News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-01-24 AL: Arhinmäki ja Sipilä rajoittaisivat koulushoppailua

Started by Oami, 24.01.2015, 15:27:33

Previous topic - Next topic

Ink Visitor

Quote
Vanhempien "koulushoppailu" halutaan kuriin – "Suomessa ei ole huonoja kouluja"


Opetusministeri Sanni Grahn-Laasosen (kok.) mukaan niin sanotusta koulushoppailusta pitäisi päästä Suomessa kokonaan eroon. Ministeri sanoi SuomiAreenassa Porissa, että koulujen valikoiminen niiden maineen perusteella on yleisintä suurissa kaupungeissa.

Ministeri Grahn-Laasonen sanoo ymmärtävänsä vanhempien motiivit valita peruskoululaiselle muu kuin lähikoulu, mutta hänestä se ei ole suositeltava kehityssuunta.

– Suomalaiseen järjestelmään kuuluu vapaa hakeutumisoikeus ja isoissa kaupungeissa sitä tapahtuu. Suomalaisen koulun ainutlaatuisuus on kuitenkin siinä, että jokainen koulu tarjoaa maailman parasta opetusta.

– Meillä on maailman pienimpiin lukeutuvat erot oppimistuloksissa koulujen välillä. Koulutusjärjestelmän kehittämisessä pitää vaalia sitä, että vanhemmat luottavat lähikoulun olevan paras koulu, hän jatkaa.

Myös SuomiAreenan koulupaneelissa mukana olleelle näyttelijä-luokanopettaja Ernest Lawsonille koulujen valikointi maineen perusteella on tuttua.

Vanhemmat jopa muuttavat sen takia, että lapsen lähikoulu muuttuisi. Onhan se ihan validi huolenaihe myös, että jopa opettajat valikoivat kouluja maineen ja huhujen perusteella.  Ne koulut ovat halutumpia, joissa ei ole paljon erityisoppilaita tai maahanmuuttajia.

Hän kuitenkin jatkaa, ettei koulushoppailu ole onneksi ainakaan vielä valtavan yleistä.

– Ei tuo kuitenkaan vielä ole mielestäni suurta todellisuutta, vaan enemmänkin tulevaisuuden huolenaihe, Lawson totesi.

Koulutusjohtaja Heljä Misukka OAJ:sta sanoo, ettei Suomessa ole huonoja kouluja. Hän myöntää, että osassa kouluja on rauhattomampaa kuin toisissa.

– Varmasti on niin, että joissakin kouluissa on levottomampaa kuin toisissa. Silloin kysymys on hyvästä johtamisesta ja pitää katsoa tarkemmin, että mistä rauhattomuus johtuu ja voidaanko sille tehdä jotakin koulun henkilökunnan ja vanhempien voimin.

Jos tilanne kärjistyy esimerkiksi niin, että vanhemmat ja rehtori ovat eri mieltä siitä, onko koulun rauhattomuus ongelma, pitää asia viedä Misukan mukaan eteenpäin.

– Jos on selkeä erimielisyys asiasta, niin silloin pitää ottaa yhteys opetusvirastoon tai päättäjiin, että mitä asialle voidaan tehdä.

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/vanhempien-koulushoppailu-halutaan-kuriin-suomessa-ei-ole-huonoja-kouluja/6500736#gs.WqNg7TU

Samaa aihetta sivuaa myös nämä ketjut:
https://hommaforum.org/index.php/topic,74730.90.html

https://hommaforum.org/index.php/topic,96169.30.html
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

Nuivake

Jälleen kerran tuntuu siltä, että halutaan vain estää koulujen "valkkaaminen" ja valkopako.
Varsinaiseen syyhyn ja itse ongelmiin ei puututa missään nimessä, vaan se verhotaan "keskustelun" vaatimiseen.
Keskusteluun, jonka lopputulos on juuri se mitä tulee ensin mieleen: "Olet ennakkoluuloinen ja vielä rasisti ja muuten, uimakoulu on tuossa kulman takana, sopii opetella uimaan".
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Ink Visitor

Liittyy löyhästi aiheeseen.

Muutama päivä sitten julkaistiin juttu kuinka lasten nimet paljastavat vanhempien varallisuuden ja asuinalueen Helsingissä.
Jutussa kerrottiin suosituimmat lasten nimet kaupunginosittain...
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

Mr.Reese

^Mohammed on luultavammin jätetty pois listasta.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Jepulis

Quote from: Sanni Grahn-Laasonen– Suomalaiseen järjestelmään kuuluu vapaa hakeutumisoikeus ja isoissa kaupungeissa sitä tapahtuu. Suomalaisen koulun ainutlaatuisuus on kuitenkin siinä, että jokainen koulu tarjoaa maailman parasta opetusta.
Ei todellakaan kauan. Sanni on karvansa paljastanut sosialisti, kuten oppiisänsä A. Stubb. Että kehtaavatkin samaan aikaan puhua valinnanvapaudesta sote-uudistuksen yhteydessä.

Taas yksi syy lisää lapsiperheillä äänestää kansallismielistä puoluetta. Se on hitusen halvempaa kun laittaa mukulat yksityiskouluun.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

caprifolium

Olen samaa mieltä kuin jäsen Nuivake tuossa yllä.
Tämä jatkuva hokeminen "täytyy keskustella ja selvittää, mistä ... johtuu" ei ole tuonut muutosta näihin ongelmiin millään osa-alueella, koska mm. rauhattomuus tietyllä asuinalueilla ja kouluissa vaan lisääntyy. Syitä ongelmiin on löydetty viime vuosien aikana moneen kertaan mutta jostain syystä nämä syyt eivät kelpaa, eikä niille tehdä mitään.

Yksi älyttömimmistä ideoista Itä-Helsingin tiettyjen alueitten ja sen koulujen ongelmien ratkaisuksi on jonkun näistä apulaispormestareista esille tuoma ns. sekoittava täydennysrakentaminen. Tämä ei ole ratkaisu mihinkään, koska sekoittaminen ei toimi. Eihän se ole toiminut tähänkään asti, miten se nyt voisi alkaa toimia? Samaa ideaa taotaan yhä uudestaan ja uudestaan vaikka sekoittuminen on vain sanahelinää ja vaikeimmin kotoutuvat sijoitetaan kuitenkin it-Helsinkiin ja lapset alueen kouluihin. Todellisuudessa täydennysrakentamisella tuodaan vaan lisää tietynlaista väkeä mm. tänne Kontulaan, siitä mm. Sato pitää huolen.

On hyvin kaksinaismoralistista puhua kouluista jotenkin toisin kuin sen koulun sijaintialueesta. Kun alueella väestöpohja jatkaa eriytymistään sellaisella vauhdilla kuten täällä viimeisen kahden vuoden aikana on tapahtunut, on selvää, että alueen koulut seuraavat perässä. Kun alakoululuokalla on enemmistö maahanmuuttajataustaisia (somalia etunenässä) lapsia, ei suomalaislasten tilanne ollenkaan helpotu sillä, että koulun mainetta aletaan putsata pötypuheilla. Ei lasten tehtävä ole ketään kotouttaa kouluissa eikä lasten tehtävä ole toimia oman kulttuurinsa airueina, siis ei suomalais- eikä somalialaislasten. Jos aikuiset ihmiset vielä vaan etsivät syitä tiettyjen alueitten koulujen tilanteeseen eivätkä suostu näkemään tosiasioita ja miettimään ratkaisuja, tilanne on huolestuttavampi kuin olen tajunnutkaan.

On hyvin loogista ja inhimillistä, että vanhemmat haluavat lapsilleen hyvän koulun, (myös mamuvanhemmat), totta kai, vai kuka haluaisi huonon? Mutta loogista ei ole se, että määritelmä hyvästä koulusta ei saisi olla vanhemmalla itsellään vaan se annetaan ikään kuin ylhäältä; on päätetty, että monikulttuurinen lähikoulu eli mamuja paljon, on hyvä koulu kaikille, ja jos toisin itse määrittelet, olet väärässä, ja jos valitset toisin (eli koulushoppailet) teet väärin. Kysymys kuuluu vain, miten niin väärin, jos lapselle haluaa koulun, jonka pääsisältö on opiskelu eikä kotouttaminen?

(Minua kummastuttaa myös, että miksi alakoulussa ei voi olla mm.  somalin kielistä luokkaa alkeisopetukseen, jos lapsella suomen kieli ei kerta kaikkiaan vielä taivu. Suomea olisi kieliopetuksena aluksi. Mitä haittaa siitä olisi? Vai onkohan näin jossain? )
Mikä on tiedotusvälineiden perimmäinen tehtävä? Onko se informaation välittäminen, kansan sivistäminen, maailman muokkaaminen paremmaksi? Mutta paremmaksi kenen näkökulmasta?
- Suomen Kuvalehti 22/2012

Eino P. Keravalta

Caprifolium:

QuoteOn hyvin kaksinaismoralistista puhua kouluista jotenkin toisin kuin sen koulun sijaintialueesta. Kun alueella väestöpohja jatkaa eriytymistään sellaisella vauhdilla kuten täällä viimeisen kahden vuoden aikana on tapahtunut, on selvää, että alueen koulut seuraavat perässä. Kun alakoululuokalla on enemmistö maahanmuuttajataustaisia (somalia etunenässä) lapsia, ei suomalaislasten tilanne ollenkaan helpotu sillä, että koulun mainetta aletaan putsata pötypuheilla. Ei lasten tehtävä ole ketään kotouttaa kouluissa eikä lasten tehtävä ole toimia oman kulttuurinsa airueina, siis ei suomalais- eikä somalialaislasten. Jos aikuiset ihmiset vielä vaan etsivät syitä tiettyjen alueitten koulujen tilanteeseen eivätkä suostu näkemään tosiasioita ja miettimään ratkaisuja, tilanne on huolestuttavampi kuin olen tajunnutkaan.

Hyvin sanottu.

Meillä vain tutkitaan, perehdytään ja keskustellaan. Vuodesta toiseen. Yhä uudelleen. Syitä koulujen eriarvoisuuteen löydetään vaikka mistä, mutta ei sieltä, missä syy todella on: kehitysmaalaisista.

Tätä ei kukaan viranhaltija uskalla sanoa ääneen, koska virheellisesti luullaan, että tämän yksinkertaisen tosiasian äänensanominen tekisi ihmisestä rasistin. Ei tee!

Tottakai kouluissa on kasvavin määrin häiriöitä kun kehitysmaista siirretään suomalaiskouluihin kasvavin määrin häiriökulttuureita edustavia, jo valmiiksi syrjäytyneitä häiriköitä. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Nykyisin on tabu myöntää, että kansoissa ja kulttuureissa on eroja, vaikka jokainen ne näkee, jopa suvaitsevainen halveksiessaan suomalaista kansanluonnetta ja kulttuuria.

Niin kauan kuin tuosta tabusta ei uskalleta puhua, ei ongelmallekaan ole mitään tehtävissä. Ja kun ongelmalle ei tehdä mitään, jää ainoaksi ratkaisuksi koulun valinta.

Onko päättäjillemme tosiaan lastemme turvallinen oppimisympäristö vähäpätöisempi seikka kuin jokin tabuun perustuva 'hienotunteisuus'?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

hulaq

Haha vihafaktoja lehtileikkeessä.

Arhinmäen ja Sipilän tosin pitäisi rajoittaa tällä hetkellä turvapaikkashoppailua  :facepalm:
Iudex illius ero

Vaniljaihminen

Quote from: Ink Visitor on 11.07.2017, 16:22:20
Liittyy löyhästi aiheeseen.

Muutama päivä sitten julkaistiin juttu kuinka lasten nimet paljastavat vanhempien varallisuuden ja asuinalueen Helsingissä.
Jutussa kerrottiin suosituimmat lasten nimet kaupunginosittain...

Kalliossa on kumma kyllä juuri kaikkein kansallismielisimmät nimet.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Peltipaita

Ratkaisu tähän ongelmaan -arvotaan mihin kouluun oppilas menee. Paremman väen lapsia Itä-Helsingin kouluissa kohentaisi alueen huonompaa mainetta.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Outo olio

Jos jossakin ala-asteella on vaikka 30% vieraskielisiä lapsia niin lasten äidinkielellä ei ole edes väliä koska lapsia vain on liikaa. Vieraskieliset eivät ymmärrä opetusta, vaan juttelevat keskenään, ja mahdollisesti myös häiritsevät kantaväestön lasten oppimista. Lopputulos olisi identtinen vaikka vähemmistölapset olisivat norjan kielisiä, tai tanskan kielisiä. Tämän sanominen ääneen ei olisi norjalaisvihaa, eikä tanskalaiskammoa, joten miksi se olisi somalivihaa, tai arabikammoa?

Tämä siis sillä oletuksella että kansanryhmissä ei ole eroja.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Outo olio

Quote from: Peltipaita on 11.07.2017, 20:46:02
Ratkaisu tähän ongelmaan -arvotaan mihin kouluun oppilas menee. Paremman väen lapsia Itä-Helsingin kouluissa kohentaisi alueen huonompaa mainetta.

Parempi väki muuttaa Espooseen, jos tämä toteutuu.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

tyhmyri

Quote from: Outo olio on 11.07.2017, 20:55:11Parempi väki muuttaa Espooseen, jos tämä toteutuu.
Miten niin muuttaa? Eikö ne jo muutamaa hyvää Hesan aluetta lukuunottamatta ole jo muuttaneet?

Helsingissä on ainakin tällä hetkellä vielä muutama kunnon alue. Rahalla saa ja hevosella pääsee.

Eino P. Keravalta

Ei tässä pitäisi olla mitään ongelmaa:

Häiriköivät oppilaat on koottava omiin kouluihinsa muiden opintietä vandalisoimasta.

Heti, kun opettaja havaitsee toistuvasti häiriköivän tai väkivaltaisen oppilaan, hän soittaa erityiskoulun vartijoille ja nämä hakevat oppilaan siirrettäväksi. Tämä on hyvä tehdä muiden oppilaiden silmien alla: näin he saavat varoittavan esimerkin.

Erityiskoulussa on sitten vartijat ja kovaotteiset opettajat. Siellä todellakin istutaan turpa kiinni kuuntelemassa. Jos joku ei istu turpa kiinni kuuntelemassa, vartijat hakevat hänet koppiin, josta pääsee ulos tuntia myöhemmin kuin muut ovat sinä päivänä päässeet koulusta.

Jos oppilas ei ilmaannu kouluun, vanhemmilta katkaistaan sosiaalituet.

Perseilyn edessä ei saa luovuttaa. Keinot kyllä löytyvät, jos vain halutaan.

Päänsilityksellä ei saa muuta kuin lisää perseilyä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Rapsakka Rapu

Valinnanvapaus luo kilpailua, ja kilpailu on hyväksi opetuksen tasolle.
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

Aukusti Jylhä

Quote from: Mr.Reese on 11.07.2017, 16:33:52
^Mohammed on luultavammin jätetty pois listasta.

Ei mitään ihan perusteetonta foliohattuilua. Toisaalta, nimen lukemattomat kirjoitusasut vaikeuttavat kokonaiskuvan hahmottamista. Mohammed, Mohammad, Mohamet, Mohammud, Mohamad, Muhammad, Muhammet, Mhamed, Muhemmed, Mohand,........., mitä näitä nyt on..
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

tyhmyri

Quote from: Rapsakka Rapu on 11.07.2017, 21:27:05
Valinnanvapaus luo kilpailua, ja kilpailu on hyväksi opetuksen tasolle.
Tämä nyt vain on ongelmallista sen pienituloisen kannalta. Omia pentuja ei saa siihen parempaan kouluun koska rahaa ei ole sen enempää valmennuskursseihin kuin lahjuksiinkaan. No voi, tyypillinen luuseri.

Tahallista sarkasmia.

Aukusti Jylhä

Islamissa on muuten se etu, vihollisen näkökulmasta, että se velvoittaa seuraajansa tunnustamaan uskontonsa nimessään. Eli joskun alkaa joskus joku tarve paikantaa muslimeita, niin se lienee kohtuullisen helppoa. Jumalaton äbäläwäbälä on tietysti se selkein merkki, mutta sitä kun harrastavat muutkin kehitysmaalaiset.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

tyhmyri

Quote from: käpykaarti on 11.07.2017, 21:34:18
Islamissa on muuten se etu, vihollisen näkökulmasta, että se velvoittaa seuraajansa tunnustamaan uskontonsa nimessään. Eli joskun alkaa joskus joku tarve paikantaa muslimeita, niin se lienee kohtuullisen helppoa. Jumalaton äbäläwäbälä on tietysti se selkein merkki, mutta sitä kun harrastavat muutkin kehitysmaalaiset.
Käsittääkseni islamin uskoa tunnustavien on sallittua valehdella vihollisille. Pyhää sotaa käyvät voivat siis valita kuhunkin maahan sopivat kantisnimet ja olla ihan sovinnossa uskontonsa kanssa.

MW

...ja Suomen kansalaiselle nimi taitaa olla lähinnä ilmoitusasia, nykyään?

Aukusti Jylhä

Suomessa on siis kaikki koulut ihan yhtä fine. Kaikkialta pääsee kaikkiin jatkopaikoihin, jotka nekin tietysti kaikki yhtä fine, lukiot sunmuut. Toiseen lukioon pitää olla 9.4 keskiarvo, toiseen 7.3, mutta kaikki on ihan yhtä fine.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Maastamuuttaja

Lasteni koulua valitessani minua kiinnostaa koulun arvopohja, joka käsitteenä on - kiitos tämän Sipilän ja tuon Orpon - kaiken kattava kriteeri yhteiskunnalliselle toiminnalle. Koska Opetusministeriö on perinteisesti yhä ideologinen laitos, keskustelisin mielelläni rehtoriehdokkaan kanssa ennen kuin päätän sijoitanko lapseni laitokseen vai opetanko kotona, sikäli kuin Grahn-Laasonen tämän sallii.

Kotiopetushan on vielä toistaiseksi tuhoamatta, mutta on epävarmaa, kestääkö se Grahn-Laasosen post/pre-kommunistisia tuulentupia.   

tyhmyri

Quote from: käpykaarti on 11.07.2017, 22:12:49
Suomessa on siis kaikki koulut ihan yhtä fine. Kaikkialta pääsee kaikkiin jatkopaikoihin, jotka nekin tietysti kaikki yhtä fine, lukiot sunmuut. Toiseen lukioon pitää olla 9.4 keskiarvo, toiseen 7.3, mutta kaikki on ihan yhtä fine.
Tuo on muuten todella hyvä kommentti. Meillä Suomessa asiat ovat vielä niin hyvin, että kaikista kouluista pääsee jatkoon. Mitään kategorista estolistaa ei ole olemassa.

Peruskoulusta pääsee lukioon. Lukioista pääsee korkeakouluun (joko ammattikorkeakoulu tai tiedeyliopisto). Lisäksi meillä Suomessa on joillain aloilla olemassa pääsykokeet (vaikka niitä onkin kritisoitu, mutta itse olen suuri pääsykokeiden kannattaja koska juuri yksi sukulaispoika joka nukkui lukion pääsi pääsykokeen perusteella lääkikseen tänne Hesaan).

tyhmyri

Quote from: Maastamuuttaja on 11.07.2017, 22:19:49Kotiopetushan on vielä toistaiseksi tuhoamatta, mutta on epävarmaa, kestääkö se Grahn-Laasosen post/pre-kommunistisia tuulentupia.
Mikäli jollain ratkaisulla kotiopetuksen voi markkinaehtoistaa eli pumpata veronmaksajien rahaa ulkomaille, niin kokoomus tulee takuuvarmasti sitä kannattamaan.

Olen valmis lyömään vetoa siitä, että ei kestä kauan ennen kuin kotiopetus alistetaan markkinoille.

Aukusti Jylhä

^^

Kategorista estolistaa ei todellakaan ole, mutta joissain oppilaitoksissa tuntityöskentely on kategorisesti mahdotonta. Jos siis haluaisi päästä 9.4 keskiarvon vaativaan lukioon.

Kokonaistilanne Suomessa ei ole vielä mahdoton, koska haittamaahanmuuton ikävät seuraukset ovat vasta realisoituneet pitkäikäisimmissä mamukeskittymissä, jotka löytyvät suurten kaupunkien läheisyydestä. Pääkaupunkimme Helsinki, tunnustettu Mamulandia, on vielä käsittääkseni voittopuolisesti pottunokkien hallussa. Mutta alueet jotka eivät ole, siellä on asiat juurikin kouluttautumisen suhteen retuperällä.

Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Parsifal

Quote from: tyhmyri on 11.07.2017, 21:46:55
Quote from: käpykaarti on 11.07.2017, 21:34:18
Islamissa on muuten se etu, vihollisen näkökulmasta, että se velvoittaa seuraajansa tunnustamaan uskontonsa nimessään. Eli joskun alkaa joskus joku tarve paikantaa muslimeita, niin se lienee kohtuullisen helppoa. Jumalaton äbäläwäbälä on tietysti se selkein merkki, mutta sitä kun harrastavat muutkin kehitysmaalaiset.
Käsittääkseni islamin uskoa tunnustavien on sallittua valehdella vihollisille. Pyhää sotaa käyvät voivat siis valita kuhunkin maahan sopivat kantisnimet ja olla ihan sovinnossa uskontonsa kanssa.

Jos sopeutuminen sujuu yhtä hyvin kuin tähänkin saakka, niin kyllä Mahmoud Matti Meikäläinen äbäläwäbälällään edelleen erottuu joukosta, vaikka karvaiset kätensä ajelisikin.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

internetsi

Eli siis maturupualueen suomalaisvanhemmat haluaa siirtää lapsensa paremmille suomalaisille koulualueille. Kommarin ja lestan mukaan tämä pitää kieltää. Mutta samaan aikaan on valtava rikkaus ja voimavara, kun toiselta puolelta maapalloa, rupu- ja terroristimaista siirretään ihmisiä sivistysmaihin. Vähän sama asia, jos heroiini olisi sallittua, mutta keskiolut kiellettyä.

Ja tuohan tarkoittaisi sitä, että RHC:n ja Raajat auki-liikkeiden vajakit ei voisi siirtää lapsiaan impivaarallisesta ja ummehtuneesta Kulosaaren alueelta rikkautta ja voimavaraa pursuaviin Meri-Rastilan kouluihin. Eikös tämä ole niidenkin mielestä rasifismia?
Lohjan persut

tyhmyri

Quote from: käpykaarti on 11.07.2017, 22:36:20Kategorista estolistaa ei todellakaan ole, mutta joissain oppilaitoksissa tuntityöskentely on kategorisesti mahdotonta. Jos siis haluaisi päästä 9.4 keskiarvon vaativaan lukioon.
Tätä en yhtään epäile. Siis kategorista mahdottomuutta.

Kaverini tytär on opettajana mamu-alueella. Jos saisi paikan kantiskoulusta, niin heti vaihtaisi. Opettajana siis. Kuulemma haku päällä pois Hesasta. Kriteerinä alle 1,5 tunnin työmatka yhteen suuntaan.

Kuulemma kun mamujen määrä kasvaa yli rajan (ei, en tiedä mikä tuo raja on), niin kukaan koululaisista ei enää opi käytännössä yhtään mitään. Aika ja energia menee ihan muuhun.

Käsitykseni mukaan Suomessa peruskoulu on täysin mamutuksen armoilla. Jos mamutus on riittävää, niin kaikki koululaiset joutuvat käytännössä heitteille.

Aukusti Jylhä

Sopiva suhdeluku voisi olla vaikka yksi mamu (jos arabimususomali) ja kymmenen kantista. Tämä olisi kaikille osallisille parasta. Kantikset tosin pärjäisivät maailman parhaiten ilman mamuakin, mutta mamu ilman noita kymmentä kantista? Ei hyvä. Ullatus kytemässä.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Jacobin determinantti

Quote
Varmasti on niin, että joissakin kouluissa on levottomampaa kuin toisissa. Silloin kysymys on hyvästä johtamisesta ja pitää katsoa tarkemmin, että mistä rauhattomuus johtuu ja voidaanko sille tehdä jotakin koulun henkilökunnan ja vanhempien voimin.

Mikä siinä on, että aina vain selvitellään, tarkastellaan ja prosessoidaan, vaikka levottomuuden ja perseilyn syy on oikein hyvin selvillä.
Olin itse monikulttuurisessa peruskoulussa, eikä siitä ole edes kovin kauaa. Se touhu oli välillä aika hurjaa, vaikka selvisin ilmeisen vähällä; naapurikouluissa meno oli paikoin sanalla sanoen hirveää.
Oli huumeita, viinaa ja pahoinpitelyjä. Näitä vain paineltiin villaisella.
Toki myös suomalaiset ongelmanuoret aiheuttavat ongelmia, ja näissäkin tapauksissa opettajilla on jo riittävästi töitä. Ripaus monikulttuuria on voimakas katalyytti kaikelle paskalle, mitä näissä kouluissa tapahtuu.

Jos minulle joskus suodaan omia lapsia, aion tehdä kaikkeni pelastaakseni heidät tältä hulluudelta.