News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-07-02 HS Nyt-liite:Viimeisellä bussilla (bussikuski Alin matkassa)

Started by Elemosina, 02.07.2011, 11:19:21

Previous topic - Next topic

Pike84

QuotePelkästään Helsingin bussiliikenteen autoissa sattui viime vuonna 27 välikohtausta.

Hyvä pointti oli, ettei jutussa mainittu hyökkääjien kansallisuutta, mutta tässä näyttäisi olevan myös sellainen epäselvyys, että puhutaan vain sattuneista välikohtauksista; ei siis kerrota kuka välikohtauksen on aiheuttanut, matkustaja vai kuski itse.

Myös lopussa puhutaan vain välikohtauksista, ja itse asiassa vain yhdessä kappaleessa, joka käsitteli koko maan tilannetta (jutun keskivaiheilla), sanotaan selvästi kuljettajan olleen kohteena.

RP

Quote from: Phantasticum on 02.07.2011, 15:32:16
Uskoisin ainakin somalitaustaisilla bussikuskeilla olevan keskimäärin suuremmat perheet kuin suomalaisilla bussikuskeilla.

Onko somalitaustaisia bussikuskeja erityisemmin paljon? Julkista liikennettä Helsingissä varsin usein käyttävänä sanoisin, että ulkomaalaistaustaisia kuskeja on paljon, mutta somalien ossus ei tässä ryhmässä vastaa edes heidän osuuttaan kaikista mamuista. Tämä ihan mutuna.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Roope

Quote from: Anu Nousiainen, HSSitten ryhdyttiin puhumaan bussinkuljettajista. Jo puolet heistä on kotoisin jostain muualta kuin Suomesta.

Vaalien jälkeen huhti-toukokuussa pääkaupunkiseudulla sattui viisi välikohtausta, joissa kuljettajan kimppuun käytiin, hänen päälleen syljettiin tai häntä uhkailtiin. Neljässä tapauksessa viidestä kuljettaja oli ulkomaalaistaustainen. Toimittajat ja valppaat kansalaiset panivat tämän merkille.

Sanottiin, että ilmapiiri oli vaalituloksen jälkeen koventunut. Mutta oliko se totta?

Perussuomalaisten kansanedustaja Jussi Halla-aho hermostui ja alkoi selvittää asiaa. Blogissaan hän tuli siihen tulokseen, että ulkomaalaisten kuskien kimppuun käydään harvemmin kuin heidän osuutensa kuljettajista edellyttäisi.

Olennaista on toimittajien alkuperäinen väite maahanmuuttajakuskeihin kohdistuvan rasistisen väkivallan lisääntymisestä ja perussuomalaisten syyllistäminen siitä:
Quote from: Jussi Halla-ahoMuutamia yhteenvetoja:

1) Suomalaiset eivät hyökkäile ulkomaalaistaustaisten bussikuskien kimppuun keskellä kirkasta päivää silmät vihasta kiiluen ja perussuomalaisten vaalivoitosta intoa saaden. Rasistisia päällekarkauksia oli vuosina 2009 ja 2010 yksi kappale per vuosi, eikä kuluvana vuonna ole kirjattu ensimmäistäkään.
Vielä bussikuskeista 19.5.2011

Mutta tämäkin on syytä pitää mielessä:
QuoteKävimme kansanedustajan (Halla-aho) kanssa puhelimessa läpi Helsingin rikostilastoja. Nämä luvut kertovat vain ne tapaukset, joiden asianomistajana on ollut ulkomaalaistaustainen bussinkuljettaja. Se ei välttämättä tarkoita sitä, että he olisivat joutuneet pahoinpitelyn uhriksi työtehtäviensä aikana, [poliisihallituksen] ylitarkastaja Korhonen sanoo Uudelle Suomelle.

Kyseiset ulkomaalaistaustaiset bussinkuljettajat ovat siis voineet joutua pahoinpitelyn uhriksi missä hyvänsä tilanteessa minä tahansa kellonaikana. Luvuissa varsinaisesti ei ole Korhosen mielestä mitään virhettä. Ne eivät vain kuvaa sitä, mitä Halla-aho pyrkii niillä selittämään.

[...]

Korhosen mukaan maahanmuuttajataustaisiin bussinkuljettajiin kohdistuneet pahoinpitelyt ovat pahoinpitelyrikosten joukossa "marginaalin, marginaalin, marginaali", eikä niistä voi tehdä yleisiä johtopäätelmiä.

- Helsingissä tehtiin viime vuonna noin 6 500 eri asteista pahoinpitelyrikosta. Niistä vain muutama kymmen on kohdistunut maahanmuuttajataustaisiin bussinkuljettajiin.
Uusi Suomi 20.5.2011
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

CaptainNuiva

Quote from: Zngr on 02.07.2011, 19:04:24
Omituista kyllä, kun olin nuorempi bussit kulkivat (ja siivottiin) vaikka kuskit (ja siivoajat) olivat ihan suomalaisia.

Just saying.

No tietty kulkivat mutta kukkikselta kysytään niin ne kulkivat jotenkin väärin ja tylsän oloisesti...
Toista on nykyään,kukkis tuntee nyt matkustavansa paljon paremmin ja ennen kaikkea kukkis tuntee suurta tyydystä siitä että meno on nyt arvolleen paljon sopivampaa,lemmikki kun ikään kuin palvelee isäntäänsä ja hyväntekijäänsä kuten kuuluu.
Siksi myös lemmikin puolesta suututaan herkästi ja mustasukkaisesti vahditaan tämän selvitymistä elämässään.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

CaptainNuiva

Quote from: Pike84 on 03.07.2011, 00:40:28
QuotePelkästään Helsingin bussiliikenteen autoissa sattui viime vuonna 27 välikohtausta.

Hyvä pointti oli, ettei jutussa mainittu hyökkääjien kansallisuutta, mutta tässä näyttäisi olevan myös sellainen epäselvyys, että puhutaan vain sattuneista välikohtauksista; ei siis kerrota kuka välikohtauksen on aiheuttanut, matkustaja vai kuski itse.

Myös lopussa puhutaan vain välikohtauksista, ja itse asiassa vain yhdessä kappaleessa, joka käsitteli koko maan tilannetta (jutun keskivaiheilla), sanotaan selvästi kuljettajan olleen kohteena.

Jutussa mainittiin monessa kohden häiriköitsijöinä "Nuoriso", tuntuu taas siltä että jotain ratkaisevaa häiriköiden kansallisuudesta on jätetty sanomatta.
Jutussa myös oli esimerkkeinä annettu useampi ryöstö joista osa selkeästi etukäteen suunniteltuja...Epäselväksi vain jäi että onko niin että ryöstöt kuuluvat myös rasistisen perustein tehtäviin rikoksiin tai ehkä sitten on vain niin että kaikki ryöstäjät tietävät että vain mamulta ryöstetty raha on oikeaa ja toimivaa rahaa ???
 
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Kala

Vai ulkkiskuskit kokevat HIEMAN enemmän väkivaltaa. Tälläkään ei varmaan ole mitään korrelaatiota siihen, että ottavat mieluusti niitä riskialttiimpia vuoroja.

Tauno-yksi

Niin, siis miksi näistä, suomalaistyttöihin kohdistuvista rasistisista rikoksista ei vihervasemmisto ole huolissaan:

http://www.ts.fi/online/kotimaa/234715.html

Seinähullu hallitus.

Valium

Jussi puhuu Scriptassa selkeästi ulkomaalaistaustaisista kuskeista. Nyt kaivataan selvitystä siitä, mistä tämä ristiriita Anun väitteiden kanssa kumpuaa. Anuhan väittää Jussin valehtelevan.

Roope

Quote from: Valium on 03.07.2011, 09:16:13
Jussi puhuu Scriptassa selkeästi ulkomaalaistaustaisista kuskeista. Nyt kaivataan selvitystä siitä, mistä tämä ristiriita Anun väitteiden kanssa kumpuaa. Anuhan väittää Jussin valehtelevan.

Ehkä kansalaisuuden saaneet eivät näy ulkomaalaistaustaisina poliisin tilastoissa, mutta asia selviää itse ilmoituksista?

Quote from: Poliisihallituksen ylitarkastaja Konsta KorhonenKävimme kansanedustajan (Halla-aho) kanssa puhelimessa läpi Helsingin rikostilastoja. Nämä luvut kertovat vain ne tapaukset, joiden asianomistajana on ollut ulkomaalaistaustainen bussinkuljettaja.
[...]
Luvuissa varsinaisesti ei ole Korhosen mielestä mitään virhettä.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Lodi

Tuossa välikohtausten listauksessa pisti silmään se kuljettajan päälle sylkeminen.
Ei tunnu kovin suomalaiselta. Taitaa siinäkin olla kyseessä paremman kulttuurin edustaja.
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Veli Karimies

Muutama huomio. Jutussa jätetään 40% aineistosta tutkimatta, jutussa kerrotaan että maahanmuuttajataustaiset ajavat lähes poikkeuksetta juuri noita rähinävuoroja, sitten tehdään väite, että maahanmuuttajataustaiset kuskit kokevat enemmän väkivaltaa ja uhkailua. Lisäksi tekijöiden taustaan ei oteta mitään kantaa.

Lopuksi heitetään villi kortti, että pahoinpitelyiden lisääntyminen korreloi maahanmuuttajataustaisten kuljettajien määrän lisääntymisen myötä. Yhtä lailla voitaisiin heittää, että pahoinpitelyiden lisääntyminen korreloi maahanmuuttajien määrän kasvamisen kanssa.

Näyttääkin siis siltä, että toimittaja on poiminut hänen premissejänsä tukevat seikat ja sivuuttanut täysin kaiken muun.

Tsot tsot tsot. Ei näin, ei todellakaan näin.

Jaska Brown

Tehdäänpä laskutoimituksia.

HS:n jutussa kerrotaan, että suurimman bussifirman kuskeista ulkomaalaistaustaisia on 43 %. Paremman tiedon puuttuessa voidaan olettaa, että kyseinen lukema täsmää tarinan tilastoissa esiintyvään toiseenkin yhtiöön. Jutussa on lueteltu tämän ja viime vuoden aikana sattuneita välikohtauksia yhteensä 65 kappaletta. Näistä ulkomaalaistaustaisiin on kohdistunut 37 eli 57 % kaikista tapauksista. Osoittaako tämä rasismia? Ei, koska kuten jutussa kerrotaan, ulkomaalaistaustaiset ajavat selvästi enemmän levottomampia yövuoroja kuin suomalaistaustaiset. Tämän havainnon voi vahvistaa poimimalla jutusta ne tapaukset, joiden ajankohdassa esiintyy sana "yö". Näitä on 22 kappaletta, joista 17 eli 77 % on kohdistunut ulkomaalaistaustaisiin.

Jäljelle jäävät aamu-, päivä- ja iltatapaukset kertovat eniten, koska ylivoimainen valtaosa vuoroista ajetaan näinä aikoina. Voitaneen olettaa, että yövuorojen vähäisyyden samoin kuin suomalaisten kuskien todennäköisesti vähäisempien ajovuorojen (vanhempina heissä lienee enemmän pikkupomoja, osa-aikaeläkeläisiä ja luottamusmiehiä) takia ulkomaalaisten osuus päivävuorojen kuskeista on kutakuinkin 43 %. Päiväsaikaan välikohtauksia on ollut 43, joista 20 eli 47 % on kohdistunut ulkomaalaistaustaisiin. Edelleen enemmän kuin ulkomaalaistaustaisten 43 % osuus. Mutta onko tämä satunnaista? Asia selviää todennäköisyyslaskennalla.

Lasketaan todennäköisyys sille, että 43 välikohtauksesta vähintään 20 sattuu ryhmälle, joka edustaa 43 %:ia kokonaisuudesta. (Asiaan vihkiytyneille tiedoksi: binomitodennäköisyyksien summa.) Lopputulos on noin 38 % todennäköisyys. Jakaumien perussääntöjä on, että jotain vilunkia sopii epäillä vasta sitten, kun sattuneen tapahtuman todennäköisyys on alle viisi prosenttia. On erittäin epätodennäköistä, että kyseessä olisi millään tavoin rasismista johtuva ilmiö.

Tätä havaintoa vahvistaa se, että selostetuista 65 tapauksesta vain kolmessa mainittiin jokin rasismiin päin viittaavakaan ilmiö, kuten "nyt sä ryssä kuolet" -huudahdus häiriköintitilanteessa.

Kokonaan toinen asia on se, että bussikuskit tekevät työtään ja ansaitsevat työrauhan siinä missä häiriköt rangaistuksensa. Olisi muuten kiva nähdä jutussa esiintyneiden tapausten häiriköiden tausta. Jotain voi päätellä Alin kommentista: Vuosaari on pahin. Se on Mogadishu.
Jos islamilaisessa kulttuurissa olisi jotain ihastelemisen arvoista, Euroopasta muutettaisiin siirtolaisiksi Lähi-Itään eikä päinvastoin.
http://jaskanpauhantaa.blogspot.com/search/label/Mokutus

PYO

Summa summarium:
-Mamutaustaiset ajavat enemmän ilta/yövuoroja
-Ilta/yövuoroisssa on enemmän häiriköitä
-Mamutaustaiset kokevat toisessa yhtiössä "hieman enemmän" ja toisessa suunnilleen yhtäpaljon välikohtauksia
-"Bussiyhtiöstä arvioidaan, että välikohtauksiin joutuvat samalla tavalla kantasuomalaiset kuin ulkomaalaistaustaiset kuljettajat. Mutta kukaan ei ole varsinaisesti selvittänyt asiaa" Kukaan ei ole myöskään selvittänyt onko välikohtauksien toinen osapuoli mamutaustainen tai onko taustalla mitään tekemistä välikohtausten kanssa
-"Väkivalta ja kuljettajien uhkailu näyttää viime vuosina lisääntyneen. Samalla on lisääntynyt ulkomaalaistaustaisten kuljettajien määrä." Samalla on myös lisääntynyt asiakkaiden määrä, ja todennäköisesti bussivuorojen määrä, ja mamutaustaisten matkustajien määrä, ja...
-Bussikuskit eivät ennakko-oletuksista huolimatta saakaan mystisiä supervoimia, jotka suojelisivat heitä siviilissä muiden kansalaisten tavoin joutumasta häiriköintien uhreiksi, mikä ainakin minulle tuli täytenä yllätyksenä

Mokuttamaton päätelmä: Bussikuskien (ja matkustajien) turvallisuutta pitäisi lisätä (eritoten potentiaalisten häirikkövuorojen aikana)
Rakentavat ehdotukset 1,2,3,4

Molotov

Harmittaa kun heitin liitteen jo roskiin, mutta muistelen (joku jolla on se vielä tallessa, voi korjata), että tämä rassistinen bussikuski Ali sanoi, että ikävimpiä linjoja on se joka suuntautuu yöllä Mogadishuun (Meri-Rastilaan). Ei kai hän vaan vihjaile, että alueen suurella ulkomaalaisperäisväestönosuudella olisi osuutta asiaan? Hyi!

Lodi

Quote from: Molotov on 06.07.2011, 20:44:52
Harmittaa kun heitin liitteen jo roskiin, mutta muistelen (joku jolla on se vielä tallessa, voi korjata), että tämä rassistinen bussikuski Ali sanoi, että ikävimpiä linjoja on se joka suuntautuu yöllä Mogadishuun (Meri-Rastilaan). Ei kai hän vaan vihjaile, että alueen suurella ulkomaalaisperäisväestönosuudella olisi osuutta asiaan? Hyi!

Kyllä hän vihjaa, mutta kun hänellä on suojaväri, ei kaveria syytetä rasismista.  ;)
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Saippuakanuunakauppias

Terve! Reggasin palstalle löydettyäni tämän viestiketjun Googlesta.

Sen verran haluaisin sanoa bussikuskin hommasta – oikeastaan artikkeliin puuttumatta – että se on siisti sisäduuni, eikä ainakaan omalle kohdalleni ole ikinä osunut yhtään uhkaavaa tilannetta. Toisaalta olen alalla keltanokkaisimpia, enkä ole ehtinyt kaikkeen.

Yövuoroissa tietysti tapahtuu alasta riippumatta, mutta olen sitä mieltä, ettei alalle tulevan kannata pelätä. Aivan varmasti on linjoja, asemia ja kaupunginosia, missä saattaa olla levottomampaa, mutta yleisesti ottaen kuski saa olla rauhassa.

Meillä keltanokilla, jotka emme vielä nauti ikälisiä, palkkaus on n. 2300 € / kk + vuorolisät, mikä ainakin viime kuussa tarkoitti bruttona hieman alle kolmea tuhatta euroa. Tällaiselle kouluttamattomalle hepulle se on aivan hyvä palkka, ja pystyn ongelmitta asumaan näköetäisyydellä Kampin kauppakeskuksesta.

Aiemmassa viestissään joku mainitsi, että linja-autonkuljettajilla on muutaman tunnin ajorupeamien välissä muutaman tunnin tauko. Näin ei taida olla nykyisin missään firmassa.

Tiedän, että jotkut vanhat kuljettajat haluaisivat sen käytännön takaisin, mutta minä en. Firmasta ja TES:stä riippuen kuski saa ajaa 5–5,5 h yhtä soittoa (käytännössä aina vähemmän), minkä jälkeen on 30–60 minuutin tauko. Ruokatunti menee palkattomana, muut tauot maksetaan.

Kommentoin mielelläni, mikäli muistan vielä seurata tätä ketjua. Mukavaa, että busseista ja kuskeista jaksetaan jutustella!

foobar

Lipun vanhaksimenoepisodista tuli mieleen toinen, epädramaattinen (mutta myönnän: anekdotaalinen) tapahtuma eräällä kohtuullisen epärikastuneella metroasemalla. Paikalla oli lipuntarkastus ja - miten olikaan - *kaikilla* (EDIT: 4-6, muistaakseni) liukuportaita alas tulleilla tummaihoisilla oli lipuissaan epäselvyyksiä. Joillakin vaaleillakin oli, mutten pitänyt suuremmin kirjaa - arviolta 19 20:sta pääsi sujuvasti läpi.

Tällaisista asioista ei yllättäen Hesari kirjoita, eikä tietenkään bussikuskien kimppuun käyneiden profiileista.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

ilmari3.

"Kommentoin mielelläni, mikäli muistan vielä seurata tätä ketjua. Mukavaa, että busseista ja kuskeista jaksetaan jutustella!"

E-kortilla rahtaan 60t+ 5% 4,5h... 45min paussia + 4,5h. Mulla 48t kuormassa, sulla 50-100hlöä kuormassa. Miksi tuntierot. Kaupunki-liikenteessä ei kilometrejä sulla paljon, mutta samat 5,5h +paussi+ 5,5h sallitaan, kun ajat Hangosta Inariin. Mikähän on direktiivin logiikka?

Saippuakanuunakauppias

#48
Quote from: ilmari3. on 12.07.2011, 22:57:56
"Kommentoin mielelläni, mikäli muistan vielä seurata tätä ketjua. Mukavaa, että busseista ja kuskeista jaksetaan jutustella!"

E-kortilla rahtaan 60t+ 5% 4,5h... 45min paussia + 4,5h. Mulla 48t kuormassa, sulla 50-100hlöä kuormassa. Miksi tuntierot. Kaupunki-liikenteessä ei kilometrejä sulla paljon, mutta samat 5,5h +paussi+ 5,5h sallitaan, kun ajat Hangosta Inariin. Mikähän on direktiivin logiikka?
Tuo 5,5 tuntia tulee suoraan työaikalaista.

Ajo- ja lepoaika-asetus, joka sallii ajaa vain 4,5 tuntia kerralla, on työaikalakia tiukentava asetus, ja esimerkiksi kuorma-autoilijat noudattavat sitä. Kaupunkiliikenteen bussien ei tarvitse noudattaa ajo- ja lepoaika-asetusta, eikä siten käyttää piirturiakaan, koska reitin yhden suunnan pituus päästä päähän on alle 50 kilometriä.

Ilmeisesti on laskettu, että bussikuskeilla tulee jaloittelutaukoja päätepysäkeillä noin puolen tunnin välein. Joskus tuleekin, joskus ei. Eilen mulla oli eräällä päätepysäkillä jopa 30 minuuttia aikaa seuraavaan lähtöön (työaika juoksi, minä istuin McDonald'sissa), mutta se on tietenkin harvinaista. Viiden tunnin rupeamat ovat tosin harvinaisia nekin.

Tuo on ainoa perustelu, jonka tähän hätään keksin. Direktiiveissä olisi paljon säätämisen varaa esimerkiksi ajokorttiluokkien kohdalla: jos rekkakuski saa ajaa BECE-kortillaan täyspitkää yhdistelmää, mutta ei kymmenpaikkaista pakettiautoa (D1-luokka), on jossain jotain mätää.

Elemosina

Linkkaanpas tännekin viimeisimmän ulkomaalaistaustaisen bussikuskin pahoinpitelyn.

QuoteBussikuski joutui pahoinpitelyn uhriksi myöhään perjantai-iltana Helsingin Herttoniemessä, kun hän yritti estää tupakkaa polttanutta ja olutta juonutta nuorisojoukkoa nousemasta bussiin.

Seitsemän tai kahdeksan nuorta miestä yritti nousta linjan 81 bussin kyytiin Kettutiellä kello 23.20. Alle 40-vuotias mieskuski yritti estää nuoria tulemasta kyytiin, jolloin nämä alkoivat lyödä häntä ja kävivät kurkkuun kiinni.

Rikosylikonstaapeli Mika Myöhänen Helsingin poliisista kertoo, että uhri selvisi pahoinpitelystä lähinnä pintanaarmuin.

- Hän valitti kipua kasvoissaan, kaulassaan ja oikeassa kädessään. Häntä oli lyöty kasvoihin ja käteen, Myöhänen sanoo.

Kuljettaja kertoi paikalle tulleelle poliisipartiolle, että nuorista pari-kolme oli käynyt aktiivisesti hänen kimppuunsa ja muut häärineet lähinnä taustalla. Nuoret olivat lisäksi ilmeisesti heittäneet bussia pulloilla, koska tuulilasi oli vaurioitunut. Siinä oli pyöreä iskemäjälki, josta lasi oli säröillä.

Bussissa oli tapahtumahetkellä ainakin yksi matkustaja. Häntä ei tiettävästi uhattu, eikä hän mennyt väliin miesten pahoinpidellessä kuskia.

- Se on ihan tervettä itsesuojeluvaistoa, kun 7-8 nuorta käy kuumana, Myöhänen kommentoi.

Tilanne raukesi, kun poliisi saapui paikalle. Nuoret pakenivat juosten Portimopolun kautta, eikä heitä tavoitettu usean poliisipartion etsinnöistä huolimatta.

- Partio sai näköyhteydenkin, mutta heillä oli sen verran etumatkaa, että pääsivät karkuun.

Bussikuskin pahoinpidelleet nuoret olivat ilmeisesti suomalaisia. Kuski on ulkomaalaistaustainen, mutta poliisi ei usko tekoon liittyvän rasistisia motiiveja.

- He olivat vain suivaantuneet, kun eivät päässeet bussiin, Myöhänen sanoo.

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/nuoret_hakkasivat_bussikuskin-poliisi_kaipaa_havaintoja/

Tässä keskustelussa todettu yhtälö (bussikuski+känniset nuoret+yöbussi=pahoinpitely) toimii taas.
Asialle pitää saada tehtyä jotain, bussikuskien turvallisuus työssään on taattava. Minusta ei kenenkään pidä kuvitella että näin saa toimia ihan omaksi huvikseen ilman seuraamuksia.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Elemosina

Kiinni ovat jääneet kaksi nuorta miestä jotka hakkasivat bussikuskin helmikuussa 2011. Saavat syytteen törkeästä pahoinpitelystä.

QuoteKaksi nuorta miestä saa syytteen 36-vuotiaan bussinkuljettajan törkeästä pahoinpitelystä Helsingissä.

Kuljettaja pahoinpideltiin viime helmikuussa Elielin aukiolla. Hän joutui teho-osastolle.

Kuljettajaa lyötiin nyrkein ja häntä pidettiin myös kaulaotteessa. Poliisi on kuvaillut väkivaltaa silmittömäksi. Kun kuski oli maassa, häntä potkittiin päähän.

Kuljettaja sai vakavia päävammoja. Pahoinpitely kesti noin minuutin. Nuoret saatiin kiinni paikallisjunasta.

Aluksi juttua tutkittiin epäiltynä tapon yrityksenä. Myöhemmin rikosnimike muuttui epäillyksi törkeäksi pahoinpitelyksi.

Tapaus sai alkunsa, kun nuoret menivät liikkeelle lähteneen bussin eteen. Kun kuljettaja huomautti asiasta, pahoinpitely alkoi.
---

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/bussikuskia-hakanneille-syyte-torkeasta-pahoinpitelysta/art-1288411524647.html

Olavi Mäenpää on tutkinut pahoinpitelijöiden taustoja:
http://olavimaenpaa.vuodatus.net/blog/2832309
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730


JoKaGO

Quote from: Elemosina on 02.09.2011, 10:56:14
Olavi Mäenpää on tutkinut pahoinpitelijöiden taustoja:
http://olavimaenpaa.vuodatus.net/blog/2832309

Joko muuten Varamiespalvelun uutta päällikköä on vaadittu tuomitsemaan bussikuskien pahoinpitelyt ja sanoutumaan niistä irti? Ai niin, eihän hän tuominnut edes mikkihiiriveljensä uhkausta "neekeriukkoa" kohtaan, sori! Eihän irtisanoutuminen koske kokoomuslaisia, ainoastaan Perussuomalaisia.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.