News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2018-06-02 Kolumni: "Persvakoäijät" pitävät yhteiskunnan pyörät pyörimässä

Started by Alaric, 02.06.2018, 15:40:54

Previous topic - Next topic

MiljonääriPlayboy

Kuinka monta Hankenin ekonomia tarvitaan vaihtamaan autoon kesärenkaat?













.....










Kaksi. Toinen pitää drinkkejä sillä aikaa, kun toinen soittaa isille.
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

Kova luu

Kolumni oli siitä harvinainen, että siinä kehuttiin suomalaisia miehiä, tai tiettyä osaa heistä. Odotellaan, milloin joku somen päivystävä feminatsi nostaa tai nostattaa kirjoituksesta somemyrskyn.

törö

Quote from: trump on 03.06.2018, 17:14:30
Mielenkiintoista, miten moni ammatti voidaan korvata tekoälyllä jo lähitulevaisuudessa ja miten ammattiliitot tulevat haraamaan kehitystä vastaan.

Quote"Asianajajien, puhelinmyyjien, opintoneuvojien ja urheilutoimittajien työt hoidetaan ennen pitkää robottivoimin."

Jos oikeuslaitokset ja keskuspankit korvattaisiin tekoälyllä, niin eläisimme oikeudenmukaisemmassa maailmassa.

Täähän on selvästi menossa siihen suuntaan, että kaiken, minkä voi tehdä halvalla ilman turhaa ihmistyövoimaa, saa suunnilleen ilmaiseksi, koska työt vähenevät kohtuullisen paljon.

Kunnallisella 3D-tulostimella tehdään kämpät kaikille, ja jos haluaa parempaa, niin sitten on oltava niin luova tai ahkera, että löytää työpaikan. Konttorihommat katoavat suunnilleen kaikki.

Siitä tulee puolittainen kommunismi, jossa voi keskittyä vaikka pyöräilyyn tai kalliokiipeilyyn, ja ökyrikkaat ovat jotain boheemin näköisiä sekakäyttäjiä, joilla on kyky keksiä kaikkea sellaista, mikä viihdyttää kansaa. Niitä vastaan voi käydä joutessaan luokkasotaa jos pystyy olemaan tosissaan kateellinen siitä, että toiset ovat aineissa ylellisyyden keskellä ja julkisesta esiintymisestä tulee välillä sellainen olo, että on jopa elossa.

Titus


Arvostan myös persevakonaisia, koska ilman heitä persevakomiehillä ei olisi kalentereita seinillä.

8)
that's a bingo!

Marius

Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

trump

Quote from: Titus on 03.06.2018, 19:36:34

Arvostan myös persevakonaisia, koska ilman heitä persevakomiehillä ei olisi kalentereita seinillä.

8)

Persvakomiestä vastaa persvakonainen, jonka stringit näkyvät päällyshousujen yläpuolella ja alaselässä on ns. trampstamp. Nekin usein tekevät ihan tärkeää työtä.

ikuturso

Muuten hyvä kolumni, mutta silti jos kosmologille oikea nimitys duunarista on persvakomies, niin onko tuo kunnioitus aitoa?

Toisaalta kun naiset enenevässä määrin puhuvat niistä huomaavaisista ja monta kertaa päivässä peseytyvistä hyväntuoksuisista huoliteltupartaisista geelitukista, niin tämä kolumni kyllä kertoo siitä, ettei se pelkkä tuoksu ja tukkageeli sitä pesukonetta korjaa.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

no future

Quote from: mannym on 03.06.2018, 10:24:04
Quote from: no future on 03.06.2018, 09:52:33
QuoteKun sitten vielä katselee kuinka tilanne on muuttunut muutamassa vuosikymmenessä, niin julkinen sektori on vain ottanut itselleen tekemistä ja vastuuta yksityiseltä, väittäen kykenevänsä tekemään sen paremmin ja halvemmalla. Nyt ne julkiset palvelut joita yksityiset ennen pyörittivät
Mitäs tällaisia yksityiseltä julkiselle siirtyneitä hommia on? Ainakin teknisellä puolellahan muutos on ollut (käsittääkseni) päinvastaista?

Sähkölaitokset, bussit, lossit, teiden rakennus ja ylläpito...
Ennemminhän näitä on yhtiöitetty ja yksityistetty. Paikallisliikenne on kaikkialla kilpailutettu ja esim Helsingin Kaupunki luopui linja-autoyhtiöstään, Destia myytiin ja tiehommat muutenkin kilpailutetaan, lossit nyt ovat aina olleet kokolailla julkisomisteisia, ja sähköyhtiöitä on sekä myyty että ostettu sittemmin takaisin (E-on sekoilut).  Carunaa tuskin tarvitsee tässä mainitakaan. Kaikenlaisesta kiinteistöomaisuudestakin ja kiinteistöjen ylläpidosta etenkin niin kunnat, valtio kuin julkisomisteiset toimijat pyrkivät aktiivisesti eroon.

Vai enkö nyt ymmärtänyt jotain pointtiasi?

mannym

Quote from: no future on 03.06.2018, 20:18:27
Ennemminhän näitä on yhtiöitetty ja yksityistetty. Paikallisliikenne on kaikkialla kilpailutettu ja esim Helsingin Kaupunki luopui linja-autoyhtiöstään, Destia myytiin ja tiehommat muutenkin kilpailutetaan, lossit nyt ovat aina olleet kokolailla julkisomisteisia, ja sähköyhtiöitä on sekä myyty että ostettu sittemmin takaisin (E-on sekoilut).  Carunaa tuskin tarvitsee tässä mainitakaan. Kaikenlaisesta kiinteistöomaisuudestakin ja kiinteistöjen ylläpidosta etenkin niin kunnat, valtio kuin julkisomisteiset toimijat pyrkivät aktiivisesti eroon.

Vai enkö nyt ymmärtänyt jotain pointtiasi?

Et vain mene tarpeeksi taaksepäin. Linja-autoliikenne pelasi ennen yksityisten toimesta kunnes sen keksittiin olevan hyvä homma hoitaa yhteisistä varoista, jolloin siitä tuli osa julkista. Joskin julkinen on sotkenut senkin ja päättänyt sitten sotkea sen vielä paremmin. Siitä tämä yhtiöitys, ulkoistus, sähellys. Se on vähän kuin postin järkevä toiminta konttoriensa ja tilojensa kanssa. Myytiin tilat ja jäätiin niihen vuokralle, kun herra konsultti kertoi että on parempi sijoittaa kiinteistö omaisuus kuin maata sen päällä. Lopputuloksena posti on maksanut vuokrina useamman kerran kiinteistöstä saadut rahat.

Sähköyhtiöt olivat aikanaan pieniä, paikallisia yksityisiä yrityksiä. Jotka sittemmin on sosialisoitu isompiin yksiköihin, jonka jälkeen julkseksi omaisuudeksi, jonka jälkeen ne on pikkuhiljaa taas myyty pois.

Pointti on ihan selkeä. Yksityinen hoiti aiemmin palveluita joita julkinen myöhemmin alkoi hoitamaan. Hoitaen sen huonommin, haaskaten. Nyt ne palvelut aiotaan sitten yksityistää tai yhtiöittää, tehden senkin päin persettä kaikkien korruptoituneiden sääntöjen mukaisesti.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

korpisoturi

Se vaon vilkkuminen on Työmiehen hymy. Jos se hyytyy, ni "tammerkoskin jäätyy".

Pullervo

Yksityinen vs julkinen työnantaja -väännön voi sitten tässä ketjussa lopettaa, kiitos.

Brandis

Nostetaas tätä tärkeää aihetta, vaikka melkein traumatisoiduin jo otsikosta. :roll:

Tärkein asia on vielä sanomatta; nimittäin se minkä verran duunariammatteja harjoittavat miehet tulevat työvuosinaan antaneeksi terveydestään.. on tuki- ja liikuntaelinkuormitusta (painavia ilman apuvälineitä ja apuvälineiden kanssa tehtäviä nostoja), työtä tehdään ihmeasennoissa (ergonomia), kemiallinen altiste/-et (aika monilla duunarialoilla on yhä aika kovat myrkyt käytössä, vaikka parempaan suuntaan ollaan menty), melu, märkä/likainen/vetoinen työympäristö jne.

Ja samaan aikaan yhteiskunta vaikeuttaa sairaseläkkeelle pääsemistä kun tällaisen työuran jälkeen alkaa ihminen olla jo aika tavalla joka puolelta rikki.. ei, se ei ole reilua se.

Silti nuorissa näkee tosi kovan yritteliäisyyden ja hinku työelämään, duunariammatteihin, on kova! Moni heistä tekee rinnakkain 2-3 hommaa, saattavat jopa perustaa yrityksen/tehdä toiminimellä jotakin päivätyön ohella ja pitkää päivää 7 päivää/viikko. Tahti on hengästyttävä. Mutta nuorena jaksaa ja on hyvä laittaa säästöön, hankkia jotain omaa. Sitä vain aina parhaansa yrittää välittää tietoa, etteivät pilaisi terveyttään työllä jo nuorena ja että se yksi keho kestää koko eliniän ja elinikäisen kuormituksen.

Duunarimiehet ovat parhaita ja ansaitsevat paljon suuremman tunnustuksen panoksestaan yhteiskuntaan; heidän perinteiset valintansa elämän muillakin osa-alueilla pitävät yhteiskunnan rattaat pyörimässä. Tottakai muutkin voivat valita perinteisesti, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan, eikös vaan.