News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Hallitus esittää: Jo 1-5 kilometrin ylinopeudesta 70 euron rangaistus

Started by Ari-Lee, 27.11.2017, 12:48:10

Previous topic - Next topic

Ari-Lee

Quote
Hallitus esittää: Jo 1-5 kilometrin ylinopeudesta 70 euron rangaistus - katso lista uusista liikennevirhemaksuista
Maanantai 27.11.2017 klo 09.07

1. Ylinopeus enintään 5 kilometriä tunnissa, 70 euroa.

2. Ylinopeus yli 5 kilometrillä tunnissa ja enintään 10 kilometriä tunnissa, 100 euroa.

3. Ylinopeus yli 10 kilometriä tunnissa ja enintään 15 kilometriä tunnissa, 170 euroa.

4. Ylinopeus yli 15 kilometriä tunnissa ja enintään 20 kilometriä tunnissa, 200 euroa.

Jos suurin sallittu nopeus on yli 60 kilometriä tunnissa, rangaistukset ovat seuraavanlaisia.

1. Ylinopeus enintään 5 kilometriä tunnissa, 50 euroa.

2. Ylinopeus yli 5 kilometriä tunnissa ja enintään 10 kilometriä tunnissa, 70 euroa.

3. Ylinopeus yli 10 kilometriä tunnissa ja enintään 15 kilometriä tunnissa, 140 euroa.

4. Ylinopeus yli 15 kilometriä tunnissa ja enintään 20 kilometriä tunnissa, 170 euroa.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711272200562109_u0.shtml

Tähän liittyy muutama dilemma.

- Valvontaa ei ole nykyiselläänkään kuin pienessä osassa maata. Valvonta puuttuu kokonaan kaupunkien keskustoista, joissa on suurin onnettomuusriski mm. valottomien polkupyöräilijöiden ja heijastittomien jalankulkijoiden aiheuttamana.

- Talvikautena autoa on pakko käyttää, että lasit saa suliksi. Jäätyneillä laseilla ei saa lähteä liikenteeseen. 2min. lämmityskäyttö on aivan liian vähän. Tähän tuskin on kuitenkaan armoa annettu vaan tyhjäkäyttökielto koskee kaikkia.

- Resurssipula, mitä yritetään paradoksaalisesti paikata ottamalla loputtomasti autoilijoilta.

- Esityksen mukaan käytännössä jokaista autoilijaa tulisi sakottaa jokaisella auton käyttökerralla jopa useasti päivässä, koska ei ole sellaista ajokertaa, ettei tulisi 1km/h liikaa nopeutta.

Itse olen oppinut ajamaan kaupungissa alinopeutta. 40km/h alueella ajan alle sen. Aina on joku takapuskurissa muutaman metrin päässä. En silti väitä, että joskus ei alamäessä lipsahtaisi 1- 5km/h ylinopeutta. Sellainen väitös olisi valhe ja itsepetosta.

Mielestäni jokainen kansanedustaja tulisi määrätä pakolliseen mielentilatutkimukseen eduskunnan istuntokaudeksi kerrallaan. Omakustanteisesti.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Tabula Rasa

Alinopeuksiin pakko mennä noilla. Hidastamaan liikennettä suunniteltu ''uudistus''. En tiedä missä autossa mttari olisi oikeasti tuntikilometrinopeuden osien todellisella tarkkuudella toimiva. Omassa katiskassa pelkästään renkaista riippuva vaihtelu mittarin näyttämän ja todellisen nopeuden välillä on 5-10km/h.

Silkkaa haitantekoa talouteen ja rahastusta köyhiltä.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Jaksuhali

Tarkoituksena on tehdä autoilu mahdottomaksi, jotta viimeisetkin sinnittelijät saadaan muuttamaan kasvukeskuksiin iloitsemaan monikulttuurista.

Larva

Tieliikennelaissa lukee, että liikenteen tulee olla paitsi turvallista, myös sujuvaa. Jos nämä uudistukset toteutuvat, sana "sujuva" voidaan samoin tein viivata yli lakitekstistä, koska noilla säännöillä autoliikenne hidastuu ja takkuaa entisestään, plus että todennäköisesti rattiraivosta johtuvat kolarit lisääntyvät, kun toisilla kuskeilla menee hermot alinopeutta ajaviin.

Esim. meidän lähellä kulkevaa autotietä kavennettiin aika vasta ja samalla nopeus pudotettiin 4-5 kilometrin matkalta viidestäkympistä neljäänkymppiin. Koko tienpätkä on nyt 40, vaikka tiheää asutusta ja selkeitä vaaranpaikkoja (koulut, kaupat) ei ole matkan varrella kuin yhteensä ehkä kilometrin verran. KUKAAN ei aja siinä neljääkymppiä. Mitä itse olen nähnyt, niin kyllä siinä autoletka vetää 50-60 kuten ennenkin (ja syystäkin, koska se rajoitus on täysin järjetön). Ja kun joku rangaistuksen pelossa jurruttelee 30-35 km/h, se vetää perässään kilometrin jonoa, ajetaan edelläajavan puskurissa kiinni, ja keskisormet heiluu. Sitä vain yritän sanoa, että suurin osa vähänkin kauemmin ajaneista autoilijoista kyllä osaa suhteuttaa nopeutensa olosuhteisiin, ja alinopeusrajoitukset tuntuvat todelliselta vittuilulta.

Silkkaa rahastustahan tuo on. Rahastusta ja ihan pelkkää autoilijoiden kiusaamista. Onko missään muussa maailman maassa yhtä tiukat ja älyttömät ylinopeuksia koskevat liikennesäännöt kuin Suomessa?
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

valkobandiitti

Quote from: Jaksuhali on 27.11.2017, 13:03:43
Tarkoituksena on tehdä autoilu mahdottomaksi, jotta viimeisetkin sinnittelijät saadaan muuttamaan kasvukeskuksiin iloitsemaan monikulttuurista.

Tarkoituksena on lisätä "selvitettyjen" rikosten määrää. Poliisi voi taas ylpeillä parantuneilla selvitysprosenteillaan.
Ekologia on valjastettu poliittisten tavoitteiden ajamiseen, ja vihreyden ytimessä on vasemmistolainen, kapitalismin vastainen politiikka, jolla halutaan lopulta rajoittaa yksilön vapautta.

Faidros.

Muistakaa sitten pitää auto sammuksissa laseja skrapatessa puhtaaksi, muuten tulee 100€:n pikavoitto. :roll:
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Titus

Eli tästä lähin polpoliisi pystyy poimimaan esim kehä 1:n autoletkasta kenet tahansa sakotettavaksi. Tosi kätevää.

Kyllä tästä sipilästä on jäämässä aika vietävän ämpärin kuva noin niinkuin fiksuus tasolla...

that's a bingo!

Jaksuhali

Quote from: valkobandiitti on 27.11.2017, 13:08:01
Quote from: Jaksuhali on 27.11.2017, 13:03:43
Tarkoituksena on tehdä autoilu mahdottomaksi, jotta viimeisetkin sinnittelijät saadaan muuttamaan kasvukeskuksiin iloitsemaan monikulttuurista.

Tarkoituksena on lisätä "selvitettyjen" rikosten määrää. Poliisi voi taas ylpeillä parantuneilla selvitysprosenteillaan.

Aivan, ja lisäksi kantikset alkavat näyttää pahemmilta tilastoissa! On jo aikakin, että rikostilastot alkavat vastata Totuutta.

Tabula Rasa

Quote from: Faidros. on 27.11.2017, 13:08:32
Muistakaa sitten pitää auto sammuksissa laseja skrapatessa puhtaaksi, muuten tulee 100€:n pikavoitto. :roll:

Se sitten että muistan kun kävin reissunpäällä ja poliisi vaati huurunpoistoa lasista, eli tyhjäkäyntiä, niin olisikohan pitänyt muistaa kysyä noista kahdesta minuutista? Ei nimittäin -20 pakkasilla lämpiä sisätilat mitenkään nopeasti.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Titus

^lisäksi tuo mahdollistaa esim sellaisen pikkukiusan, että jos poliisi sakottaa samaa kuljettajaa useamman kerran, niin ajo-oikeus saattaa lähteä... ajakaa hiljaa keijot

poliisi.fi:

Milloin menetän määräajaksi ajokortin? (ylinopeustapauksissa)

Jos ylinopeustapauksissa saatuja rikesakkoja tai sakkoja on vuodessa 3 ja kahdessa vuodessa 4 niin ajokortin voi menettää määräajaksi. Päätöksen tekee kotipaikkakunnan poliisilaitos. Lisätietoja sivulta Ajokiellot. Kirjallisia huomautuksia ei lasketa toistuviin liikennerikkomuksiin, eli ne eivät vaikuta ajo-oikeuteen tai aiheuta muita seuraamuksia.

Ajokiellot
Vakaviin liikennerikoksiin, yksittäisellä teolla vakavaa piittaamattomuutta liikenneturvallisuutta kohtaan osoittavat sekä toistuvasti liikennerikkomuksiin syyllistyvät kuljettajat ovat turvallisuusriski itselleen ja toisille tienkäyttäjille. Poliisin suorittaman liikennevalvonnan tavoitteena on luoda positiivisia liikenneturvallisuusvaikutuksia kaikille tienkäyttäjille. Valvonnassa puututaan poliisin havaitsemiin lainsäätäjän määräämiin rikoksiin ja rikkomuksiin ja oikeusprosessissa niistä langetaan aikanaan lainmukaiset rikosoikeudelliset sanktiot. Rikosoikeudellisten seuraamusten lisäksi liikenneturvallisuusvaikutuksia toteutetaan lupahallinnon keinoilla, kuten ajokielloilla.

that's a bingo!

Jorma M.


Sakkoja kuitenkin annettaneen tarvittaessa vain kanta-asukkaille. Muille toivotetaan "hyvää päivän jatkoa".


"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Ernst

Quote from: Tabula Rasa on 27.11.2017, 13:13:30
Quote from: Faidros. on 27.11.2017, 13:08:32
Muistakaa sitten pitää auto sammuksissa laseja skrapatessa puhtaaksi, muuten tulee 100€:n pikavoitto. :roll:

Se sitten että muistan kun kävin reissunpäällä ja poliisi vaati huurunpoistoa lasista, eli tyhjäkäyntiä, niin olisikohan pitänyt muistaa kysyä noista kahdesta minuutista? Ei nimittäin -20 pakkasilla lämpiä sisätilat mitenkään nopeasti.

Asetus sanoo:

Quote
1 §

Moottorikäyttöisen ajoneuvon seistessä muualla kuin tieliikennelainsäädännössä tarkoitetulla tiellä ei ajoneuvon moottoria saa käyttää enempää kuin kaksi minuuttia. Lämpötilan ollessa alle –15 °C saa moottoria ennen ajoon lähtemistä kuitenkin käyttää enintään neljä minuuttia. Traktorin, moottorityökoneen ja auton alustalle rakennetun työkoneen moottoria saa kuitenkin käyttää ennen ajoneuvolla tai koneella tehtävän työn alkamista ajoneuvon toimintavalmiiksi saattamiseen tarvittavan ajan.

Kielto ei koske kiireellisessä tehtävässä olevaa hälytysajoneuvoa. Kielto ei myöskään koske ajoneuvoa, jonka pääasiallinen käyttötarkoitus tai pääasiallisen käyttötarkoituksen edellyttämä lisälaite, kuten jätteenpuristin, pumppu, kompressori tai nostolava, vaatii moottorin käyttämistä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ari-Lee

Quote from: Tuulenhenki on 27.11.2017, 13:05:03
Tieliikennelaissa lukee, että liikenteen tulee olla paitsi turvallista, myös sujuvaa. [...]

Esim. meidän lähellä kulkevaa autotietä kavennettiin aika vasta ja samalla nopeus pudotettiin 4-5 kilometrin matkalta viidestäkympistä neljäänkymppiin. Koko tienpätkä on nyt 40, vaikka tiheää asutusta ja selkeitä vaaranpaikkoja (koulut, kaupat) ei ole matkan varrella kuin yhteensä ehkä kilometrin verran. KUKAAN ei aja siinä neljääkymppiä. [...]

Ely -keskus vaihtoi Kajaanin ohitustien 80km/h:n 60km/h:een. Se aiheutti ja aiheuttaa pahaa verta, koska ohitustiellä ei ole vaarallisia liittymiä. Ohitustie rakennettiin nimenomaan nopeaan ja sujuvaan kaupungin ohittamiseen. Se tässä kaupungissa onkin parasta, kuten Pertti Pasanen sen aikoinaan sanoi jollain filmin pätkistään.

Ely -keskus halusi myös lakkauttaa toimivan elintarvikekioskin kaupungin pohjoispuolelta perustellen sen liittymän olevan vaarallinen. Onneksi poliisipäällikkö puuttui asiaan lausumalla, että ei ole vaarallinen liittymä, on vain varomattomia autoilijoita. Sillä kohdalla on kaistalevennys ja nopeusrajoitus 60km/h. Kioski sai jäädä.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Sitruunamelissa

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että tähän esitykseen pitää lisätä nopeusrajoitusten muuttaminen joka paikassa 20-60 km/h alhaisemmiksi. Muuten esityksestä ei todellakaan saa kaikkea mahdollista hyötyä irti.

Ei kirosanan kirosanan kirosana... Kyllä siellä taas on tärkeitä asioita mietitty. Laittakaa vielä alinopeussakko myös, jopa 1-5 km/h, niin saatte varmasti kerättyä rahaa, kun on vain tasan yksi sallittu nopeus, josta ei saa poiketa edes silloin, kun kääntyy toiselle tielle/kadulle tai joutuu jarruttamaan hirven tai autokolarin vaaran tai minkä tahansa vuoksi.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Peltipaita

Nyt on kapinan paikka. Laitetaan autojen vauhdit niin hiljaisiksi että on varmasti turvallista ja takalasiin tarra että haista Juha Sipilä kavereinesi paska.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

MiljonääriPlayboy

Quote from: Jorma M. on 27.11.2017, 13:32:58

Sakkoja kuitenkin annettaneen tarvittaessa vain kanta-asukkaille. Muille toivotetaan "hyvää päivän jatkoa".

Tarkoitat varmaankin:

'Salam aleikum'

tai

'Ins allah'


?
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

Vastaanotin

Nykyisetkin nopeusrajoitukset ovat suurelta osin vanhentuneita. Autot kehittyvät ja nopeusrajoitukset laskevat.
Isoin ongelma tässä mielestäni on se, ettei rajoituksia enää kunnioiteta. Kunnioitus menee turhan alhaisilla ja turhilla rajoituksilla. Nykyinen TLL kun ei salli esim. kellonaika-lisäkilpeä nopeusrajoituskyltin ohessa. Tietyöalueella ajetaan samaa kolmeakymppiä, oli siellä miehet töissä tai ei. Koulujen kohdalla sama rajoitus yölläkin. Näiden lisäksi tietyömaiden rajoitusmerkit unohtuvat turhan usein paikalleen homman valmistuttua.


Moni ajaa tälläkin hetkellä ihan tunteella. Tämä korostuu ohituskaistateillä nopeuden noustessa ja toisaalta taas moottoritiellä nopeuden laskiessa ohitettaessa.


Mehud

Saapa nähdä minkälainen terroriaalto alkaa peltipoliiseihin kohdistuen. Veikkaanpa, että ei jää ihan pelkästään tervaus asteelle, kun maakuntien pojat vittuuntuvat ja käynnistävät traktorinsa. En kyllä yhtään kyyneltä tule vuodattamaan peltipoliisien puolesta!
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Lucce


Tabula Rasa

Quote from: Lucce on 27.11.2017, 15:01:51
Metsien miähet maksaa tapporahaa peltipoliisesista.

Liekkö tuolla joku velkaorja kestäisi leivässä? Voisi olla kannattavaa kun kiertäisi keräämässä roskat talteen teiden varsilta.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Kulttuurirealisti

Ihan naurettavaa. Nykyinen systeemi oli siedettävä. Nopeusrajoitukset ovat muutenkin valtateillä usein liian alhaisia. Kansalaisten pitäisi ärähtää tätä vastaan, viimeistään ensi vaaleissa.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Beenari

Jollakin keinoin niiden Sipilän tilaamien rintamakarkurien elätys pitää maksaa. Mikä onkaan parempi kohde rahojen keräämiseksi, kuin kantasuomalainen autoilija. Liikennekin muuttuu todella turvalliseksi, kun se kaikkein tärkein asia autoilijalle on sen nopeusmittarin herkeämätön tuijotus....
"Hölmöä miettiä, mikä maan tai maapallon tila on sadan vuoden kuluttua. Meistä kumpikaan ei ole silloin enää elossa"
- Antti Rinne (SDP)

Uuno Nuivanen

Suomesta halutaan tehdä maailman paskin ja vittumaisin maa suomalaisille.

Nyt Persut herätys; tätä mielipuolista esitystä äänekkäästi vastustamalla nousee kannatus useita prosenttiyksikköjä!

>:(  >:(  >:(

Kulttuurirealisti

Berner tyynnyttelee kansalaisia, mutta itselleni artikkeli on vähän hämärä. Asioita muutetaan, mutta poliisihallitus päättää tapahtuuko mitään. Jätän tänne parviälyn ratkottavaksi miten on:
Quote
- Tieliikennelain uudistus: Poliisi ei jatkossakaan sakota 1 km/h ylinopeudesta, Berner kirjoitti Twitter-viestissään.

Hän muistutti myös siitä, että nykylain mukaan ylinopeudessa on nollatoleranssi.

- Puuttumiskynnys on poliisin sisäisen ohjeistuksen alainen asia, lakiesitys ei muuta sitä.

Käytännössä puuttumiskynnyksen määrittää poliisihallitus poliiseille antamillaan ohjeilla. Seuraamukset ja tuleeko niihin muutoksia, ovat siten sisäministeriön tontilla.

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201711272200563124_pi.shtml
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Ari-Lee

Quote from: Uuno Nuivanen on 27.11.2017, 15:23:45
Suomesta halutaan tehdä maailman paskin ja vittumaisin maa suomalaisille.

Nyt Persut herätys; tätä mielipuolista esitystä äänekkäästi vastustamalla nousee kannatus useita prosenttiyksikköjä!

>:(  >:(  >:(

Hallituspuolueet ovatkin aloittaneet vaalikampanjansa oikein kiitettävästi.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Tabula Rasa

Quote from: Ari-Lee on 27.11.2017, 15:30:53
Quote from: Uuno Nuivanen on 27.11.2017, 15:23:45
Suomesta halutaan tehdä maailman paskin ja vittumaisin maa suomalaisille.

Nyt Persut herätys; tätä mielipuolista esitystä äänekkäästi vastustamalla nousee kannatus useita prosenttiyksikköjä!

>:(  >:(  >:(

Hallituspuolueet ovatkin aloittaneet vaalikampanjansa oikein kiitettävästi.

Ongelma taitaa olla siinä että mitä ikinä fiksua persut tekevätkin, vaikka nyt esimerkiksi vastustaisivat tätä, sitä ei uutisoida.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

MiljonääriPlayboy

QuoteSeuraamukset ja tuleeko niihin muutoksia, ovat siten sisäministeriön tontilla.

Mihin v1ttuun niitä kovapalkkaisia ministereitä sitten oikein edes tarvitaan? Päätösvalta näkyy joka perkeleen kerta olevan "ministeriöllä" tai "asiasta vastaavilla virkamiehillä" tai EU:lla, ellei sitten "koska kansainväliset sopimukset".

Oli kyseessä sitten ylinopeusvalvonta tai jätevesilaki, niin koskaan ei ministereillä ole näköjään mitään sananvaltaa: "virkamiehet päätti" ja "virkamiehet harhautti".   :facepalm:

Stana mikä byroslavia tämä maa on.

e:typo
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

Fiftari

Quote from: Kulttuurirealisti on 27.11.2017, 15:28:40
Berner tyynnyttelee kansalaisia, mutta itselleni artikkeli on vähän hämärä. Asioita muutetaan, mutta poliisihallitus päättää tapahtuuko mitään. Jätän tänne parviälyn ratkottavaksi miten on:
Quote
- Tieliikennelain uudistus: Poliisi ei jatkossakaan sakota 1 km/h ylinopeudesta, Berner kirjoitti Twitter-viestissään.

Hän muistutti myös siitä, että nykylain mukaan ylinopeudessa on nollatoleranssi.

- Puuttumiskynnys on poliisin sisäisen ohjeistuksen alainen asia, lakiesitys ei muuta sitä.

Käytännössä puuttumiskynnyksen määrittää poliisihallitus poliiseille antamillaan ohjeilla. Seuraamukset ja tuleeko niihin muutoksia, ovat siten sisäministeriön tontilla.

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201711272200563124_pi.shtml

Seuraavaksi poliisihallitus tai sisäministeriö sanoo ettei tällaisia pysty valvomaan+ resurssipula. Sitten ehdotetaan gps pohjaista paikannusvalvontaa joka löytyykin Sveitsin suunnalta ja jossa on jo onneksi valmiit suunnitelmat ja arviot miten homma voidaan toteuttaa. Seuraavaksi liikenneministeri hehkuttaa kuinka helposti kaikki kävi kun oli suunnitelmatkin valmiina eikä tarvinnut tuhlata työaikaa ja näin ollen veronmaksajien rahoja.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Sitruunamelissa

Jos Berner ei kerran päätä siitä, miten esitystä sovelletaan sitten käytäntöön, niin eihän hän voi sanoa, että ei 1 km ylinopeudesta sakoteta. Mistä hän sen muka tietää, kun ei siitä asiasta päätä? Ja jos sitä ei todellisuudessa sovelleta, niin miksi sen pitää olla esityksessä ylipäätään mukana? Onko tarkoitus jatkaa mallia, joka on jo rikostuomioissa (eli leveä rangaistusasteikko, jota voidaan soveltaa miten sattuu huvittamaan)?

Jokin käytäntö sitten saattaa vakiintua, tai sitten ei. Ja jos myöhemmin halutaan tehdä muutoksia tiukempaan suuntaan ylinopeuden suhteen, niin pelkkä poliisin määrittämä puuttumiskynnyksen muutos riittää, eikä mitään turhia lainsäädäntöjä tarvita enää uudelleen.

Tarkoitus on siis pidemmän aikavälin hivuttaminen tiukempaan. Ensin koko homma läpi sillä, että "ei sitä nyt oikeasti näin sovelleta", ja myöhemmin sitten aletaan soveltaa. Kyllä nämä aiemmat hivutus-kusetukset on muistissa, mm. passin sormenjälkien kohdalta. Kyllä siellä aina on taka-ajatus, että toteutetaan kokonaisuudessaan myöhemmin ja tulkitaan vähän väljemmin. Ei tässä enää kauan mene, kun Berner ei enää ole ministeri. Ja uusi ministeri ei voi olla vastuussa siitä, mitä Berner on aikanaan asiasta sanonut, etenkin kun kyseisellä ministeriöllä ei edes ole päätösvaltaa soveltamisesta.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

no future

Mites ihan uusimmissa autoissa toimii kaikki automaattihärpäkkee ja digidigi, tietääkö auto jo koko ajan mikä on suurin sallittu nopeus missäkin? Siihen suuntaanhan kehitys on koko ajan ainakin menossa.