News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Hallitusohjelma julkistettu

Started by juge, 17.06.2011, 20:16:39

Previous topic - Next topic

juge

Osmo Soininvaara: "Pakolaistulva Afrikasta on vasta tulossa"

juge

#1
Maahanmuutto

Maahanmuuttajat ovat pysyvä ja tervetullut osa suomalaista yhteiskuntaa. Hallitus pitää maahanmuut-tajien kotoutumista ja syrjinnän torjuntaa keskeisenä toimintana tällä hallituskaudella. Hallituksen tavoitteena on maahanmuuttopolitiikan linja, joka tukee suvaitsevan, turvallisen ja moniarvoisen Suomen rakentamista sekä lisää Suomen kansainvälistä kilpailukykyä.

Maahanmuuton tulevaisuus 2020 -strategia päivitetään. Hallituksen tavoitteena on turvata hallitut työmarkkinat sekä yhtäläiset oikeudet työntekijöille kansainvälistyvillä ja avoimilla työmarkkinoilla. Hallitus pyrkii maahanmuuttajien työllisyysasteen nostamiseen, vaikuttavampaan kotouttamispolitiikkaan, turvapaikkahakemusten nopeampaan käsittelyyn ja tehokkaaseen syrjinnän torjumiseen.
Suomi toimii aktiivisesti EU:n yhteisen turvapaikka- ja maahanmuuttopolitiikan aikaansaamiseksi. Hallitus toimii myös syvemmän pohjoismaisen yhteistyön puolesta maahanmuuttoasioissa.

Säilytetään nykyinen työvoiman saatavuusharkinta ja tehostetaan työmarkkinoiden valvontaa. Seurataan Ruotsin kokemuksia, jossa saatavuusharkintaa on osittain purettu.

Arvioidaan maassa olevan ulkomaisen työvoiman määrä sekä työvoiman tuleva tarve ja kehitetään rekrytoinnin pelisääntöjä jatkossa toimialakohtaisesti valtiovallan ja työmarkkina- sekä yrittäjäjärjestöjen yhteisissä neuvotteluissa. Ulkomaisten työntekijöiden rekrytoinnin tulee olla eettisesti kestävää.

Valvovien viranomaisten, kuten työsuojelun, verohallinnon ja keskusrikospoliisin, resursseja vahvistetaan. Ulkomaalaistarkastajien määrää lisätään harmaan talouden torjuntaohjelman mukaisesti.

Kiintiöpakolaispolitiikkaa jatketaan vakiintuneen tasoisena yhteistyössä YK:n pakolaisjärjestön UNHCR:n kanssa.

Valtio ja kunnat laativat yhteistyösopimuksen, jolla pyritään pakolaisten ja myönteisen päätöksen saa-neiden turvapaikanhakijoiden hallittuun ja systemaattiseen sijoittamiseen kuntiin. Yhteistyösopimusta laadittaessa hyödynnetään niiden kuntien esimerkkiä, joilla on positiivisia kokemuksia kiintiöpakolais-ten vastaanottamisesta, sekä järjestöjen hankkeita, joilla on edistetty maahanmuuttajien ja kantaväestön positiivista vuorovaikutusta sekä maahanmuuttajien kotoutumista.

Kannustavan yhteistyömallin tueksi laaditaan suunnitelma kuntakorvausten tason nostamiseksi vaiheit-tain vastaamaan kustannuskehitystä.
Hallitus tukee kansainvälisen yhteisön toimintaa globaaliin ilmastopakolaisuuteen varautumisessa. Suomi pyrkii edistämään elämiseen liittyviä edellytyksiä maissa, joissa on maastamuuttopainetta.

Suomi osallistuu aktiivisesti EU:n yhteisen turvapaikkapolitiikan kehittämiseen inhimillisemmäksi ja toimivammaksi. EU:n yhteistyötä laittoman maahanmuuton lähtö- ja kauttakulkumaiden kanssa tiivistetään. Hallitus toimii sen puolesta, että laittomasti Eurooppaan saapuneet kolmansien valtioiden kan-salaiset ja turvapaikanhakijat saavat asianmukaisen kohtelun ja ylläpidon siinä jäsenvaltiossa, johon he ensiksi saapuvat.

Turvapaikkahakemusten käsittelyn nopeuttamiseksi varmistetaan riittävä käsittelijöiden määrä, tehostetaan yhteistyötä ja otetaan käyttöön maahanmuuttoviranomaisten moniviranomaismalli MPR eli maahanmuuttoviraston, poliisin ja rajavartiolaitoksen yhteistoiminta -malli. Vastaanoton kokonaiskus-tannuksia sopeutetaan turvapaikanhakijoiden määrää ja käsittelyaikojen lyhenemistä vastaavasti.

Kielteisestä turvapaikkapäätöksestä johtuvat käännytykset pannaan toimeen nykyistä nopeammin. Suomi pyrkii saattamaan voimaan kahdenvälisiä palautussopimuksia sellaisten maiden kanssa, joissa olosuhteet ovat parantuneet ja turvapaikanhakijoiden paluu alkuperämaihin on mahdollista.

Alaikäisten yksintulleiden turvapaikanhakijoiden säilöön ottaminen kielletään. Kehitetään säilöönoton vaihtoehtoja. Jokaisella vastaanoton piirissä olevalla lapsella on oikeus koulunkäyntiin. Kiirehditään uudistusta turvapaikkamenettelyssä olevien erityisestä henkilötodistuksesta.

Suomen perheenyhdistämiskäytäntöjen tulee olla samansuuntaisia muiden Pohjoismaiden kanssa. Selvitetään tehtyjen perheenyhdistämissäännösten muutosten vaikutuksia. Tältä pohjalta kansainvälistä suojelua saaneiden perheenyhdistämisen kriteereitä voidaan tarkentaa EU:n perheenyhdistämisdirektiivin säännökset huomioon ottaen niin, että ehtoihin sisältyy täysi-ikäisille perhettä kokoaville kohtuullinen asunto- ja toimeentuloedellytys.

Vahvistetaan kaikin keinoin maahanmuuttajien kiinnittymistä suomalaiseen työelämään. Tavoitteeksi asetetaan maahanmuuttajien työllisyysasteen nostaminen ja työttömyyden puolittaminen. Erityistä huomiota kiinnitetään niihin ryhmiin, joiden työllisyysasteet ovat matalat.

Luodaan järjestelmä, joka tukee ja kannustaa sekä työnantajia että työntekijöitä työn ohessa tapahtuviin suomen tai ruotsin kielen opintoihin.

Hallitus huolehtii kotouttamislain toimeenpanossa määrärahojen kohdentamisesta pääluokissa niin, että riittävät määrärahat kotouttamistoimenpiteiden tehostamiseen varmistuvat.

Vuonna 2013 päättyvän Osallisena Suomessa -hankkeen tuloksia seurataan ja tulosten perusteella tehdään johtopäätökset kotouttamiskoulutuksen tehokkuudesta, toimivuudesta ja muutostarpeista.

Tavoitteena on ulottaa kielikoulutus myös maahanmuuttajien ammatilliseen koulutukseen. Tehostetaan maahanmuuttajien pääsyä kotoutumiskoulutukseen ja kielenopetukseen koko maassa. Erityisesti kiinnitetään huomiota opiskelijoiden sekä kotiäitien kielikoulutukseen ja riittävän monitasoiseen kielikoulutuksen tarjontaan. Maahanmuuttajien tietoisuutta suomalaisen yhteiskunnan toiminnasta ja perusoikeuksista vahvistetaan kotoutumiskoulutuksessa. Varmistetaan nuorten maahanmuuttajien koulu-tuksen ja tukitoimenpiteiden saatavuus.

Maahanmuuttajataustaisten opettajien kelpoisuusvaatimuksiin ja pätevöitymiseen Suomessa kehitetään joustavia ja tapauskohtaisia ratkaisuja. Ulkomaisten tutkintojen tunnustamista ja pääsyä jatko- tai täydennyskoulutukseen sujuvoitetaan.
Vahvistetaan maahanmuuttaja- ja kotouttamistyötä tekevien järjestöjen toimintaedellytyksiä. Kolmannen sektorin kykyä ja mahdollisuuksia osallistua maahanmuuttajien neuvontaan ja koulutukseen parannetaan.

Maahanmuuttaja-asiakkaiden erityistarpeet huomioidaan yritysneuvonnassa sekä käynnistettävissä yrittäjyysohjelmissa.

Julkiselle sektorille käynnistetään oma rekrytointi- ja tutorointiohjelma, jonka yksi tärkeä kohderyhmä on maahanmuuttajaväestö.

Jatketaan pääkaupunkiseudun aiesopimusten käyttöä kokonaisvaltaisemman kotouttamispolitiikan aikaansaamiseksi. Aiesopimuksiin sisällytetään työllisyyden, kotoutumisen ja koulutuksen vahvistamista. Selvitetään, millä tavalla seudun ongelmallisiin alueisiin kohdistuvien muiden toimenpiteiden vaikuttavuutta voidaan kehittää ja yhdistää aiesopimuksia syventämällä.

Maahanmuuttajien asumisessa huolehditaan kohtuuhintaisten vuokra-asuntojen riittävästä tarjonnasta ja tasapainoisesta sekä kattavasta seudullisesta jakautumisesta.

Kaupunkiseutujen kehittämisessä on harjoitettava positiivista erityiskohtelua. Määrärahoja kohdennetaan alueille, joilla on korkea työttömyys, paljon vuokralla asuvia ihmisiä ja korkea maahanmuuttajien osuus väestöstä.

Maahanmuuton tilastointi- ja tutkimustoimintaa tulee selkeyttää ja tehostaa. Selvitetään maahanmuuton osaamiskeskuksen perustamisen edellytykset.

Maahantuloon liittyvät asiat kootaan sisäministerin vastuulle. Kotouttamistoimien johto kootaan työministerin vastuulle ja poikkihallinnollista yhteistoimintaa vahvistetaan. Hallituskaudella arvioidaan kotouttamisen hallinnon toimivuus, rakenne ja kehittämistarpeet.
Osmo Soininvaara: "Pakolaistulva Afrikasta on vasta tulossa"

matkamasentaja

"Maahanmuuttajien asumisessa huolehditaan kohtuuhintaisten vuokra-asuntojen riittävästä tarjonnasta ja tasapainoisesta sekä kattavasta seudullisesta jakautumisesta.
Kaupunkiseutujen kehittämisessä on harjoitettava positiivista erityiskohtelua".

Nyt se positiivinen syrjintä on käsky eikä mahdollinen kiertotie.

TH

Tuo perheenyhdistämisjuttu, josta oli kai jo aiemmin sovittu, lienee ainoa todellinen järkevöitys tuossa. Kuntakorvausten tason nostaminen lisää turvapaikkabisnestä.

Maahanmuuttoasiat tulevat ilmeisesti sitten Räsäsen vastuulle, mikä on ainakin ennalta arvioiden ihan hyvä juttu lähtökohdat huomioiden.

Iloveallpeople

QuoteMENOSÄÄSTÖT
vaikutus valtion menoihin vuositasolla vuonna 2015

Maahanmuuttopolitiikan tehostaminen,
nopeutetaan viranomaiskäsittelyä - 20 milj. euroa
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Tasapainorealisti

Quote from: Iloveallpeople on 17.06.2011, 20:31:39
QuoteMENOSÄÄSTÖT
vaikutus valtion menoihin vuositasolla vuonna 2015

Maahanmuuttopolitiikan tehostaminen,
nopeutetaan viranomaiskäsittelyä - 20 milj. euroa
Näköjään toteutuu tiukentuva maahanmuuttopolitiikka hallituksessa myös ilman Perussuomalaisia, ja täten viime hallituksen päätösten suunnan jatkuvuus tämän osalta säilyy.

Alfresco

#6
Quote from: juge on 17.06.2011, 20:21:28
Maahanmuutto

Maahanmuuttajat ovat pysyvä ja tervetullut osa suomalaista yhteiskuntaa.

Tuossa on aika paljon peruslitaniaa ja liirumlaarumia, jota RKP, vihermuppetit ja vassarit ovat haluneet mukaan. Rivien välistä voi myös havaita jonkinlaista realismiä mitä tulee maamukaaokseen ja tarvetta muutta suunta. Kuinka paljon jää epäselväski kun seuraavasa lauseessa kaikki kumotaan.

Sisäasianminsteriksi kaavaillaan kristillisiä (Räsästä?), jotka eivät ole ainakaan mokutusmielessä pahimmasta päästä. Maahanmuuttoministeriä ei tule lainkaan. Ilmeisesti mikään puolue ei halua Thorsin sekoilujen jälkeen tällaista kiviriippaa salkuksi.

citizen

Nyt kyllä vähän harmittaa, kun persut eivät ole hallituksessa  >:(


Tosin en usko sixpackin olevan pitkäikäinen. Uusien vaalien tullessa demarien kannatus laskee alle kepun  :)
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

MoonShine

Tämä on hallitusohjelman maahanmuutto-osion pahin moka, jota opposition on vastustettava viimeiseen hengenvetoon, sillä sen toteutuminen tietää Isänmaan tuhoa;

-Suomi toimii aktiivisesti EU:n yhteisen turvapaikka- ja maahanmuuttopolitiikan aikaansaamiseksi. Hallitus toimii myös syvemmän pohjoismaisen yhteistyön puolesta maahanmuuttoasioissa.-


Saksaa ja Ranskaa ei saa päästää missään vaiheessa määräämään Suomeen tulevien mamujen kiintiöitä.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Alfresco

Quote from: citizen on 17.06.2011, 20:37:23
Nyt kyllä vähän harmittaa, kun persut eivät ole hallituksessa  >:(

Samat sanat. Tässä olisi ollut paljon työsarkaa persuille.

QuoteTosin en usko sixpackin olevan pitkäikäinen. Uusien vaalien tullessa demarien kannatus laskee alle kepun  :)

Mitään ennenaikaisia vaaleja ei tule. Tämä paketti on neuvoteltu sellaiseksi ettei ole mitään riskiä hallituksen hajoamisesta.

Kokonaisuudessan hallitusohjelma ei ole katastrofi kuten olisin ennakkotietonen perusteella olettanut. Kokoomus on onnistunut taloudellisella puolella torppaamaan vassarien villeimmät ylilyönnit. Vassarit taas ovat saaneet mukaan joitain ihan hyviä harmaan talouden ja työmarkkinoiden parantamisjuttuja kuten rakenustyömaiden henkilökunnan rekisteröinnin ja vastaavaa.

Maahanmuutossa on havaittavissa jonkinilaista nuiviintumista mutta mitään takeita linjan kiristymisestä ei ole. Onneksi ollaan sentään havaittu katastrofaalinen mamujen työllsisyystilanne ja edes pistetty se paperille. Samalla hallitusohjelmassa kuitenkin luvataan lisää rahan törsäämistä multikultijärjestöille ja muulle huuhaalle.

Sisäasianministeri lienee ratkaiseva tekijä tässä mamusotkussa. Salkku meni kristillisille ja nyt olisikin hyvä jos persut voisi oppositiosta tukea heitä maahanmuuton kiristämisessä.

Reich

Päivi Räsänen on vaihtoehdot huomioiden hyvä valinta maahanmuuttoministeri. Suurin osa maahanmuutto-ohjelmassa on toivottavasti vain vihreiden, vasurien ja RKP:n miellyttämiseen suunnattua sanahelinää. Perheenyhdistämiskäytäntöjen tiukentaminen toteutetaan kuten pitää ja todennäköisesti muutkin porsaanreiät tukitaan jatkossa paljon Thors-aikaa nopeammin ja tehokkaammin. Positiivinen erityiskohtelu ja muut hyysäystoimet vain lisäävät kansalaisten tyytymättömyyttä ja sitä kautta takaavat superjytkyn 2015.

Oikeastaan ainoa todella karmea linjaus on toimivallan luovuttaminen EU:lle maahanmuuttoasioissa. Toivottavasti Räsänen näyttää kyntensä eikä suostu tässä asiassa toimimaan Suomen ja kristinuskon edun vastaisesti.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

Kelatiini

#11
Hyviä asioita näkyy olevan käännyttämisen nopeutus ja tarkastajien ja käsittelijöiden määrän kasvatus.

QuoteMaahanmuuttaja-asiakkaiden erityistarpeet huomioidaan yritysneuvonnassa sekä käynnistettävissä yrittäjyysohjelmissa.

Jännä nähdä mitä nämä erityis(rahan)tarpeet ovat ja kuinka paljon näihin yrittäjyysohjelmiin järjestetään rahaa.

..ja keille raha tulee menemään pelkän työllisyysasteen parantamisena tilastoissa:

QuoteVahvistetaan kaikin keinoin maahanmuuttajien kiinnittymistä suomalaiseen työelämään. Tavoitteeksi asetetaan maahanmuuttajien työllisyysasteen nostaminen ja työttömyyden puolittaminen. Erityistä huomiota kiinnitetään niihin ryhmiin, joiden työllisyysasteet ovat matalat.

Voin lyödä vaikka vetoa, niin parin vuoden päästä on sompuilla yrityksiä kirjoilla huomattavasti enemmän kuin nyt ja se on pelkästään ostettua tilastoa.

Eikös tämän voisi tulkita suoraan suojatyöpaikoiksi mamuille kunnissa:
QuoteKaupunkiseutujen kehittämisessä on harjoitettava positiivista erityiskohtelua. Määrärahoja kohdennetaan alueille, joilla on korkea työttömyys, paljon vuokralla asuvia ihmisiä ja korkea maahanmuuttajien osuus väestöstä.

Mitä muuten tämä käytännössä tarkoittaa:
QuoteMaahanmuuttajien asumisessa huolehditaan kohtuuhintaisten vuokra-asuntojen riittävästä tarjonnasta ja tasapainoisesta sekä kattavasta seudullisesta jakautumisesta.

...valtion tukia urakoitsijoille?
"There is an assumption that those who attend sharia courts do so voluntarily and that unfair decisions can be challenged. [...] In reality, women are often pressured by their families into going to these courts..."

http://www.guardian.co.uk/law/2010/jul/05/sharia-law-religious-courts

Alfresco

Quote from: Kelatiini on 17.06.2011, 20:50:22
Mitä muuten tämä käytännössä tarkoittaa:
QuoteMaahanmuuttajien asumisessa huolehditaan kohtuuhintaisten vuokra-asuntojen riittävästä tarjonnasta ja tasapainoisesta sekä kattavasta seudullisesta jakautumisesta.

Sitä, että mamut jatkossa ohittavat ihan virallisestikin kantikset asuntojonoissa.

RTT

QuoteSuomi toimii aktiivisesti EU:n yhteisen turvapaikka- ja maahanmuuttopolitiikan aikaansaamiseksi. Hallitus toimii myös syvemmän pohjoismaisen yhteistyön puolesta maahanmuuttoasioissa.
--
Suomi osallistuu aktiivisesti EU:n yhteisen turvapaikkapolitiikan kehittämiseen inhimillisemmäksi ja toimivammaksi. EU:n yhteistyötä laittoman maahanmuuton lähtö- ja kauttakulkumaiden kanssa tiivistetään. Hallitus toimii sen puolesta, että laittomasti Eurooppaan saapuneet kolmansien valtioiden kansalaiset ja turvapaikanhakijat saavat asianmukaisen kohtelun ja ylläpidon siinä jäsenvaltiossa, johon he ensiksi saapuvat

Maahantuloon liittyvät asiat kootaan sisäministerin vastuulle. Kotouttamistoimien johto kootaan työministerin vastuulle ja poikkihallinnollista yhteistoimintaa vahvistetaan.
Maahanmuuttopolitiikan ulkoistaminen on ilmeisesti annettu EU-ministeri Stubbin vastuulle, Räsänen hoitaa "vain" ns. juoksevia asioita.

Jaakko Sivonen

#14
Quote from: HallitusohjelmaSuomi toimii aktiivisesti EU:n yhteisen turvapaikka- ja maahanmuuttopolitiikan aikaansaamiseksi. Hallitus toimii myös syvemmän pohjoismaisen yhteistyön puolesta maahanmuuttoasioissa.

Hallituspuolueet siis sitoutuvat tuhoamaan Suomen itsenäisyyden. Ne haluavat, että Bryssel päättää vastaisuudessa, tuleeko Suomeen vuosittain 20 000 vai 30 000 kehitysmaalaista turvapaikanhakijaa täysihoitoon.

Quote from: HallitusohjelmaKaupunkiseutujen kehittämisessä on harjoitettava positiivista erityiskohtelua.

Hallituspuolueet siis sitoutuvat harjoittamaan järjestelmällistä rasistista syrjintää suomalaisia vastaan ja tekemään kantaväestöstä virallisestikin toisen luokan kansalaisia. Hallitus nostaa "kunniakansalaisiksi" maahanmuuttajat, joiden privilegiot ovat aina etusijalla. Meille taas suunnitellaan ilmeisesti nöyrien palvelijoiden roolia.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

John

EU:n yhteistä turvapaikkapolitiikkaa koskeva kirjaus pitäisi olla täsmälleen päinvastainen. Kusessa ollaan.

orientexpressen

Quote from: hallitusohjelma
Suomi pyrkii saattamaan voimaan kahdenvälisiä palautussopimuksia sellaisten maiden kanssa, joissa olosuhteet ovat parantuneet ja turvapaikanhakijoiden paluu alkuperämaihin on mahdollista.

Jos tämä tarkoittaa Ruotsin malliin palautussopimusta Irakin kanssa, niin sillä on iso vaikutus tulijamääriin. Tämän vuoden neljän ensimmäisen kuukauden aikana 39% oleskeluluvan saaneista turvapaikanhakijoista oli irakilaisia (viime vuonna 34%).
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

Brandöt

Katainen: tämä on vastuunkantajien hallitus.  :facepalm:

Urpilainen: kansa halusi muutosta, ja nyt saa sitä.  :facepalm:

Mulla meinasi mennä iltateet moneen otteeseen väärään kurkkuun, kun katselin tuota tiedoitustilaisuutta eduskunnasta. Kaikista pahinta ehkä on se, että Astrid Thors:ista on mahdollisesti tulossa oikeusministeri.  :facepalm:

Ja Alfresco; kymmenennen kerran: hallituskaudella voi tulla eteen monia sellaisia tilanteita, joiden hoidon kannalta eduskunta voi äänestää ja äänestäessään osoittaa epäluottamusta hallitukselle. Jos näin tapahtuu, hallitus kaatuu. Tämä nyt neuvoteltu hallitusohjelma on tehty nopeasti hutaisten ja tehty todella väljäksi yksityiskohtia kaihtaen. Tulevalla hallituskaudella saatetaan nähdä vielä monta tilannetta, missä hallitus on keskenään eripurainen - vahva oppositio pitää huolta siitä, että hallituspuolueet pysyvät ruodussa. Mutta ei siitä sen enempää, olemme jo keskustelleet tästä, ja tiedän, että olet kanssani eri mieltä.  ;) Nyt vain annetaan ajan kulua ja katsotaan mitä tosiasiassa tapahtuu.

Riukulehto

Quote from: Brandöt on 17.06.2011, 21:02:56
Kaikista pahinta ehkä on se, että Astrid Thors:ista on mahdollisesti tulossa oikeusministeri.  :facepalm:

Oikeusministerin pitäisi olla selväsanainen, jonka puheesta saa selvää. Eihän tämä ressukka osaa edes puhua Suomen kieltä ymmärrettävästi.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

gloaming

Quote from: TH on 17.06.2011, 20:31:22
Tuo perheenyhdistämisjuttu, josta oli kai jo aiemmin sovittu, lienee ainoa todellinen järkevöitys tuossa. Kuntakorvausten tason nostaminen lisää turvapaikkabisnestä.

Jos toissijaisen suojelun perusteella oleskeluluvan saaneiden perheenyhdistämiseen tosiaan tulee jonkinlainen merkittävä itsenäisen toimeentulon edellytys, yhdessä matkakustannusten siirtymisen hakijan maksettaviksi supistavat vaikutukset turvapaikanhakija- ja perheenyhdistämismääriin ovat varsinkin Somalian, Afganistanin ja Irakin osalta potentiaalisesti merkittävät.

Quote from: JohnEU:n yhteistä turvapaikkapolitiikkaa koskeva kirjaus pitäisi olla täsmälleen päinvastainen. Kusessa ollaan.

On lopulta hyvin vaikea ennustaa, millaiseksi EU:n yhteinen turvapaikkapolitiikka muodostuu, jos sitä nyt ylipäätään saadaan aikaiseksi. Voi olla tiukempikin kuin Suomen nykyinen käytäntö. On totta, että ns. taakanjaossa Suomella on esitetyillä jakokriteereillä (väkiluku, pinta-ala, bkt/capita) vain ja ainoastaan hävittävää. Tässä mielessä on käsittämätöntä, että Suomi on itse ajamassa yhteisen turvapaikkapolitiikan käyttöönottoa.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

requiem

Mediamaksun vastaisku?

QuoteYle iloinen: Yhtiön rahoitus luvataan turvata – Lupatarkastuksista luovutaan

...

Hallitus uudistaa Ylen rahoituksen mallin ja keräystavan eduskuntaryhmien yhteisen maaliskuussa 2010 hyväksytyn kannanoton mukaisesti.

Hallitusohjelmaan on kirjattu muun muassa televisiolupatarkastuksista luopuminen. Tämä enteilisi sitä, että televisiolupa on muuttumassa suunnitelluksi mediamaksuksi, joka on pakollinen kaikille.
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

AuggieWren

WTF tämä tarkoittaa (Iltaläpyskästä poimittua):
Quote8. Työntekoon kannustetaan siten, että pienituloisten ihmisten tuloverotusta kevennetään ja ansiotuloverotusta korotetaan.

Ja tämä on kyllä vaalitulos sekä lähes kaikkien puolueiden kentän kannat huomioon ottaen jo härskiä:
Quote17. Pääministerin johdolla laaditaan kansalliskielistrategia, kaksikielisyyttä vahvistetaan.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Alfresco

Quote from: Brandöt on 17.06.2011, 21:02:56
Ja Alfresco; kymmenennen kerran: hallituskaudella voi tulla eteen monia sellaisia tilanteita, joiden hoidon kannalta eduskunta voi äänestää ja äänestäessään osoittaa epäluottamusta hallitukselle. Jos näin tapahtuu, hallitus kaatuu.

Lopeta jo jankuttaminen utopistisilla kuvitelmillasi. Ei hallitus tule äänestämään itseään vastaan. Ota ystävällisesti selvää miten eduskuntalaitos toimii niin ei tarvitse vaeltaa pimeässä.

citizen

Quote from: John on 17.06.2011, 20:58:49
EU:n yhteistä turvapaikkapolitiikkaa koskeva kirjaus pitäisi olla täsmälleen päinvastainen. Kusessa ollaan.

Jep. Ilmankos maahanmuuttoministeristä luovuttiin. Maa aiotaan lakkauttaa, mutta verotus sen sijaan kiristyy.
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

Alfresco

Quote from: citizen on 17.06.2011, 21:19:47
Quote from: John on 17.06.2011, 20:58:49
EU:n yhteistä turvapaikkapolitiikkaa koskeva kirjaus pitäisi olla täsmälleen päinvastainen. Kusessa ollaan.

Jep. Ilmankos maahanmuuttoministeristä luovuttiin. Maa aiotaan lakkauttaa, mutta verotus sen sijaan kiristyy.

Näyttää siltä, että Stubbista tehtiin de facto maahanmuuttoministeri. Hänhän saa EU-ministerin salkun ja mamuasiat haluataan siirtää EU:n päätettäväksi. :facepalm: Thorssi vielä oikeusministeriksi säätämään vihalakeja ja sensuroimaan kritiikin niin eihän tämä voi tarkoittaa muuta kun v!*@n katastrofia!!!  :facepalm: :facepalm:

Brandöt

Quote from: Alfresco on 17.06.2011, 21:15:52
Lopeta jo jankuttaminen utopistisilla kuvitelmillasi

Kuka täällä jankuttaa joka ikisessä aihetta edes kaukaisesti sivuavassa ketjussa tätä samaa asiaa?

Hallitus on 6 keskenään hyvin erimielistä puoluetta; eduskunnan äänestäessä asiasta X, voi hyvin käydä niin, että esimerkiksi vasemmistopuolueet äänestävät eri tavalla, kun perinteisesti oikeistopuolueet äänestävät (ideologiathan ovat toisistaan eroavia). Jos näin ei käy, aika moni hallituksessa istuvista puolueista on myynyt periaatteensa ja se kostautuu tulevissa vaaleissa (olivat ne sitten 4 vuoden kuluttua, tai aiemmin).

Tomi

Quote from: Reich on 17.06.2011, 20:50:05
Päivi Räsänen on vaihtoehdot huomioiden hyvä valinta maahanmuuttoministeri. Suurin osa maahanmuutto-ohjelmassa on toivottavasti vain vihreiden, vasurien ja RKP:n miellyttämiseen suunnattua sanahelinää. Perheenyhdistämiskäytäntöjen tiukentaminen toteutetaan kuten pitää ja todennäköisesti muutkin porsaanreiät tukitaan jatkossa paljon Thors-aikaa nopeammin ja tehokkaammin. Positiivinen erityiskohtelu ja muut hyysäystoimet vain lisäävät kansalaisten tyytymättömyyttä ja sitä kautta takaavat superjytkyn 2015.

Oikeastaan ainoa todella karmea linjaus on toimivallan luovuttaminen EU:lle maahanmuuttoasioissa. Toivottavasti Räsänen näyttää kyntensä eikä suostu tässä asiassa toimimaan Suomen ja kristinuskon edun vastaisesti.
Nyt onkin hyvä tilaisuus lisätä pakolaispolitiikkaan se lisäys, että otetaan huomioon kuinka henkilön kulttuuri soveltuu tänne (otetaan enemmän vainottuja kristittyjä Suomeen, koska he sopeutuvat Suomeen paremmin kuin muslimit). Tämä ei ole rasistinen väite, vaan selvä tosiasia. Mieluummin KD:lle kuin jollekin Vihreälle tai RKP:n jäsenelle.

Jaakko Sivonen

Quote from: AuggieWren on 17.06.2011, 21:15:10
Ja tämä on kyllä vaalitulos sekä lähes kaikkien puolueiden kentän kannat huomioon ottaen jo härskiä:
Quote17. Pääministerin johdolla laaditaan kansalliskielistrategia, kaksikielisyyttä vahvistetaan.

Tässä on todellakin kyse demokratiaa vihaavasta hallituksesta, joka on ilmeisesti ottanut oppaakseen Orwellin teoksen Vuonna 1984.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Tomi

Eurooppa-politiikka
Euroopan unioni on Suomelle luonteva poliittinen yhteisö, jonka kehittäminen vahvistaa Suomen vakautta, vaurautta ja turvallisuutta. Suomi on aktiivinen ja aloitteellinen Euroopan unionin jäsen. Suomi edistää kilpailukykyisen, sosiaalisesti oikeudenmukaisen ja tehokkaasti toimivan Euroopan unionin kehittymistä.
Hallitus tukee EU:n kehittämistä nykyisten perussopimusten tarjoamia mahdollisuuksia käyttäen. Suomi korostaa kaikkien jäsenvaltioiden yhtäläisiä oikeuksia ja velvollisuuksia, institutionaalista tasapainoa sekä komission itsenäistä asemaa. Yhteisöllisyyteen perustuva toimintatapa on paras tapa taata unionin vakaa ja tasapuolinen toiminta sekä demokratian toteutuminen. Hallitus tarkastelee eriytyvän integraation hankkeita tapauskohtaisesti. Lähtökohtana on, että Suomi pyrkii olemaan mukana unionin keskeisissä hankkeissa.
Suomen EU-politiikan tavoitteiden edistäminen vaatii määrätietoista ja kohdennettua vaikuttamisstrategiaa laajentuneessa unionissa, jossa hallitustenvälisyyden piirteet ovat voimistuneet. Hallitus määrittää EU-politiikan avaintavoitteet vuosittain ja sitoutuu niiden edistämiseen suhteessa EU-toimielimiin ja muihin jäsenvaltioihin. Hallitus antaa eduskunnalle EU-poliittisen selonteon, jossa käsitellään Suomen EU-politiikan periaatteet, tavoitteet ja menettelyt. Ahvenanmaan vaikuttamismahdollisuudet EU-asioissa turvataan.
Hallitus suhtautuu vakavasti kansalaisten Euroopan unionin toiminnasta esittämään kritiikkiin ja pitää kansalaisyhteiskunnan laaja-alaista osallistumista Eurooppa-asioiden käsittelyyn sekä niistä tiedottamista tärkeänä. Unionin ja sen kaikkien toimielinten toiminnan ja varainkäytön on oltava tehokasta ja avointa. Suomi toimii Euroopan unionin sosiaalisen ulottuvuuden vahvistamiseksi ja unionin legitimiteetin kehittämiseksi. Eurooppalaista yhteistyötä on lisättävä niissä asioissa, joissa yhdessä toimiminen tuottaa lisäarvoa tai on EU:n ulkoisen vaikuttamisen kannalta tärkeää. Samalla on toissijaisuusperiaatteen kunnioittamista vahvistettava ja pidättäydyttävä sellaisesta säätelystä, jonka tavoitteet voidaan saavuttaa yhtä hyvin tai paremmin kansallisella tasolla.
Hallitus toimii eurooppalaisen talouden vakauttamiseksi, kilpailukyvyn vahvistamiseksi, tuottavuuden ja muiden talouskasvun edellytysten sekä työllisyyden parantamiseksi ja tulevien taloudellisten kriisien ennaltaehkäisemiseksi. Suomi tukee EU:n sisämarkkinoiden loppuunsaattamista ja Eurooppa 2020 -strategian tavoitteita, erityisesti digitaalisten sisämarkkinoiden kehittämistä sekä yritystoiminnan ja työllisyyden edellytysten vahvistamista.

Suomi kiirehtii keinotteluluonteiseen toimintaan puuttuvan kansainvälisen rahoitusmarkkinaveron käyttöönottoa mahdollisimman kattavasti maantieteellisesti. Tavoitteena tulee olla globaali vero, mutta ensi vaiheessa kyseeseen voi tulla myös vain EU:n tasolla toimeenpantava järjestelmä.
Sisämarkkinoiden toiminnan tehostamisen on oltava sosiaalisesti kestävää. Suomi tavoittelee työmarkkinoiden toiminnan parantamista ja työntekijöiden työehtojen minimisuojan vahvistamista sosiaalipartnerien dialogin pohjalta. Hallitus toimii työntekijöiden yhdenvertaisuuden lisäämiseksi ja työehtojen heikentämisen estämiseksi.
Finanssi- ja velkakriisin toistuminen on ehkäistävä vakauttamalla finanssimarkkinoita kestävällä tavalla ja vahvistamalla erityisesti niiden läpinäkyvyyttä ja jäsenmaiden talouspolitiikan koordinaatiota edus-kunnan esittämät täsmennykset huomioiden. Suomen tiukentunut linja euromaiden talouskriisien hoitamiseen ja rahoitusjärjestelmän pelisääntöjen muutokseen on määritetty hallituksen esittämässä ja eduskunnan hyväksymässä päätöksessä (liite 3). Ennen yksittäisen päätöksen tekoa hallitus arvioi, ovatko Euroopan rahoitusvakausvälineen (ERVV) tai mahdollisesti perustettavan Euroopan vakausmekanismin (EVM) puitteissa tehtävät päätökset Suomen ja vaikeuksiin joutuneen maan kansalaisten kannalta perusteltuja ja onko odotettavissa, että kyseiselle maalle suunniteltu sopeutusohjelma auttaa sitä selviytymään ahdingosta. Sen mukaisesti Suomi hyväksyy Euroopan vakausmekanismin (EVM) perustamisen edellyttäen, että Suomen ehdot toteutuvat. Hallitus saattaa asian edellyttämän perussopimusmuutoksen eduskunnan käsittelyyn.
Suomi korostaa, että EU:n seuraavan rahoituskehyksen on heijastettava sekä julkisen talouden vaikeaa tilannetta että tarvetta vahvistaa talouskasvun ja työllisyyden edellytyksiä. Unionin budjetin kokoa ei voida merkittävästi kasvattaa tilanteessa, jossa jäsenvaltiot joutuvat sopeuttamaan kansallisia budjettejaan. Hallitus pitää tärkeänä, että budjetin sisällössä huomioidaan Eurooppa 2020 -strategian dynaamiset painotukset ja siirretään painopistettä kohti kasvua, työllisyyttä, osaamista ja innovaatioita sekä sosiaalista oikeudenmukaisuutta ja ympäristön tilaa edistäviä toimenpiteitä. Hallitus tehostaa EU-rahastojen tarjoamien mahdollisuuksien hyödyntämistä kotimaassa. Jäsenvaltioiden maksuaseman tulisi perustua näiden varallisuustasoon. Neuvotteluja joidenkin jäsenmaiden erillisten maksualennusten poistamiseksi jatketaan. Hallitus on valmis tarkastelemaan komission esityksiä unionin uusiksi omiksi varoiksi.
Hallitus pitää tärkeänä, että EU:n alue- ja rakennepolitiikka luo edellytykset alueiden kestävälle taloudelliselle kehitykselle tavoitteena älykkään kasvun ja hyvinvoinnin edistäminen sekä sosiaalisen syrjäytymisen ehkäiseminen. Maataloustuotannon toimintaedellytyksistä on huolehdittava jatkossakin unionin kaikilla alueilla. Hallitus on sitoutunut EU:n yhteiseen tavoitteeseen ilmaston lämpenemisen rajoittamisesta kahteen asteeseen ja pyrkii sitovan kansainvälisen ilmastosopimuksen aikaansaamiseen vuonna 2011. Suomi tukee yhtenäisen eurooppalaisen energiamarkkinan toteuttamista, energiaverkon markkinalähtöistä kehittämistä ja energiatehokkuuden parantamista.
Suomi osallistuu yhtenäisen vapauden, turvallisuuden ja oikeuden alueen kehittämiseen, jotta kansa-laisten oikeudet toteutuisivat täysimääräisesti ja vaivattomasti heidän liikkuessaan ja työskennellessään toisissa jäsenmaissa. Schengen-sopimuksen merkitys vapaan liikkuvuuden takaajana on tärkeää turvata. Unionin rajavalvontayhteistyön vahvistaminen on välttämätöntä laittoman maahanmuuton, ihmiskaupan ja salakuljetuksen torjumiseksi. Hallitus tukee Tukholman ohjelmaan sisältyvää tavoitetta EU:n yhtenäisen turvapaikkajärjestelmän kehittämisestä. Hallitus työskentelee aktiivisesti EU:n liittymiseksi Euroopan ihmisoikeussopimukseen. Ihmisoikeuksien toteutumisen valvontaa kaikissa jäsen-maissa on vahvistettava romaneihin ja muihin vähemmistöihin kohdistetun syrjinnän torjumiseksi.
Suomi tukee EU:n ulkoisen toiminnan vahvistamista unionin laajaa keinovalikoimaa ja uutta ulkosuhdepalvelua hyödyntäen. Hallitus osallistuu aktiivisesti EU:n ulko- ja turvallisuuspoliittisen strategian kehittämiseen. Tavoitteena on EU:n vahvistaminen kansainvälisen politiikan toimijana, joka toimii yhtenäisesti kansainvälisissä järjestöissä ja sopimusneuvotteluissa. Unionin tulee olla aktiivinen toimija erityisesti lähialueillaan, suhteessa strategisiin kumppaneihin ja keskeisissä globaaleissa kysymyksissä.
Suomi pitää tärkeänä Euroopan unionin laajentumisen jatkamista yhteisesti sovittujen jäsenyyskriteerien pohjalta. Unionin naapuruuspolitiikkaa on kehitettävä ja ulkosuhderahoituksen painopistettä on pyrittävä tasapainottamaan unionin eteläisten ja itäisten lähialueiden välillä. Suomen kannalta EU:n itäisen kumppanuuden vahvistaminen on tärkeää.

Alfresco

#29
Quote from: Brandöt on 17.06.2011, 21:26:15
Quote from: Alfresco on 17.06.2011, 21:15:52
Lopeta jo jankuttaminen utopistisilla kuvitelmillasi

Kuka täällä jankuttaa joka ikisessä aihetta edes kaukaisesti sivuavassa ketjussa tätä samaa asiaa?

Nostat toistuvasti esiin tämän täysin epärealistisen enemmistöhallituksen kaatumisen mahdollisuuden. On ihan turha kuvitella, että suomalainen enemmistöhallitus alkaisi äänestämään itseään vastaan muuta kun äärimmäisessä poikkeustilanteessa. Tällaiset poikkeustilat ei ole näköpiirissä. Toiveet hallituksen kaatumisesta on oljenkorsi, joka ei tule viemään persuja mihinkään.

Jos vakavasti pidät esittämääsi skenaariota uskottavana, et ole edes lähelläkään perillä poliittisella kartallasi.