
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

Äänestäjä

Quote from: Aeon on 18.07.2009, 15:12:18

Onnellisuutta itseään on vaikea mitata, mutta kärjistetysti sanottuna raha tekee onnelliseksi.

Hyvin kärjistetysti sanottuna todellakin.

Raha toki korreloi onnellisuuden kanssa. Se on kuitenkin vain yksi tekijä.

Moni voi  rahan ansaitsemiseksi uhrata elämänsä, eli vähentää kaikkien muiden 'onnellisuustekijöiden' vaikutusta ja siten vähentää onnellisuuden määrää.

Itse uskon, että kohtuullisuus kaikessa on parempi resepti onnelliseen elämään.

Ohessa on yksi tutkimus, jossa on verrattu eri maiden keskimääräisiä tuloja ja onnellisuutta. Pääosin varakkaammat maat ovat myös onnellisimpia, mutta joukossa on myös merkittävä määrä poikkeuksia.

http://1.bp.blogspot.com/_L6VaBfpm8Vw/RrtzHD-PW8I/AAAAAAAAACQ/K1BJBKrrZN4/s1600-h/happiness_against_income.jpg

Filippiineillä, Ghanassa, Nigeriassa, Bangladeshissä ja Intiassa ollaan huomattavasti onnellisempia kuin esimerkiksi Virossa, Liettuassa tai Latviassa, vaikka tulojen perustella jälkimmäiset sijoittuvat paremmin. Kolumbiassa ollaan onnellisempia kuin Tsekeissä.

Puerto Ricossa ollaan onnellisempia kuin Ranskassa, Japanissa, Itävallassa, Saksassa tai Kanadassa, vaikka jälkimmäisissä tulot ovat huomattavasti suuremmat.

Suomalaiset ovat onnellisempia kuin USA:laiset, vaikka USA:laiset ansaitsevat huomattavasti enemmän. Sama pätee myös vertailussa Suomen ja Japanin kanssa. Jos varallisuus toisi onnea, meidän pitäisi ottaa mallia USA:sta tai Japanista. Tutkimukset eivät kuitenkaan osoita, että näin kannattaisi tehdä.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

JP

Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it on to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same, or one day we will spend our sunset years telling our children what it was once like

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: CrystalCube on 17.07.2009, 21:46:25
Tehdäänpäs sellainen leikkimielinen menestyvyyskysely, jossa ratkaisee ikä ja bruttotulot sekä jälkikasvu. Muuta ei kysytä, eikä näitäkään periaatteessa kysytä vaan indeksi lasketaan itse seuraavasti: (bruttotulot / 1000) / ikä vuosina

En oikein ymmärrä, mitä järkeä on ottaa mittariksi bruttotulo? Itse olen sitä mieltä, että nettotulot ovat paljon tärkeämpi mittari. Itse ainakin teen kaikki ostokseni nimenomaan sillä käteen jäävällä rahalla.

MokuMan

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 18.07.2009, 17:04:55
En oikein ymmärrä, mitä järkeä on ottaa mittariksi bruttotulo? Itse olen sitä mieltä, että nettotulot ovat paljon tärkeämpi mittari. Itse ainakin teen kaikki ostokseni nimenomaan sillä käteen jäävällä rahalla.

Bruttotulot tietää heti, nettotulot riippuvat verosuunnittelukyvyistä ja ne tietää lopullisesti vasta kun verotus on valmistunut.

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: MokuMan on 18.07.2009, 17:10:38Bruttotulot tietää heti, nettotulot riippuvat verosuunnittelukyvyistä

Parasta verosuunnittelua mielestäni on se, ettei käytä duuneissaan mitään verokorttia laisinkaan.

Whatsername

0.35  :roll:

En ottanut huomioon kelan opintotukea.. vaan tan vuoden tulot mita oon saanu tyoharjottelusta (ei mikaan paata huimaava summa!).
"I have nothing to declare but my genius" - Oscar Wilde

ajuha

indeksini on 55, otin laskinta käyttäessäni huomioon, tänään lottoarvonnassa olevan kolmen miljoonan potin.

Bored.

Näin yrittäjänä vaihtelee, mutta about 3,5 - 4...

Eino P. Keravalta

En osaa sanoa indeksistä mitään, mutta katson menestyneeni, koska

1. Minulla on hienot lapset

2. Saan seksiä säännöllisesti

3. Olen terve

4. Olutta on jääkaapissa riittävästi
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

MokuMan

Quote from: Eino P. Keravalta on 18.07.2009, 19:16:16
En osaa sanoa indeksistä mitään, mutta katson menestyneeni, koska

1. Minulla on hienot lapset

2. Saan seksiä säännöllisesti

3. Olen terve

4. Olutta on jääkaapissa riittävästi

Indeksisi on siis 4.

Harri Eerikäinen

Keski-ikäinen vanha pieru kaupungin duunissa, kaksi kersaa elossa = 1,246.

Pesää saan hyvin, elämä maittaa ja maksakin pelittää, eli hyvin menee.