News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-04-29 HS pääkirj: PS ainoa poliittinen ryhmä, jota ei sovi arvostella

Started by B52, 29.04.2015, 23:09:31

Previous topic - Next topic

Micke90

Quote from: Meri Vennamo on 05.05.2015, 03:24:28
Puolueesta on erotettu ihmisiä vähemmästäkin syystä.

Tiedätkö, kenelle puhut? Puhut yli 80 000 ääntä eurovaaleissa saaneelle europarlamentaarikolle. Montako ääntä sinä sait?

Topi Junkkari

Quote from: Micke90 on 05.05.2015, 03:32:12
Quote from: Meri Vennamo on 05.05.2015, 03:24:28

Tiedätkö, kenelle puhut? Puhut yli 80 000 ääntä eurovaaleissa saaneelle europarlamentaarikolle. Montako ääntä sinä sait?

Meri Vennamo sai vuoden 2012 kunnallisvaaleissa 297 ääntä. Samoissa vaaleissa Jussi Halla-aho sai 6 034 ääntä. Vennamo on sijaantulojärjestyksessä PS:n seitsemäs varavaltuutettu Helsingissä.

Vennamo on turhake, joka roikkuu listoilla vain sukunimensä takia. Niin kauan kuin puolueessamme on noita "minäpä olin jo 1980-luvulla SMP:ssä" -tyyppejä, joudumme kärsimään hajaannuksesta ja siitä, että omia puoluetovereita haukutaan lehtien palstoilla.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Micke90

Quote from: Topi Junkkari on 05.05.2015, 03:55:45
Meri Vennamo sai vuoden 2012 kunnallisvaaleissa 297 ääntä.

Ja tuolla äänimäärällä Vennamon tytär kuvittelee erottavansa Halla-ahon puolueesta?  ;D

norske

Pienemmistäkin omaan pesään paskomisista on erotettu puolueista, meve
Tuleva Perussuomalainen, sopi tai ei

Laura Huhtasaaresta Suomen seuraava ja samalla ensimmäinen NAISPRESIDENTTI !

Jaakko Sivonen

Vennamolaisuudella ei ole mitään tekemistä perussuomalaisten nousun kanssa. PS on erilainen puolue kuin SMP. Osittain se johtuu muuttuneesta yhteiskunnasta: SMP:n menestyksen aikoina maahanmuutto oli vielä marginaalista, eikä Suomi ollut EU:ssa. PS:n nousussa maahanmuutto- ja EU-kritiikki ovat avainasemassa. Vennamot (muistetaan myös Pekka Vennamon erinäiset avautumiset viime vuosina) ovat pahasti erehtyneitä, jos he todella kuvittelevat, että 2011 ja 2015 jytkyillä oli jotain tekemistä smp:läisyyden kanssa.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Micke90

Quote from: kapina on 05.05.2015, 05:15:26
VV hoiteli karjalaisten "pienen" maahanmuuton. Opiskele historiaa.

Maahanmuuton oman maansa sisällä?  ???

Quote from: kapina on 05.05.2015, 05:19:02
Tarkoititko minua? Ja mitä tarkoitit omaan pesään paskomisista?

Oletko Meri Vennamo?

siviilitarkkailija

Quote from: Micke90 on 05.05.2015, 05:23:30

Maahanmuuton oman maansa sisällä?  ???

Kyllä. Urakka on ollut järkyttävä ja laajuudessaan sekä vaikutuksiltaan käsittämätön. On pitkälti Veikko Vennamon ansiota että maailmansodan jälkeen Suomi ei ajautunut kommunistiseksi vaan säilytti demokratian ja uskon tulevaan. Jälleenasutus ja evakkojen sekä rintamamieskysymyksen ratkaisu rauhanomaisesti on merkittävästi Veikko Vennamon johtaman työn tulos..

Vennamosta tehtiin ja mies oli poliittinen vitsi. Mutta vitsin juju on siinä että Veikko Vennamo oli muutakin kuin vitsi. Hänellä oli varaa olla naurettava. Ja Kekkosen Suomessa komiikka oli myös turvallisuustakuu kepun pitkiä puukkoja vastaan. Sukulaisensa ovat oma lukunsa kuten monet kuuluisuuksien sukunimikaimat.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Tosiasiallinen Nuiva

Mikäköhän siinä on niin vaikea ymmärtää, että Micke ja Sivonen tarkoittivat maahanmuuttajilla varsinaisiaTM, eivätkä suomalaisia?
Non poteris veritatem

Micke90

Quote from: kapina on 05.05.2015, 05:34:40
jos karjavaunuihin järjestyy tilaa, niin hoidan Micken sodanajansijoituksen tykinruokajoukkoihin,

Karjavaunuilla tykinruoaksi? Kuulostaa aika... natsimieliseltä.  :'(

Jaska Pankkaaja

Detaljina voi muistella sitä että VV vastusti PS syntyä. Lukee Soinin kirjassa. Pekasta nyt ei viitsi sanoa yhtään mitään.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Micke90

Quote from: kapina on 05.05.2015, 06:20:54
Niinä aikoina miehet oli miehiä.

Ja nyt vennamolaiset olisivat valmiita luovuttamaan maamme vieraille silmää räpäyttämättä?

Jaakko Sivonen

:facepalm: Et tiedä, mitä "maahanmuuttaja" tarkoittaa. Se ei tarkoita oman maan kansalaista. Hanki sanakirja.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

LW

Jos kaikki islam olisi samanlaista kuin tataarien harjoittama, islam ei olisikaan tekijä, jota erityisemmin kannattaisi miettiä maahanmuuton yhteydessä. Vaan kun ei ole. Jotain voi ehkä päätellä siitäkin, että tataarien moskeija on avoin vain toisille tataareille. Tämä ei toki tarkoita, että kaikki loput olisivat joitain wahhabiitteja, mutta tuon suuntauksen painoarvo on ikävä kyllä kymmeniä kertoja kovempi, koska Saudi-Arabialla ja Qatarilla riittää rahaa törsättäväksi sen tukemiseen ympäri maailmaa. Jos olisin itse tataari, kärsivällisyyteni voisi olla aika vähäinen sen suhteen, että funktioni julkisuudessa on ilmeisesti olla esirippu, jota kiskotaan jatkuvasti peittämään näkyvistä ties minkälaisia perseilijöitä.

Osoitettuaan, ettei ole jaksanut liiemmin tutustua aiheeseen, Vennamo toivoo Halla-aholta "asioiden ajattelemista syvällisemmin". Minä puolestani toivoisin, että hän katsoisi peiliin ennen uusia avautumisia.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

ISO

Quote from: Maastamuuttaja on 02.05.2015, 20:19:00

Tämä Hämeen-Anttilahan on mukava mies, ja tuntee tätä islamiakin enemmän kuin kukaan muu.

Hämeen-Anttila on hyväuskoinen hölmö. Eipä ole miestä pitkään aikaan näkynyt mediassa, tais itsekin ymmärtää että on paras pysyä poissa kommentoimasta tai sitten on muut ymmärtäneet pitää poissa.
Huvittavinta oli Charlie Hebdo kommentti että tämä yksi ainoa muslimi koko maailmassa ajattelee niin että kaikki muhammedia arvostelevat pitää tappaa. Samaan aikaan julkaistiin Ranskassa tehty tutkimus jonka mukaan ranskalaisista muslimeista 35 prosenttia ajattelee samoin, ja loputkin ymmärtää teon tekijää tjs.. Miten se nyt menikään tarkalleen.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Topi Junkkari

Quote from: LW on 05.05.2015, 13:47:12
Jotain voi ehkä päätellä siitäkin, että tataarien moskeija on avoin vain toisille tataareille.

Sattumoisin olin viime viikonloppuna tilanteessa, jossa jouduin pohtimaan juuri tätä asiaa.

Silloin, kun olin kristitty, olin aina tervetullut kaikkien suuntausten kirkkoihin. Jossakin kaukana ulkomailla saatoin mennä papin kanssa puhumaan, että "moi, mä olen luterilainen Suomesta, voisitsä kuunnella mua, mulla on vaikeeta". Mistään kristillisestä kirkosta minua ei ole ulos heitetty eikä varsinkaan millään väkivallalla uhattu sillä perusteella, että kuulun eri kirkkokuntaan tai eri herätysliikkeeseen tai mitä niitä kaikkia olikaan. Katolilaisista presbyteerien kautta helluntailaisiin, se koko kristinuskon kirjo.

Miksi niillä toisilla tuntuu suurin osa tarmosta suuntautuvan saman uskonnon eri suuntauksen vihaamiseen?
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Siili

Quote from: Topi Junkkari on 05.05.2015, 14:35:58
Quote from: LW on 05.05.2015, 13:47:12
Jotain voi ehkä päätellä siitäkin, että tataarien moskeija on avoin vain toisille tataareille.

Sattumoisin olin viime viikonloppuna tilanteessa, jossa jouduin pohtimaan juuri tätä asiaa.

Silloin, kun olin kristitty, olin aina tervetullut kaikkien suuntausten kirkkoihin. Jossakin kaukana ulkomailla saatoin mennä papin kanssa puhumaan, että "moi, mä olen luterilainen Suomesta, voisitsä kuunnella mua, mulla on vaikeeta". Mistään kristillisestä kirkosta minua ei ole ulos heitetty eikä varsinkaan millään väkivallalla uhattu sillä perusteella, että kuulun eri kirkkokuntaan tai eri herätysliikkeeseen tai mitä niitä kaikkia olikaan. Katolilaisista presbyteerien kautta helluntailaisiin, se koko kristinuskon kirjo.

Miksi niillä toisilla tuntuu suurin osa tarmosta suuntautuvan saman uskonnon eri suuntauksen vihaamiseen?

Ehkäpä tataarit(kin) ovat huomanneet, että muslimiveljet ovat erityisen innokkaita käyttämään hyväkseen toisten vieraanvaraisuutta?

Vaniljaihminen

Aiheen pääuutiseen kommentoin, että perussuomalaisia on saanut arvostella ennen, perussuomalaisia saa arvostella tällä hetkellä ja persuja saa jatkossa arvostella kaikin mokomin.

Kommentoin myös että aiemmin ei ole ollut kannattavaa sanoa kannattavansa perussuomalaisia, tälläkään hetkellä mietin kahdesti ennen kuin sanon julkisesti kannattavani perussuomalaisia, enkä jatkossa usko tilanteen ainakaan pikaisesti paremmaksi oientuvan.

Yhteiskunnassa kannattaa yleensäkin lausua vain sellaisia mielipiteitä, joista on eniten hyötyä. Se vaan ei ole silloin kenenkään todellinen vakaumus, mutta piittaako ihminen?
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Foundation

Quote from: Vaniljaihminen on 05.05.2015, 15:16:27
Aiheen pääuutiseen kommentoin, että perussuomalaisia on saanut arvostella ennen, perussuomalaisia saa arvostella tällä hetkellä ja persuja saa jatkossa arvostella kaikin mokomin.

Jos persujen olematonta eli vasemmistolaista politiikkaa arvostelee, persut eivät välitä paskaakaan ja muut vasemmistopuolueet huutavat paljastumisen pelossa äärioikeistoa ja rasismia entistä kovemmin.

Sinne vaan sekaan yrittämään!!1!

"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

Roope

Quote from: Roope on 05.05.2015, 03:24:28
...

Meri Vennamo
varavaltuutettu (ps), Helsinki
Helsingin Sanomat, Mielipide 5.5.2015

Hesari nosti iltapäivällä Meri Vennamon mielipidekirjoituksen rss-syötteeseensä otsikolla Perussuomalainen poliitikko Halla-aholle: Muslimien leimaaminen ääriliikkeiden vuoksi on järjetöntä, eli toimitus haluaa aiheelle erityistä näkyvyyttä.

Sen sijaan EU-parlamentin viikon takaiselle päätöslauselmalle, joka ministerineuvostossa läpi mennessään pakottaisi jäsenmaat sitoviin turvapaikanhakijakiintiöihin, Hesari ei ole halunnut minkäänlaista näkyvyyttä, vaikka asialla on merkitystä jo hallitusneuvottelujenkin kannalta.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Roope

Quote from: Topi Junkkari on 05.05.2015, 03:55:45
Meri Vennamo sai vuoden 2012 kunnallisvaaleissa 297 ääntä. Samoissa vaaleissa Jussi Halla-aho sai 6 034 ääntä. Vennamo on sijaantulojärjestyksessä PS:n seitsemäs varavaltuutettu Helsingissä.

Vennamo on turhake, joka roikkuu listoilla vain sukunimensä takia. Niin kauan kuin puolueessamme on noita "minäpä olin jo 1980-luvulla SMP:ssä" -tyyppejä, joudumme kärsimään hajaannuksesta ja siitä, että omia puoluetovereita haukutaan lehtien palstoilla.

QuotePääkirjoitus: Kirjoitti Vennamo

Helsingin Sanomat julkaisi tiistaina (5.5.) mielipidekirjoituksen, joka avaa mielenkiintoisella tavalla perussuomalaisen puolueen sisäistä arvomaailmaa. Tämä arvomaailma ei näytä olevankaan aivan yksiniittinen myöskään maahanmuuttokysymyksissä, vaikka niin usein ajatellaan.

Kirjoitus oli suunnattu paitsi suurelle yleisölle, myös puolueen maahanmuuttokriittisten johtohahmolle Jussi Halla-aholle "kumppaneineen".

KIRJOITTAJA sanoo Halla-ahon blogissa olevan islamilaisuuteen liittyvän linkin takaa löytyvän aineistoa, joka on alatyylistä ja typerää.

"Vihamielisyyden lietsominen muslimeja kohtaan ei ratkaise maahanmuuttoon liittyviä ongelmia vaan synnyttää niitä lisää. Se kohdentuu heikompiosaisiin ihmisiin, joita maahanmuuttajataustaiset suomalaiset nykyisin usein ovat", kirjoituksessa todetaan.

Kirjoitus päättyy pahaenteisesti: "Puolueesta on erotettu ihmisiä vähemmästäkin syystä."

Mielipide ei ole kenen tahansa rivijäsenen. Sen on allekirjoittanut perussuomalaisten helsinkiläinen varavaltuutettu Meri Vennamo. Hän on perussuomalaisen puolueen edeltäjän SMP:n perustajan ja suurmiehen Veikko Vennamon tytär.
Suomenmaa 6.5.2015
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

SimoMäkelä

Quote from: Vaniljaihminen on 05.05.2015, 15:16:27

Ja SPR toimii tiennäyttäjänä (Persujen arvostelemisessa).

Micke90

Tuon Meri Vennamon voisi mielestäni heittää pihalle puolueesta.

IDA

Quote from: Roope on 05.05.2015, 15:38:54
Hesari nosti iltapäivällä Meri Vennamon mielipidekirjoituksen rss-syötteeseensä otsikolla Perussuomalainen poliitikko Halla-aholle: Muslimien leimaaminen ääriliikkeiden vuoksi on järjetöntä, eli toimitus haluaa aiheelle erityistä näkyvyyttä.

Sen sijaan EU-parlamentin viikon takaiselle päätöslauselmalle, joka ministerineuvostossa läpi mennessään pakottaisi jäsenmaat sitoviin turvapaikanhakijakiintiöihin, Hesari ei ole halunnut minkäänlaista näkyvyyttä, vaikka asialla on merkitystä jo hallitusneuvottelujenkin kannalta.

Edelliseltä sivulta poimitti lainaus Tossavaisen haastattelusta Suomen Kuvalehteen kertoo ehkä oleellisimman:

Yksi kuvaava tapaus oli, kun perussuomalaiset julkisti pari vuotta sitten niin sanotun peruskunta-piirikuntamallin. Se oli heidän ehdotuksensa siitä, miten sosiaali- ja terveyspalvelut pitäisi vastedes järjestää.

"Pidimme infon, ja sinne tuli jopa muutama toimittaja", Tossavainen muistelee. "Pravdakin, siis Helsingin Sanomat, oli paikalla ja teki pikku-uutisen nettiversioonsa. Sen kärki oli, että perussuomalaisten kuntamallissa on yhtä paljon sisältöä kuin Susan Ruususen Pääministerin morsian -kirjassa."

Kului vuosi, vähän ylikin, ja Elinkeinoelämän valtuuskunnalta ilmestyi oma ehdotus, joka oli perussuomalaisten mallin kopio piirikunnan mainintaa myöten. Se esiteltiin Helsingin Sanomissa näyttävästi, ja jutussa kiiteltiin sen järkevyyttä.

"Silloin ei voinut kuin nauraa. Niin samanlaisia ne mallit olivat."

Eli Hesarilla ei ole mitään kompetenssia tutustua asioihin, tai jos toimittajilla onkin, niin sitä ei käytetä. Hesari osaa suhtautua asioihin vain siltä pohjalta mistä suunnasta ne on esitetty ja ne esitetään sitten siinä valossa miten lehden poliittinen linja kyseiseen suuntaan suhtautuu. Ihan turha lehti tiedonhaun kannalta, jos ei ole kiinnostunut Helsingin paikallisuutisista.

Ja Hesarille, kuten muullekin suomalaiselle medialle oli tungoksen ja juttujen perusteella Susanna Ruususen kirja vuosikymmenen suurin tapaus.
qui non est mecum adversum me est

kummastelija

Pitää nyt muistaa että toimituspolitiikaltaan hesari on opportunistinen lehti. Sitä kiinnostaa enemmän se kuka antaa lausuntoja kuin itse lausuntojen sisältö. Tapahan on tyypillinen poliittisille julkaisuille. HS nykyisillään on punavihreiden poliittinen julkaisu punavihreiden luettavaksi.
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

Dharma

Quote from: IDA on 07.05.2015, 05:05:52
Quote from: Roope on 05.05.2015, 15:38:54

Edelliseltä sivulta poimitti lainaus Tossavaisen haastattelusta Suomen Kuvalehteen kertoo ehkä oleellisimman:

Yksi kuvaava tapaus oli, kun perussuomalaiset julkisti pari vuotta sitten niin sanotun peruskunta-piirikuntamallin. Se oli heidän ehdotuksensa siitä, miten sosiaali- ja terveyspalvelut pitäisi vastedes järjestää.

"Pidimme infon, ja sinne tuli jopa muutama toimittaja", Tossavainen muistelee. "Pravdakin, siis Helsingin Sanomat, oli paikalla ja teki pikku-uutisen nettiversioonsa. Sen kärki oli, että perussuomalaisten kuntamallissa on yhtä paljon sisältöä kuin Susan Ruususen Pääministerin morsian -kirjassa."

Kului vuosi, vähän ylikin, ja Elinkeinoelämän valtuuskunnalta ilmestyi oma ehdotus, joka oli perussuomalaisten mallin kopio piirikunnan mainintaa myöten. Se esiteltiin Helsingin Sanomissa näyttävästi, ja jutussa kiiteltiin sen järkevyyttä.

"Silloin ei voinut kuin nauraa. Niin samanlaisia ne mallit olivat."

Eli Hesarilla ei ole mitään kompetenssia tutustua asioihin, tai jos toimittajilla onkin, niin sitä ei käytetä. Hesari osaa suhtautua asioihin vain siltä pohjalta mistä suunnasta ne on esitetty ja ne esitetään sitten siinä valossa miten lehden poliittinen linja kyseiseen suuntaan suhtautuu. Ihan turha lehti tiedonhaun kannalta, jos ei ole kiinnostunut Helsingin paikallisuutisista.

Ja Hesarille, kuten muullekin suomalaiselle medialle oli tungoksen ja juttujen perusteella Susanna Ruususen kirja vuosikymmenen suurin tapaus.

Olemme menneisyyden vankeja. Huomaan sen itsekin. Luemme Helsingin sanomia ikään kuin sillä olisi erityistä arvoa. Ei ole. Oli joskus. Helsingin sanomia kannattaa lukea poliittisesta historiasta. Nykyinen HS kannattaa unohtaa. Tämän me kaikki voisimme muistaa ja klikata hs.fi yhtä harvoin kuin vihreää lankaa.

repo

Quote from: kummastelija on 07.05.2015, 08:09:50
Pitää nyt muistaa että toimituspolitiikaltaan hesari on opportunistinen lehti. Sitä kiinnostaa enemmän se kuka antaa lausuntoja kuin itse lausuntojen sisältö. Tapahan on tyypillinen poliittisille julkaisuille. HS nykyisillään on punavihreiden poliittinen julkaisu punavihreiden luettavaksi.

Tälläinen opportunistinen käyttäytyminen ei ole vain Hesarin yksinoikeus vaan väitän, että Suomessa ja suomalaisten keskuudessa vallitsee hyvin vahvana tapa, että ensin ratkaisee se, kuka esittää eikä asia. Lehdistön jälkeen parhaiten tämä näkyy puolueiden ja eduskunnan toiminnassa.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Lupu(kulkuri)

Quote from: repo on 07.05.2015, 09:04:33
Quote from: kummastelija on 07.05.2015, 08:09:50

Tälläinen opportunistinen käyttäytyminen ei ole vain Hesarin yksinoikeus vaan väitän, että Suomessa ja suomalaisten keskuudessa vallitsee hyvin vahvana tapa, että ensin ratkaisee se, kuka esittää eikä asia. Lehdistön jälkeen parhaiten tämä näkyy puolueiden ja eduskunnan toiminnassa.
Toi toimintatapa on aika yleinen varmaan useilla aloilla. Duunipaikoilla pikkupomot usein ottavat kunnian tavallisen rividuunarin esittämästä ideasta tuomalla sen esiin omana ideanaan.
Eli ei ritä välttämättä edes se yksi totuus, vaan sen esittäjän pitää olla oikeassa asemassa.

duc

Quote from: repo on 03.05.2015, 09:01:59
Quote from: duc on 02.05.2015, 20:36:02
Kävin pystykorvaa lenkittämässä. Tulipahan sillä tiellä mieleen, että taisinpa hetki sitten (Halla-ahon) puolestaloukkaantua reilusti.  :flowerhat: Mutta olkoon.

Huoli ja syyllisyys pois. Ilmeisesti viittaat edelliseen viestiisi, jossa lainaat Halla-ahon viestiä. Minusta toimittajien ja valtamedian ajatussiltojen rakenteluun pitää käydä käsiksi aina kun sellaisen huomaa ja viitsii asiasta somessa huomauttaa. Pidän ansiokkaana, että vaivaiduit kaivamaan toisen kirjoituksen kahden vuoden takaa ja kertomaan oman havaintosi, että toimittaja käyttää edelleen samaa ajatussiltaa blogistin ja Jussi Halla-ahon yhdistämiseen.

En näe tässä mitään puolestaluokkaantumista vaan yleisen ymmärryksen kasvattamista valtamedian ja sen toimittajien toimintatapoihin. Josko joskus koittaisi se päivä, että myös valtamedia saa maistaa vastuun karvasta kalkkia sananvapaudestaan.

Ainoa asia, mitä itse voin toivoa, olisi ollut tarjota linkki, jos sellaista on tarjolla, 31.5.2013 kirjoitukseen, jolloin jokainen joka haluaa pienellä vaivalla todeta saman tai kyseenalaistaa havaintosi, voi sen tehdä.

Kiitokset jäsen revolle kauniista sanoista. Tässä on linkki:   http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1369884874962    . Se on myös Halla-ahon alkuperäisessä viestissä. :)
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

duc

Quote from: Roope on 05.05.2015, 03:24:28
QuoteUskonto ei ole kotoutumisen este

Kari Huhdan Merkintöjä-kirjoituksessa "Perussuomalaiset suojelukohteena" (HS 29. 4.) lainattiin tekstiä, joka löytyy Jussi Halla-ahon blogissa olevan "Islamin aikapommi" -linkin takaa.

Suomalaisten keskuudessa on noin sadan viime vuoden ajan elänyt islaminuskoinen tataarivähemmistö. Tataarit ovat integroituneet täysin suomalaiseen yhteiskuntaan. Tästä tosiasiasta voi päätellä, ettei uskonto ole kotoutumisen este Suomessa, jossa on voimassa lailla turvattu uskonnonvapaus.

Maailmassa on arviolta noin 1,5 miljardia muslimia. Kaikkien näiden ihmisten leimaaminen ääriliikkeiden perusteella on jokseenkin järkeä vailla. Myös Euroopassa on kautta historian elänyt islaminuskoisia.

On totta, että hallitsematon maahanmuutto aiheuttaa Euroopan laajuisia ongelmia, mutta "islamin aikapommia" en pelkää. Ongelmia on aina mahdollista ratkaista demokratian keinoin.

"Islamin aikapommi" -sivuston tyyli luonnehtia islamia uskonnoksi, joka antaa "vähimmilläänkin moraalisen ylemmyydentunnon, jonka turvin muslimi voi tarvittaessa valehdella ja teeskennellä ystävällisyyttä alempiarvoisille ihmisille" on alatyylistä ja typerää. Sivuston sisällön mukaiset asiat eivät kuulu vastuulliseen politiikkaan.

Toivon, että Halla-aho kumppaneineen ajattelisi asioita syvällisemmin. Vihamielisyyden lietsominen muslimeja kohtaan ei ratkaise maahanmuuttoon liittyviä ongelmia vaan synnyttää niitä lisää. Se kohdentuu heikompiosaisiin ihmisiin, joita maahanmuuttajataustaiset suomalaiset nykyisin usein ovat.

Meri Vennamo
varavaltuutettu (ps), Helsinki
Helsingin Sanomat, Mielipide 5.5.2015

Meri Vennamo on vihjeetön ihminen, joka toteaa, että "[p]uolueesta on erotettu ihmisiä vähemmästäkin syystä", koska on tottunut nimen Vennamo tarkoittavan valtaa. Puhdasta hybristä. Argumentaatio ei sitten ole kirjoittajan vahvuuksia. Jos hänen induktio, tataarit ovat maallistuneita muslimeja ergo islamista voi vetää sen perusteella yleistyksen, niin samalla logiikalla isiksestä, boko haramista, talebaneista, al-qaidasta jne voi vetää päinvastaisen yleistyksen islamista. Molemmat päättelyketjut ovat kyseenalaisia.

Kari Huhta hykertelee mielessään lukiessaan Meri Vennamon kirjoituksen: onnistuinpas! Juuri tästä syystä Huhdan (toimittajan)moraali on alhainen ja tuomittava.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'