News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

Kokoliha

Quote from: multsi on 03.01.2017, 21:29:21
Täytynee tosiaan hankkia varastoon  kasari ja sitä vanhempia autoja.
Vielä -90 luvun puolivälin Volvo 850:ssä ei ainakaan ollut obd-sockettia (hain semmoista duunikaverin kärrystä kerran kaksin käsin), tiedä sitten milloin se V70:een tuli.

Vesa Heimo

Quote from: Kokoliha on 03.01.2017, 21:21:26


Ja vuosittaiset mittaukset saattavat antaa samallekin autolle eri lukemia riippuen esim. siitä, että onko kone täräytetty -20 kelissä ilman esilmämmitystä käyntiin ja ajettu kilsa konttorille vaiko kesäkuussa motarilenkin jälkeen asemalle kone kuumana.

Siinä on helppo keino taas tasata mittaus vaikka moottoriöljyn lämpötilan mukaan, ja muutenkin ehjällä autolla eron minimi kunhan kone on saatu lämpöiseksi.

Minä näen tilanteen jossa "ilmoitetaan" laskutettavat päästöt sen mukaan miten autotehdas on saanut testisykliä huijattua, paljon epäreilumpana.

Samalla tosiaan saataisiin katittomat bensat ja filtterittömät dieselit samaan pinoon.

Ja katsastuksessa jo mitataan päästöt. Osasta niistä ei vain piitata, kuten dieselin NOXesista.

Mitä muuhun tulee, niin oikeastaan jo sanoin että polttoaineverolla (mitä mielestäni voisi laskea) katetaan se kaasujalan asento, ja sitten katsastuksessa määrätää ajoneuvon mitattujen päästöjen(jotka jo mitataan) mukainen päästövero.

On myös (vaikka se kikkaileva inssi onkin mitä on) typerää että huijausohjelmistoilla ajavat saavat ajella tehtaan ilmoittamilla todellisten sijaan. Ja huijausinsseistä pääsee aika hyvin eroon niin että valtio/eu ottaa riittävät sanktiot käyttöön jos tehdas kiinni jää. VAG joutuu maksamaan USA:ssa mittavat korvaukset, muttei EU:ssa koska sanktioita huijauksesta ei ole lainsäädännössä.



Siinä olisi taas EU:n puolella tekemistä, mutta se on ihan toinen juttu. Veikkaan että VAG:lla mietitään ihan pieni hetki ennenkuin jenkkimarkkinoille viedään softattuja Audeja.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Kokoliha

Quote from: Hohtava Mamma on 03.01.2017, 21:33:47
ECUa softaava inssi on aina fiksumpi kuin päästömittausdirektiivejä keksivä ministeriön tuoliinpiereskelijä.

Signeerausmateriaalia. Tuo alkaa olla kiikunkaakun, ettei mene alla oleva uusiksi.

Uuno Nuivanen

Päästöt ja päästöt. Vai haittaveroistako onkin kysymys? Miksi vain suomalaisten ajaminen on haitallista, eikä esim. kiinalaisten, tai koko muun autoilevan maailman? Hetken jo luulin, että joku aikoi tienata tällä.   :facepalm:

Vesa Heimo

Quote from: Uuno Nuivanen on 03.01.2017, 21:42:29
Päästöt ja päästöt. Vai haittaveroistako onkin kysymys? Miksi vain suomalaisten ajaminen on haitallista, eikä esim. kiinalaisten, tai koko muun autoilevan maailman? Hetken jo luulin, että joku aikoi tienata tällä.   :facepalm:

No tällä hetkellä melko monessa Kiinan suurkaupungissa sekä euroopassa, mm. Madridissa rajoitetaan autoilua päästöjen takia. Madridissa saa ajaa parillisilla rekkareilla parillisina päivinä vice versa. Että kait se ihan oikea ongelma on. Kiinassakin.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Kokoliha

^^ Ilman DPF:ää Suomessa ajamisen voi osin kompensoida sillä, että allekirjoittaa paperin, jonka mukaan ei enää koskaan sytytä saunan pesällistä alta vaan päältä. Tällöin saa 4% alennuksen kiinteistöverosta. Asian toteutumista valtakunnallisesti valvoo perustettava Nokipanda Oy, jolle myönnetään monopoli tulla analysoimaan ok -talojen ja kesämökkien hormien nokipitoisuuksia. Mittauksen tulos suhteutetaan suoraan aikaan edellisestä nuohouksesta.

Jos saunoja jää Nokipanda Oy:n mielestä kiinni väärästä sytyttämisestä, talon hormi määrätään purettavaksi ja kiinteistövero kymmenkertaistetaan. Nokipanda Oy listautuu pörssiin ja kurssi nousee raketin lailla täysin riippumatta OMX Hesa 25 -indeksin muusta kehityksestä.

no future

Quote from: Uuno Nuivanen on 03.01.2017, 21:42:29
Päästöt ja päästöt. Vai haittaveroistako onkin kysymys? Miksi vain suomalaisten ajaminen on haitallista, eikä esim. kiinalaisten, tai koko muun autoilevan maailman? Hetken jo luulin, että joku aikoi tienata tällä.   :facepalm:
Eikös juuri Kiinassa ole kehitelty vaikka mitä rajoituksia autoiluun, koska ruuhkat ja ilmansaasteet on lähtenyt täysin hallinnasta?

MW

Quote from: Uuno Nuivanen on 03.01.2017, 21:42:29
Päästöt ja päästöt. Vai haittaveroistako onkin kysymys? Miksi vain suomalaisten ajaminen on haitallista, eikä esim. kiinalaisten, tai koko muun autoilevan maailman? Hetken jo luulin, että joku aikoi tienata tällä.   :facepalm:

Saudi-Arabiassa ne vasta verottaakin päästöistä. Onko tähän puututtu jämäkästi suomalaisten taholta, vai suvaitaanko vaan, vaikka jääkarhut sulaa ympäriltä?

Tabula Rasa

Quote from: Kokoliha on 03.01.2017, 21:58:06
^^ Ilman DPF:ää Suomessa ajamisen voi osin kompensoida sillä, että allekirjoittaa paperin, jonka mukaan ei enää koskaan sytytä saunan pesällistä alta vaan päältä. Tällöin saa 4% alennuksen kiinteistöverosta. Asian toteutumista valtakunnallisesti valvoo perustettava Nokipanda Oy, jolla myönnetään monopoli tulla analysoimaan ok -talojen ja kesämökkien hormien nokipitoisuuksia. Mittauksen tulos suhteutetaan suoraan aikaan edellisestä nuohouksesta.

Jos saunoja jää Nokipanda Oy:n mielestä kiinni väärästä sytyttämisestä, talon hormi määrätään purettavaksi ja kiinteistövero kymmenkertaistetaan. Nokipanda Oy listautuu pörssiin ja kurssi nousee raketin lailla täysin riippumatta OMX Hesa 25 -indeksin muusta kehityksestä.

Ja tietysti perustetaan epäterveellisuusvirasto joka siruttaa jokaisen karkin ja pakottaa jokaisen leipomon tekemään samoin viinereilleen jne. A 500e tarkastusmaksu per leivontapöytä. Ja toisaalta määritellään terveellisen syömisen raja-arvot jolloin mässäilijälle lähtee lisävero. Oikeastaan sirutetaan samantien kaikki nautittavat. Ja lisäksi tarvitaan 4000 rasismipoliisia sekä 5000 siisteyspoliisia jotka määrittelevät ohikulkijoiden ulkoasua ja määräävät sakkoja rumille. Jne. Näitä virkasyöttiläitä on jo nyt liikaa ja oikein olisi ettei kukaan maksaisi enää senttiäkään veroja ennen kuin ajavat suomalaisten etua. Passiivinen vastarinta. Estetään kaikkien mahdollisten virkanilkkien nilkkeilyä. Keinot määrää mielikuvitus. Ja niihin nyt ensimmäiseksi voisi laittaa sirut ja jakaa jokaiselle kansalaiselle seurantalaitteet.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

märtsy

Suomessa käyttävät tällä hetkellä valtaa jotkut ihan muut kuin kansalaisten demokraattisesti valitsemat tahot.
Ja näille kasvottomille toimijoille sitten pitäisi antaa oikeudet seurata kaikkien kansalaisten liikkumista reaaliajassa.
Ei kiitos.
Kekripukki, takinkääntäjä per se.

Vesa Heimo

Quote from: Tabula Rasa on 03.01.2017, 22:05:39
..

Ja kun sanottava loppuu, voi vedella kaikkea mukahassutteluja mitä nyt mieleen juolahtaa.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Tabula Rasa

Quote from: Vesa Heimo on 03.01.2017, 22:14:26
Quote from: Tabula Rasa on 03.01.2017, 22:05:39
..

Ja kun sanottava loppuu, voi vedella kaikkea mukahassutteluja mitä nyt mieleen juolahtaa.

Paskaahan nämä työntävät joka tuutista. Joten eipä tässä itkut auta, parempi nauraa näille paskakylpyhehkuttajille.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Peltipaita

Quote from: Vesa Heimo on 03.01.2017, 21:53:35
Quote from: Uuno Nuivanen on 03.01.2017, 21:42:29
Päästöt ja päästöt. Vai haittaveroistako onkin kysymys? Miksi vain suomalaisten ajaminen on haitallista, eikä esim. kiinalaisten, tai koko muun autoilevan maailman? Hetken jo luulin, että joku aikoi tienata tällä.   :facepalm:

No tällä hetkellä melko monessa Kiinan suurkaupungissa sekä euroopassa, mm. Madridissa rajoitetaan autoilua päästöjen takia. Madridissa saa ajaa parillisilla rekkareilla parillisina päivinä vice versa. Että kait se ihan oikea ongelma on. Kiinassakin.

No jos on päästöistä kyse niin sitten varmaan aurinkoenergialla ladattu sähköauto pääsee ilman maksua? Ei pääse, koska kyse on (tasa)verottamisesta ja politikkojen bisneksestä. Vaikka olisi täysin päästötön auto joka ei koskettaisikaan tietä, sitä verotettaisiin.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Vesa Heimo

Quote from: Peltipaita on 03.01.2017, 22:29:34

No jos on päästöistä kyse niin sitten varmaan aurinkoenergialla ladattu sähköauto pääsee ilman maksua? Ei pääse, koska kyse on (tasa)verottamisesta ja politikkojen bisneksestä. Vaikka olisi täysin päästötön auto joka ei koskettaisikaan tietä, sitä verotettaisiin.

No minun mielestä täyssähköautojen pitäisi. Ei ne päästöt mitään vitsejä ole, ihan realiteetti kun on se että siviililiikenteen päästöjen takia jo isommissa kaupungeissa rajoitetaan autoilua.

Minä en kannata sitä että todellisten päästöjen manipulointi kannattaa kun konstit ja infra on jo olemassa niiden mittaamiseen. Ja niinkuin VAG:n USA-seikkailu osoitti, jos tahtoa päästömanipuloinnin suitsimiseen on, niin se onnistuu.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Peltipaita

Quote from: Vesa Heimo on 03.01.2017, 22:38:31
Quote from: Peltipaita on 03.01.2017, 22:29:34

No jos on päästöistä kyse niin sitten varmaan aurinkoenergialla ladattu sähköauto pääsee ilman maksua? Ei pääse, koska kyse on (tasa)verottamisesta ja politikkojen bisneksestä. Vaikka olisi täysin päästötön auto joka ei koskettaisikaan tietä, sitä verotettaisiin.

No minun mielestä täyssähköautojen pitäisi. Ei ne päästöt mitään vitsejä ole, ihan realiteetti kun on se että siviililiikenteen päästöjen takia jo isommissa kaupungeissa rajoitetaan autoilua.

Minä en kannata sitä että todellisten päästöjen manipulointi kannattaa kun konstit ja infra on jo olemassa niiden mittaamiseen. Ja niinkuin VAG:n USA-seikkailu osoitti, jos tahtoa päästömanipuloinnin suitsimiseen on, niin se onnistuu.
No kai sentään myönnät että haitaton/päästötön auto olisi valtiolle kauhistus, kuten olisi myös tupakoimaton ja alkoholia juomaton kansa?
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

märtsy

Quote from: sr on 03.01.2017, 18:51:31
Quote from: Lahti-Saloranta on 03.01.2017, 16:27:18
Jos ymmärsin oikein tämän simm seurannan niin tieto auton sijainnista välittyy samaan tapaan kuin kännykkäliikenne. Kuinkahan käy kun johonkin tapahtumaan tulee useita satoja autoja samaan paikkaan. Luulisi että tukiasemat ruuhkautuvat. Samaten kun tie ruuhkaantuu ja jonot seisovat tai matelevat eteenpäin.

Välitettävä data-määrähän on nykyverkkojen kapasiteetti huomioiden minimaalinen.

En täysin ymmärrä tämän ketjun urputusta. Minusta juuri tällaiset kahteen suuntaan kommunikoivat värkit olisivat erinomainen lisä autoilijalle etenkin ruuhkien ja onnettomuuksien kiertämiseksi. Systeemiin on mahdollista lisätä jopa tekoälyä niin, että se pystynee jopa ennustamaan ruuhkat etukäteen päätellen liikkeellä olevien autojen määrästä ja teiden välityskapasiteetistä. Ja todennäköisesti lisää sovellutuksia keksitään sitä mukaa, kun laitteet yleistyvät. Vapaan pysäköintipaikan löytäminen tulee välittömästi mieleen. Kimppakyytien järkkääminen on mahdollista automatisoida ja sitä kautta jopa auton omistaja voi netota ajelullaan.

Ja siis autoverotuksen muuttaminen sellaiseksi, että todellakin verotetaan vain ajamisesta, eikä auton lojumisesta pihassa, on paljonkin järkeä. Ja tällaisellä älysysteemillä verotus on mahdollista räätälöidä sellaiseksi, että tiettyinä aikoina autoilu on halpaa ja tiettyinä kallista, millä automaattisesti saadaan vähennettyä ruuhkia pelkästään siksi, että tieverkkoa käytetään tehokkaammin.

Mitä 1984-pelkoihin tulee, niin siis jo nyt puhelimia voidaan periaatteessa seurata ihan hyvin ja ne sentään on kytkettävissä oikeisiin ihmisiin, kun taas autoa voi ajaa periaatteessa kuka tahansa. Samoin kaupungit ovat täynnä turvakameroita, joten niidenkin avulla ihmisiä on mahdollista vakoilla, jos vain halutaan. En siis näe, että tässä autojen seurannassa tapahtuisi juuri mitään oleellista lisäystä.
Oletko tosiaan noin pihalla? Puhelimen omistaminen ja päälläpitäminen on vapaaehtoista liikuttaessa pakollisilla työ-, kauppa- ja sairaalamatkoilla. Edellämainitut reissut eivät ole vapaaehtoista liikkumista ja monien on käytännön syistä tehtävä ne omilla ajoneuvoilla, joten seuranta rikkoo perustuslain takaamaa liikkumisen vapautta. Kaupunkien kameroita ei voi verratakaan tähän ehdotettuun systeemiin, sillä niitä ei ole kytketty mihinkään valtakunnalliseen keskustallennusjärjestelmään, jonka tavoitteena on viime kädessä yksilöidä käyttäjä (nyt maksuja varten, mutta tulevaisuudessa myös kaikkea muuta kuviteltavissa olevaa valvontaa varten).
Kekripukki, takinkääntäjä per se.

Peltipaita

Liikkuminen verolle. Julkinen liikennekin saastuttaa. Pyöräily ja kävely törmäilyineen ja liukastumisineen aiheuttaa yhteiskunnalle kustannuksia. Jalkapanta kaikille ja maksut sen mukaan. Kelpaako? Miksi ei? Logiikka on sama.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

no future

Kuinka moni jättää puhelimen kotiin isoveljen pelossa?  Todennäköisesti aivan yhtä moni luopuu auton käytöstä. 

Vaikka hallitus on hoitanut tämän jutun miten sattuu, niin tosiaan koko autoliikenne on mullistumassa lähivuosikymmeninä kuljettajattomuuden ja vastaavien myötä. Ei verkossa liikkuva data autoilun tiimoilta tule ainakaan vähenemään. Ja kaikkihan se tulee olemaan jollain lailla profiloitua, joko auton, sen haltijan tai ihan yksilöllisten matkustajien mukaan.

Itselleni Google tarjoaa jo nykyään hsl:n reittitietoja sen perusteella mitä matkoja olen oma sijaintini huomioiden aiemmin tehnyt. Vielä kovin yksinkertaista, mutta helpottaa osaltaan päivittäistä elämääni. Ja tämä siis pelkän kännykän perusteellä profiloituna.

Tabula Rasa

Senkus jaat tietosi googlelle. Itse en mitään jäljitintä autooni tarvitse vaikka muut vaihtaisivatkin robottirautaan mitä en usko näkeväni vielä vuosikymmeniin koska sää jota ei ole ratkaistu. Enkä ymmärrä miksi minun autooni tulisi yhtään mitään ylimääräistä härpäkettä vaikka muut haluaisivatkin ajella roboautoilla.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

märtsy

Kysykää itseltänne, miksei tätä maanmainiota kyttäyssysteemiä ole otettu käyttöön missään muualla, ei edes Kiinassa tai Pohjois-Koreassa. Vastaus: koska ihmiset eivät suostuisi! Sitä ollaan ottamassa ensimmäiseksi käyttöön meillä, koska kyttäyssysteemin taustavoimat ovat funtsineet, että me suomalaiset olemme lampaita, jotka suostuvat ihan mihin tahansa. Monista ketjun kommenteista päätellen näin tosiaan onkin. Saatanan hölmöt, paras aines jäi selvästikin Santavuoren lakeuksille ja Kannaksen metsiin makaamaan.
Kekripukki, takinkääntäjä per se.

Tabula Rasa

Ehkäpä haitta-ajatuksia aletaan verottaa? Jaa, johan niitä verotetaan. Vihapuhetuomioiden nimikkeellä jaettavia mätkyveroja.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

salla

Quote from: märtsy on 03.01.2017, 23:45:20
Kysykää itseltänne, miksei tätä maanmainiota kyttäyssysteemiä ole otettu käyttöön missään muualla, ei edes Kiinassa tai Pohjois-Koreassa. Vastaus: koska ihmiset eivät suostuisi! Sitä ollaan ottamassa ensimmäiseksi käyttöön meillä, koska kyttäyssysteemin taustavoimat ovat funtsineet, että me suomalaiset olemme lampaita, jotka suostuvat ihan mihin tahansa. Monista ketjun kommenteista päätellen näin tosiaan onkin. Saatanan hölmöt, paras aines jäi selvästikin Santavuoren lakeuksille ja Kannaksen metsiin makaamaan.

Tässä on pointti. Tekniikka on yksinkertaista ja halpaa. Satelliittivalvonta on jo käytössä useissa eri välineessä (kännykät, navigaattorit, bussit, vuokra-autot, jakeluautot jne.). Ei sillä pelkällä paikannuksella kukaan mitään erityisen suurta liiketoimintaa pyöritä, käsittääkseni. Tietenkin se on karttapalveluissa olennainen osa, mutta silloinkin lisäarvopalveluna. Mutta mutta...

...kyllä se kannattavaksi siinä vaiheessa tulee, kun miljoonat käyttäjät pakotetaan ostamaan satojen eurojen laitteisto ja valvonnan sekä laskutuksen hoitaa pari yksityistä firmaa.

Lisäys: Esimerkiksi teloperaattoreille suoraan kymmeniä miljoonia liikevaihtoon lisää, kun jokaisessa autossa on se sim-kortti, jossa jonkinsortin kk-maksu.

Ari-Lee

Quote from: Hohtava Mamma on 03.01.2017, 23:47:46
Ajatteleminen verolle. Aivotkin käyttävät energiaa, [...]
Väärät ajatukset ne vasta hankalia ovatkin. Siksi on järjestettävä vuosittainen ajatusten katsastus, jossa todetaan mielipiteiden täyttävän tietyt standardit. Jos näin ei käy, on annettava ajattelijalle kuukausi aikaa muuttaa mielipiteitään tai vakavammissa tapauksissa asetettava ajattelija välittömään ajattelukieltoon.

Jos ei nyt aivan päätä ronkittaisi. Tietokoneiden ja oheislaitteiden vuositarkastus. Windows á 200€. Verotus verkossa käytettyjen minuuttien mukaan. Oheislaite tallentaa ja lähettää lokin reaaliajassa Trafille. Samalla siinä selviää käydyt verkko-osoitteet. Toki hyödyllistä. Ja halpaa kuin Alepan makkara. Miksi vastustatte?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Kyklooppi

Millähän konstilla saisi pernerille vähän lisää rahaa? Sillä kun ei ole tarpeeksi.
Ihmisjäte.

Impi Waara

Quote from: Ari-Lee on 04.01.2017, 00:56:42
Quote from: Hohtava Mamma on 03.01.2017, 23:47:46
Ajatteleminen verolle. Aivotkin käyttävät energiaa, [...]
Väärät ajatukset ne vasta hankalia ovatkin. Siksi on järjestettävä vuosittainen ajatusten katsastus, jossa todetaan mielipiteiden täyttävän tietyt standardit. Jos näin ei käy, on annettava ajattelijalle kuukausi aikaa muuttaa mielipiteitään tai vakavammissa tapauksissa asetettava ajattelija välittömään ajattelukieltoon.

Jos ei nyt aivan päätä ronkittaisi. Tietokoneiden ja oheislaitteiden vuositarkastus. Windows á 200€. Verotus verkossa käytettyjen minuuttien mukaan. Oheislaite tallentaa ja lähettää lokin reaaliajassa Trafille. Samalla siinä selviää käydyt verkko-osoitteet. Toki hyödyllistä. Ja halpaa kuin Alepan makkara. Miksi vastustatte?

Koska en käy Alepassa enkä syö kuin itsetekemääni makkaraa  >:(
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Raksa_Mies

Ja mitä tekee Persut? Slunga-Poutsalon avautuminen täysin kesy aiheesta. Soini ja kaikki muutkin on hiljaa. Halla-aho voisi availla pj-peliä ja ottaa selkeällä ulosannillaan kantaa asiaan.

Alarik

Quote from: no future on 03.01.2017, 23:22:19
Kuinka moni jättää puhelimen kotiin isoveljen pelossa?  Todennäköisesti aivan yhtä moni luopuu auton käytöstä. 

Sitten kun saan kännykkääni renkaat alle nykyostohinnoin, niin ajelen sillä.

Autot taas on muutenkin liian kalliita ja kasvavat lisät ja vaatimukset alkavat kyllä pudottaa pian ihmisiä ulos autoilusta. Minusta se on huono, mutta jotku tykkää enempi mitä kalliimpaa.
Kompromissina voisi olla systeemi, jossa voisi halunsa mukaan valita milloin itse kytkee laitteen autoon ja milloin ei:
- laitteen ollessa kytkettynä maksu sen mukaan
- ilman kyttäystä ajetuista kilometreistä menisi sitten joku vakiomaksu

Mitäs jos laite vaan menee rikki, kuten laitteet yleensä silloin kun ei pitäisi? Mitäs sitten? Force majeure ja silleen...
Ehdotonta vankeutta yli 2vuotta?
Vai ei mitään? Miten se maksupuoli silloin - luonnossako?

Ari-Lee

Quote from: Ari-Lee on 04.01.2017, 00:56:42
Quote from: Hohtava Mamma on 03.01.2017, 23:47:46
Ajatteleminen verolle. Aivotkin käyttävät energiaa, [...]
... tai vakavammissa tapauksissa asetettava ajattelija välittömään ajattelukieltoon.
Oheislaite tallentaa ja lähettää lokin reaaliajassa Trafille. Samalla siinä selviää käydyt verkko-osoitteet. Toki hyödyllistä. Ja halpaa kuin Alepan makkara. Miksi vastustatte?

Asiaan liittyen. En omista enkä tule omistamaan yhtäkään noita iPelle laitteita. Wanha Nokia 6300 piisaa ja nykyisellään tietoturvaton XP/W7 lisänä laitepalomuuri/ohjelmallinen palomuuri, antivirus, +omintakeinen alinomainen loki- ja tilapäistiedostosiivoaminen. Ellei piisaa niin alan käyttämään nix -systeemejä ja portable ohjelmistoja USB -tikulta.

Tiesitkö tätä: Apple varmuuskopioi pilveen myös puheluhistorian
18.11.2016
http://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2016/11/18/tiesitko-tata-apple-varmuuskopioi-pilveen-myos-puheluhistorian
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

ikuturso

Aiheeseen liittyvä palindromikannanotto:


Elli, tiemaksu tuska meitille.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

dothefake

Entä näin, kaikki joutuvat pitämään ajopäiväkirjaa ja sitten sen mukaan maksetaan. Tietysti sitä pitää kontrolloida, joten palkataan 5000 ajopäiväkirjan tarkistajaa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen