News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Oikeusministeriksi kielitaidoton, joka on vailla alan koulutusta

Started by Suorapuheinen, 29.05.2015, 10:47:37

Previous topic - Next topic

Professori

Näyttää Lindström olevan ainakin aloitteellinen uhatessaan EK:ta Kela-maksujen siirtämisellä takaisin työnantajille, elleivät nämä toimi aktiivisesti yhteiskuntasopimus-asiassa. Toivottavasti hän ei tässä aloitteellisuudessaan tule syöneeksi hallituksen paljon puhuttua keskinäisen luottamuksen kakkua vaan työntää liikkeelle prosessin, jossa aidosti etsitään ja löydetään ratkaisua Suomen taloudellisen tilan kohentamiseksi.

Pidemmin täällä: http://professorinajatuksia.blogspot.fi/2015/05/tekiko-ministeri-lindstrom.html
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Emo

Jari Lindström on erinomainen oikeusministeri ja aivan erityisen hienoa on, että Jari Lindström ei ole lakimiehenretku. Kielitaidoksi riittää Suomen oikeusministerille suomi.

yks vaan

Niin, miksi oikeusministerin pitäisi pyöriä ympäri maailmaa? Kertokaapa.
Kuka syrjisi minua?

Nuivanlinna

Quote from: Golimar on 30.05.2015, 20:00:18
Jari Lindström on varmasti parempi oikeusministeri kuin muutamat hänen edeltäjänsä joille vääryys on ollut oikeuden edellä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Suomen_oikeusministerit

On kyllä kyinen pelto kynnettäväksi paperimiehelle tehdä vääryysministeriöstä oikeusministeriö.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

-PPT-

Itsekin olen aikoinaan Kuusalla asunut ja salilla käynyt mutta ei todellakaan muistu mieleen tällaista Lindströmiä. Tosin hän on hieman minua vanhempi ja onhan Kuusaallakin saleja muitakin kuin urheilutalo.

Emo

Quote from: yks vaan on 31.05.2015, 18:47:45
Niin, miksi oikeusministerin pitäisi pyöriä ympäri maailmaa? Kertokaapa.

Ei tule muita syitä mieleen kuin että jos täytyy käydä aidoissa ympäristöissä tutustumassa sharia-tuomioiden täytäntöönpanoon.

sivullinen.

Lindström ehti pillupoliisina viime töinään vaatia Kankaanniemen poistumista hallitusneuvotteluista -- ja siten unohtamaan ministerihaaveet. Ei kestänyt edes viikkoa, kun Lindström töppäilee itse on huomattavasti merkittävämmässä asiassa. Olisko hänen syytä tehdä jotain johtopäätöksiä?

Jos ei, ja ei kukaan sitä häneltä edes vaadi, niin kertoohan se jotain läpimädän sosialistisen järjestelmämme ongelmien syistä: Täällä poliitikkojen yksityisasiat, saamiset ja saamatta jäämiset ovat puolueiden mielestä ministerin tehtävän hoitamisen kannalta huomattavasti merkittävimpiä kuin yleiset asiat, hallitusohjelmaan otettujen linjausten noudattaminen ja etujärjestöiltä "tuen" saamiset.

Sinänsä en Lindströmmin puhehaluja tai edes puheiden sisältöä paheksu, mutta koska hän itse halusi nostaa itseään esiin vain viikko sitten moraalin vartijan roolissa ja vaati sosialistisen lehdistön myötäilyä puolueelta, olisi saman linjan pitämiseksi hänen suorastaan vaadittava Terhoa määräämään itselleen rangaistus möläyttelystään.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

IDA

Quote from: sivullinen. on 01.06.2015, 22:30:09
Lindström ehti pillupoliisina viime töinään vaatia Kankaanniemen poistumista hallitusneuvotteluista

Älä nyt jaksa jauhaa tuota, kun Kankaanniemi jäi itse pois neuvotteluista, eikä vastannut Lindströmin soittoihin. Lindström totesi lehdistölle vain, että Kankaannimie on ulkona hallitusneuvotteluista, asia on loppuunkäsitelty, eikä mitään sanktioita tule.
qui non est mecum adversum me est

dothefake

Mutta kyllä Lindström oli minulle töykeä Joensuun torilla, muistakaa se.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Sour-One

Quote from: dothefake on 01.06.2015, 22:45:55

No mitäs se sano?

dothefake

Ei mitään, vaikka esittäidyin kuusankoskelaiseksi. Ehkä häntä kyrsi, kun minua haastateltiiin. Julkaistiin oikein kuvan kanssa Kouvolan Sanomissa. Illan vietin Halla-aholaisen kovimman siiven kanssa. Jaria ei näkynyt. Olin epävirallinen Muutoksen tarkkailija.
-Tytti Tuppurainen

Sour-One

Quote from: dothefake on 01.06.2015, 23:03:31
Ei mitään, vaikka esittäidyin kuusankoskelaiseksi. Ehkä häntä kyrsi, kun minua haastateltiiin. Julkaistiin oikein kuvan kanssa Kouvolan Sanomissa. Illan vietin Halla-aholaisen kovimman siiven kanssa. Jaria ei näkynyt. Olin epävirallinen Muutoksen tarkkailija.

Ei mitään?!? No olipas kamalan töykeää kerrassaan.

dothefake

Älä muuta sano! Samalla torilla ollut eräs Jussi suvaitsi puhua kanssani ja tarjosi illemmalla jopa muutaman Tequilan.
-Tytti Tuppurainen

Maija Poppanen

Jumalauta! Tän takia siis suhtaudun siihen varauksella. Ettäs kehtaa...

dothefake

Niinpä, heti munasi, kun omatunto soimaa.
-Tytti Tuppurainen

tos

Quote from: dothefake on 01.06.2015, 23:11:23
Älä muuta sano! Samalla torilla ollut eräs Jussi suvaitsi puhua kanssani ja tarjosi illemmalla jopa muutaman Tequilan.

Oliko mahdollisesti kyse Jalosen Jussista?

duc

Quote from: -PPT- on 31.05.2015, 19:07:54
Itsekin olen aikoinaan Kuusalla asunut ja salilla käynyt mutta ei todellakaan muistu mieleen tällaista Lindströmiä. Tosin hän on hieman minua vanhempi ja onhan Kuusaallakin saleja muitakin kuin urheilutalo.
Punttisalilla käymisestä puheen ollen olin tunti sitten itsekin salilla, ja pistin siellä foliohatun päähän. Mieleeni tuli, että tässä on takana kokoomuksen ja keskustan kiero peli. Ryökäleen tietävät, että persuilla ei ole oikeusministeriksi lainoppinutta kokenutta kansanedustajaa, joten koplasivat, varmaan Juhantalo taas asialla, Työ- ja Oikeusministerin tehtävät.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

Jukka Wallin

Miksei poliisit kelvanneet. Myös Sampo Terho olisi ollut hyvä valinta.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

siviilitarkkailija

Quote from: Maija Poppanen on 01.06.2015, 23:16:58

Siis on se aika törkeä jätkä se Jari,mutta en koskaan ole luottanut Jari-nimisiin. Kerrataan tilanteeseen johtanut tapahtumasarja.

Toisen puolueen, muutoksen, tarkkailijana esiintyvä henkilö valittaa siitä että vaalitilaisuudessa Jari Lindström, perussuomalainen, kohtaaminen ei ollut HÄNEN mielestään riittävän rakastettava tai lämminhenkinen. Kaikenlisäksi toinen kymenlaaksolainen. On se vaan tämän perusteella erityisen huono ihmistuntija ja töykeä jätkä se Linströmmi. Oikea möykky. Kun ei vaalitilaisuudessaan osoita toisen puolueen tarkkailijalle riittävää lämpöä ja huomiota.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

-PPT-

Aiempina vuosina Kuusaalta oli aina joku demari eduskunnassa, Starast, Koski, kuka milloinkin sillä Kuusaa oli entinen demarilinnake. Voikkaan tehtaan lakkauttaminen oli alkua demareiden vallan murenemisellekin.

dothefake

Quote from: siviilitarkkailija on 04.06.2015, 08:24:49
Quote from: Maija Poppanen on 01.06.2015, 23:16:58

Siis on se aika törkeä jätkä se Jari,mutta en koskaan ole luottanut Jari-nimisiin. Kerrataan tilanteeseen johtanut tapahtumasarja.

Toisen puolueen, muutoksen, tarkkailijana esiintyvä henkilö valittaa siitä että vaalitilaisuudessa Jari Lindström, perussuomalainen, kohtaaminen ei ollut HÄNEN mielestään riittävän rakastettava tai lämminhenkinen. Kaikenlisäksi toinen kymenlaaksolainen. On se vaan tämän perusteella erityisen huono ihmistuntija ja töykeä jätkä se Linströmmi. Oikea möykky. Kun ei vaalitilaisuudessaan osoita toisen puolueen tarkkailijalle riittävää lämpöä ja huomiota.
Olin hyvin diskreetti tarkkailussani, enkä mitenkään tuonut julki, että olin Muutoshenkinen. Henkisesti hyvin lähellä Persuja olen ollut pitkään. Äänestänytkin monesti. Eikä tietääkseni Puoluekokousta ole tapana nimittää vaalitilaisuudeksi.
-Tytti Tuppurainen

uuninpankko

Quote from: duc on 31.05.2015, 15:22:27
Oikeusministeri Lindströmillä riittää työsarkaa, ettei oikeuslaitoksen toiminnasta aiheutuisi alla kerrotun kaltaisia tapauksia. Toivottavasti hänellä on parempi kyky ymmärtää pientä rikoksen uhria kuin oikeusoppineilla juristeilla.

Väkivaltainen vappu vei Pekan uskon oikeuslaitokseen - "Pelko jäi vuosiksi"
RIKOS JULKAISTU 31.05.2015 12:25

Parinkymmenen vuoden takainen vappuaatto on jäänyt lähtemättömästi Pekan* mieleen. Tuntemattomien yllättävä hyökkäys jätti Pekkaan väkivallan pelon vuosikausiksi ja murensi miehen uskon oikeuslaitokseen.
[...]

Oikeusministeri Lindström, samoin kuten ei kukaan muukaan oikeusministeri aiemmin tai myöhemmin, julista ensimmäistäkään tuomiota ministerinä ollessaan. Tuomiovalta ja hallitusvalta ovat erotetut toisistaan.

duc

Quote from: uuninpankko on 05.06.2015, 11:01:50
Quote from: duc on 31.05.2015, 15:22:27
Oikeusministeri Lindströmillä riittää työsarkaa, ettei oikeuslaitoksen toiminnasta aiheutuisi alla kerrotun kaltaisia tapauksia. Toivottavasti hänellä on parempi kyky ymmärtää pientä rikoksen uhria kuin oikeusoppineilla juristeilla.

Väkivaltainen vappu vei Pekan uskon oikeuslaitokseen - "Pelko jäi vuosiksi"
RIKOS JULKAISTU 31.05.2015 12:25

Parinkymmenen vuoden takainen vappuaatto on jäänyt lähtemättömästi Pekan* mieleen. Tuntemattomien yllättävä hyökkäys jätti Pekkaan väkivallan pelon vuosikausiksi ja murensi miehen uskon oikeuslaitokseen.
[...]

Oikeusministeri Lindström, samoin kuten ei kukaan muukaan oikeusministeri aiemmin tai myöhemmin, julista ensimmäistäkään tuomiota ministerinä ollessaan. Tuomiovalta ja hallitusvalta ovat erotetut toisistaan.
Tällaisia kommentteja saa lukea silloin, kun kommentoija ei ymmärrä tai ole ymmärtänyt kommentointinsa kohdetta. Itse itseäni ketjun edelliseltä sivulta lainaten totean:
Suomen Tasavallassa oikeusministeri on hallintovallan edustaja (hallituksen jäsen), eli hän toteuttaa eli saattaa voimaan virkamiestensä johtajana eduskunnan säätämiä lakeja ja valvoo niiden noudattamista. Tuomioistuinten tuomarit eivät lakeja säädä vaan tulkitsevat eduskunnan säätämiä lakeja, jotka (käytännössä) hallitus esittelee. Tuomarien tulkinta on oltava lain raamien mukaista, mutta he ovat tulkinnoissaan itsenäisiä, eli oikeusministerillä tai muulla hallituksella taikka eduskunnalla ei ole valtaa määrätä, miten lakia on tulkittava tuomioistuimessa. Hallituksella ja tässä tapauksessa erityisesti oikeusministerillä on oikeus (ja velvollisuus) valvoa, että tuomarit noudattavat tuomioissaan voimassaolevaa lakia, mutta sen yli ei hallituksen valta ulotu. Näin periaatteessa länsimaissa homman tulisi toimia.

Jäsen uuninpankko: En vaatinut oikeusministeriä tuomioita jakamaan, vaan muotoilemaan lakeja eduskunnalle ja toisaalta valvomaan oikeuslaitoksen toimintaa toimivaltansa puitteissa, ettei rikoksen uhrien tarvitse oikeusprosessin jälkeen todeta kuten "Pekka":
Rikoksen uhrin asema on todella heikko, Pekka pohtii.
Lakeja olisi syytä muuttaa niin, että rikoksen uhrin asema paranee, ja oikeusministerin valvoa, että niin sitten myös käy. Siinä Lindsrömin pojalla "riittää työsarkaa". Toivottavasti nyt meni viesti perille.

Jaakko Sivonen

Rikoslaki antaa tuomareille huomattavan paljon harkinnanvaltaa tuomion pituuden suhteen useissa rikoksissa: esimerkiksi törkeästä pahoinpitelystä voidaan tuomita 1–10 vuoden vankeuteen. Käytännössä tuomarit vetävät kuitenkin hyvin löysää linjaa, ja tuomiot väkivaltarikoksissa ovat lähes aina asteikon alapäästä; viimeistään hovioikeuden tuomarit varmistavat tämän käytännön. Jos kansanedustajat haluavat pidentää väkivaltarikoksista annettavia tuomioita, he voivat hyvin nostaa niistä annettavan vähimmäistuomion pituutta muuttamalla rikoslakia. Esimerkiksi törkeän pahoinpitelyn vähimmäistuomio voisi olla ainakin kaksi vuotta, jottei siitä selviäisi ehdollisella.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Topi Junkkari

Tasan kahdesta vuodesta voi selvitä ehdollisella. Päiväkin yli, niin osan rangaistuksesta joutuu istumaan ihan oikeasti.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Mehud

Pelkäävätkö tuomarit oman turvallisuutensa puolesta, koska tuomitsevat rikollisia asteikon löysemmällä päällä? Oikeuden kannalta olisi parempi käyttää asteikon ylempää päätä, mutta jokin asia ajaa tuomarit alapäähän asteikkoa. Onko kyseessä pelko?
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Uuno Nuivanen

Quote from: Mehud on 07.06.2015, 19:43:23
Pelkäävätkö tuomarit oman turvallisuutensa puolesta, koska tuomitsevat rikollisia asteikon löysemmällä päällä? Oikeuden kannalta olisi parempi käyttää asteikon ylempää päätä, mutta jokin asia ajaa tuomarit alapäähän asteikkoa. Onko kyseessä pelko?

Vankilapäivät ovat kalliita ja veronmaksajan henki halpa.

MaSazz

Quote from: Uuno Nuivanen on 07.06.2015, 20:23:59

Totta. Mutta vankilapäiviä voisi kilpailuttaa vaikka rakkaan itänaapurin kanssa.
Life sucks, and then u married bitch, who doesn't

duc

Quote from: Uuno Nuivanen on 07.06.2015, 20:23:59

Tämä on valitettavan totta, ja epäilen sen olevan eräs julkilausumaton syy ehdollisille tuomioille. Tuomarit hävetkööt, jos epäilykseni osoittautuu oikeaksi.

Deputy M

Quote from: Emo on 31.05.2015, 18:42:58
Jari Lindström on erinomainen oikeusministeri ja aivan erityisen hienoa on, että Jari Lindström ei ole lakimiehenretku. Kielitaidoksi riittää Suomen oikeusministerille suomi.
Emo on taas elementissään ja olen samaa mieltä jälleen kerran. Juu mä tiedän ne lakikoijarit, yksikin firma haki rehellistä lakimiestä ja joutui palkkaamaan kaksi sälliä joita toinen oli se rehellinen.
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.