News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kirja: Opinnäyte: Ouarab Belaid Sami: Muslimimiehet Suomessa

Started by ihminen, 03.03.2011, 18:47:13

Previous topic - Next topic

ihminen

Ouarab Belaid Sami: MUSLIMIMIEHET SUOMESSA

"UUDESSA MAASSA KUKAAN EI YMMÄRRÄ MINUA YHTÄ HYVIN KUIN MAANMIEHENI"
https://publications.theseus.fi/bitstream/handle/10024/15171/Ouarab_Sami.pdf?sequence=1

Opinnäytetyö jossa haastateltu viittä muslimi miestä siitä miten ovat sopeutuneet/halunneet sopeutua suomalaiseen yhteiskuntaan. Aluksi taustaa maahanmuutosta ja islamista, ihan hyvä paketti perustietoa asiasta. Työn kirjoittaja on itsekkin muslimi.

Haastateltuja huono suomalainen yhteiskunta oli kohdellut kaltoin ja se oli osittain heikentänyt halukkuutta sopeutua länsimaalaiseen eloon.

Sivusta 31 eteenpäin mielenkiintoista luettavaa, sivulla 33 kuvaukset haastatelluista miehistä ja sivulta 36 eteenpäin löytyy tutkimustulokset.

"Kävin kerran poliisiasemalle uusimassa viisumiani, siellä oli täynnä
pelkkiä muslimeja, viranomaiset tietävät että suurin osa maahanmuuttajista
on muslimeita ja heidän täytyy koko ajan uusia viisumia,
sen takia meille annetaan huonoa palvelua ja siksi joutuu odottamaan
tunteja ennen oman vuoron tuloa! Huusin poliiseille, ja poistuin
paikalta!"
Sivu 40

Pohdinta osiossa sivu 43 todetaan seuraavaa:

"Tutkimustyöprosessini ja ohjaamieni miesryhmien kautta olen yhä vakuuttuneempi
siitä, että muslimimiesten on vaikea sopeutua suomalaiseen yhteiskuntaan.
He tarvitsevat apua, jotta voivat oppia ymmärtämään uutta ympäristöään.
Rasismilla ja kielteisillä kuvilla islamista on myös osuutta integroitumiseen.
Uusien rasismia mittaavien tutkimusten mukaan 28 % suomalaisista on ainakin
osittain sitä mieltä, että islam uhkaa suomalaista kulttuuria."

Ihan mielenkiintoista luettavaa.

Kasvokeskeinen

"Opinnäytetyö, johon on haastateltu viittä (5) muslimimiestä"?
Suomi islamia ja kala polkupyörää

foobar

#2
Quote from: ihminen on 03.03.2011, 18:47:13"Kävin kerran poliisiasemalle uusimassa viisumiani, siellä oli täynnä
pelkkiä muslimeja, viranomaiset tietävät että suurin osa maahanmuuttajista
on muslimeita ja heidän täytyy koko ajan uusia viisumia,
sen takia meille annetaan huonoa palvelua ja siksi joutuu odottamaan
tunteja ennen oman vuoron tuloa! Huusin poliiseille, ja poistuin
paikalta!"
Sivu 40

Ehkä arvon herra ei ole ymmärtänyt sitä, että maahanmuuttaja voi käyttäytyä ja jopa näyttää aivan suomalaiselta. Nämä suomalaisen oloiset naamioitujat tekevät töitä, maksavat veroja eivätkä joudu kahnauksiin virkavallan kanssa - mutta ovat silti, niin ihmeelliseltä kuin se tuntuu, maahanmuuttajia, eivät välttämättä edes kansalaisuutta vaihtaneita. Heillä ei ole aikaa istua kaiket päivät erinäisillä luukuilla rahaa, viisumeita tai muuta hakemassa uhittelumentaliteetilla, ehkäpä siksi että he ovat täällä töissä. Mutta mitäpä siitä, se että oma pää on täynnä ylimielistä ureaa ei *ikinä* voi olla selitys sille, miksi asiat menisivät vähän toisin kuin klaanihuutamisen tavoitteena on.

Ja niin - enemmistö maahanmuuttajista on juuri näitä naamioitujia, ainakin toistaiseksi. Se ei kunniakansalaisen kalloon mahdu.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

M.K.Korpela

#3
Lähdeluettelo - se korutont' on kertomaa.

EDIT: Koko päättötyö voidaan kätevästi tiivistää tähän:

QuoteLuulen, että kulttuurierojen aiheuttamaa kitkaa voidaan poistaa tai vähentää
lisäämällä kansainvälisyyskasvatusta. Sen avulla voidaan edistää niin sanottua
kaksisuuntaista kotoutumista, jonka myötä sekä maahanmuuttaja että ympäröivä yhteiskunta ja kantaväestö mukautuvat monikulttuuriseen tilanteeseen.

Monikulttuurikasvatusta, jonka tuloksena meidän pitäisi sopeutua muslimeihin eikä päinvastoin - siinä kaikki.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

ElenaDaylights

Otsikko ja sisälti täysin naivia, yksisilmäistä ja asenteellista analyysia, ei mitään muuta. kaikki pitäisi järjestyä valmiiksi joka taholta torvisoittokuntien säeistämänä mamun astuessa pirttiin. Selvääkin selvempi viesti oli vain se, että vääräuskoisten maa on paska paikka elää.
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

foobar

#5
Quote from: ElenaDaylights on 03.03.2011, 19:13:39
Otsikko ja sisälti täysin naivia, yksisilmäistä ja asenteellista analyysia, ei mitään muuta. kaikki pitäisi järjestyä valmiiksi joka taholta torvisoittokuntien säeistämänä mamun astuessa pirttiin. Selvääkin selvempi viesti oli vain se, että vääräuskoisten maa on paska paikka elää.

Onneksi täällä monet asiat ovat ilmaisia ja päälle vielä maksetaan rahaa olemassaolosta. Jos poliisi ei aina olekaan ystävä niin oikeuslaitos on. Tosin siitä voi valittaa ettei tyhjästä makseta riittävästi - mutta paremman paikan löytämisen sijaan se "vähempikin" kummasti kelpaa.

Paska maa joka tapauksessa, sanoo tulevaisuuden toivo etelästä.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

aethanol

Kirjoittaja näyttäisi olevan vuoden 2009 eurovaaliehdokas ja perin hyvässä seurassa (tai sitten Suomessa oin toinenkin Belaid Ouarab)

Suomen Työväenpuolue STP
Johan Bäckman, Minna Ekman, Leena Hietanen,
Hannu Kautto, Esko Koivisto, Risto Koivula, Rosa-Maria
Kyrönlahti-Keskivaara, Juhani Lavikainen, Kari Muilu,
Anna Nevalainen, Belaid Ouarab, Liisa Paakkolanvaara,
Väinö Pietikäinen, Janne Rahikainen, Raimo Ruttonen,
Juhani Tanski, Pekka Tiainen, Heikki Typpö, Kalevi
Wahrman, Britt-Mari Valo

ihminen

Quote from: M.K.Korpela on 03.03.2011, 18:58:40
Lähdeluettelo - se korutont' on kertomaa.

EDIT: Koko päättötyö voidaan kätevästi tiivistää tähän:

QuoteLuulen, että kulttuurierojen aiheuttamaa kitkaa voidaan poistaa tai vähentää
lisäämällä kansainvälisyyskasvatusta. Sen avulla voidaan edistää niin sanottua
kaksisuuntaista kotoutumista, jonka myötä sekä maahanmuuttaja että ympäröivä yhteiskunta ja kantaväestö mukautuvat monikulttuuriseen tilanteeseen.

Monikulttuurikasvatusta, jonka tuloksena meidän pitäisi sopeutua muslimeihin eikä päinvastoin - siinä kaikki.


"Monikulttuurikasvatusta, jonka tuloksena meidän pitäisi sopeutua muslimeihin eikä päinvastoin"

Jos sallit muotoilisin sen näin,

Monikulttuurikasvatus = opetusta siitä miten meidän pitää sopeutua muslimeihin eikä päinvastoin

Työtä lukiessa tulee huomioida tekijän tausta.

Ystävä

Quote from: Kasvokeskeinen on 03.03.2011, 18:50:19
"Opinnäytetyö, johon on haastateltu viittä (5) muslimimiestä"?
Tutkimus on kato ollut kvalitatiivinen, eli laadullinen. :D

guest3656

Quote from: Kasvokeskeinen on 03.03.2011, 18:50:19
"Opinnäytetyö, johon on haastateltu viittä (5) muslimimiestä"?

Haastattelututkimuksen kysymykset ovat syynä haastateltavien pieneen määrään. Osa kysymyksistä on selvästi liian vaikeita parta-lapsille:

QuoteKYSYMYKSIÄ
1. Minkä ikäinen olet?
2. Kansallisuus? Ei tule esiin tutkimuksessa!)
3. Ammatti tai koulutustaso?
4. Sosiaaliset suhteet Suomessa? (esim.: ystävät, perhe, viranomaiset?)
5. Mitä kautta tulit Suomeen, miksi Suomeen?
6. Tunnetko saavasi apua, jos tarvitset?
7. Kuinka kauan olet asunut Suomessa?
8. Miten uskontosi harjoittaminen on muuttunut Suomessa?
9. Vaikuttaako länsimaalainen ympäristö islamilaisuutesi?
10. Onko uskonnollasi tärkeämpi merkitys Suomessa (kuin kotimaassasi)?
11. Oletko mielestäsi sopeutunut elämään kahden kulttuurin yhteydessä?
12. Koetko lasten kasvattaminen vaikeaksi länsimaalaisessa kulttuurissa?
13. Kuinka koet suomalaisten ihmisten suhtautuvan sinun muslimimiehenä?
14. Koetko uskontosi olevan uhka valtauskonnon parissa?
15. Tuottaako uskontosi harjoittaminen hankaluuksia arkielämässä Suomessa?
16. Millaisena näet sinun ja perheesi tulevaisuuden?
17. Millainen olla maahanmuuttajana yleisesti ja muslimina erityisesti Suomessa?
18. Voisitko kerro Suomesta hyvät ja huonot puolet?
KIITOS VASTAUKSESTASI!

Ystävä

Vielä kerran, on ihan pakko:
Quote from: ihminen on 03.03.2011, 18:47:13
"Kävin kerran poliisiasemalle uusimassa viisumiani, siellä oli täynnä
pelkkiä muslimeja, viranomaiset tietävät että suurin osa maahanmuuttajista
on muslimeita ja heidän täytyy koko ajan uusia viisumia,
sen takia meille annetaan huonoa palvelua ja siksi joutuu odottamaan
tunteja ennen oman vuoron tuloa! Huusin poliiseille, ja poistuin
paikalta!"


Pliers

#12
Hirmuinen määrä on kirjoitusvirheitä jäänyt lopulliseen...

1. 39-vuotias muslimimies Algeriasta, asunut Suomessa 13 vuotta. Eronnut suomalaista
vaimosta... luottamus Suomalaiseen
yhteiskuntaan on hävinnyt.

2. Asunut Suomessa yli 20 vuotta, ikä on kertynyt 47. Avioero
oli hänelle kova palaa eikä hyväksyy Suomalaisten tapa erota... ...hän on löytänyt tien takaisin oman kulttuuriin ja uskontoaan.

3. Yli 16 vuoden Suomessa ja kolmen epäonnistuneiden avioliiton jälkeen, mies
kokee että hän ei ole tervetullut tänne asumaan.

...

Suomalaiset naiset - kotoutumisen este?  ;D


---------
Valitettavasti, jos tuo tutkimus on mahdollistanut tradenomin pahvit, on kyseessä ns. positiivinen syrjintä.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

CaptainNuiva

Quote from: Ystävä on 03.03.2011, 20:00:41
Vielä kerran, on ihan pakko:
Quote from: ihminen on 03.03.2011, 18:47:13
"Kävin kerran poliisiasemalle uusimassa viisumiani, siellä oli täynnä
pelkkiä muslimeja, viranomaiset tietävät että suurin osa maahanmuuttajista
on muslimeita ja heidän täytyy koko ajan uusia viisumia,
sen takia meille annetaan huonoa palvelua ja siksi joutuu odottamaan
tunteja ennen oman vuoron tuloa! Huusin poliiseille, ja poistuin
paikalta!"


Tässä kohdenhan on myös semmoinen mahdollisuus että palaa sinne mistä on lähtynyt, hyvän palvelun ilmaisen kamelipadan ääreen, sinne paratiisiin missä ihmistä ei jonoteta siksi että on muslimi ja missä ei tarviste ilmaisen ylläpidon eteen huutaa.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Phantasticum

Tutkimusta (opinnäytetyötä) lukematta haluan vain todeta, että ilmeisesti muslimi on kokonaan oma lajinsa ja muslimimies sen alalaji. Kuulukohan se kuitenkin kädellisten luokkaan?

...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...muslimi...

L. Brander

Quote from: Ystävä on 03.03.2011, 19:56:03
Quote from: Kasvokeskeinen on 03.03.2011, 18:50:19
"Opinnäytetyö, johon on haastateltu viittä (5) muslimimiestä"?
Tutkimus on kato ollut kvalitatiivinen, eli laadullinen. :D

Jos ei nyt innostuttaisi arvostelemaan jonkun opinnäytetyötä. Jos on mennyt läpi, niin on täyttänyt kriteerit. Opinnäytetyön voi tehdä myös haastattelematta yhtään muslimia.

LB
Dystooppinen salamasota

aethanol

Quote from: L. Brander on 03.03.2011, 20:31:16
Jos ei nyt innostuttaisi arvostelemaan jonkun opinnäytetyötä. Jos on mennyt läpi, niin on täyttänyt kriteerit. Opinnäytetyön voi tehdä myös haastattelematta yhtään muslimia.

LB

Esim. haastattelemalla kahdeksaa romania http://(https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/20069/9789513935634.pdf?sequence=1)

Eiku hups, tämä olikin väitöskirja.

M.K.Korpela

Quote from: L. Brander on 03.03.2011, 20:31:16
Jos ei nyt innostuttaisi arvostelemaan jonkun opinnäytetyötä. Jos on mennyt läpi, niin on täyttänyt kriteerit. Opinnäytetyön voi tehdä myös haastattelematta yhtään muslimia.

LB

Joskus (usein) on myös niin, että opinnäytetyön aihe on henkilökunnan idea. Joten ei tuosta haastateltavien määrästä kannata suurta numeroa nostaa, kun se kerran on läpi nmennyt.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

foobar

#18
Quote from: M.K.Korpela on 03.03.2011, 20:53:34
Quote from: L. Brander on 03.03.2011, 20:31:16
Jos ei nyt innostuttaisi arvostelemaan jonkun opinnäytetyötä. Jos on mennyt läpi, niin on täyttänyt kriteerit. Opinnäytetyön voi tehdä myös haastattelematta yhtään muslimia.

LB

Joskus (usein) on myös niin, että opinnäytetyön aihe on henkilökunnan idea. Joten ei tuosta haastateltavien määrästä kannata suurta numeroa nostaa, kun se kerran on läpi nmennyt.

Opinnäytetyössä ilmitulleista haastateltujen tendensseistä jonkinlaisena Suomeen muuttaneiden muslimimiesten sielunkuvana kannattaisi mielestäni silti pitää jatkuvaa mekkalaa. Hyssyttely ei takuulla ylimielisyyttä ja muiden syyttelyhalua poista.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Kantoraketti

Jotenkin kun katsoo tekijän nimeä, ja sitten opinnäytteen aihetta, niin mieleen väkisinkin hiipii sana objektiivisuus.

No, itse insinööritason opinnäytetyön tehneenä on pakko todeta, ettei nämä AMK opinnäytetyöt mitään tiedettä ole, pelkkä opintosuoritus kaiken muun rinnalla.
"Islam kunnioittaa naisia, mutta naisten kunnioitus ei tarkoita, että heitä nimitetään painaviin sosiaalisiin asemiin." - Ayatollah Ahmad Khatami

Ystävä

Quote from: L. Brander on 03.03.2011, 20:31:16
Quote from: Ystävä on 03.03.2011, 19:56:03
Quote from: Kasvokeskeinen on 03.03.2011, 18:50:19
"Opinnäytetyö, johon on haastateltu viittä (5) muslimimiestä"?
Tutkimus on kato ollut kvalitatiivinen, eli laadullinen. :D

Jos ei nyt innostuttaisi arvostelemaan jonkun opinnäytetyötä. Jos on mennyt läpi, niin on täyttänyt kriteerit. Opinnäytetyön voi tehdä myös haastattelematta yhtään muslimia.
LB
Miksi ei lopputyötä saisi arvostella?
Ei tuo haastateltavien vähäinen määrä olekaan mikään ongelma laadullisessa tutkielmassa. Mutta jos jo tutkimuskysymyksissä on selviä kielioppivirheitä, niin ei se hyvää kuvaa anna lopputulemasta.

L. Brander

Quote from: Ystävä on 03.03.2011, 21:14:47
Miksi ei lopputyötä saisi arvostella?
Ei tuo haastateltavien vähäinen määrä olekaan mikään ongelma laadullisessa tutkielmassa. Mutta jos jo tutkimuskysymyksissä on selviä kielioppivirheitä, niin ei se hyvää kuvaa anna lopputulemasta.

Saathan sinä arvostella, mitä haluat. Minusta kannattaa kuitenkin muistaa, että kysymyksessä on AMK:n opinnäytetyö. Osa jengistä juosten kusee noita ja graduja ainoana tarkoituksena valmistua ja äkkiä. Tarkkana hommailijana varmasti huomasit, että vastaukseni viittasi ihmettelyyn haastateltujen muslimien määrästä.

Sisällön puolesta tämäkin tietysti kannattaa lukea, voi siinä saada kurkistuksen oppilaitoksen, kirjoittajien ja haastateltujen elämään. Tosin on syytä muistaa, että kysymyksessä on AMK:n opinnäytetyö.

LB
Dystooppinen salamasota

guest3656

Quote from: L. Brander on 03.03.2011, 20:31:16
Jos ei nyt innostuttaisi arvostelemaan jonkun opinnäytetyötä. Jos on mennyt läpi, niin on täyttänyt kriteerit. Opinnäytetyön voi tehdä myös haastattelematta yhtään muslimia.

Eihän tässä ole kysymyksessä minkään sortin "opinnäyte". Päinvastoin kyhäelmä todistaa, että sosionomien koulutuksessa kirjallinen ilmaisukyky on pelkkä kuriositeetti. Kirjoitelma on vain yksinkertaisesti pelkkää paskaa, jota ilman maailma olisi parempi paikka.


Kasvokeskeinen

#23
QuoteJos ei nyt innostuttaisi arvostelemaan jonkun opinnäytetyötä. Jos on mennyt läpi, niin on täyttänyt kriteerit. Opinnäytetyön voi tehdä myös haastattelematta yhtään muslimia.

No jaa, jos otsikko on "Muslimimiehet Suomessa" niin jotenkin sitä toivoisi, että tutkimuksessa olisi mukana muutakin kuin viideltä kaverilta muistiinpannut jutut.

AMK:n tason tuntien voisin ihan hyvin kehottaa Ouarabia vaihtamaan titteliksi vaikka "Viisi mun kaveria valittaa - laadullinen tutkimus muslimimiehen oikeuksien neuvottelusta marginaalin pakenevalla rajalla."
Suomi islamia ja kala polkupyörää

Malla

Quote from: Pliers on 03.03.2011, 20:10:51
Hirmuinen määrä on kirjoitusvirheitä jäänyt lopulliseen...

Ja esim.: "Tiedottamatta ja kouluttamatta vaaditut asiat voivat vahingoitta ja vaikeutta sekä maahanmuuttajien että viranomaisten asianhoito."´
jne

Ihmetellä täytyy myös ja etenkin opinnäytetyön ohjaajaa/tarkastajaa. Olkoon vaikka "vain" AMK:n opinnäyte. Moinen kieli ei menisi läpi yo-kisoissa, tuskin edes ala-asteella. Tuollaiset virheet olisi helppo havaita ja korjauttaa, jos viitsisi hiukan vaivautua.
Tutkielman otsikkoakin olisi voinut hiukan viilata; vaikuttaa melko mahtipontiselta.



L. Brander

Quote from: Kasvokeskeinen on 03.03.2011, 22:28:21
"Viisi mun kaveria valittaa - laadullinen tutkimus muslimimiehen oikeuksien neuvottelusta marginaalin pakenevalla rajalla."

;D ;D

Krijotuvihreiden täyttämä työ kertoo erityisesti työlle asetetuista kriteereistä. Tarkastajat eivät ole jostain syystä vaatineet jantteria korjaamaan virheitä, joten hän ei ole niitä korjannut. Otti pahvit ja lähti kirkasotsaisena äenntisenä opiskelijana kohti uusia seikkailuja.

LB
Dystooppinen salamasota

acc


QuoteSiteeraus opinnäytteestä, sivu 34
Ali (nimi muutettu) tapasi nykyinen vaimonsa Tunisiassa 15 vuotta sitten, muutti
asumaan Suomessa samana vuonna. Kotimaassa hän työskenteli hotellivirkailijana,
Suomeen muuttuessaan hän opiskeli suomen kieli, koska hän haluaisi
työskennellä hotellialalla ,kotimaasta saatu tutkinto ei kelvannut Suomessa
vaikka hän suomen kieltä taito on hyvä.


Opinnäytteen alkupuolella kieliasu on sujuvaa suomea.  Kumminkin loppupuolella alkaa tulla virheitä ja alussa esiintynyt kieliopin hallinta katoaa. Näin suuret vaihtelut sujuvan ja huonon suomenkielen välillä herättävät epäilyksen, että joku syntyperäinen suomalainen on kirjoittanut tai ainakin korjannut sujuvaksi suomeksi pääosan tekstistä. Sivulla 34 esiintyvä huono suomi lienee opinnäytteen tekijän omaa aikaansaannosta.

Miksi tämä on päästetty läpi. Ehkä juuri siksi, että mahdollinen lukija ymmärtäisi, että joku muu kuin tekijä on vastannut ainakin kieliasun moitteettomuudesta, niissä kohdin tekstiä, missä se moiteetonta on. 

Ei ole epäilystä, etteikö opinnäyteen tekijä olisi antanut jotain panosta työnsä hyväksi. Mutta kuinka suuri se on?


2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

M.K.Korpela

Quote from: acc on 04.03.2011, 22:04:05....niissä kohdin tekstiä, missä se moiteetonta on.

Kirjoitetaan moitteetonta.

M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

RP

Opinnäyttenä päälimmäisenä pisti silmään, että 50-sivuisessa tekstissä kohta "tutkimustulokset" alkoi sivulta 36 ja päättyi sivulle 41. Ehkä hieman korkeammalla kuvittelin riman olevan jopa ammattikorkeakouluissa.

Onhan siellä silti jotain näin kvalitatiivisesti valaisevaa:

QuoteEn missään nimessä anna sosiaalityöntekijälle määräillä omassa
perheessäni, he haluavat opettaa vaimolleni suomen kieltä ja lakia
jotta hän eroasi minusta, minun vaimo jää kotiin kasvattamaan
omia lapsia, sen tärkeämpää elämässä ei ole!

(ja sitten se 16 vuotta Suomessa asunut Suomen kansalainen joka valittaa, että (verovaroin maksettua) tulkkia ei kansalaisena saa enää käyttä kaikkialla missä hän haluaisi)

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Metatron

Sami Quarab ilman lainausmerkintää:
Quote
Yksi suurimmista haasteista on ymmärtää eri kulttuureja, niiden arvoja, ja uskomuksia
ja jokapäiväisiä arkirutiineja. Sosiaalialalla työntekijän tulee ymmärtää
eri kulttuureja ja niiden eri osa alueita, jotta he pystyisivät palvelemaan vieraista
kulttuureista tulevia ihmisiä. Suomeen saapuu eri kulttuureista ulkomaalaisia.
Eri kulttuurien ymmärtäminen on tärkeä osa nykypäivän ammattitaitoa.

ja vertailun vuoksi toisesta paikasta kaivettu tekstinpätkä:
Quote
Leiningerin mukaan yksi suurimmista haasteista on ymmärtää eri kulttuureja, niiden
arvoja, uskomuksia ja jokapäiväisiä arkirutiineja. Hoitajien tulee ymmärtää eri kulttuureja
ja niiden eri osa alueita, jotta he pystyisivät hoitamaan vieraista kulttuureista tulevia
ihmisiä. Nykyaikaisessa globaalissa maailmassa, jossa pystytään kommunikoimaan erilaisten
ihmisten kanssa, odotetaan hoitajien ja muiden terveydenhuollon ammattilaisten
tietävän vieraista kulttuureista ja ymmärtävän niitä. Eri kulttuurien ymmärtäminen on
tärkeä osa nykypäivän hoitajan ammattitaitoa. (Leininger 1994, 7–8.)

Jos olisi enemmänkin aikaa, voisi tuolta googlailla muutaman muunkin lauseen ja katsoa kuinka paljon sitä omaa tekstiä tuossa on. Ehkä tämän takia vain haastateltujen osiossa on hirveitä kirjoitusvirheitä.


Edit: Ja katselinpa huvikseni enemmänkin noita. Alkuosahan vilisee toki viittauksia muiden tutkijoiden tekstiin, mutta järjestäen myös ne viitteettömät kappaleet ovat muiden kirjoittamia. Esim. sivun 19 ja 20 taitteesta:
QuoteHegemoninen sukupuoli on erittäin keskeisesti näkyvissä perhelainsäädännössä. On kuitenkin huomattava, ettei se toimi sääntökirjan tavoin. Todellisuus ukupuolten välisissä suhteissa on hyvin erilainen eripuolilla arabimaailmaa.
on peräisin täältä.
QuoteKodin ulkopuolisten saavutusten oletetaan kiinnostavan miehiä enemmän kuin naisia. Heiltä oletetaan kilpailuhenkisyyttä, jämäkkyyttä ja kovuutta. Vastaavasti kodinhoito, hoivaaminen, lapset ja ihmissuhteet näyttäisivät olevan naisten kiinnostuksen kohteina. Maskuliinisessa yhteiskunnassa on tärkeätä mahdollisuus hyviin tuloihin, ansaittuun tunnustukseen tekemästään työstä, etenemisen mahdollisuus työtehtävien suhteen sekä haasteellinen työ.
peräisin Maria Collianderin pro gradusta.

Tämän jälkeen tuskin epäselvää ovatko lähdeviittauksia omaavat kappaleetkaan muokattua tekstiä vai täysin suoria pätkiä kyseisistä kirjoituksista.