News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-10-11 TE: Suomen PISA-tulokset johtuvat mamujen vähyydestä

Started by juge, 11.10.2011, 09:02:56

Previous topic - Next topic

simppali

Iltaläpyskän pääkirjoituksessa mainitaan, että pisa-tulosten huonontuminen voisi johtua päinvastaisesta syystä, kun tämän ketjun otsikko.

https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/f2504f3d-8481-41ba-89a6-fd5c3af7eaea
QuotePääkirjoitus: Oppimisen taso romahti ja se johtuu myös maahanmuutosta
QuoteMistään puskasta hälyttävät tiedot eivät tule. Asia todettiin jo valtioneuvoston julkaisussa 2021.

Professori Jouni Välijärvi totesi tuolloin lausunnossaan, että peruskouluaan päättävät nuoret, jotka ovat muuttaneet Suomeen muista maista (1. polven maahanmuuttajat) tai joiden vanhemmat ovat ennen lapsensa syntymää tulleet Suomeen (2. polven maahanmuuttajat), menestyvät oppimistulosten vertailuissa selkeästi muita oppilaita heikommin.

– Muistettakoon, että jälkimmäiset ovat käyneet täysimittaisesti suomalaisen peruskoulun. Silti erot muihin Suomessa syntyneisiin nuoriin on huomattavan suuria, Välijärvi lausui.
Kai tästäkin rahalla selvitään, kotoutetaan ja kotoutetaan ilman minkäänlaisia vaatimuksia kotoutettavalta,
QuoteJoissakin kouluissa S2-oppilaat eivät kolmannen luokan alussa yltäneet edes sille tasolle, jolla heidän luokkatoverinsa aloittivat koulunkäynnin. Arvioinnissa havaittiin sekin, että jos koulussa on yli 5,3 prosenttia S2-oppilaita, osaamisen kehittyminen on keskiarvoa heikompaa koko koulussa. Näitä kouluja on paljon esimerkiksi pk-seudulla.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.


Luotsi

QuoteArvioinnissa havaittiin sekin, että jos koulussa on yli 5,3 prosenttia S2-oppilaita, osaamisen kehittyminen on keskiarvoa heikompaa koko koulussa.

Eli jo kaksi mamua luokallaan tahtoo vetää oppimistulokset rapaan. Yksi vielä menettelee.
Mutta vain rasset kuolushoppailee :flowerhat:
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Augustus

En suoraan laittaisi koulun rappeutumista mamujen syyksi vaan enemmänkin niiden uusien kouluideologioiden syyksi jossa, lapselle kasataan vastuuta enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Sellainen ideologia on omiaan (esimerkiksi) professorien lapsille, jotka jo taustastaan johtuen ovat tiedonhaluisia ja aktiivisia, mutta keskivertotaviksen lapsille sellainen ei toimi. (sori keskivertotavikset, mutta näin se vain on ;D). Tavalliset lapset tarvitsevat edelleen käytännössä tiukkaa opettajajohtoista opetusta.

En tiedä mistä nämä uuden kouluhullutukset ovat peräisin, mutta voisin olettaa, että niitä on ideoitu katsellessa professorien lasten toimintaa ja saatu huikea ajatus, että kun nämä lapset ovat niin oppivaisia, niin tätähän pitää soveltaa koko koulumaailmaan. No en tiedä, mutta jotenkin ollaan irtauduttu hyväksi koetuista periaateista

Vesa Heimo

Quote from: Augustus on 17.01.2023, 17:33:54
En suoraan laittaisi koulun rappeutumista mamujen syyksi vaan enemmänkin niiden uusien kouluideologioiden syyksi jossa, lapselle kasataan vastuuta enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Sellainen ideologia on omiaan (esimerkiksi) professorien lapsille, jotka jo taustastaan johtuen ovat tiedonhaluisia ja aktiivisia, mutta keskivertotaviksen lapsille sellainen ei toimi.

Tuossa olisi taas kerran ratkaisuna tasokurssit, eli ihan yksinkertaiset taso/älykkyystestit vuosittain ja sitten katsotaan porukat missä opiskelee. Kaikki saisivat omantasoistaan seuraa ja haastetta.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

simppali

Onneksi opetusministeri Andersson tietää, mikä auttaa s2 oppilaita oppimaan vaikkapa Suomen kieltä.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009332118.html
QuoteMITÄ Anderssonin mukaan sitten pitäisi tehdä, että S2-oppilaat pidetään aiempaa paremmin muiden oppilaiden kehityksessä mukana?

Opetusministerin mukaan ongelma vaatii lisää veronmaksajien rahaa.

"Tarvitaan enemmän resursseja S2-opetukseen. Pitää myös käydä läpi, tuetaanko ja koulutetaanko S2-opettajia tarpeeksi. Varhaiskasvatuksessa pitää edistää lukutaitoa nykyistä enemmän."
Normi vassari menoa, lisää rahaa veronmaksajilta, niin asiat lutviutuu kuin taikaiskusta.
QuoteVALTION täytyy tasata tilannetta tasa-arvorahoituksen avulla, ministeri Andersson sanoo. Tasa-arvoraha on valtion maksama avustus, jonka tarkoitus on tasata eroja ja vahvistaa opetusta niissä kouluissa ja päiväkodeissa, joissa on eniten ongelmia.

"Se on tutkitusti tärkeä väline oppimiserojen tasaamiseen, erityisesti tilanteissa, joissa eriytyminen on olemassa oleva tosiasia."

Tällä hallituskaudella tasa-arvoraha on vakiinnutettu lainsäädäntöön. Vuosille 2022–2023 tasa-arvorahaan on varattu yhteensä 90,4 miljoonaa euroa.

Tietenkään mitään oppimiseen/opiskeluun liittyvää ei voi vaatia s2 oppilailta, sehän voisi olla eriarvoistavaa tai jopa siihen r-sanaan verrattavaa.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Lalli IsoTalo

Aika tyypillinen selitys nykymaailman ihmeellisyyksiin - kuten PISA-tulosten romahtamiseen - on se, että näin nyt vain sattui käymään.

Toinen selitys - se jota useimmat eivät hyväksy - on se, että kyseessä tarkoituksellinen toiminta, jonka tavoitteena on populaation tarkoituksellinen tyhmentäminen, jonka on mahdollistanut pitkä marssi instituutioiden läpi. Se tarkoittaa, että uusmarxilaiset miehittävät yhteiskunnallisten instituutioiden sisältä päin, sitä kautta pääsevät muokkaamaan yleistä mielipidettä. Esimerkki: 80% suomalaisista äänestää kansallistuhoisia mokutus- ja mamutuspuolueita.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pitk%C3%A4_marssi_instituutioiden_l%C3%A4pi.

Tavoitteena tarkoitukselliseen tyhmentämiseen on, että tietämättömiä on helpompi hallita kuin asioista perillä olevia, ja saada massat äänestämään itselleen haitallisesti, kuten nyt tapahtuu.

Tämä tietenkin kuulostaa pahemmalta kuin satunnaisteoria, jossa kaikki vaan tapahtuu ilman sen kummempaa pahaenteistä suunnitelmaa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Augustus

Quote from: Vesa Heimo on 17.01.2023, 17:44:26
Quote from: Augustus on 17.01.2023, 17:33:54
En suoraan laittaisi koulun rappeutumista mamujen syyksi vaan enemmänkin niiden uusien kouluideologioiden syyksi jossa, lapselle kasataan vastuuta enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Sellainen ideologia on omiaan (esimerkiksi) professorien lapsille, jotka jo taustastaan johtuen ovat tiedonhaluisia ja aktiivisia, mutta keskivertotaviksen lapsille sellainen ei toimi.

Tuossa olisi taas kerran ratkaisuna tasokurssit, eli ihan yksinkertaiset taso/älykkyystestit vuosittain ja sitten katsotaan porukat missä opiskelee. Kaikki saisivat omantasoistaan seuraa ja haastetta.
Tasokurssit olisivat paikallaan, koska ne edustavat realismia, kaikista ei vain ole johonkin itseohjautuvaan ilmiöoppimiseen tms. Vanhakantaisella natsikoululla 30-luvun tyyliin on etunsa (ja toki haittansa, mutta sitten tarkkikseen ym.)

sancai

Quote from: Augustus on 17.01.2023, 17:33:54
En suoraan laittaisi koulun rappeutumista mamujen syyksi vaan enemmänkin niiden uusien kouluideologioiden syyksi jossa, lapselle kasataan vastuuta enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Sellainen ideologia on omiaan (esimerkiksi) professorien lapsille, jotka jo taustastaan johtuen ovat tiedonhaluisia ja aktiivisia, mutta keskivertotaviksen lapsille sellainen ei toimi. (sori keskivertotavikset, mutta näin se vain on ;D). Tavalliset lapset tarvitsevat edelleen käytännössä tiukkaa opettajajohtoista opetusta.

En tiedä mistä nämä uuden kouluhullutukset ovat peräisin, mutta voisin olettaa, että niitä on ideoitu katsellessa professorien lasten toimintaa ja saatu huikea ajatus, että kun nämä lapset ovat niin oppivaisia, niin tätähän pitää soveltaa koko koulumaailmaan. No en tiedä, mutta jotenkin ollaan irtauduttu hyväksi koetuista periaateista
Minä ajattelen niin, että mitä tahansa ongelmia meillä on, niin kun mukaan heittää monikulttuurisuutta, kärjistyvät ne uudelle asteelle. Jos ajatellaan, että normaalissa kantapottunokkakoulussa kärsimme uudesta opetussuunnitelmasta, riittämättömistä resursseista, heikkojen oppilaiden integraatiosta, olemattomasta kurista ja poikien syrjäytymisestä, niin mitä tapahtuu, kun lisäämme soppaan mukaan kielitaidottomat vanhemmat, kulttuuriset ristiriidat ja suomalaisen yhteiskunnan uskontoperäisen vastustamisen? Rahaa palaa enemmän, mutta ongelmia vain pakkautuu lisää.

S.O.Mali

Ylen uutisten propagandapläjäyksessä maahanmuuttoa ei mainita ollenkaan syynä. :roll:

Kohdasta 11:35:

https://areena.yle.fi/1-62874713

Vesa Heimo

Quote from: sancai on 17.01.2023, 18:14:10
Jos ajatellaan, että normaalissa kantapottunokkakoulussa kärsimme uudesta opetussuunnitelmasta, riittämättömistä resursseista, heikkojen oppilaiden integraatiosta, olemattomasta kurista ja poikien syrjäytymisestä

Ehkä älykkäimmille pitäisi alkaa maksaa lapsentekorahaa? Älykkyys kuitenkin periytyy, niin kansakunnan tyhmeneminen ei nyt loppuisi, mutta ainakin vähenisi sillä että älymmäimpään neljännekseen kuuluville vanhemmille maksettaisiin kunnon korvaus siitä että tekevät lapsia, ja tyhmemmälle porukalle jonkinsortin summa siitä että suostuvat sterilisaatioon. Ketään siis ei pakotettaisi mihinkään, vaan yksinkertaisesti tuettaisiin älykkäämpien lisääntymistä, sekä sitä että tyhmemmät eivät lisäänny. Aika moni hieman yksinkertainen 20v ois ihan innoissaan jos sais tonnin-pari siitä että putket pistetään poikki, ja akateemisille vanhemmille joku 10t€/lapsi ois hyvä kannustin tehdä niitä useampikin.

Plus että niille fiksuille toi uus ops ois varmasti just se mitä ne tarttee. Vajaammalle kansanosalle sitten kelpaisi perinteinen kansakoulu jossa ei todellakaan olisi mitään digilaitteita häiritsemässä pänttäämistä.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Lalli IsoTalo

^ Riittäisi, että uusia mamuja ei otettaisi, ja suurin osa nykyisistä heitettäisiin takaisin sillä perusteella, turvapaikan tarvetta ei enää ole. Siinä alkaisivat PISA-tulokset parantua.

Mutta tämä rodun takaisinjalostus^ alkaa liukua vähän liikaa otsikon ohi.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Bona

Oppilaiden kykenemättömyys on muutaman viime vuoden aikana saavuttanut uuden, todella hälyttävän tason. Suurin syy siihen on älypuhelimet ja some. Muutaman viime vuoden aikana yläkouluikään tulleet nuoret ovat ensimmäisiä, jotka ovat käyttäneet älypuhelinta 2-3-vuotiaasta alkaen.

Nyt alkaa tulla kylmäävää tutkimustietoa nuorten puhelinten käytöstä. Jo alakoululaisilla ruutuaika on sellaiset 7 tuntia päivässä, yläkoulun puolella sitten mennäänkin 9 tuntiin ja yli. Eli kaikki koulun ulkopuolinen vapaa-aika vietetään puhelimella ja osin tietysti kouluaika.

Tutkimustieto kertoo myös, miksi some koukuttaa. Ja koska se nimenomaan koukuttaa, kaikki muu tekeminen on tylsää tai tuottaa ahdistavan tunteen. Esimerkiksi lukeminen muuttuu liian vaativaksi toiminnaksi.

Ainoa lukemisen muoto, mihin some kannustaa, on lyhyiden lausahdusten lukeminen. Muutamaa sanaa pidemmälle lukeminen on liian vaativaa. Pidemmän virkkeen voi kyllä mekaanisesti lukea, mutta aivot eivät enää yhdistä virkkeen osia kokonaisuudeksi. Luettuaan oppilas ei tiedä, mitä luki.

Aivoja kehittää lukemisen lisäksi käsillä tekeminen ja liikunta. Ennen tytöt näpräsivät kaikkea, ompelivat barbeille vaatteita, ja pojat tekivät esim. pienoismalleja tai Warhammer-hahmoja ja maastoja. Kaikki tämä on jäänyt, ja sen huomaa.

Sanavarasto on nykyisin nuorilla hyvin kapea, ja moni suomalaissyntyinenkin ymmärtää erikseen opettamatta pelkästään konkreettista asiaa kuvaavat sanat.

Suomessa on suhtauduttu lepsusti puhelinten käyttöön, koska Nokia (ja yleinen verraten lepsu lastenkasvatus). Muissa maissa puhelinten käyttö on rajoitetumpaa. Siksi Suomi putoaa nyt nopeasti Pisassa.

Tämä on ehdottomasti syy yksi. Syy kaksi on opetussuunnitelmauudistus, joka on kulttuurimarksilaisten kädenjälkeä. Suurpääoman juoksupojat komppasivat, koska pääsivät myymään kouluille tietokoneita, tabletteja ja digikirjoja. Aina kun vassarit ja kokkarit kannattavat yhdessä jotain, pitäisi hälytyskellojen soida.

Mamut voivat olla syy yksi tai kaksi mamuvaltaisissa kouluissa, mutta suuri osa Suomesta on vielä mamuton. S2-mamut eivät edes osallistu tavalliseen Pisaan, heille on oma Pisa tai he osallistuvat Pisaan omana porukkanaan joka pidetään aineistossa erillään äidinkieleltään suomalaisista, joten S2-oppilaista puhuminen Pisa-tulosten yhteydessä on harhaanjohtavaa.

Olisi hyvä tsekata, mitkä koulut ovat osallistuneet Pisaan. Ainakin joinain vuosina arvonta (tai "arvonta") on osunut mamuttomiin kouluihin myös S2-Pisan osalta, jolloin S2-ryhmää ovatkin edustaneet esim. Suomeen palanneiden expatriaattien lapset. 
Miksi kuninkaat nousevat kapinaan, miksi hallitsijat liittoutuvat keskenään Herraa ja hänen voideltuaan vastaan? (Ps. 2:2)

Vähäinen filosofia tekee miehestä ateistin, suuri määrä käännyttää hänet uskoon. Francis Bacon.

F1nka

Quote from: RP on 17.01.2023, 13:37:17
...
Tosin tuota kai tyrkytetään suhteellisen aktiivisesti potentiaaliselle kohderyhmälle. Takavuosilta mm. kuullut ala-asteen vanheimpainillasta missä venäläiset vanhemmat olivat tivanneet miksi heidän lapsensa oli sijoitettu S2-ryhmään. Selvästikään sen maine ei ollut silloinkaan kovin kummoinen.

Omallekin kohdalle on osunut juurikin tapaus, jossa venäjäläislapset opiskelevat hädissään suomea, ettei lisää työtunteja kaipaava S2-opettaja kaappaa heitä omaan huoneeseensa. Kuinkahan moni S2-opettaja on pätevä? Pelkään pahoin että S2-opettajuus on monesti kaverille kans -työpaikka.

Tuossa aiemmin joku kirjoitti, että opettajassa on vikaa, jos päästää lukutaidottoman peruskoulun kolmannelle vuosiasteelle. Kaksi ensimmäistä peruskoulun luokkaa ovat ne, joiden aikana pitää selvittää ja ratkoa lukemisen haasteet. Kolmannella vuosiasteella alkaa monet lukuaineet ja kieliopinnot. Lukutaidoton on täysin ulkopuolinen monta tuntia koulupäivästä ja häiriöi kun ei muuta keksi.
Tottelematon tieto aktivismissa

Vesa Heimo

Quote from: Lalli IsoTalo on 17.01.2023, 18:31:48
Mutta tämä rodun takaisinjalostus^ alkaa liukua vähän liikaa otsikon ohi.

Mnähän en puhunut roduista yhtään mitään, vaan älykkäimmistä vs. jämät. Älykkäimmät eivät myöskään anna lastensa loisia kännykällä koko päivää, vaan vaativat lukemista sun muuta älyllistä tekemistä. Suomea siis tyhmentää vanhemmat jotka eivät välitä lapsistaan.

" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Eino P. Keravalta

#1065
Quote from: Lalli IsoTalo on 17.01.2023, 18:31:48
^ Riittäisi, että uusia mamuja ei otettaisi, ja suurin osa nykyisistä heitettäisiin takaisin sillä perusteella, turvapaikan tarvetta ei enää ole. Siinä alkaisivat PISA-tulokset parantua.

Mutta tämä rodun takaisinjalostus^ alkaa liukua vähän liikaa otsikon ohi.

Tarkoitit kai 'rodun ennallistaminen' tai ainakin väestön ennallistaminen? Tämä ei tarkoita väkivaltaa, vaan moraalisempaa maahanmuuttopolitiikkaa ja huijareiden, turvallisesta maasta tulleiden kotiin lähettämistä mahdollisesti jälkeläisineen - ainakin osin.

PISA-tulokset toki heijastavat maan keskimääräistä, geneettistä ainesta - toki myös opetusohjelmalla on valtava merkitys. Nykyinen opetussuunnitelma - kuten tiedämme - on vaarallinen koko kansakunnalle.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Vesa Heimo

Quote from: Eino P. Keravalta on 17.01.2023, 19:06:21

PISA-tulokset toki heijastavat maan keskimääräistä, geneettistä ainesta - toki myös opetusohjelmalla on valtava merkitys. Nykyinen opetussuunnitelma - kuten tiedämme - on vaarallinen koko kansakunnalle.

Jep. Siksi kommunistinen sossuilu heikoimman aineksen lisääntymisen tukemiseen on vaarallinen tie. Pisassahan tosiaan S2 oppilaat eivät ole valtaväestön kanssa samassa nipussa. Ja nykyinen OPS on tainnut olla voimassa 5-6vuotta, eli edellisellä pisakierroksella se ei ole edes tekijänä, vaan tekijänä ovat tosiaan vanhemmat jotka antavat muksujen olla illat kännykällä terveellisten ja älyä kehittävien harrastusten tukemisen sijaan.

Jos mamut ois syynä pisaheikkouteen, niin parhaat pisatulokset tulisivat aivan ylivertaisesti seuduilta joissa on vähiten mamuja. No ei tule, eli syy on niiden seutujen vanhempien geeniperimä, ja sen geeniperimän kasvua ei pidä tukea millään tavalla.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Kemolitor

Quote from: simppali on 17.01.2023, 17:01:25
Iltaläpyskän pääkirjoituksessa mainitaan, että pisa-tulosten huonontuminen voisi johtua päinvastaisesta syystä, kun tämän ketjun otsikko.

https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/f2504f3d-8481-41ba-89a6-fd5c3af7eaea

Otetaan vielä tuosta Mika Koskisen pääkirjoituksesta viimeinen kappale:

Quote
Opetusministeri Li Andersson (vas) sanoo, että oppimistulosten lasku johtuu pitkään jatkuneesta leikkauspolitiikasta. Varmaan niinkin, mutta olisi rehellistä sanoa ääneen sekin, että ongelman taustalla vaikuttaa myös maahanmuutto ja siihen liittyvät ongelmat, kuten kotouttaminen ja tulijoiden halu ja kyky kotoutua.

Nyt sen on sitten joku uskaltanut ihan Luotettavaan Mediaan kuuluvan julkaisun pääkirjoituksessa todeta.

Roope2

Järkyttävintä on Hesarin otsikko:  Opetusministeri Andersson: Vieraskielisten heikot oppimis­tulokset ovat olleet odotettavissa

Eli etukäteen on tiedetty, että kun näin menetellään, niin menee pieleen. Ja sitten on toimittu sovitulla tavalla niin ollaan muka ihmeissään, kun ei tullutkaan kultamunia.

...

Andersson syyttää Purraa: "Varsin erikoinen tapa nähdä asia niin, että osa lapsista olisi vääränlaisia."

Juuri noinhan se on. Prosessi on suunniteltu tietyn tasoisille lapsille, ja nyt kun sinne syötetään suunnitelmista poikkeavaa materiaalia, niin selvä on, että homma tökkii.

...



Valtion täytyy tasata tilannetta tasa-arvorahoituksen avulla, ministeri Andersson sanoo.

Ensin avosylin haalitaan sakkia maailman perslävistä ja sitten vaaditaan kouluihin lisää rahaa.

Uskokaa jo hyvällä, että meillä ei tule olemaan tulevat velat huomioidenkaan niin paljon rahaa, että pystyisimme muuttamaan normaalijakautumaa lahjakkuuden osalta.


https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009332118.html
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Histon

Quote from: simppali on 17.01.2023, 17:01:25
Iltaläpyskän pääkirjoituksessa mainitaan, että pisa-tulosten huonontuminen voisi johtua päinvastaisesta syystä, kun tämän ketjun otsikko.

https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/f2504f3d-8481-41ba-89a6-fd5c3af7eaea
[...]
– Muistettakoon, että jälkimmäiset ovat käyneet täysimittaisesti suomalaisen peruskoulun. Silti erot muihin Suomessa syntyneisiin nuoriin on huomattavan suuria, Välijärvi lausui.
QuoteKai tästäkin rahalla selvitään, kotoutetaan ja kotoutetaan ilman minkäänlaisia vaatimuksia kotoutettavalta,
QuoteJoissakin kouluissa S2-oppilaat eivät kolmannen luokan alussa yltäneet edes sille tasolle, jolla heidän luokkatoverinsa aloittivat koulunkäynnin. Arvioinnissa havaittiin sekin, että jos koulussa on yli 5,3 prosenttia S2-oppilaita, osaamisen kehittyminen on keskiarvoa heikompaa koko koulussa. Näitä kouluja on paljon esimerkiksi pk-seudulla.

Boldaus yllä minun. Sitten pottunokkien "koulushoppailusta" kehdataan nostaa vielä kauhea rasismiulina.
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

Vesa Heimo

Quote from: Histon on 17.01.2023, 20:33:57


Boldaus yllä minun. Sitten pottunokkien "koulushoppailusta" kehdataan nostaa vielä kauhea rasismiulina.

Jo jaa, missä Suomen kunnissa Pisa-tulokset ovat heikoimmillaan? Eli mitkä on ne kunnat joiden ongelmat pitäisi ratkaista muulla kun rahandumppaamisella tyhjiin päihin?
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Uuno Nuivanen on 17.01.2023, 20:17:38
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 17.01.2023, 19:42:20
Miki niiden pisa tulosten edes pitää olla kovin korkeita? Itse en tätä ymmärrä.

;D ;D ;D

Suomi voitaa Ruotsin ja on voittanut jo 20 vuotta. Veikkaappa kumpiko maista on voittaja.

S.O.Mali

Quote from: S.O.Mali on 17.01.2023, 18:23:11
Ylen uutisten propagandapläjäyksessä maahanmuuttoa ei mainita ollenkaan syynä. :roll:

Kohdasta 11:35:

https://areena.yle.fi/1-62874713
Kannattaa katsoa miten huolellisesti YLE on taas tämän propagandapläjäyksensä rakentanut.

Jutun alussa puhutaan ongelmista, kuvissa näkyy silloin vain valkoihoisia lapsia.

Jutun lopussa on  lähikuvaa "ahkerasta ja opiskelevasta" kuukerista. :roll:

Siili

Hesarissa: Lapsiasiavaltuutetun mielestä koulushoppailun lopettaminen on "oikotie onneen".  Hän ei kuitenkaan kerro miten asiassa pitäisi edetä.

QuoteMaahanmuuttaja­perheiden tukemisessa on epä­onnistuttu vakavasti, sanoo
Lapsiasiavaltuutetun mukaan alueelliseen eriarvoisuuteen tulisi puuttua isoissa kaupungeissa aiempaa järeämmin.

...
Muutoksia oppimäärään olisi kuitenkin syytä miettiä ja tuoda käytäntöön. Yksi oikotie onneen olisi Pekkarisen mukaan puuttua segregaatioon ja vanhempien koulu­shoppailuun.

"Nyt on vaarana, että meillä ohjataan ainevalintojen ja painotusluokkien kautta koulutettujen suomenkielisten perheiden lapset tiettyihin kouluihin. Lähikouluihin menevät ne, joiden vanhemmat eivät osaa muuta valintaa tehdä."

Ote artikkeliin liittyvistä kommenteista:

QuoteTuossa siis halutaan tuhota kaikkien mahdollisuus opiskella kunnolla. Pitäisi vain inkluusion ja tasa-arvon maailmassa vetää niidenkin oppimistulokset alhaisiksi, jotka muuten selviäisivät opetussuunnitelman mukaisesta etenemisestä.
Segregaatiota tuolla ei pystytä estämään, koska vanhemmilla säilyy aina mahdollisuus vaihtaa kaupunkia, jotta oppilasmateriaali olisi vähemmän haastavaa oman lapsen luokalla. Pikkuhiljaa semmoisella, kunnallisella mahtikäskyllä alkaisi luultavammin olla hyvinkin merkittäviä ja yllättäviä vaikutuksia.

DuPont

On hyviä ja huonoja kouluja?
Kuten muuallakin, muttei meillä...

Tervetuloa Alma, on jo kaivattu.

Maastamuuttaja

Aika hoitaa. Suomen kansalaisten äidinkielen taito kasvaa vauhdilla. Äidinkieli vaihtuu muutaman vuosikymmen kuluessa. On mahdollista, että suomenkieltä voi puhua jatkossa siinä määrin kuin eläviä puhujia riittää.

Charlie

Quote from: Roope2 on 17.01.2023, 20:26:42
Uskokaa jo hyvällä, että meillä ei tule olemaan tulevat velat huomioidenkaan niin paljon rahaa, että pystyisimme muuttamaan normaalijakautumaa lahjakkuuden osalta.
Niiden hyvien polkeminen lahjattomien kanssa samalle tasolle on sen sijaan edullista.

Roope2

Eikö niin Suurpää, että nythän voitaisiin tämän vähäisen ongelman ratkaisemiseksi käyttää niitä valtavia säästöjä, mitä viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana tänne tullut peruskoulutettu aikuisväestö on kerryttänyt.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Nikolas

Lapsiasiavaltuutettu:
Quote

"Nyt on vaarana, että meillä ohjataan ainevalintojen ja painotusluokkien kautta koulutettujen suomenkielisten perheiden lapset tiettyihin kouluihin. Lähikouluihin menevät ne, joiden vanhemmat eivät osaa muuta valintaa tehdä."


Jos lapsi onnistuu pääsemään sellaiselle erikoisluokalle, jossa oletettavasti jokainen oppilas on motivoitunut opiskelemaan, hän saa nauttia työrauhasta sillä luokalla. Koko luokan työskentelyyn jatkuvalla työrauhalla on valtava merkitys.

Lapsiasiavaltuutetun kannattaisi enemmänkin keskittyä miettimään tällaista pulmaa: Miten jokainen koulutyöhönsä vakavasti suhtautuva koululainen saisi opiskella muiden kaltaistensa opiskeluun motivoituneiden oppilaiden kanssa?

Tuohon on olemassa valmis ratkaisukin: Siirretään häiritsevästi käyttäytyvät oppilaat erityisluokalle.

Lalli IsoTalo

Jos koko luokka menee sen hitaimman tai eniten häiriköivän mukaan >
"No child left behind" = Every child left behind
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R