News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Hallitus esittää: Jo 1-5 kilometrin ylinopeudesta 70 euron rangaistus

Started by Ari-Lee, 27.11.2017, 12:48:10

Previous topic - Next topic

Faidros.

Quote from: Jack on 27.11.2017, 19:09:16
Ylinopeudet ovat medialle iso bisnes. Lehdissä on ollut vuosien kuluessa satoja uutisia siitä, kuka julkkis milloinkin on kärähtänyt ylinopeudesta ja miten hän on nöyristellen pyytänyt anteeksi kansalta rikettään. Kateellinen kansa nauttii siitä, kun merkkihenkilöitä nöyryytetään. Uutiset tällaisesta tuovat lehdille lukijoita, ja lukijat tuovat rahaa.

Ehkä media on kääntynyt poliitikkojen puoleen ja sanonut tarvitsevansa lisää uutisia aiheesta "ylinopeus". No, näitä uutisia syntyy, kun lisätään kamerapönttöjä ja kiristetään rajoituksia. Autoteollisuus on mukana sakotusbisneksessä valmistamalla aina vain tehokkaampia ja nopeampia autoja, joilla ajetaan maanteillä, joilla on aina vain tiukemmat nopeusrajoitukset. Voiko tämän täydellisempää rahastusautomaattia keksiä. 

Ylinopeudet ovat nykyajan Sampo, joka takoo rahaa niin valtiolle kuin viihdeteollisuudellekin vakavammasta mediasta puhumattakaan.

"The big business of speeding" tulee jatkumaan.

https://youtu.be/9UQNcwGVAYY

Suomessa kuvattu, kantatie 44 Kiikala - Kauhajoki.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Kumkvatti

Quote from: no future on 27.11.2017, 18:40:57
Eikös vähän jokainen ajantasainen navigaattori noista varoita?

Varoittaa, mutta on vähän hassua, että pöntöistä ylipäänsä pitää varoittaa. Pöntönhän pitäisi olla turvallisuuden lisääjä, ei turvallisuusriski.

Suurin ongelmahan on pönttöihin liittyvä negatiivinen assosiaatio. Tarvittaisiin positiivista asennemuokkausta, jota auttaisi pöntön naamioiminen vaikka kottaraisen pöntöksi. Navigaattorin varoitus pitäisi olla epämiellyttävän piippauksen sijaan hauskaan pönttöbongaukseen liittyvää miellyttävää kutsuääntelyä. Pöntöstä voisi pullahtaa sattumanvaraisia lintuja, miksei muitakin olioita nimilaatalla varustettuna, jotta samalla voisi oppiakin jotain. Ylinopeuden kohdalla voisi ajatella huumoriarvoa, ja silloin ulos lävähtäisi puoluejohtajan säkenöivät kasvot sekä rikesakkoa muistuttavaa lappua pitelevä koura.

Jos autolla ajoon on pakko liittää pönttöjen bongailu, olisi edellä kuvattu tapa varsin paljon mielekkäämpää kuin nykyinen.

HUOM. en kannata pönttöjen vandalisointia.

MW

Kyy-yllähän tämä siltä kuulostaa, että autoilijan lompakolle pitäisi päästä isommin. Toisaalta on kyllä sanottava, että viimeiset parikytä vuotta noin 20-30 tkm vuodessa ajavana, ja olosuhteiden salliessa sen 10 miinus mittarivirhe aina "ylinopeutta", ja varmaan joskus vähän lipeääkin, ylinopeussakkoja nolla.

Välähtänytkin on muutaman kerran, mutta eipä ole tullut postia. Ehkä naama ei miellytä.

Tabula Rasa

Quote from: Hohtava Mamma on 27.11.2017, 19:52:23
Quote from: Bwana on 27.11.2017, 18:54:21

Itse olen ihmetellyt että miksiköhän noihin selkeästi paljon kondensaatiovettä kerääviin pönttöihin eivät kansalaiset ole jo järjestäneet vaikkapa sako-perustaisia tuuletusaukkoja...


En sattuneesta syystä linkitä, mutta laitapa googleen LiveLeak cutting down traffic camera with high explosives.

Olikos se lapissa kun joku laittoi vanteella dynamiitit pöntön kylkeen ja jakoi tulokset videomuodossa. Yksi mikä olisi mielenkiintoista nähdä olisi sopiva termiittipönttö jolla tuosta tulisi kynttilä.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Tappivanukas

Ei kai täällä suunnitella vasemmistolaistyylistä terrorismia. Hyi hyi.

Yön pimeydessä linssin päälle helposti irtoava tarra tai vesiliukoista sormiväriä. Ei tule korvattavaa vaikka sakot tuleekin.
Juuri tulleen tiedon mukaan kotoutumisongelmat suomalaiseen yhteiskuntaan saattavat liittyä täällä vellovaan rasismiin.

MW

Miksi muuten moottoriteillä ei ole koskaan pönttöjä? Ajan itse motaria töihin päivittäin, ja sanoisin että hyvällä kelillä, eli ei lunta tai jäätä, noin 50 - 70 % porukasta painaa kovempaa kuin sen 10 km/h yli, mittarinopeutta.

Sitten kun vähän lumihiutaleita hiljalleen, samat köllit tulee perä edellä vastaan lumipölystä. Go figure.

Kerran viimeisen kymmenen vuoden aikana olen nähnyt jonkun RS8:n pysäytetyn, kun painoi aika lailla. Niin ja kerran tutkaratsian joltain ylikulkusillalta käsin, vältyin siltä huvittavalla tavalla, mitä en tässä avaa tarkemmin.



Mika

Sitten se vasta riemu repeää, kun keskinopeuskamerat saadaan toimimaan.  Jos pitäisi ajaa tarkalleen rajoitusten mukaan esim. Helsingistä Lappiin, matka olisi niin piinaava, hidas ja turhauttava, että vain hyvin harva lähtisi sitä enää taittamaan omalla autolla. 

Nopeusrajoituksia pitäisi kautta linjan nostaa 20 km/h ylöspäin.  Sitten niissä olisi jotain järkeä.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

P

Quote from: Tappivanukas on 27.11.2017, 20:23:20
Ei kai täällä suunnitella vasemmistolaistyylistä terrorismia. Hyi hyi.

Yön pimeydessä linssin päälle helposti irtoava tarra tai vesiliukoista sormiväriä. Ei tule korvattavaa vaikka sakot tuleekin.

Ja kuorrutuksen saa tehtyä etänä kehittyneellä "vesipyssyllä"  tai ihan paintball aseella.. Siis ihan tauluun tarkkuysammunasta nyr puhun.. :-)
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

MW

Quote from: Mika on 27.11.2017, 20:39:22
***
Nopeusrajoituksia pitäisi kautta linjan nostaa 20 km/h ylöspäin.  Sitten niissä olisi jotain järkeä.

Taajamia lukuunottamatta samaa mieltä. Ja kyllä sitä järkeäkin tietysti pitää osata käyttää. Tuossa männä viikolla myrskyisenä päivänä tuntui, että alijäähtyneessä vesisateessa tampatulla lumella jo tuuli painoi vähän sivuttain. Vaikka mentiin varpahillaan.

Mutta ei vaan ole järkeä laittaa rajoituksia pahimpien mahdollisten olosuhteiden mukaan, vaikka sillä hetkellä se käytännössä ehkä oli 30 km/h.

EDIT: tieliikennelaissakin on kai se klausuuli "tilannenopeudesta", jolla pitäisi pystyä idiotismi äärioloissa sanktioimaan.

Tabula Rasa

Quote from: Mika on 27.11.2017, 20:39:22
Sitten se vasta riemu repeää, kun keskinopeuskamerat saadaan toimimaan.  Jos pitäisi ajaa tarkalleen rajoitusten mukaan esim. Helsingistä Lappiin, matka olisi niin piinaava, hidas ja turhauttava, että vain hyvin harva lähtisi sitä enää taittamaan omalla autolla. 

Nopeusrajoituksia pitäisi kautta linjan nostaa 20 km/h ylöspäin.  Sitten niissä olisi jotain järkeä.

Tulee fiksummaksi ajaa pitkin metsiä, ja nopeammaksi kuin tietä myöten jos tätä tahtia pudotetaan rajoituksia. Toisaalta lentoliikenteeseen siirtyminen voisi olla fiksua. Sopiva ultra ja 300km/h niin alkaa homma edetä. Toki vaatii sielläkin säädösviidakon purkua.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Nuiva kansalainen

Itsellä suhteellisen pitkän ajokokemuksen pohjalta keskimääräinen nopeus on asettunut sinne +5km/h yli sallitun nopeusrajoituksen (huomioiden auton nopeusmittarin näyttämä virhe). Tämä on omien havaintojeni mukaan paras nopeus suhteessa muihin tiellä liikkujiin niin, ettei mitenkään hurjastele eikä ole tientukkona. Tuota samaa nopeutta ainakin täälläpäin Suomea muukin porukka ajaa. Kertaakaan ei koko ajourani aikana ole tullut ylinopeussakkoa eikä kameratolppa ole välähtänyt. Tämä siis siitäkin huolimatta, että poliiseja on tullut melko paljon ajellessa vastaan.
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

MW

Quote from: Tabula Rasa on 27.11.2017, 20:55:11
Quote from: Mika on 27.11.2017, 20:39:22
***
Sopiva ultra ja 300km/h niin alkaa homma edetä. Toki vaatii sielläkin säädösviidakon purkua.


Joo, näen sieluni silmin 60 ultraa firman pikkuisella parkkipaikalla, tammikuun 15. Ei nyt sentään.

EDIT: lainaukset korjattu.

Bwana

Quote from: Hohtava Mamma on 27.11.2017, 19:52:23
En sattuneesta syystä linkitä, mutta laitapa googleen LiveLeak cutting down traffic camera with high explosives.

Hyi kamala! Tuomitsen ja irtisanoudun!
Nkosi sikelel' Afrika.

MW

Quote from: Nuiva kansalainen on 27.11.2017, 20:56:21
Itsellä suhteellisen pitkän ajokokemuksen pohjalta keskimääräinen nopeus on asettunut sinne +5km/h yli sallitun nopeusrajoituksen (huomioiden auton nopeusmittarin näyttämä virhe). Tämä on omien havaintojeni mukaan paras nopeus suhteessa muihin tiellä liikkujiin niin,
***

Bouttiarallaa yhdenmukainen oman filosofiani mukainen +10 - mittarivirhe. Se pitää tosin tuntea, ollut semmoisiakin autoja, jotka näyttivät aika nakilleen. Ja tietysti rengaiden vaihdossa pitää kalibroida.

Toleranssiksi jää se vielä -3, minkä valvoja antaa. Kai.

Ja tämä filosofia siis olosuhteiden mukaan.

Totuus EPT

Jaaha, Ylenannon TV-kanavilla puhutaan parhaillaan tästä asiasta.
Missä ******i siellä ongelma.

Joku Roti

Quote from: Martin on 27.11.2017, 19:20:24
Tässä taitaa olla semmoinenkin lindströmin pihvi että sakoista tulee virhemaksuja, vähän kuin "parkkisakko". Tällöin niitä voivat jakaa kunnat, yksityiset yritykset ynnä muut. Eli päästään rahastamaan ja kovaa, tätä varmasti Persner ja muut haaveilevat taas.

Tuo tuntuu enemmän kuin todennäköiseltä. Kuntien saamia valtiontukia ollaan pienentämässä mm. soten seurauksena, joten korvaavia rahahanoja kaivataan. Siis muutakin kuin kiinteistöverojen, jätemaksujen, palvelumaksujen jne. korotukset.
Toinen syy on, että ylinopeuksien nollatoleranssi johtaisi järkyttävään määrään määräaikaisia ajokieltoja. Siitä vaan ylinopeussakot samaan kastiin parkkisakkojen kanssa, niin hyvin lypsävä pysyy edes jotenkuten hengissä.

Ja ihan vaan muistutuksena, että tämänkin älyttömyyden alullepanija oli oikeusministeri Lindström. Eikä tule mieleen, että yksikään PS:n nykyisistä kansanedustajista olisi asiaa vastustanut.
€uron jälkeen: 1 tunari = 100 demaria..?

Kyklooppi

Kusipäistä touhua kuten suurin osa tämän hallituksen mielipuolisuuksista, pihvistä en sano mitään muuta kuin että surkeutta surkeampi surkeus.
Pitäisikö varmuuden vuoksi kirjoittaa jokaiselle sakko olemassaolosta, rahat ohjattaisiin lestojen liiton kassaan ja ahmad ahneen sukulaisille.
Krematorion liekit ovat peace of kakku verrattuna tämän hallituksen kätten töihin.
Ihmisjäte.

J. Lannan haamu

Antaa tulla vaan, tänään räpsähti muutenkin kaksi kertaa  :P. Onneks ainoastaan yhdet sakot alla, jos noista toinen vaikka jäis väliin kun oli pimeää ja pitkät päällä  :-X

Olen aika lailla siellä niiden joukossa, jotka ovat tätä koko ilmiötä haukkuneet syvimpään manalaan jo useita vuosia. Autoverotus on toinen mutta tämä valtion rietas tapa saada rahaa poliisille varastamalla kylmäverisesti autoilevilta kansalaisilta.

Ainoa hyväksyttävä tapa noiden peltihomojen olemassa ololle olisi se, että vasta 30 kilometrin ylinopeudesta sakotettaisiin, mutta sitten tulis vaikka pikkasen enemmän. Tuossakin tapauksessa tulisi aina ottaa olosuhteet huomioon, eli auto millä ajaa, onko kirkas ilma vs. räntäinen ilta jne.

Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Supernuiva

https://www.perussuomalaiset.fi/

En löytänyt näiltä sivuilta vielä kannanottoa tähän hallituksen tekemään esitykseen. Kuinka kauan pitää odottaa?

Sanonpahan vain, että jos nollatoleranssi tulee voimaan, hidastuu maantieliikenne Suomen pitkien etäisyyksien maassa paljon. Tarkoitan tällä sitä, että jatkossa kaksikaistaisella ja mutkaisella päätieverkostolla on entistä enemmän sakkoja autoilijoita, jotka ajavat varmasti alle nopeusrajoituksen. Suomen teillä kulkee myös hyvin paljon rekkoja, joilla ei ole ohituskykyä.

Parantaako tämä sitten liikenneturvallisuutta: ei! Päinvastoin. Lopulta käy niin, että tieraivon vallassa tehdyt järjettömät ohitukset ja muu tieraivo lisääntyy entisestään. (Tämäkin vihapuhe voisi olla kirjoittamatta, jos elämässä olisi muutamia kertoja tullut lähettyä muutamia kymmeniä sekunteja aikaisemmin liikenteeseen... On nimittäin aivan liian monta kertaa auto tullut vastaan omalla kaistalla, kun se on ollut ohittamassa jotain hidasta ajoneuvoa.)

Totean vielä sen, että kaupungeissa hidastustöyssyjen sijaan suosisin valvontarahastuskameroita. Tämä siksi, koska töyssyt hajottavat autojen niveliä ja usein töyssyt on asennettu paikkoihin, joissa on perusteltua alentaa nopeutta. Töyssyt ovat liikenteen haittaamista, varsinkin jotkut "kaikkien töyssyjen äidit", joihin pitää ajaa kävelyvauhtia.

ismolento

Quote from: Jaksuhali on 27.11.2017, 13:03:43
Tarkoituksena on tehdä autoilu mahdottomaksi, jotta viimeisetkin sinnittelijät saadaan muuttamaan kasvukeskuksiin iloitsemaan monikulttuurista.

Monikulttuuri ja paperittomuus maksaa. Valden pitää poimia marjakin maasta ja kääntää vero-orjan viimeinenkin tasku.

nollatoleranssi

Hyvin omituinen idea, kun mittarit ovat pääsääntöisesti 10km/h väärässä. Onko tarkoituksena tehdä laajempi rahoitusautomaatti ja samalla saada pois jättimäiset sakot.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Ari-Lee

Quote from: nollatoleranssi on 27.11.2017, 23:30:09
Hyvin omituinen idea, kun mittarit ovat pääsääntöisesti 10km/h väärässä.

Tuota tässä mietin, että mistä johtuu? Ainakaan alkuperäisellä rengaskorkeudella ei pitäisi heittoa olla noin paljoa. Ylisuurilla sitten.

Quote from: Supernuiva on 27.11.2017, 23:16:58
Totean vielä sen, että kaupungeissa hidastustöyssyjen sijaan suosisin valvontarahastuskameroita. Tämä siksi, koska töyssyt hajottavat autojen niveliä ja usein töyssyt on asennettu paikkoihin, joissa on perusteltua alentaa nopeutta. Töyssyt ovat liikenteen haittaamista, varsinkin jotkut "kaikkien töyssyjen äidit", joihin pitää ajaa kävelyvauhtia.

Paitsi Kajaanissa töyssytkin ovat aivan väärissä paikoissa. Niitä löytyy keskeltä suoraa ilman suojateitä. Kuitenkin ne on maalattu valkoraidallisiksi, että ne huomattaisiin ja niitä lapaset erehtyisivät luulemaan suojateiksi. Ja siis ei suojatietä siinä - ei merkkiä. Joillakin suojateillä taas on töyssy, mutta niistä ei mitään merkitystä ole, koska niin matalia, ettei auto edes heilahda vaikka kuinka niihin ajaisi. Jotkin ovat taas vaarallisen korkeita ja ilman minkäänlaista jalankulkuliikennettä. Kiitos ELY -keskus, kalliista tyhjästä! Mihin noita elyjä oikein tarvitsee?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

koojii

Quote from: Ari-Lee on 28.11.2017, 00:01:34


Paitsi Kajaanissa töyssytkin ovat aivan väärissä paikoissa. Niitä löytyy keskeltä suoraa ilman suojateitä. Kuitenkin ne on maalattu valkoraidallisiksi, että ne huomattaisiin ja niitä lapaset erehtyisivät luulemaan suojateiksi. Ja siis ei suojatietä siinä - ei merkkiä. Joillakin suojateillä taas on töyssy, mutta niistä ei mitään merkitystä ole, koska niin matalia, ettei auto edes heilahda vaikka kuinka niihin ajaisi. Jotkin ovat taas vaarallisen korkeita ja ilman minkäänlaista jalankulkuliikennettä. Kiitos ELY -keskus, kalliista tyhjästä! Mihin noita elyjä oikein tarvitsee?

Suojatie on suojatie vaikka se on merkitty pelkästään tiehen maalatuin viivoin, mutta liikennemerkki puuttuu:

http://www.iltalehti.fi/autot/200805027564681_ae.shtml

Toki on idiootin hommaa merkitä suojatie Suomessa pelkästään tiehen maalaamalla kun sitä ei pirukaan käytännössä erota talvella lumen ja jään alta. Ilmeisesti olettavat että autoilija jaksaisi esimerkiksi lapiolla ja kaasutoholla sulattaa sen tien autonsa edestä koko matkalta minkä ajaa ja näin löytäisi sen suojatien.


Ari-Lee

Quote from: koojii on 28.11.2017, 01:05:46
Quote from: Ari-Lee on 28.11.2017, 00:01:34


Paitsi Kajaanissa töyssytkin ovat aivan väärissä paikoissa. Niitä löytyy keskeltä suoraa ilman suojateitä. Kuitenkin ne on maalattu valkoraidallisiksi, että ne huomattaisiin ja niitä lapaset erehtyisivät luulemaan suojateiksi. Ja siis ei suojatietä siinä - ei merkkiä. Joillakin suojateillä taas on töyssy, mutta niistä ei mitään merkitystä ole, koska niin matalia, ettei auto edes heilahda vaikka kuinka niihin ajaisi. Jotkin ovat taas vaarallisen korkeita ja ilman minkäänlaista jalankulkuliikennettä. Kiitos ELY -keskus, kalliista tyhjästä! Mihin noita elyjä oikein tarvitsee?

Suojatie on suojatie vaikka se on merkitty pelkästään tiehen maalatuin viivoin, mutta liikennemerkki puuttuu:

http://www.iltalehti.fi/autot/200805027564681_ae.shtml

Toki on idiootin hommaa merkitä suojatie Suomessa pelkästään tiehen maalaamalla kun sitä ei pirukaan käytännössä erota talvella lumen ja jään alta. Ilmeisesti olettavat että autoilija jaksaisi esimerkiksi lapiolla ja kaasutoholla sulattaa sen tien autonsa edestä koko matkalta minkä ajaa ja näin löytäisi sen suojatien.

Voi kenties olla. Töyssysuojatieviivoitus on keskellä suoraa kahdessa kohtaa noin sadan metrin välein. Sitten siinä niiden välissä on kaksi oikeaa suojatietä risteysalueilla, missä ne yleensäkin tuppaavat olemaan. Ja tosiaan suurimman osan vuodesta maali ja koko töyssy on jonkun peitteen alla. Kuka toope keksi, ettei liikennemerkkiä tarvita? Eipä niitä nimiä kukaan muistaisikaan. Toope mikä toope.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Jaksuhali

Miksei jokin puolue voisi lähteä trumppimaiseen kampanjaan yksityisautoilun puolesta... Suomen kaltaisessa maassa autoilun pitäisi olla samanlainen perusvapaus kuin aseen omistaminen jenkkilässä. Ei se maailma sillä pelastu, vaikka Suomessa ei enää käytettäisi yhtään bensiiniä eikä yksikään auto liikkuisi senttiäkään.

Nuiva kansalainen

^Niin ja vaikka Suomi lopettaisi kaikki päästönsä (autoilu, asuntojen lämmittäminen ym. kiellettäisiin kokonaan), niin se näkyisi ihan yhtä selvästi kokonaispäästöissä kuin kärpäsen paska Atlantissa.
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

Tabula Rasa

Quote from: Nuiva kansalainen on 29.11.2017, 19:48:15
^Niin ja vaikka Suomi lopettaisi kaikki päästönsä (autoilu, asuntojen lämmittäminen ym. kiellettäisiin kokonaan), niin se näkyisi ihan yhtä selvästi kokonaispäästöissä kuin kärpäsen paska Atlantissa.

Oliko se nyt koko suomen vuoden päästöt samaa luokkaa kun kiinan raskaan teollisuuden yhdessä päivässä. Eli käytännössä tällä päästöhuijauksella vain tapetaan kotimaisten mahdollisuuksia talouskilpailussa.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Riukulehto

QuotePoliisi ei puutu jatkossakaan yhden kilometrin ylinopeuksiin

30.11.2017
Poliisihallitus

Julkisuudessa on esitetty näkemyksiä, joiden mukaan eduskunnan käsittelyssä olevan tieliikennelain uudistuksen myötä poliisi alkaisi sakottaa ajoneuvon kuljettajaa, mikäli hän ylittää nopeusrajoituksen yhdellä kilometrillä tunnissa. Näin ei kuitenkaan Poliisihallituksen poliisiylitarkastaja Samppa Holopaisen mukaan ole tapahtumassa.

– Esitetty lainsäädäntö antaa edelleen poliisille mahdollisuuden käyttää harkintaa ylinopeuksiin puuttumisessa, hän korostaa.

Nykyisen voimassa olevan lainsäädännön mukaan nopeusrajoituksen ylittäminen jo yhdellä kilometrillä on lain vastaista ja tästä on mahdollista määrätä kuljettajalle huomautus tai rikesakko.

– Poliisi voi kuitenkin olla ryhtymättä toimenpiteisiin, mikäli rikkomus on vähäinen. Poliisin puuttuminen ylinopeuksiin on ohjeistettu porrastetusti, Holopainen sanoo.

Aivan vähäisimpiin nopeuden ylityksiin ei puututa, hieman suuremmista seuraa huomautus, tätä suuremmista ylityksistä rikesakko ja vielä korkeammista ylityksistä määrätään päiväsakkoja.

Nyt eduskunnan käsittelyssä olevassa tieliikennelakia koskevassa hallituksen esityksessä on edelleen kirjattuna vastaavaan tapaan poliisille mahdollisuus käyttää harkintaa ylinopeuksiin puuttumisessa.

– Hallituksen esityksessä todetaan, jos liikennerikkomus on vähäinen, siitä voidaan liikennevirhemaksun määräämisen sijaan antaa suullinen tai kirjallinen huomautus. Lisäksi seuraamus saadaan jättää määräämättä, jos liikennerikkomus on ilmeisesti johtunut anteeksi annettavasta huomaamattomuudesta tai ajattelemattomuudesta taikka jos seuraamuksen määrääminen muusta syystä olisi ilmeisen kohtuutonta, Holopainen kertoo.

Mikäli hallituksen esitys tieliikennelain uudistuksesta toteutuu esitetyn mukaisesti, se sisältää merkittäviä uudistuksia.

– Poliisin näkökulmasta on positiivista, mikäli liikennerikkomusten käsittelyä voitaisiin keventää nykyisestä. Tällöin työaikaa voidaan kohdentaa valvontatyöhön seuraamuskäsittelyn sijaan, Holopainen sanoo.
http://www.poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/poliisi_ei_puutu_jatkossakaan_yhden_kilometrin_ylinopeuksiin_66055
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Raksa_Mies

Quote from: Riukulehto on 30.11.2017, 13:03:42
QuotePoliisi ei puutu jatkossakaan yhden kilometrin ylinopeuksiin

30.11.2017
Poliisihallitus

Julkisuudessa on esitetty näkemyksiä, joiden mukaan eduskunnan käsittelyssä olevan tieliikennelain uudistuksen myötä poliisi alkaisi sakottaa ajoneuvon kuljettajaa, mikäli hän ylittää nopeusrajoituksen yhdellä kilometrillä tunnissa. Näin ei kuitenkaan Poliisihallituksen poliisiylitarkastaja Samppa Holopaisen mukaan ole tapahtumassa.

– Esitetty lainsäädäntö antaa edelleen poliisille mahdollisuuden käyttää harkintaa ylinopeuksiin puuttumisessa, hän korostaa.

Nykyisen voimassa olevan lainsäädännön mukaan nopeusrajoituksen ylittäminen jo yhdellä kilometrillä on lain vastaista ja tästä on mahdollista määrätä kuljettajalle huomautus tai rikesakko.

– Poliisi voi kuitenkin olla ryhtymättä toimenpiteisiin, mikäli rikkomus on vähäinen. Poliisin puuttuminen ylinopeuksiin on ohjeistettu porrastetusti, Holopainen sanoo.

Aivan vähäisimpiin nopeuden ylityksiin ei puututa, hieman suuremmista seuraa huomautus, tätä suuremmista ylityksistä rikesakko ja vielä korkeammista ylityksistä määrätään päiväsakkoja.

Nyt eduskunnan käsittelyssä olevassa tieliikennelakia koskevassa hallituksen esityksessä on edelleen kirjattuna vastaavaan tapaan poliisille mahdollisuus käyttää harkintaa ylinopeuksiin puuttumisessa.

– Hallituksen esityksessä todetaan, jos liikennerikkomus on vähäinen, siitä voidaan liikennevirhemaksun määräämisen sijaan antaa suullinen tai kirjallinen huomautus. Lisäksi seuraamus saadaan jättää määräämättä, jos liikennerikkomus on ilmeisesti johtunut anteeksi annettavasta huomaamattomuudesta tai ajattelemattomuudesta taikka jos seuraamuksen määrääminen muusta syystä olisi ilmeisen kohtuutonta, Holopainen kertoo.

Mikäli hallituksen esitys tieliikennelain uudistuksesta toteutuu esitetyn mukaisesti, se sisältää merkittäviä uudistuksia.

– Poliisin näkökulmasta on positiivista, mikäli liikennerikkomusten käsittelyä voitaisiin keventää nykyisestä. Tällöin työaikaa voidaan kohdentaa valvontatyöhön seuraamuskäsittelyn sijaan, Holopainen sanoo.
http://www.poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/poliisi_ei_puutu_jatkossakaan_yhden_kilometrin_ylinopeuksiin_66055

Oot ilonpilaaja! Pilasit hyvän nillitystarinan totuudella