News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Hallitus: suomalaiset kuljetusyritykset tapetaan, kuljetukset venäläisille!

Started by siviilitarkkailija, 07.01.2012, 00:42:49

Previous topic - Next topic

siviilitarkkailija

Korporaatiokommunistisen kokoomuspuolueen pyrkimyksenä on tehdä Suomesta Venäjän osavaltio. Tässä onkin onnistuttu mitä parhaimmin yhdessä vihervasemmistolaisen roskaväen kanssa. Suomalaisten kuljetusyrittäjien elämä on käytännöllisesti katsottuna ohi. Dieselin hinnankorotus ei luonnollisesti koske ulkomaalaisia kuljetusyrittäjiä jotka pääsevät oikein tankkaamalla ohittamaan ryöstöhintaisen suomalaisdieselin ja keräämään hillittömät voitot alihintaisella kuljetuksellaan.

Dieselin hinnan tolkuttomalla korotuksella suomalaisilta kuljetusalan yrittäjiltä on viety tulevaisuus ja mahdollisuudet yrittää. Asiakkailla on kaikki muut kustannukset ovat nousseet tasolle jolla kaikesta on pakko tinkiä. Näinollen ainoa taho joka voi kuljettaa asiallisesti ja taloudellisesti on venäläinen kuljetusyritys. Venäläiset voivat kohta äänestää itselleen uutta yhteistä presidenttiä, Putinia, joka päättää mitä länsi-venäjän suomalaisilla teillä kulkee ja kuinka paljon. Kiitos tästä kuuluu korporaatiokommunistiselle kokoomukselle ja vihervasemmistolaiselle hallitukselle. Suomalaiset kuljetusyritykset ovat historiaa. Tulevaisuus on venäläisten rekkojen hoitamassa suomen sisäisessä kuljetustoiminnassa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

JR

Juttelin kesällä yhden perävaunufirman miehen kanssa, ja hän kertoi, että suomalaisten pyörien aika on ohi. Hänen mukaansa venäläiset kuljetusliikkeet ovat keksineet niin hyvät systeemit, ettei niitten kanssa voi kilpailla. Polttoaineen tuovat mukanaan ja tankkaavat keskenään. Kiittäkää tosiaan Kokoomusta.

ElenaDaylights

Muumittaa vaan kuljetusyrittäjien munattomuus tulla esille vaatimuksineen. Kaikki kääntäisivät vaan rekan keulan kohti Arkadianmäkeä ja huudattaisivat koneita ja torviaan aikansa huomion saamiseksi. Toussa nyt ensimmäinen ehdotus. Toinen juttu olisi pysäyttää logistiikka koko maasta pariksi tai päiväksi.

Lammasmaisuus on suuri häpä näissä asioissa. Ehkäpä yrittäjien välinen kilpailu ei kasvata solidaarisuutta vaan päinvastoin, kovennetaan panoksia ja nostetaan henk. koht. yritysriskejä hukuttautumalla näännytyskilpailuun.

Tämä tosiaan tehdään venakoille helpoksi :facepalm:
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Veli Karimies

Tämähän on ihan sanomattakin selvä asia, että näin siinä tulee tapahtumaan. No Sekoomushan näkee tämän pelkästään hyvänä asiana, saahan se kuljetushinnat alas vaihtamalla venäläiseen. Suomalainen kun on niin ahne ja pyytää palkkaa jolla voi elää tässä maassa!

Kari Kinnunen

No oikeastaan veljet venäläiset eivät niinkään ole ongelma. Suurin keikansyöjä tänä päivänä tuppaa olemaan nämä itä-euroopan ihmeet.

Heillä kun tuppaa se palkkaus olemaan mallia 25€/päivä ja polttoaine pöllittävä itse.

Ja ongelmahan ei ole peläkästään suomessa. Samaa asiaa kiroavat muidenkin länsimaiden kuljettajat ja yrittäjät. Esimerkiksi Hollantilaisella Van Dierenillä taitaa suurin osa kuskeista olla valko-veänäläisiä.

LT,LV,RO,PL poppoon kanssa on paha kilpailla kun poijaat ajelee kahdella kolmasosalla siitä mitä länsimaisen auton pitäisi saada edes kattaakseen kulunsa. Puhumattakaan että pitäisi oikein voittoa tehdä, jotta saisi joskus uusittua kalustoa.

Mutta mutta, tokihan tällainen kehitys on teollisuuden ja miksei kuluttajankin etu. Meitä rahtareita asia tietysti kismittää. Kun ei ihan sillä 25€/päivä viitsisi duunia tehdä. Tulevaisuudessa lienee pakko tai keksiä muuta hommaa.

Jouko

Kokoomuslainen solisalirakkien ja muiden hännystelijöiden peesaama politiikka vie viimeisetkin työpaikat maasta. Kuljetusala on niitä vihoviimeisiä joiden luultiin pysyvän vielä. Tietenkin julkinen hallintobyrokratia höystettynä mokuklusterilla jää vielä elämään velkarahoitteisena.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Eugen235

Kyse on korruptiosta. Mafiosot voitelevat Suomen päättäjiä.

Spesialisti

Quote

Muumittaa vaan kuljetusyrittäjien munattomuus tulla esille vaatimuksineen. Kaikki kääntäisivät vaan rekan keulan kohti Arkadianmäkeä ja huudattaisivat koneita ja torviaan aikansa huomion saamiseksi. Toussa nyt ensimmäinen ehdotus. Toinen juttu olisi pysäyttää logistiikka koko maasta pariksi tai päiväksi.

Lammasmaisuus on suuri häpä näissä asioissa. Ehkäpä yrittäjien välinen kilpailu ei kasvata solidaarisuutta vaan päinvastoin, kovennetaan panoksia ja nostetaan henk. koht. yritysriskejä hukuttautumalla näännytyskilpailuun.

Komppaan. Ranskassa olisi jo blokattu spontaaneilla rekkaparkeilla moottoriteitä moneen kertaan. Täällä mennään sitten vain työttömänä nyyhkimään ja alkoholisoitumaan lähiökuppilaan samalla kun jukeboksista soi Reijo Kallion "Yksinäinen"

JR

Onhat tuota mafiavaltaa ollut iät ajat. Vuosikymmeniä sitten tiedän tapauksen, missä mafia katkaisi jalat niskuroivalta virkamieheltä, eivätkä poliisit ottaneet kuuleviin korviinsakaan virkamiehen valitusta, ei sellaista Suomessa tapahdu.
Meidän yhteiskuntamme on täysin suojaton järjestäytynyttä rikollisuutta vastaan.

Viimeinen suomalainen

Dieselöljyn 13 snt/litra hinnankorotus oli suurin piirtein typerintä, mitä tässä tilanteessa voi tehdä. Kuljetusala on vuodesta toiseen hoippunut konkurssin partaalla, tämä oli se viimeinen niitti.

Kaikki ammattiliikenne poikki tunniksi tietyllä etukäteen sovitulla kellonlyömällä, rekat parkkiin risteyksiin ja ramppeihin sekä räikät soimaan! Johan tulisi huomiota.
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Goman

Nyt tehtyyn dieselin hinnankorotuksiin ei ole mitään mafiaveljiä tarvittu.

Se on tietoinen poliittinen päätös. Se on seurausta KOK/SDP/Vihr puolueiden ajamasta politiikasta.
Nämä puolueet ovat kykenemättömiä karsimaan verovarojen käyttöä. Niiden on pakko saada lisää verotuloja epätoivoisillakin menetelmillä.

Jokainen käytännön ammateissa työtään tekevä kansalainen tietää, että nämä veronkorotukset syövät suomalaisen työn kilpailukykyä, ja vievät xxx kappaletta varsinkin kuljetusyrityksiä konkurssiin.

Siksi onkin aivan käsittämätöntä että em. puolueita edelleen äänestetään niin paljon että ne pystyvät muodostamaan eduskunnassa enemmistön.  Eli suomalaisten äänestäjien ihan oma moka.

ElenaDaylights

Quote from: Goman on 07.01.2012, 13:47:12
Nyt tehtyyn dieselin hinnankorotuksiin ei ole mitään mafiaveljiä tarvittu.

Se on tietoinen poliittinen päätös. Se on seurausta KOK/SDP/Vihr puolueiden ajamasta politiikasta.
Nämä puolueet ovat kykenemättömiä karsimaan verovarojen käyttöä. Niiden on pakko saada lisää verotuloja epätoivoisillakin menetelmillä.

Jokainen käytännön ammateissa työtään tekevä kansalainen tietää, että nämä veronkorotukset syövät suomalaisen työn kilpailukykyä, ja vievät xxx kappaletta varsinkin kuljetusyrityksiä konkurssiin.

Siksi onkin aivan käsittämätöntä että em. puolueita edelleen äänestetään niin paljon että ne pystyvät muodostamaan eduskunnassa enemmistön.  Eli suomalaisten äänestäjien ihan oma moka.

Tässä korostuu kansallinen itsepetoksellinen dilemma. Yrittäjämyönteinen (mielikuva) päähallituspuolue rokottaa kohderyhmäänsä. Onnea Suomi.
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

CaptainNuiva

Quote from: ElenaDaylights on 07.01.2012, 13:58:24
Quote from: Goman on 07.01.2012, 13:47:12
Nyt tehtyyn dieselin hinnankorotuksiin ei ole mitään mafiaveljiä tarvittu.

Se on tietoinen poliittinen päätös. Se on seurausta KOK/SDP/Vihr puolueiden ajamasta politiikasta.
Nämä puolueet ovat kykenemättömiä karsimaan verovarojen käyttöä. Niiden on pakko saada lisää verotuloja epätoivoisillakin menetelmillä.

Jokainen käytännön ammateissa työtään tekevä kansalainen tietää, että nämä veronkorotukset syövät suomalaisen työn kilpailukykyä, ja vievät xxx kappaletta varsinkin kuljetusyrityksiä konkurssiin.

Siksi onkin aivan käsittämätöntä että em. puolueita edelleen äänestetään niin paljon että ne pystyvät muodostamaan eduskunnassa enemmistön.  Eli suomalaisten äänestäjien ihan oma moka.

Tässä korostuu kansallinen itsepetoksellinen dilemma. Yrittäjämyönteinen (mielikuva) päähallituspuolue rokottaa kohderyhmäänsä. Onnea Suomi.

Maan talous on kuin kone jota pitäsi huoltaa että se pyörisi kunnolla mutta nyt huoltamisen sijaan jatkuvasti käydään nyppimässä tästä koneesta jatkuvasti osia muihin tärkeisiin tarkoituksiin, kuten esim.monikultin pystyttämiseen ja etujen tarjoamiseen eri ryhmille koska muutoin on vaara että mitä ne meistä maailmalla ajattelee...
Virheille tämäkin korotus sopi oikein hyvin, miksi yleensäkään rekkaliikennettä tarvitaan koska esim.ruokahaan saa marketeista ja Suomesssa jos jonkun tarvitsee liikkua tai jotain tarvitsee nyt ihan välttämättä liikuttaa niin voi hyvin käyttää raitsikkaa ( mieluummin linjaa 3 jossa saadaan samalla eroiteltua rasistit ).

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Suomitalon renki

Tämä laittaakin miettimää, mitä hemmettiä enään valtiolla nimeltään Suomi. Suurin säästö syntyisi, kun liitytään vaikka pohjois-Saksaksi ja heitetään hemmetin kallis ja typerä halitus hallintoineen. Suomen tulisi olla suomalaisten edunvalvontakoneisto ja aina ajatella oman maan kansalaisten etua suhteessa muihin maihin. Nyt se ei toimi. Työ ulkoistetaan ja taloudellisesti kannattamaton porukkaa lasketaan maahan.

siviilitarkkailija

Olennaista korporaatiokommunistien strategiassa suomalaisia kuljetusyrittäjiä vastaan on heidän näppärä kahden rintaman taktiikka. Yhtäällä hallitus tekee toiminnasta kannattamatonta tukemalla venäläisiä ja toisaalla sosialistiaatelisen nostama syyte kuljetusalan ammattiliiton johtajaa vastaan. Eli suomalainen kuljetusyrittäjä, käytännössä pakkoyrittäjä, joutuu olemaan kahden vihamielisen poliittisen hyökkäyksen kohteena. Toisaalta kuljetusalaa masinoineen ammattijärjestön tuhoaminen tukee loistavasti hallituksen venäläistämispolitiikkaa. Itse Bobrikovkaan ei olisi voinut venäläistää Suomea tehokkaammin. Itseasiassa päinvastoin.

Varsinainen vitsi on kuitenkin hallituksen lohdutukseksi sorvaama muka-lainsäädäntö. Lain mukaan venäläisten kuljettajien olisi muka rajoitettava kuljetustoimintaansa Suomessa. Kyseessä on tyypillinen laki jota ei voi valvoa. Suomen poliisin olisi muka kaiken muun toimen ohella valvottava maan kaikissa kolkissa edullisimman tarjouksen tehneen kuljetusyrittäjän kuljettajien liikkeitä. Niin että nämä rajan ylittävät kuljettajat eivät saisi kohtuutonta kilpailuetua. Kyseisen lain valvonta on käytännöllisesti katsottuna täysin mahdotonta. Ei vaikka koko rajavaltiolaitos ja liikkuva poliisi määrättäisiin valvomaan vain ja ainoastaan tätä kyseistä lakia.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

vainukoira

Hallituksen toiminta yleensä ja kokomuuksen toiminta erityisesti vie kertakaikkiaan sanattomaksi.

Quote from: Goman on 07.01.2012, 13:47:12
Siksi onkin aivan käsittämätöntä että em. puolueita edelleen äänestetään niin paljon että ne pystyvät muodostamaan eduskunnassa enemmistön.  Eli suomalaisten äänestäjien ihan oma moka.

Ja tämä on sitten se toinen jota en vaan kertakaikkiaan voi selittää kuin vain totaalisella idiotismilla, täydellisellä todellisuudesta vieraantumiselta. Ja tätä väkeä riittää, aivan erityisesti heidän joukossa, jotka ovat itseään sivistäneet tutkinnolla, "Hei, minä olen koulutettu ihminen". Kun heille ilman ivaa tai pätemistä selittää aivan asiallisesti faktoja, leviää heidän kasvoilleen eksyneen lapsen ilme. He ilmeisesti ymmärtävät olevansa väärässä, mutta kuitenkin kieltävät sen jopa itseltään,  sillä oman maailmankuvan harhaisuuden huomaaminen ja oman väärässä olon myötäminen, edes yksin kotona itselle, on pahempaa kuin oman ukon, akan tai auton huonoksi tunnustaminen.

Kuli

Quote from: vainukoira on 07.01.2012, 15:46:08
Hallituksen toiminta yleensä ja kokomuuksen toiminta erityisesti vie kertakaikkiaan sanattomaksi.

Quote from: Goman on 07.01.2012, 13:47:12
Siksi onkin aivan käsittämätöntä että em. puolueita edelleen äänestetään niin paljon että ne pystyvät muodostamaan eduskunnassa enemmistön.  Eli suomalaisten äänestäjien ihan oma moka.

Ja tämä on sitten se toinen jota en vaan kertakaikkiaan voi selittää kuin vain totaalisella idiotismilla, täydellisellä todellisuudesta vieraantumiselta. Ja tätä väkeä riittää, aivan erityisesti heidän joukossa, jotka ovat itseään sivistäneet tutkinnolla, "Hei, minä olen koulutettu ihminen". Kun heille ilman ivaa tai pätemistä selittää aivan asiallisesti faktoja, leviää heidän kasvoilleen eksyneen lapsen ilme. He ilmeisesti ymmärtävät olevansa väärässä, mutta kuitenkin kieltävät sen jopa itseltään,  sillä oman maailmankuvan harhaisuuden huomaaminen ja oman väärässä olon myötäminen, edes yksin kotona itselle, on pahempaa kuin oman ukon, akan tai auton huonoksi tunnustaminen.

Olin kerran jatkoilla erään yrittäjän kanssa ja hän kertoi kannattavansa kokoomusta, koska Suomessa tarvitaan myös tulevaisuudessa yrittäjyyttä. Kysyin miksi hän sitten äänestää kokoomusta, koska kokoomushan nimenomaan ajaa pk-yrittäjiä ahtaalle. Ei osannut sanoa tähän mitään vaan meni jotenkin hiljaiseksi.
Kiitos kaikesta Rähmis.

JNappula

Kummallisesti tämäkin taas tällä persufoorumilla laitetaan Kokoomuksen syyksi. Olisivat Persut perkele sitten lähteneet hallitukseen niin olisivat voineet tähänkin vaikuttaa. Itse tietenkin uskon ettei tämä korotus ollut Kokoomuksen agendalla, mutta koska menojen karsiminen ei hallituspohjasta johtuen (paljon punapuolueita mukana) onnistu tarpeeksi, täytyy myös veroja korottaa. Hallitustyöskentely on kompromissien tekemistä.

Riippumatta siitä mitä veroja korotetaan, tulevat ne kuitenkin loppukädessä kuluttajien maksettaviksi.
"The difference between a smart feller & a fart smeller is less than you think."

Ari-Lee

Kokoomus on uskonto. Aivan kuten kommunismi. Ei siihen muuta tarvita. Kumpikin syyttää epäonnistumisestaan tuulimyllyjä. Virheitä ja väärinlaskentaa ei tunnusteta koska uskonto on kaiken perusta.

Hetken päästä voimme tosiaankin sanoa "kuka meidän rekat ajaa?"

Jos Suomen BKT:sta suurin osa, ~80%, koostuu julkisesta sektorista vaikka ns. "yrittäjäystävällinen" Kokoomus on suurin puolue >21%:n kannatuksellaan voimme kyllä täydellä syyllä puhua Kokoomuslaisesta kommunistikorporaatiosta.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

CrystalCube

Quote from: JNappula on 07.01.2012, 16:18:45
Kummallisesti tämäkin taas tällä persufoorumilla laitetaan Kokoomuksen syyksi. Olisivat Persut perkele sitten lähteneet hallitukseen niin olisivat voineet tähänkin vaikuttaa. Itse tietenkin uskon ettei tämä korotus ollut Kokoomuksen agendalla, mutta koska menojen karsiminen ei hallituspohjasta johtuen (paljon punapuolueita mukana) onnistu tarpeeksi, täytyy myös veroja korottaa. Hallitustyöskentely on kompromissien tekemistä.

Riippumatta siitä mitä veroja korotetaan, tulevat ne kuitenkin loppukädessä kuluttajien maksettaviksi.

En lähtisi PS:sia mollaamaan kun emme tiedä millaista harakiriä Jygä keväällä heiltä hallituspaikkaa vastaan vaati. Tuohon "Kokoomuksen agendalla"-juttuun: Jygä sanoi keväällä 2007 (muistaakseni radiossa) jotenkin näin "toivottavasti päästään hallitukseen dieselin käyttömaksu poistamaan niin voisi itsekin ostaa dieselauton". Eli Jygällä on ollut 5 vuotta aikaa tuota veroa poistaa, mutta eipä ole leuan liikettä siihen suuntaan kuulunut. Liekö varat antaneet sitten muuten periksi dieselin ostolle...

En kannata veronkorotuksia vaan verovähenysten poistamista lähes tulkoon kokonaan (pl esim. tulonhankkimisvähennykset) ennalta sovitun siirtymäajan sisällä. Ne vääristävät markkinataloutta ja kilpailua.

Goman

Quote from: JNappula on 07.01.2012, 16:18:45
Riippumatta siitä mitä veroja korotetaan, tulevat ne kuitenkin loppukädessä kuluttajien maksettaviksi.

Siinähän se juuri on homman juju. Kun niitä veroja ei ole varaa korottaa missään muodossa.
Etelä- ja Itärajan takana on suuret joukot tekijöitä, joiden verotaakka on aivan olennaisesti pienempi kuin meillä. Kun tuo etelän naapuri sattuu vielä olemaan samalla talousalueella, niin siihen kilpailuun pitää vastata oikeilla lääkkeillä. Ja ainakaan se lääke ei ole verojen korottaminen Suomessa.

Kokoomuksella olisi ollut suurimpana puolueena mahdollisuus muodostaa oikea oikeistohallitus. Ainoa syy miksi se ei näin menetellyt, oli Kokoomuksen sairaalloinen tarve olla kaikissa niissä pöydissä, joissa 'nyökytellään', hinnalla millä hyvänsä.
Jos Kokoomus olisi tässä yhdessä kysymyksessä tehnyt myönnytyksen Persujen suuntaan, olisi maassa nyt enemmän oikealla/oikeassa oleva hallitus, ja verotusta olisi veivattu paremman työllisyyden ja kilpailukyvyn suuntaan.

Mutta kun Kokoomuslaiset ovat uskovaisia, eurouskovaisia. Siihen lyödään päätä kuten siihen kuuluisaan Karjalan mäntyyn.

vainukoira

Quote from: Goman on 07.01.2012, 17:15:04
oli Kokoomuksen sairaalloinen tarve olla kaikissa niissä pöydissä, joissa 'nyökytellään', hinnalla millä hyvänsä.

Tähän kataiseen ja nyökyttelyyn viitataan täällä ja muualla bittiavaruudessa niin monessa paikassa, että se neropatti on varmaan mennyt jossain tilanteessa hakemaan rispektiä toteamalla että hänelle on nyökytelty. Mutta olisko laittaa linkkiä kun multa on menny ohi. On tää meidän jykä vaan niin herkullinen riemuidiootti.

Alkuasukas

"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Alkuasukas

Ai 10% hinnannousu polttoaineisiin ei haittaa?


Suojatullit ja muut ovat tekohengitystä. Suomalaisesta yritystoiminnasta tulisi tehdä niin kilpailukykyistä että venäläiset, virolaiset, puolalaiset ja muut halpatyöläiset eivät pysty sitä haittaamaan. Ulkolaisille rekoille transitomaksut ja kabotaasirajoiukset olisivat tietysti tässä tapauksessa poikaa, tasaisivat pelikenttää.

Jos olisin rekkayrittäjä niin tässä vaiheessa konttorin osoite sijaitsisi Tallinnassa...
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Alkuasukas

Paskan marjat. Jos Ferrarin ja Lamborghinin laittaa ostoslistalle niin jompi kumpi on halvempi. Onko se silloin halpisauto? Maailmassa riittää aina kysyntää laadulle, ainakin yhden Suomen vuosituotannon verran. Loistoristeilijöitä, huipputeknologiaa, pankkien pääkonttoreita, pörssipalveluita jne. Yritysvero nollaan niin johan alkaa imu.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Alkuasukas

Suojatullit eivät auta virolaisiin, puolalaisiin eikö romanialaisiin. Sveitsilläkään ei ole öljykaivoksia eikä siellä kuulemma niin huono sosiaaliturvakaan ole.

Tarjoat pelkkiä vanhoja lääkkeitä uusiin ongelmiin. Ei toimi.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Ari-Lee

^Vanhoista lääkkeistä tuli mieleeni edellinen jallitus. Suomen Historian siihen asti katastrofaalisin. Kulut kasvavat => nostetaan veroja => kasvatetaan kuluja => nostetaan veroja => reaalisosialismi.

Hyvää lauantaita, Hommalaiset!
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Goman

Todennäköisesti olemme melko pitkälle yhtämieltä siitä, että tavaroiden ja palvelujen ja työvoiman liikkuminen säilyy vapaana jatkossakin. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että kulu-, ja palkkarakennetta on pakko harmonisoida, ainakin naapurien kanssa.

Tämä harmonisointi voi tapahtua niin että Venäjä ja Viro (Puola,jne.) nostavat omia verojaan, palkkojaan ja maksujaan, ja Suomessa niitä puolestaan lasketaan. Tai ei ainakaan missään tapauksessa niitä nosteta.

Nyt noudatettava politiikka, jossa myös Suomen palkkoja, VEROJA, ja kuluja nostetaan, on mielipuolista touhua. Se vain kiihdyttää Suomen kansantalouden alasajoa.

Vain vähän ymmärrettävämpi vaihtoehto on se, että Suomessa palkkoja, veroja ym tuotannon kustannuksia jäädytetään nykytasolle, ja odotellaan että muut nostavat omat kustannukset meidän tasolle. Tässäkin vaihtoehdossa voi käydä niin että 'kurki kuolee ennenkuin suo sulaa'.

Itse kannatan suurempaa aktiivisuutta palkka-, ja kulurakenteen harmonisoinnissa. Aloittaa voitaisiin siitä että lasketaan vaikka energian ja polttoaineiden verotusta.

Alapo

Quote from: Goman on 07.01.2012, 20:25:24


Itse kannatan suurempaa aktiivisuutta palkka-, ja kulurakenteen harmonisoinnissa. Aloittaa voitaisiin siitä että lasketaan vaikka energian ja polttoaineiden verotusta.

Juuri näin. Varsinkin nyt kun on keksitty vain korottaa näitä veroja, jotka todella vaikuttavat reilusti vain pieni ja keskituloisiin, parissa vuodessa polttoaineen ja sähkön hinta on noussut melko korkealle. Ei ole ollenkaan tarjottu porkkanaa että vähennettäis kulutusta, vain keppiä siitä että kulutetaan sen verta mitä on pakko.

Ari-Lee

Samaan aikaan:
Ainakin on hyvät opistot kuljetusalalle. Eli jos suomalainen nuori haaveilee yhdistelmäajoneuvonkuljettajan ammatista pitää olla varma että töitä on kanssa.


QuoteKuorma-autonkuljettajan ammattipätevyys

Laki ja asetus kuorma-autonkuljettajan ammattipätevyydestä tulivat voimaan 1.8.2007. EU-direktiiviin perustuva lainsäädäntö sisältää vaatimukset perustason ammattipätevyyden hankkimisesta ja säännöllisestä jatkokoulutuksesta. Perustason ammattipätevyyskoulutus vaaditaan kuljettajilta, joilla ei ole kuorma-auton ajo-oikeutta hankittuna 10.9.2009 mennessä.

Ammattitaidon ylläpitämiseksi ja täydentämiseksi kuorma-autonkuljettajille on annettava jatkokoulutusta. Jatkokoulutus koskee kaikkia kuorma-autonkuljettajia. Ammattipätevyyden säilyttämiseksi koulutusta on hankittava viiden vuoden jaksoissa viisi päivää siten, että yhden koulutuspäivän (-moduulin) pituus on vähintään seitsemän tuntia (7 kertaa 45 minuuttia).  Viiden vuoden jaksossa vähintään yhden päivän on oltava ennakoivan ajon koulutusta.

Sykli on hyväksytty antamaan kuorma-auton kuljettajien ammattipätevyysdirektiivin mukaista perustason ammattipätevyyskoulutusta sekä jatkokoulutusta

Ajoneuvohallintokeskus (AKE) hyväksyy jatkokoulutuksen koulutusohjelmat ja koulutuskeskukset. AKE pitää myös rekisteriä kuljettajien käymistä jatkokoulutukseksi hyväksytyistä koulutuspäivistä. Koulutuskeskukseksi hyväksytty tekee ilmoituksen rekisteriin merkittävistä koulutuspäivistä ja antaa todistuksen koulutuspäivän käymisestä.

Vaarallisten aineiden kuljetuksissa vaadittavista ajolupakoulutuksista hyväksytään jatkokoulutukseksi yksi päivä kurssia kohti. Ohjelman ja koulutuskeskuksen on oltava etukäteen hyväksyttyjä.

Ammattipätevyyden voimassa olosta joko haetaan ammattipätevyyskortti tai pätevyydestä tehdään merkintä ajokorttiin.

Kuorma-auton ajo-oikeus alkanut ennen 10.9.2009

Perustason ammattipätevyyskoulutuksesta vapautetaan kuljettajat, joiden kuorma-auton ajo-oikeus on alkanut ennen 10.9.2009. Jatkokoulutus koskee myös perustason ammattipätevyyskoulutuksesta vapautettuja.

Ensimmäiseen viiden vuoden jaksoon voidaan lukea mukaan 10.9.2007 – 10.9.2014 käydyt jatkokoulutuspäivät.

Kuorma-autonkuljettajan tehtävissä voivat näin ollen 10.9.2014 jälkeen toimia vain ne perustason ammattipätevyyskoulutuksesta vapautetut, joilla on jatkokoulutuksen viisi päivää suoritettuna siten, että ne löytyvät AKE:n rekisteristä.
Kuorma-auton ajo-oikeus alkanut 10.9.2009 tai sen jälkeen

Kuorma-auton ajo-oikeuden 10.9.2009 jälkeen hankkineiden on suoritettava perustason ammattipätevyyskoulutus ennen toimimista kuljettajana. Jatkokoulutuksen viisi vuotta kestävä viiden koulutuspäivän hankkimisperiodi käynnistyy siitä, kun kuljettajalle on myönnetty ammattipätevyystodistus.


1.8.2007    Laki ja asetus kuorma-autonkuljettajan ammattipätevyydestä voimaan
10.9.2007 Jatkokoulutus käynnistyy kuorma-auton ajokortin omaaville.
10.9.2009 Uusien kuljettajien on 10.9.2009 jälkeen hankittava kuorma-auton ajo-oikeuden lisäksi perustason ammattipätevyyskoulutus.
10.9.2014 Jatkokoulutus (5 päivää) oltava suoritettuna kaikilla, joilla on vapautus perustason ammattipätevyyskoulutuksesta.

Lähde: SKAL 2007

http://www.sykli.fi/sivu/122
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä