News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Suomen somalit (kirja) 2015

Started by Suomitalon renki, 02.05.2015, 22:59:38

Previous topic - Next topic

Suomitalon renki

http://www.intokustannus.fi/kirja/suomen_somalit/

Saxén, Niklas, Nilsson, Eva & Mubarak, Yusuf M.

Suomen somalit

Suomessa on ollut somaleja jo 40 vuotta. 1990-luvun alussa suuret pakolaismäärät ripoteltiin ympäri Suomea: Mikkeliin, Nastolaan, Turkuun, Helsinkiin, Kuopioon, Tampereelle, Porvooseen, Siuntioon ja Ouluun. Mukana oli Yusuf M. Mubarak, yksi kirjan tekijöistä. Hänet majoitettiin Joutsenon Rauhan vastaanottokeskukseen.

Nykyään lähes 16 000 suomalaista puhuu äidinkielenään somalia. Tietämättömyys Suomen somalien kulttuurista ja taustasta on kuitenkin lähes täydellistä. Millaista ruokaa somalit kokkaavat? Haaveilevatko he paluusta Afrikan sarveen? Millaista viihdettä he seuraavat? Kokevatko he itsensä suomalaisiksi? Mitä ystävät, uskonto ja suku ja sukupolvet merkitsevät eri ikäisille suomalaisille somaleille? Millaista on suomalainen rasismi? Mikä on naisen asema somaliyhteisössä? Mitä somalit harrastavat? Saavatko he töitä? Minkälaista huumoria somalit viljelevät?

Kirja on kirjoitettu journalistisen rehellisesti ja vetävästi, ja se perustuu suureen määrään haastatteluja, somalien omiin kertomuksiin, tilastoihin, havainnointiin ja tutkimuksiin.

Aukusti Jylhä

QuoteMillaista ruokaa somalit kokkaavat?

Mitä väliä? Niin kauan kuin somalit perseilevät kaikkialla mihin ikinä maailmassa "eksyvätkään", minulle on ainva herttaisen yhdentekevää mitä somalit kokkailevat. Jotain ylipainoa aiheuttavaa varmasti, siitä olen aivan varma, koska ylipainoisia somaleita tulee solkenaan vastaan.

QuoteHaaveilevatko he paluusta Afrikan sarveen?

Tämä kysymys osoittaa, että toimittelijalla itsellään ei ole harmaintakaan hajua somaleiden "kulttuurista". Ei, eivät ne haaveile paluusta kehitysmaahan.

QuoteMillaista viihdettä he seuraavat?

Tämä tieto on tärkeää, että osaisimme tarjota somaleille heidän kaipaamaansa viihdettä? Itse sanoisin koraani, ei muuta viihdykettä.

QuoteKokevatko he itsensä suomalaisiksi?

Vääräuskoisiksi sikakoiriksi? Tuskin.

QuoteMitä ystävät, uskonto ja suku ja sukupolvet merkitsevät eri ikäisille suomalaisille somaleille?

Kaikkea. Somalin maailmaan ei mahdu muita kuin oma uskonto, oma suku ja omat sukupolvet. Mutta olipa todella filosoofinen kysymys, pointist siitä!

QuoteMillaista on suomalainen rasismi?

Liittyy somalikulttuuriin miten?

QuoteMikä on naisen asema somaliyhteisössä?

Tästä ei saa puhua, ja  toimittelijan kyllä aivan hyvin pitäisi tämä tietää.

QuoteMitä somalit harrastavat? Saavatko he töitä?

Laitoin kaksi kysymystä yhteen. Somalit harrastavat työttömyyttä. Ei, he eivät juurikaan saa töitä, koska eivät halua saada.

QuoteMinkälaista huumoria somalit viljelevät?

Huhhuhhhh.....
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

dothefake

Haaveilevatko suomalaiset somalien lähdöstä kotimaahansa? Minä ainakin, koko ajan.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Mehud

Minä, somalilaisittain spermanaama, en osta tuota kirjaa, koska tiedän kaiken tarvittavan somaleista. En haluaisi koskaan edes kuulleenikaan niistä. Valitettavasti joudun maksamaan heidän elämisen Suomessa, kuten muutkin kunnon kansalaiset tekevät.

Lukemattakin, tiedän tämän kirjan olevan valkopesua ja täyttä valetta.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Uuno Nuivanen

Quote from: dothefake on 02.05.2015, 23:21:40
Haaveilevatko suomalaiset somalien lähdöstä kotimaahansa? Minä ainakin, koko ajan.

Minun haaveeni on melkein yhtä utopistinen; se, ettei heitä tulisi enää lisää.  :-\

dothefake

Kirjaa tuskin tarvitsee ostaa, eiköhän se jaeta joka kotiin.
-Tytti Tuppurainen

Suomitalon renki

Quote from: Uuno Nuivanen on 02.05.2015, 23:26:23

Minun haaveeni on melkein yhtä utopistinen; se, ettei heitä tulisi enää lisää.  :-\

He lähtisivät mahdollisesti heti, jos peruspäiväraha yms. maksettaisiin sinne. :-)

Aukusti Jylhä

Quote from: Suomitalon renki on 02.05.2015, 23:33:06
Quote from: Uuno Nuivanen on 02.05.2015, 23:26:23

He lähtisivät mahdollisesti heti, jos peruspäiväraha yms. maksettaisiin sinne. :-)

Ei riitä. Myös infra pitäisi päivittää länsimaalaiseksi. Ja kaupppohin yhtä runsaat valikoimat.
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Rändöm

Quote from: aivotiehye on 02.05.2015, 23:02:09
ja ostajia ovat somalit ja sossu maksaa kirjat ja kas, muutama suomenruotsalainen taas rikastui mamubisneksellä

Kahden Suomen herrakansan välistä hedelmällistä yhteistyötä. Kuinka perin liikuttavaa veljellisyyttä.

Ari-Lee

Kirjassa ovat varmaan kaikki somalirikolliset ja heidän rikoksensa eriteltyinä ja myös tuomiot?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Aukusti Jylhä

Quote from: Ari-Lee on 02.05.2015, 23:43:38
Kirjassa ovat varmaan kaikki somalirikolliset ja heidän rikoksensa eriteltyinä ja myös tuomiot?

No varmsti siellä käsitellään somalirikollisuutta, koska kysytäänhän:

QuoteMillaista on suomalainen rasismi?

No se on sitä ku somalista tulee rikollinen.

Micke90

Sitruunamelissa

Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Micke90

Quote from: Into Kustannus on 02.05.2015, 22:59:38
Nykyään lähes 16 000 suomalaista puhuu äidinkielenään somalia.

Anteeksi kuinka? Yksikään suomalainen ei puhu äidinkielenään somalia.

dothefake

-Tytti Tuppurainen

Suomitalon renki

Tuhannen ja yhden yön sadut osa 2?

Micke90

Quote from: Into Kustannus on 02.05.2015, 23:15:39
Millaista on suomalainen rasismi?

Sellaista, jota vain somalit kohtaavat ja jota edes muut tummaihoiset eivät kohtaa.  ;D

acc

Quotehttp://www.intokustannus.fi/kirja/suomen_somalit/
Suomessa on ollut somaleja jo 40 vuotta. 1990-luvun alussa suuret pakolaismäärät ripoteltiin ympäri Suomea:

Piti oikein tarkistaa ovatko todella painaneet kirjaansa siteeratun lauseen. Ovat ne.
Oikea vuosimäärä on 25 vuotta, kun eletään vuotta 2015.  Kirjan tekijöiltä ei onnistunut edes laskutoimitus 2015 miinus 1990.

2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Lupu(kulkuri)

"Kirja on kirjoitettu journalistisen rehellisesti ja vetävästi, ja se perustuu suureen määrään haastatteluja, somalien omiin kertomuksiin, tilastoihin, havainnointiin ja tutkimuksiin."

Vau!

Lainaan ehdottomasti Itiksen kirjastosta, ellei kaikkia ole lainattu ja jätetty palauttamatta.

Mehud

Quote from: Lupu(kulkuri) on 03.05.2015, 00:16:23
"Kirja on kirjoitettu journalistisen rehellisesti ja vetävästi, ja se perustuu suureen määrään haastatteluja, somalien omiin kertomuksiin, tilastoihin, havainnointiin ja tutkimuksiin."

Jos, kirjaa myydään sillä, että se on kirjoitettu "journalistisen rehellisesti", niin onko nyt kyse laajennetusta journalistisesta rehellisyydestä? Jos, kirja on kirjoitettu vetävästi, niin onko siinä venytetty laajennettua journalistista rehellisyyttä? Jos, kirja perustuu somalien omiin kertomuksiin, niin onko kirjassa yksikään sana totta?
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Veikko

Seuraavaksi aiheesta julkaitaan varmaan seuraavat menestysteokset:

Abdigadir Osman Hussein - somalikulttuurin lähettiläänä Suomessassa kaksikymmentäviisi vuotta

ja

Rasistien vankina - Abdigadir Osman Hussein puhuu avoimesti kokemastaan suomalaisesta rasismista
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

dothefake

-Tytti Tuppurainen

Uuno Nuivanen

Quote from: Rändöm on 02.05.2015, 23:37:40
Quote from: aivotiehye on 02.05.2015, 23:02:09
ja ostajia ovat somalit ja sossu maksaa kirjat ja kas, muutama suomenruotsalainen taas rikastui mamubisneksellä

Kahden Suomen herrakansan välistä hedelmällistä yhteistyötä. Kuinka perin liikuttavaa veljellisyyttä.

Yhteisöllisyyttä, rakas Watson, yhteisöllisyyttä.

Mehud

Odotan "Vastaanottokeskuksien saaristo"- kirjaa ja sen kirjallisuuspalkintoa. Kirja paljastaa, apeat verhot, metsässä lymyilevät villipedot ja pitkät matkat kaupunkeihin, suurelle yleisölle.

Orjalaivan terva kalpenee näiden paljastusten edessä.

Lupu(kulkuri)

Quote from: Mehud on 03.05.2015, 00:25:58

Jos, kirjaa myydään sillä, että se on kirjoitettu "journalistisen rehellisesti", niin onko nyt kyse laajennetusta journalistisesta rehellisyydestä? Jos, kirja on kirjoitettu vetävästi, niin onko siinä venytetty laajennettua journalistista rehellisyyttä? Jos, kirja perustuu somalien omiin kertomuksiin, niin onko kirjassa yksikään sana totta?

Just.
Kenelleköhän tollanen kirja on lähtökohtaisesti tarkoitettu luettavaksi: onkohan kuvia somppujengeistä,  Itäkeskuksessa notkuvista kutaleista, rosvoliinamutseista, jne..
Mielenkiintoista kertakaikkiaan.

Aukusti Jylhä

Ihminen joka pitää tällaista kirjaa tärkeänä, asuu norsunluutornissa. Norsunluutornissa jossa ei ole internettiä.

Somaleiden näytöt on jo annettu aikoja sitten ympäri maailman. Se, että on olemassa joku kiva naapurin somali jolle sanotaan huomenta ja päivää, ei kumoa sitä tosiasiaa, että somalit ovat todellakin tunnettuja perseilystään aivan kaikkialla missä somaleita on enemmän kuin kymmenen. Erittäin suurella todennäköisyydellä se naapurissa asuva kiva somalikin on vahoillisen uskonnon kahlitsema änkyrä. Ai miten niin? No, menepäs keskustelemaan hänen kanssaa islamin tavasta suhtautua naisiin, noin niinku esimerkkinä.

Faktaa somaleista kyllä löytyy vaikka kuinka ja paljon, mutta koska se fakta on liian hapokasta suvakeille, niin se ei vaan sitten olekaan faktaa heidän mielestään. Erittäin yksinkertaista. Korvat ja suut ja silmät täyteen sormia, sillä se hyvä tulee.

...mitä somalit syö...? Se tietohan se on se olennaisin, ei mikään raiskailuun liittyvä.  :flowerhat:

CaptainNuiva

Quote from: acc on 03.05.2015, 00:13:23

Quotehttp://www.intokustannus.fi/kirja/suomen_somalit/
Suomessa on ollut somaleja jo 40 vuotta. 1990-luvun alussa suuret pakolaismäärät ripoteltiin ympäri Suomea:

Piti oikein tarkistaa ovatko todella painaneet kirjaansa siteeratun lauseen. Ovat ne.
Oikea vuosimäärä on 25 vuotta, kun eletään vuotta 2015.  Kirjan tekijöiltä ei onnistunut edes laskutoimitus 2015 miinus 1990.

Kyllä on ollut somaleita Suomessa jo 40 vuotta, todisteena siitä on nyt kirja.
Seuraavassa kirjassa todetaan somaleita olleen Suomessa jo 150 vuotta ja kolmannessa kirjassa huomataan somalien olevan itse asiassa Suomen alkuperäiskansa, ennen lappalaisia täällä jo asustelivat.
Neljäs kirja tulee paneutumaan Suomen hyvinvoinnin perusteisiin ja siinä todetaan miten Mohammed Fazer, Mohammed Gutzeit ja Abdullah Fiskars loivat maahan runsaasti teollisuutta jota sitten suomalaisiksi itseään kutsuva rasistijoukko saapui hyödyntämään ja omimaan itselleen.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

KJ

Vau!

Lainaan ehdottomasti Itiksen kirjastosta, ellei kaikkia ole lainattu ja jätetty palauttamatta.

Tuo
QuoteKirja on kirjoitettu journalistisen rehellisesti
toi heti mieleeni, että kirja on kirjoitettu journalistisen rehellisesti, eikä muuten rehellisesti ollenkaan. Vähän niinkuin Hesarin ja Ylen jutut.

E: e

What would Gösta Sundqvist do?