News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Kääritään hihat yhteisen asian puolesta

Started by kommentoijatar, 17.07.2009, 02:26:56

Previous topic - Next topic

Kami

Quote from: Tapio Arjo on 17.07.2009, 10:48:04

Kysymys on mielipiteen muokkaamisesta. Siinä työssä joka ainoa hommaan kirjoittava tai sitä seuraava on tärkeä. Meillä on yhteinen agenda ja saamme tukea toisistamme.

Mitä väliä on mielipiteellä, joka ei merkitse mitään? Esimerkki: 500 000 somalia.

Mitä olet mieltä etukäteen?

Sitten kuvittelet että se on jo todellisuutta

Mitä olet mieltä jälkikäteen?

Mitä eroa näillä kahdella tilanteella on? Ei mitään. Sinä olet samaa mieltä oli täällä 500 000 somalia tai ei. Käytännön ero on 500 000 somalia. Sinun mielipiteellä tai ilman. Se vika mielipiteissä on. Jokaisella on ainakin yksi sellainen ja yleensä se on täysin yhdentekevä.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

Ernst

Mielipide on kuin persereikä - jokaisella on sellainen.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Karvajalka

Kesälomakiireistäni johtuen olen hieman pihalla forumin tapahtumista ja niinpä haluaisin varmuuden vuoksi näin alkuun sanoutua jyrkästi irti Astrid Thorsin maahanmuuttopolitiikasta, uusimmasta maahanmuuttolain päivityksestä, monikulttuurisuudesta, Kataisen talouspolitiikasta, ilmastonmuutoksesta, vihreistä, virheistä ja vasureista, tangomarkkinoista, sinilevästä, ylipainosta ja rumuudesta yleensäkin. Tähän perään vielä varmemman vakuudeksi disclaimer koskien pitkään vatvottua junaepisodia: ei, se en ollut minä.

Mutta asiaan.

Quote from: kommentoijatar on 17.07.2009, 02:26:56

Miksi ette tee asialle jotain, esim. aloita projektia jo maassa olevien mamujen kotoutumisen ja työllistymisen edistämiseksi tai vaikka ryhdy antamaan vapaaehtoista laillisuuskasvatusta esim. vastaanottokeskuksissa?

Koska lähtökohtaisesti vastustan maahanmuuttoa, joka kaipaa tai on riippuvainen minkäänlaisesta kotouttamisesta. En halua antaa omalla toiminnallani vahingossakaan mielikuvaa siitä, että pitäisin sellaisen maahanmuuton harjoittamista hyvänä tai tavoiteltavana asiana. Vapaaehtoistyö on voimakas kannanotto, ja kannanotto taas on niin kuin se tulkitaan.

Itse korteni olen kekoon kantanut.

Epäilemättä, mutta mihin kekoon kannoit? Ettei nyt olisi sama läjä mikä minun oli tarkoitus ellei nyt potkia nurin, niin ainakin avustaa ja tukea ansioituneempiani samaisessa yrityksessä.

SakariNora

Quote from: Kami on 17.07.2009, 12:37:13
Mitä väliä on mielipiteellä, joka ei merkitse mitään?

Millään mielipiteellä ei itsessään ole mitään väliä. Toisaalta mielipiteisiin perustuneilla vaaleissa annetuilla äänillä on paljonkin väliä.
No retreat. No surrender.

Kami

Quote from: SakariNora on 17.07.2009, 12:49:45
Quote from: Kami on 17.07.2009, 12:37:13
Mitä väliä on mielipiteellä, joka ei merkitse mitään?

Millään mielipiteellä ei itsessään ole mitään väliä. Toisaalta mielipiteisiin perustuneilla vaaleissa annetuilla äänillä on paljonkin väliä.

Uskotko noin todella, vai puhutko niistä samoista vaaleista joissa on Karpeloita, Mietoja, Aselleja, Halmeita ja muita vitun seiväshyppääjiä ja lööppijulkkiksia? Enpä ole todisteita asian puolesta nähnyt paljon tähän ikään nähnyt. Vaalituloksista läpinäkyvät mielipiteet ovat, että 7 päivää on hyvä lehti ja että nainen se olla pitää.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

Tunkki

Quote from: M on 17.07.2009, 12:40:11
Mielipide on kuin persereikä - jokaisella on sellainen.

Täydennetään alkuperäiseen muotoon: Mielipiteet ovat kuin persereikiä - jokaisella on omansa ja muiden haisee.

Vera

Olen harrastanut kotouttamistoimintaa nuorena paljonkin, sekä myös ollut sen kohteena. Jenkeissä nimittäin sitä usein tehdään talkotyönä, ja pakolaisia usein sponsoroidaan silleen että valtio hoitaa puolet rahoituksesta, pakolaisjärjestö puolet, ja henkilökohtainen sponsori pääsee tekemään kaikki kotouttamis- ja järjestelytyöt. Vanhempani sponsoroivat (yleensä valmiiksi tuttuja) tyyppejä melko usein ja minä pääsin viemään niitä paikkoihin, järjestelemään niiden asioita, tulkkaamaan tarvittaessa ja opettamaan niille miten asiat toimii.

Vaikka tässä vaiheessa voisinkin kehua että kotouttamiseni tulokset olivat paljon parempia kuin suomalaisten kotouttamisjärjestelmän, eikä mun työpanos edes maksanut kenellekään rahaa, niin jos olen ihan tosissani niin täytyy sanoa että sellaisissa hommissa kyllä huomaa kuinka vähän riippuu itsestään ja kuinka paljon kotoutettavista.

En tiedä jaksaisinko tätä uudelleen, mutta varmuuden vuoksi haluaisin kysyä threadin aloittajalta: onko mitään arviota siitä kuinka moni pakolainen/turvapaikanhakija jokaisesta isosta ryhmästä (somalit, irakilaiset, afganit, jne.) puhuu englantia? Tämähän olisi ihan toivotonta touhua ilman yhteistä kieltä.

SakariNora

Quote from: Kami on 17.07.2009, 13:01:14
Uskotko noin todella, vai puhutko niistä samoista vaaleista joissa on Karpeloita, Mietoja, Aselleja, Halmeita ja muita vitun seiväshyppääjiä ja lööppijulkkiksia?

Joo siis puhun just niistä samoista vaaleista missä on Jussi Halla-aho, Sampo Terho, Teemu Lahtinen ja muut nuivat kumppanit ehdolla.

Kami

Quote from: SakariNora on 17.07.2009, 13:39:07
Quote from: Kami on 17.07.2009, 13:01:14
Uskotko noin todella, vai puhutko niistä samoista vaaleista joissa on Karpeloita, Mietoja, Aselleja, Halmeita ja muita vitun seiväshyppääjiä ja lööppijulkkiksia?

Joo siis puhun just niistä samoista vaaleista missä on Jussi Halla-aho, Sampo Terho, Teemu Lahtinen ja muut nuivat kumppanit ehdolla.

Juu, anteeksi nyt vaan jos sanon suoraan, mutta yksikään heistä yhdessä tai erikseen ei pysäytä koneistoa, joka on monikulttuuri. He herättävät keskustelua, mutta kassakone hakkaa keskustellessa ihan samalla lailla. Toki jos heitä äänestämällä tulee autuaaksi, nukkuu yönsä hyvin ja kokee tehneensä osansa, niin eihän siinä.

Minä en äänestä niissä(kään) vaaleissa, sillä vaikka kaikki kovasti tykkäävät ajatella että sillä on merkitystä, näytöt ovat aika vähäiset. Jotain kyllä tapahtuu, muttei mitään erityisen yllätyksellistä. Selvät todisteet siitä, että jonkin yksittäisen tyypin istuminen siellä lehtereillä pukkaa junaa johonkin suuntaan ovat minulta karanneet jonnekin. Ylipäätään todisteet siitä, että sillä on väliä kuka siellä istuu, ovat jossakin. Puheet erikseen. Se on poliitikon homma.

Toisaalta olen sitä mieltä että lisää julkkiksia lehtereille, pitäähän kansalla sirkushuveja olla, mutta toisaalta olen taas sitä mieltä että jos se ei kerran sirkus ole , niin kyllä takeet ammattitaidosta ovat olemattomat. Siinä missä vastaavalla palkalla oleviin töihin tarvitsee kait yleensä jos jonkinlaiset paperit, lehtereille tarvitsee vaan ison suun, tissit tai riittävän kovan hiihtoajan.

edit. Ainiin tai oikeanlaisen sukunimen.

CMX - Kansalaiset

Jiri Keronen

Quote from: Kami on 17.07.2009, 14:06:13
Minä en äänestä niissä(kään) vaaleissa, sillä vaikka kaikki kovasti tykkäävät ajatella että sillä on merkitystä, näytöt ovat aika vähäiset.

Vaaleissa äänestämisessä ei kannata edes ajatella, että sillä itsessään yritettäisiin muuttaa jotain. Enemmänkin asian voi ajatella niin, että jos jollain ihmisellä on jotain fiksua sanottavaa, hänelle voi antaa äänensä siksi, että hänen sanomansa saisi enemmän julkisuutta ja useampi ihminen mahdollisesti alkaisi funtsia, että tuollahan saattaa olla pointti. Tähänhän Halla-ahon vaalimenestyksen teho perustui. Kaikki vaalit ovat pohjimmiltaan mielipidevaalit.

Ihan mielenkiinnosta; Mitä sinä, Kami, ehdotat tehtäväksi, jos äänestämisellä ei ole merkitystä, kuten ei myöskään mielipiteellä?
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

JM-K

Moni on tunnustanut olevansa enemmän tai vähemmän "kaappinuiva". Mitä hyötyä teistä on? Täällä kirjoittelette silloin tällöin, juutuupista vahtaatte maahanmuuttokriittisiä postituksia ja luette aiheisiin liittyvää kirjallisuutta. "Julkinuivat" taasen "uhoavat" kovaan ääneen mutta sehän vain provosoi suvaitsevaistoa kovempiin otteisiin.

Miksi ette tee asialle jotain, esim. aloita projektia jo maassa olevien mamujen kotoutumisen ja työllistymisen edistämiseksi tai vaikka ryhdy antamaan vapaaehtoista laillisuuskasvatusta esim. vastaanottokeskuksissa? J M-K on oikeastaan ainut joka on yrittänyt tehdä asian hyväksi jotain käytännön tasolla. Jos maahanmuuttopolitiikka kiinnostaa niin paljon, miksi ette hakeudu kunnallispolitiikkaan ja siitä eteenpäin?

Tämä on hyvä foorumi mutta totuus on että harva duunari tätä lukee. Aika vähäinen vaikutus tällä on valtaväestön asenteisiin!

Miksi minun pitäisi tehdä jotain vapaaehtoistyötä vastaanottokeskuksissa samaan aikaan, kun meikäläisenkin veromarkoista kupataan alati kasvava osuus sosiaaliturvapaikanhakijoiden elättämiseen ja makuuttamiseen? Aivan järjetön ajatus!

Eikö olisi loogisempaa kysyä, mikseivät vastaanottokeskuksissa pleikkaria pelailevat "lapset" voisi ulkoiluttaa vanhainkodeissa makaavia vanhuksiamme, siivota puistoja ja muita julkisia paikkoja roskista ja tehdä muuta yleishyödyllistä työtä?

Voisivat siinä samalla opetella pyyhkimään niitä vanhustemme takapuolia, sillä käsittääkseni juuri he ne tulevat jatkossakin pyyhkimään. Onhan meillä työvoimapula.

SakariNora

Quote from: Kami on 17.07.2009, 14:06:13
Minä en äänestä niissä(kään) vaaleissa, sillä vaikka kaikki kovasti tykkäävät ajatella että sillä on merkitystä, näytöt ovat aika vähäiset.

Jep. Esimerkiksi Tanskan ja Hollannin oikeistopuolueiden vaalivoitot eivät todista mitään. Ei kannata äänestää. Lisäksi ääniä tulee samasta taikaseinästä kun rahaakin. Eli (vaikka se protesti) ääni maahanmuuttokriitikolle ei ole mokuttajilta pois.

Btw vieraskirjassa pyöri joskus samanhenkinen nihilistifatalisti. Olitko se sinä? Nihilismissä on yleisesti ottaen se vika, ettei feenix-lintua ole oikeasti olemassa. Kun tuikkaat kanan tuleen ei sen tuhkasta nouse uutta kanaa vaan korventuneet jäännökset jäävät mättäälle mätänemään.

Otto Peltokoski

Miksi minun pitäisi tehdä jotain vapaaehtoistyötä vastaanottokeskuksissa samaan aikaan, kun meikäläisenkin veromarkoista kupataan alati kasvava osuus sosiaaliturvapaikanhakijoiden elättämiseen ja makuuttamiseen? Aivan järjetön ajatus!

Eikö olisi loogisempaa kysyä, mikseivät vastaanottokeskuksissa pleikkaria pelailevat "lapset" voisi ulkoiluttaa vanhainkodeissa makaavia vanhuksiamme, siivota puistoja ja muita julkisia paikkoja roskista ja tehdä muuta yleishyödyllistä työtä?

Voisivat siinä samalla opetella pyyhkimään niitä vanhustemme takapuolia, sillä käsittääkseni juuri he ne tulevat jatkossakin pyyhkimään. Onhan meillä työvoimapula.

Juha Mäki-Ketelä, ajatteletko nähdessäsi ihmisen hukkuvan, että miksi auttaisin sitä vartenhan veroja maksan että on palokunta? Tai nähdessäsi roskia kadulla, että verovaroillahan sitä puhtaanapitotyöntekijöiden palkat kunta maksaa?

Valtio on iso mafia, joka ryöstää kansalaisilta veroja omien palkkalistoillaan olevien loiseläjien elättämiseen (pl. hyödyllistä työtä tekevät sotilaat, poliisit, terveydenhoito jne.). Valtio on olemassa itseään varten ei kansalaistensa hyvinvointia. Niiden vo-keskuksissa työskenetelevien ei ole tarkoituskaan saada ketään kotoutettua vaan luoda itselle mukava ja varma työpaikka. Paljon valtiota parempia tuloksia saadaan aikaan sillä, että kansalaiset itse ottavat vastuuta omasta ja läheistensä hyvinvoinnista vaikka vapaaehtoistyöllä tai hyväntekeväisyydellä. Veronalennusten vaatiminen on paljon järkevämpää kuin yrittää saada valtiota toimimaan veroeuroilla järkevämmin

Se, että vo-keskuksissa olevat velvoitetaan tekemään yleishyödyllistä työtä elatuksen eteen on todella kannatettava ajatus. Sama malli otettava käyttöön myös kotoisille työttömille.

Tuo työvoimapula-osio taisi olla sarkasmia. 

Hämeenlinnan Oraakkeli

Yläpuolella kuvaavasi toiminta olisi juurikin sitä kotoutumista jota maahanmuuttajat tarvitsisivat.Mamujen paapominen juurikin auttaa syrjäytymään yhteiskunnasta. Ehkäpä jatkossa mamujen työvelvoite voisi olla osa puolueohjelmaa.
Quote from: Otto Peltokoski on 17.07.2009, 22:12:41

Hämeenlinnan Oraakkeli

Moni on tunnustanut olevansa enemmän tai vähemmän "kaappinuiva". Mitä hyötyä teistä on? Täällä kirjoittelette silloin tällöin, juutuupista vahtaatte maahanmuuttokriittisiä postituksia ja luette aiheisiin liittyvää kirjallisuutta. "Julkinuivat" taasen "uhoavat" kovaan ääneen mutta sehän vain provosoi suvaitsevaistoa kovempiin otteisiin.

Miksi ette tee asialle jotain, esim. aloita projektia jo maassa olevien mamujen kotoutumisen ja työllistymisen edistämiseksi tai vaikka ryhdy antamaan vapaaehtoista laillisuuskasvatusta esim. vastaanottokeskuksissa? J M-K on oikeastaan ainut joka on yrittänyt tehdä asian hyväksi jotain käytännön tasolla. Jos maahanmuuttopolitiikka kiinnostaa niin paljon, miksi ette hakeudu kunnallispolitiikkaan ja siitä eteenpäin?

Tämä on hyvä foorumi mutta totuus on että harva duunari tätä lukee. Aika vähäinen vaikutus tällä on valtaväestön asenteisiin!

Koko kotoutus on ihan puuta heinää toimintaa. Kotoutus on epäonnistunut kaikkialla. Mamupolitiikan onnistumiset ovat aina olleet tapauksia joissa maahanmuuttaja joutuu heti ottamaan vastuuta elannostaan. Parhaillaankin kotoutus maksaa perkeleesti, ja tulokset ovat surkeita. Ainoastaan työperäisessä maahanmuutossa on järkeä. Mitä tekemioseen tulee niin uusi puolue on juuri sitä. Me pystymme varmasti vaikuttamaan enemmän mitä uskotkaan. Se on totta että toiminta pitäisi saada pois internetistä mahdollisimman nopeasti. Toivottavasti homma ry ja uusi puolue auttavat tässä.

JM-K

Otto kysyi. "Juha Mäki-Ketelä, ajatteletko nähdessäsi ihmisen hukkuvan, että miksi auttaisin sitä vartenhan veroja maksan että on palokunta? Tai nähdessäsi roskia kadulla, että verovaroillahan sitä puhtaanapitotyöntekijöiden palkat kunta maksaa?

Valtio on iso mafia, joka ryöstää kansalaisilta veroja omien palkkalistoillaan olevien loiseläjien elättämiseen (pl. hyödyllistä työtä tekevät sotilaat, poliisit, terveydenhoito jne.). Valtio on olemassa itseään varten ei kansalaistensa hyvinvointia. Niiden vo-keskuksissa työskenetelevien ei ole tarkoituskaan saada ketään kotoutettua vaan luoda itselle mukava ja varma työpaikka. Paljon valtiota parempia tuloksia saadaan aikaan sillä, että kansalaiset itse ottavat vastuuta omasta ja läheistensä hyvinvoinnista vaikka vapaaehtoistyöllä tai hyväntekeväisyydellä. Veronalennusten vaatiminen on paljon järkevämpää kuin yrittää saada valtiota toimimaan veroeuroilla järkevämmin

Se, että vo-keskuksissa olevat velvoitetaan tekemään yleishyödyllistä työtä elatuksen eteen on todella kannatettava ajatus. Sama malli otettava käyttöön myös kotoisille työttömille".

Tuo työvoimapula-osio taisi olla sarkasmia."  
[/quote]

En tietenkään ajattele. En kyllä löydä minkäänlaisia yhtäläisyyksiä hukkumassa olevan ihmisen ja pakolaiskeskuksessa velttoilevan 25v. "lapsen" hädän välillä. Menisivät takaisin kotimaahansa ja hoitaisivat asiat siellä kuntoon. Jottei asia jää epäselväksi, niin lisää ajatuksiani ko. asiasta löydät täältä: http://juhamakiketela.info/index.php?sivu=arno_kotrolle

Roskia en kadulta keräile, sillä a) se ei ole minun hommani, siitä maksetaan jollekin b) en minä niitä ole sinne heittänytkään ja c) jos alkaisin niitä keräilemään, en ehtisi muuta tekemäänkään, sen verran saastaa on ainakin Tampereen kaduilla.

Samaa mieltä kanssasi siitä, että vastaanottokeskuksissa työskentelevien ei ole tarkoituskaan saada ketään kotoutettua vaan luoda itselle mukava ja varma työpaikka. Siksi ko. keskukset pitäisikin lopettaa samoin kuin sosiaaliturvapaikanhakijoidenkin vastaanottaminen. Kiintiöpakolaisethan valkataan kriisialueilla paikan päällä. HEitä varten ei siis tällaista turvapaikkabisneskoneistoa tarvita.

Otto kirjoitti: "Paljon valtiota parempia tuloksia saadaan aikaan sillä, että kansalaiset itse ottavat vastuuta omasta ja läheistensä hyvinvoinnista vaikka vapaaehtoistyöllä tai hyväntekeväisyydellä".
- kyllä, sosiaaliturvapaikanhakijat voisivat ottaa vastuuta omista asioistaan ja omasta kotimaastaan ja mennä takaisin sinne hoitamaan asiat kuntoon.
- osallistun jo tällä hetkellä kolmeen eri vapaaehtoistoimintaan aktiivisesti. Eiköhän ne jo riitä. Sosiaaliturvapaikanhakijoiden hyysäämiseen pitäisi velvoittaa ne ihmiset, jotka heitä tänne rahtaavatkin. Jos ongelma on se, että ei tiedetä, ketä nämä henkilöt ovat, niin minä voin toimittaa listan heistä.

Otto: "Se, että vo-keskuksissa olevat velvoitetaan tekemään yleishyödyllistä työtä elatuksen eteen on todella kannatettava ajatus. Sama malli otettava käyttöön myös kotoisille työttömille".
- täsmälleen samaa mieltä

Työvoimapula ei ollut sarkasmia. Kysy vaikka Kataiselta tai Thorsilta, tulossa se on patovarmasti.

JM-K

Nyt ei ihan auennut, että millä lailla olet "kortesi kekoon kantanut". Voisitko hieman valottaa tuota ja samalla vastata ketjussa esittämääni kysymykseen, että miksi esimerkiksi minun pitäisi tehdä jotain vapaaehtoistyötä vastaanottokeskuksisssa samaan aikaan, kun esimerkiksi sinä saat siitä palkkaa (näin ymmärsin, että olet alalla duunissa). Mitä jos tehtäisiin molemmat sitä talkoilla tai kumpikaan ei tekisi?

MokuMan

Quote from: kommentoijatar on 17.07.2009, 03:22:36
Auts. Heti tuli kipakkaan sävyyn kommentteja. Hommaa ei saa kyseenalaistaa?

Kyllä, tuli kipakkaan sävyyn kommentteja. Kyllä, Homman saa kyseenalaistaa. Hommaa saa myös puolustaa kipakoilla kommenteilla.

Yhdyn muiden kysyjien tiedusteluun, mikä on se korsi, jonka olet kekoon kantanut? Onko se viestin kirjoittaminen Homma-forumille? Kysyn tätä asiallisesti, en piikitellen.

Mika Mäntylä

Kannattaa muistaa, että täällä kirjoittaminenkin on hyödyllistä Homman^^^  edistämistä. Jopa trollien mekastukset täällä ovat hyödyllisiä. Mitä enemmän asian kanssa on tekemisissä tai jopa jauhaa samoja itsestäänselvyyksiä, sitä kirkkaammin ja selväsanaisemmin osaa myös tämän asian ulkopuolisille tarpeen vaatiessa esittää.

Tosiasiat ovat meidän puolellamme, vastapuolen argumentaatio perustuu niiden hämärtämiseen. Uskon, että mitä rautaisemmalla rutiinilla voimme foorumin ulkopuolisissa keskusteluissa lyödä faktoja pöytään, sitä paremmissa asemissa asiamme kanssa olemme.

Itse ainakin koen asian näin, sillä en ole luonnostaan kovin hyvä puhuja.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

JM-K

Quote from: Mika Mäntylä on 18.07.2009, 11:19:46
Kannattaa muistaa, että täällä kirjoittaminenkin on hyödyllistä Homman^^^  edistämistä. Jopa trollien mekastukset täällä ovat hyödyllisiä. Mitä enemmän asian kanssa on tekemisissä tai jopa jauhaa samoja itsestäänselvyyksiä, sitä kirkkaammin ja selväsanaisemmin osaa myös tämän asian ulkopuolisille tarpeen vaatiessa esittää.

Tosiasiat ovat meidän puolellamme, vastapuolen argumentaatio perustuu niiden hämärtämiseen. Uskon, että mitä rautaisemmalla rutiinilla voimme foorumin ulkopuolisissa keskusteluissa lyödä faktoja pöytään, sitä paremmissa asemissa asiamme kanssa olemme.

Itse ainakin koen asian näin, sillä en ole luonnostaan kovin hyvä puhuja.

Jep, Mika puhuu asiaa. Kiitos kaikkien trollien ja henkilökohtaista kakkapostien lähettäneiden hörhöjen ainakin itse olen paremmin valmennettu mokutus- / antimokutuskeskusteluun kuin koskaan. On nääs tullut mietittyä asioita hyvinkin erilaista ja mielenkiintoisista näkökulmista.

Oikein jo sormet syyhyten ja äänihuulet väristen odottelen sitä päivää, kun natsittelu puolueen tiimoilta taas alkaa. Sitten ammutaankin koko patterilla takaisin!

dothefake

Mika sanoi sen hyvin, minullakin on muutamia todistettavia
lukuja, joista sitten sanaa levittäessäni valitsen mielestäni
parhaiten purevat kullakin kertaa. Pelastustoimen budjetin vertaus
hyysäyksen viikkokuluihin yleensä matkaansaattaa suurimmat
reaktiot silmäluomissa, ne kelautuvat hyvin ylös.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

kommentoijatar

Kiitoksia asiallisista vastauksista ja hyvistä ideoista joita muutama vaivautui keksimään. Pahoittelen aloitukseni hieman provosoivaa sävyä.

Moni kyseli mikä on korteni ja missä keossa. Työni puolesta en voi liikaa paljastaa mutta vo-keskuksessa olen töissä.

Monella tuntui olevan sellainen ennakkoluulo, että vastaanottokeskuksissa työskentelevillä on hirveästi aikaa ja itse keskuksella rahaa järjestää aloituksessa mainitsemiani projekteja. Voitte itse miettiä: Useissa keskuksissa on monta sataa asiakasta - vaikka henkilökuntaa olisikin esim. 40 työntekijää, eivät nämä henkilöt kaikki tietenkään yhtä aikaa töissä ole. Päinvastoin, resurssit ovat huonot, yleensä ERITYISESTI iltaisin, jolloin keskuksissa on rauhattominta, osastolla saattaa olla vain kaksi ihmistä työvuorossa. Rupeappa siinä pyörittämään esim. työllistämisinfoa!

Vastaanottokeskuksissa tilanne on kaoottinen. Porukkaa tulee ovista ja ikkunoista ja kaikki työntekijöiden aika menee majoittamiseen ja yleiseen järjestelyyn. Erilaiset vapaaehtoisjärjestöt loistavat puuttumisellaan. Vo-keskukset jätetään yksin painimaan satapäisen asiakaskunnan kanssa ja turvapaikanhakijoiden vastaanotto jätetään yksin heidän vastuulleen. Rahaa ei tipu mihinkään ylimääräiseen, hädin tuskin kaikkeen välttämättömimpäänkään (Mikä tietenkin hyvä juttu kun verorahoista on kyse!) joten vapaaehtoisten työpanos ja aika olisi suuresti arvostettua.

Vastaanottokeskuksissa ei silitellä päätä. En tunne yhtään "kukkahattutäti-mentaliteetilla" työskentelevää. Siellä kääritään hihat ja niska limassa kannetaan sänkyjä ja pöytiä (lahjoituksena saatuja tai kirpputorilta ostettuja) ja kahvitauolla (jos semmoiselle kerkiää) kohotetaan yhteishenkeä somalivitseillä tai pohdiskellaan kuka "alaikäisistä" näyttää vanhimmalta.

Vera: Pohdit kielikysymystä. Vastaanpa että harva puhuu englantia, mutta kyllähän vastaanottokeskustenkin työntekijät kommunikoivat asiakkaiden kanssa. Ei siihen tarvita välttämättä kuin muutama yhteinen sana ja käsimerkkejä.
Jenkkimalli, josta kerroit, kuulosti mielestäni hyvältä. Ainakin itse olen huomannut, että turvikset työllistyvät ja sopeutuvat nopeammin maamme pelisääntöihin jos oikeasti tuntevat paikallisia. Ne jotka jää vain omiensa kanssa pyörimään eivät pääse mihinkään.

Itse päädyin muuten alalle, kun tympäännyin opiskeluaikoina opettajaani joka oli monikulttuurisuuden korkein ylistäjä ja rakastaja. Joskus meidän oli pakko tanssia afrikkalaisia tansseja ja tehdä arvosteluja mokukirjallisuudesta vaikka se ei olisi aiheeseen liittynyt mitenkään, ja opettaja toi monesti mamu-vieraita tunnille ja esitteli heitä kuin häkkieläimiä! Se oli mielestäni äärettömän ihmisarvoa alentavaa. Hänen arvomaailmassaan suomalaiset olivat paskoja ja mamut ihania. Mietin että miksi, koska olen aina pitänyt ihmisiä ihan yhtä saman arvoisina. Piruutani hakeuduin työharjoitteluun "mamubisnekseen" ja palasin kouluun kertoakseni kertomaan kylmiä faktoja (opettajan iloksi) ;). Sain töitä ja pidän tärkeänä "Maassa maan tavalla" arvoista lähtevää työotetta. Vaikka olen nuori nainen yritän pistää jauhot suuhun muutamille elintasopakolaisille pienissä arkipäivän asioissa joissa voin oikeasti vaikuttaa. Haluan myös näyttää länsimaisen naisen roolia - sellaisen joka ei muslimeita kumartele!

En mielelläni jatkossa vastaile työhöni liittyviin kysymyksiin, koska en ole täällä työntekijän roolissani vaan vapaa-ajalla huvikseni nuivistelen. Tämä on minulle rentouttavaa ja terapeuttista vastapainoa työlle (lueskella hommafoorumia) :)

PS: Ennen kuin joku kommentoi "Miksi ne sosiaaliturvapaikanhakijat eivät itse rahaa omia sänkyjään??" niin täytyy heidän hyväkseen ja totuuden nimissä vastata että kyllä he raahaavatkin.

JM-K

Quote from: kommentoijatar on 19.07.2009, 02:30:04
Kiitoksia asiallisista vastauksista ja hyvistä ideoista joita muutama vaivautui keksimään. Pahoittelen aloitukseni hieman provosoivaa sävyä.

Moni kyseli mikä on korteni ja missä keossa. Työni puolesta en voi liikaa paljastaa mutta vo-keskuksessa olen töissä.

Monella tuntui olevan sellainen ennakkoluulo, että vastaanottokeskuksissa työskentelevillä on hirveästi aikaa ja itse keskuksella rahaa järjestää aloituksessa mainitsemiani projekteja. Voitte itse miettiä: Useissa keskuksissa on monta sataa asiakasta - vaikka henkilökuntaa olisikin esim. 40 työntekijää, eivät nämä henkilöt kaikki tietenkään yhtä aikaa töissä ole. Päinvastoin, resurssit ovat huonot, yleensä ERITYISESTI iltaisin, jolloin keskuksissa on rauhattominta, osastolla saattaa olla vain kaksi ihmistä työvuorossa. Rupeappa siinä pyörittämään esim. työllistämisinfoa!

Vastaanottokeskuksissa tilanne on kaoottinen. Porukkaa tulee ovista ja ikkunoista ja kaikki työntekijöiden aika menee majoittamiseen ja yleiseen järjestelyyn. Erilaiset vapaaehtoisjärjestöt loistavat puuttumisellaan. Vo-keskukset jätetään yksin painimaan satapäisen asiakaskunnan kanssa ja turvapaikanhakijoiden vastaanotto jätetään yksin heidän vastuulleen. Rahaa ei tipu mihinkään ylimääräiseen, hädin tuskin kaikkeen välttämättömimpäänkään (Mikä tietenkin hyvä juttu kun verorahoista on kyse!) joten vapaaehtoisten työpanos ja aika olisi suuresti arvostettua.

Vastaanottokeskuksissa ei silitellä päätä. En tunne yhtään "kukkahattutäti-mentaliteetilla" työskentelevää. Siellä kääritään hihat ja niska limassa kannetaan sänkyjä ja pöytiä (lahjoituksena saatuja tai kirpputorilta ostettuja) ja kahvitauolla (jos semmoiselle kerkiää) kohotetaan yhteishenkeä somalivitseillä tai pohdiskellaan kuka "alaikäisistä" näyttää vanhimmalta.

Vera: Pohdit kielikysymystä. Vastaanpa että harva puhuu englantia, mutta kyllähän vastaanottokeskustenkin työntekijät kommunikoivat asiakkaiden kanssa. Ei siihen tarvita välttämättä kuin muutama yhteinen sana ja käsimerkkejä.
Jenkkimalli, josta kerroit, kuulosti mielestäni hyvältä. Ainakin itse olen huomannut, että turvikset työllistyvät ja sopeutuvat nopeammin maamme pelisääntöihin jos oikeasti tuntevat paikallisia. Ne jotka jää vain omiensa kanssa pyörimään eivät pääse mihinkään.

Itse päädyin muuten alalle, kun tympäännyin opiskeluaikoina opettajaani joka oli monikulttuurisuuden korkein ylistäjä ja rakastaja. Joskus meidän oli pakko tanssia afrikkalaisia tansseja ja tehdä arvosteluja mokukirjallisuudesta vaikka se ei olisi aiheeseen liittynyt mitenkään, ja opettaja toi monesti mamu-vieraita tunnille ja esitteli heitä kuin häkkieläimiä! Se oli mielestäni äärettömän ihmisarvoa alentavaa. Hänen arvomaailmassaan suomalaiset olivat paskoja ja mamut ihania. Mietin että miksi, koska olen aina pitänyt ihmisiä ihan yhtä saman arvoisina. Piruutani hakeuduin työharjoitteluun "mamubisnekseen" ja palasin kouluun kertoakseni kertomaan kylmiä faktoja (opettajan iloksi) ;). Sain töitä ja pidän tärkeänä "Maassa maan tavalla" arvoista lähtevää työotetta. Vaikka olen nuori nainen yritän pistää jauhot suuhun muutamille elintasopakolaisille pienissä arkipäivän asioissa joissa voin oikeasti vaikuttaa. Haluan myös näyttää länsimaisen naisen roolia - sellaisen joka ei muslimeita kumartele!

En mielelläni jatkossa vastaile työhöni liittyviin kysymyksiin, koska en ole täällä työntekijän roolissani vaan vapaa-ajalla huvikseni nuivistelen. Tämä on minulle rentouttavaa ja terapeuttista vastapainoa työlle (lueskella hommafoorumia) :)

PS: Ennen kuin joku kommentoi "Miksi ne sosiaaliturvapaikanhakijat eivät itse rahaa omia sänkyjään??" niin täytyy heidän hyväkseen ja totuuden nimissä vastata että kyllä he raahaavatkin.

Juu, mutta et edelleenkään vastannut kysymykseeni: Miksi minun pitäisi tehdä jotain vapaaehtoistyötä vastaanottokeskuksissa samaan aikaan, kun meikäläisenkin veromarkoista kupataan alati kasvava osuus sosiaaliturvapaikanhakijoiden elättämiseen ja makuuttamiseen?

Jos ja kun jengiä tunkee ovista ja ikkunoista, niin mitäpä jos te alan ammattilaiset soittaisitte vaikkapa Astrid Thorsille ja kertoisitte, että ei sovi eikä mahu enempää. Hän kun on ihan ääneen kommentoinut, että ei ainakaan hänelle kukaan viranomainen ole kertonut, että tilanne olisi kaoottiinen.

Männä viikolla Thors kertoi, että maahanmuuttajien vyöry on liioiteltua. Te siellä vo-keskuksessa olette viranomaisia, teillä on velvollisuus tiedottaa Astridia tästä pikku epäkohdasta.

kommentoijatar

Hehe. Vai että Thoorssille reklamoida. Meillä tykätään siitä naisesta yhtä paljon kuin täälläkin. Kentän työntekijöiden sana ei paina paskaakaan johdon ja päättäjien korvissa. Vaikka ei olisi enää patjan patjaa niin pakko ottaa kun kerta "ylhäältä" niin on määrätty. Thorssilta emme odota mitään apua, kokemus on osoittanut hänen hyödyttömyytensä. Hän on meille iso vitsi.

Niin, miksi sinun pitäisi tehdä vapaaehtoistyötä. Miksi kenenkään milloinkaan pitäisi tehdä vapaaehtoistyötä. Totuus kuitenkin on, että turvapaikanhakijat ovat jo täällä ja monella jopa jo se a-lupa. Tokihan olisi helppoa unohtaa se asia ja lakaista maton alle, mutta ikävä kyllä suurin osa heistä elää kuin kanat pellossa ilman meidän suomalaisten väliintuloa.

JM-K

Quote from: kommentoijatar on 19.07.2009, 03:01:14
Hehe. Vai että Thoorssille reklamoida. Meillä tykätään siitä naisesta yhtä paljon kuin täälläkin. Kentän työntekijöiden sana ei paina paskaakaan johdon ja päättäjien korvissa. Vaikka ei olisi enää patjan patjaa niin pakko ottaa kun kerta "ylhäältä" niin on määrätty. Thorssilta emme odota mitään apua, kokemus on osoittanut hänen hyödyttömyytensä. Hän on meille iso vitsi.

Niin, miksi sinun pitäisi tehdä vapaaehtoistyötä. Miksi kenenkään milloinkaan pitäisi tehdä vapaaehtoistyötä. Totuus kuitenkin on, että turvapaikanhakijat ovat jo täällä ja monella jopa jo se a-lupa. Tokihan olisi helppoa unohtaa se asia ja lakaista maton alle, mutta ikävä kyllä suurin osa heistä elää kuin kanat pellossa ilman meidän suomalaisten väliintuloa.

Niinpä, siksi uusien sosiaaliturvapaikanhakijoiden pääsy Suomeen tuleekin estää kokonaan. Vain kiintiöpakolaisia, ei muuta hyyryläisiä enää yhtäkään.

kommentoijatar

I'm with you. Mutta ongelmamme ei siihen lopu vaikka tuo tavoite saataisiinkin täytettyä - meillä silti on maassamme turvapaikanhakijoita ja heidän edelleenlisääntyviä jälkeläisiään.

hxv

Quote from: JM-K on 19.07.2009, 02:43:49

Jos ja kun jengiä tunkee ovista ja ikkunoista, niin mitäpä jos te alan ammattilaiset soittaisitte vaikkapa Astrid Thorsille ja kertoisitte, että ei sovi eikä mahu enempää. Hän kun on ihan ääneen kommentoinut, että ei ainakaan hänelle kukaan viranomainen ole kertonut, että tilanne olisi kaoottiinen.

Männä viikolla Thors kertoi, että maahanmuuttajien vyöry on liioiteltua. Te siellä vo-keskuksessa olette viranomaisia, teillä on velvollisuus tiedottaa Astridia tästä pikku epäkohdasta.

Kehottaisitko vanhustenhoitajaa, vammaistenhoitajaa tms. soittamaan vaikkapa Jyrki Kataiselle, jos resurssit ei riitä? Mitä luulet tuolla oikeasti saavutettavan? Vai onko tullut otettua liikaa muumilimpparia?

kommentoijatar

Quote from: hxv on 19.07.2009, 03:20:23

Kehottaisitko vanhustenhoitajaa, vammaistenhoitajaa tms. soittamaan vaikkapa Jyrki Kataiselle, jos resurssit ei riitä? Mitä luulet tuolla oikeasti saavutettavan? Vai onko tullut otettua liikaa muumilimpparia?

Minun taas täytynee kommentoida tuota "Männä viikolla Thors kertoi.." kohtaa. Mistä lähtien J M-K on ottanut Thorssin lausunnot kirjaimellisesti?

hxv

Quote from: kommentoijatar on 19.07.2009, 03:25:48

Minun taas täytynee kommentoida tuota "Männä viikolla Thors kertoi.." kohtaa. Mistä lähtien J M-K on ottanut Thorssin lausunnot kirjaimellisesti?

Ilmeisesti J M-K on siinä hyvässä uskossa, että Thors kertoo asiat kansalle tarkalleen kuten hänen tietoonsa on tullut. Ei pidä Mäki-Ketelä olla noin sinisilmäinen poliitikkojen rehellisyyden suhteen.

Eiköhän meistä suurin osa ymmärrä, että tilanne on tarkalleen Thorsin tiedossa. Mutta kaikkea ei kannata kansalle kertoa.

kommentoijatar

Quote from: hxv on 19.07.2009, 03:30:45
Quote from: kommentoijatar on 19.07.2009, 03:25:48

Ilmeisesti J M-K on siinä hyvässä uskossa, että Thors kertoo asiat kansalle tarkalleen kuten hänen tietoonsa on tullut. Ei pidä Mäki-Ketelä olla noin sinisilmäinen poliitikkojen rehellisyyden suhteen.

Eiköhän meistä suurin osa ymmärrä, että tilanne on tarkalleen Thorsin tiedossa. Mutta kaikkea ei kannata kansalle kertoa.

Eiköhän kyse ole siitä että kyseinen herrasmies halusi epätoivoisesti ampua Thorssilla "hyysäriä" kun ei muuta keksinyt. Se hänelle sallittakoon. En oletakkaan että minuun kovin asiallisesti täällä suhtaudutaan (tosin yllätyksekseni olen huomannut että moni suhtautuu!). Haluan kuitenkin muistuttaa kaikkia että en ole mikään trolli vaan yhteisellä asialla.