News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Homman suuri ja kaikenkattava kaupunki- ja liikennesuunnitteluketju

Started by Mika.H, 12.04.2013, 22:50:29

Previous topic - Next topic

jka

Hehe. Vai meinaa helsingin vihreät rakentaa Länsiväylän varteen asuntoja ja yrityksille toimistoja. Näköjään tulee vihreille täytenä yllätyksenä että Länsiväylän ympärillä ei ole kuin merta Helsingin alueella. No, on siinä kilometrin pätkä Lauttasaaressa, mutta siinäkin on toisella puolella pelkkää merta. Westendissä alkaa edes teoriassa ensimmäinen alue jossa Länsiväylän ympärille voi oikeasti alkaa rakentamaan yhtään mitään isompaa. Onkohan helsingin vihreile kerrottu että tämä alue on muuten 5km Helsingin keskutasta ja Espoota?

Titus

^
Koivusaareenhan ollaan jo tunkemassa pikku laajennuksen avulla massiivista ikeaa ja taloja tuhansille asukkaille. Lisäksi aiemmin on ollut vihvasharhoja, että länsiväylä katetaan ja päälle rakennetaan taloja. Hinku tällaiseen "tyhjästä" rakennusneliöiden pieraisemiseen, eli meren rantojen tuhoaminen ja teiden päälle rakentaminen, on tietysti ahneus koska kaupungin ei tarvitse ostaa (tai pakko lunastaakkaan kuin ihan vähän) maata. Toki rakentamiskustannus voi olla moninkertainen maan ostamiseen verrattuna...


"Kaavaluonnoksessa Koivusaaresta esitetään noin 5 000 asukkaan ja runsaan 4 000 työpaikan kaupunginosaa. Lisää tilaa rakentamiselle saadaan täyttämällä merta." = tuhoamalla luonnonvaraista rantaa

https://www.uuttahelsinkia.fi/fi/koivusaari/rakentaminen

Eli ensin metroasema, sitten ikea ja tuo +5000 asukasta ja sitten liikenneyhteyksien hankaloittaminen mahdollisimman tehokkaasti...
that's a bingo!

jka

Koivusaareen Ikea, jonne pääsee kätevästi ... öö ei niin millään, ei autolla, ei taksilla, ei metrolla, ei bussilla, ei jalan, ei pyöräillen. No veneellä pääsee aika hyvin. Kirjaimellisesti paskin mahdollinen paikka Ikealle tai oikeastaan ihan mille tahansa muullekin, mutta kukin taaplaa tyylillään.

foobar

Quote from: jka on 08.06.2021, 11:30:46
Koivusaareen Ikea, jonne pääsee kätevästi ... öö ei niin millään, ei autolla, ei taksilla, ei metrolla, ei bussilla, ei jalan, ei pyöräillen. No veneellä pääsee aika hyvin. Kirjaimellisesti paskin mahdollinen paikka Ikealle tai oikeastaan ihan mille tahansa muullekin, mutta kukin taaplaa tyylillään.

Käsittääkseni Koivusaaren metroaseman läntinen uloskäynti olisi käytännössä suoraan tuon "Ikean" kyljessä. Nythän Koivusaaren asemalle on rakennettu vain itäinen uloskäynti kun toinen pää odottaa Koivusaaren suuren rakennusprojektien käynnistymistä.

Mitä Länsiväylän kaduksi muuttamiseen tulee, selkein hyötyjä tuosta olisi Espoo. Tuon jälkeen eteläespoolaisten kiinnostus lähteä autolla Helsinkiin asti tippuisi varmasti reippaasti. Kyllä tavarat ja palvelut Espoostakin saa varsinkin jos idässä erikseen halutaan näyttää maksaville asiakkaille persettä. Etelä-Espoossa taitaa olla ostovoimaa vähintään puolen Helsingin kantakaupungin verran, ja moinen veto kyllä tappaisi liikkeiden pitämisen kannattavuuden Helsingin ydinkeskustassa lopullisesti jos niillä jo nytkin menee aika huonosti.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

jka

Quote from: foobar on 08.06.2021, 12:11:07
Mitä Länsiväylän kaduksi muuttamiseen tulee, selkein hyötyjä tuosta olisi Espoo. Tuon jälkeen eteläespoolaisten kiinnostus lähteä autolla Helsinkiin asti tippuisi varmasti reippaasti. Kyllä tavarat ja palvelut Espoostakin saa varsinkin jos idässä erikseen halutaan näyttää maksaville asiakkaille persettä. Etelä-Espoossa taitaa olla ostovoimaa vähintään puolen Helsingin kantakaupungin verran, ja moinen veto kyllä tappaisi liikkeiden pitämisen kannattavuuden Helsingin ydinkeskustassa lopullisesti jos niillä jo nytkin menee aika huonosti.

Kukaan, korostan kukaan espoolainen ei ole enää 20 vuoteen hakenut Helsingistä tavaroita tai palveluita. Länsiväylä ammottaa tyhjyyttään työmatka-aikojen ulkopuolella. Yksin saa ajella.

Liikenteen osalta ainoastaan työmatkaliikenteellä on enää väliä. Tältä osin kaikki toimistot ja työpaikat siirtyy Keilaniemeen ja on jo siirtynytkin. Työmatkaliikenne tulee tyssämään tuohon myös. Joten sinällään tuolla ei ole edes paljon väliä. Ei Keilaniemestä pidemmälle Helsinkiin kukaan enää autolla aja tulevaisuudessa.


Roope2

Quote from: jka on 08.06.2021, 11:30:46

Koivusaareen Ikea, jonne pääsee kätevästi ..




Minä uskon, että Koivusaaren Ikea ei koskaan aukea "Metro-Ikeana", vaan laajat parkkipaikat ja lastausalueet tulevat edelleenkin kuulumaan Ikean konseptiin.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Titus

Tuosta Koivusaaren rakentamisesta, verratkaa huviksenne meri/maisemanäköaloja Lauttasaaresta länteen vs havainnekuvat mitä ne tulee olemaan tulevaisuudessa.

Varmaan tekee hyvää lännen puoleisen Lauttasaaren asuntojen hinnoille kun merinäköala muuttuu verhojen läpi loimottavaksi ikean mainostauluksi. Kymmenen vuoden työmaan jälkeen  ;D



that's a bingo!

Lalli IsoTalo

Quote from: Roope2 on 08.06.2021, 12:58:50
Minä uskon, että Koivusaaren Ikea ei koskaan aukea "Metro-Ikeana", vaan laajat parkkipaikat ja lastausalueet tulevat edelleenkin kuulumaan Ikean konseptiin.

Jeps. Firma myy enimmäkseen niin painavia hyödykkeitä, että niiden roudaamiseen tarvitaan autoa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

foobar

Quote from: jka on 08.06.2021, 12:38:32
Quote from: foobar on 08.06.2021, 12:11:07
Mitä Länsiväylän kaduksi muuttamiseen tulee, selkein hyötyjä tuosta olisi Espoo. Tuon jälkeen eteläespoolaisten kiinnostus lähteä autolla Helsinkiin asti tippuisi varmasti reippaasti. Kyllä tavarat ja palvelut Espoostakin saa varsinkin jos idässä erikseen halutaan näyttää maksaville asiakkaille persettä. Etelä-Espoossa taitaa olla ostovoimaa vähintään puolen Helsingin kantakaupungin verran, ja moinen veto kyllä tappaisi liikkeiden pitämisen kannattavuuden Helsingin ydinkeskustassa lopullisesti jos niillä jo nytkin menee aika huonosti.

Kukaan, korostan kukaan espoolainen ei ole enää 20 vuoteen hakenut Helsingistä tavaroita tai palveluita.

En nyt aivan usko tuohon. Aika hiljaista esim. omalta osaltani on Espoon suunnalla jos haluan ostaa jotain joka edellyttää Verkkokaupan valikoimaa elektroniikkapuolella tai olen ostamassa hifiä. Toki esim. keskustasta päivittäistavaroiden ostamisessa ei ole juuri mitään mieltä, mutta toisaalta käyn siellä Tapiolasta esim. parturissa. (Tämä tosin osaltaan johtunee siitä että sosiaaliset kontaktini ovat lähinnä Helsingin keskustassa koska missään muualla todennäköisyyttä törmätä tuttuihin samalla tapaa ei vain ole.) Tämä kaikki tosin olisi varmaan toisin elleivät yhteyteni metrolla keskustaan olisi aivan ylivoimaisia. Kyllä siellä keskustassa on edelleen erikoisliikkeitä jotka kärsisivät siitä että jättäisin käymättä ostoksilla pari kertaa vuodessa, kun se vuosisumma voi olla tonnin tai pari per liike. Vaikka metrollaliikkujana Länsiväylän muuttaminen kärrypoluksi ei suoraan minua haittaisikaan lähettäisi tuollainen vihertotalitärismi viestiä sen suhteen että kaupunki erikseen haluaa kieltäytyä naapureidensa tuomasta rahasta, ja loisi nostetta sellaisille asioille myös Espoossa joita on lähinnä saanut metsästää tuolta kantakaupungista tai sen liepeiltä aiemmin...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

foobar

Quote from: Lalli IsoTalo on 08.06.2021, 13:07:10
Quote from: Roope2 on 08.06.2021, 12:58:50
Minä uskon, että Koivusaaren Ikea ei koskaan aukea "Metro-Ikeana", vaan laajat parkkipaikat ja lastausalueet tulevat edelleenkin kuulumaan Ikean konseptiin.

Jeps. Firma myy enimmäkseen niin painavia hyödykkeitä, että niiden roudaamiseen tarvitaan autoa.

Jotenkin muistelen että Koivusaaren Ikean ideana oli lähinnä toimia jonkin sortin showroomina jossa tavarat pääasiassa tilataan muualta kotiin. Ikea kaipaa kosketeltavaa näkyvyyttä helposti julkisella liikenteellä saavutettavassa paikassa joita kehäkolmosen tuntumassa olevat kolossit eivät ole. Melko mittava osa varsinkin Helsingin väestöstä tulee toimeen ihan hyvin ilman autoa, eikä heille tässä keskeinen kysymys ole tavaran välitön mukaan ottaminen vaan sen ennen ostamista arvioiminen...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

jka

Quote from: foobar on 08.06.2021, 13:22:37
En nyt aivan usko tuohon. Aika hiljaista esim. omalta osaltani on Espoon suunnalla jos haluan ostaa jotain joka edellyttää Verkkokaupan valikoimaa elektroniikkapuolella tai olen ostamassa hifiä. Toki esim. keskustasta päivittäistavaroiden ostamisessa ei ole juuri mitään mieltä, mutta toisaalta käyn siellä Tapiolasta esim. parturissa. (Tämä tosin osaltaan johtunee siitä että sosiaaliset kontaktini ovat lähinnä Helsingin keskustassa koska missään muualla todennäköisyyttä törmätä tuttuihin samalla tapaa ei vain ole.) Tämä kaikki tosin olisi varmaan toisin elleivät yhteyteni metrolla keskustaan olisi aivan ylivoimaisia. Kyllä siellä keskustassa on edelleen erikoisliikkeitä jotka kärsisivät siitä että jättäisin käymättä ostoksilla pari kertaa vuodessa, kun se vuosisumma voi olla tonnin tai pari per liike. Vaikka metrollaliikkujana Länsiväylän muuttaminen kärrypoluksi ei suoraan minua haittaisikaan lähettäisi tuollainen vihertotalitärismi viestiä sen suhteen että kaupunki erikseen haluaa kieltäytyä naapureidensa tuomasta rahasta, ja loisi nostetta sellaisille asioille myös Espoossa joita on lähinnä saanut metsästää tuolta kantakaupungista tai sen liepeiltä aiemmin...

Uskaltaisin väittää että olet kuitenkin melkoisessa vähemmistössä. Pelkästään esimerkkisi Verkkokauppa ja parturi kertoo sen. Itse en ole käynyt Verkkokaupassa kymmeneen vuoteen, enkä ylipäätään edes ostanut sieltä enää mitään viiteen vuoteen. Verkkokauppa nyt on viimeinen paikka mitä varten tarvitsee Helsinkiin lähteä. Kaiken saa halvemmalla, mukavammin ja paremmilla toimituksilla nimenomaan verkkokaupasta, ei Verkkokaupasta. Parturi taas on enemmän tottumiskysymys. Eiköhän parturipalvelut ole kohtalaisen universaalia kamaa, eikä siinä ole ainakaan Helsingillä minkäänlaista etulyöntiasemaa.

Itse sanoisin että ei Helsingillä ole aidosti etulyöntiasemaa enää missään muussa kuin ravintolapalveluissa ja osin kulttuuritarjonnassa. Kun työpaikat lähtee niin mitään muuta noiden lisäksi ei jää joiden takia ylipäätään kukaan viitsii Helsingin keskustaan kulkea, oli likkumisväline mikä tahansa. Kyse on enää siitä miten pitkälle nuo kantaa. Väki vanhenee, eikä edes ravintolapalvelut vedä kuten aikaisemmin. Omassa nuoruudessani Helsingin yöelämään mentiin joka viikonloppu. Mitä olen nyt nuorisoa katsonut niin ei paljon nappaa ylipäätään mikään yöelämä, puhumattakaan jos sitä varten pitää nähdä vaivaa enemmän kuin viisi minuuttia.


foobar

^ Nyt kannattaa noteerata se että jos olen ostanut Helsingin keskustasta viimeisen 20 vuoden aikana esim 25 tuhannella eurolla hifiä/kotiteatterivehkeitä ei se ole edellyttänyt montaakaan käyntiä sinne koko tuona aikana, mutta se on tuonut ko. erikoisliikkeiden pyörittäjille ihan merkittävän määrän voittoa. Jos tavaraa myy liike keskustassa ja en keksi sellaista välittömästi omasta lähiympäristöstäni kyllä minä sinne Helsinkiin menen sen perässä, ja yleensä vielä ostankin sieltä. Käytännössä päivittäiset lähinnä sosiaaliset visiitit ovat sitten toinen asia, mutta keskustan pikkuliikkeille olisi varmasti haitaksi jos Helsingin vihreiden maailmanhalaajien paradoksaalinen pyrkimys irrottaa Helsingin kaupunki muusta maasta onnistuisi tavoitellussa mitassaan.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Beef Supreme

Quote from: Roope2 on 08.06.2021, 12:58:50
Quote from: jka on 08.06.2021, 11:30:46

Koivusaareen Ikea, jonne pääsee kätevästi ..




Minä uskon, että Koivusaaren Ikea ei koskaan aukea "Metro-Ikeana", vaan laajat parkkipaikat ja lastausalueet tulevat edelleenkin kuulumaan Ikean konseptiin.
Ikean konsepti autoilijoiden ip-markettina sopii aika huonosti vihvas-unelmaan. Ehkä siitä tulee showroom jossa nuoret uusautottomat ja -avuttomat käyvät haistelemassa kaappeja ja koemakaamassa patjoja, ja tilaavat kotiinkannon ja asennuksen. Sopisi soijaiseen kuohitsemiskulttuuriin kuin sträppäri vasemmistoanarkistin hmm hmm.

foobar

^ Kylläpä sinua stressaa. Ei sinua kukaan tuolla, tai Ikeassa ylipäänsä pakota käymään.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Beef Supreme

Quote from: foobar on 08.06.2021, 15:03:29
^ Kylläpä sinua stressaa. Ei sinua kukaan tuolla, tai Ikeassa ylipäänsä pakota käymään.
Nyt tuli niin odottamaton ja omituinen reaktio että pakko kysyä: mitä?

Titus

^^ jaa-a, kyse lienee ollut siitä kuinka ympäristöä muokataan esim tässä casessa ikea edellä...
that's a bingo!

foobar

Quote from: Waldseemüller on 08.06.2021, 15:05:57
Quote from: foobar on 08.06.2021, 15:03:29
^ Kylläpä sinua stressaa. Ei sinua kukaan tuolla, tai Ikeassa ylipäänsä pakota käymään.
Nyt tuli niin odottamaton ja omituinen reaktio että pakko kysyä: mitä?

Tulee sellainen "Jumala tarkoitti ihmisen autoilemaan ja muu on harhaoppisuutta" -fiilis tuosta kommentaarista. Vaikka en Vihreiden moottoriteidenpurkuideoita ihailekaan, tuokin ajattelu on aika outoa kontekstissaan, siis Helsingin julkisen liikenteen verkon sisällä. Kun piirtää Helsingin ydinkeskustan ympärille vaikkapa viiden kilometrin säteisen ympyrän on sen sisäpuolella melkoisen paljon ihmisiä joille jopa hyvin automyönteisen politiikan vallitessa oma auto olisi lähinnä helvetillinen menoerä, eivätkä he oikeasti tarvitse sellaista. Näiden ihmisten ei tarvitse olla millään tapaa älyllisesti tai poliittisesti vajaita vaan pelkästään pragmaatikkoja siinä viitekehyksessä että ovat päättäneet haluta elää esim. Helsingin kantakaupungissa, joka on mielestäni samantasoinen henkilökohtainen valinta kuin spagetti vs. hernesoppa, kunhan siihen on varaa.

Se on sitten toinen asia mikä tilanne on muualla, mutta tuonkin rinkulan sisään mahtuu melkoinen määrä potentiaalisia asiakkaita. Omasta mielestäni jos esim. Vihreiden liikennepolitiikkaa haluaa kritisoida niin se ei edellytä sitä että yrittää leimata autotta Helsingissä pärjäävät jonkin sortin pervoiksi tai ääliöiksi.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

foobar

Quote from: Titus on 08.06.2021, 15:06:53
^^ jaa-a, kyse lienee ollut siitä kuinka ympäristöä muokataan esim tässä casessa ikea edellä...

Paljon isompi myönnytys firman eduksi taitaisi olla jos Koivusaari muutettaisiin käytännössä Ikean varastoalueeksi ja parkkikentäksi. Nythän sinne on suunnitteilla asuntoja, ja "Ikea" on vain osa kokonaisuutta.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

insinörtti

Länsiväylän pituus on 27.6 km ja siinä kulkee 60 000 ajoneuvoa päivässä. Liikennesuorite on siis 1.656 miljoonaa km/päivä.

- Jos liikenne etenee 80 km/h, aikaa kuluu 20 700 tuntia päivässä.
- Jos liikenne etenee 50 km/h, aikaa kuluu 33 120 tuntia päivässä.

Hidastamalla liikennettä tuon verran menetetään siis 12 420 tuntia päivässä, mikä on noin 7 henkilötyövuotta. Vuodessa hidastussuoritetta kertyy 2555 henkilötyövuotta.

Asialla alkaa olla merkittävää työllistävää vaikutusta. Hei me tienataan tällä!

jka

Quote from: foobar on 08.06.2021, 14:59:18
^ Nyt kannattaa noteerata se että jos olen ostanut Helsingin keskustasta viimeisen 20 vuoden aikana esim 25 tuhannella eurolla hifiä/kotiteatterivehkeitä ei se ole edellyttänyt montaakaan käyntiä sinne koko tuona aikana, mutta se on tuonut ko. erikoisliikkeiden pyörittäjille ihan merkittävän määrän voittoa. Jos tavaraa myy liike keskustassa ja en keksi sellaista välittömästi omasta lähiympäristöstäni kyllä minä sinne Helsinkiin menen sen perässä, ja yleensä vielä ostankin sieltä. Käytännössä päivittäiset lähinnä sosiaaliset visiitit ovat sitten toinen asia, mutta keskustan pikkuliikkeille olisi varmasti haitaksi jos Helsingin vihreiden maailmanhalaajien paradoksaalinen pyrkimys irrottaa Helsingin kaupunki muusta maasta onnistuisi tavoitellussa mitassaan.

Toki uskon, että olet ollut hyvä asiakas tähän asti. Mutta pointtihan on lähinnä että oletko edes sinä näin hyvä asiakas enää tulevaisuudessa riippumatta siis siitä miten Helsingin liikennejärjestelyt ylipäätään menee? Uskallan väittää että tuskin edes sinä asioit tulevaisuudessa kuten olet asioinut viimeiset 20 vuotta. Ja vaikka asioisitkin niin olet takuuvarmasti marginaalin marginaalia kokonaiskuvassa.

Sinänsä mikään ei edes muutu asiassa josta tässä puhutaan. Se että jos näinkin hyvä asiakas kuin sinä muuttaa ostoskäyttäytymistään niin sehän ainoastaan nopeuttaa jo olemassa olevaa trendiä. Itse trendiin sillä ei ole mitään merkitystä.

justustr

Quote from: insinörtti on 08.06.2021, 15:37:42
Länsiväylän pituus on 27.6 km ja siinä kulkee 60 000 ajoneuvoa päivässä. Liikennesuorite on siis 1.656 miljoonaa km/päivä.

- Jos liikenne etenee 80 km/h, aikaa kuluu 20 700 tuntia päivässä.
- Jos liikenne etenee 50 km/h, aikaa kuluu 33 120 tuntia päivässä.

Hidastamalla liikennettä tuon verran menetetään siis 12 420 tuntia päivässä, mikä on noin 7 henkilötyövuotta. Vuodessa hidastussuoritetta kertyy 2555 henkilötyövuotta.

Asialla alkaa olla merkittävää työllistävää vaikutusta. Hei me tienataan tällä!

Vihervasemmisto kun huomaa laskelmasi niin ne tekee länsiväylästä pihadun jolloin nopeusrajoitukseksi tulee 30 km/h. Teletappihallituksen tavoitehan oli tiputtaa työaikaa 8h/pv -> 6h/pv. Näin se käy kätevästi ja päästötkin tipahtaa samalla  :flowerhat:

Nyt vaan jännäämään onko tuleva Helsingin pormestarikolmikko Sinnemäki-Razmyar-Arhinmäki. Tämä kauhukolmikko on mahdollinen sillä jos vihreät voittaa pormestarin paikan niin Vartiainen tuskin lähtee Annin aisapojaksi, kuten ei myöskään Halla-aho vaikka PS saisikin vasemmistoa paremman äänisaaliin. Näin ollen apulaisvirat menisivät SDP ja Vas.

Onhan toi niin kammottava skenaario että ihan aidosti hiukan ihmettelen miksi Harkimo lyö kiilaa kokoomuksen voitolle. Ne pari prosenttia mitä HH saa ääniä ei hyödytä häntä itseään mitenkään mutta saattaa ratkaista voiton vihreille. Ei se nyt Harkimonkaan edun mukaista ole että vihersosialistit ottaa koko kaupungin 100% hallintaansa.

Rauno Murju

Milläköhän natsoilla Helsingin kaupunki alkaa pakkolunastamaan ja muuttamaan maakuntakaavaan merkittyjä valtion omistamia liikenneväyliä kävelykaduiksi? Hallinto-oikeudessa tuli kuonolle siinäkin kun yrittivät ruveta täyttämään keskuspuistoa matukasarmeilla.

foobar

Quote from: Rauno Murju on 08.06.2021, 16:14:41
Milläköhän natsoilla Helsingin kaupunki alkaa pakkolunastamaan ja muuttamaan maakuntakaavaan merkittyjä valtion omistamia liikenneväyliä kävelykaduiksi? Hallinto-oikeudessa tuli kuonolle siinäkin kun yrittivät ruveta täyttämään keskuspuistoa matukasarmeilla.

Laillisuuden puute ei ennenkään ole ollut vihervasemmistolle este, korkeintaan hidaste. Minkäänlaista moraalista imago-ongelmaa tuosta ei heille tule, heillä aate on aina lain yläpuolella. Siis heidän aatteensa.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

no future

Quote from: Waldseemüller on 08.06.2021, 15:00:57
Quote from: Roope2 on 08.06.2021, 12:58:50
Quote from: jka on 08.06.2021, 11:30:46

Koivusaareen Ikea, jonne pääsee kätevästi ..




Minä uskon, että Koivusaaren Ikea ei koskaan aukea "Metro-Ikeana", vaan laajat parkkipaikat ja lastausalueet tulevat edelleenkin kuulumaan Ikean konseptiin.
Ikean konsepti autoilijoiden ip-markettina sopii aika huonosti vihvas-unelmaan. Ehkä siitä tulee showroom jossa nuoret uusautottomat ja -avuttomat käyvät haistelemassa kaappeja ja koemakaamassa patjoja, ja tilaavat kotiinkannon ja asennuksen. Sopisi soijaiseen kuohitsemiskulttuuriin kuin sträppäri vasemmistoanarkistin hmm hmm.
Helsingissä on reilu 300 autoa tuhatta asukasta kohti, että aika helkkarin moni ottaa ihan mielellään sen kotiinkuljetuksen.

valtakunnanpärkhele

#4734
Quote from: insinörtti on 08.06.2021, 15:37:42
Länsiväylän pituus on 27.6 km ja siinä kulkee 60 000 ajoneuvoa päivässä. Liikennesuorite on siis 1.656 miljoonaa km/päivä.

- Jos liikenne etenee 80 km/h, aikaa kuluu 20 700 tuntia päivässä.
- Jos liikenne etenee 50 km/h, aikaa kuluu 33 120 tuntia päivässä.

Hidastamalla liikennettä tuon verran menetetään siis 12 420 tuntia päivässä, mikä on noin 7 henkilötyövuotta. Vuodessa hidastussuoritetta kertyy 2555 henkilötyövuotta.

Asialla alkaa olla merkittävää työllistävää vaikutusta. Hei me tienataan tällä!

Ihan samaa logiikkaa kuin länsimetron kanssa, maksetaan miljardi, romutetaan toimiva bussiverkosto, Kampin bussiterminaali jäi tyhjän pantiksi,  ja kaikkien julkisia Etelä-Espoossa käyttävien matka-aika piteni Helsingin keskustaan  15-40min / suunta
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat


Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Beef Supreme

Quote from: foobar on 08.06.2021, 15:20:47

Anteeksi jos kommenttini oli mauton. Tuo nyt vain oli näkemykseni siitä minkälaisen Helsingin, helsinkiläisen ja ihmisen nykyinen ideologia haluaa luoda.

Itsehän en neekerikylään jalkaani laita.

Beef Supreme

Quote from: no future on 08.06.2021, 16:46:31

Helsingissä on reilu 300 autoa tuhatta asukasta kohti, että aika helkkarin moni ottaa ihan mielellään sen kotiinkuljetuksen.

No sitähän mä juuri tarkoitin että jos tuollaiseen paikkaan Ikea tulee, niin asiakasprofiili ei vastaa sitä joka käy itse hakemassa kalunsa Kolmosen jommasta kummasta päästä. Joten konseptin on oltava erilainen. Muuten saadaan (taas) kunnon perinteinen Helsinki-liikenneinferno.

Vaikka sitähän siellä juuri  aktiivisesti halutaan.

Paju

Quote from: foobar on 08.06.2021, 15:20:47
[..] Kun piirtää Helsingin ydinkeskustan ympärille vaikkapa viiden kilometrin säteisen ympyrän on sen sisäpuolella melkoisen paljon ihmisiä joille jopa hyvin automyönteisen politiikan vallitessa oma auto olisi lähinnä helvetillinen menoerä, eivätkä he oikeasti tarvitse sellaista. Näiden ihmisten ei tarvitse olla millään tapaa älyllisesti tai poliittisesti vajaita vaan pelkästään pragmaatikkoja siinä viitekehyksessä että ovat päättäneet haluta elää esim. Helsingin kantakaupungissa, joka on mielestäni samantasoinen henkilökohtainen valinta kuin spagetti vs. hernesoppa, kunhan siihen on varaa.

Se on sitten toinen asia mikä tilanne on muualla, mutta tuonkin rinkulan sisään mahtuu melkoinen määrä potentiaalisia asiakkaita. Omasta mielestäni jos esim. Vihreiden liikennepolitiikkaa haluaa kritisoida niin se ei edellytä sitä että yrittää leimata autotta Helsingissä pärjäävät jonkin sortin pervoiksi tai ääliöiksi.

Elämäntilanteita ja -piirejä on toki erilaisia. Uskallan kuitenkin tuon mainitsemasi ympyrän sisällä muutaman vuosikymmenen eläneenä väittää, että harva viitsii sovitella koko elämänsä autottomuuden vaatimuksiin.

Yleensä autoton vaihe osuu aikuiselämän alku- ja loppupäähän. Auto hankitaan perheen perustamisen myötä ja siitä luovutaan, kun poliisi ei enää vanhuusiässä uusi korttia. Erona "maalaiselämään" on, että taloudessa riittää yksi auto - ehkä yksi ajokorttikin.

Harvalla nimittäin läpi elämän on tilanne, että työt, päivähoito, opinnot, harrastukset, lähipiiri, kesämökki ynnä muut ovat hyvien julkisten yhteyksien päässä.

Auton voi toki vuokrata, siinä on omat haittansa ja hyötynsä, mutta kokemuspohjaisesti yleisempää on, että autoton pummii kyytiä taI lainaa autoa kaverilta (tai omilta vanhemmiltaan). Ei siinä mitään, kunhan ei samalla julista, kuinka helppoa kaupungissa on elää ilman autoa.

Siili

Quote from: Waldseemüller on 08.06.2021, 17:18:03
Quote from: no future on 08.06.2021, 16:46:31

Helsingissä on reilu 300 autoa tuhatta asukasta kohti, että aika helkkarin moni ottaa ihan mielellään sen kotiinkuljetuksen.

No sitähän mä juuri tarkoitin että jos tuollaiseen paikkaan Ikea tulee, niin asiakasprofiili ei vastaa sitä joka käy itse hakemassa kalunsa Kolmosen jommasta kummasta päästä. Joten konseptin on oltava erilainen. Muuten saadaan (taas) kunnon perinteinen Helsinki-liikenneinferno.

Ehkäpä uuden Ikean noutovarastossa on koko- tai painoraja tuotteille, joita siellä säilytetään?  Periaatteena, että paketin on oltava kuljetettavissa metrossa ilman häiriöitä kanssamatkustajille. 

Eino P. Keravalta

Ikean tuotteethan ovat palasina. Ehkä idea on se, että voi tehdä monta metromatkaa ja tuoda aina joitakin osia kerrallaan. Siinähän se menee työmatkan ohessa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.