News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-04-30 YLE: Reservistä poistuminen kiihtyy

Started by Foundation, 05.05.2015, 15:16:18

Previous topic - Next topic

stefani

Quote from: Vöyri on 05.05.2015, 20:52:22
Kiinnostavaa keskustelua tällä kansallismielisellä foorumilla.

Suvaitsevaiset uhkaavat poistua maasta, ja nationalistit uhkaavat olla puolustamatta maata. Eiköhän tässä suvaitsevaiset ja nationalistit ole suunnilleen tasoissa uhkailujen kanssa?

Quote from: Hohtava Mamma on 05.05.2015, 21:39:23
Suomessa on väkilukuun suhteutettuna valtava reservi, joka on hyvin koulutettua.

Tämä on varmaan jotain propagandaa, jonka tarkoituksena on ylläpitää motivaatiota.

Nuivake

Asun kotitilallani Etelä-Karjalassa, rajalle on matkaa jotain 15 kilometriä. Sukuni on asunut tällä paikalla ainakin 1600-luvun alusta asti.
Jos ryssä hyökkää, minä puolustan kuolemaani saakka kotipaikkaani ja vain ja ainoastaan kotipaikkaani. Sitä en elävänä ryssälle anna.

Minulle on aivan sama, mitä esimerkiksi joku saatanan julkishallinnon edustaja, oli sitten pääministeri tai joku hemmetin Mikki Hiiren tai Harold Lloydin oloinen poliitikko tai virkamies sanoo tai käskee.

En puolusta tämän maan mitään instanssia, vaan vain ja ainoastaan sitä mikä on kestänyt tähänkin asti Ruotsin ja Venäjän hirmuvallat ja oman maan kyykyttäjäpoliitikot- ja byrokraatit. Se on kotipaikkani ja se sattuu olemaan juuri tässä. On ollut aina ja tulee olemaan. Ainoa asia tässä mielipuolisessa maailmassa, mikä on pysyvää. Sen pysyvyys on ollut tähänkin asti sukuni edustajien käsissä ja tulee olemaan. Minä en katkaise sukuni perinnettä ja juuria.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Alkuasukas

Suomessa on iso reservi koska meillä on yleinen asevelvollisuus joka koskee kaikkia. Kaikki tässä yhteydessä tarkoittaa noin kolmannesta väestöstä.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

MustaLeski

Quote from: Finanz Schwein on 05.05.2015, 22:48:38
Quote from: Mika on 05.05.2015, 21:05:01
Puola kokeili sitä viime maailmansodassa, mutta ei siitä tullut muuta kuin rumaa jälkeä, kun urheat typerykset jauhautuivat hevosineen saksalaisten telaketjujen alle.
Tämä on myytti.

Quote from: MustaLeski on 05.05.2015, 21:33:20
Itse mieluummin kuolisin tykinruokana kuin olisin antautuva, valittava *sensuroitu*.
Minulle jää paha maku suuhun aborttia kovaäänisesti vastustavista miehistä tai osakesuosituksia antavista, jotka eivät kuitenkaan omista kyseistä osaketta. Niin tästäkin, ellet ole suorittanut vapaaehtoista asepalvelusta.

Pätee myös itseeni, tällaisena puolivammaisena C-miehenä minulla ei ole nähdäkseni oikeutta olla kovin sotaintoinen tai uhrimieltä vaativa, kun oma riski vammautua tai kuolla (mahd. konfliktissa) on kuitenkin selvästi alentunut.

Tästä perheestä lähtee sekä mies että nainen jos sille ikinä tarvetta tulee (toivottavasti ei). Luulisi tämän tulevan selväksi kommentistani.

vihapuhegeneraattori

Quote from: Golimar on 05.05.2015, 18:42:23
Jos asiat menevät oikein huonosti niin minä perustan VSA:n eli Vapaan Suomen Armeijan joka ei antaudu ennen kuin koko Suomi on vapautettu.

Minä taas perustan Väijyksistä Selkään Varsijousella Ampujien Killan. Meidän taistelutaktiikkamme varmaan arvaatkin.
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

MustaLeski

Quote from: Saturoitunut on 05.05.2015, 23:04:02
Itse mieluummin kuolisin tykinruokana kuin olisin antautuva, valittava *sensuroitu*.
Minulle jää paha maku suuhun aborttia kovaäänisesti vastustavista miehistä tai osakesuosituksia antavista, jotka eivät kuitenkaan omista kyseistä osaketta. Niin tästäkin, ellet ole suorittanut vapaaehtoista asepalvelusta.

Jep. Toivottavasti nämä kansakunnan etua hanakasti ajavat naiset ovat kukin pyöräyttäneet vähintään viisi lasta per nuppi. Yhtään vähempi olisi suorastaan epäisänmaallista!

Voih, uhriudutaan nyt oikein kyynel silmäkulmassa kun ei parempaakaan vässykät pysty. Kyllähän se vituttaa varmasti kun nainen tekee lapset, ja on vielä senkin jälkeen valmis aseellisesti puolustamaan niitä eikä piilottelemaan metsässä.

Kyllä täällä jaksetaan akoista parkua päivittäin mutta on tämä ketju kyllä karua luettavaa mitä teihin miehiin tulee. Itkisin jos kykenisin.

vihapuhegeneraattori

Quote from: Mika on 05.05.2015, 21:05:01
Quote from: Vöyri on 05.05.2015, 20:52:22
Osalla on kovasta ehdollinen ja jopa kielteinen suhtautuminen Suomen puolustamiseen asevoimin. Ilmeisesti sen takia, että täällä on n. 15 000 somalia ja 10 000 kurdia ja Hesari kirjoittaa ikävästi maahanmuuttokriittisistä?

Varsin hyvä syy maanpuolustusinnon hupenemiseen on Suomen idioottimainen puolustuspolitiikka ja armeijan puutteellinen kalusto. Ei hevosmiehiä kannata lähettää sapelit kädessä tankkeja vastaan. Puola kokeili sitä viime maailmansodassa, mutta ei siitä tullut muuta kuin rumaa jälkeä, kun urheat typerykset jauhautuivat hevosineen saksalaisten telaketjujen alle.

Eiköhän ne kuitenkin taistelleet ns. jalkautuneena ratsuväkenä tankkeja vastaan. Polakkien älykkyydestä puhutaan paljon, mutta ei kukaan sentään lähde seipäällä turnajaistyyliin tankkeja vastaan.

Myth busted
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

siviilitarkkailija

Jos maanpuolustaminen on tahdosta kiinni, kiitetään sitä joukkoa, joka avoimesti ja etukäteen, kertoo ettei aio maata ja sen laillista hallintoa puolustaa.

Maanpuolustus on helpompaa ja järkevämpää kun mukana on ihmisiä joilla on TAHTO ja USKALLUS kuin pakonomainen tarve olla paikassa jossa heistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Suomen tasavaltaa, sen laillista hallintoa ja oikeusjärjestelmää ei ole ennenkään puolustanut joukko vastentahtoisia pakolla paikalle värvättyjä hyypiöitä vaan miehiä ja NAISIA jotka ovat tienneet ja tunteneet tehtävänsä ja uhrinsa oikeutuksen ja vakavan vastuun jälkipolville.

Jos SUOMEN TASAVALLAN PRESIDENTTI KÄSKEE, MENNÄÄN.

Jos mukana on henkilö joka EI HALUA MENNÄ KUN PRESIDENTTI KÄSKEE...KIITOS TIEDOSTA ETUKÄTEEN. Mainittakoon että en tiedä yhtään tosivenäläistä joka olisi arvostanut mm Suomessa sodanaikana aseistakieltäytyneitä komukoita. Mutta tiedän monta venäläistä sotaveteraania jotka sodan jälkeen ystävystyivät, niin hyvin kuin pystyivät, suomalaisten sotaveteraanien kanssa. Sodan arvet olivat molemmilla samanlaisia. Pelkureilla, arpien puute, ja korostunut poliittinen huuhaa, oli samanlaista rintamalinjan molemmin puolin myös.

Suomen tehtävä ei ole uhata Venäjää vaan varmistaa että maatamme ei käytetä kulkuväylänä. Laiskureille ja pelkureille tämäkin on liikaa. Ymmärrän.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Ernst

Lähden yöksi ulos nukkumaan ja tarkastan samalla miinoituksen. Rusakon perkeleet aina välillä niitä laukovat.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Saturoitunut

Quote from: MustaLeski on 05.05.2015, 23:32:00
Voih, uhriudutaan nyt oikein kyynel silmäkulmassa kun ei parempaakaan vässykät pysty. Kyllähän se vituttaa varmasti kun nainen tekee lapset, ja on vielä senkin jälkeen valmis aseellisesti puolustamaan niitä eikä piilottelemaan metsässä.

Kyllä täällä jaksetaan akoista parkua päivittäin mutta on tämä ketju kyllä karua luettavaa mitä teihin miehiin tulee. Itkisin jos kykenisin.

Vastauksen hyökkäävyydestä johtuen joudun valitettavasti vetämään sen johtopäätöksen, että lapsiluku on kuin onkin alle viiden. Haluatko suomalaisten kuolevan sukupuuttoon?

siviilitarkkailija

Quote from: M on 05.05.2015, 23:37:54
Lähden yöksi ulos nukkumaan ja tarkastan samalla miinoituksen. Rusakon perkeleet aina välillä niitä laukovat.

Laita ulos kalaverkko tikkujen kanssa pystyyn niin ei tarvi öisin herätä. Aamullakin ehtii kerätä saaliin kunhan varmistaa ettei tapa reppanaa nälkään.

Ernst

Quote from: siviilitarkkailija on 05.05.2015, 23:37:05
Jos maanpuolustaminen on tahdosta kiinni, kiitetään sitä joukkoa, joka avoimesti ja etukäteen, kertoo ettei aio maata ja sen laillista hallintoa puolustaa.

Maanpuolustus on helpompaa ja järkevämpää kun mukana on ihmisiä joilla on TAHTO ja USKALLUS kuin pakonomainen tarve olla paikassa jossa heistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Kun ryhmää tai joukkuetta johtaa ammattitaitoinen kersantti, jota vastentahtoinen sotilas pelkää enemmän kuin vihollisen toimia, vetelysten ja minä-minä -tyyppien motivaatio nousee kummasti.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

MustaLeski

Quote from: Saturoitunut on 05.05.2015, 23:39:08

Vastauksen hyökkäävyydestä johtuen joudun valitettavasti vetämään sen johtopäätöksen, että lapsiluku on kuin onkin alle viiden. Haluatko suomalaisten kuolevan sukupuuttoon?

:( Kun kerran kysyit, niin en halua, mistä johtuen olenkin käynyt läpi kaksi riskiraskautta, kahdella keskosella. Kuinka monta lasta olet siittänyt, ja millä riskeillä?

stefani

Musta tuntuu, että olen ainoa henkilö tällä foorumilla, joka on edes kiinnostunut siitä missä tilassa meidän armeija on.

dothefake

Meidän mailla hälytyksiä aihettavat rupisammakot, mutta en ole turvautunut käsisyvyyspommeihin, koska nutipäät syövät uskollisesti hyttysten toukat. Malariaa ei esiinny juurikaan.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Saturoitunut

Quote from: MustaLeski on 05.05.2015, 23:42:42

:( Kun kerran kysyit, niin en halua, mistä johtuen olenkin käynyt läpi kaksi riskiraskautta, kahdella keskosella. Kuinka monta lasta olet siittänyt, ja millä riskeillä?

Minua ei sinun tekosyysi kiinnosta. Missä ne loput kolme on?

MustaLeski

Quote from: Saturoitunut on 05.05.2015, 23:45:15

Vastaa ensin kuinka monta lasta olet siittänyt, ja millä riskeillä. Katsotaan sitten korreloiko se maanpuolustus halusi kanssa. Jos sota ei tule, ainoastaan lapsiluku merkitsee.

J.M

No johan menee tämä ketju oudoksi.

Ei vielä oikeastaan muuta sanottavaa ketjun aiheeseen kuin että, reserviläiskirjettä odotellessa.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

dothefake

Saturoitunut vaikuttaa siltä, että myös nimimerkki Katkeroitunut kävisi pirtaan.
-Tytti Tuppurainen

stefani

Quote from: J.M on 05.05.2015, 23:50:20
No johan menee tämä ketju oudoksi.

Tunteelliset asiat ovat vaikeita. Siksi muun muassa miesten ja naisten väliset ihmissuhteet ovat vaikeita, kuten kaikki tietävät.

Tosin myös maanpuolustus on tunteellinen asia.

Saturoitunut

Quote from: MustaLeski on 05.05.2015, 23:49:08

Vastaa ensin kuinka monta lasta olet siittänyt, ja millä riskeillä. Katsotaan sitten korreloiko se maanpuolustus halusi kanssa. Jos sota ei tule, ainoastaan lapsiluku merkitsee.

Sinun mielestäsi miehen velvollisuus on lähteä rintamalle kuolemankin uhalla. Jos naisen vastaava velvollisuus on synnyttää, eikö ole kohtuullista vaatia sitä synnyttämistä kuolemankin uhalla? Miksi siis rupesit sössöttämään jotain riskiraskauksista?

siviilitarkkailija

Quote from: M on 05.05.2015, 23:40:57
Kun ryhmää tai joukkuetta johtaa ammattitaitoinen kersantti, jota vastentahtoinen sotilas pelkää enemmän kuin vihollisen toimia, vetelysten ja minä-minä -tyyppien motivaatio nousee kummasti.

Ammattitaitoiset kersantit ovat hyvin hyvin harvinainen luonnonvara.

Näin on. Mutta olen tutkinut asiaa molemmilta puolilta, ja haluan varmistua että ammattitaitoinen ja pätevä suomalaissotilas ei missään oloissa joudu ammattitaidottoman tai taisteluhaluttoman tai uhkarohkean esimiehen komentamaksi.

Oman isoisani sotakokemusten selvittely paljasti että hänen sotahistoriassaan kävi ikävästi niin että eristetyn suomalaisjoukon pelastuspartion johtajana toiminut upseeri (täysin ymmärrettävästi ja inhimillisesti) jähmettyi kauhusta jolloin oma isoisäni, kertomusten mukaan, onnistui toiminnallaan pelastamaan joukkueen tuhoutumiselta. Tämä oli rykmentin historiaan kirjoitettu loppuselvitys. Ilman varajohtajaansa joukkue olisi miehistön kertomusten perusteella tuhoutunut. Mikä myöhemmin johti pahoihin ongelmiin kun kesken operaation jäätyneen upseerin oma meriselitys oli täysin vastakkainen muiden kertomusten kanssa. Totean että näkemykset tapauksen kulusta olivat täysin vastakkaiset komentajan ja miehistön välillä. Varajohtaja ei itse halunnut nostaa asiasta meteliä koska se ei kuulunut hänen tapoihinsa.

Jos tietäisin että asiat kulkevat loogisesti sodassa, niin ymmärtäisin että loogisesti olisi syytä vaatia yksinkertaisia ratkaisuja. mutta koska sota on epäloogista, en näen mitään syytä automaattiseen ja yksinkertaiseen ongelmaratkaisuun. Enkä usko muuhun kuin sotilaiden omaan henkiseen tahtotilaan jota joka on, tai ei ole.

dothefake

Eihän sinne rintamallekaan joudu, jos on joku suorittamista estävä tekijä. vai laitatko sinne vaikkapa sokean? Annat nyt hiukan pösilön vaikutuksen, kehoitan miettimään uudestaan!
-Tytti Tuppurainen

siviilitarkkailija

Modernit aseet ja asejärjestelmät ovat kehittyneet niin pitkälle että edes lasten tappaminen ei ole mikään ongelma saati saavutus. Tavanomaisin asein voidaan jo tappaa likipitäen koko maapallon väestö.

Sotia ei käydä siksi että voidaan tappaa vaan siksi että voidaan puolustaa elämää. Valitettavan usein siksi että voidaan julistaa puolustettavan "rauhaa".

Ps Dothe, on monikulttuurisia armeijoita joissa rintamalle nimenomaan toivotaan sokeita ja toimitusta estäviä vammaisia. Tarkoituksena päästä kertaheitolla eroon väärästä populasta. Väärien ihmisten hävittäminen on strategiaa.

MustaLeski

Quote from: Saturoitunut on 06.05.2015, 00:00:07

Sinun mielestäsi miehen velvollisuus on lähteä rintamalle kuolemankin uhalla. Jos naisen vastaava velvollisuus on synnyttää, eikö ole kohtuullista vaatia sitä synnyttämistä kuolemankin uhalla? Miksi siis rupesit sössöttämään jotain riskiraskauksista?

Miehen velvollisuus on lähteä rintamalle kuolemankin uhalla, se on selviö. Se on myös nykyaikana naisenkin velvollisuus. Ei sotia ole voitettu ilman naisia ennenkään. Naisia on raiskattu ja tapettu sodissa, ei ne missään pumpulissa pyöri sotien aikana, varsinkaan nykyaikana kun moni on suorittanut vapaaehtoisen asepalveluksen.

Niin, mistä muuten tietäisit että olen jo synnyttänyt kaksi lasta joko oman tai lapsen kuoleman uhalla? Ja olen vielä rintamallekkin valmis lähtemään, joten etenen aika mukavasti velvollisuuksien kanssa vaikka kuoleman mahdollisuus olisikin läsnä.

Joten, kuinka monta lasta olet itse siittänyt, ei ne viisi lasta pyhästä hengestä sikiä.

J.M

Quote from: jostwix on 05.05.2015, 23:59:01
Tosin myös maanpuolustus on tunteellinen asia.

Se on. Sitä kohtaan koetaan monesti syvää kiihkeyttä, joko siinä muodossa, että on kiihkomilitaristi, tai sitten on kiihkopasifisti. Itse olen sillä mentaliteetillä, että tehdään, mitä pitää. Jos isänmaa tarvitsee minua puolustukseen, menen puolustukseen. Mihin se riittää, sehän jää nähtäväksi. Kukaan ei ole ennustaja. Toivottavaa olisi, että isänmaa ei koskaan tarvitsisi ketään meitä puolustukseen.

Muokattu lainaukset kuosiin.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Emo

Quote from: Saturoitunut on 05.05.2015, 23:04:02

Jep. Toivottavasti nämä kansakunnan etua hanakasti ajavat naiset ovat kukin pyöräyttäneet vähintään viisi lasta per nuppi. Yhtään vähempi olisi suorastaan epäisänmaallista!

Somalinaiset ovat naisia Saturoituneen mieleen, lapsia pyörii jaloissa hyvinkin se viisi per kaavutettu nuppi eikä usein riitäkään.

Miehen kuuluu puolustaa naisia ja lapsia, ja aborttia vastustava mieskin puolustaa lasta, mikä on  miehisen miehen merkki.

Finanz Schwein

Quote from: Emo on 06.05.2015, 00:32:46
Miehen kuuluu puolustaa naisia ja lapsia, ja aborttia vastustava mieskin puolustaa lasta, mikä on  miehisen miehen merkki.
Epävarmuuden vallitessa siitä, menikö viesti perille vai ei, oletan että ei... Tarkoitin tuolla aborttivertauksella sitä, että on hieman irvokasta ottaa kanta, jonka negatiiviset seuraukset eivät kohdistu omaan itseen. Mies ei tule olemaan raskaana ei-halutun lapsen kanssa. Asevelvollisuuden suorittamatta jättäneen todennäköisyys kuolla tai vammautua sodassa on selvästi alempi kuin sen suorittaneen.

Emo

Quote from: Finanz Schwein on 06.05.2015, 00:54:22
Quote from: Emo on 06.05.2015, 00:32:46
Epävarmuuden vallitessa siitä, menikö viesti perille vai ei, oletan että ei... Tarkoitin tuolla aborttivertauksella sitä, että on hieman irvokasta ottaa kanta, jonka negatiiviset seuraukset eivät kohdistu omaan itseen. Mies ei tule olemaan raskaana ei-halutun lapsen kanssa. Asevelvollisuuden suorittamatta jättäneen todennäköisyys kuolla tai vammautua sodassa on selvästi alempi kuin sen suorittaneen.

Oletit väärin. Lisäksi ilmiselvästi et tajunnut mitään minun kommentistani.

dothefake

Emo, älä murru, olen takanasi.
-Tytti Tuppurainen