News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-05-23 HS: Hassan Blasim sätti suomalaisia

Started by koli, 25.05.2015, 11:17:50

Previous topic - Next topic

UgriProPatria

Ulkomaalaisilla maahanmuuttajilla vaikuttaa olevan erityisen pinnallinen käsitys siitä mitä suomalaisuus on. Tämän olen havainnut ihan taksissa istuessani. Itseasiassa pidän sopimattomana, että ventovieras taksikuski alkaa tarkasti udella asiakkaan yksityisasioita, mutta näin on mulsimimaista tulleiden kohdalla jo ainakin kahdesti tapahtunut.

Huomaa, että he perustavat mielikuvansa hyvin pinnallisin kohtaamisiin suomalaisten kanssa, useimmiten sellaisten, jotka eivät niinkään vaali suomalaisia perinteitä, vaan elävät myös itse pinnallisesti.

Muuan taksikuski oletti ilmiselvästi, että aion viettää jonkin juhlapyhän (en muista mikä) kapakassa ja kun kerroin viettäväni sen kotona, hiljaisuudessa, hän katsoi minua pitkään peilistä. Hänelle taisi tulla hetken epävarmuus siitä, missä maassa hän oli.

Fiftari

Tietoa kaverista a'la wikipedia:
QuoteHassan Blasim (s. 1973) on irakilaissyntyinen Suomessa asuva elokuvaohjaaja ja kirjailija. Blasim muutti Suomeen 2004 jouduttuaan ohjaustensa vuoksi vaikeuksiin Irakissa. Hän on šiialaistaustainen ateisti.[2]

Blasim on valmistunut Irakissa elokuvaohjaajaksi. Hän teki vuonna 1998 Pohjois-Irakin kurdialueella elokuvaa Wounded Camera alueen oloista, ja yhdeksän veljensä suojelemiseksi hän joutui työskentelemään salanimellä Ouazad Osman. Suomessa hän on käsikirjoittanut ja ohjannut neljä lyhytelokuvaa Yleisradiolle.

Blasim kirjoittaa arabiaksi. Hänen novellikokoelmansa Irakin Purkkajeesus voitti brittiläisen The Independent -lehden arvostetun kirjallisuuspalkinnon vuonna 2014. Blasimin aiempi novellikokoelma Vapaudenaukion mielipuoli tavoitteli samaa palkintoa vuonna 2010. Joiltakin osin omiin kokemuksiinsa perustuvissa novelleissaan hän tuo esille sen, kuinka pitkälle historiaan nyky-Irakin ongelmien juuret ulottuvat.

Blasimin kirja The Iraqi Christ (arabiasta englanniksi kääntänyt Jonathan Wright) sai Englannin Pen-klubin Writers in Traslation Award -palkinnon 2012. Teoksen julkaisee Comma Press.

Hän sai heinäkuussa 2014 Britannian PEN-järjestön stipendin toimittamastaan novellikokoelmasta Iraq + 100.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hassan_Blasim

Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Skeptikko

Quote from: Fiftari on 12.12.2015, 16:09:56
Se joka pystyy lukemaan niin liittäkööt tännekin pääkohtia. Mutta siis itkee että enää ei eletä talvisodan aikoja.

Mistä tämä Hassan tietää edes mitä Suomessa puhutaan? Onko hän oppinut puhumaan suomea, käyttääkö hän Google translatea MV-lehden juttujen lukemiseen vai onko joku vasemmistosuvakki kenties lusikoinut valikoimiaan juttuja hänelle englanniksi käännettynä?

En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

valla_valla

Husbyn arabit ja afrikaanotkin itkivät Husby 2013- keissin jälkeen, että "kukaan ei huomaa meitä".

Olen pyrkinyt sen jälkeen olemaan entistä enemmän huomaamatta niitä, tälle kirjoittelijalle sopisi sama.

Alaric

Quote from: Skeptikko on 13.12.2015, 17:08:59
Quote from: Fiftari on 12.12.2015, 16:09:56
Se joka pystyy lukemaan niin liittäkööt tännekin pääkohtia. Mutta siis itkee että enää ei eletä talvisodan aikoja.

Mistä tämä Hassan tietää edes mitä Suomessa puhutaan? Onko hän oppinut puhumaan suomea, käyttääkö hän Google translatea MV-lehden juttujen lukemiseen vai onko joku vasemmistosuvakki kenties lusikoinut valikoimiaan juttuja hänelle englanniksi käännettynä?

Veikkaan, että tuo boldattu on melko suuressa roolissa. Hänelle on kenties kerrottu vahvasti värittyneestä näkökulmasta, että suomalaiset ovat erittäin äärioikeistolaisia ja muukalaiskammoisia, muistelevat vain vuosikymmeniä sitten käytyjä sotia ja nationalismin/kansallisromantiikan puuskissaan röyhistelevät rintaansa maansa olemattomista saavutuksista. Tästä tarinankerronnasta Hassan on vetänyt omat johtopäätöksensä ja rääpii päätään nyt lehtien palstoilla.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Hornsmith

Ei helvetti, just tajusin. Tämä herra on kohta kaikissa mahdollisissa ohjelmissa kertomassa vaikeuksistaan ja kommentoimassa erinäisiä asioita. Naistenlehtiin hän antaa parisuhdevinkkejä ja kehuu monikulttuurisen parisuhteen auvoisuutta. Uutisvuodossa sitten tärähtää oikein tuplajättipotti, Tervo ja tämä samassa joukkueessa.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

elven archer

Muualla maailmassa asiat ovat ihan eri lailla. Siellä suuri yleisö kiinnostuu teoksista ja kirjailijoista, joista se ei ole tietoinen. Ihmiset huomaavat laajalti teokset ennen kuin ne lyövät läpi ihmisten tietoisuuteen.

Eli taas löytyi suomalaisesta kulttuurista vikaa. Ehkä se korjaantuu rikastuttamalla. Yritys on ainakin ennen näkemättömän kova.

Kallan

Quote from: elven archer on 13.12.2015, 17:33:32
Muualla maailmassa asiat ovat ihan eri lailla. Siellä suuri yleisö kiinnostuu teoksista ja kirjailijoista, joista se ei ole tietoinen. Ihmiset huomaavat laajalti teokset ennen kuin ne lyövät läpi ihmisten tietoisuuteen.

Eli taas löytyi suomalaisesta kulttuurista vikaa. Ehkä se korjaantuu rikastuttamalla. Yritys on ainakin ennen näkemättömän kova.

Eli suuri maailma koostuu valtaosin hipstereistä jotka välttävät kaikkea mainstreamia?  8)

elven archer

#68
Quote from: Kallan on 13.12.2015, 17:59:26
Eli suuri maailma koostuu valtaosin hipstereistä jotka välttävät kaikkea mainstreamia?  8)
Tai sarkastisista ihmisistä, kuten minä. Minusta on älytöntä, että syytetään siitä, että ihmiset eivät tiedä jostain asiasta ennen kuin saavat asian tietoonsa (jonkin tunnustuksen tai minkä tahansa kautta). Eihän siinä ole mitään järkeä. Ei voi tietää ennen kuin tietää. Mutta näköjään siitäkin kelpaa nykyisin motkottaa, että ei ole itse onnistunut tekemään itseään tunnetuksi, kunhan vain pääsee mollaamaan suomalaisuutta. Maailma on täynnä teoksia, jotka kaipaisivat arvostusta, mutta niitä ei vain yritetä tai onnistuta markkinoimaan riittävän hyvin.

Minä muistan kuulleeni tuosta tyypistä muutama viikko sitten. Saattoi liittyä juurikin siihen ulkomaiseen tunnustukseen, josta jutussa puhuttiin. Ei silti tosin kiinnosta yhtään. Aihe ei kiinnosta. Tyyppi ei kiinnosta. 99,9 % suomalaista kirjailijoistakaan ei kiinnosta minua, tiesin heistä tai en. Minusta on jotenkin hassua, kuinka moni kirjailija tai mikälie taiteilija syyllistää ihmisiä kiinnostuksen puutteesta ikään kuin ihmisillä olisi jokin velvollisuus välittää heidän touhuistaan. Kaipa he sitten katsovat työnsä olevan niin hienoa ja arvokasta, että ihmisillä on suorastaan jokin velvollisuus huomata se.

Leso

Quote from: Fiftari on 13.12.2015, 15:56:46Tietoa kaverista a'la wikipedia:
QuoteHassan Blasim (s. 1973) on irakilaissyntyinen Suomessa asuva elokuvaohjaaja ja kirjailija. Blasim muutti Suomeen 2004 jouduttuaan ohjaustensa vuoksi vaikeuksiin Irakissa. Hän on šiialaistaustainen ateisti.

[...] novellikokoelmansa Irakin Purkkajeesus [...]

Blasimin kirja The Iraqi Christ [...]
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hassan_Blasim

Miksi shiiataustainen ateisti kirjoittaa Jeesus-juttuja?
Ois muhis mummielestä niinku järkeenkäyvempi valinta.
Onko nuo nyt on ees kaks eri kirjaa?

Miksi Blasimi ei asu Englannissa, kerran siellä osataan arvostaa?
Ihme tyyppi, kun kärsii Suomessa. Joku masokisti varmaan.
Ois taatusti Englannissa enemmän omakielistä lukijakuntaa, siis semmoista, joka osaa lukea kanssa.
Suomessa enemmistö siitä lukijakunnasta on sitä mieltä, että ken kirjaan tarttuu, se miekkaan hukkuu.

Blasimin omasta blogista:

QuoteHassan Blasim becomes first Arab writer to win Independent Foreign Fiction Prize

---
My working has been supported by /Työskentelyäni ovat tukeneet

Koneen Säätiö
Taiteen keskustoimikunta
Valtion kirjallisuustoimikunta
Alfred Kordelinin Säätiö
Suomen Kulttuurirahasto
FILI
WSOY
Suomen Elokuvasäätiö /Finnish Film Foundation

Thank you! / Kiitos

Great. Just great.

Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Gunnar Hymén

QuoteIndependent Foreign Fiction Prize

sitä kirjoittelee, mistä palkittu. fiktiota
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

siviilitarkkailija

QuoteMiksi shiiataustainen ateisti kirjoittaa Jeesus-juttuja?
Siksi koska saa anteeksi ja voi elää, toisin kuin jos kirjoittaisi Purkkamuhammed-juttuja. Suomi on täynnä uskaliaita ja apurahoilla toimivia koomikko-kirjailija paskasakkia jotka käsittelevät uskontoja rohkeasti ja pelkäämättä, paitsi islamia. Jota pelkäävät niin että housunsa ovat ruskeat ja täynnä möhnää.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Kallan

Quote from: siviilitarkkailija on 14.12.2015, 09:39:48
QuoteMiksi shiiataustainen ateisti kirjoittaa Jeesus-juttuja?
Siksi koska saa anteeksi ja voi elää, toisin kuin jos kirjoittaisi Purkkamuhammed-juttuja. Suomi on täynnä uskaliaita ja apurahoilla toimivia koomikko-kirjailija paskasakkia jotka käsittelevät uskontoja rohkeasti ja pelkäämättä, paitsi islamia. Jota pelkäävät niin että housunsa ovat ruskeat ja täynnä möhnää.

Arvostaisin sitä kirjailijaa vilpittömästi joka kirjoittaisi islamin "rohveetta" Muhammedista joka tuli ulos kaapista, tuomitsi islamin homofobian sekä pedofilian. Sitten hän eläisi onnellisesti Saudi-Arabiassa jonka väestöstä vain 15% olisi väestörakenteeltaan ikääntyviä arabeja ja heillä olisi Unelma joka päivä joka näkyisi jatkuvana hedelmällisten, keskenään lisääntyvien eurooppalaisten virtana maahan.

Veikkaanpa että yllämainittua teosta ei tulla näkemään koska monikulttuuri saa toimia vain yhteen suuntaan, Eurooppaan. Näin on jossain päätetty.

Mutta jos Hassan Blasim kirjoittaa tuollaisen kirjan niin ostan sen ja annan respectit.

Elemosina

Hassan Blasimilla on asiaa (IL 27.12.2015), ihan aiheellista asiaakin.
QuoteArvostettu kirjailija pakolaiskriisistä: Juttuja maahanmuuttajista tehdään Suomessa harhan vallassa
Suomessa asuva elokuvaohjaaja ja kansainvälisesti arvostettu kirjailija Hassan Blasim on ottanut kantaa pakolaiskriisiin joulupäivänä julkaistussa blogissaan.
...
Blasim listaa blogissaan kuusi parannusehdotusta. Ensiksi länsimaisten tiedotusvälineiden luoma vääristynyt kuva eräiden kansojen identiteetistä tulisi purkaa.

- Siinä missä suomalainen on ensisijaisesti ylpeä suomalaisuudestaan eikä kristittyydestään, irakilainen on ylpeä irakilaisuudestaan eikä vain muslimiudestaan.

Kirjailijan mukaan ääriuskonnollisuuden ei saa antaa kasvaa Suomessa ja Suomen kouluissa tulisi petrata historianopetuksessa.

- Tarkoitan tässä mielikuvituksella sitä, että oppilaiden annetaan oppitunneilla tutustua historian inhimilliseen puoleen eikä vain kaataa tietoa heidän päähänsä.

Blasim kritisoi sitä, että tiedotusvälineet keskittyvät liikaa maahanmuuttajiin.

- Liiallinen keskittyminen Suomen pakolaisten tarinoihin ei palvele suomalaista yhteiskuntaa. Maahanmuuttajien toiminnan myönteisessäkin uutisoimisessa on huonot puolensa. Liialla huomiolla on kielteisiä seuraamuksia. Juttuja kilteistä ja tuhmista maahanmuuttajasta tehdään eräänlaisen harhan vallassa. Hyviä ja huonoja on yhtä lailla suomalaisissa ja kaikissa maailman ihmisissä.


Blasim myös muistuttaa blogissaan, että maahantulijoiden suureen joukkoon voi soluttautua myös tappajia ja terroristeja.

- Mädät omenat pitäisi yrittää eristää; niitä ei saa yleistää koskemaan kaikkia turvapaikanhakijoita. Yleistäminen on sokeutta!

Lopussa kirjailija pohtii, ettei maahanmuuttajien paras kotouttaja ei ole suomen eikä minkään muunkaan kurssi, vaan suomalainen itse.

- Todellinen suomalainen on solidaarinen ja ymmärtäväinen, ja hän taistelee vapauden ja arvokkaan elämän puolesta tällä kryptisellä planeetalla.
...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015122720879831_uu.shtml
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

ISO

Quote from: Elemosina on 27.12.2015, 10:29:49
- Todellinen suomalainen on solidaarinen ja ymmärtäväinen, ja hän taistelee vapauden ja arvokkaan elämän puolesta tällä kryptisellä planeetalla.

Olen todellinen Suomalainen, mutta en koe minkäänlaista halua tai tarvetta taistella kehitysmaalaisten kehitysmaakulttuurin puolesta, en niitten oikeuksista enkä niitten elättämisestä täällä.

Ja siltikin, olen humaani, rehellinen, ahkera sekä suvaitsevainenkin. Mutta, kaikkea ei tarvitse suvaita, ei ainakaan sitä että oma elinympäristö pilataan vain sen vuoksi että joku haluaa leikkiä suvaitsevaista hölmöyksissään.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

hattiwatti

Quote from: Kotkankantaja on 25.05.2015, 12:02:12
Kirjailijoita on maailmassa miljoonia. Ei kukaan ole heistä kiinnostunut ennenkuin heidän kirjansa lyövät läpi. Miksi Hassan kuvittelee olevansa erilainen?

Hassan Blasim is an Iraqi-born author and filmmaker, who writes in Arabic. Since 2004, he has lived in Finland. The Madman of Freedom Square was published by Comma Press in 2009. It was long-listed for the Independent Foreign Fiction Prize in 2010. A heavily edited version of the book was published in Arabic in 2012, and was immediately banned in many Arab countries. The Iraqi Christ was published by Comma Press in 2013 and it won the Independent Foreign Fiction Prize in 2014. Both of the short story collections have been translated into several languages.
The Corpse Exhibition was published in the US in 2014 by Penguin. Blasim was selected for the Barnes and Noble US-wide 'Discover Great Writers' programme. The Corpse Exhibition was selected for one of The Top Ten Books 2014 by Publishers Weekly.

Blasim has been PEN-awarded three times. He was described by The Guardian as "perhaps the greatest writer of Arabic fiction alive."

-----
Solidaarisuutta kaikille moderaattoreiden bannaamille!

hattiwatti

Osaltaan mielenkiintoisiakin ehdotuksia.

http://www.hassanblasim.com/2015/12/mielikuvitusta-suomeen-hataannyksen.html
Quote
1. Länsimaisten tiedotusvälineiden luoma vääristynyt kuva eräiden kansojen identiteetistä tulee purkaa. Esimerkiksi "islamilainen maailma" on pinnallinen ja falski nimitys, joka on keksitty lännessä helpottamaan viittaamista monimutkaisten ongelmien riivaamaan varsin sekalaiseen seurakuntaan. Jos olisi olemassa jokin islamilainen maailma, se tarkoittaisi, että olisi olemassa myös vaikkapa islamilaista ruokaa, islamilaista proosaa, islamilaista musiikkia ja islamilaista tanssia. Ei kuitenkaan ole. On turkkilaista tanssia ja ruokaa, on marokkolaista tanssia ja ruokaa. On egyptiläistä proosaa ja musiikkia, on pakistanilaista runoa ja musiikkia. Islamilaiseen identiteettiin keskittyminen johtaa siihen, että siirtolaiset marginalisoituvat ja kokevat tulevansa rotusyrjityiksi. Siinä missä suomalainen on ensisijaisesti ylpeä suomalaisuudestaan eikä kristittyydestään, irakilainen on ylpeä irakilaisuudestaan eikä vain muslimiudestaan. Islamilainen identiteetti on falskiudessaan Euroopan siirtolaisille kuin vankityrmä. Oikea identiteetti muodostuu siitä, että on syntynyt tiettyyn perheeseen tietyssä paikassa ja lukeutuu paikalliseen kulttuuriin. Miksemme keskity tällaiseen inhimillisempään ajatteluun? Jotkut ehkä pitävät tätä haihatteluna, mutta mieluummin sitäkin kuin laiskaa ajattelua ja tietämättömyyden naamion taakse piiloutumista. Identiteetti on ihmisen keksintö, joten sitä voi myös sorvata, ja mielikuvitus voi auttaa identiteettiä tyyntymään maailmanrauhan syleilyyn. Identiteetti ei ole ase toisia vastaan vaan ihmisenlämpöinen syleily, jolla on aivan oma makunsa ja tuoksunsa! Koko elämänsä sodan keskellä elänyt "sivistymätön" tapaus voi vielä kompastellakin identiteetin syvimmän olemuksen kanssa; mutta miten ihmeessä koulutettu ihminen, joka on saanut elää elämänsä rauhan aikana, kipuilisi oman identiteettinsä kanssa ja pelkäisi sen särkyvän?!

2. Ääriuskonnollisuuden ei saa antaa kasvaa Suomessa. Ulkomainen rahoitus Suomeen rakennettaville moskeijoille tulee kieltää, sillä tällainen rahoitus, joka on yleensä peräisin Persianlahdelta, on poliittisesti motivoitunutta. Fundamentalistien ei saa antaa pitää vihaa lietsovia perjantaisaarnojaan. Myös kasvot peittävä niqab tulisi Suomessa kieltää, koska se on poliittinen symboli ja ristiriidassa ihmisoikeuksien kanssa. Poliittisessa tarkoituksessa käytettäviä uskonnollisia symboleita ei tulisi sallia. Valtaosa niqabia käyttävistä pakotetaan siihen. Niqabia ei mainita islamin teksteissä, ja siksipä suurin osa musliminaisista ei sellaisia käytäkään. Niqabia käyttävät naiset ovat itsekin sorrettu vähemmistö. Niille, jotka argumentoivat niqab-kiellon olevan ihmisoikeuksien vastainen, voi vastata sanomalla, että niqab on itse ihmisoikeuksien vastainen. Entä jos mies pakottaisi naisen kävelemään kadulla alasti? Niqab on yksi orjuutuksen muoto. Tällaisia aiheita ei saa jättää Suomessa ja Euroopassa vain ääripuolueiden käsiteltäviksi, sillä puolueet vain ruokkivat niillä ahdasmielistä vihapuhetta. Viestin tulee olla selkeä: vastustamalla muslimifundamentalisteja Euroopassa suojellaan ennen kaikkea niitä muslimeita, jotka ääriliikkeitä juuri joutuvat pakenemaan. Oli fundamentalismi sitten kristillistä, islamilaista tai juutalaisista, sen vastustaminen auttaa siinä, etteivät menneisyyden hirvittävät virheet toistu. Fundamentalismia vastustamalla hahmotellaan parempaa huomista ihmiskunnalle. Meidän tulee suojella vapautta ja ihmisarvoa tällaiselta uskonnon tai nationalismin varjolla tehtävältä ihmisluonnon vääristelyltä.

3. Maahanmuuttajien omaa kulttuuria tulee tukea kaikessa rikkaudessaan ja monimuotoisuudessaan, ei järjestämällä ruokafestivaaleja eikä perustamalla velttoja kulttuurikeskuksia.
Tulisi keskittyä kirjallisuuteen, kuvataiteisiin, legendoihin, kansantaruihin, perinneleikkeihinkin, ja integroida ne tiedotusvälineisiin, opetukseen ja teattereihin – ja etenkin tv:n lastenohjelmiin. Suomessa vaikka Pikku Kakkosessa voisi soveltaa tarinoita maahanmuuttajalasten kulttuureista. Niissä on samat yleisinhimilliset arvot kuin muuallakin. Tarinat opettaisivat maahanmuuttajien lapsille itsevarmuutta, kanssakäymistä ja luovuutta, koska niiden arvomaailma kumpuaa juuri universaalista lapsuudesta. Lapsuus on se rauhan tila, johon ihminen ikuisesti kaipaa. Miten helposti Kalevala ja Gilgameš kohtaavatkaan toisensa! Miten helposti somalialainen ja suomalainen runous kohtaavatkaan toisensa! Miten helposti Afganistanin kansantarut ja musiikki kohtaavat Suomen perinnesadut ja musiikin. Katastrofi syntyy silloin kun kulttuuriperintöjen sijaan toisensa kohtaavatkin vihapuheet.

4. Suomen kouluissa tulee ottaa mielikuvitus historianopetukseen mukaan. Tarkoitan tässä mielikuvituksella sitä, että oppilaiden annetaan oppitunneilla tutustua historian inhimilliseen puoleen eikä vain kaataa tietoa heidän päähänsä. Oppilas oivaltaa, että historian tapahtumia ovat eläneet samanlaiset ihmiset kuin hän itse – haaveilevat, tuntevat, pelkäävät ja haluavat ihmiset – eivätkä mitkään lukumäärinä esitetyt kasvottomat ihmismassat. Jos hänelle vaikka yritetään selittää kolonialismia ja jälkikolonialismia ja kaikkea mitä Eurooppa ja Yhdysvallat ovat tehneet monissa maailman maissa, etenkin juuri niissä, mistä nykyään lähtee paljon pakolaisia, silloin syntyy sukupolvi, joka suhtautuu maahanmuuttajiin solidaarisesti, ei säälivästi, vihaavasti eikä ymmärtämättömästi. Maailmanlaajuinen sukupolvi, joka ymmärtää syvällisesti ongelman juuret ja sen, mistä ihmiskunnan alituinen valtataistelu juontaa juurensa. Syvällinen sukupolvi, jonka onnistuu keksiä uusia ratkaisuja ja ajatuksia; ei mikään pinnallinen sukupolvi, joka on oppinut kouluissa opetusohjelman mukaiset (vain Eurooppaa koskevat) tiedot viime vuosisadasta, seurannut laiskoja (vain eurooppalaisia) medioita, jotka eivät välitä totuudesta, ja kuunnellut (vain eurooppalaisia) poliitikkoja ahtaine intresseineen.

5. Tiedotusvälineiden ei tulisi keskittyä liikaa maahanmuuttajiin. Se on tapa eristää heidät, ei saa heitä tuntemaan oloaan turvalliseksi eikä luo edellytyksiä heittäytyä tutustumaan rennosti uuteen yhteiskuntaan. Liiallinen keskittyminen Suomen pakolaisten tarinoihin ei palvele suomalaista yhteiskuntaa. Maahanmuuttajien toiminnan myönteisessäkin uutisoimisessa on huonot puolensa. Liialla huomiolla on kielteisiä seuraamuksia. Juttuja kilteistä ja tuhmista maahanmuuttajasta tehdään eräänlaisen harhan vallassa. Hyviä ja huonoja on yhtä lailla suomalaisissa ja kaikissa maailman ihmisissä. Turvapaikanhakija nauttii Suomessa ensiksikin kansainvälisen oikeuden ja toiseksi Suomen lain suojelua. Annetaan hänelle ne oikeudet mitkä hänelle kuuluvat ja puhutaan sitten paikalliseen kulttuuriin tutustumisesta ja rinnakkaiselosta. Joidenkin mielestä turvapaikanhakijan tulisi esimerkiksi tehdä Suomessa ensin palkatonta työtä. Hei ihan totta: turvapaikanhakija tai pakolainen ei ole mikään orja vaan maahantulija, jonka asema määräytyy kansainvälisen oikeuden ja inhimillisen etiikan lakien mukaan.

6. Maahantulijoiden suureen joukkoon voi soluttautua myös tappajia ja terroristeja, koska joukon kaoottista taustaa raskauttavat Lähi-idän tilanne, lännen ja islamin välinen kylmä sota sekä riistokapitalismi, joka yrittää pestä käsiään, vaikka on vastuussa monesta maailman tuhosta. Moni maahanmuuttaja epäröi ilmoittaa viranomaisille, jos havaitsee tulijoiden joukossa tappajan tai terroristin. Pelko johtuu siitä, etteivät he ole voineet luottaa turvallisuusviranomaisiin lähtömaissaan. Tulijajoukkoja voitaisiin kuitenkin valistaa, että Suomi on oikeusvaltio, jossa terroristin tai tappajan paljastava henkilö saa täyden suojelun. Mädät omenat pitäisi yrittää eristää; niitä ei saa yleistää koskemaan kaikkia turvapaikanhakijoita. Yleistäminen on sokeutta! Jotta näkisi koko totuuden, täytyy osata tarkastella yksityiskohtia mikroskoopilla ja yleiskuvaa kaukoputkella. Mitäpä muuta totuus on kuin yritys ymmärtää totuutta – enkä tarkoita tässä niitä kalseita vääristeltyjä faktoja, joita some tuuttaa ilmoille surkeassa yrityksessään töhertää jonkinlaista kuvaa maailmasta. Eikä totuus löydy liioin mediasta, jonka ensisijainen tarkoitus on tuottaa voittoa!

7. Maahanmuuttajien paras kotouttaja ei ole suomen eikä minkään muunkaan kurssi, vaan suomalainen itse. Jos suomalainen ei avaa itseään maahanmuuttajalle sydämen ja järjen tasolla, kotoutuminen jää puolitiehen ja yskii jatkossakin. Todelliset suomalaiset eivät ole mikään menneitä aikoja haikaileva ääripuolue, joka elää pelkojen ja heikkouksien kustannuksella. Todellinen suomalainen on kärsivällinen, rohkea, tunnollinen ja sivistynyt. Todellinen suomalainen haluaa viedä Suomea ja omaa inhimillisyyttään uusille tasoille eikä jättäytyä menneisyytensä ja pelkojensa vangiksi. Todellinen suomalainen on solidaarinen ja ymmärtäväinen, ja hän taistelee vapauden ja arvokkaan elämän puolesta tällä kryptisellä planeetalla. Suomalainen on luonnontilassaan luovan mielikuvituksen, ei sulkeutuneisuuden lapsi. Hän on sydämensä ja mielikuvituksensa avaava ihminen, joka torjuu ne kahleet ja harhanäyt, joita hänelle syöttävät niin media, kirjailijat, akateemikot, poliitikot, nerot kuin typeryksetkin. Hän on luonnonlapsi ihmisyyden peruskysymyksen äärellä. Hän tarkastelee omaansa ja muiden olemassaoloa rakkaudella, nöyryydellä ja vaatimattomuudella. Tämän luonnontilan tulisi vallita kaikkialla maailmassa. Vapaa luonnonlapsi ei voi olla, jos järkeilee kaikki asiat pelon kautta sykkyrälle sulkeutuneena. Luonto on seikkailu, ja ihminen on seikkailu.

Roope

Nyt Hassania harmittaa se, että Suomessa vain valkoiset puhuvat pakolaisista. Kun Hassan puhuu pakolaisista, hän sanoo, että Eurooppaan tulijat eivät ole hänelle pakolaisia vaan "kapitalismin vastaisia mielenosoittajia", jotka tulevat tänne ottaakseen omansa, koska Eurooppa on riistänyt 200 vuotta muuta maailmaa köyhät maat tuhoten.

Hassan Blasim: "Bara vita pratar om flyktingar i Finland" 20.2.2016
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Eisernes Kreuz

Niin, suomalainen imperiumihan oli yksi historian suurimmista ja pahimmista siirtomaiden valloittajista ja ryöstäjistä.

Vai oliko se brittiläinen imperiumi? No ihan sama, valkoisia kuitenkin ja siksi syyllisiä kaikkeen.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Micke90

Quote from: Roope on 20.02.2016, 20:10:35
Nyt Hassania harmittaa se, että Suomessa vain valkoiset puhuvat pakolaisista. Kun Hassan puhuu pakolaisista, hän sanoo, että Eurooppaan tulijat eivät ole hänelle pakolaisia vaan "kapitalismin vastaisia mielenosoittajia", jotka tulevat tänne ottaakseen omansa, koska Eurooppa on riistänyt 200 vuotta muuta maailmaa köyhät maat tuhoten.

Hassan Blasim: "Bara vita pratar om flyktingar i Finland" 20.2.2016

Sitten heillä on väärä osoite. Ei Suomi ole ketään riistänyt.

Kim Evil-666

Aivan sama, mikä Hassania viiteryhmineen harmittaa. Kukaan ei heitä ole Eurooppaan pyytänyt saati Suomeen.

"Ottaakseen omansa". Tämähän kuulostaa jo lähes sodan julistukselta.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

elven archer

#81
Quote
Jos olisi olemassa jokin islamilainen maailma, se tarkoittaisi, että olisi olemassa myös vaikkapa islamilaista ruokaa, islamilaista proosaa, islamilaista musiikkia ja islamilaista tanssia.
No ei, koska islam on alistumista sille heidän jumalalleen. Islam näkee siksi maalliset huvitukset kilpailijanaan, joten se tykkää kyttyrää siitä, jos ruoka maistuu liian hyvin (paasto), kirja maistuu liian hyvin (islamilaisessa maailmassa ei hyvällä katsota muuta kun uskonnollista kirjallisuutta, etenkin länsimainen kaunokirjallisuus on käytännössä pannassa, eikä sitä käännetä juuri ollenkaan), askel nousee liian kepeästi musiikin tahtiin (ei ole sattumaa, että Taliban leikkasi pään irti 17:ltä tanssimisesta molemman sukupuolen kokoontumisessa syytettynä vuonna 2012), musiikki kuulostaa liian hyvältä (Isis vasta teloitti teinin, kun hän oli väitetysti kuunnellut länsimaista musiikkia).

Ja no ei, koska ne islamilaista maailmaa yhdistävät piirteet ovat pääsosin arvomaailmaa ja maailmankuvaa koskevia. Ei Koraanissa sanota, että mitä spagettikastiketta täytyisi syödä, mutta ei se tarkoita, etteikö olisi islamilaista maailmaa, jota esim. yhdistävät ajatukset naisten itsensä peittämisestä, homoseksuaalisuuden, prostituution, viinan juomisen yms. mukamas syntisyydestä. Yleensäkin sitä yhdistävät ne ajatukset, jotka siellä Koraanissa ja haditheissa lukevat. Ne asiat tekevät islamilaisen maailman tekemällä siitä kovin samanlaisen, eivätkä jotkin arkeen liittyvät yksityiskohdat ruoka- ja musiikkimaussa.

Jos arvostusta kinuava kirjailija ei ymmärrä näin perusasioita, niin en tosiaan näe syytä koskaan tutustua hänen teoksiinsa, koska eipä niiltä voi oikein syvää oivaltavuutta ja älykkyyttä ainakaan tältä pohjalta odottaa.

Micke90

Quote from: Kim il-66 on 20.02.2016, 21:12:43
"Ottaakseen omansa". Tämähän kuulostaa jo lähes sodan julistukselta.

Minulle sopii, että muslimit ottavat omansa täältä pois.

JoKaGO

Quote from: Micke90 on 21.02.2016, 00:21:02
Quote from: Kim il-66 on 20.02.2016, 21:12:43
"Ottaakseen omansa". Tämähän kuulostaa jo lähes sodan julistukselta.

Minulle sopii, että muslimit ottavat omansa täältä pois.

... ja mitä pikemmin sen parempi.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Kyklooppi

Ihmisjäte.

pulikka

Quote from: www.hassanblasim.com
3. Maahanmuuttajien omaa kulttuuria tulee tukea kaikessa rikkaudessaan ja monimuotoisuudessaan, ei järjestämällä ruokafestivaaleja eikä perustamalla velttoja kulttuurikeskuksia. Tulisi keskittyä kirjallisuuteen, kuvataiteisiin, legendoihin, kansantaruihin, perinneleikkeihinkin, ja integroida ne tiedotusvälineisiin, opetukseen ja teattereihin – ja etenkin tv:n lastenohjelmiin.

Niinpä tietysti  :facepalm:

Kun matu tuppaa maahan, pitää hänen kulttuuriaan tukea mutta sitä ei saa tehdä veltosti, ehei. Oikea tapa tukea matun haurasta identiteettiä on uittaa kantaväestö ja erityisesti kantaväestöön kuuluvat lapset matukulttuurissa. Ei puhettakaan siitä, että matu imisi resurssien lisäksi itseensä "uuden kotimaansa" :roll:  kulttuuria.

Roope

QuoteViiltävän kriitikon paratiisi

Itäkeskukseen asettunut kirjailija Hassan Blasim arvioi, miten Helsinki ottaa maahanmuuttajat vastaan nyt. Ja miten ehkä pitäisi ottaa, etteivät railot ihmisryhmien välillä levenisi.

PÄÄKAUPUNKIEN ja muiden kaupunkien välillä on ero. Pääkaupungit, kuten Helsinki, vetävät liikettä ja erilaisia ihmisryhmiä, jotka tapaavat ja muodostavat suhteita keskenään. Siis aivan eri mittakaavassa kuin pikkukaupungit, sanoo irakilaistaustainen kirjailija Hassan Blasim.

"Niistä kohtaamisista opitaan, ja kanssakäyminen helpottuu. Pääkaupungit ovat tässä kuin laboratorioita", Blasim kuvailee kotisohvallaan Helsingin Itäkeskuksessa.

Blasim jätti Irakin ja muutti Suomeen vuonna 2004. Sittemmin hänestä on sukeutunut esimerkiksi Britanniassa palkittu kirjailija – ja helsinkiläinen. Arabiaksi kirjoittavan Blasimin teksteissä suomitaan usein rajustikin rasismia ja näytetään, miltä ulkopuolisuus tuntuu. Tyyli on viiltävää ja satiirista mutta samalla inhimillistä ja humorististakin.

[...]

Blasim ottaa kulauksen maitokahvistaan ja alkaa keriä auki ajatuksiaan siitä, miten Helsinki ottaa hänen kaltaisiaan maahanmuuttajia vastaan.

Se on tärkeä teema itsenäisyyspäivänä. Millainen on Suomen pääkaupunki niille, jotka tulevat muualta ja haluavat suomalaisiksi?

Blasim on HS:n pyynnöstä luvannut kertoa, miltä ulkopuolisuus tuntuu. On myös tarkoitus miettiä, miten helsinkiläiset ehkä voisivat ottaa tulijat vastaan niin, etteivät railot ihmisryhmien välillä syvenisi. Kaupunkilaiset ovat useana vuonna saaneet lukea, että Helsinki on Maailman onnellisuusraportissa listan kärjessä. Riittäisikö hyvää kaikille?

[...]

JUTTUUN tulemisen merkitys vain kasvaa. Kuten Blasim huomauttaa, maahanmuuton voi väistämättä ennakoida lisääntyvän, koska ilmastonmuutoksen voi odottaa saavan merkittäviä kansanjoukkoja liikkeelle.

Suomalaisten päättäjien kesken on myös suhteellisen laajaa yhteisymmärrystä, että Helsinki ja Suomi voivat menestyä ja kasvaa vain, jos ulkomailta muuttaa tarpeeksi ihmisiä tänne töihin.

"Ratkaisu ei voi olla siirtää panssarivaunuja rajalle ampumaan niitä ihmisiä, jotka pyrkivät tänne. Kukaan ei halua lähteä tutuista ympyröistään huvin vuoksi. Ei se ole mikään huvijuttu."

Maahanmuutto on Blasimin kokemuksien mukaan valtavan vaikea asia elämässä, kun sen joutuu itse kohtaamaan. Se johtaa sisäiseen taisteluun, ja Blasim kehottaa jopa kiivaasti, että Suomen kannattaisi diplomaattikanavia pitkin kysyä esimerkiksi Irakin hallitukselta, miksi ihmiset pakenevat maasta.

[...]

Vapaus ja sananvapaus ovat Blasimille tärkeä syy olla Suomessa. Hän käsittelee teoksissaan esimerkiksi Irakin valtauskontoa islamia niin kainostelematta, että uskoo joutuvansa vangituksi heti, jos palaa entiseen kotimaahansa.

Hän kertoo Irakin aseellisten shiiajärjestöjen uhkailleen häntä useaan kertaan viime vuosina. Koska hänen läheisiään on edelleen Irakissa, Blasim kertoo nykyisin epäröivänsä, uskaltaako enää kirjoittaa kuten haluaisi.

"En voi palata Irakiin, koska käsittelen näitä asioita kirjoituksissani. Irakin poliittinen eliitti on hyvin konservatiivista ja ääriuskovaista. Suomi on paras paikka käsitellä niitä."

HELSINKI on Blasimin silmissä kehittynyt valtavasti niinä vuosina, joina hän on asunut Helsingissä, sitten Tampereella ja nyt taas Helsingissä. Hänestä erilaisten ihmisryhmien kohtaaminen on yhä mutkattomampaa.

Myös tulijoiden määrä on kasvanut valtavasti. Vuonna 2004 helsinkiläisiä oli noin 560 000, heistä runsaat 44 000 eli kahdeksan prosenttia ulkomaalaistaustaisia. Viime vuodenvaihteessa vastaavat luvut olivat noin 657 000 helsinkiläistä, joista noin 111 000 eli 17 prosenttia ulkomaalaistaustaisia.

Vuonna 2004 irakilaistaustaisia helsinkiläisiä oli 871, viime vuodenvaihteessa 6 522.

YKSI Blasimin keinoista kohentaa ulkomaalaistaustaisten asemaa ja itsetuntoa olisi vahvistaa tulijoiden käsitystä omasta kulttuuristaan.

Islam uskontona esimerkiksi voi korostua maahanmuuttajataustaisissa yhteisöissä liikaa, koska sodan ja konfliktien raunioittamista maista tulevilla ihmisillä ei ole kokemusta, millaista lähtömaan musiikki, teatteri ja muu kulttuuri on joskus kukoistuksessaan ollut.

Sen sijaan, että mennään toistuvaan keskusteluun siitä, että tarvitaan moskeija, Blasim esittää kulttuuriprojekteja, joissa varsinkin ulkomaalaistaustaiset nuoret pystyisivät oppimaan ja vertailemaan taustamaidensa musiikkia ja muuta kulttuuria.

"Kun oma lähtömaa on epäonnistunut, voi tuntua siltä, että nämä täällä ovat onnistuneet ja ainoaksi identiteetiksi korostuu uskonto. Jollei ole tietoa muusta, nuori jää sen yhden narratiivin vangiksi."

[...]

SANANVAPAUTTA Blasim arvostaa erityisesti. Varsinkin itsensä kaltaisten koulutettujen maahanmuuttajien tulisi Blasimin mielestä olla nykyistä rohkeampia käyttämään sitä ja puhua täällä julkisesti esimerkiksi sukupuolten välisen tasa-arvon ongelmista.

Se olisi yksi tapa kohentaa islaminuskoisesta taustasta tulevien naisten asemaa. Samalla maahanmuuttajataustaiset helsinkiläiset voisivat viedä "rasisteilta" yhden poliittisen lyömäaseen, Blasim sanoo.

Niqabin tai hijabin eri erilaisten huntujen käytöstä voi Blasimin mukaan tulla Helsingin kaduilla puolustusmekanismi. Takerrutaan huiviin, koska käsitys omista juurista on typistynyt uskonnollisuuteen.

"Se ei ole pelkästään uskonnollinen kysymys vaan myös identiteettikysymys paikassa, johon ei tunne kuuluvansa."

[...]

TARKKAILTUAAN sekä irakilaisia että muita maahanmuuttajataustaisia ihmisiä Blasim sanoo, että vaikka systemaattisuutta voi Helsingissä olla liikaakin, lopulta paratiisi on juuri se, että homma toimii.

"Kun he käyvät alkuperäisillä kotialueillaan, he haluavat nopeasti tulla takaisin ja sanovat, että ei sitä kaaosta kestä kukaan", Blasim sanoo viitaten tuntemiinsa ihmisiin ja hymähtää ironisesti.

Maahanmuutto ei ole vain poliittista vaan Blasim vertaa sitä parisuhteeseen. Kun muodostaa uuden ihmissuhteen, saa asioita mutta samalla menettää jotain.

"Eri maissa tarina on sama: kun yhteisöön tulee uusia ihmisiä, kyse on uusista suhteista. Ja tämä on yksi ydinajatuksistani."

Pitää olla valmis joustavuuteen ja ymmärtää, että palkkio joissain asioissa joustamisesta on se, että yhteisö samalla rikastuu.

Toinen ydinajatus on empatia.

"Klisee on, että 'ne ihmiset tulevat tänne ja vievät meidän sosiaalitukemme'. Mutta olisi tärkeää ymmärtää, mitä siellä lähtömaassa tapahtuu."

[...]

Blasim sanoo uskovansa vakaasti, että sellainen ryhmä, jossa viljellään empatiaa ja mietitään yhdessä, miten voin asettua toisen asemaan, selviää kovistakin myrskyistä.

Nyt meillä on Blasimin "fastfood-tiedoksi" kutsuma tilanne, jossa esimerkiksi median välityksellä saamme kriiseistä ja sodista tiedon siitä, millainen räjähdys tapahtui, montako ihmistä kuoli ja millainen taistelu oli.

"Mutta tavoitammeko yhtään mitään emotionaalisesta todellisuudesta, jossa ihmiset kriisialueilla elävät? Empatia vaatii vaivannäköä. Meidän pitää nähdä vaivaa, jotta ymmärrämme, miksi ihmiset riskeeraavat lastensa hengen päästäkseen vaikka Valko-Venäjän ja Puolan rajalle."
Helsingin Sanomat 6.12.2021

Quote from: Katja Kuokkanen, HSJUTTUUN tulemisen merkitys vain kasvaa. Kuten Blasim huomauttaa, maahanmuuton voi väistämättä ennakoida lisääntyvän, koska ilmastonmuutoksen voi odottaa saavan merkittäviä kansanjoukkoja liikkeelle.

Suomalaisten päättäjien kesken on myös suhteellisen laajaa yhteisymmärrystä, että Helsinki ja Suomi voivat menestyä ja kasvaa vain, jos ulkomailta muuttaa tarpeeksi ihmisiä tänne töihin.

"Ratkaisu ei voi olla siirtää panssarivaunuja rajalle ampumaan niitä ihmisiä, jotka pyrkivät tänne. Kukaan ei halua lähteä tutuista ympyröistään huvin vuoksi. Ei se ole mikään huvijuttu."

Ilmastonmuutos ei ole tuonut Suomen rajalle ihmisiä tai Helsinkiin tuhansia irakilaisia, eikä tuo jatkossakaan. Sen on tehnyt ja tekee jatkossakin Suomen maahanmuuttopolitiikka.

Ratkaisun ei tarvitsisi olla panssarivaunujen siirtäminen rajalle, vaan sen tekeminen selväksi, että tänne ei saa jäädä, vaikka pääsisikin laittomasti rajan yli.

Kieltämättä hauska tuo tekstistä syntyvä mielikuva, että työvoimapulan paikkaajat pyrkivät Suomeen töihin vaikka väkisin rajalla uhkaavan kuolemankin edessä. Blasimin luulisi irakilaisena tietävän ja tunnustavan, että tuhannet irakilaiset ovat pyrkineet Suomeen juuri huvijuttuna.

Quote from: Katja Kuokkanen, HSMaahanmuutto ei ole vain poliittista vaan Blasim vertaa sitä parisuhteeseen. Kun muodostaa uuden ihmissuhteen, saa asioita mutta samalla menettää jotain.

"Eri maissa tarina on sama: kun yhteisöön tulee uusia ihmisiä, kyse on uusista suhteista. Ja tämä on yksi ydinajatuksistani."

Pitää olla valmis joustavuuteen ja ymmärtää, että palkkio joissain asioissa joustamisesta on se, että yhteisö samalla rikastuu.

Toinen ydinajatus on empatia.

"Klisee on, että 'ne ihmiset tulevat tänne ja vievät meidän sosiaalitukemme'. Mutta olisi tärkeää ymmärtää, mitä siellä lähtömaassa tapahtuu."

Siis käytännössä kantaväestön joustavuus ja empatia, jotka eivät ole johtaneet maahanmuuton ongelmien ratkaisemiseen vaan niiden pahenemiseen, kun maahanmuuttopolitiikan ongelmiin ei ole puututtu.

'Ne ihmiset tulevat tänne ja vievät meidän sosiaalitukemme', ja sillä on seurauksensa ihan riippumatta siitä, mitä lähtömaissa tapahtuu.

Quote from: Katja Kuokkanen, HSEmpatia vaatii vaivannäköä. Meidän pitää nähdä vaivaa, jotta ymmärrämme, miksi ihmiset riskeeraavat lastensa hengen päästäkseen vaikka Valko-Venäjän ja Puolan rajalle.

Minulla on tietty ymmärrys, miksi etenkin muslimikulttuurien vanhemmat riskeeraavat tuosta vaan lastensa hengen päästäkseen Eurooppaan, vaikka lasten henki ei ole ollut aiemmin vaarassa, mutta kuulisin kyllä mielelläni Blasimin selittävän sen ja näiden ihmisten maahanmuuton parhain päin. Minun perusteltu käsitykseni kun on, että tällaisia ihmisiä ei missään nimessä pidä päästää Eurooppaan.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Eino P. Keravalta

Että oikein kirjailija?

Miksiköhän nämä keharimaalaiset eivät osaa kirjoittaa mistään muuta kuin rasismista ja pakolaisuudesta? Ei mitään universaalia sanottavaa. Ei kiinnosta edes muita kehareita, koska tuntevat samat valeet. Kiinnostaa lähinnä Hesaria ja suvakki-itkijöitä, jotka uskovat joka sanan kaikesta suomalaisia moittivasta kehariulinasta.

Sen verran tuolle hupiukolle pitää koppalakkia nostaa, että se on sentään oveluuttaan osannut oman pummiutensa naamioida 'kirjailijan' ja 'intellektuellin' ominaisuuteen. Näin varmaan koskemattomuus vielä lisääntyy ja saa eri oikeuksia. Toivottavasti ei kuitenkaan samanlaisia kuin eräs mustalaiskirjailija..
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Lalli IsoTalo

Quote from: Roope on 07.12.2021, 17:50:14
Quote from: Hassan Blasim
"Ratkaisu ei voi olla siirtää panssarivaunuja rajalle ampumaan niitä ihmisiä, jotka pyrkivät tänne.

Joo, ei siihen panssarivaunuja tarvita, jos vanhat merkit pitävät paikkansa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

P

Quote from: Kim Evil-666 on 20.02.2016, 21:12:43
Aivan sama, mikä Hassania viiteryhmineen harmittaa. Kukaan ei heitä ole Eurooppaan pyytänyt saati Suomeen.

"Ottaakseen omansa". Tämähän kuulostaa jo lähes sodan julistukselta.

Umayya Abu-Hanna päästeli Suomessa asumisensa loppuaikana tuollaista vastaavaa tavaraa jo 2000-luvulla. Kuuntelin kanssa mielenkiinnolla ja pohdin, että voi olla haastavaa jollekin arabille "ottaa omansa", eli yrittää ottaa omaisuuteni. Olen vielä sellaista pre-soijasukupolvea, että ei sitä vain oteta, vaikka valtiokin olisi mamujen puolella kansalaista vastaan ja jakamassa kansalaisen kalliisti verotettua omaisuutta maahan tuppautuville. Isoisät protestoivat vastaavaa vastaan lyijyllä.

Asiasta oli aikoinaan Hommaforumissakin tuoreeltaan. Tämä into muuttaa tänne ja alkaa vaatia suomalaisilta valtaa, rahaa ja elintilaa, vaikuttaa mamujen joukossa suhteellisen yleiseltä imperialistiselta kusipäisyydeltä. Muutetaan tänne ja halutaan viedä elintila, valta ja varallisuus alkuperäisväestöltä?

https://hommaforum.org/index.php?topic=15055.90


"Siirtolaisväestö on otettava mukaan päätöksentekoon ja yhteiskunnan ytimeen, vaatii monikulttuurisuusasiantuntija Umayya Abu-Hanna.
"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme", hän sanoo – vaikka epäilee, ettei Suomen älymystö ole siihen valmis. "


http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/HS-raati+Maahanmuutosta+saa+puhua+vapaasti/1135249899451%E2%99%A0

Mitenkähän arabimaissa ja Afrikassa suhtauduattaisiin, jos suomalaiset menisivät sinne "vaatimaan vallan, rahan ja tilan uudelleenjakamista"? Sehän olisi sitä kauheaa imperialismia? Mutta toisinpäin, porukka joka tulee pyytämättä Suomeen saa harjoittaa röyhkeää imperialismia?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991