News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Yhdessä Fazerin vihapuhetta vastaan!

Started by Siener, 03.11.2018, 18:46:10

Previous topic - Next topic

skyuu

Kalev sokolaatia itselläkin pari levyä. Ja Pähkli-näppejä... ne on vaan laittoman hyviä. Tulee aina syyllinen olo kun Tallinnassa käy löpärillä tankilla niin pakko mennä sisään hakemaan pussillinen noita suklaapähkinöitä ja pullo sitruunateetä. Pussi on tyhjä jo ennen motarin päättymistä (~40km)... ne on vaan niin hyviä :)

Ainoa mikä tossa Fazerissa harmittaa on turkin pippurit. Ne on se about ainoa karkki mitä tulee noitten joulusuklaaiden lisäksi tulee napsittua. S-kaupan vastaavat on ihan paskaa ja muistaakseni pirkka tms. on kanssa kuraa. Pitää Natsi-Siwasta ettiä josko olis korvaavaa...


Perttu Ahonen

Fazerin kampanja saa minulta kiitosta. Näin koska lopetin Fazerin tuotteiden ostamisen ja olen laihtunut 5 kiloa kolmessa kuukaudessa, eli hyvä hyvä, en jatkossakaan osta Fazerin epäterveellisiä tuotteita, enkä muutakaan valmisruokaa, joten kaikki voittavat ja hyvä niin.
Säästöäkin on joulun tohinoissa tullut kymmeniä euroja, kun Fazerin tuotteet jää hyllyyn, joten terveyden ohella säästyy myös paljon rahaa.  Voikin sanoa, että älä osta Fazerin tuotteita, sillä säästät paljon rahaa ja saat hyvän mielen ja terveytesi kohentuu huomattavasti.

Radio

Quote from: DuPont on 24.12.2018, 01:46:34
Toblerone on hyvää, nyt myös halalia... :facepalm:
https://www.kansalainen.fi/sveitsilainen-toblerone-on-nyt-islamilaisten-oppien-mukaisesti-halal/
https://yle.fi/uutiset/3-10558136
V...n allah sentään taas.
Marlboro-mies vetää tottakai Tobleroneakin, onhan se nykyään saman firman tuote, kuin suosimani Marabou. Kaikki on myytävänä ja halvimmalla menee valkoisen miehen perse, eeikun taakankanto. Valkoista joulua kaikille!

O. M. Hietamaa

Quote from: Saturnalia on 06.11.2018, 17:00:40
Fantan mehupitoisuus on Suomessa 6%, ja Italiassa 11%.

Lieneekö tietosi vanhentunutta? Löysin kaupan hyllyltä vain sellaisia Fantoja, joitten appelsiinimehupitoisuus on 4,5 %. (Metsämarja-Fantan pitoisuus on vielä pienempi 2,2 %.)

Saturnalia

Quote from: O. M. Hietamaa on 13.01.2019, 02:01:04
Quote from: Saturnalia on 06.11.2018, 17:00:40
Fantan mehupitoisuus on Suomessa 6%, ja Italiassa 11%.

Lieneekö tietosi vanhentunutta? Löysin kaupan hyllyltä vain sellaisia Fantoja, joitten appelsiinimehupitoisuus on 4,5 %. (Metsämarja-Fantan pitoisuus on vielä pienempi 2,2 %.)

Saattaa olla vanhentunutta, en juo limppareita. Vanhasta hatusta ja jonkun wikiartikkelin pohjalta muistelin, mehupitoisuushan on noissa nykyään lähes joka maassa eri. Hartwallin Jaffassa on muistaakseni tällä hetkellä 2% Minkä pilkkuvirheen seuraavaksi löydät kuukausia vanhoista posteistani? :D Varmaan löytyy, kun tarpeeksi kauas suurennuslasilla kampaa, lisääkin. En ole kävelevä tietosanakirja enkä googlaa joka ikistä detaljia mitä muistelen ennen kirjoittamista. Tuota kirjoittaessa muistelin, että pitoisuus oli Fantassa Suomessa huomattavasti korkeampi kuin Jaffassa. Se oli se pointti siinä, että on stydimpää kuin Jaffa.

l'uomo normale

#216
Gillettellä on nyt ollut joku toksisen maskuliinisuuden vastainen hyvesignalointikanpanja, joku video YouTubessa tai vastaavaa. Vihastuneet nuoret miehet ovat julkaisseet twittereissään kuvia gilletten tuotteista vessanpöntöstä tai roskakorissa ja suvaitsevaiset ovat julistaneet viimeisintä askelta kohti uutta aikaa. En edes halua tietää mistä alkuperäisessä Gilletten kohuvideossa on kyse. Ei ole Fazerin juttu, mutta tuskin joka hyvesignalointikohulle kannattaa ketjua avata. Kaikki ne on olleet vanhojen vakiintuneiden brändien erottautumista massasta ja rahvaasta.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Tunkki

Gillette päätyi olemaan vaan toksista maskuliinisutta vastaan. Onnea ja menestystä pyrkimyksilleen, sillä nyky-hipsterit ei aja partaa vaan leveilelevät isolla parroilla.

guest11919

Quote from: Kommunisti-muslimi on 23.12.2018, 15:30:27
Asiaa tarkemmin harkittuani päätin aloittaa japanilaisen boikotin Fatseria kohtaan. Jos joku ei tunne käsitettä, niin kerron sen verran, että sovellan japanilaista lakkoa.

Japanilaisessa lakossa työntekoa jatketaan normaalisti, mutta osoitetaan mieltä työnantajaa vastaan esimerkiksi kantamalla lappua kaulassa.

Eli siis ostan ja käytän Fatserin tuotteita normaaliin tapaan, mutta ilmoitan boikotoivani niitä. Problem solved.  8)

Joudun turvautumaan samaan, sillä Fazerin suklaat ovat ainoita, joista pidän.

Sibis

Vilahti mainos "ryppyrasvaa suomalaisille naisille". Ja kuvat olivat 70% matutyttöjä :facepalm:

Taisi olla Orion? Aikas härski :flowerhat:
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

dothefake

Rasismia, annetaan ymmärtää, että matut ryppyyntyvät enemmän.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

l'uomo normale

#221
Katsoin kaupassa Fazerin juuresleipäpakettia, jotain bataattia ja jotain muuta juuresta. Ja 100% kauraa! Nykyäänhän leipäpaketteihin merkitään kaurapitoisuus prosenteissa niinkuin juomapakkauksiin alkoholiprosentti. Mutta juju piili tuoteselosteessa: lisäaineeton oli mm vehnägluteeni. Eli johdonmukaisesti Fazerin tuotteissa piilee aina joku pikkukusetus, varsinkin niissä mitä markkinoidaan terveysvaikutteisina tai trendikkäinä. Mätä firma.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Mika

Quote from: Venne on 23.12.2018, 13:26:44
Olen arvostanut Fazeria sen kotimaisuuden takia. Maussa fazerin suklaa ei pärjää kuitenkaan verrokeille. Marabou, Kalev, Milka, Toblerone, menevät ohi kovaa ja pandakin osassa tuotteita.

No ei mene.  Kyllä Fazer osaa suklaata tehdä.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

l'uomo normale

Quote[...]Olin töissä Suomen työnantajain keskusliitossa eli nykyisessä EK:ssa, kun sain osastomme pomolta, viestintäjohtaja Ari Valjakalta tehtäväksi laatia ruokakirjan Kuinka syön terveellisesti.

Kirjaa oli tarkoitus jakaa STK:n jäsenyritysten työntekijöille. Painos oli 35 000 kappaletta.

Raha ei tehnyt patruunoiden palatsissa tiukkaa, joten hankin kirjoittajiksi alan johtavat asiantuntijat ja kuvittajaksi tamperelaisen taiteilijan Matti Kodan.

Kun kirja valmistui, STK lähetti yrityksiin mallikappaleet, kuten oli tapana.

Kun Fazerin temperamenttinen toimitusjohtaja Peter Fazer sai kirjan käsiinsä, entinen olympiapurjehtija raivostui ja ilmoitti selkeällä äänellä mielipiteensä STK:n toimitusjohtajalle Pentti Somertolle. Se ei ollut ihme, sillä olimme listanneet lähes kaikki Fazerin tuotteet mustalle listalle.

Muut firmat yhtyivät kapinaan, jota kutsuimme sokerikapinaksi. Sekään ei ollut mikään ihme, sillä kirjan sivuilla suklaalevyjen, pullan ja kaiken hyvän päälle oli vedetty paksut ruksit ja tekstiksi "Älä syö näitä".

Peter Fazer vaati sokerikirjan tuhoamista ja tekijöille potkuja. Uuden Suomen kirjapainossa painettu 35 000 kirjan painos tuhottiinkin kaikessa hiljaisuudessa.

[...]

https://www.aamulehti.fi/a/201469246

Toimittaja Matti Pitko muistelee Aamulehden kolumnissa.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

DuPont

Quote from: Mika on 13.02.2019, 16:50:54
Quote from: Venne on 23.12.2018, 13:26:44
Olen arvostanut Fazeria sen kotimaisuuden takia. Maussa fazerin suklaa ei pärjää kuitenkaan verrokeille. Marabou, Kalev, Milka, Toblerone, menevät ohi kovaa ja pandakin osassa tuotteita.

No ei mene.  Kyllä Fazer osaa suklaata tehdä.
Maraboun pähkinäsuklaa ja toblerone päihittävät vatserin sinisen.

JKN

Gillette teki 8 miljardin alaskirjauksen. Get woke, Go broke on ehkä sittenkin totta. Itse en enää koskaan käytä Gilletten tuotteita, ja ilahduttavaa nähdä että boikotilla on myös todellista vaikutusta.

Tällainen palauttaa myös uskoa ihmisten tahdonvoimaan johon en enää ole luottanut pitkään aikaan. Useimmat nykyihmiset vaikuttavat niin heikoilta, että he ovat valmiita maksamaan siitä, että heidän naamaansa kirjaimellisesti hierotaan ulostetta niin mainoksissa, elokuvissa kuin uutismediassa. Se että ihmiset kieltäytyvät tästä, on jotain käsittämättömän hienoa aikana jolloin heikkoutta ja valhetta ylistetään ja vahvuus tuomitaan.

https://www.reuters.com/article/us-proctergamble-results/pg-posts-strong-sales-takes-8-billion-gillette-writedown-idUSKCN1UP1AD

Chiaroscuro

Quote from: DuPont on 24.12.2018, 01:46:34
Toblerone on hyvää, nyt myös halalia... :facepalm:
https://www.kansalainen.fi/sveitsilainen-toblerone-on-nyt-islamilaisten-oppien-mukaisesti-halal/
https://yle.fi/uutiset/3-10558136
V...n allah sentään taas.

No menipä sekin tuote boikottiin - en hyväksy sen paremmin eläinten kuin ihmistenkään kaulojen katkomista.
Alma: "Mul on sellainen fiilis, että mä voin tehdä mitä mä vittu haluun!" Aleksi Kinnunen (HS): "Juuri tällaiset, kahlitsematonta vapautta julistavat ja juhlistavat räväkät kommentit ovat Alman konserttien piristys..." (Helsingin Sanomat, 4.11.2019).

no future

Quote from: JKN on 31.07.2019, 19:26:43
Gillette teki 8 miljardin alaskirjauksen. Get woke, Go broke on ehkä sittenkin totta. Itse en enää koskaan käytä Gilletten tuotteita, ja ilahduttavaa nähdä että boikotilla on myös todellista vaikutusta.

Tällainen palauttaa myös uskoa ihmisten tahdonvoimaan johon en enää ole luottanut pitkään aikaan. Useimmat nykyihmiset vaikuttavat niin heikoilta, että he ovat valmiita maksamaan siitä, että heidän naamaansa kirjaimellisesti hierotaan ulostetta niin mainoksissa, elokuvissa kuin uutismediassa. Se että ihmiset kieltäytyvät tästä, on jotain käsittämättömän hienoa aikana jolloin heikkoutta ja valhetta ylistetään ja vahvuus tuomitaan.

https://www.reuters.com/article/us-proctergamble-results/pg-posts-strong-sales-takes-8-billion-gillette-writedown-idUSKCN1UP1AD
Firma itsehän syyttää tuossa tappioista kaiken maailman hippejä ja hipstereitä, jotka eivät enää partaansa joka viikko ajelekaan.

newspeak

Quote from: no future on 31.07.2019, 22:49:50
Quote from: JKN on 31.07.2019, 19:26:43
Gillette teki 8 miljardin alaskirjauksen. Get woke, Go broke on ehkä sittenkin totta. Itse en enää koskaan käytä Gilletten tuotteita, ja ilahduttavaa nähdä että boikotilla on myös todellista vaikutusta.

Tällainen palauttaa myös uskoa ihmisten tahdonvoimaan johon en enää ole luottanut pitkään aikaan. Useimmat nykyihmiset vaikuttavat niin heikoilta, että he ovat valmiita maksamaan siitä, että heidän naamaansa kirjaimellisesti hierotaan ulostetta niin mainoksissa, elokuvissa kuin uutismediassa. Se että ihmiset kieltäytyvät tästä, on jotain käsittämättömän hienoa aikana jolloin heikkoutta ja valhetta ylistetään ja vahvuus tuomitaan.

https://www.reuters.com/article/us-proctergamble-results/pg-posts-strong-sales-takes-8-billion-gillette-writedown-idUSKCN1UP1AD
Firma itsehän syyttää tuossa tappioista kaiken maailman hippejä ja hipstereitä, jotka eivät enää partaansa joka viikko ajelekaan.

"Pojat ovat poikia"-kampanja on ollut selvästi megamenestys. Nyt Giletten suurin kohderyhmä ovat karvattomuuteen tähtäävät miehet.

"Kätö myn sääviä ky ne säihkyy!"

"Siis väy! Myn pylly ja säävet se vään levyää, väik semisti köitän vähöntää sykläätä ja jädee!"

"Hui! Öhänä!"

l'uomo normale

#229
Quote from: no future on 31.07.2019, 22:49:50
Firma itsehän syyttää tuossa tappioista kaiken maailman hippejä ja hipstereitä, jotka eivät enää partaansa joka viikko ajelekaan.

Kun parrankasvuni välillä lisääntyi, kyllästyin Gilletten ja kopioiden moniterien tukkeutumiseen parranajon aikana ja irtoterien tippumiseen parranajolaitteen varresta vessan lattialle ja lavuaariin; siirryin perinteisimpiin tuotteisiin, joita netin ja mamukauppojen ansiosta on helposti nykyään saatavissa, samoin kuin muiden aateveljien tukea asiassa. Kalliitakin Gillettet ovat nykyään.

Parta oli muotia 70-luvulla ja muodit tulevat ja menevät, mutta ylihintaisten tuotteitten hypettäminen ehkä aiheutti vastareaktion. Kun päivittäinen parranajo oli ollut partakoneen ja irtoterien ansiosta jo lähes vuosisadan mahdollista ja usein vaadittua useimmille miehille, ei sileä leuka ole ollut enää sellainen yhteiskunnallisen statuksen merkki kuin partaveitsen aikaan, jolloin lähinnä vain säätyläisillä oli päivittäin kuluttaa aikaa partaveitsen kanssa.

Gilletten aatteelliset mainokset ovat mutuillakseni reaktiota jo tapahtuneeseen muutokseen ja yritykseen pysyä mukana kuvioissa kun trendit ovat firmaa vastaan.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

ISO

Siinä vaiheessa kun yrityksessä ollaan niin tyhmiä, että ei ymmärretä olla sylkemättä maksavien asiakkaiden päälle, on firman aika mennä konkurssiin.

8 miljardin alaskirjaus on melkoinen.

Syytkin on ilmeisesti jo selvillä, olettaisin kuitenkin että osakkeenomistajilla on erilainen käsitys asioista.

Yritysten ei sovi sotkeentua politiikkaan, se on varma tie alaspäin.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Kommunisti-muslimi

Fazer pudotti herkkupommin! Tässä ovat syksyn makeisuutuudet – jymy-yllätyksenä vanha retrosuosikki, joka tekee paluun

QuoteMakeisyhtiö Fazer paljasti syksyn uutuustuotteensa. Herkkuja on luvassa niin salmiakin, hedelmäkarkkien, lakritsin kuin suklaankin ystäville.

Fazer julkisti syksyn uutuusmakeistuotteensa nettisivuillaan sekä Facebookissa. Vanhoja, jo markkinoilta poistuneita herkkuja haikaileville on jälleen luvassa iloisia uutisia: Fazerinan ja Geishan "pikkusiskona" tunnettu Tofferina nimittäin tekee paluun.

Toffeetäytteisen Tofferina-suklaan kääre ei ole enää entisensä, vaan suklaa palaa makuelämyksenä Karl Fazer -patukkasarjassa. Nostalgian ystävät voivat silti löytää patukasta tuttuja makutuulahduksia menneisyydestä.

Salmiakkifanit ilahtuvat puolestaan suolaisen makeista Salta Katten -kissapastilleista, jotka tulevat myyntiin pienissä rasioissa.

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/fazer-pudotti-herkkupommin-tassa-ovat-syksyn-makeisuutuudet-jymy-yllatyksena-vanha-retrosuosikki-joka-tekee-paluun/7499638

Loput linkistä. Muistutan tässä, että pidän edelleen japanialaista boikottia Fatserin suhteen. Ostan ja syön heidän tuotteitaan ihan normaalisti, mutta ilmoitan boikotoivani yhtiötä ja sen tuotteita.

foobar

#232
Sain äskettäin sähköpostin joka epäsuorasti paljasti että Fazer on myymässä Fazer Food Services -yksikkönsä (kilpailuviranomaisten hyväksynnän saatuaan, olisikohan se jo saatu koska sähköposti tuli ostajalta) isolle kansainväliselle yhtiölle, Compass Groupille. Ilmeisesti tämä tarkoittaa lähinnä laitoskeittiötyyppisen ravintolaliiketoiminnan muttei esim. kahviloiden myyntiä. Brändi on lisensoitu uuden omistajan käyttöön kolmeksi vuodeksi:

https://www.fazergroup.com/fi/medialle/uutiset/fazer-on-sopinut-fazer-food-servicesin-myynnista-compass-group-plclle/
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Golimar

Quote

Kuvat: Legendaarinen Reissumies muuttui täysin – tältä näyttävät uudet paketit
Reissumies pyrkii laajentamaan mieskuvaansa.

Klassikkoruisleipä Reissumies laajentaa mieskuvaansa marraskuun ajaksi.

Tässä kuussa Reissumies-leipäpusseissa esiintyy monimuotoisempaa mieskuvaa edustavia kasvoja. Kaikkiaan näitä erikoispusseja valmistetaan miljoona kappaletta.

Reissumiehen uusiksi kasvoiksi ovat lupautuneet Dakota Robin, PastoriPike ja Marko Jantunen.

Turkkilais-suomalainen Robin on transmies, joka työskentelee monimuotoisuus- ja inklusiivisuuskonsulttina.

Kongossa syntynyt PastoriPike puolestaan tunnetaan rap-artistina ja lasten jalkapallovalmentaja.

Jantunen pelasi 1990–2010 niin Suomen ja Ruotsin pääsarjoissa kuin NHL:ssäkin.

Kolmikko edistää omalla työllään monimuotoisuuden hyväksymistä, ja on siksi valikoitunut kampanjan kasvoiksi.

Päätöksen taustalla on Fazerin teettämä kyselytutkimus, jonka mukaan liki puolet suomalaisista miehistä kokee mieskuvan ahtaaksi. Nordstatin toteuttamaan kyselyyn vastasi valtakunnallisesti yli 800 suomalaista 15–75-vuotiasta miestä.

X

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/ebcede0a-3ac4-4f4c-b1b5-3ba3e42c7dd2

Penan kaveri Eki

Quote from: Golimar on 03.11.2021, 14:07:42
Quote

Kuvat: Legendaarinen Reissumies muuttui täysin – tältä näyttävät uudet paketit
Reissumies pyrkii laajentamaan mieskuvaansa.

...

Turkkilais-suomalainen Robin on transmies, joka työskentelee monimuotoisuus- ja inklusiivisuuskonsulttina.

Kongossa syntynyt PastoriPike puolestaan tunnetaan rap-artistina ja lasten jalkapallovalmentaja.

Jantunen pelasi 1990–2010 niin Suomen ja Ruotsin pääsarjoissa kuin NHL:ssäkin.

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/ebcede0a-3ac4-4f4c-b1b5-3ba3e42c7dd2

On toi Fazerin keskijohto niiin sekaisin.

Arvatkaa mitkä noista paketeista jää kaupan hyllyihin ja myydään -30% tarroilla?
"They were some bad people... I say hombres."

Make M

#235
Quote from: Golimar on 03.11.2021, 14:07:42


Kuvat: Legendaarinen Reissumies muuttui täysin – tältä näyttävät uudet paketit
Reissumies pyrkii laajentamaan mieskuvaansa.

Klassikkoruisleipä Reissumies laajentaa mieskuvaansa marraskuun ajaksi.

Tässä kuussa Reissumies-leipäpusseissa esiintyy monimuotoisempaa mieskuvaa edustavia kasvoja. Kaikkiaan näitä erikoispusseja valmistetaan miljoona kappaletta.

Reissumiehen uusiksi kasvoiksi ovat lupautuneet Dakota Robin, PastoriPike ja Marko Jantunen.

Turkkilais-suomalainen Robin on transmies, joka työskentelee monimuotoisuus- ja inklusiivisuuskonsulttina.

Kongossa syntynyt PastoriPike puolestaan tunnetaan rap-artistina ja lasten jalkapallovalmentaja.
------


Tähän asti olen hyvillä mielin voinut nauttia klassikko Reissumies -välipalan miettimättä mitään LGBT+, BLM ja inklusiivisuustyperyyksiä. Nyt on tämäkin pieni ilo viety, ..ttu. Saapa nähdä, kauanko menee aikaa näiden mielikuvien poispyykimiseen omasta päästä kampanjan loputtua.

Paawo

Ajan kysymyshän se tämäkin oikeastaan oli. Missä etiketissä tai brändissä tahansa on joku ihmishahmo ollut on se pakko ollut paskoa tähän niin sanottuun nykyaikaan soveltuvaksi.  :facepalm:

Ei tämä varsinaisesti mitään sen kummempaa ostokäyttäytymismuutossa Paawossa aiheuta, sillä enemmän olen muita paljon ruokakunnassamme syötyjä palaruisleipiä muutenkin ostellut. Sääli vaan taas yhden hyvän ja tunnetun kotimaisen brändin puolesta, maailmallakin on jaksanut ilahduttaa reissumiespaketteja kaupan hyllyistä bongata. Fazerin tuotekuvan "uudistajille" ihan yleisenä vihjeenä että omia jälkiäänkään on paha peruutella takaisin kantavalle tielle kun tarpeeksi syvälle vitelikköön kaikessa vauhtisokeudessaan ajaa.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Linkster

Uncle Ben`s , eskimot, reissumiehet. Voi tätä aikaa ja rähmällään oloa. Miksi nämä moraaliposeeraajat eivät vain keskittyisi tuotteidensa valmistamiseen ja jättäisi täysin turhan ruualla politikoinnin sikseen?!
Sitäpaitsi reissumiehenhän kuuluisi olla "reissuhenkilö" , jottei ilmennettäisi jokapuolella vellovaa naisvihaa.
Todellakin - ruisleipäpussi ja vuosi 2021 :-X

akez

Quote from: Golimar on 03.11.2021, 14:07:42
QuoteKuvat: Legendaarinen Reissumies muuttui täysin – tältä näyttävät uudet paketit

...
Turkkilais-suomalainen Robin on transmies, joka työskentelee monimuotoisuus- ja inklusiivisuuskonsulttina.

Kongossa syntynyt PastoriPike puolestaan tunnetaan rap-artistina ja lasten jalkapallovalmentaja.

Jantunen pelasi 1990–2010 niin Suomen ja Ruotsin pääsarjoissa kuin NHL:ssäkin.
...

Se on jännää miten yhä useampi firma haluaa tunkea tuotteensa marginaaliin. Turkista lähtöisin olevia transmiehiä on Suomessa montako? Entä Kongosta tulleita neekereitä, tai neekereitä ylipäätänsä?

Mulle on sinänsä aivan yhdentekevää minkä kuvan lykkäävät tuotteensa päälle. Tosin se voi melkoisesti vaikuttaa siihen, ostanko alkuunkaan kyseistä firman tuotetta. Nykyään vaikuttaa siltä, että monen firman markkinointia vedetään jo puhtaasti ideologiaperustein, myynti- ja menekkituloksista piittaamatta. Tässä aikanaan Karhu-olutta valmistanut firma mokaili pahasti valjastaessaan tuotteensa homo-ideologian markkinointiin. Kuluttajalla taas voi olla norsun muisti. En edelleenkään ole ostanut tölkkiäkään Karhu-olutta, vaikka se oli aiemmin viikonlopun vakiojuoma. Tämä keissi osoittaa kuinka helposti firman markkinointiyksikköön pesiytyneet "aatteen toverit" kykenevät nopeasti sähläämään mittavaa ja vaikeasti korjattavaa vahinkoa firmalle.

Sinänsä hyvä juttu, että Fazer on päätynyt tuollaiseen leipäpaketin päällyskuvaan. Enää on kenenkään vaikea väittää, että meneillään oleva väestönvaihtoprojekti on pelkkää kuvittelua. Sen jäljet kun näkyvät jo kaikkialla. Saman ilmiön havaitsee myös tv-mainoksissa. Kuin keskuskomitean määräyksestä on melkein joka mainokseen jo ympätty ja vieläpä karkeasti yliedustetusti ... niin mikä? Onko se manne, lappalainen, ranskalainen vai kiinalainen? No, sen näkee helposti ihan itse avaamalla tv:n.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Puuha-Pepe

Siis pahoitatteko te mielenne jostain ruisleipäpussin kuvasta? 9/10 ei olis edes huomannut muutosta jos sitä ei olisi kerrottu. Mitä tapahtui oikeistokonservatiivimies on kylmän rationaalinen eikä ajattele asioita liikaa tunteella- mantralle? Eikös tommonen tunteellinen itkupotkuraivarointi ole enemmän akkojen ja suvakkien heiniä?  :P