News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

Vesa Heimo

Quote from: Peltipaita on 12.01.2017, 23:44:00

Onkos toi Enontekiö joku oma valtionsa jossa voi tehdä ja verottaa miten haluaa? Jos näin on niin Helsingissä voi tulla pian ikävät olot kun aletaan verokilpailla.

Kunnallisveron saa päättää jokainen kunta itse ihan juuri nytkin.

Saavat siis verokilpailla, ja ovat saaneet vaikka kuinka pitkään. Miten ikävät oltavat ovatkaan mm. Kauniaisissa. Kamalat verot. Ja jos teiden käytöstä ja perusinfrasta verottamisesta sekä maksamisesta kunnat saavat päättää vapaasti, niin kyllä siinä etelän kunnilla tulee varmasti itku.

Joku Lieksa varmaan riemastuu että pistetään 12% niin osaaminen karkaa tänne venäjän rajalle, ja onhan Kolikin tuossa hipstereille lumilautailu-bailupaikaksi. Lapsiperheetkin tykkäävät kun kouluille on aivan massiiviset investoinnit kun ei tarvitse rahoittaa länsimetroa.

Lisään allaolevaan Mammapostaukseen; miksi se etäisyys on 200km? Eikö "joku muu" maksa tiheämpää terveysverkostoa? Minä kannatan kuntien paljon suurempaa autonomiaa; kunnat laskuttavat asukkaita ja ne jotka eivät ole tyytyväisiä palveluun, lähtevät sinne missä heistä pidetään huolta /veroeuro. Jos arvostaa sitä että missään ei näy naapuria, niin kunta voi markkinoida itseään sillä sekä laskuttaa asukkaita sen mukaan mitä idyylin ylläpito maksaa. Ei metsähotelli kunnallistekniikalla ja palveluilla ole valtion homma, vaan kunnan.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Peltipaita

Quote from: Vesa Heimo on 12.01.2017, 23:51:34
Quote from: Peltipaita on 12.01.2017, 23:44:00

Onkos toi Enontekiö joku oma valtionsa jossa voi tehdä ja verottaa miten haluaa? Jos näin on niin Helsingissä voi tulla pian ikävät olot kun aletaan verokilpailla.

Kunnallisveron saa päättää jokainen kunta itse ihan juuri nytkin.

Saavat siis verokilpailla, ja ovat saaneet vaikka kuinka pitkään. Miten ikävät oltavat ovatkaan mm. Kauniaisissa. Kamalat verot. Ja jos teiden käytöstä ja perusinfrasta verottamisesta sekä maksamisesta kunnat saavat päättää vapaasti, niin kyllä siinä etelän kunnilla tulee varmasti itku.

Joku Lieksa varmaan riemastuu että pistetään 12% niin osaaminen karkaa tänne venäjän rajalle, ja onhan Kolikin tuossa hipstereille lumilautailu-bailupaikaksi. Lapsiperheetkin tykkäävät kun kouluille on aivan massiiviset investoinnit kun ei tarvitse rahoittaa länsimetroa.
En tarkoittanut kunnallisveroa vaan ylipäätään alueellista kilpailua. Ilman valtion ohjailua Helsinki ja Enontekiö voisivat olla vain kaksi erillistä valtiota omilla säännöillään. Mitä Helsingillä olisi mitä Enontekiöllä ei voisi olla? Edullisempi etäisyys Eurooppaan ja leppoisampi ilmasto? Teiden ylläpito alkaa olla kustannuksiltaan pientä kun aletaan pistämään vaakakuppiin kaikkia suurkaupungin haittoja kuten turvattomuutta, slummeja. Matut haluavat elää suurkaupungeissa. Mitä jos Helsinki olisi itsenäinen valtio? Pärjäisittekö? Verottaisitte kilometreistä ihan niin paljon kuin huvittaa?
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Luotsi

Quote from: Hohtava Mamma on 12.01.2017, 23:59:36
Quote from: Kari Kinnunen on 12.01.2017, 22:07:40
Keskustelu aiheeseen. Jos kerta joku 0,40€/litra polttoaineen hintaan riittäisi paikkaamaan ns. vajeen, niin olisiko se nyt niin paljon. Jos vastineeksi muut verot ja maksut poistuisi?

Ottaisin ilomielin. Esimerkki:

Saksasta tuodun BMW X5 3.0D 2011 hinnassa on autoveron osuus autoverolaskurin mukaan 11658 €. Jos kulutus tuolla bimmerillä olisi keskimäärin 10 l/ 100 km (mikä on yläkanttiin) maksaisi yksi kilometri 0,04 c enemmän 0,4€/litra kalliimmalla polttoaineella.

Se tarkoittaa sitä, että Bemarilla saisi työntää 291 450 km ennen kuin kalliimpi poltsikka tulisi epäedullisemmaksi kuin autoveron poisto.

Todellisuudessa a) kulutus on pienempi ja b) auto vaihtuu ennen tuota mittarlukemaa.

Polttoaineeseen siirretty verotus olisi kuluttajalle sitä parempi, mitä kalliimpi auto. Karkeasti yleistäen uudemmat autot ovat kalliimpia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä. Ja tuollainen vajaa 12k pois X5:n hinnasta toisi sen melko paljon lähemmäs monen hompanssin likviditeettitasoa.

Tässä mallissa on toki pari vikaa. Ensinnäkään kukaan sveitsiläinen troijanhevonen tai kepulesta bulvaani ei pääse rahastamaan välistä, koska veronkeruujärjestelmä on jo olemassa. Toisekseen, enontekiöläinen maksaisi kilsasta saman verran kuin punavuorelainen. Ei anneta sen häiritä, että lähin terveyskeskus Kilpisjärveltä on 200 km Muoniossa. Se menee kelekalla tosta vaan, sole poka mikhän.

Se suurin "vika" on homman varsinainen clue: autoilu on verotuksellisesti erittäin merkittävä lypsylehmä, veroja peritään n 5,5 mrd € enemmän kuin liikenneverkkoon sijoitetaan per vuosi. Jos hallituksen ajama liikenteen sähköistyshanke (15...20% sähköautoja) toteutuisi, se merkitsisi nykyisellään n miljardin vuosittaisten verotulojen katoamista. Tästähän kyse on: lehmä pitäisi saada pysyteltyä lypsävänä! Pelkkä polttoaineveron korotus johtaisi vain kiihtyvään verokannan supistumiskierteeseen.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

no future

Sitä turvattomuutta ei Helsingissä tavallisen tallaajan elämässä ole yhtään enempää kuin jossain Iisalmessa. Slummeista puhumattakaan.

Joku kumma ihmisiä, etenkin nuoria ja työelämässä olevia, vetää suurimpiin kaupunkeihin, etenkin Helsinkiin. Vaikka siellä elämä kaikkien mielestä niin hirveää onkin.

Työpaikka on vain yksi osa kaupungistumiskehityksessä. Itse näkisin työpaikkojen keskitttmisen johtuvan nykyään paljolti jo väestökehityksestä itsestään: Nuoret, koulutetut ja osaavat muuttavat kaupunkeihin, joten sinne syntyy työpaikkoja. Itseään ruokkiva kierre. Harvemmin enää Helsingissä törmää kolmekymppiseen joka asuisi täällä pakosta, koska työpaikka.

sr

Quote from: Tabula Rasa on 12.01.2017, 19:23:58
Quote from: sr on 12.01.2017, 19:08:12
Tuota klapijuttua en ymmärtänyt. Miksi Pena jäisi kotiin klapeja hakkaamaan sen sijaan, että menisi töihin?

Siksi että näissä pelleily''töissä'' tuntipalkat ovat vähemmän kun mitä saisi puita pilkkomalla.

No, pelleilytöitä ei tietenkään kannata tehdä riippumatta siitä, miten autoilua verotetaan, joten mikä on oikein pointtisi?
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

sr

Quote from: Peltipaita on 12.01.2017, 20:24:48
Ketä tällainen liikenteen lisäkustannus haittaa, kehen se vaikuttaa ts, kenet haluat pois liikennettä tukkimasta? Pienipalkkaisen? Tosiasia on se että liikennemaksut vähentävät liikkumista vain niiltä kenelle tälläinen lisämaksu on oleellinen lisärasite.

Ei asia riipu palkasta, vaan siitä, miten arvokasta ajaminen on henkilölle. Ne, joille ei ole arvokasta se, että pääsevät omalla autollaan paikasta A paikkaan B, vaan voivat käyttää muitakin liikkumiskeinoja, on hyvä saada siivottua ruuhkaliikenteestä pois, jotta matkanteko on sujuvampaa niille, joille se liikkuminen on arvokasta ja ovat siksi valmiita siitä maksamaan, että pääsevät perille nopeammin.

Ruuhkamaksut selvästikin toimivat esimerkkeinä vaikkapa Tukholma ja Lontoo.

Joku voisi nyt minulle kertoa, miksi on järkevää verottaa auton omistamisesta eikä sillä liikkumisesta? Mikä auton omistamisessa on niin pahaa (pl. auton vaatima pysäköintitila, josta voidaan tarvittaessa laskuttaa erikseen), että se missään muotoa vertautuisi sillä ajamisesta muille aiheutuvaan haittaan.

Toistan vielä pääteesini: Minusta on parempi, jos verotus ohjaa tilannetta siihen, että entistä useammalla on mahdollisuus käyttää autoa silloin, kun sitä ehdottomasti tarvitsee, mutta entistä harvempi käyttää sitä silloin, kun vaihtoehtoja on tarjolla. Verotuksen painopisteen siirtäminen omistamisesta ajamiseen johtaa juuri tähän.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

sr

Quote from: Kari Kinnunen on 12.01.2017, 20:44:06
No jaa. Ymmärrän kyllä sr:n pointin. Kyllähän henkilöautot joskus ottaa pattiin ja sitä miettii, että autoilu kaupungeissa on ihan liian halpaa.

Toisaalta ymmärrettävää, että ihmiset maksaa autoilusta. Minäkin olisin valmis maksamaan aika paljon siitä etten joudun johon metroon taikka vastaavaan.

Juuri niin ja juuri siksi tämä ei uhkaa liikkumisen vapautta. Edelleen saa ajaa autolla, jos se on itselleen niin tärkeä asia, että on siitä halukas maksaa.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

sr

Quote from: Impi Waara on 12.01.2017, 20:58:22
Meille myös metro, juna ja bussit tänne landelle! Ai ei? Ei sitten. Me vaan maksamme enemmän polttoaineveroa ja emme aiheuta ruuhkia Kehäkolmosen eteläpuolelle. Eikä täällä ole näkynyt tietöitä niinä kymmenenä vuonna, jotka olen täällä asunut. Poislukien tieosuuskunnan hiekkatien lanaus silloin tällöin ja siitä maksetaan erikseen.

Niin, minä kannatin sitä, että autoiluun liittyvä verotus siirtyy pois polttoaineverotuksesta ja enemmän siihen, että verotetaan kaupungeissa kadulle änkeäjiä. Ja syynä juuri se, että vaikka niistä kaupunkiautoilijoista onkin muille haittaa, niin tyhjillä maaseututeillä puksuttelijat eivät haittaa. Polttoainevero kuitenkin rappaa molempia samalla tavoin.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

ämpee

Quote from: sr on 13.01.2017, 15:39:27
Quote from: Impi Waara on 12.01.2017, 20:58:22
Meille myös metro, juna ja bussit tänne landelle! Ai ei? Ei sitten. Me vaan maksamme enemmän polttoaineveroa ja emme aiheuta ruuhkia Kehäkolmosen eteläpuolelle. Eikä täällä ole näkynyt tietöitä niinä kymmenenä vuonna, jotka olen täällä asunut. Poislukien tieosuuskunnan hiekkatien lanaus silloin tällöin ja siitä maksetaan erikseen.

Niin, minä kannatin sitä, että autoiluun liittyvä verotus siirtyy pois polttoaineverotuksesta ja enemmän siihen, että verotetaan kaupungeissa kadulle änkeäjiä. Ja syynä juuri se, että vaikka niistä kaupunkiautoilijoista onkin muille haittaa, niin tyhjillä maaseututeillä puksuttelijat eivät haittaa. Polttoainevero kuitenkin rappaa molempia samalla tavoin.

Kaupunki voi laittaa tie/katumaksut itse kustantamilleen väylille, ei siinä koko kansaa tarvitse raipata.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

sr

Quote from: Kari Kinnunen on 12.01.2017, 21:18:19
Toi joukkoliikkenne on kyllä sellainen asia...

Itselleni on todella korkea kynnys käyttää joukkoliikennettä. On se sikäli epämiellyttävä likkennemuoto. Pelkkä ajatus matkustamisesta vieraiden ihmisten seurassa on vastenmielinen.

Itse ajattelen juuri päinvastoin. Näin etenkin nykyisin, kun on älypuhelimet käytössä ja siksi joukkoliikenteessä ollessa voi oikeasti tehdäkin jotain muuta kuin vain tuijottaa eteensä. Autolla ajaessa voi korkeintaan kuunnella radiota ja silmien pitää olla koko ajan liikenteeseen suunnattuja. No, ehkä tämäkin muuttuu itseajavien autojen myötä, mutta itse ainakin kaipaan sitä aikaa, kun minun ei tarvinnut ajaa autolla, vaan pystyin liikkumaan julkisilla. Pyöräilykin lyö autoilun siinä, että siinä tulee hyötyliikunta yhdistettyä liikkumistarpeeseen, minkä vuoksi säästää aikaa siihen verrattuna, että sitten pitäisi erikseen lähteä liikkumaan itsensä kunnossa pitämiseksi.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

Punaniska

Quote from: sr on 13.01.2017, 15:37:32
Juuri niin ja juuri siksi tämä ei uhkaa liikkumisen vapautta. Edelleen saa ajaa autolla, jos se on itselleen niin tärkeä asia, että on siitä halukas maksaa.

Tämä voi tulla hieman yllätyksenä, mutta jos haluaa ajaa autolla, siitä joutuu maksamaan jo nykyäänkin - halusi tai ei.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

HDRisto

"Ei anneta sen häiritä, että lähin terveyskeskus Kilpisjärveltä on 200 km Muoniossa. Se menee kelekalla tosta vaan, sole poka mikhän".

Ja kun muistaa ilmoittaa poliisille ja sinne terveyskeskukseen ajoissa että "nyt alamme juomaan, ensimmäisiä ruumiita ja loukkaantuneita saa tulla hakemaan parin päivän viikon kuluttua paikasta x, ja P.S. etelän pellet sekä muut vastaavat hukkaamme itse, niitten takia ei tarvitse vaivautua".

Olihan aikanaan Karpon ohjelmassa haastateltavana joku 10v paikkeilla ollut pikkunassikka joka kävi naapurissa pelaamassa pleikkarilla kun kotona ei ollut sähköä. "Eihän se naapuri ole kaukanakaan, neljäkymmentä kilometriä kelkalla tuosta suoraan tunturin yli".

sr

Quote from: Punaniska on 13.01.2017, 16:00:44
Quote from: sr on 13.01.2017, 15:37:32
Juuri niin ja juuri siksi tämä ei uhkaa liikkumisen vapautta. Edelleen saa ajaa autolla, jos se on itselleen niin tärkeä asia, että on siitä halukas maksaa.

Tämä voi tulla hieman yllätyksenä, mutta jos haluaa ajaa autolla, siitä joutuu maksamaan jo nykyäänkin - halusi tai ei.

Juuri näin. Nämä "liikkumisvapaus tuhoutuu" -marisijat voisivat nyt siis nostaa ison metelin siitä, että kaikilla ei nykyisinkään olee varaa hankkia autoa, joten marisijoiden mielestä näillä ihmisillä ei sitten ole liikkumisvapautta.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

Punaniska

Quote from: sr on 13.01.2017, 16:06:14
Quote from: Punaniska on 13.01.2017, 16:00:44
Quote from: sr on 13.01.2017, 15:37:32
Juuri niin ja juuri siksi tämä ei uhkaa liikkumisen vapautta. Edelleen saa ajaa autolla, jos se on itselleen niin tärkeä asia, että on siitä halukas maksaa.

Tämä voi tulla hieman yllätyksenä, mutta jos haluaa ajaa autolla, siitä joutuu maksamaan jo nykyäänkin - halusi tai ei.

Juuri näin. Nämä "liikkumisvapaus tuhoutuu" -marisijat voisivat nyt siis nostaa ison metelin siitä, että kaikilla ei nykyisinkään olee varaa hankkia autoa, joten marisijoiden mielestä näillä ihmisillä ei sitten ole liikkumisvapautta.

Liikkumisen vapaus on vapautta liikkua ilman, että kukaan auktoriteetti tietää, missä liikkuu. Tämä niin kuin termin tarkennuksena.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

orientexpressen

Quote from: Punaniska on 13.01.2017, 16:30:07
Liikkumisen vapaus on vapautta liikkua ilman, että kukaan auktoriteetti tietää, missä liikkuu. Tämä niin kuin termin tarkennuksena.

Eihän tuota oikeutta olla kieltämässäkään, poislukien jo nykyiset passia vaativat ulkomaanmatkat, joukkoliikennematkat matkakortilla, lentomatkat ja osa ulkomaan laivamatkoista.
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

Fiftari

Quote from: Punaniska on 13.01.2017, 16:00:44
Quote from: sr on 13.01.2017, 15:37:32
Juuri niin ja juuri siksi tämä ei uhkaa liikkumisen vapautta. Edelleen saa ajaa autolla, jos se on itselleen niin tärkeä asia, että on siitä halukas maksaa.

Tämä voi tulla hieman yllätyksenä, mutta jos haluaa ajaa autolla, siitä joutuu maksamaan jo nykyäänkin - halusi tai ei.

Ainoa ongelma siinä on se ettei poliitikon mielestä pääse itse käsiksi niihin rahoihin niin nyt luodaan sitten järjestelmää jolla lapioidaan rahaa siitä systeemistä itselleen. Aikaisemmin se oli kansalainen -> valtio. Nyt sen halutaan olevan Kansalainen -> berner, sipilä ja lopulta valtio.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Punaniska

Quote from: orientexpressen on 13.01.2017, 16:42:46
Quote from: Punaniska on 13.01.2017, 16:30:07
Liikkumisen vapaus on vapautta liikkua ilman, että kukaan auktoriteetti tietää, missä liikkuu. Tämä niin kuin termin tarkennuksena.

Eihän tuota oikeutta olla kieltämässäkään, poislukien jo nykyiset passia vaativat ulkomaanmatkat, joukkoliikennematkat matkakortilla, lentomatkat ja osa ulkomaan laivamatkoista.

Onnittelut eeppisen naiivista suhtautumisesta.

BS*-hanke alkaa onneksi taipumaan. Kepun isännätkään eivät ihan kaikkea niele:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/bernerin-ehdotus-tulisi-heittää-roskakoriin-keskustan-piireistä-tyrmäys-autojen-seurannalle-1.175277

*Berner-Sipilä

e: linkki pitää copypastettaa
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

orientexpressen

Quote from: Punaniska on 13.01.2017, 16:56:40
Onnittelut eeppisen naiivista suhtautumisesta.

BS*-hanke alkaa onneksi taipumaan. Kepun isännätkään eivät ihan kaikkea niele:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/bernerin-ehdotus-tulisi-heittää-roskakoriin-keskustan-piireistä-tyrmäys-autojen-seurannalle-1.175277

Miksi minun pitäisi uskoa jotain salaliittoteoriaa Berneristä?
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

sr

Quote from: Punaniska on 13.01.2017, 16:30:07
Quote from: sr on 13.01.2017, 16:06:14
Quote from: Punaniska on 13.01.2017, 16:00:44
Quote from: sr on 13.01.2017, 15:37:32
Juuri niin ja juuri siksi tämä ei uhkaa liikkumisen vapautta. Edelleen saa ajaa autolla, jos se on itselleen niin tärkeä asia, että on siitä halukas maksaa.

Tämä voi tulla hieman yllätyksenä, mutta jos haluaa ajaa autolla, siitä joutuu maksamaan jo nykyäänkin - halusi tai ei.

Juuri näin. Nämä "liikkumisvapaus tuhoutuu" -marisijat voisivat nyt siis nostaa ison metelin siitä, että kaikilla ei nykyisinkään olee varaa hankkia autoa, joten marisijoiden mielestä näillä ihmisillä ei sitten ole liikkumisvapautta.

Liikkumisen vapaus on vapautta liikkua ilman, että kukaan auktoriteetti tietää, missä liikkuu. Tämä niin kuin termin tarkennuksena.

Eli lentoteitse liikkumisvapautta ei ole. Tämä niin kuin korollaarina tuosta määritelmästäsi.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

Alaric

Perussuomalaisten puoluehallitus suhtautuu kovin nuivasti tähän berneröintiin.

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/ps_liikenneverkko-60141 (13.1.2017)

QuotePerussuomalaiset ei hyväksy autojen seurantajärjestelmää: "Ei kytätä eikä kyykytetä"

Malli käyttömaksuihin perustuvasta rahoituksesta johtaa hyvin todennäköisesti autoilijoiden seurantaan, vaikka muuta yritetään uskotella, perussuomalaisten puoluehallitus toteaa tiedotteessaan.

Perjantaina kokoontunut perussuomalaisten puoluehallitus linjasi kokouksessaan, että puolue ei tule hyväksymään autojen seurantajärjestelmää, jota julkisuudessa on esitelty osana liikenneverkon kehittämissuunnitelmia. Järjestelmä perustuisi puoluehallituksen mukaan autoilijoiden "kyttäämiseen ja kyykyttämiseen".

– Malli käyttömaksuihin perustuvasta rahoituksesta johtaa hyvin todennäköisesti autoilijoiden seurantaan, vaikka muuta yritetään uskotella. Tällaisesta autoilijoiden seurantajärjestelmästä ei ole hallitusohjelmassa sovittu, emmekä tule sellaista hyväksymään. Tämä digitalisaatiohuuman idea kurittaa jälleen kerran työttömiä, vähävaraisia sekä niitä, jotka työssään autoa välttämättä tarvitsevat, esimerkiksi pienyrittäjiä. Se ei perussuomalaisille käy, puolue kertoo tiedotteessaan.

Edelliset hallitukset ovat perussuomalaisten puoluehallituksen mukaan, jättäneet tieverkon surkeaan kuntoon. Nykyinen hallitus on lisännyt tienpitoon kohdistettavia määrärahoja.

– Jos tahtotilaa myös muilta hallituspuolueilta löytyy, niin keinoja tieverkkomme kunnostamiseksi kyllä löytyy. Perussuomalaiset eivät ole tässä kokonaisuudessa sitoutuneet mihinkään muuhun kuin asian selvittämiseen. Kaikki muu on auki, tiedotteessa sanotaan.


Liikenne- ja viestintäministeriön ehdotus selvitykseksi liikenneverkon kehittämisestä julkaistaan ensi viikon torstaina.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Kyklooppi

Kuten taksilakiin, ensin muka vähän hanttiin sitten suurena voittona joku pilkunviilaus. hoh hoh.
Ihmisjäte.

Kim Evil-666

No täytyy kyllä antaa tunnustus Persuille siiitä, että suorasanaisesti tyrmäävät tämän seurantajärjestelmähulluuden.

Tuo Sipilä-Berner kaksikko on kyllä lähihistorian myrkyllisin poliittinen aisapari. Haudankaivaja sopisi ammateikseen noin kuvainnollisesti.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

no future

Siihen ei ole vastattu, että miksi ketään virkamiestä kiinnostaisi missä yksittäinen homma-nimimerkki on sillä autollaan milläkin ajanhetkellä ajellut. Ja kuka noita yksittäisiä logitietoja kävisi läpi seuraten kartalla jonkun päivittäisiä työ- ja kauppamatkoja?

mannym

Quote from: no future on 13.01.2017, 17:28:09
Siihen ei ole vastattu, että miksi ketään virkamiestä kiinnostaisi missä yksittäinen homma-nimimerkki on sillä autollaan milläkin ajanhetkellä ajellut. Ja kuka noita yksittäisiä logitietoja kävisi läpi seuraten kartalla jonkun päivittäisiä työ- ja kauppamatkoja?

Siihen ei myöskään ole vastattu että mitä hyötyä koko järjestelmästä on, mitkä ovat sen kustannukset, kuinka se parantaa tiestön ylläpitoa nykyiseen nähden lisäämättä kustannuksia autoilijalle? Ne ovat paljon olennaisempia kysymyksiä kuin sinun, "miksi ketään kiinnostaisi". Siksi niitä virkakyöstejä kiinnostaa koska tieto on valtaa.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Kari Kinnunen

Sekin minua hiukan ihmetyttää kun GPS seurantaa niin kovin mullistavana teknologiana markkinoidaan. Näissä meidän vekottimissa se on ollut arkiäivää jo valovuosia.

Kapineita saa Kiinasta halvalla. Ettei tässä nyt vain koitettaisi saada pakkokaupattua ylihintaisia vimpaimia tietämättömille henkilöautoilijoille.

maltti on valttia

 Vesa Heino: " Edelleen, miksi ihmeess? Jos haja-asutusseutu on kannattava, se pystyy itse verottamaan päteviltä (rahaa tuottavilta) asukkailta kunnan tarpeisiin tarvittavat rahat. Mukaan lukien tiet, koulut, sairaanhoidot ja eläkkeet. Ellei pysty, täytyy lakki kourassa pyytää sieltä missä on rahaa muttei ruikuttaa "somalina" sitä että paha valtio ei anna enempää."

Aivan noin se ei mene. ... itseasiassa kehä 3 sisäpuoli elää muun maan letkuruokinnan varassa.

Kehä 3 sisäpuoli joutuisi äärimmäiseen hätään jos heidän elintoimintoja ylläpitävät letkut heistä irroitetaan.

Ensimmäisenä voitaisiin sulkea Päijännetunneli Päijänteestä, ja Päijänteen veden sijaan syötettäisiin päijännetunneliin Lahdesta Lahden jätevedet puhdistamattomana, tietenkin. Porvoonjoki pelastuu kun siihen ei enää johdetattaisi Lahden jätevesiä.
Ja  sitten katkaistaisiin sähkövoimajohdot kehä 3 kohdalta. Voisi "muiden elättäjät" turvautua kynttilään.

Seuraavaksi kaikkien kehä 3 ulkopuolella olevien laitosten ja tehtaiden tulos otetaan "maaseudun" käyttöön, eipä Kehä 3 sisäpuolella juuri mitään vientiin tehdä.
Jotain pelifirmoja lukuun ottamatta.

Kyllä se oikeasti on niin että Suomi elää tuloksella joka tehdään kehä 3 ulkopuolella. Se että maaseudun tekemä tulos -lasketaan- Kehä 3 sisäpuolella saa aikaan harhanäkymän siitä että tulos tehtäisiin kehä 3 sisäpuolella.





sr

Quote from: maltti on valttia on 13.01.2017, 18:00:58
Kyllä se oikeasti on niin että Suomi elää tuloksella joka tehdään kehä 3 ulkopuolella. Se että maaseudun tekemä tulos -lasketaan- Kehä 3 sisäpuolella saa aikaan harhanäkymän siitä että tulos tehtäisiin kehä 3 sisäpuolella.

Menee kyllä aika lailla OT:ksi, mutta mitenkähän tuota pitäisi laskea? Jos jossain huitsin nevadassa nököttää joku tehdas, jonka tuotannon optimointi tehdään kehä 3:n sisäpuolella, niin meneekö se lisäarvo, jonka tuotannon optimointityö tuotti, sen huitsin nevadan piikkiin vai kehä 3:n sisäpuolen piikkiin?

Kun puhutaan "tuloksesta, jolla Suomi elää", niin tähän ei minusta kuulu vaikkapa mainitsemasi Päijänteen vesi. Se on siellä Päijänteessä ja virtaa tunnelia myöten Helsinkiin ilman, että sen hyväksi mitenkään erityisesti kukaan tekee tulosta. Sen sijaan tulokseen kuuluu minusta ennen kaikkea ihmistyön tuottama lisäarvo ja tätä on minusta luonnollista mitata laskemalla työn markkina-arvo tai julkisten palveluiden kohdalla työn tuotantokustannukset. Jotta se huitsin nevadassa olevan tehtaan tuote muuttuu oikeasti tulokseksi, siihen tarvitaan  tuotanto-optimointia tekevän insinöörin, tuotteita kaupittelevan myyntimiehen, koko touhua organisoivan pomon ja siellä huitsin nevadassa nappuloita painelevan työmiehen työpanos. Nuo kolme edellistä voivat ihan hyvin olla kehä 3:n sisäpuolella, mutta heidän työpanoksensa on lopullisen tuloksen kannalta ihan yhtä tärkeitä kuin sen työmiehenkin.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

jka

Helsingin seutukunta johon kuuluu koko Etelä-Suomen ruuhka-suomi tuottaa kirjanpidollisesti Suomen BKT:sta 35%. Asukkaita alueella on 27% koko Suomen väestöstä. Jos ajatellaan, että pelkästään palkat ovat n. 15% korkeammat reaalisesti samasta työstä tällä alueella kuin muualla Suomessa niin ero tasoittuu jo tuolla.

Tämä on ihan käsittämättömän paskaa tuottavuutta pääkaupunkiseudulta kun ottaa huomioon että alueella on kaikki valtion kovapalkkaisimmat tirehtöörit, yksityisen sektorin tirehtöörit ja päälle vielä kaikkien suurten firmojen pääkonttorit.

Saisi pääkaupunkiseutu ja Uusimaa suorastaan hävetä näillä luvuilla. Ainakaan en kehtaisi kauheasti alkaa elvistelemään muulle Suomelle tuottavuudesta.


Punaniska

Quote from: sr on 13.01.2017, 17:10:03
Eli lentoteitse liikkumisvapautta ei ole. Tämä niin kuin korollaarina tuosta määritelmästäsi.

Mutta mehän puhummekin Berneristä/Sipilästä, Suomen maantieverkosta. Tämä myös "Pilkut seksuaalista väkivaltaa vastaan Ry"-järjestön puolesta.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

valtakunnanpärkhele

#1229
Quote from: Kari Kinnunen on 13.01.2017, 17:43:19
Sekin minua hiukan ihmetyttää kun GPS seurantaa niin kovin mullistavana teknologiana markkinoidaan. Näissä meidän vekottimissa se on ollut arkiäivää jo valovuosia.

Kapineita saa Kiinasta halvalla. Ettei tässä nyt vain koitettaisi saada pakkokaupattua ylihintaisia vimpaimia tietämättömille henkilöautoilijoille.

Tuolta vaan valitsemaan niin ei mee fyrkat Bernerin frendeille.  Pikku hintaero laitteissa...
https://www.aliexpress.com/popular/gps-car-tracking-system.html

vain 1129 tuotetta löytyi tuohon kategoriaan...

Toivottavasti tuo liikennekaari järjettömyys torpataan heti alkuunsa.
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat


Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"