News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Propaganda ja mokutus suomalaisissa kouluissa (yhdistetty)

Started by VeePee, 14.12.2015, 09:34:38

Previous topic - Next topic

J.M

Mokutusta Kiteen opetustoimen malliin, vassokuu. Ei mikään uusi julkaisu, mutta en ole aiemmin tähän törmännyt. Kaikki lihavoinnit minun.

QuoteKITEEN OPETUSTOIMEN KANSAINVÄLISYYSSUUNNITELMA

"INTERNATIONAALISUUDESTA
INTERPERSOONALLISUUTEEN
– Kykyä kohdata ja toimia
erilaisten ihmisten kanssa!"

1. VISIO

Kansainvälinen toiminta on näkyvä osa koulujen arkea Kiteen perusasteen kouluissa ja lukiossa. Kansainvälisyystoiminta kasvattaa ja ohjaa nuoria avarakatseisiksi, valmiiksi toimimaan globaalissa maailmassa. Heillä on hyvät valmiudet solmia kestäviä ystävyyssuhteita ja toimia yhteistyössä eri kulttuurien edustajien kanssa.

2. KANSAINVÄLINEN LIIKKUVUUS

Kiteen kaupunki kannustaa oppilaitaan, opiskelijoitaan ja henkilökuntaansa liikkuvuuteen ulkomaille. Liikkuvuuksia pyritään luomaan ystävyyskoulutoiminnan sekä hankerahoitusten kautta.

...

Lukuvuoden aikana tapahtuvia oppilaiden omia ulkomaanmatkoja, kuten perhematkoja hyödynnetään koulussa. Oppilaita rohkaistaan jakamaan omia matkakokemuksia kouluyhteisössä esitelmien tai esimerkiksi matkablogien muodoissa.

3. KANSALLINEN KANSAINVÄLISYYS

Kiteen koulut ja lukio hyödyntävät seutukunnalla ja kotimaassa olevaa eri organisaatioiden monikulttuurisuutta ja/tai kansainvälistä toimintaa.

...

4. KOTIKANSAINVÄLISYYS

Kansainvälisyyttä käsitellään opetuksessa siten, että oppilaat ymmärtävät lähiympäristön monikulttuurisuuden voimavarana ja rikkautena. Tässä yhteydessä yhteistyö kotikunnan kansainvälisten toimijoiden kanssa kuten yritysten, oppilaitoksien, järjestöjen ja seurakunnan kanssa on luontevaa. Esim. oppilaiden TET-jaksot kansainvälisissä yrityksissä, järjestöissä tai kouluilla vierailevat seurakunnan kansainväliset vieraat ovat esimerkkejä tällaisesta toiminnasta.

Kouluissa tapahtuva kotouttaminen tunnistetaan merkittäväksi ja tärkeäksi osaksi vieraskielisten nuorten integrointia osaksi suomalaista yhteiskuntaa – tällä on myös suuri merkitys yksilön näkökulmasta katsottuna. Kiteen kouluissa kotouttaminen on suunnitelmallinen prosessi, jonka tavoitteena on, että vieraskielinen oppilas kokee lähiympäristön turvalliseksi, kasvua tukevaksi ympäristöksi, jossa muodostuu eheitä ja kestäviä sosiaalisia suhteita vieraskielisten ja paikallisten ihmisten välille. Samalla tuetaan vieraskielisten oppilaiden omien kulttuuristen piirteiden säilyttämistä – heidän tuomaansa monikulttuurisuutta vaalitaan ja tuodaan näkyväksi koulun arjessa (liite 1). Seutukunnalla asuvaa vieraskielistä väestöä pyritään osallistamaan koulun toimintaan eri tavoin. Koulut tarjoavat vieraskielisille vanhemmille sekä muille eri kulttuurien edustajille mahdollisuuksia vierailla kouluilla ja kertoa omista kulttuureista ja kokemuksistaan Suomessa. Vieraskielisille vanhemmille voidaan järjestää myös vanhempainiltoja. Koulut pyrkivät myös tarjoamaan työharjoittelupaikkoja suomenkieltä opiskeleville ulkomaalaistaustaisille henkilöille.

...

Erilaiset teemapäivät ovat kouluille luonteva keino toteuttaa kansainvälistä toimintaa. Teemapäivien yhteydessä erilaisia monikulttuurisuuteen ja kansainvälisyyteen liittyviä teemoja voidaan käsitellä monipuolisesti aina ruokakulttuureista globaaleihin kestävän kehityksen asioihin. Yhteistyö erilaisten kansainvälisten järjestöjen kanssa on luonteva keino toteuttaa kansainvälistä toimintaa Kiteen kouluissa. Mahdollisia yhteistyökumppaneita ovat mm. Unicef, SPR ja esimerkiksi Plan-toiminta.


5. KANSAINVÄLISYYS ASENTEINA

Kiteen koulut ja lukio tunnistavat opettajien merkityksen asennevaikuttajina ja -kasvattajina. Opettajat pyrkivät omissa oppiaineissaan ja opetusryhmissään vaikuttamaan oppilaiden asenteisiin – tavoitteena on, että oppilaat kasvavat avarakatseisiksi ihmisiksi, jotka ymmärtävät ihmisten moninaisuuden ja osaavat arvostaa sitä. Kansainvälinen toiminta herättää oppilaissa kiinnostuksen ja uteliaisuuden erilaisia kulttuureja ja niiden edustajia kohtaan. Oppilaat mieltävät maailman mahdollisuuksien maailmana, joka tarjoaa globaalilla tasolla lukemattoman määrän vaihtoehtoja elämänpoluiksi.

6. TOIMINNAN RAKENTEET

Kiteen perusasteen kouluilta ja lukiolta valitaan kansainvälisyysvastaavat. He laativat yhteistyössä vuosittain kansainvälisen toiminnan lukuvuosisuunnitelman (liite 2) ja arvioivat koulujen kansainvälistä toimintaa. Kansainvälisyysvastaavat vastaavat kansainvälisyyskasvatukseen ja – toimintaan liittyvästä tiedotuksesta työyhteisöissään.

Liite 1, Uskonnon opetus:

QuoteKitee perusasteen kouluissa ja lukiossa opetetaan pääuskontoina evankelisluterilaista ja ortodoksiuskontoa. Jos oppilas tai opiskelija kuuluu johonkin muuhun uskonnolliseen yhteisöön, niin hän voi saada oman uskontonsa opetusta. Jos vähemmistöuskontoa edustavia oppilaita on vähintään kolme, heille voidaan järjestää oman uskonnon opetusta huoltajien
sitä pyytäessä. Jos oman uskonnon opetusta ei järjestetä, oppilaan tai opiskelijan huoltajat ilmoittavat erikseen osallistuuko oppilas elämänkatsomustiedon opetukseen, luterilaisen uskonnon opetukseen vai huolehtiiko oppilaan tai opiskelijan oma uskonnollinen yhteisö oppilaan uskonnonopetuksesta. Jos oppilaan tai opiskelijan omaa uskontoa ei koulussa opeteta, voi
se uskonnollinen yhdyskunta, johon oppilas tai opiskelija kuuluu, antaa opetuksen koulun ulkopuolisena opetuksena. Huoltaja on tällöin velvollinen antamaan selvityksen uskonnollisen yhteisön jäsenyydestä ja uskonnon opetuksen järjestämisestä.
Tällaisessa tapauksessa oppilas tai opiskelija voidaan vapauttaa korvaavasta opetuksesta. Uskonnollisen yhteisön antamasta opetuksesta ei merkitä arvosanoja todistukseen. Opetuksesta vastaava opettaja toimittaa opetuksesta kirjallisen selvityksen koulun rehtorille. Kirkkoon kuulumattoman oppilaan huoltajat päättävät, osallistuuko oppilas koulussa järjestettäviin uskonnollisiin tilaisuuksiin

Loput:

http://www.kitee.fi/documents/42125/99916/KITEEN+KOULUJEN+KANSAINV%C3%84LISYYSSUUNNITELMA-2015-2020+%28002%29.pdf/3f2240b2-6b97-439d-abf2-34828f6585e1
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

pienivalkeapupu

Kansallinen kansainvälisyys. Kotimainen ulkomaalaisuus. Sisäinen ulkoisuus. Normaali erilaisuus...
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

guest14935


https://youtube.com/watch?v=BIbg4qnFYKE
Junes Lokka striimaamassa "open borders of solidarity" - tapahtumaa Torniossa.
(Suora juurikin nyt)

https://www.lapinkansa.fi/lappi/obs-tuo-lihamyrskyn-rapparit-tornioon-15982104/
QuoteOBS –tapahtuman työpajat ovat nuorisoneuvostojen ja nuorisotoimien yhdessä luomia pisteitä, joissa nuoret kohtaavat improteatteria, keskusteluja, piirtämistä ja muuta raja- ja maahanmuuttokysymyksiin liittyen.

Isossa kansalaispaneelissa nuoret kuulevat Euroopan ja valtakunnan poliitikkoja, erilaisia aktiiveja, maahanmuuttajia ja virkamiehiä/-naisia. Tapahtumaan on kutsutta Haaparannalta Tornedalsskolanin oppilaat ja opettajat, ja Tornion puolelta lukion ja yläasteiden yhdeksänsien luokkien oppilaat. Yleisöä odotetaan tapahtumaan tulevan arviolta 600 ihmistä.

migri

Nyt kun mokutuskoneisto käy jo ylikierroksilla niin koulutkin alkavat aivopesemään jo pienestä pitäen. Ei ehkä Ruotsin tasolla vielä jossa monissa luokissa ei enään pohjoismaalaista näe.

Tästä kuulin tutulta joka tekee hommia useammassa eri koulussa ja kertoo että alkaa mennä jo naurettavaksi millaisiin sfääreihin mennään että kakaroista tulee suvaitsevaisia. Samoin ongelmia lakaistaan maton alle isolla luudalla.

Nyt kuulemma raikaa Laurin Tähkän biisi jossa kertosäe on  "Minun Suomeni on auki kokonaan" jota sitten kakarat saavat päntätä musatunneilla.

Olisi ehkä hyvä keräillä vähän muitakin sattumuksia mitä kouluissa tapahtuu ja millaista matskua kakarat joutuvat prosessoimaan sen lisäksi että joutuvat kestämään turviksien ym. perseilyjä. Siis noiden yksintulleiden alaikäisten lapsosten...
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

Emo

Taksvärkkivingunnan aika taas, ei viedä rahaa meiltä mihinkään värkkiin, joko kouluun tai sairas, onhan äidin rasismi sairaus niin kaipa jälkikasvu voi olla sairauden vuoksi pois koulusta taksvärkkipäivänä?
Meillähän on Suomessa niinku toi verotus, jolla katetaan terveydenhuolto, koulutus, kehitysyhteistyö... Mihin verorahat hassataan kun koko ajan koulut vinkuvat vanhempien rahapussista rahaa itselleen milloin mihinkäkin keräykseen?

Paju

Quote from: migri on 29.09.2017, 14:08:58Nyt kuulemma raikaa Laurin Tähkän biisi jossa kertosäe on  "Minun Suomeni on auki kokonaan" jota sitten kakarat saavat päntätä musatunneilla.

Juuh, minunkin Suomeni on auki. Persauki.

Jaksuhali

Quote from: Paju on 08.12.2017, 11:06:35
Quote from: migri on 29.09.2017, 14:08:58Nyt kuulemma raikaa Laurin Tähkän biisi jossa kertosäe on  "Minun Suomeni on auki kokonaan" jota sitten kakarat saavat päntätä musatunneilla.

Juuh, minunkin Suomeni on auki. Persauki.

Minun Suomeni on auki, se on poliittinen kannanotto. OK, taiteilijan näkemys, ja ilmeisesti sitten sopiva koululaisille. Sen sijaan Mariskan kappale Mestaripiirros ei soveltunut äidinkielen kirjaan. Mariskan blogipostaus aiheesta alla. Huomionarvoista on, ettei Mariska ole minkään sortin julkikristitty ainakaan minun tietääkseni, joten tuntuu erikoiselta että hänen tekstiään epäiltäisiin (kristilliseen?) uskoon käännyttämisestä.

QuoteMestaripiirros
13.6.2016

Minua pyydettiin kertomaan laulunsanoittajan työstä koululaisten uutta äikänkirjaa varten. Kysymykset olivat mukavia ja aihe tietenkin lähellä sydäntäni. Pyydettiin myös valitsemaan jokin kirjoittamani lauluteksti, joka mielestäni sopisi kirjaan näytteeksi työstäni. Kävin läpi sanoituksiani ja päädyin Mestaripiirros -tekstiin, jonka Anna Puu ja Egotrippi ovat levyttäneet:

Sinä päivänä kun Luoja teki sinut
hän ei muuta tehnytkään.
Heräs aikaisin, otti kynän käteen,
rupes siinä piirtämään.

Se kuva oli kaunis, oi ihme suorastaan;
muodon jumalaisen sait.
Kuvan viereen Hän merkkas, ettei suhun
päde kuolevaisten lait.

Päivä kului, mut hetkenkään lepoo
piirtäjä ei kaivannut.
Aivan niin kuin olis hurmoksessa ollut
mestari valmisti sut.

Niille jotka yhä epäilevät Luojaa
sanon vastaukseksi vaan,
että jos ne edes kerran näkis sinut,
kaikki rupeis uskomaan.

Sain pian palautetta kirjantekijätyöryhmältä: "...teksti on helppo tulkita tunnustukselliseksi. Tämän vuoksi emme oikein voi valita kyseistä tekstiä oppikirjaan." Hämmästyin. Hämmästyin ihan isosti. Onko totta, että koulujen linjaus vähänkin uskontoa hipaisevissa aiheissa on näin tiukka nykyään! Onko Luojasta tullut tabu? Eikö nimeä edes saa mainita koulussa? Ketä opettajat pelkäävät – oppilaiden vanhempia, opetusviranomaisia, uskonnottomia, toisinuskovia, mitä häh? Missä lapset ja nuoret oppivat pohtimaan uskontoihin liittyviä aiheita ja käymään niistä dialogia, jos koulu on sellaiseen sopimaton areena? Kyllä on huteralla pohjalla kansakuntamme sivistys, jos kouluissamme ei saa enää hiiskua edes valtionuskonnosta.

Monen isosti menestyneen poppibiisin tekstit sisältävät jotain sakraalia. Olen ollut huomaavinani, että ihmisillä on pyhän nälkä. Kun taivaallisesta on tullut tabu koulussa ja yleisessä keskustelussa, niin biisinkirjoittajat sentään rohkenevat vielä pyrähdellä pyhän mailla. Säälittää ajatella tulevia junnuvainioita ja vexisalmisia, joilta opetushallitus on  parhaimpana kasvuaikana, biisinikkareiden kouluvuosina, kieltänyt kosketuksen muuhun kuin maalliseen. Siis Neukku-mallin mukaisesti ilman jumalaa, kohti hemmetinmoista henkistä ja hengellistä köyhyyttä – koska opetushallitus on linjannut niin.

Kirjoitan tässä nyt Mestaripiirroksen uusiksi, jotta koululaisetkin saavat tarkastella tekstiä pelkäämättä käännyttävää tunnustuksellisuutta. Aika lyhyt tästä puhdistetusta versiosta taitaa tulla, mutta opetushallituksen tyypit tykkäävät varmaan:

Sinä päivänä kun evoluutio oli päätynyt siihen pisteeseen
että partikkelit ohjautuivat fysiikan lakeja noudattaen ryppääksi
joka muodosti Sinut,
sinä päivänä tapahtui paljon muutakin maailmankaikkeudessa.
http://www.mariska.fi/2016/06/13/mestaripiirros/

Mr.Reese

Törmäsinpä kanavia surffatessani aamutuimaan Nelosen Lasten uutisiin. Jostain syystä jäin seuraamaan mokutustutkan alkaessa piippailemaan. Kivasti uutisjutut joiden inserteissä lapsia, niin otanta oli valkoisia tyttölapsia ja sitten afgaani/hiekkis/kikkarapää poikaoletettuna. Se afga oli päätä pidempi muita lapsia. Valkoisia poikalapsia ei näkynyt inserteissä yhtäkään, eikä myöskään etnisiä tyttölapsia. No, kalergimaiset maalailut eivät selvemmin enää voi tulla esille.  >:(
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

guest14935

Ehkei ole oikea ketju mutta tuollainen löytyi:
https://ylilauta.org/satunnainen/75662892
Quoteäidinkielen koulutehtävä yhteistyössä Amnestyn kanssa joulukuussa 2017

kirjoita mielipidekirjoitus transseksuaalien puolesta

"mielipiteesi" = lue tehtävänanto

jos et suostu kirjoittamaan "mielipidettäsi" tai kirjoitat väärin, saat nelosen.

"mielipiteesi" lähetetään nimelläsi pääministerille.

Miksi ihmeessä tuollaisia amnestyjä päästetään kouluihin (tai sen puoleen häiriköimään ja huijaamaan rahaa kaduilla.)

Pullervo

^ Järkkyä propagandapaskaa. Amnesty on luokitellut kaksi henkilöä "vaarassa oleviksi". Toinen on suomalainen transu Sakris ja toinen jamaicalainen Shackelia Jackson. Amnesty haluaa koululaisten kirjoittavan vetoomuskirjeitä päätäjille molemmissa maissa eli Suomessa Sipilälle sekä Jamaican pääministerille ja on koonnut opettajille materiaalipaketin oppitunnin pitämiseksi. Amnesty on pyytänyt Opetushallituksen lausunnon asiasta, joka ei näe estettä "yhteistyöprojektin" toteuttamiseksi. Opettajathan saavat valita vapaasti käyttämänsä materiaalin. OPH edellyttää kuitenkin, että Amnestyn kirjemaratonin järjestämisestä koulussa ilmoitetaan etukäteen oppilaan huoltajille (joilla lienee oikeus estää lastaan osallistumasta tähän). Puhdasta aivopesua eli sikäli sopii nykykouluun, mutta tasapuolisuusvaatimuksen vuoksi Arjalaisveljeskunta voinee tuottaa omaa puolueellista materiaalia kouluissa opetuksessa käytettäväksi, jotta oppilaat voivat tutustua erilaisiin yhteiskunnassa vaikuttaviin toimijoihin ja ajatusmaailmoihin. Ja seuraavana vuonna ymmärretään Isikisen tarvetta perustaa kalifaatti ja kirjoitetaan tukikirjeitä Abu Bakr al-Baghdadille alias imaami Ibrahimille. Eikö heitäkin joku vainoa, joten Amnesty adoptoinee nuokin terroristit pian helllitäväkseen.

Paljon lisätietoa linkeistä.

Quote from: AmnestyKoulujen kirjemaraton

Kirjeitä Vapaudelle -kampanjan koulujen kirjemaraton järjestetään 6.11.-15.12.2017. Kirjemaraton on maailmanlaajuinen toimintajakso, jonka aikana sadattuhannet ihmiset ympäri maailman kirjoittavat vetoomuskirjeitä ja solidaarisuusviestejä ihmisoikeusloukkauksia kokeneiden ihmisten tukemiseksi.

Keiden puolesta kirjoitamme vuonna 2017?

Tämän vuoden kirjemaratonissa lähetetään vetoomuskirjeitä ja solidaarisuuskortteja Suomeen ja Jamaikalle.

Sakris Kupila on 21-vuotias suomalainen transaktivisti ja lääketieteen opiskelija. Sakris ymmärsi teini-ikäisenä olevansa transsukupuolinen. Suomen lain mukaan hän ei voi kuitenkaan muuttaa henkilötodistuksensa sukupuolimerkintää sukupuoli-identiteettiään vastaavaksi ilman suostumista steriloitavaksi. Suomen translaki loukkaa ihmisoikeuksia asettaessaan sukupuolen juridiselle vahvistamiselle ehdoiksi mm. mielenterveysdiagnoosin sekä lisääntymiskyvyttömyyden. Tänä vuonna oppilaat voivat kirjoittaa pääministeri Juha Sipilälle ja vaatia Suomea kunnioittamaan transihmisten oikeutta fyysiseen ja henkiseen koskemattomuuteen, sekä yksityis- ja perhe-elämän suojaan.

Poliisit ampuivat jamaikalaisen Shackelia Jacksonin veljen Nakiean tammikuussa 2014 hänen työpaikalleen. Poliisit olivat etsineet rastahiuksista nuorta miestä epäiltynä ryöstöstä, ja Shackelian veli vastasi ulkonäöltään kuvausta. Poliisiväkivalta ja rankaisemattomuus ovat yleisiä Jamaikalla, ja viimeisen kymmenen vuoden aikana sen seurauksena on kuollut noin 2 000 ihmistä, suurin osa heistä köyhyyden keskellä eläviä nuoria miehiä. Jo kolmen vuoden ajan rohkea Shackelia on käynyt oikeustaistelua veljensä puolesta. Hän jatkaa Nakiean kohtalon selvittämistä huolimatta siitä, että poliisit uhkailevat ja painostavat häntä ja hänen perhettään. Vaadimme Jamaikan pääministeriä suojelemaan Shackelian perhettä häirinnältä ja tuomaan tappoihin syyllistyneet poliisit oikeuden eteen!

Amnesty, Koulujen kirjemaraton: https://www.amnesty.fi/koulujen-kirjemaraton/
OPH:n kanta: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/frantic/amnesty-fi/2014/09/OPH_kanta.pdf

Skeptikko

Quote from: Pullervo on 17.12.2017, 17:47:27
^ Järkkyä propagandapaskaa. Amnesty on luokitellut kaksi henkilöä "vaarassa oleviksi". Toinen on suomalainen transu Sakris ja toinen jamaicalainen Shackelia Jackson. Amnesty haluaa koululaisten kirjoittavan vetoomuskirjeitä päätäjille molemmissa maissa eli Suomessa Sipilälle sekä Jamaican pääministerille ja on koonnut opettajille materiaalipaketin oppitunnin pitämiseksi.

Eikö Amnestyllä olekaan enää voimassa se periaate, että kunkin maan sisällä eivät ihmiset osallistu kampanjointiin, vaan ainoastaan oman maan ulkopuolella oleviin kampanjoihin?

Tuossa Sakriksen (mikä ihmeen nimi tällainen edes oikein on?) videossa vieläpä vaaditaan sitä, että sukupuolta pitäisi saada vaihtaa alaikäisenä ja ilman mitään psykiatrien tutkimuksiakaan, ihan vain omasta halusta vaikka kyseessä olisi pelkkä harkitsematon päähänpisto tai pelleily. Tällainen kuulostaa kyllä todella typerältä ja vastuuttomalta, etenkin jos se oikeuttaisi pidemmän päälle vaatimaan peruuttamattomia leikkauksia tai hormonikäsittelyitä:

Sakris Kupila: "Suomen epäinhimillinen translaki on korjattava!"
https://www.youtube.com/watch?v=pC56iKhdyYE&t=200

Quote
järjestämisestä koulussa ilmoitetaan etukäteen oppilaan huoltajille (joilla lienee oikeus estää lastaan osallistumasta tähän).

Eikö oppilaalla itsellään ole mitään sanan- ja aatteenvapautta olla osallistumatta johonkin mielipidekirjoittamiseen mahdollisesti omien ajatusten vastaisiin kampanjoihin? Määräytyykö arvosana sen mukaan, että suostuu kirjoittamaan oman aatemaailman vastaisia mielipidekirjoituksia?

En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Vartiotorni

Quote from: Mr.Reese on 17.12.2017, 09:07:56
Törmäsinpä kanavia surffatessani aamutuimaan Nelosen Lasten uutisiin. Jostain syystä jäin seuraamaan mokutustutkan alkaessa piippailemaan. Kivasti uutisjutut joiden inserteissä lapsia, niin otanta oli valkoisia tyttölapsia ja sitten afgaani/hiekkis/kikkarapää poikaoletettuna. Se afga oli päätä pidempi muita lapsia. Valkoisia poikalapsia ei näkynyt inserteissä yhtäkään, eikä myöskään etnisiä tyttölapsia. No, kalergimaiset maalailut eivät selvemmin enää voi tulla esille.  >:(

Kuule kun täällä Keski-Euroopassa oli nyrkkisääntö lehtimiehille jo 10 vuotta sitten, että kuvissakin pitää olla 15-20% värillisiä, ainakin 2 kymmenestä, "jotta kansa tottuu monikulttuuriin"...
Ja tosi "kulttuurin rikastuttajiahan" nämä muselmannit ym. ovat. Huhujen mukaan jopa joka toinen osaa kirjoittaa ja lukea. Omien sanojensa mukaan, vaan testata ei saa... Tosiasiassa luku on n. 30-40%.
Täytynee määritellä uudestaan käsitteeni "rikkaudesta".
Toiseksi, jos joku mamu kunnostautuu, kuten esim. pari viikkoa sitten "pelastamalla" lapsensa palavasta autosta "lyömällä ikkunan rikki" koska ovi ei auennut (äly ei riittänyt avaamaan ovea toiselta puolelta autoa), on siitä suuret otsikot.
Samanuskoisen rikoksista sen sijaan tulee julkisuuteen tuskin 10%, raiskauksista, ryöstöistä, huumekaupoista, "kunnia"murhista...
Mehr Mut für unser Wiener Blut -zu viel Fremdes tut niemandem gut!
"Für Paneuropa wünsche ich mir eine eurasisch- negroide Zukunftsrasse...
Die Folge ist, dass Mischlinge vielfach Charakterlosigkeit, Hemmungslosigkeit,
Willensschwäche, Unbeständigkeit, Pietätslosigkeit, und Treuelosigkeit... verbinden."
Graf Coudenhove-

Taikakaulin

Otavan tekemästä 8. luokan ruotsin kirjasta. Janin seikkailuja rasistien lyömisestä.  :facepalm:

Lähde: erään yksityishenkilön postaukset facebookissa.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Outo olio

^"Kirjoita kuvaan kuvateksti ruotsiksi." Kuvassa 2 voisi olla että "Richard kuuli muilta lapsilta että oli humalapäissään *********** ****** *********** ******* viikonlopun kotibileissä, ja poliisille oli ilmoitettu asiasta". :roll:
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Pekka Kemppainen

Quote from: Outo olio on 03.11.2018, 23:58:31
^"Kirjoita kuvaan kuvateksti ruotsiksi." Kuvassa 2
Kokeilenkin suomexi, kun (vielä toistaiseksi) Suomessa ollaan:


  • "Nyt loppuu sun huumebisnes tän koulun pihalla, kerrottiin poliisille!"
  • "Jokos olet oppinut lukemaan ja kirjoittamaan?

Alarik

Quote from: Pullervo on 17.12.2017, 17:47:27
...Amnesty on luokitellut kaksi henkilöä "vaarassa oleviksi"...ja toinen jamaicalainen Shackelia Jackson.

Quote from: AmnestyKoulujen kirjemaraton

...Poliisit ampuivat jamaikalaisen Shackelia Jacksonin veljen Nakiean tammikuussa 2014 hänen työpaikalleen. Poliisit olivat etsineet rastahiuksista nuorta miestä epäiltynä ryöstöstä, ja Shackelian veli vastasi ulkonäöltään kuvausta... Vaadimme Jamaikan pääministeriä ...tuomaan tappoihin syyllistyneet poliisit oikeuden eteen!

Vahingossa Amnestyltä on tästä mainoskampanjastaan unohtunut pari seikkaa, joiden poisjääminen ei toki sinänsä ole mikään haitta tärkeimmälle asialle eli Amnestyn mainostamiselle.

Wikipedian mukaan jutusta unohtui:
- Poliisin mukaan ratsian alkaessa tämä 29v veli olisi vetäissyt esiin aseen, josta syystä poliisi ampui 2xhaavoittavasti ja kuljetti sitten sairaalaan, jossa mies kuoli.

- Tälle sisarelle oli kerrottu, että veli olisi ollut aseeton. Tosin silminnäkijä kertoo tämän vain nimettömänä.

- Poliisit joutuivat oikeuteen, mutta "silminnäkijöitä" ei saatu todistamaan  veljen aseettomuutta, joten oikeus uskoi poliisia ja todistetta "veljeltä pois otettu 9mm pistooli".

Outo olio

Quote from: Pullervo on 17.12.2017, 17:47:27
...Amnesty on luokitellut kaksi henkilöä "vaarassa oleviksi"...ja toinen jamaicalainen Shackelia Jackson.

Quote from: AmnestyKoulujen kirjemaraton

...Poliisit ampuivat jamaikalaisen Shackelia Jacksonin veljen Nakiean tammikuussa 2014 hänen työpaikalleen. Poliisit olivat etsineet rastahiuksista nuorta miestä epäiltynä ryöstöstä, ja Shackelian veli vastasi ulkonäöltään kuvausta... Vaadimme Jamaikan pääministeriä ...tuomaan tappoihin syyllistyneet poliisit oikeuden eteen!

Quote from: Alarik on 04.11.2018, 19:13:31
- Poliisit joutuivat oikeuteen, mutta "silminnäkijöitä" ei saatu todistamaan  veljen aseettomuutta, joten oikeus uskoi poliisia ja todistetta "veljeltä pois otettu 9mm pistooli".

Asia siis jo käsiteltiin oikeudessa? Mutta Amnesty yhä vaatii että Jamaikan pääministeri määrää asian käsiteltäväksi oikeudessa? Ja onko pääministerillä edes tuollaista valtaa rikosasiaan?
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Roope

Quote from: Pullervo on 23.10.2016, 17:24:00
Törmäsin netin ihmeellisessä maailmassa tällaiseen sivustoon nimeltään Globaalikasvatus.fi. Kaikissa totalitaristisissa valtioissa on aina erityisesti keskitetty aivopesu lapsiin ja nuoriin eli huomispäivän aikuisiin. Tuloksena on sitten kokonaisia sukupolvia aatteelle täysin uskollisia lampaita (ja/tai teloittajia), jotka ilmiantavat läheisensäkin vääristä mielipiteistä (Pavel Morozov, N:liitto). Tämä sivusto tarjoaa opettajille ulkopuolisten, lähinnä erilaisten järjestöjen tuottamaa materiaalia, jota opettaja voi valintansa mukaan käyttää opetuksessaan.

Nostan tästä esille edelleen jatkuvan Koulu maailmaa muuttamaan -hankkeen, jolla yritetään "rauhankasvatukseksi" nimetyn propagandan keinoin vaikuttaa koululaisten maahanmuuttokäsityksiin.

QuoteKoulu maailmaa muuttamaan -hanke tarjoaa kunnille, kouluille ja opettajille maksutonta
täydennyskoulutusta uuden opetussuunnitelman mukaiseen globaalikasvatukseen
.
Hanketta koordinoi kehitysyhteistyön kattojärjestö Kepa,
joka toteuttaa hanketta yhdessä globaalikasvatusta tekevien järjestöjen kanssa.

Koulutusmateriaalit - Rauha, konfliktit ja kriisit

Faktoja pakolaisuudesta — Opettajan materiaali (pdf)

Quote from: Faktoja pakolaisuudesta - Opettajan materiaaliIhmisoikeudet - toteutuvatko ne?

Esimerkiksi Suomessa kielteisiä turvapaikkapäätöksiä annetaan valtaosalle.

Helsingin Sanomat selvitti muutaman kotimaahansa Suomesta palanneen
irakilaisen kohtalon:
"HS otti selvää, pitävätkö sosiaalisessa mediassa kiertäneet huhut Irakiin
palanneiden turvapaikanhakijoiden kuolemista paikkansa. HS hankki
dokumentteja neljästä Irakiin palanneesta, joista kahden kerrotaan kuolleen.
Miehistä ainakin yksi on dokumenttien mukaan kuollut."

Quote from: Faktoja pakolaisuudesta - Opettajan materiaali
Pakolaisuus on asia, joka ei korjaannu sormia napsauttamalla. Suomen
Pakolaisapu esittää Suomessa tilanteen parantamiseksi muun muassa näitä:


Perheenyhdistämisen tukeminen

Perheenyhdistämisen tukeminen ehtojen kiristysten sijaan olisi hallittu ja
turvallinen maahantulon tapa.
Tällöin perheenjäsenet eivät joudu
turvautumaan salakuljettajiin ja matkaamaan vaarallisia reittejä pitkin
perheensä luokse Suomeen.

Oikeudenmukaisen kohtelun varmistamiseksi perheenyhdistämisen hakijoille
tulee myös järjestää selkeää ohjeistusta ja neuvontaa perheenyhdistämisen
hakumenettelyyn.

Pakolaiskiintiön korottaminen moninkertaiseksi

Pakolaiskiintiön moninkertaistaminen on tärkeämpää kuin koskaan nykyisessä
tilanteessa, jossa pakolaisten määrä maailmassa kasvaa jatkuvasti.

Humanitaarisen viisumin käyttöönotto

Humanitaarisen viisumi vähentää salakuljettajiin turvautumisen tarvetta.
Viisumi haetaan Suomen suurlähetystöstä pakolaisen oleskelumaassa, ja sen
avulla voi matkustaa turvallisesti Suomeen. Suomessa viisumin saanut henkilö
hakee kansainvälistä suojelua ja hakemus käsitellään kuten kenen tahansa
Suomeen saapuneen turvapaikkahakemus.

Humanitaarisen viisumin käyttöönotto ei vaadi lakimuutoksia. Viisumi on jo
olemassa sekä Suomen että EU:n viisumilainsäädännössä. Suomella olisi
halutessaan keino vähentää kuolemia Välimerellä vaikka heti. Humanitaarinen
viisumi takaisi turvallisen saapumisen ja vähentäisi ihmissalakuljetusta.

Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Skeptikko

Ongelmana ei olekaan perussuomalaisten asiaton demonisointi yhdistämällä propagandistisessa opetuksessa perussuomalaiset natsien nousuun valtaan, kiusaaminen, töniminen ja jopa päälle sylkeminen vaan se, että tällaisesta epäasiallisesta toiminnasta ollaan huolestuneita ja halutaan toimittaa kokemuksista tietopaketti opetushallitukselle:

Perussuomalaisten kampanja kerää kokemuksia kouluopetuksen puolueellisuudesta –  OAJ tyrmää "poliittisen ilmiantokampanjoinnin"
https://yle.fi/uutiset/3-11736052

QuotePerussuomalaiset ovat nostaneet esille epäilyjään Suomen koulujen opetuksen puolueellisuudesta.

Perussuomalaisten nuorisojärjestön kampanja pyytää koulujen oppilaita kertomaan kokemuksiaan, jos he ovat joutuneet syrjinnän tai kiusaamisen kohteeksi siksi, että kannattavat puoluetta.

– Minuun otti eilen (tiistaina) henkilökohtaisesti yhteyttä useita nuoria, jotka kertoivat kiusaamisesta, syrjinnästä, syljeskelystä ja vähättelystä sen takia, että kannattaa perussuomalaisia, kertoi nuorisojärjestön puheenjohtaja Miko Bergbom keskiviikkona Twitterissä.

Kansanedustaja Jani Mäkelä (ps.) pyysi omalla Twitter-tilillään kertomaan "meille", jos jollakulla on tietoja oman koulun opetuksen puolueellisuudesta.

– Kasaamme kaiken tiedon ylös ja viemme asiaa eteenpäin tarvittaessa Opetushallitukselle saakka, kansanedustaja tviittasi sittemmin poistetussa tai piilotetussa viestissään.

Mäkelä päivitti myöhemmin sosiaalista mediaa ja kertoi, että on poistanut alkuperäisen tekstin.

– Johtuen alkuperäisen nuorisojärjestön kampanjaa koskevan päivitykseni kohtaamasta asiayhteydestään irrottamisesta ja maalituksesta, olen poistanut sen ja jaoin nuorisojärjestön viestin asiaan liittyen. On tärkeää että nuoret kertovat syrjintäkokemuksistaan. Siihen lienee oikeus? Mäkelä kirjoitti Twitterissä ja Facebookissa.

Mäkelä arvioi Twitterissä käydyssä keskustelussa myös aiheen merkittävyyttä.

– Asiasta tulleen kurapalautteen ja vihapostin määrästä päätellen nuoret osuivat todella merkittävään aiheeseen.
...
Opetusalan Ammattijärjestö (OAJ) otti perussuomalaisten kampanjaan voimakkaasti kantaa ja ilmoitti, ettei se hyväksy minkäänlaista poliittista ilmiantokampanjaa, jonka kohteena ovat muun muassa opettajat.
...
OAJ totesi kantanaan Twitterissä, että opettajia ohjaavat työssä niin opetussuunnitelmat kuin työn eettiset periaatteet. Illalla myös opetusminiseri Jussi Saramo (vas.) otti keskusteluun kantaa Twitterissä.

– Tänään uutisoitu vastuuton kampanja loukkaa opettajien työrauhaa ja lasten oikeutta oppia, Saramo kirjoitti.

https://twitter.com/BergbomMiko/status/1349295707375738881
[tweet]1349295707375738881[/tweet]
Quote
Minuun otti eilen henkilökohtaisesti yhteyttä useita nuoria, jotka kertoivat kiusaamisesta, syrjinnästä, syljeskelystä ja vähättelystä sen takia, että kannattaa perussuomalaisia.

Sitten on nämä Annan kaltaiset sankarit, jotka tulevat ulisemaan faktoista.

https://twitter.com/ps_nuoriso/status/1349363983367753728
[tweet]1349363983367753728[/tweet]
Quote
Tänään sosiaalisessa mediassa on käynnistynyt myrsky Perussuomalaisen Nuorison alullepanemasta kampanjasta, jossa pyysimme oppilaiden kertomaan kokemuksiaan koulumaailmasta.

Valitettavasti asia on lähtenyt laukalle ja tekemäämme avausta on vääristelty useilla eri keinoilla 1/6

https://twitter.com/ps_nuoriso/status/1349363998366556163
[tweet]1349363998366556163[/tweet]
Quote
Sen sijaan saimme useita kertomuksia nuorilta, jotka ovat kokeneet syrjintää, halveksuntaa, kiusaamista ja tönimistä kanssa oppilailta. Sekä tarinoita opetustilanteista, joissa opettaja ei ole pystynyt pitäytymään neutraalina poliittisesti. 3/6

Perussuomalaisten nuoriso­järjestö ja kansan­edustaja Jani Mäkelä pyytävät kansalaisilta raportointia opetuksen puolueellisuudesta kouluissa – OAJ tuomitsi kampanjan
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007737793.html

QuotePerussuomalainen nuoriso pyysi tiistaina sosiaalisessa mediassa lähettämään järjestölle viesteillä ja kuvilla kokemuksia opetuksen puolueellisuudesta kouluissa.

Viestissä viitataan esimerkkinä historian oppituntiin, jonka yhteydessä perussuomalaiset olisi mainittu samassa yhteydessä kun puhuttiin natsien valtaannoususta.

"Tahdomme järjestönä puuttua tähän ja selvittää, kuinka laajasta ongelmasta onkaan kyse", perussuomalaisen nuorison puheenjohtaja Miko Bergbom kirjoitti.

Viestiä levitti myös kansanedustaja Jani Mäkelä, joka pyysi niin ikään kansalaisia "raportoimaan" puolueelle, jos he törmäävät kouluissa tai muualla ei-poliittisissa yhteyksissä "perussuomalaisten vastaiseen politikointiin".

"Kuka, missä, miten ja mieluiten miten asian voi todistaa", Mäkelän päivityksessä luki myös.

Mäkelä kertoo sittemmin poistaneensa päivityksen ja jakaneensa sen sijaan perussuomalaisen nuorison kannanoton asiaan.

"Viestini oli se, että haluan nuorten kertovan avoimesti ja rohkeasti syrjimiskokemuksistaan. Alkuperäistä päivitystä ymmärrettiin tahallaan väärin ja esitettiin esimerkiksi, että tässä kerättäisiin jonkinlaista ilmiantorekisteriä. Eihän tällaisesta ole kysymys", Mäkelä sanoo.

https://twitter.com/oajry/status/1349326946426085377
Quote
1/2 Tänään somessa on puhuttanut poliittinen ilmiantokampanja, jonka kohteena ovat mm. opettajat. Tällaista painostamista emme hyväksy! Meillä on maailman parhaat opettajat, joiden työn autonomiaa ei pidä kenenkään horjuttaa.

https://twitter.com/Opetushallitus/status/1349350309085241346
[tweet]1349350309085241346[/tweet]
Quote
Suomessa opettajien työtä ohjaavat opetussuunnitelmat ja erilaisten aatteiden käsittely sisältyy niihin. Minkäänlainen opettajien painostaminen, maalittaminen tai uhkailu ei ole missään tilanteessa hyväksyttävää.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Peltipaita

Erittäin hyvä ja tärkeä selvittää. Opettajilla ei luulisi olevan mitään sitä vastaan että lapset saavat kertoa kokemuksistaan.

Sen verran kiukkuisia olivat virkahenkilöiden kommentit että asiassa taitaa olla perää.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

F1nka

Opetushallitus lukee nyt ihan muuta viestistä, kuin mitä siihen on kirjoitettu. Tai sitten he ovat ymmärteneet viestin, mutta omassa vastauksessaan haluavat vääristellä asiaa. Jos Greenpeace kritisoisi perusopetuksen ideologisia painotuksia, olisiko Opetushallitus kirjoittamassa, että tuomitsee Greenpeacen painostamisen, maalittamisen tai uhkailun?

Tajuaako Opetushallitus että etäännyttää viestillään monia opettajiakin?

Mielestäni opetuksen ideologisten painotusten kartoitus on paikallaan.

Muoks.OAJ->Opetushallitus
Tottelematon tieto aktivismissa

Beef Supreme

Ja taas kerran Kansantuomioistuimesta jyrähtää: "kuinka julkeatte puolustautua näiltä syytöksiltä!" Ja "vaaditte todisteita? Mikä röyhkeys!"

Ei ole olemassa sen konformistisempaa olentoa kuin nuori tai keski-ikäinen naisopettaja (caveat: tiedän että on poikkeuksia, tunnen ammattiryhmää sangen kattavasti). Vertaisryhmän tuki ja hyväksyntä on kaikki kaikessa. Ja tällaisiin hymistelijäblokkeihin syyllistävä ja leimaava jussi/persu/trump-propaganda uppoaa ilman vastustusta. Ilman muuta on oikein ja luonnollista että lapsillekin kerrotaan oikeita, tarkistettuja faktoja, kuten oranssi mies paha ja persut hui kauheata.

Miesopettajissa on niitä jotka ovat "rohkeasti ja itsenäisesti" samaa mieltä kuin kaikki muutkin, täysin kuohittuja laumaeläimiä. Ja sitten niitä jotka ovat hiljaa ja pitävät näkemyksensä omana tietonaan. Ja ne muutamat "kamalat rasistisovinistiheterot" joilla on henkiset kalapuikkoviikset ja kjeh räh huumori jota paheksutaan ja josta aina valitetaan.

Näistä kaikista vain virallisen totuuden puolustajat  ajavat poliittista agendaa. Avoimesti, koska aistivat että se on hyväksyttyä ja sillä saa hyväksyntää. Some jäljittelee elämää - heikot hakevat hyväksyntää, vahvoja vihataan ja viisaat eivät osallistu, silloinkaan kun pitäisi.

Oaj:n ulostulo kertoo että ongelma on todellinen ja että siitä ei saisi puhua. Ihan omien lasteni koulusta olen kuullut ja kertonut että on vain yksi sallitti mielipideklusteri, arvaatte mikä. Sattuneesta syystä lapseni ovat kiinnostuneita ajankohtaisista tapahtumista ja politiikasta. Agendan vyörytys on pöyristyttävää ja jatkuvaa.

Ja eikö olekin huvittavaa että persut ovat etenkin nuorten suosiossa? Veikkaan että aika monella tädillä menee tenat vaihtoon kun nuoriso kertoo miten asiat ovat heidän kantiltaan. Toivottavasti nuoret haastavat ja pitävät omat näkemyksensä aivopesua vastaan.

Tuosta sylkemisestä kuulisin mielelläni lisää. Ei ole kovin suomalainen ilmiö...

valtakunnanpärkhele

#142
Hyvä muistaa tässä yhteydessä, että hiljattain matu-lasten tekemät pahoinpitelyt ja joukkokiusaamiset yritettiin vaieta opettajien, rehtorien ja virkamiestensä johdolla kuoliaaksi, vaikka lapsia kärrättiin parista koulusta melkein henkitoreissaan ambulanssilla sairaalan. 

Itsekin olen kai kirjoittanut tänne muutama vuosi sitten mitä asenteellista kohtelua persut sai lapseni koulussa Espoossa mm.  yhteiskuntaopin tunnilla, jos en löydä niin kirjoitan paremmalla ajalla. Ilmiö ei ole uusi ja ihan todellinen.
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat


Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Pentecost

QuoteSuomessa opettajien työtä ohjaavat opetussuunnitelmat ja erilaisten aatteiden käsittely sisältyy niihin.

Jooh, niin se aatteiden esittely on ihan ookoo. Aatteiden "esittely" sitten taas mielestäni ei. Tosin jos opettaja sauhuaa oikein kunnolla, niin sekin saattaa toimia aatteen eduksi...ne nuoret kun nykyään osaavat ajatella ihan itsekin.

QuoteMinkäänlainen opettajien painostaminen, maalittaminen tai uhkailu ei ole missään tilanteessa hyväksyttävää.

Missäs tälläistä on tapahtunut? Oliko sekin painostamista, kun kyselin erään Rikkauden ja Voimavaran touhuista, kun oli ehdotellut tytölleni kaikkea kivaa yhteistä..?

Missään tilanteessa..? Olen eri mieltä, jos se opettaja esittää olevansa suurin auktoriteetti maailmassa, mitä politiikkaan ja ihmisten vakaumuksiin tulee. Ei opettaja ole mikään jumalasta seuraava, jota ei saisi arvostella tai kyseenalaistaa. Poislukien asiaton käytös.
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Skeptikko

Quote from: Skeptikko on 14.01.2021, 03:03:51
Perussuomalainen nuoriso pyysi tiistaina sosiaalisessa mediassa lähettämään järjestölle viesteillä ja kuvilla kokemuksia opetuksen puolueellisuudesta kouluissa.

Viestissä viitataan esimerkkinä historian oppituntiin, jonka yhteydessä perussuomalaiset olisi mainittu samassa yhteydessä kun puhuttiin natsien valtaannoususta.

Opettaja ei saa politikoida luokassa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f00f2af0-25b1-4ef5-a3fc-d55f6e5e0fc4

QuoteOpetusalan eettisen neuvottelukunnan puheenjohtajan mukaan opettaja ei saa rinnastaa perussuomalaisia natseihin.

  • Perussuomalaisten kansanedustaja pyysi raportoimaan "perussuomalaisten vastaisesta politikoinnista" kouluissa.
  • OAJ kutsui "ilmiantokampanjaa" painostukseksi.
  • Arno Kotro ei pidä laillisten suomalaisten puolueiden liputtamista tai lyömistä opetustilanteessa sopivana.
Opetusalan eettisen neuvottelukunnan puheenjohtaja, kirjailija ja opettaja Arno Kotro pitää hyvänä asiana sitä, että aiheesta keskustellaan. Opettajien eettiset ohjeet tiivistyvät hänen mukaansa Comeniuksen valassa, joka korostaa kaikkien oikeutta muodostaa itse katsomukselliset ja poliittiset vakaumuksensa.
...
– Opettajien pitää sitoutua opetussuunnitelmaan eikä koulun tehtävä ole sen enempää nostaa kuin vähätelläkään mitään poliittista puoluetta. Opettaja voi kouluajan ulkopuolella toimia missä tahansa poliittisessa puolueessa ja vaikka olla poliittinen vaikuttaja, mutta sellainen vaikuttaminen, jossa opettaja pyrkii vaikuttamaan oppilaiden poliittisiin katsomuksiin, ei kuulu luokkahuoneisiin.
...
Kotro huomauttaa, ettei koulu ole täysin neutraali toimija, koska koulujen opetussuunnitelma nojaa ihmisoikeuksiin. Tämän mukaan koulu saa suhtautua kriittisesti sellaiseen toimintaan, joka ei kunnioita niitä.

Tämä tarkoittaa Kotron näkemyksen mukaan sitä, että opettaja saa kertoa oppitunnilla vastustavansa fasismia tai natsismia. Sen sijaan opetustilanteessa tapahtuvaa fasismin ja natsismin rinnastamista perussuomalaisiin Kotro ei pidä opettajalta sopivana toimintana.

– Ei se ole asiallista. Niin kauan kuin puhutaan suomalaisista laillisista poliittisista puolueista, niin opettajan ei pidä kouluopetuksessa liputtaa minkään puolesta tai asettua jotain vastaan. Mielestäni hyvä opetus on sitä, että voidaan avoimesti keskustella argumentoiden eri puolueiden näkemyksistä, mutta koulun näkökulmasta ei ole oikeita tai vääriä puolueita.

Kukaan ei saisi myöskään joutua kiusatuksi oman puoluekantansa vuoksi.

– Joissakin kouluissa joku oppilas voi joutua arastelemaan muiden oppilaiden edessä esimerkiksi vihreitä näkemyksiä, ja joku toinen perussuomalaisia näkemyksiään. Oppilaiden kesken voi olla tällaista, ja jos se on kiusaamista, siihen pitää puuttua.
...
– Jos pohditaan esimerkiksi argumentointia, niin opettajahan voi käyttää siitä puhuessaan ajankohtaisia poliittisia esimerkkejä, kuten jonkun poliitikon sanomisia. Se voi tapahtua esimerkiksi yhteiskuntaopin, historian tai filosofian tunnilla, mutta sekään ei saa olla järjestelmällisesti vinoutunutta. Yhtään puoluetta ei saa esittää järjestelmällisesti negatiivisessa tai positiivisessa valossa.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

pyrokatti

Perussuomalaisten vertaaminen natseihin on sama kuin vertaisi vihreitä kommunisteihin. Tosin jälkimmäinen on lähempänä totuutta. Esimerkiksi ex-puheenjohtaja Touko Aalto oli aikoinaan mukana Kommunistisen nuorisoliiton toiminnassa kunnes hän tajusi että vihreissä on huomattavasti paremmat mahdollisuudet hillotolppiin. Vanhemman polven vihreistä esimerkiksi voi ottaa vaikka Satu Hassin.

Quote
Tämä tarkoittaa Kotron näkemyksen mukaan sitä, että opettaja saa kertoa oppitunnilla vastustavansa fasismia tai natsismia

Saako opettaja kertoa oppitunnillla vastustavansa kommunismia? Mihin raja vedetään?
Kari Suomalainen: "Niin hassua ei pilapiirtäjä keksi, ettei se myöhemmin olisi täyttä totta."

foobar

^ Niin, vertailukohtahan olisi se että urapolku olisi se että olemalla Vastarintaliikkeen aktiivi voitaisiin siirtyä Perussuomalaisiin ja nousta siellä puheenjohtajaksi - eikä juuri ketään esim. mediassa tai siellä yhteiskuntaopin tunnilla kiinnostaisi mainita niistä tausta-aatteista.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Beef Supreme

Erilaisten oppirakennelmien selittäminen lapsille ja nuorille ei sinänsä ole vaikeaa. On helppo todeta että natsismi oli haitallinen aatesuunta, koska se hyväksyi ei-toivottujen kansanosien syrjinnän, vainon ja eliminoinnin. Fasismia vastaan puhuu niinikään vastustajien vaino ja vaiennus sekä väkivallan käyttäminen normaalina keinona politiikassa. Se että pohjimmiltaan molemmat ideologiat ovat taloudellis-yhteiskunnallisia ei vaikuta loppusaldoon, fakta on että ruumiita syntyi joten on epäolennaista olivatko nämä järjestelmät "periaatteessa ihan ok mutta soveltaminen epäonnistui."

Ja täsmälleen samoilla perusteilla kommunismi on näitäkin suurempi paha. Omaisuuden jakaminen ja kaikki muut korulauseet ovat epäolennaisia, koska kommunismin soveltaminen on aina johtanut pöyristyttäviin ruumisröykkiöihin.

Kyllä reaalimaailman seurausten perusteella voi arvottaa poliittisten suuntausten haitallisuuden. Ennen kuin tätä aletaan soveltaa Suomessa nykyisin toimiviin laillisiin puolueisiin, pitäisi ainakin lukea 1 mitä puolue kertoo itse ajavansa ja 2 mitä se todellisuudessa tekee.

Tässä mielessä vihreiden ka ainakin kannattaa olla ihan hiljaa.

ikuturso

Muistan tapauksen, kun 2015 tulvan jälkeen pyöri netissä se video, jossa arabit vollottivat ja ilkkuivat ja nauroivat jossain suomalaisella hautausmaalla. MV-lehdessä se pysyi, kun monesta muusta paikasta se katosi. Taisin sitten facebookissa linkata tuohon videoon, joka siis sijaitsi MV-lehdessä. Muistaakseni laitoin vielä maininnan, etten yleensä tuota aviisia seuraa, mutta tämä oli semmoinen niitti, että siihen piti linkata.

Hyvin pian tuon jälkeen tyttäreni kertoi, että joku hänen opettajansa hänen tunnillaan nimiä mainitsematta kertoi, kuinka oli järkyttynyt, että joku hänen fiksuna pitämänsä ihminen oli linkannut mv-lehteen ja osoittautui moisen törkylehden lukijaksi. Yhteensattuma? Vai tiesikö tarkalleen mitä oli tekemässä?

Ilmeisesti siis on karmeampaa linkata videoon, jossa mamut pilkkaavat suomalaisia, kuin se, että maahan tulee ihmisiä, jotka kirjaimellisesti tanssivat haudoillamme. Silloin kun viesti ei miellytä, viestintuojan ampuminen on kansallinen ellei geneettinen erityispiirteemme, kuten tämä persujen syrjintäcasekin osoittaa.

Ajatelkaapa, jos SETA käskisi (kuten Amnesty yllä transihmisiä) kaikkia sukupuolivähemmistöjen edustajia raportoimaan SETA:lle, mikäli joku opettaja kohtelee seksuaalivähemmistöjä panettelevasti tai peräti syrjii jotakuta tämän oman suuntautumisen perusteella.
OAJ: Opettajamme ovat koulutettuja. He eivät tee sellaista
Media: Seta on ylittänyt rajat. Opettajia ei saa maalittaa homofoobikoiksi
Juuri pari päivää sitten oli aamuteeveessä joku setatyyppi kertomassa, kuinka ei saa sanoa enää tyttöjä tytöiksi ja poikia pojiksi, koska joku joka ei koe kuuluvansa näihin ryhmiin kokee ulkopuolisuutta. Miksei sille sanota, että eihän tätä Suomessa tapahdu. Opettajamme ovat koulutettuja. No, tietysti keskustelussa oli mukana joku tiedostava opettaja, joka valitti, että opettajankoulutuksessa ei opeteta kohtaamaan diversiteettiä tai jotain.

Nythän on jo tullut esimerkkejä persujen mainitsemisesta huonossa valossa ja liittämisestä ties mihin holokausteihin, ja OAJ sanoo: Näin ei ole tapahtunut / Näin ei voi tapahtua, koska OPS, korkea moraali ja korkea koulutus.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

foobar

^ Ehkä suurin ongelma nykyvasemmistolaisessa ajattelussa on se että siellä ollaan kovin innokkaita nostamaan ihmisryhmiä doktriinisyistä kaiken kritiikin yläpuolelle ja kun tätä harjoitetaan riittävästi alkaa kaikki muu toiminta muistuttaa jonkinlaisia pakkoliikkeitä näiden tabujen väistelyn vuoksi. Kun todellisuus osoittaa näiden ryhmien osalta ikävät puolensa ei tilannetta kertakaikkiaan voi enää käsitellä järjellä kun ideologiaan on investoitu niin paljon, vaan ainut tapa käsitellä sitä on alkaa refleksinomaisesti dehumanisoimaan ja demonisoimaan viestintuojia. On sääli ettei aatteessa tunnu olevan minkäänlaista itseäänkorjaavaa aspektia, mutta toisaalta tuskinpa vasemmistolaisuus olisi tuntemaamme vasemmistolaisuutta jos siinä olisi sellainen puoli. Ehkä siellä tapahtuu jonkinlainen uskonpuhdistus kun aatteessaan oikeamieliset alkavat vetämään itseään järjestelmällisesti kaulakiikkuun (Extinction Rebellion -tyyliin) maailmantuskansa vuoksi, mutta en pidättele hengitystäni aatteen maan pinnalle paluun suhteen kovinkaan pian...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.