News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Maria Lohela uusi eduskunnan puhemies

Started by Jouko, 28.05.2015, 17:50:53

Previous topic - Next topic

MW

Quote from: Emo on 30.05.2015, 01:47:25
Quote from: MW on 30.05.2015, 01:36:51
Quote from: Uuno Nuivanen on 30.05.2015, 01:29:37
Meitä nyt vaan keljuttaa, kun Homma ei saanut pääministeriä valita vaan vain eduskunnan puhemiehen. No, ensi kerralla sitten vähän tsemppaamme..  8)

Jep, Emosemme on vähän pettynyt. Eikä ymmärrettävästi politiikassa mukana, eikä se oikein meille normiporukoille sovikaan, hyvä että meillä on edustajamme.

Eikä varmaan Lohelakaan tule ihan pian tänne kirjoittelemaan, ymmärrettävästi.

Mutta. Vittu. Mikä voitto. Emoseni, ymmärrä. Tosin joku haastaja tod.org tai jtn taisi pestä meidät tässä pelissä, vai?

Huomaan, että olet syvästi loukkaantunut, kun minä en tajua Lohelan lausuntoa ns. oikein. Kun puhut normiporukasta, puhu vaan itsestäsi ja kaltaisistasi, sinun asenteesi on niin normia puolueuskollisuutta että ei tarvitse ollenkaan naureskella ns. vanhojen puolueiden äänestäjille joita kusetetaan vaaleista toiseen.

Persujen äänestäjissä on valitettavasti/onneksi paljon myös heitä, keille ei alkuunkaan riitä se, että on niin hienoa kun meidän "omasta hommaporukasta" saatiin puhemies, ihan sama mitä se puhuu tai ei puhu.

En ole lainkaan loukkaantunut. Olen iloinen ja ylpeä, että Suomi, meidän kaikkien muodossamme, osoittaa merkkejä pelastautumiselta Ruotsin tilanteesta.

Tosin, aika on kriittinen, kun itsemääräämisoikeuttammekin ollaan aktiivisesti viemässä.

Eli olemme veitsi kurkulla. Mutta todellakin olemme myös vaikuttamassa, hommana, rohkeiden yksilöidemme kautta. Homma perustettiin muistaakseni 2008, Jussin vieraskirjan jatkoiksi. Silloin meille ilkuttiin.

Ei ilkuta enää. Ja kyllä Lohela on eturivin nuivia, myös pitkässä juoksussa. Joskus aika on diplomatian.

Bienveillant

Nyt tuntuu siltä että täällä hommassa mennään teemalla "Kun Mikään Ei Riitä". Persut OTTI väärät ministeripostit=FAIL, Timo Soini käänsi takkinsa=FAIL, Jari Lindström on täysin sopimaton työ- ja oikeusministeriksi=FAIL, Maria Lohela ei todista nuivuuttaan uutena puhemiehenä tarpeeksi väkevästi=FAIL. Eli vituiksko män koko homma?? Siltä vaikuttaa, mars kaikki persuja äänestäneet nurkkaan häpeämään, ensi kerralla sitten äänestetään taas oikein!
Sohvaltahuutelija

Roope

Quote from: Emo on 30.05.2015, 01:27:03
Quote from: Maria LohelaMinä en tiedä onko ihmisen niinku mahdollista elää elämänsä sillä tavalla että hän muodostaa yhden mielipiteen ja sit se ikuisesti pysyy samalla tavalla että mä näkisin että tällaisissa asioissa on ehkä kysymys oppimisesta ja ymmärtämisestä ja tiedon lisääntymisestä.

Uskon, että Lohela sanoo noin, koska KUULEN ja NÄEN hänen sanovan noin. Jos hän todellakin irtisanoutuu aiemmista mielipiteistään tuolla tavoin, niin helevetin huono homma!
Olen siis täysin Lohelan vietävissä, uskon että hän tarkoittaa mitä sanoo. Missä Lohelan maahanmuuttokritiikki tänään?

Ainakin ruotsinkielisissä uutisissa tuo mielipiteiden muuttumiseen viittaava kohta ei liittynyt maahanmuuttoon, vaan tuli sen jälkeen, kun Lohela kommentoi, että hän ei näe syytä puuttua Suomen kaksikielisyyteen (kuten joskus aiemmin), mutta ruotsin pakollisuus koulussa on toinen juttu. Mutta samantekevää.

QuoteMiksi Lohela toivoo, että hänen vanhoista kirjoituksistaan ei kysyttäisi? Miksi hän sanoutuu niistä irti (kuten näyttää tekevän)? Miten hänen aiemmat maahanmuuttokriittiset näkemyksensä häiritsevät hänen keskittymistään nykyiseen tehtäväänsä? Miten helvetissä te ymmärrätte mitä tahansa sönkötystä, kunhan sen vaan lausuu henkilö, joka on ollut Halla-ahon listalla ja allekirjoittanut vuosia sitten Nuivan Vaalimanifestin? Missä tosiaan kritiikki?

Lohela ei voi enää puhemiehen roolissa sanoa kaikkea, mitä haluaisi. Se kuuluu puhemiehen diplomaattiseen rooliin, ja se on hinta, joka siitä on maksettava. Jos sitä ei pysty tekemään, niin ei pidä myöskään hyväksyä puhemiehen paikkaa. Lohela ei kuitenkaan ole pyydellyt anteeksi, kieltänyt sanomisiaan tai sanoutunut irti maahanmuuttokritiikistä.

Tämän päivän perusteella Lohela tulee pärjäämään uudessa tehtävässään hienosti, kun nousi saman tien razmyarien ja yanarien räkytyksen yläpuolelle, niin herkullista kuin heille olisikin ollut vastata samalla mitalla.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

B52

Quote from: Berga on 30.05.2015, 01:57:13
Quote from: Emo on 30.05.2015, 01:49:33
Quote from: Maija Poppanen on 30.05.2015, 01:10:04
Mä ymmärsin, että Marian sanoma oli, että ehkä ei kaikkea kirjoittaisi samoin, kuin vuonna 2008. Itse sanomasta ei sinänsä irtisanoutunut.

Miksei kirjoittaisi? Mitä hyötyä on tuollaisesta nöyristelystä "en kirjoittaisi enää samoin"?

Luultavasti tuo yksi teksti, jossa Lohela vertaa muslimeja mörköihin, on noussut arvoon arvaamattomaan. Ei Lohela puhemiehen asemassa voisi noin kirjoittaa, jos ollaan ihan realistisia.

Tässähän se ongelma onkin, kuvitellaan että Lohela tulee nyt tänne kirjoittamaan muutaman neekerivitsin Emon mieliksi.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Emo

Quote from: Berga on 30.05.2015, 01:57:13
Mä ymmärsin, että Marian sanoma oli, että ehkä ei kaikkea kirjoittaisi samoin, kuin vuonna 2008. Itse sanomasta ei sinänsä irtisanoutunut.

Miksei kirjoittaisi? Mitä hyötyä on tuollaisesta nöyristelystä "en kirjoittaisi enää samoin"?

Luultavasti tuo yksi teksti, jossa Lohela vertaa muslimeja mörköihin, on noussut arvoon arvaamattomaan. Ei Lohela puhemiehen asemassa voisi noin kirjoittaa, jos ollaan ihan realistisia.

Eipä tietenkään voisi, mutta ei hän puhemiehenä noin kirjoittanutkaan. Miksi tuollaisia selittelee? Silloin kirjoitti, ei hän takautuvasti niitä puhemiehenä enää kirjoita.
Nyt hän on oppinut ja mielipide on muuttunut kuten sanoo, enää ei ilmeisesti edes pidä muslimeja mörköinä. Mikä alunperinkin on ollut lapsellista, koska mörköjä ei ole kun taas  muslimi on todellinen.

Quote from: Jaakko Sivonen on 30.05.2015, 01:52:38

Eduskunnan puhemiehen asemassa nyt ei vain käytännön syistä voi kirjoittaa samalla tavalla kuin yksityiskansalaisena. Puhemiehen tehtävä muistuttaa diplomaattia: on tultava toimeen kaikkien osapuolten kanssa, minkä vuoksi on esiinnyttävä sovittelevasti. Puhemiehen asema eroaa muiden kansanedustajien asemasta.

Maria Lohela ei kirjoita uutisfilmillä mitään, hän puhuu siitä kuinka mielipiteet muuttuvat oppimisen kautta. Miksi jumiudutte kirjoituksiin? Hän ei kirjoita, hän puhuu. Nyt keskustellaan siittä, mitä Lohela SANOO uutisfilmillä.

MW

Quote from: B52 on 30.05.2015, 02:03:55
(naps)
Tässähän se ongelma onkin, kuvitellaan että Lohela tulee nyt tänne kirjoittamaan muutaman neekerivitsin Emon mieliksi.

Ei varmasti tule, ja asuinalueensa on/oli tarpeeksi vitsikäs.

Nyt, oikeasti 3 x hurraa, jumaliste.

MW

Muuten, käsi ylös: kuka tietää miten puhemiehetään?

Marialla on jännä paikka edessä, yritetään edes jotenkin tukea täältä puskista, jooko? Vaikka olemalla herjaamatta.

Emo

Kuka kuvittelee?

Lohela ei varmaankaan enää tule tänne, tuskin kehtaa jatkossa varsinkaan kirjautua tänne. En minä ainakaan Lohelana tulisi, se on nykyään siinä hilkulla että tulen edes itsenäni.
Aivan pois laskuista on, että hän mielikseni tulisi neekerivitsejä kertomaan, se jää sinun tehtäväksesi. Lisäksi neekereistä on vitsit vähissä, Hommalla ei väestönvaihtoa ole tavattu pitää vitsinä. Vai oletko sinäkin jo saanut uutta tietoa?

B52

Veikkaan ettei ihan vähään aikaan näy tällä palstalla, eikä pidätkään näkyä.

MW

Quote from: B52 on 30.05.2015, 02:26:34
Veikkaan ettei ihan vähään aikaan näy tällä palstalla, eikä pidätkään näkyä.

Aivan oikein, ei pidäkään. Eri hommat nyt. Sama mimmi.

B52

Quote from: Emo on 30.05.2015, 02:24:39

Kuka kuvittelee?

Lohela ei varmaankaan enää tule tänne, tuskin kehtaa jatkossa varsinkaan kirjautua tänne. En minä ainakaan Lohelana tulisi, se on nykyään siinä hilkulla että tulen edes itsenäni.
Aivan pois laskuista on, että hän mielikseni tulisi neekerivitsejä kertomaan, se jää sinun tehtäväksesi. Lisäksi neekereistä on vitsit vähissä, Hommalla ei väestönvaihtoa ole tavattu pitää vitsinä. Vai oletko sinäkin jo saanut uutta tietoa?

Nyt ei ole kysymys kehtauksesta, vaan järjen käytöstä, jos olet eduskunnan puhemies, et puutu lillukanvarsiin.

Jaakko Sivonen

Quote from: Mika777 on 30.05.2015, 02:27:41Tämän takia on tärkeää saada toinen kansallismielinen ja maahanmuuttovastainen puolue joka ei varmasti edes halua samaan hallitukseen Kepun kanssa. Saarakkala ja Immonen voisi perustaa uuden puolueen jossa olisi vaan EU- vastaisia ja maahanmuuttovastaisia.

Mokuttajat toivovat samaa; perussuomalaisten hajoaminen on heidän toivelistansa kärjessä. Ja jos se puolue olisi jo periaatteellisesti kaikkea hallitusyhteistyötä vastaan, sitä enemmän mokuttajat riemuitsisivat.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Mika777

Quote from: Jaakko Sivonen on 30.05.2015, 02:35:15
Quote from: Mika777 on 30.05.2015, 02:27:41Tämän takia on tärkeää saada toinen kansallismielinen ja maahanmuuttovastainen puolue joka ei varmasti edes halua samaan hallitukseen Kepun kanssa. Saarakkala ja Immonen voisi perustaa uuden puolueen jossa olisi vaan EU- vastaisia ja maahanmuuttovastaisia.

Mokuttajat toivovat samaa; perussuomalaisten hajoaminen on heidän toivelistansa kärjessä. Ja jos se puolue olisi jo periaatteellisesti kaikkea hallitusyhteistyötä vastaan, sitä enemmän mokuttajat riemuitsisivat.

Niin. Ei minulle Persut ole tärkeitä vaan puolue joka oikesti vastustaa maahanmuuttoa ja EUta. Voisi toimia Persuillekin kirittäjänä maahanmuutossa, valitettavasti Suomessa ei vaan ole sellaista puoluetta (vielä). Kansalaiset on tyhmiä jos haluavat lisää maahanmuuttoa ja antaa työpaikat mamuille, silloin Suomi ansaitseekin tuhoutua.

Keza

Quote from: Mika777 on 29.05.2015, 21:03:11
Quote from: ilmarinen on 29.05.2015, 20:49:56
Ylen uutisten mukaan Lohelan mielipiteet maahanmuuttoon ovat nyt sitten muuttuneet. Lohelan sanoin: "oppimista, ymmärtämistä ja tiedon lisääntymistä".  Tuskinpa muijaa enää maahanmuutto kiinnostaa.

Ihmettelin samaa, hemmetin petturi. Tässä on Persujen tuho lähellä kerta porukka muuttuu mamuttajiksi. Ei ole enään mitään syytä äänestää Persuja kerta Kreikalle annetaan rahaa ja islamilainen Suomikin on nyt ok.
Ei oo totta, kun ylen toimittaja sanoo, että x on kääntänyt takkinsa, niin jotkut täällä heti uskoo!

Juho Eerola

Quote from: IDA on 29.05.2015, 09:58:59
Quote from: Miniluv on 29.05.2015, 08:46:25
QuoteEhkä huomattavinta on se, että vuoden 2011 vaalien alla maahanmuuttokriittisen niin sanotun nuivan vaalimanifestin allekirjoittajia ei Soinin ministerijoukossa näy. Jos siellä joku olisi ollut, se olisi ollut todennäköisimmin kolmas varapuheenjohtaja Juho Eerola, koska tämän siiven vahva mies Jussi Halla-aho äänestettiin viime vuonna Brysseliin töihin. (...) Mutta ei nuiva PS-porukka ihan ilman näkyvyyttä valtakunnan johtopaikoilla jää. Soini kehui tänään päästä varpaisiin Maria Lohelan, eduskunnan puhemieheksi huomenna virallisesti valittavan. Nuorehko yllättäjä on nuivan manifestin allekirjoittaja takavuosilta.

Valtaa tuossa nuijanheilutustehtävässä tosin ei ole nimeksikään, jos sitä vaikka ministerin paikkaan vertaa.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/82393-nakokulma-kaksi-yllatysta-puhemiehella-nuiva-tausta

Väittäisin, että Hanna Mäntylä, Jari Lindström, Jussi Niinistö ja Timo Soini allekirjoittaisivat nuivan manifestin keskeiset näkemykset, vaikka eivät ihan kokonaisuudessaan sitä allekirjoittaisikaan. Pitää muistaa, että se oli nimenomaan manifesti, kuten jo otsikossa luki. Aika pitkälle sen pohjalta syntyi silloin maahanmuuttopolitinen ohjelma, jonka takana oli koko puolue. Uusinkin maahanmuuttopoliittinen ohjelma jatkaa samoilla linjoilla.

Media ei pääse irti siitä itse luomastaan harhakuvasta, että PS:ssä olisi jotenkin kaksi vastakkaista linjaa asiassa. Ehkä todellisuus on toimittajan hommissa niin tylsää, että pitää keksiä fiktiota ja spekuloida sitten vuodesta toiseen sen pohjalta. Poliittisten toimittajien kannattaisi hommata itselleen työn ulkopuolisia harrastuksia varmaan. All work and no play...etc.

Nuivan manifestin pääkohdat tosiaankin kopioituivat liki sellaisenaan puolueemme vaaliohjelmaan ja sen allekirjoittivat kaikki.

Näkikö kukaan tätä? http://demokraatti.fi/mielenosoittajat-lohelasta-ei-ihmisvihaajaa-eduskunnan-puhemieheksi/  Harakan mielestä viisi mielenosoittajaa on historiallista :D

Mika777

Quote from: Keza on 30.05.2015, 03:06:57
(schnaps)
Ei oo totta, kun ylen toimittaja sanoo, että x on kääntänyt takkinsa, niin jotkut täällä heti uskoo!

Lohela itse sanoo, vai meinaako että oli irroitettu asiayhteydestä kommentti. Itse en tiedä onko hän koskaan edes tosissaan ollut  maahanmuuttokriitikko , kuhan vaan huijasi sillä äänet ja pääsi eduskuntaan.

Jaakko Sivonen

Quote from: Mika777 on 30.05.2015, 03:22:18Lohela itse sanoo, vai meinaako että oli irroitettu asiayhteydestä kommentti. Itse en tiedä onko hän koskaan edes tosissaan ollut  maahanmuuttokriitikko , kuhan vaan huijasi sillä äänet ja pääsi eduskuntaan.

Kuten Roope mainitsi, ruotsinkielisissä uutisissa tuo pätkä oli aivan eri kontekstissa.

Siitä olen joka tapauksessa 100-prosenttisen varma, että Maria Lohela on tehnyt enemmän maahanmuuttokritiikin eteen kuin nimimerkki Mika777.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

far angst

Onnea Maria Lohelalle valtakunnan toiseksi korkeimmalle hyllylle nousemisen ansioista.

Pelkkä trollien laatu ja määrä, ulvovien ultrasuvakkien, todellisuuskieltoisten höttödenialistien ja muiden poliittisten mielenterveyspotilaiden itkun, parkumisen ja kitinän paljous kertoo, että Maria Lohela on oikea ihminen oikealla paikalla.   

Näkyipä todellakin iskeneen syvälle ja kunnolla.  Tätä lisää!

Ensimmäistä kertaa pitkään aikaan Suomella saattaa olla todellinen mahdollisuus pelastua Euroopan paskastaniaksi muuttumisesta.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Maija Poppanen

Ainakin mulle tämä oli kaunein uutinen tässä hössäkässä.

Lohelaa kiittelin jo aiemmin jossain ketjussa, vaan eihän tuo mun äänestysalueella ollut.

En edes viitsi ajatella Soinin motiiveja, mutta mitä välii...

Faidros.

Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Emo

Quote from: Jaakko Sivonen on 30.05.2015, 03:28:01
Quote from: Mika777 on 30.05.2015, 03:22:18Lohela itse sanoo, vai meinaako että oli irroitettu asiayhteydestä kommentti. Itse en tiedä onko hän koskaan edes tosissaan ollut  maahanmuuttokriitikko , kuhan vaan huijasi sillä äänet ja pääsi eduskuntaan.

Kuten Roope mainitsi, ruotsinkielisissä uutisissa tuo pätkä oli aivan eri kontekstissa.

Siitä olen joka tapauksessa 100-prosenttisen varma, että Maria Lohela on tehnyt enemmän maahanmuuttokritiikin eteen kuin nimimerkki Mika777.

Josta tullaankin siihen tärkeään näkökulmaan, että persukansanedustajien olisi korkea aika lopettaa kaikenlainen nöyristely, yleisön lepyttely, menneiden selittely ja anteeksipyytely KAIKKEEN liittyen.
Ei ole Maria Lohelalta fiksua toimintaa irtisanoutua myöskään aiemmista mielipiteistään ruotsinkieleen liittyen. Jos yhdessä asiassa "tiedon ja ymmärryksen" lisääntyminen muuttaa mielipiteitä, niin kuka takaa ettei näin käy toisessakin asiassa?

YRITTÄKÄÄ PERSUEDUSTAJAT VIHDOIN PÄÄSTÄ EROON SELITTELYSTÄ JA YMPÄRIPYÖREISTÄ ANTEEKSIPYYTELYISTÄ, EI TEISTÄ KAIKKIEN OLE TARKOITUSKAAN TYKÄTÄ!!
Toimittajille ei pidä antaa nähdyn kaltaista materiaalia, joka sopii yleisirtisanoutumiseksi koko menneeseen elämään ja toimintaan!

Ja kuten edellä joku kommentoi, että puhemiehen ei pidä sotkeentua lillukan varsiin, niin älköön sotkeutuko; Lohelan vanhat blogit ovat lillukanvarsia.

IDA

Quote from: Emo on 30.05.2015, 01:11:11
Eli siis mikä Lohelan mielipide on muuttunut oppimisen ja ymmärtämisen ja tiedon lisääntymisen kautta? Voisiko hän jakaa tietonsa meillekin, jotta mekin ymmärtäisimme ja voisimme muodostaa uuden mielipiteen?

No jos et osaa itse muodostaa mielipiteitäisi, niin seuraile vain palstaa. Kerron sitten kun jotain pitää muuttaa. :D
qui non est mecum adversum me est

Mika777

Nooh, sitä on vähän vaikea mitata. Ainakin olen edelleen maahanmuuttokriittinen ja annan ääneni vaaleissa sen perustella.

Emo

Quote from: IDA on 30.05.2015, 07:54:21
Quote from: Emo on 30.05.2015, 01:11:11
Eli siis mikä Lohelan mielipide on muuttunut oppimisen ja ymmärtämisen ja tiedon lisääntymisen kautta? Voisiko hän jakaa tietonsa meillekin, jotta mekin ymmärtäisimme ja voisimme muodostaa uuden mielipiteen?

No jos et osaa itse muodostaa mielipiteitäisi, niin seuraile vain palstaa. Kerron sitten kun jotain pitää muuttaa. :D

Äläpä sinäkin, kuule yritä kääntää keskustelua minun mielipiteisiini silloin, kun Maria Lohela on myöntänyt toimittajille, että hän näkee mielipiteet muuttuviksi. Lohelan mukaan mielipiteet eivät voi säilyä muuttumattomina läpi elämän, minä en ole sellaista edes väittänyt.

Ymmärrän kyllä, että paniikissa mieluummin arvioitte Mika777 tai Emon mielipiteitä ja aikaansaannoksia maahanmuuttokritiikin eteen, mutta tosiasia on se, että LOHELA on kansanedustaja ja hänen tulee edustaa kansaa, Homman nimimerkit taas ovat juuri tätä kansaa jota Lohelan on asemastaan kiittäminen. Kiitollisuuden velka, jos sitä on, menee näin päin. Teille siellä muistutukseksi, jos jo pääsi unohtumaan.

Tämä yksi esimerkiksi säälittävästä argumentaatiosta, jolla tässäkin ketjussa yritetään kääntää arvostelu Lohelasta meihin Homman nimimerkillisiin noubadeihin, jotka emme ole maahanmuuttokritiikillä mihinkään merkittävään asemaan koskaan edes ratsastaneet.

Millä helvetin logiikalla Lohela on kritiikin yläpuolella, koska hän on jonkun mielestä tehnyt mamukritiikin eteen enemmän kuin Mika777?
En jaa edellä kuvatun kaltaista alamaisuusasennetta perussuomalaisiin kansanedustajiin nähden, enkä arvosta irtisanoutujia.

mikkojuha

Omituisia tulkintoja. Niissä pätkissä jotka olen nähnyt Lohela kylmän rauhallisesti ja asiallisesti kertoo elävänsä tätä päivää, eikä kommentoi menneitä. Ei hän sen kummoisemmin voikaan avautua. Turha asiasta muidenkaan on revitellä. Lohela on hieno valinta tehtäväänsä ja hieno ihminen. Olkaamme iloisia ja tyytyväisiä, sekä jättäkäämme negatiivisuus niille joille musta on valkoista.

Eduskunnan puheenjohtajan on oltava neutraali ja sitä Lohela nyt on. Yksinkertaista. Vanhojen asioiden kaivelu ei vaan nyt sovi hänen uuteen rooliinsa, siihen meidän on mukauduttava. Miksi hän tai me aseistaisimme vihollista?

Emo

Quote from: mikkojuha on 30.05.2015, 08:09:44
Omituisia tulkintoja. Niissä pätkissä jotka olen nähnyt Lohela kylmän rauhallisesti ja asiallisesti kertoo elävänsä tätä päivää, eikä kommentoi menneitä. Ei hän sen kummoisemmin voikaan avautua. Turha asiasta muidenkaan on revitellä. Lohela on hieno valinta tehtäväänsä ja hieno ihminen. Olkaamme iloisia ja tyytyväisiä, sekä jättäkäämme negatiivisuus niille joille musta on valkoista.

Eduskunnan puheenjohtajan on oltava neutraali ja sitä Lohela nyt on. Yksinkertaista. Vanhojen asioiden kaivelu ei vaan nyt sovi hänen uuteen rooliinsa, siihen meidän on mukauduttava. Miksi hän tai me aseistaisimme vihollista?

Niin juuri, miksi Maria Lohela aseistaa vihollista kertomalla, kuinka hänen mielestään mielipiteet eivät voi säilyä muuttumattomina, vaan uuden tiedon myötä ihminen ymmärtää asiat toisin? Eikö voi kommentoida asioita siten, että omituisille tulkinnoille ei jätetä mahdollisuutta?

ISO

Kyllähän sen nyt jokainen ymmärtää, että eduskunnan puhemiehen jokaista ainoaa sanaa seurataan auringontarkasti, pitää olla todella tarkkana mitä suustaan päästää ja missä tilanteessa ja kenelle sanoo ylipäänsä yhtään mitään.

Jos ihminen on asunut Varissuolla, tietää ja tuntee varmasti maahanmuuton ongelmat eikä mielipide miksikään muutu.

Aivan turhaa täällä valittaa ja pohtia Lohelan sanomisia ja sanomatta jättämisiä. On varmaa, että nyt on sellainen paketti mitä oli mahdollista saada, ja jatkoa seuraa jos osataan politikoida.
Ei asioita sillä tavalla hoideta että huudetaan koko ajan suuna päänä joka paikassa vaan diplomaattisesti ja taidolla ne etenee, ei voimalla ja kovalla äänellä.

Uskomatonta pessimismiä, ja epäonnistumisen lietsomista, en kyllä tiedä ovatko trolleja vai tosissaan.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

siviilitarkkailija

Maria Lohela on kansanedustaja mutta enemmän kuin mitä hän on kansanedustaja hän on EDUSKUNNAN PUHE...henkilö. Suomen Tasavallan 2 korkein virka.

Ilmoittiko roheesti äänestäjilleen että "nyt teidän tytöstä tulee eduskunnan puheenjohtaja!?". No ei tietenkään. Mutta sellainen lopsahti syliin kuin omena puusta. Eduskunnan puheenjohtaja EI voi käyttää vapaasti puheoikeuttaan koska kaikki mitä sanoo on nyt ja viran aikana osa eduskunnan arvovaltaa (jolle toiset tietysti nauraa) ja hallinnollista päätösvaltaa. Eli puhehenkilö päättää sen miten ja missä kansanedustaja saa käyttää puheoikeuttaan.

Joku voisi sanoa että Soinin Timo taitavasti sulki hommaforumin poliittisen linjan yleiseen poliittiseen päätöksentekoprosessiin. Mutta se olisi foliohattuilua. Kun päätös on tehty, sen kanssa on elettävä. Tosiasia on se että sanotut on sanottuja ja eduskunnan puheenjohtajan on käyttäydyttävä aivan eri tavalla kuin kansanedustajan. On selvä että vihervasemmistolainen roskaväki on tyytymätön. He olisivat tyytymättömiä vaikka makaisivat untuvapatjoilla orjapalvelijoiden työnnellessä kivettömiä rypäleitä näiden suuhun. Tai ovat tyytymättömiä kun makavaat torkkupeitteillään eduskunnan tai laittomasti maahantulleiden verotta orjatyötä tekevien paperittomien palvellessa näitä "kansakunnan omatuntoja".

Maria Lohelan tehtävä on varmistaa että tämä kaksinaamaisten kanaljoiden ja valehtelijoiden lauma saa toitottaa omia vaihtoehtoisia totuuksiaan sekä suoranaisia valheita, joiden latelu täyttää puhujien taskut kansalaisten taskujen tyhjentyessä. Se on eduskunnan puhehenkilön tehtävä.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

IDA

Quote from: Emo on 30.05.2015, 08:08:46
Maria Lohela on myöntänyt toimittajille, että hän näkee mielipiteet muuttuviksi. Lohelan mukaan mielipiteet eivät voi säilyä muuttumattomina läpi elämän, minä en ole sellaista edes väittänyt.

No eivätkö mielipiteet sitten ole muuttuvia? Minusta ainakin ovat ja onneksi ovat. Maria sanoi aivan oikein ja parin viimeisen päivän lehtien perusteella on myös vastaillut muutenkin medialle erittäin terävästi ja erittäin asiallisesti, totuudesta tinkimättä.

Totuus taas ei ole mikään mielipidekysymys.
qui non est mecum adversum me est

Elcric12

Vai että on suvismokutusta jos haluaa irtisanoutua lausunnosta jossa verrataan muslimeja Mörköön.