News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Ilmastosopimus/Kööpenhaminan sopimus olisi Suomen tuho

Started by MEgafooni, 16.12.2009, 00:46:58

Previous topic - Next topic

M.K.Korpela

Näköjään olen joko bannattu Vihreän Langan postauksiin tai sitten niillä on vaan taas joku bugi. Sekin on mahdollista , niitten spammifiltteri on ollut sökö ennenkin.

Tässä ketjussa yritin vastata Petrus Pennaselle näin :

_______________________________________

Petrus Pennanen:
***Trick = data-analyysin menetelmä***

Tämä trick kylläkin näytettiin aika havainnolisesti yli viikko sitten Daily Mailissa.

Piilotettu data vihreällä

_______________________________________

Tässä muuten tuo graafi :

(http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/12/12/article-0-07949B82000005DC-809_634x447.jpg)
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

Lentomestari

MItä noi käyrät kertoo? kahvin hintakehitys? kanada?

M.K.Korpela

Quote from: Lentomestari on 21.12.2009, 22:34:15
MItä noi käyrät kertoo? kahvin hintakehitys? kanada?

Puun vuosirenkaiden perusteella laskettu lämpötila.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

MrQ

Aloitusviestin kirjoittaja vetäisi sitten kaikki mahdolliset mutkat suoraksi ja siinä samalla pölli isävainaani foliokäärekokoelman arkistoistani. Kiitos, olisin tarvinnut niitä ruoanlaittoon.

Ihan muutama korjaus:

-Jotta yhtä maailmanvaltiota voitaisiin lähteä puuhaamaan edes teoreettisella tasolla, pitäisi siihen olla olemassa yhtenäinen talousinfra jja lakisäädäntö. Itse yhteiskunnasta puhumattakaan, ongelma joka riivaa "G77"- blokkia ihan oikeasti. Näin ei ole, eikä tule olemaankaan. Jos noita vastoin aletaan pakkorakenteita pulttaamaan, lopputulos on kuin natsisaksalla, tai neuvostoliitolla.

-Jääkarhujen lukumäärän kasvaminen selittynee suojelutoimilla. Ei jäiden lisääntymisellä, mitä ei tietenkään edes tapahdu.

-Gorbachovia kannattaa kuunnella. Mies on Ahtisaaren ohella yksi merkittävimmistä rauhantekijöistä ihmiskunnan historiassa.

-Jos isot firmat näkevät ekonatsittamisen hyvänä asiana, se tarkoittaa että siinä on pirusti rahaa kusettettavana. Missä on pirusti rahaa, on bisnestä, ja missä bisnestä, siellä työpaikkoja. Kuten jossain muulla todettiinkin, tässä pitäisi siirtyä teollisuustaloudesta innovaatiotalouteen, sikäli jos paikkamme maailman huipulla halutaan säilyttää.

-Ihmiskunnan lukumäärän vähentyminen ihan millä tahansa keinoin on joka tavalla hyvä asia pitkällä tähtäimellä sikäli jos inhimillinen tekijä otetaan pois. Nimittäin teollisuuden kasvu, supistuminen ja sen tarpeet noin yleensäkin liittyvät ihmisiin ja niiden lukumääriin aika tuota, integraalisti.

-Suomen liittyminen unioniin on kenties saattanut vähentää päätöksentekovaltaamme, mutta näin mädällä hallituksella jopa Iranin presidentti todennäköisesti pyörittäisi maatamme paremmin kuin nämä idiootit. Vaikka EU: ssa ei tällä hetkellä pahemmin äänestyksiä harrastetakaan, uskoisinpa vain että' tulevat olemaan ainakin ohimenevä trendi. Oli miten vain, otan komentoni mieluummin bryseelistä kuin arkadianmäeltä käsin vastaan. Euroopassa suora demokratia on tuttu käsite.

-Oletetaan että ihmisellä ei ole mitään tekemistä ilmastonmuutoksen kanssa. Sehän tarkoittaisi totaalista katastrofia. Meinaan kaikki se paska mitä puskemme ilmakehään jää sinne samalla kuin planeetta lämpenee luonnollisia mekanismeja pitkin. Lisäksi tässä unohdetaan että kaikille on aina parempi olla terveitä kuin töissä. Itse en jää muutaman duunarin lomautuksia itkemään, saatikka autoilijoiden kiusaamista nyyhkimään sikäli jos oma ilmani mitä hengitän on puhtaampaa ja kaupunki hiljaisempi paikka. Kyllä siitä hyvästä voi maksaa pari kymppiä kuussa kiusaveroja.

Ja loppukaneetiksi niille jotka ovat ottaneet minkä tahansa fanatian kannan tähän topikkiin. Tuokaa piruvie takaisin varastamanne alumiinifoliorullat. Tarvitsen ne takaisin.

Mika.H

Ilmaston lämpeneminen näkyy Suomessa yhä selvemmin jo lähivuosikymmeninä

19.1.2010 12:31 | Päivitetty: 19.1.2010 13:59
A A

Helsingin Sanomat

Ilmaston lämpeneminen näkyy Suomessa aikaisempaa selvemmin jo lähivuosikymmeninä.

Ilmatieteenlaitoksen ja Helsingin yliopiston yhteisen tutkimuksen mukaan jo tuleva vuosikymmen 2011–2020 on keskimäärin lämpimämpi kuin vertailujakso 1971–2000.

ACCLIM-hankkeessa arvioitiin, miten ilmastonmuutos näkyy Suomen ilmastostossa.

Vuosisadan loppuun mennessä vuoden keskilämpötilan ennustetaan kohoavan Suomessa 2–6 astetta. Talvisin keskilämpötilan arvioidaan nousevan 3–9 asteella ja kesäisin 1–5 asteella.

Suomen talvet lämpevät hyvää vauhtia kesiä nopeammin.

Kovia pakkasia ei koeta enää koko Suomessa, vaikka juuri talvien lämpötilat vaihtelevatkin erityisen paljon myös luonnollisista syistä.

Etelä-Suomeen ja lounaisille rannikkoalueille talvi ei vuosisadan lopulla tule. Sadan vuoden päästä keskilämpötila ei etelässä putoa pakkasen puolelle enää ollenkaan.

Nykyisen Etelä-Suomen ilmaston odotetaan siirtyvän ennen vuosisadan loppua Keski-Lappiin.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ilmaston+l%C3%A4mpeneminen+n%C3%A4kyy+Suomessa+yh%C3%A4+selvemmin+jo+l%C3%A4hivuosikymmenin%C3%A4/1135252246532
-------------

diipadaapaduu. minä ennustan, että sadan vuoden kuluttua ilmaston lämpeneminen on meitin ongelmista ihan pienimmästä päästä.

joku voisi esimerkiksi laskea paljonko ihmisiä on maapallolla nykytahdin mukaisesti 100 vuoden kuluttua...
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

sydäri

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/talous/ryhdy-paastokauppiaaksi-hiilidioksidipaastoista-henkilokohtaisia
Quote
19.1.2010 klo 10:36
Ryhdy päästökauppiaaksi - hiilidioksidipäästöistä henkilökohtaisia?

Haluatko lentää Thaimaan lämpöön? Muista varata matkakassaan rahaa päästöoikeuksien ostamiseen. Pyöräiletkö töihin kesät talvet ja syöt kasvisruokaa? Ansaitse rahaa myymällä käyttämättä jäävää päästökiintiötäsi.

Henkilökohtainen päästökauppa on järjestelmä, jossa jokaiselle kansalaiselle määritellään oma vuotuinen kiintiö kasvihuonekaasujen päästöoikeuksia. Esimerkiksi auton tankkaaminen, sähkön kuluttaminen tai ruoan ostaminen vähentäisivät jäljellä olevaa kiintiötä.

Kaupassa tai bensa-asemalla pitäisikin bonuskortin lisäksi vilauttaa hiilikorttia, jolta tarkistetaan, riittääkö asiakkaan päästökiintiö ostoksen tekemiseen.

Päästöoikeuksilla voisi myös käydä kauppaa. Ilmastoystävälliseen elämäntapaan tyytyvät voisivat ansaita rahaa myymällä ylijääneitä päästöoikeuksiaan. Yli kiintiönsä elävät taas joutuisivat ostamaan lisää päästöoikeuksia markkinoilta.
Kaukana toteutumisesta

Henkilökohtaista päästökauppaa Tekniikan päivillä esitellyt Annukka Berg Helsingin yliopistosta muistutti, että järjestelmä on vielä hyvin kaukana toteutumisesta. Pisimmälle ajatusta on kehitelty kuluttajan ilmastovalistuksen kultamaassa Britanniassa.

Bergin esityksen materiaali on verkossa (kansiossa Kanava 1 Perjantai). Tosifaneille Tekniikan päivät lupailee verkkoon videota koko esityksestä.

Jokakansalaisen päästökauppa on mielenkiintoinen ajatus, se herättää välittömästi tukun kysymyksiä.

Kuinka suuri kiintiö olisi? Esimerkiksi asuinpaikka varmasti vaikuttaisi kiintiön kokoon, syrjäseudulla on vaikeampi pärjätä ilman autoa kuin Helsingin Punavuoressa.

Entä jos kiintiö loppuu eikä ole rahaa ostaa päästöoikeuksia? Annetaanko kansalaisen käyttää seuraavan vuoden kiintiötä tai ottaa hiilivelkaa?

Mitä jos myy koko kiintiönsä tammikuun alussa ja juo päästökaupasta saamansa rahat paikallisessa kaljakuppilassa? Joutuuko loppuvuoden viettämään hiilivapaata elämää?
Hiilestä henkilökohtaista

Annukka Bergin mukaan henkilökohtaisen päästökaupan tavoite on "tehdä hiilestä henkilökohtaista", pakottaa tavalliset ihmiset ottamaan vastuuta valinnoistaan tai edes miettimään niiden ilmastovaikutuksia.

Henkilökohtainen päästökauppa vaatisikin toimiakseen nykyistä tarkempaa tietoa tuotteiden ja palveluiden ilmastovaikutuksista. Ilman tietoa kuluttaja ei voi tehdä valintoja. Liikkeellä on jo nyt paljon tietoa, mutta se on ristiriitaista (lentotomaatti paha, no entäs kotimainen kasvihuonetomaatti?) ja vertailukelvotonta (edestakaisen Helsinki-Puket-lennon päästöt ovat yhden laskurin mukaan yli 5700 kiloa, toisen mukaan taas hieman yli 1000 kiloa).

Jo nyt Suomessakin on viritelty yksinkertaisten tuotteiden ilmastovaikutuksista kertovia kansantajuisia pakkausmerkintöjä. Monimutkaisemmissa tuotteissa merkintöjä ei vielä ole, esimerkiksi Britanniassa sellaisten suunnittelu on jo pitkällä. Merkintöjen luominen on hyödyllistä, vaikka päästökauppajärjestelmää ei koskaan kehitettäisikään.

Henkilökohtainen päästökauppa on vielä lähinnä ajatusharjoitus ja järjestelmän toimivuus on epävarmaa. Bergin esityksessä kaupan huonoiksi puoliksi listataan rehellisesti vähäinen vaikutus päästöihin.

On kuitenkin varmaa, että jos kasvihuoneilmiötä ryhdytään jossakin vaiheessa tosissaan torjumaan, myös tavallisen suomalaiskuluttajan elämään puututaan.

Puuttumiseen on järeydeltään vaihtelevia keinoja.

Olisi yllättävää, jos 1970-luvun öljykriisin tapaan oikeasti kiellettäisiin jotakin, esimerkiksi lomalennot tai tietynlaiset autot. Paljon todennäköisempää on, että ihmisten käyttäytymistä ja valintoja ohjaillaan valtion oikeana pitämään suunteen verotuksella. Tai oikeastaan niin tehdään jo nyt.

Henkilökohtaisessa päästökaupassa ihmisten on kaupan kassalla helpompi hahmottaa päätöstensä ilmastovaikutukset kuin jos käytetään tuotteiden hintoihin katoavia ilmastoveroja. Ainakin teoriassa päästömarkkina on myös veroja tai kieltoja tehokkaampi tapa hoitaa päästövähennykset.
"Vi gillar olika" Elin Krantz

Viinankylväjä

Yksittäisen ihmisen päästöjen rajoittaminen on siitä hankala juttu, että rahalla on tapana liikkua yhteiskunnassa. Jos ostat rahoillasi pelkkiä palveluita, palveluiden tekijä käyttää ne taas materialistisiin hyödykkeisiin. Ei yhteiskunta voi toimia pelkillä palveluilla.

Paras ympäristöteko itsemurhan jälkeen on työttömäksi jääminen, jolloin ei ole osana tukemassa kulutusyhteiskuntaa.

MEgafooni

Suomen kuvalehti on ollut aina kun ite oon sitä vilkassut, niin suuri propagandan ja valheiden levittäjä.

Yori

Mitenkäs täällä suomessa pystyy tekemään rikosilmoituksen Al Goresta(ilmastohuijauksen pääjehu), rikoksesta ihmisyyttä vastaan kuten Lord Monckton uusimmassa uuden seelannin haastatteluvideossaan toteaa?
http://www.youtube.com/watch?v=ZVzxMWTaC7Y
Voiko tässä tavallinen kansalainen ilmoittaa kyseisestä rikoksesta vai joutuuko omistaan enempi auktoriteettiä kuten esimerkiksi professori arvonimityksen tai sitten adressin jossa on tuhansia nimiä?

FadeAway

http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/86752-nyt-koskee-suomea-9-nollan-laskut-%E2%80%9Dkauhistuttavat%E2%80%9D

QuoteNyt koskee Suomea - 9 nollan laskut "kauhistuttavat"


Suomelle on tulossa todella suuria laskuja, mikäli valmisteilla oleva EU-laki määrää Itämeren meriliikenteen siirtymään lähes täysin rikittömään polttoaineeseen.

- Elinkeinoelämä on laskenut, että se tekee miljardilaskun Suomelle vuodessa. Aika rankkaa, kokoomuksen europarlamentaarikko Ville Itälä (kok.) kommentoi tänä vuonna todennäköisesti etenevää lakiprosessia Uudelle Suomelle.

Kansainvälinen merijärjestö IMO sopi vuoden 2008 syksyllä, että Itämerellä purjehtivien alusten polttoaineen rikkipitoisuuden ylärajan on pudottava nykyisestä 1,5 prosentista vuoteen 2015 mennessä 0,1 prosenttiin.

Itälän mukaan elinkeinoelämä seuraa hanketta "kauhistuneena".

- Ilmastonmuutokselle tällä ei ole merkitystä, mutta laivateollisuudelle on. Mikään bensaseos millään systeemillä ei pysty tuottamaan sitä 0,1:een, Itälä sanoo.

Itälän mukaan kukaan ei ihan tarkkaan edes tiedä, millaisia muutoksia laivoihin olisi tehtävä lain myötä. Moottorit olisi ilmeisesti uudistettava erilaisiksi.
"Sittenhän tämä kävisi, jos kaikille maille tulisi suuret kustannukset."

- Ruotsalaiset ovat jo ilmoittaneet, että he eivät enää lauttaliikennettä käytäkään, vaan he rupeavat hoitamaan kuljetuksia rekoilla. Tämä tarkoittaa entistä kovempia päästöjä, eli olisi ilmastonmuutokselle karhunpalvelus, Itälä näkee.

Itälän mukaan venäläiset eivät ole sitoutuneet Suomen ja Ruotsin tavoin IMO:n päätökseen.

Itälä kertoo keskustelleensa asiasta myös liikenneministeri Anu Vehviläisen (kok.) kanssa. Itälän mukaan myös Vehviläisen mielestä rikkipäätöstä ei pitäisi hyväksyä kilpailullisten syiden takia.

- Muutenkin on liikennekustannukset isoja ja siihen sitten tällainen päätös. Taas on työpaikat vaarassa, Itälä manaa.

Itämeren lisäksi tiukempaan 0,1 rikkiprosentin alueeseen kuuluvat Pohjanmeri ja Englannin kanaali. Ratkaisu ei koske siis Välimeren aluetta.

Seuraavaksi komissio tuo EU-parlamentille direktiiviehdotuksen IMO:n rikkipäätöksen implementoinnista EU-lainsäädäntöön. Itälä uskoo, että näin tulee tapahtumaan jo tämän vuoden aikana, ja toivoo Suomen hallituksen puuttuvan asiaan.

- Sittenhän tämä kävisi, jos kaikille maille tulisi suuret kustannukset. Ei niin, että vain Itämeren ja Pohjanmeren liikenteeseen.

Vastaavia vaatimuksia on esitetty myös Ruotsissa.

Taas ollaan kehittämässä hullua lainsäädäntöä ilmastonmuutoksen nimissä.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

aivovuoto

Duoda duoda... eikös tätä ilmastonmuutosta käytetä keppihevosena sen vastustukseen.

Kuitenkin... kyllä Eurostoliitossa osataan. Ympäristön nimissä asioiden kokonaiskuvalla, erityisesti vaikutuksen määrällä ei näytä olevan väliä. Energiansäästölamput jne.

sydäri

Quote from: FadeAway on 05.03.2010, 20:06:20
http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/86752-nyt-koskee-suomea-9-nollan-laskut-%E2%80%9Dkauhistuttavat%E2%80%9D
QuoteNyt koskee Suomea - 9 nollan laskut "kauhistuttavat"
Taas ollaan kehittämässä hullua lainsäädäntöä ilmastonmuutoksen nimissä.
Mitkä maat tätä jälleen ovat olleet ajamassa? Ei kai vaan Ranska, jolla Areva suomessa lirissä tai Saksa, joka katkera Nokiasta?
Tää on jostain... ja syvältä.
"Vi gillar olika" Elin Krantz

HDRisto

"Ilmastonmuutokselle tällä ei ole merkitystä, mutta laivateollisuudelle on. Mikään bensaseos millään systeemillä ei pysty tuottamaan sitä 0,1:een, Itälä sanoo".

Itälä olettaa laivadieselien käyvän bensalla!?!.
Rikin poisto on mahdollista, vilkaisee vaikka Nesteen huoltiksen dieselmittariin. Mutta maksaahan se, jos raskasoljystä (laivakoneiden polttoaine) mikä on likimain tislausjäte, poistetaan kaikki rikki.

"Itälän mukaan kukaan ei ihan tarkkaan edes tiedä, millaisia muutoksia laivoihin olisi tehtävä lain myötä. Moottorit olisi ilmeisesti uudistettava erilaisiksi".

Samat vanhat vehkeet käyvät sellaisenaan. Sitten asiaan tulee kallis muutos jos typpioksidipäästöihin kajotaan, mutta se on täysin eri juttu.

Itälä on hyvä ja soittaa Wärtsilään, siellä on tietoa!.