News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kääritään hihat yhteisen asian puolesta

Started by kommentoijatar, 17.07.2009, 02:26:56

Previous topic - Next topic

kommentoijatar

Moni on tunnustanut olevansa enemmän tai vähemmän "kaappinuiva". Mitä hyötyä teistä on? Täällä kirjoittelette silloin tällöin, juutuupista vahtaatte maahanmuuttokriittisiä postituksia ja luette aiheisiin liittyvää kirjallisuutta. "Julkinuivat" taasen "uhoavat" kovaan ääneen mutta sehän vain provosoi suvaitsevaistoa kovempiin otteisiin.

Miksi ette tee asialle jotain, esim. aloita projektia jo maassa olevien mamujen kotoutumisen ja työllistymisen edistämiseksi tai vaikka ryhdy antamaan vapaaehtoista laillisuuskasvatusta esim. vastaanottokeskuksissa? J M-K on oikeastaan ainut joka on yrittänyt tehdä asian hyväksi jotain käytännön tasolla. Jos maahanmuuttopolitiikka kiinnostaa niin paljon, miksi ette hakeudu kunnallispolitiikkaan ja siitä eteenpäin?

Tämä on hyvä foorumi mutta totuus on että harva duunari tätä lukee. Aika vähäinen vaikutus tällä on valtaväestön asenteisiin!

Itse korteni olen kekoon kantanut.

ajuha

olen duunari, äänioikeutettu, haluaisin tietää, miten suvaitsevat aikovat puuttua minun , perheeni, tai veljien elämään?

June

Quote from: kommentoijatar on 17.07.2009, 02:26:56
Moni on tunnustanut olevansa enemmän tai vähemmän "kaappinuiva". Mitä hyötyä teistä on? Täällä kirjoittelette silloin tällöin, juutuupista vahtaatte maahanmuuttokriittisiä postituksia ja luette aiheisiin liittyvää kirjallisuutta. "Julkinuivat" taasen "uhoavat" kovaan ääneen mutta sehän vain provosoi suvaitsevaistoa kovempiin otteisiin.

Miksi ette tee asialle jotain, esim. aloita projektia jo maassa olevien mamujen kotoutumisen ja työllistymisen edistämiseksi tai vaikka ryhdy antamaan vapaaehtoista laillisuuskasvatusta esim. vastaanottokeskuksissa? J M-K on oikeastaan ainut joka on yrittänyt tehdä asian hyväksi jotain käytännön tasolla. Jos maahanmuuttopolitiikka kiinnostaa niin paljon, miksi ette hakeudu kunnallispolitiikkaan ja siitä eteenpäin?

Tämä on hyvä foorumi mutta totuus on että harva duunari tätä lukee. Aika vähäinen vaikutus tällä on valtaväestön asenteisiin!

Tuo nyt ei ole kovin rakentavaa syytellä toisia, vai ? Oletko itse tullut kaapista ? Kuka olet ? Mikä on se "korsi" jonka olet kekoon kantanut ?
Kannattaa uskoa hyvällä, tulijat eivät lopu vastaanottamalla ! JH-a, Narinkkatori 10.10.2015

ajuha

Julkinuivat" taasen "uhoavat" kovaan ääneen mutta sehän vain provosoi suvaitsevaistoa kovempiin otteisiin.

ehkä on aika kovien otteiden,to day , tuu ruopasten käymään, jos sul ei oo pyörää, ni B 3: tuo sut aika liki meitä, ps. hattuja on päissä.

kommentoijatar

Auts. Heti tuli kipakkaan sävyyn kommentteja. Hommaa ei saa kyseenalaistaa?

Miniluv

Minusta tässä ketjussa ei ole sanottu mitään, mikä oikeuttaisi nimittelyyn.

Kynnys ilmoittautua vapaaehtoiseksi vastaanottokeskukseen voi olla hieman korkea monille. Muitakin ideoita tarvitaan. Mitä jos tehdään tästä avoin ketju ehdotuksille: mitä tavallinen Homman lukija^ voi tehdä omassa lähiympäristössään yhteisen asian puolesta?

Kommentoijatar on jo kertonut omasta taustastaan, vilkaiskaapa viestihistoriaa.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

ajuha

Kynnys ilmoittautua vapaaehtoiseksi vastaanottokeskukseen voi olla hieman korkea monille. Muitakin ideoita tarvitaan. Mitä jos tehdään tästä avoin ketju ehdotuksille: mitä tavallinen Homman lukija^ voi tehdä omassa lähiympäristössään yhteisen asian puolesta?
Lähetetty: tänään kello 03:22:36
Kirjoittanut: kommentoijatar

usea hyvä ystävä on lähellä kyläsaaren vastaanottokeskusta, menkää reppanat kysymään mielipiteitä.

Petri_Petri

Miksi ette tee asialle jotain, esim. aloita projektia jo maassa olevien mamujen kotoutumisen ja työllistymisen edistämiseksi tai vaikka ryhdy antamaan vapaaehtoista laillisuuskasvatusta esim. vastaanottokeskuksissa?

Maahanmuuttajien asumiseen, kotoukseen ja muuhun pannaan paljon valtion ja kuntien rahaa. Pakolaiskeskuksessa työskentelevät saavat varsin kohtalaista palkkaa. Vastuuta heillä ei oikeastaan ole vaan päinvastoin on tullut julki tapauksia, että pakolaiskeskusten työntekijät ovat tehneet kaikkensa estääkseen rikollistenkin maahanmuuttajien lähettämisen takaisin kotimaahansa. Miksi esim. tulkeillekin maksetaan eli eivätkö he suostu ilmaiseksi vapaaehtoistyössä avustamaan muita maanmiehiään?

Mutta minä olen kyllä valmis ilmaiseksi vapaaehtoistyössä avittamaan maahanmuuttajia esim. laillisuuskasvatuksessa, kotoutuksessa tai neuvomalla yritystoiminnassa ja taloushallinnossa (osaan kyllä perusasiat kirjanpidosta, reskontrasta ja palkanlaskennasta).

Kuinka tuo käytännössä onnistuisi? Kehen otan yhteyttä? Jos se on ok, että kävelen Kallion pakolaiskeskukseen (Hotelli Fenno) ilmoittautumaan, niin sen voin kyllä tehdä. Ihan mielelläni.

SK

Kommentoijatar on muistaakseni yhdessä ketjussa kommentoinut asioita ihan mallikkaasti, joten en usko että hän olisi trolli. Pitää muistaa, että myös netsien sisällä on eroja. Mutta kommentoijatar, tuo otsikkosi on todella huono ja siihen modet voisivat puuttua. Mutta asiaan, sano Juhantalo.

QuoteMoni on tunnustanut olevansa enemmän tai vähemmän "kaappinuiva". Mitä hyötyä teistä on? Täällä kirjoittelette silloin tällöin, juutuupista vahtaatte maahanmuuttokriittisiä postituksia ja luette aiheisiin liittyvää kirjallisuutta.
Monet ovat "kaappikeskustelijoita" internetin erilaisilla keskustelupalstoilla. Kuitenkin maahanmuuttokriittisyys on nykypäivänä tavallisellekkin tallaajalle ongelma, koska rasismileima lyödään otsaan mikrosekunnissa sekä asiallinen keskustelu mokuttajien kanssa ei näytä onnistuvan. Monet eivät halua itselleen suurta riesaa asiasta, joten senkin takia monet ovat siellä kaapissa. Tietenkin monia muitakin syitä on, mutta jokainen tietäköön asian omalta kohdaltaan.

Quote"Julkinuivat" taasen "uhoavat" kovaan ääneen mutta sehän vain provosoi suvaitsevaistoa kovempiin otteisiin.
Julkinuivat ovat harvinaisempia, koska se on nykypäivänä jopa vaarallista. Itse harkitsisin muutaman kerran politiikkaan lähtemistä julkisesti maahanmuuttokriitikkona, koska nykypäivänä lokaa tulee niskaan kaikkialta sekä pahimmillaan asiat kärjistyvät jopa tappouhkauksiksi. Monille perheellisille asia merkitsee vieläkin enemmän. Osa täältäkin tuntee toisensa esim. kerhojen kautta sekä ovat Facebookissa kavereita keskenään omalla nimellään. Jos julkinuivia ei olisi, ei olisi yhtään soraääniä kritisoimassa maahanmuuttoa. Jos julkinuivien "uhoaminen" aiheuttaa sen, että suvaitsevaisto käyttää kovempia otteita, niin saadaan itsenäisesti ajattelevia ihmisiä miettimään asioita uudella tavalla. Ja tässäkin on monia muita syitä.

QuoteMiksi ette tee asialle jotain, esim. aloita projektia jo maassa olevien mamujen kotoutumisen ja työllistymisen edistämiseksi tai vaikka ryhdy antamaan vapaaehtoista laillisuuskasvatusta esim. vastaanottokeskuksissa? J M-K on oikeastaan ainut joka on yrittänyt tehdä asian hyväksi jotain käytännön tasolla.
Projektien aloittamisen kannattaja itsekkin olen ja siksi myös minä nostan hattua Mäki-Ketelälle. Esim. mainitsemasi lakikoulutus olisi hyväksi, mutta asia tyssää siihen, ettei maahanmuuttokriitikoita huolita yleensä lähellekkään suvaitsevaiston pelikenttiä. Myöskin julkinen sektori on meitä vastaan ja se tekee toiminnan hankalammaksi. Kuitenkin edistysaskeleita on luvassa, Homma ryn ja Mäki-Ketelän toimesta. Homma on myös nuori yhteisö joten aktiivinen toiminta on vielä kunnollisesti aloittamatta.

QuoteJos maahanmuuttopolitiikka kiinnostaa niin paljon, miksi ette hakeudu kunnallispolitiikkaan ja siitä eteenpäin?
Oletko huomannut sellaista asiaa, että esim. Halla-aho, Lahtinen, Keronen, Lohela, ja Nieminen esiintyvät täällä omalla nimellään. Tiedän Hommassa olevan myös monia muita kunnan/kaupunginvaltuutettuja. Ja lisää tulee koko ajan. Halla-aho nousee ensi eduskuntavaaleissa Arkadianmäelle ja toivottavasti sinne pääsee myös pari muuta maahanmuuttokriitikkoa. Politiikka ei ole pelkkää maahanmuuton kritisointia, vaan siihen kuuluu myös monia muita asioita.

QuoteTämä on hyvä foorumi mutta totuus on että harva duunari tätä lukee. Aika vähäinen vaikutus tällä on valtaväestön asenteisiin!
Osaatko mainita toista sellaista yhteisöä netissä, joka olisi melkeinpä pelkästään yhteen asiaan erikoistunut, jossa on yli 2700 jäsentä (kasvussa koko ajan) ja ristiriidassa virkakoneiston kanssa? Alle vuoden vanha sivusto ja näin paljon porukkaa. Onko vastaavaa nähty? Duunarien kiinnostuminen Hommasta on haaste ja iso sellainen, mutta pyritään parantamaan. Valtaväestön asenteisiin Homma on vaikuttanut varmasti. Jussi Halla-aho ja Homma vaikuttivat suuresti esim. siihen, että EU-vaalien yhdeksi teemaksi tuli maahanmuutto ja eräs melko tuntematon poliitikko nousee kahden vuoden päästä Brysselin koneeseen.

QuoteItse korteni olen kekoon kantanut.
Lue oman postauksesi ensimmäinen kappale ja vastaa, mitä sinä olet tehnyt, muuta kuin kirjoitellut, katsellu suntuubia ja lukenut kirjoja? Kerro mitä ne korret ovat ja mihin kekoon olet niitä kantanut?

"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria

ajuha

mutta sehän vain provosoi suvaitsevaistoa kovempiin otteisiin

nyt on tullut aika, the time has came, helsingissä, lahdessa, lappeenrannassa, ja roissa, suvaitsevat ovat paikkattavana, tai juosseita polttamaan vielä yhden geen.

AIP

Itse olen ansiotyöni jo valinnut. Se on mielestäni sekä mielekkäämpää, että vähemmän kyseenalaista kuin maahanmuuttobisneksestä hyötyminen. Markkinatalouden ehtojen mukaan pelaaminen ei ole ristiriidassa oman moraalikäsitykseni kanssa, vaikka viime kädessä työni laatu vaikuttaa joko siihen, kuinka paljon enemmän asiakas voi tuottaa, tai vaihtoehtoisesti kuinka monelle duunarille voi antaa kenkää.

Ansiotyön ulkopuolisella ajalla olen veronmaksaja ja äänestäjä. Näissä rooleissa keskustelen tällä foorumilla. Mielestäni se käsitys, että veronmaksajan ei tulisi olla kiinnostunut veropotin käytöstä tai äänestäjän ei tulisi esittää kritiikkiä äänestettävien toimia kohtaan on pöyristyttävä. Vaikka näin yritetäänkin Arkadianmäeltä viestittää.

Vapaaehtoistyö voi olla erilaista ja jännittävää, mutta sellaiseen on vaikea lähteä ilman erityistä vakaumusta tai rahoitusta. Lisäksi tuntuu erityisen hassulta rahoittaa yhdenlaista toimintaa ja yrittää sitten itse toimia tätä vastaan. Tai täydentäen, mikäli intressit eivät ole vastakkaisia, mutta ensiksi mainittu ei suoriudu.

Näytit toisaalla ilmoittautuvan maahanmuuton työllistämäksi, mutta teetkö siis sen lisäksi vielä vapaaehtoistyötä, vai miten muuten olet kantanut kortesi kekoon?

far angst

Quote from: kommentoijatar on 17.07.2009, 03:22:36
Auts. Heti tuli kipakkaan sävyyn kommentteja. Hommaa ei saa kyseenalaistaa?

Jotkut kommentoivat kipakasti, jotkut enemmän asiapitoisesti.  Alustuksesi näköjään kalahti, siksipä kipakka älähdys.

Mitä todellista, reaalista, konkreettista voisimme tehdä pelkän neittinuivistelun lisäksi?  Sen sijaan että ampuisimme kysymyksentuojan, mietitäänpä vastausta tuotuun kysymykseen.  Kun itse en muutakaan voi, olen ottanut tehtäväkseni jo tässä vaiheessa kertoa lähiympäristöni äänestäjille uudesta teon alla olevasta puolueesta.  Koska itse uskon sen vaikuttavan tavallisen ihmisen tavallisessa arjessa (niin, muita tällaisia en edes katso olemassa enää), koitan valaa tätä uskoa muihinkin.

Vielä ei tilanne ole niin peruuttamaton, että kannattaa alkaa organisoimaan kantaväestön klaaneja, jotka puolustavat omiaan koska viranomaiset ovat siihen kyvyttömiä/haluttomia.  Siksi kannattaa yrittää hyvällä ensin.  Kommentoijattaren esittämä vapaaehtoistyö maahanmuuttajien parissa voisi olla yksi tapa auttaa sekä maahanmuuttajia että Suomea.  Sitä kannattaa yrittää ennen vigilante-porukoiden keräämistä. 

Minusta kommentoijatar esitti hyvän kysymyksen ja alustuksen keskustelulle.  Keskustellaan, siis!
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

stadilainen

Vai vielä ilmaistöihin pakolaiskeskuksiin. Enpä ole hullumpaa kuullut. Kun en tätä porukkaa ole tänne kutsunut, enkä halunnut, ei tulisi mieleenkään avustaa toimijoita ketkä toimivat ajatuksiani vastaan. Tämähän on yhtä hyvä idea kuin lähteä kerjäämään, ja varastamaan romanian romppujen avuksi. Ei kiitos, ei missään tapauksessa  ???
voiko vitutukseen kuolla ? testi käynnissä

digit

No, mitäs kovia otteista suvaitsevaiset ovat esittäneet?
Samaa yltiösuvaitsevaisuus lässytystä ollu jo vuositolkulla...ja ne taitaa olla samat naamat, jotka siellä kiukuttelee kun heidän pyhää lehmäänsä arvostellaan, tai jos kantaväestö haluaa päästä eroon heidän kultamunista.

No, mutta miksi aloittaa kotouttamiset jne, jne...eikös nyt olis järkevämpää aloittaa niiden palautus. Hobby Halliinkin tuotteen voi palauttaa jos ei siihen ole tyytyväinen? Johan nuo hyyssärit ovat suoltaneet rahaa säkkikaupalla kotouttamiseen ja kotouttaa voi myös lähettämällä kotiin. Mannet on ollut täällä 500 vuotta eivätkä ole kotiutuneet, niin montakos sataa vuotta pitäs pakolaisten kotoutumista odotella, ehtii parta kasvaa ja puuro jähtyä kunnes töihin menevät.

No mutta valtaväestön asenteethan ovat jo kohdallaan, kait 70-80% haluaisi päästä pakolaisista eroon ja lopettaa pakolais sirkus, mutta on vain muutamia hyyssäreitä, jotka kieriskelevät suvaitsevaisuuden hekumassa ja "demokraattisesti" tekevät päätöksiä valtaväestön mielipidettä vastaan.
Suomen lait voivat määrätä sen mitä puhun ja mitä kirjoitan, mutta mikään laki ei määrää sitä, mitä ajattelen...."Kuka vei porstuasta burkat, voi sian sorkat"

Ernst

Moni on tunnustanut olevansa enemmän tai vähemmän "kaappinuiva". Mitä hyötyä teistä on?

[KLIP]

Mitäkö hyötyä nyt tavallisesta ihmisestä noin yleensäkään on? Ihmisellähän on fiktiohenkilö Konsta Pylkkästä vapaasti lainatakseni maailmankaikkeudessa lähinnä kusiaisen valtuudet.

Tarkoitatko kysymyksellä mahdollisesti sitä, mitä kunkin nuivuus vaikuttaa omassa yhteisössä? Oma panokseni nuivana on puhe, puhe ja puhe sekä vaihtoehtojen esittäminen + perustelu. Toimin alalla, joka on varsin paljon turvapaikkajärjestelmää väärinkäyttävien mamujen kanssa tekemisissä. Luulen kannanotoillani ja turvapaikkasysteemiä väärinkäyttävien pahimpia yrityksiä torpedoimalla säästäneeni yhteiskunnan varoja jotakuinkin kuusinumeroisen luvun verran. Aikaisemmin firmaani käytettiin väärin, väärissä tarkoituksissa. Ei käytetä enää, koska olen omalta osaltani lisännyt tietoisuutta väärinkäytöstä ja esittänyt sille laillisia mutta hyvin nuivia vaihtoehtoja. Valitettavasti en voi kuvata yksityiskohtia, sen verran kaapissa olen  ;)
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Viinankylväjä

Vastustan nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa, pakkoruotsia, sekä yleistä asevelvollisuutta. Pahapa noihin on yksinään vaikuttaa. Voin tietysti mennä päiväkotiin auttamaan sivaria askareissaan, tai yläastelaista ruotsin läksyissä, mutta tuskina siitä paljon apua oisi.

Kyllä täällä kirjoittelukin voi hyödyttää. Tällä sivustolla on todella paljon uniikkeja käyntejä päivässä, mikä tarkoittaa potentiaalisia äänestäjiä lukemassa argumentteja maahanmuuttopolitiikan muuttamisesta.

Itse kannattaisin mielenosoitusta. Pienetkin mielenilmaukset saavat Suomessa paljon mediajulkisuutta, ehkä jopa Euroopassakin. 200 ihmistäkin olisi jo paljon. Pyydettäisiin vaikka poliisia pitämään kurissa mahdolliset äärivasemmiston edustajat.

e. Sitä paitsi vietän täällä paljon aikaa siksi, koska töissä on niin paljon vapaata ja mamu asioista saa revittyä paljon huumoria.

Kami

Minä odottelen ivallisesti hymyillen sitä kun kaikki menee vituiksi. Sillä välin otan nimiä ylös ja jauhan paskaa. Muistan jokaikisen julkisuuden ihmisen joka sanoo maksavansa mieluusti monikulttuurisesta suomesta korkeimman hinnan (Tapot, raiskaukset, pahoinpitelyt, syrjäytyminen yms.), koska se on niin suuri rikkaus. Kaikki ne saatanan sosiopaatit joiden mielestä yksilöuhrit ovat normaalia muutosprosessia.

Haluan olla paikalla, katsoa heitä ja perätä heidän vastuutaan kun siltä putoaa pohja. Haluan nähdä kun he koittavat ottaa sanomisiaan takaisin ja änkyttävät. Haluan nähdä heidän elävän siinä paskassa minkä ovat rakentaneet.
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

Ernst

Quote from: Kami on 17.07.2009, 09:32:15
Minä odottelen ivallisesti hymyillen sitä kun kaikki menee vituiksi. Sillä välin otan nimiä ylös ja jauhan paskaa. Muistan jokaikisen julkisuuden ihmisen joka sanoo maksavansa mieluusti monikulttuurisesta suomesta korkeimman hinnan (Tapot, raiskaukset, pahoinpitelyt, syrjäytyminen yms.), koska se on niin suuri rikkaus. Kaikki ne saatanan sosiopaatit joiden mielestä yksilöuhrit ovat normaalia muutosprosessia.

Haluan olla paikalla, katsoa heitä ja perätä heidän vastuutaan kun siltä putoaa pohja. Haluan nähdä kun he koittavat ottaa sanomisiaan takaisin ja änkyttävät. Haluan nähdä heidän elävän siinä paskassa minkä ovat rakentaneet.

Parempi olla vaikka yksin oikeassa kuin joukon mukana väärässä.

PaulR

Quote from: Kami on 17.07.2009, 09:32:15

Samaa odotan käsiäni hieroen.
Lopputuloksen tälle tasan tarkkaan tietäen hymyilisin ivallisesti, jos tämä kaikki ei olisi niin saatanan surullista Suomen kannalta.

Kalle

Mielestäni nimim. "kommentoijatar" on ainakin osittain oikeassa. Toisaalta homma on kuitenkin niin alkuvaiheessa, että konkreettisen työn tekeminen ei ole vielä helppoa. Pää on niin sanotusti vasta aukeamassa, jolloin useampien on helpompi löytää luonteva väylä vaikuttaa myös reaalimaailmassa. Eli kärsivällisyyttä. Niin ja vaikka olen ehdottomasti sitä mieltä, että maahantulijoille pitäisi saada paremmin viestitettyä tämän yhteiskunnan pelisäännöistä ja niiden noudattamisen pakollisuudesta, en silti jaksa uskoa, että se juurikaan ratkaisisi maahanmuuton ongelmia. Ei se ole ratkaissut niitä missään muuallakaan.

Mitä nimimerkin käyttämiseen tulee, niin se voi edesauttaa vaikuttamismahdollisuuksia. Niinkuin kommentoijatar itsekkin käyttää nimimerkkiä, koska oman henkilöllisyyden ilmaiseminen täällä johtaisi todennäköisesti työpaikan menoon ja vaikutusmahdollisuuksien poistumiseen.

Edit: Niin ja mielestäni vaikuttaminen "homman" puitteissa tai maahanmuuttokriittiseksi liikeeksi järjestäytyneenä ei suinkaan ole ainoa tai välttämättä edes paras tapa. Tälläkin foorumilla on ilmeisesti useampia perinteisissä puolueissa toimivia, jotka voivat omalla kohdallaan pitää näitä asioita esillä puolueessaan. Pidän tämä foorumia enemmänkin kohtauspaikkana.

SakariNora

Itsenikaltaisen kaappinuivan sissinuivan tärkein tehtävä on rakentaa huomaamattomasti maahanmuuttokriittistä sillanpääasemaa lähipiiriinsä. Ei kaikkia kavereita tarvitse rekrytoida tänne vaahtoamaan vaan riittää, että he tiedostavat jonkin olevan pielessä, että meitä on yli 20 ja että asioihin voidaan, saa ja pitää vaikuttaa.
No retreat. No surrender.

jmk

Quote from: digit on 17.07.2009, 08:02:54
No, mitäs kovia otteista suvaitsevaiset ovat esittäneet?
Samaa yltiösuvaitsevaisuus lässytystä ollu jo vuositolkulla...

Kyllähän suvaitsevaisto on jo ottanut kovat otteet käyttöön ja lisää hamuaa:
- strateginen käräjöinti poliittisin tarkoitusperin
- rikoskiintiötavoitteet ("rasistisia" rikoksia on löydettävä)
- työpaikan menettämisellä uhkailu sähköpostiviestin vuoksi
- uutissensuuri
- j.n.e.

Poliittiset murhat eivät ilmeisesti ole tulleet Suomessa vihervasemmiston välineistöön ja toivotaan etteivät tulekaan. Muualla Euroopassa he ovat jo nekin ottaneet käyttöön.

Jiri Keronen

Alkuperäiselle kommentoijalle:

Kaikista on hyötyä, oli sitten kuinka kaappinuiva tahansa. Jo pelkästään se, että hengailee foorumilla ja sanoo ajatuksensa aina silloin tällöin aiheesta X, on hyödyllistä. Kommentointi ja keskustelu foorumilla jalostaa ja hienostaa argumentaatiokykyä ja lisää sitä tietomäärää, jolla argumentoida. Sen lisäksi se luo kuvaa, että kukaan ei ole tämän asian kanssa yksin, mikä helpottaa hommaa huomattavasti, ja luo tiettyä "itsevarmuutta", että kyllä tässä oikeasti ollaan hyvällä asialla.

Annanpa esimerkin: Olinpa tuossa taannoin TurkuTV:ssä "keskustelemassa" Turun islamilaisten nuorten puheenjohtajan kanssa islamista. Välissä näytettiin videoklippejä, joissa mokuttajat puhuivat mitä sylki suuhun tuo. Nämä töllössä näytetyt mokuttajat, heidän edesottamuksensa ja yleinen biografiansa olisivat olleet minulle tyystin tuntemattomia, mikäli en olisi sattunut lukemaan heistä Hommasta. Homman ansiosta minulla oli noista sankareista paljonkin tietoa ja heidän virkkeidensä kommentointi oli siltä pohjalta paljon helpompaa.

Annan myös toisen esimerkin: Tapauksessa Harri Eerikäinen kaapista tullutta nuivaa ryhdyttiin vainoamaan tyystin mielivaltaisin perustein korkeiden virkamiesten perusteella. Harri Eerikäinen tuli tälle foorumille ja kertoi asiastaan. Foorumilta tuli hänelle paljon tukea, ja asia pääsi foorumilaisten ansiosta huomattavasti suurempaan tietoisuuteen kuin se olisi muuten päässyt. Lyön vasemman kivekseni vetoa, että Harri Eerikäinen arvosti henkistä tukea myös niiltä ihmisiltä, jotka antoivat sitä tukea anonyymisti.

Harri Eerikäisen tapaus myös osoittaa sen, miksi anonymiteetti voi olla monille ihmisille oikeasti jopa parempi ratkaisu kuin kaapista tuleminen. Erityisesti julkisen vallan tehtävissä työskenteleville kaapista tuleminen voi olla itsemurha uralla. Vaikka Homma ja sen tavoitteet ovatkin tärkeitä, ei meillä kenellekään ole oikeutta vaatia yhtään ketään uhraamaan tämän asian takia henkilökohtaista elämäänsä. Tulilinjalla eivät nimittäin aina ole pelkästään nämä kaapista tulleet, vaan esimerkiksi potkut vaikuttavat suoraan koko heidän perheeseensä. Tietysti on sitä parempi, mitä enemmän ihmiset tulevat ulos kaapista, koska sitä hankalampaa julkisella vallalla ja muilla tahoilla on käyttää omia "toimiviksi todettuja" kikkojaan. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö anonyymihommailijoista olisi huomattavaa hyötyä koko agendalle.

Nämä samat pointit pätevät jopa niihin hommailisiin, jotka eivät edes kirjoittele Hommaan, tai välttämättä ole edes rekisteröityneitä. He todennäköisesti keskustelevat normaalissa elämässään ihmisten kanssa, ja Homman ansiosta heillä saattaa olla enemmän pokkaa tai tietoa ilmaista mielipiteensä mokutushysteriasta. Jos ei muuta, niin Homma on todennäköisesti ainakin selkiyttänyt heille sitä, ketä he äänestävät seuraavissa vaaleissa, ja erityisesti minkä takia. Jos kaikki suomalaiset tietäisivät edes tuon viimeisen asian, olisi Suomessa vähemmän ongelmia.

Ennen kaikkea anonyymeistäkään ei ole asialle haittaa, ja jokainen ajaa asioita sillä tavalla kuin katsoo parhaaksi. Ei ole yhtä oikeaa tapaa, ja se kannattaa nähdä ennemmin Homman ehdottomana vahvuutena kuin minkäänlaisena heikkoutena.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Kami

Quote from: TunturiTiger on 17.07.2009, 10:18:15
Onhan tässä muutakin kuin kaappinuivuutta ollut. Isot mediat lukee välillä hommaa ja saatiinhan me yksi tyyppi brysseliin. Kunhan se yks takinkääntäjä tulee sieltä ensin pois.
Mielestäni aika hyvin näin uudelta foorumilta.
Tulevaisuudessa on varmasti tulossa vielä näkyvämpää toimintaa.

Mikä mielestäsi on noiden asioiden seurauksena käytännössä muuttunut? Sillä aikaa kun isot mediat lueskelee foorumia ja yks tyyppi on brysselissä kuhan kerkiää, meininki jatkuu samana kuin ennenkin. Mikään ei muutu, sillä pyörä on iso ja se pyörii. Se pitää pistää paskaksi tai katsella sitä niin pitkään että se pysähtyy. Allekirjoittaneella ei ainakaan löydy vakaumusta, resursseja ja kykyä ensiksimainittuun, enkä tiedä yhtäkään ihmistä jolta löytyy.

Minusta omituisinta on silti se, että jotain pikkujuttuja jotka eivät merkitse minkään kannalta vittuakaan, vaan korkeintaan ruokkivat sellaista voipaisuusharhaa, pidetään jonkinlaisena edistymisenä tai merkityksellisenä saavutuksena. Ikään kuin mitalina tai ansiomerkkinä. Onhan se kiva että saa yhdessä aikaiseksi asioita. Voi kuvitella tekevänsä jollekin jotain. Se on vähän samanlainen harha kuin äänestäminen. Kaikki äänestää, koska se luo illuusion vaikuttamisesta. Ruokkii egoa. "Mä päätän! Mä!".
Kaatukaa, oi kaikkivallat/näyttäkää, on teissä miestä/kapinoikaa kerran edes/uinumatta virran mukaan/menkää syyttäjäinne eteen/kerran silmät avoimina/myöntäkää se todeksi/ on valikoitu valheet vaan

CMX - Kansalaiset

digit

Niin, taistelussa aina joidenkin täytyisi uhrautua saavuttaakseen jotain.
Suomen lait voivat määrätä sen mitä puhun ja mitä kirjoitan, mutta mikään laki ei määrää sitä, mitä ajattelen...."Kuka vei porstuasta burkat, voi sian sorkat"

Virkamies

Moni on tunnustanut olevansa enemmän tai vähemmän "kaappinuiva". Mitä hyötyä teistä on?

Miksi ette tee asialle jotain, esim. aloita projektia jo maassa olevien mamujen kotoutumisen ja työllistymisen edistämiseksi tai vaikka ryhdy antamaan vapaaehtoista laillisuuskasvatusta esim. vastaanottokeskuksissa?

Miksi nämä kaksi asiaa olisivat väistämättä toisensa poissulkevia? Ihminen voi kokea tekevänsä arvokasta työtä asian parissa, mutta ei välttämättä halua tulla nimellään ulos.

Yksilö

Quote from: SakariNora on 17.07.2009, 10:06:43
Itsenikaltaisen kaappinuivan sissinuivan tärkein tehtävä on rakentaa huomaamattomasti maahanmuuttokriittistä sillanpääasemaa lähipiiriinsä. Ei kaikkia kavereita tarvitse rekrytoida tänne vaahtoamaan vaan riittää, että he tiedostavat jonkin olevan pielessä, että meitä on yli 20 ja että asioihin voidaan, saa ja pitää vaikuttaa.

Aivan näin. Käytännön työtä ruohonjuuritasolla. Kun saat 2 kaveriasi miettimään asioita kriittisesti ja he taas omat kaverinsa, näkyvät seuraukset seuraavissa eduskuntavaaleissa. Tähän meillä on käytössä hyviä työvälineitä: Homma-sivusto, loistavia bloggaajia, Jussin kirja jne.
"Miksi näet rikan (neekeripusun) veljesi silmässä, mutta et näe malkaa (häpeämurhaa) omassa silmässäsi?"
Matti Palviainen- verkkousari

Sarppi

Quote from: Virkamies on 17.07.2009, 10:49:33

Miksi nämä kaksi asiaa olisivat väistämättä toisensa poissulkevia? Ihminen voi kokea tekevänsä arvokasta työtä asian parissa, mutta ei välttämättä halua tulla nimellään ulos.

Preciis.

Akateemisesti suuntautuneille ja opiskelijoille ruohonjuuritason työtä on tarjolla useimmissa suurissa kaupungeissa läksykerhojen ohjaajina. Ainakin Turussa mukaan näkyisi pääsevän myös ei-korkeakouluopiskelijat. Varmaan muuallakin, kun vain kysyy.

Usein kerhot ovat vapaaehtoisia, ja niihin tulevat eniten opiskelusta kiinnostuneet lapset ja nuoret 7-17 v. Kerhoihin ei tarvitse itse sitoutua jokapäiväisesti/viikkoisesti vaan voi ilmoittaa olevansa käytettävissä, esim. muutaman kerran vuodessa ruuhka-aikoina tms.

Tampere / Tuija Hauta-aho (tuija.hauta-aho(at)tampere.fi)
Turku / YK-yhdistys http://www.turunykyhdistys.org/toiminta_mamu.html
Jyväskylä / Lahcen Abahassine (lahcen.abahassine(at)jkl.fi)
Helsinki / miltei jokainen koulu haluaa tarjota läksykerhon, tsekkaa lähimmän koulun nettisivu

[/mainos]

SakariNora

Quote from: Jjuhani on 17.07.2009, 10:57:50
Käytännön työtä ruohonjuuritasolla. Kun saat 2 kaveriasi miettimään asioita kriittisesti ja he taas omat kaverinsa...

Oman ja emännän tuttavapiiriin kuuluu nykyään toistakymmentä kaappinuivaa jotka Ennen Sivistystä eivät maahanmuutosta ja monikulttuurista edes tienneet, saivat niistä puhuttaessa yltiöhumanistisen paskahalvauksen tai kokivat asiaan kriittisesti suhtautumisen synniksi josta ei saa puhua.

Tärkeintä on löytää jokaisen ns. angle tai monikulttuuriakilleen kantapää. Sellainen asia josta he eivät ole valmiita tinkimään ja johon kykenevät suhtautumaan rationaalisesti. Jollekin se on päivä- tai vanhustenhoito, toiselle pääkaupungin asuntotilanne ja kolmannelle tasa-arvo tai turvallisuus.
No retreat. No surrender.

Ernst

Quote from: SakariNora on 17.07.2009, 12:16:30
Tärkeintä on löytää jokaisen ns. angle tai monikulttuuriakilleen kantapää. Sellainen asia josta he eivät ole valmiita tinkimään ja johon kykenevät suhtautumaan rationaalisesti. Jollekin se on päivä- tai vanhustenhoito, toiselle pääkaupungin asuntotilanne ja kolmannelle tasa-arvo tai turvallisuus.

Kolmansille toimii rikolisuus, siis seksi- ja väkivaltarikollisuus. Alibin lukijat...