News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

Ari-Lee

Muita hyviä puolia on tosiaankin se, että ylinopeudesta joutuisi maksamaan jo kotiin päästyään. Kolme maksua vuoden sisään ja kortti pois. Loppuisi se kaahaaminen myös moottoripyörillä, jos niihinkin tämä orwelli tulisi. Ai niin, se merkitsisi moottoripyörän vuosikatsastusta. Eihän sitä muuten voitaisi seurata.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

P

Quote from: orientexpressen on 28.12.2016, 15:06:48
Quote from: P on 28.12.2016, 14:07:47
On vapaa valinta käyttääkö ko. firmojen palveluita. Tiemonopolin yksityistämisen jälkeen ei ole valinnanvaraa. Joudut luovuttamaan liikkumisteitosi jollekin yksityiselle firmalle ja valtiolle. Tiedot tullaan myymään, varastamaan ja käyttämään urkintaan 100%.tin todennäköisyydellä.

Käytännössä netin käyttö on hyvin vaikeaa jos haluaa välttyä kyseisten firmojen harrastamalta seurannalta. Homma on toki sivusto, jossa ei ole esim. Googlen kävijälaskuria tai Googlen skriptipalvelun skriptejä käytössä eikä myöskään Facebookin, Googlen tms. "social plugineita", mutta useimmilta vähänkään suositummilta sivuilta sellaisia yleensä löytyy. Puhumattakaan kyseisten firmojen omista sivustoista, jotka ovat erittäin keskeinen osa netin sisältöjä.

Minusta tämä tilanne on hyvin rinnastettavissa tienkäyttöön oman moottoriajoneuvon avulla. Tienkäytössäkin seurannalta voisi hyvin välttyä esimerkiksi pyöräilemällä, kävelemällä tai julkisen liikenteen käytöllä, mutta autottomuus saattaa toki monelle asuinpaikasta tai elämäntavoista johtuen olla hankala valinta. Vastaavasti netin käyttö ilman seuratuksi joutumista on hyvin vaikeaa, vaikkakaan kompensaatioksi netin käyttö ei ainakaan toistaiseksi ole samalla lailla käytännössä pakollista kuin tieverkon hyödyntäminen.

Tieverkosto on verovaroilla rakennettu. Facebook tai Google ei ole. Ei noita voi verrata, varsinkin seurantalaitepakkoa julkisella tiellä.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

hattiwatti

Tieverkosto on verovaroilla rakennettu, ja sille käynee samoin kuin muullekkin verovarojen avustuksella rakennetulle kansallisomaisuudelle, eli yksityistetään ulkomaille joillekkin Wahlroosin kavereille.

Olisi aika hyvä jos nimenomaan tieverkoston luonnetta julkisesti rahoitettuna julkishyödykkeenä tuotaisiin esille vasta-argumenttina miksi tämä laitos on kertakaikkiaan pidettävä yksityisille firmoille ulkoistetun voitontavoittelun ulkopuolella.

P

Quote from: orientexpressen on 28.12.2016, 15:48:08
Quote from: P on 28.12.2016, 15:32:56
Liikenne on jo nyt niin yliverotettu, että sieltä ei tule enää saamaan lisää verotuloja, vaikka kuinka tiukentavat. Kokonaisverotulo liikenteestä voi jopa laskea, kun yhä useampi rajalla oleva luopuu autosta. Ja kokonaistaloudellisesti tuo alkaa jo syödä taloutta ja muiden verojen tuottoa. Liikenneministeriössä ja valtionvarainministeriössä ei vieläkään ole tutustuttu Lafferin-käyrään. Veronkorotukset eivät enää tuota lisää verotuloa. On menty yli ja ohi optimiverotuksen rajojen.

Kaupunkialueilla autoilun väheneminen on nimenomaan se toivottu efekti, koska autoiluun perustuva harva sekä isot väylät ja parkkipaikat vaativa kaupunkirakenne tulee paljon kalliimmaksi kuin muihin kulkumuotoihin perustuva.

Satelliittipaikannuksessa olisi se hyvä puoli, että se mahdollistaisi autoilun tekemisen kaupunkialueilla selvästi kalliimmaksi kuin nykyisin per kilometri ja vastaavasti maaseutualueilla selvästi halvemmaksi per kilometri, mikä tukisi liikennepoliittisia tavoitteita.


Ja lehmä lentää. Päivän satuhetki taisi olla tässä? Tieliikenteestä verotetaan noin 5-6 kertaa enemmän, kuin tieverkon ylläpitoon menee rahaa. Julkinen liikenne ei tuota, vaan se maksaa. Sitä subventoidaan mm. autoilijoilta kerättävillä veroilla.  Jos autoilu vähenee, niin niiden jäljelle jäävien autoilijoiden veroja on nostettava. Silti kokonaisverotulo tippuu ja julkisen liikenteen tuelle on keksittävä uusia verotuskanavia.

Ja ohitat kultaisen kahleen, siis valtion ja systeemiä hallinnoivan yksityisen loisen saaman reaaliaikaisen tiedon ihmisten liikkumisesta, josta voidaan louhia irti vaikka mitä. Tätä ykistyisyyden romuttamista DDR:ssäkin vain unelmoidulle tasolle ,vertaat vapaaehtoiseen googlen tai FB:n käyttöön. Joo ei jatkoon.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Impi Waara

Entä lukuisat yksityistiet? Kuka lisälaskuttaa niiden käytöstä?
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

P

Quote from: hattiwatti on 28.12.2016, 16:08:11
Tieverkosto on verovaroilla rakennettu, ja sille käynee samoin kuin muullekkin verovarojen avustuksella rakennetulle kansallisomaisuudelle, eli yksityistetään ulkomaille joillekkin Wahlroosin kavereille.

Olisi aika hyvä jos nimenomaan tieverkoston luonnetta julkisesti rahoitettuna julkishyödykkeenä tuotaisiin esille vasta-argumenttina miksi tämä laitos on kertakaikkiaan pidettävä yksityisille firmoille ulkoistetun voitontavoittelun ulkopuolella.


Se että julkisen monopolin käytöstä rahaa perimään on pakolla saatava yksityinen yritys keräämään voittoaan haisee. Siis haisee korruptiolta. Nykyisiä liikenteen veroja ei saada laskemaan mitenkään. Nyt tulee vain yksi maksu lisää, josta oman siivunsa sipaisee sopivasti politikkoja lobannut yritys, joka voi seurata jokaisen liikkumista. Tämä koko kuvio on kipeä. Suorastaan sairas.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Ari-Lee

Sairas, siinä osuva sana. Enää puuttuisi, että joku ehdottaa yksityisten kotitalouksien seuraamisen kameroilla.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

P

Quote from: Impi Waara on 28.12.2016, 16:09:22
Entä lukuisat yksityistiet? Kuka lisälaskuttaa niiden käytöstä?

Valtio ja yksityinen yhtiö. Näin varmasti käy. Samoin gps ei ole patenttivarma. Jos on satelliitti katvetta sijainti pomppii kartalla. Tuo systeemi laskuttaa mitä ilmeisimmin virheetkin. GPS on navigointiapuväline. Ei sen tarkkuus ole verotukseen kelpaava kuin kleptokratiassa, jossa kansalaisten oikeussuojalla ei ole väliä. Ja varmasti systeemit kräkätään nopeasti ja kohta joku ajelee toisen piikkiin. Eihän siinä oikeasti tarvitse, kuin murtautua autoon ja kopioida gps-valvojan tiedot ja sim. Ja käyttää niitä omassa kahleessa.  Jotenkin systeemi pitää yhteyttä ja liputtaa järjestelmälle, kuka liikkuu ja missä. Kun sen kättelyn saa kopioitua, niin lasku menee toisen piikkiin.


En käsitä miten valtion rahaa ja virkamiesaikaa on voitu hassata tähän paskaan?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

orientexpressen

Quote from: P on 28.12.2016, 16:08:19
Ja lehmä lentää. Päivän satuhetki taisi olla tässä? Tieliikenteestä verotetaan noin 5-6 kertaa enemmän, kuin tieverkon ylläpitoon menee rahaa. Julkinen liikenne ei tuota se maksaa. Sitä subventoidaan mm. autoilijoilta kerättävillä veroilla.  Jos autoilu vähenee, niin niiden jäljelle jäävien autoilijoiden veroja on nostettava. Silti kokonaisverotulo tippuu ja julkisenliikenteen tuelle on keksittävä uusia verotuskanavia.

Jos lasketaan kunnalliset panostukset autoilupohjaisen kaupunkirakenteen ylläpitoon verrattuna vaihtoehtoisiin tiiviimpiin kaupunkirakenteen malleihin niin autoilu tuottaa tappiota.

Edes niihin kunnan tekemiin suoriin tiestön kapasiteetti- tai parkkipaikkainvestointeihin ei muuten tule tukea autoilun veroista, vaan ne rahat menevät valtiolle.
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

orientexpressen

Quote from: P on 28.12.2016, 16:01:26
Tieverkosto on verovaroilla rakennettu. Facebook tai Google ei ole. Ei noita voi verrata, varsinkin seurantalaitepakkoa julkisella tiellä.

Kyllä sitä yksityisyyttä heikentävää vaikutusta voi verrata. Muita vaikutuksia toki paljolti ei.
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

P

Quote from: orientexpressen on 28.12.2016, 16:19:58
Quote from: P on 28.12.2016, 16:08:19
Ja lehmä lentää. Päivän satuhetki taisi olla tässä? Tieliikenteestä verotetaan noin 5-6 kertaa enemmän, kuin tieverkon ylläpitoon menee rahaa. Julkinen liikenne ei tuota se maksaa. Sitä subventoidaan mm. autoilijoilta kerättävillä veroilla.  Jos autoilu vähenee, niin niiden jäljelle jäävien autoilijoiden veroja on nostettava. Silti kokonaisverotulo tippuu ja julkisenliikenteen tuelle on keksittävä uusia verotuskanavia.

Jos lasketaan kunnalliset panostukset autoilupohjaisen kaupunkirakenteen ylläpitoon verrattuna vaihtoehtoisiin tiiviimpiin kaupunkirakenteen malleihin niin autoilu tuottaa tappiota.

Edes niihin kunnan tekemiin suoriin tiestön kapasiteetti- tai parkkipaikkainvestointeihin ei muuten tule tukea autoilun veroista, vaan ne rahat menevät valtiolle.

Käypä tutustumassa suomalaiskaupunkeihin, joiden keskustan autoilua on vaikeutettu liikennejärjestelyin, aloita vaikka Lahdesta, Kuopiosta ... Tuon kokoluokan kaupungeista.  Keskustat ovat täynnä tyhjiä liiketiloja. Ja muutenkin puolikuolleita. Bisnes on siirtynyt ostoskeskuksiin ja automarketteihin, jonne pääsee autolla. Keskustat ovat noissa näivettyneet. Helvetin onnistunutta politiikkaa? "Autoilu on tuottanut tappiota". No johan on propaganda pläjäys. Kunta on tappiota tuottava orgaani ihan luonteeltaan. Autoilu ja autoilun verokertymät ovat moninkertaiset verrattuna kuluihin. Jos keskustaan ei autolla pääse , niin se näivettyy. Jää kunnallisverotulot saamatta.

Odotan kiinnostuksella Hämeentien muuttamista pyöräily ja joukkoliikenne kaduksi. Luultavasti suuri osa kadun kaupoista muuttaa muualle, jonne pääsee autolla.  Ideologinen yksisilmäisyys on kyllä hirveää ja tappavaa. Oli se sitten mitä tahansa.  Hyvinkäällä en tiennyt itkeäkö vai nauraa. Kauppalan ainut iso radan ylittävä pääväylä Hämeen-Uudenmaan-katu oli kavennettu sellaiseksi, että kaikki liikenne lakkaa, kun bussi pysähtyy pysäkille. Kaupungin liikenne lännestä-Itään tai toiseen suuntaan pysähtyy bussien pysäkillä olemisen ajaksi. Ennen kadulla oli pysäkit tien sivussa, nyt ne ovat trendikkaasti kavennetulla kadulla. Onnea Hyvinkää. Ei tuollaisessa idiotiassa ole muuta taustalla kuin ideologia, jolla kadut kaventamalla vaikeutetaan liikennettä tahallaan. Ideologisista autoilua vastustavista syistä. Ihan vastaavia ääliömäisiä rakenteita on rakennettu taajamiin ympäri Suomea. Ilmeisesti suunnittelijat kilpailevat siitä, kuka saa haitattua liikennettä eniten ja kavennettua autoteitä eniten?  Yhdessäkin kaupungissa ruutukaavalla lähellä satamaa, jossa järjeswtetään tapahtumia katu korjauksen yhteydessä kavennetteen kaepaksi kahdeksi kastaksi. Molemmin puolin valtavat jalkakäytävät ja parkkipaikat hävitettiin. Joo eipä vanhuksilla ja huonojalkaisilla ole juuri asiaa enää satamaan. Ei ainakaan autoa saa mihinkään kuin kortteleiden päähän. Julkinen liikenne pikkukaupunkimaisen paska. Joo ideologia jyrää ohi ihmisten.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: orientexpressen on 28.12.2016, 16:20:54
Quote from: P on 28.12.2016, 16:01:26
Tieverkosto on verovaroilla rakennettu. Facebook tai Google ei ole. Ei noita voi verrata, varsinkin seurantalaitepakkoa julkisella tiellä.

Kyllä sitä yksityisyyttä heikentävää vaikutusta voi verrata. Muita vaikutuksia toki paljolti ei.


Voihan sitä verrata vaikka vesimelonia ja jalkapalloa. Molemmat ovat pyöreitä. Ei siitä vertailusta kuitenkaan mitään järkevää saa irti.  :facepalm:
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

kelloseppä

Quote from: hattiwatti on 28.12.2016, 15:35:21
Pointtihan on Orwellilainen vakoilukontrollikoneisto jota joidenkin taloudellisten seikkojen varjolla ollaan rakentamassa, ja siksi keskustelussa ei saisi takertua sellaisiin. Luultavasti Suomen tarkoitus olisi olla vain testikenttä, koska täällä toisin kuin muualla maailmassa ei ole poliittista oppositiota, ja varsinkaan kansallismielistä sellaista...

Tätä ei voi korostaa liikaa.

Oma muotoiluni:

Tavoite on Orwellilainen vakoilukontrollikoneisto, jossa Suomen tarkoitus olisi olla vain testikenttä, koska täällä - toisin kuin muualla maailmassa - ei ole kansallismielistä oppositiota.

Quote from: P on 28.12.2016, 16:12:24
...
Se että julkisen monopolin käytöstä rahaa perimään on pakolla saatava yksityinen yritys keräämään voittoaan haisee. Siis haisee korruptiolta. Nykyisiä liikenteen veroja ei saada laskemaan mitenkään. Nyt tulee vain yksi maksu lisää, josta oman siivunsa sipaisee sopivasti politikkoja lobannut yritys, joka voi seurata jokaisen liikkumista. Tämä koko kuvio on kipeä. Suorastaan sairas.

Orwellilainen 24/7 valvonnan rakentaminen aloitettiin pankkikorteilla ja nettimaksamisilla, joiden jo vuosia sitten uljaasti viitoittamalla polulla ollaan nyt ajamassa alas käteisen käyttöä ja luomassa henkilöllisyystodistuksen, nettipankin ja käteisettömän reaaliaikaisen maksamisen yhdistelmää. Autoihin asennettava liikkumisen valvontalaite on vasta vaavin jokellusta X:n sukupolven ihmisyksilöihin asennettaviin yhdistelmälaitteisiin, joissa yhdistyy paitsi kaikki edellä mainitut ominaisuudet niin monta muuta mukavaa lisäominaisuutta. Mm. vihapuheen pilveen tallennustoiminto; harjoitit sitten vihapuhetta suullisesti turisemassa kaverillesi tai näpyttämällä näppäimistöä.

Kyllä. Suuri kuvio on vielä sairaampi, vielä kipeämpi kuin vain "suorastaan sairas". Kovin harva vain uskoo sen olevan näin näin sairas. Mutta koko koneistoa ei voida rakentaa kansallisvaltion lihaksin vaan siihen tarvitaan yrityksiä. Valtavan suuria yrityksiä. Globaaleja yrityksiä, jotka ovat useimpia kansallisvaltioita voimakkaampia.

Vredesbyrd

Käteinen on kansalaisoikeus siinä missä valvomaton & ryöstömaksuton liikkuvuus ja vihainen keskustelukin.
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

P

Quote from: Vredesbyrd on 28.12.2016, 16:36:32
Käteinen on kansalaisoikeus siinä missä valvomaton & ryöstömaksuton liikkuvuus ja vihainen keskustelukin.

Käteisen puolustaja leimataan harmaantalouden rosvoksi tai terroristien tukijaksi. Valvonnan vastustaja leimataan foliopipoksi. Vihaisesti keskusteleva suvaitsemattomaksi, rasistiksi/ fasistiksi.

Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Tabula Rasa

Quote from: P on 28.12.2016, 15:32:56
Quote from: nollatoleranssi on 28.12.2016, 15:29:13
Autoilu on jo nykyisin niin pahasti verotettua vakuutusmaksuineen ja polttoaineveroineen, että lisämaksujen laittaminen on pelkkää kansan kusetusta.

Mikähän rooli perussuomalaisilla on hallituksessa?

Liikenne on jo nyt niin yliverotettu, että sieltä ei tule enää saamaan lisää verotuloja, vaikka kuinka tiukentavat. Kokonaisverotulo liikenteestä voi jopa laskea, kun yhä useampi rajalla oleva luopuu autosta. Ja kokonaistaloudellisesti tuo alkaa jo syödä taloutta ja muiden verojen tuottoa. Liikenneministeriössä ja valtionvarainministeriössä ei vieläkään ole tutustuttu Lafferin-käyrään. Veronkorotukset eivät enää tuota lisää verotuloa. On menty yli ja ohi optimiverotuksen rajojen.

Kunhan muistui mieleen, mikä oli todistettava.

http://paivanbyrokraatti.com/2016/01/21/pb-sanna-marin-sdp-jolle-lafferin-kayra-tuli-yllatyksena/
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

hattiwatti

Quote from: Vredesbyrd on 28.12.2016, 16:36:32
Käteinen on kansalaisoikeus siinä missä valvomaton & ryöstömaksuton liikkuvuus ja vihainen keskustelukin.

Voi että kun meillä olisi kansallismielinen oppositio tässä maassa! Ainakin 30% äänisaalis tipahtaisi heti jos paukuttaisi näitä kaikkia teemoja konekivääritulena eetteriin ja loisi tehokkaan kansanliikemäisen organisaation.

Tai paremminkin: kansalaismielinen!!

Se voisi juuri koittaa ottaa kantavaksi teemakseenajaa kansalaisten oikeuksia finanssi-oligarkian hegemonia-pyrkimyksiä vastaan. Mehän sen maksamme.
Kansalaisoikeuksien ajamisella tulee myös kansallisvaltion rooli esiin näiden luontaisena takaajana, ja antiglobalismi, koska ylikansallisessa järjestelmässä ei ole kansoja joten ei ole sitten kansalaisoikeuksiakaan.

hattiwatti

http://www.strategic-culture.org/news/2016/06/21/bilderberg-seen-through-the-looking-glass.html
Quote
As my (European diplomat) mole told me, this year some key items in the New World Order (NWO) agenda were imperatively discussed, such as how to block both Donald Trump in the US and Brexit in the UK by all means necessary, as well as how to shove the Transatlantic Trade and Investment Partnership (TTIP) over European public opinion's throats, also by all means necessary.

But other globalist imperatives were as relevant, such as the creation of a virtual online passport – an Internet ID – without which no one will be able to say, or buy, anything. The excuse for it is to promote «cybersecurity». The idea, not surprisingly, came out of the Orwellian European Commission (EC).

Ei näiden Bilderberg-keskustelujen jutuista koskaan tiedä mitä foliota ovat. Mutta jälkimmäinen kappale tässä on semmoista mikä on tullut esille pariin kertaan, ja käsittääkseni koko juttu jollain mikrosiruilla seurata tieliiikenteen käyttäjiä on suoraan tätä tukevaa agendaa. Ensimmäinen kappale taas paljastaisi, ettei kyseinen keskustelukerho välttämättä kuitenkaan saa tavoitteitaan läpi. Jorma Ollilahan oli Bilderbergin vakiokalustoa joka on hankketta ajanut ties kuinka pitkään. Pitää kahlata jotain muitakin vastaavia juttuja. Tässä on yksi vähän hurjempi, jonka joku muu voisi kommentoida:

http://www.strategic-culture.org/news/2015/06/16/from-bilderberg-gulag-global-elite-create-global-electronic-concentration-camp.html

.... joka tuntuisi natsaavan aivan sataprosenttisesti tähän hallituksen projektin käyttää Suomea testikenttänä johonkin tulevaisuudessa vähän isompaan, jos kukaan ei poliittisesti vastusta tai pidä melua joka nyt olisi jokaisen tehtävä.

Sitä mää vaan mietin, että kun Johanneksen ilmestyskirjassa on se pedon merkki otsassa (SIM-mikrosiru?) joka jokaisella voi olla, jotta voi käydä mitään kauppaa, niin luulisi tämän aiheen agitoivan voimakkaasti niitä uskovaisia jotka ovat tämän lukeneet lukemattomia kertoja? Semmoiset kun on Sipilän keskeisin tukiryhmä joka nyt ajaisi ilmestyskirjan henkistä agendaa noin pienin huomaamattomin askelin.

Luka

Länsimainen talous on riippuvainen liikkumisen kustannuksista ja mahdollisuuksista. Koko teollistumisen historia on ollut tarina ihmisen keinoista liikkua pidemmälle ja nopeammin.
Koko sodanjälkeinen aika on meidän elintaso seurannut tiestön ja autoilun kehitystä. Olemme olleet autoilun kehitysmaa, Ladojen luvattu maa. Tämä tulee selvästi esille suomen moottoritiestön rakentamisessa.

Suomi oli taloudellisesti osa itäblokkia, vaikka ulkoisesti saattoi saada sen harhakuvan että olisimme olleet "länsimaisia". Suomi oli osa itäblokkia vain koska meidän poliittinen eliitti halusi meidän olevan matalan elintason itäeurooppalaisia. Ei mikään ulkopuolinen voima pakottanut suomalaisia matalaan elintasoon ja hitaaseen yhteiskunnan kehitykseen. Meidän omien päättäjien päätös oli valita tämä henkisen kommunismin linja.
Tätä samaa poliittista sukurustaamista ihannoidaan täälläkin. Nuiva hommalaine inisee veroja sekä maksuja ja seuraavissa vaaleissa miettii, että minkä värisen sionistikommunistin valitsen tällä kertaa.



hattiwatti

Mun mielestä tää on osittain samaa kuin vaikkapa sähköverkon myyminen osittain Goldman Sachsille (mitäköhän tullut vastapalveluna), luontaiset monopolit kuten tie, sähkö, tietoliikenne, puhelinverkot, sun muut ovat aivan käsittämättömiä rahasampoja. Lisäksi strategista infraa jonka omistussuhteet vaikuttavat erittäin suoraan kansalliseen itsemääräysoikeuteen. Onko se Suomalaisilla vai Goldman Sachilla, sinä päätät.

Vredesbyrd

Kansalaisena elämisen oikeutuksen kytkeminen pakolliseen internet-tekniikan preesensiin on kansallismielisyyden vastaista, koska vain kansalla on oikeus itse päättää, mitä tekniikkaa tahtovat käyttää. Niin paljon kuin kaikki rakastavat "asioiden hoitamisen helpottamista" netillä, se mahdollistaa hiljaisen ei-toivottujen kansalaisten kytkemisen pois verkosta ja keskustelun tyrehdyttämistä alkuunsa.
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

Luka

Quote from: hattiwatti on 28.12.2016, 17:30:12
Onko se Suomalaisilla vai Goldman Sachilla, sinä päätät.

Tämä saattoi pitää joskus menneinä aikoina paikkansa. Ei enää. Tänään päätökset tehdään meidän puolesta.
Ei pidä luulla että äänestämällä voi vaikuttaa tuleviin päätöksiin. Ne päätökset on jo tehty.

Pikkuvaimo

Ei kai tässä muu auta kun ottaa vähän lisää ratsastustunteja ja pyytää sitten isompi kärri synttärilahjaksi. En suostu laitattamaan hevoseeni mitään tunnistussiruja! Eläin kärsii!

Sanokaa että näen kuumehoureista unta todella pimeästä keskusteluketjusta Hommaforumilla. En saata uskoa että Suomessa ajetaan tämän kokoluokan hulluutta tosissaan. Taidan pistää huiviin kourallisen särkylääkettä ja toivoa, että huomiseen mennessä tämä kaikki on kadonnut.
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

Peltipaita

Tälle asialle ei ole eduskunnassa vastustajia. Kun kaikki kannattavat, ei ole pelkoa että äänestäjiä siirtyy puolueesta A puolueeseen B. Mikä on ratkaisu jos tätä haluaa vastustaa?
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

hattiwatti

Oiskohan Väyrysen kansalaispuolue ainoa joka asian voisi ottaa esille. En usko, että Väyrynen uskaltaa tarttua moniin rohkeisiin aiheisiin, mutta joku muu hänen selustastaan voisi - tai pikemminkin ehdottomasti pitäisi.

Tuon projektin keskeinen juttu on se, että sen tarkoitus on pikemminkin vääntää Kepu pois Sipilän edustamasta liberaalikeskustalaisuudesta, jota tämä hanke edustaa kaikkein raa'immassa muodossa. Näin sen vaikutusvalta voisi olla isompi kuin persuilla jopa ilman ainuttakaan paikkaa tulevien vaalien jälkeen. Tässä on jotain mitä vastaan hyökätä jos haluaa Sipilää kaataa, koska laajat ihmismassat tulevat myös olemaan näreissään asiasta.

Peltipaita

Quote from: hattiwatti on 28.12.2016, 18:06:36
Oiskohan Väyrysen kansalaispuolue ainoa joka asian voisi ottaa esille. En usko, että Väyrynen uskaltaa tarttua moniin rohkeisiin aiheisiin, mutta joku muu hänen selustastaan voisi - tai pikemminkin ehdottomasti pitäisi.

Tuon projektin keskeinen juttu on se, että sen tarkoitus on pikemminkin vääntää Kepu pois Sipilän edustamasta liberaalikeskustalaisuudesta, jota tämä hanke edustaa kaikkein raa'immassa muodossa. Näin sen vaikutusvalta voisi olla isompi kuin persuilla jopa ilman ainuttakaan paikkaa tulevien vaalien jälkeen. Tässä on jotain mitä vastaan hyökätä jos haluaa Sipilää kaataa, koska laajat ihmismassat tulevat myös olemaan näreissään asiasta.

Nyt tarjotaan kyllä voiton avaimia Väyrysen projektille. Älyääkö itse vai pitääkö vinkata?
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Man in a Suit

Tämäkin hulluus on varmasti kuin Guggenheim, se tulee toteutumaan ennemmin tai myöhemmin huolimatta siitä miten tästä Huhtikuussa tullaan päättämään. Koska ilman vallankumousta on turha potkia tutkainta vastaan, pari kysymystä tästä tulee mieleen:

a) Miten tuo vaikuttaa polttoaineen verotukseen? Autoveroon? Kaiken järjen mukaan nämä verot tulisi heti poistaa jos kerran autoilusta tulevat kustannukset eivät enää mene valtion maksettaviksi, jokainen maksaa sen minkä ajaa.

b) Miten tuon Sim/GPS hässäkän saa käännettyä pois päältä? Mitä jos käyttäjä vetää piuhat irti, milläs sitten jäljität?

c) Kuka maksaa tuon vehkeen ja sen ylläpitokustannukset?

d) Miten EU:n ja kansalliset tietosuojalait suhtautuvat tähän? Minä en tule antamaan suostumustani tälläiseen, ilman suostumustani minua on käsittääkseni paha seurata.

e) Miten ulkomaiset autot? Jos auto katsastetaan muualla, miten sille voidaan laittaa seurantasiru? Saattaa meinaan minun kirjat siirtyä Viroon ja vähän hätäisesti.

f) Onko kukaan älykääpiö laskenut, kuinka moni nuori koulutettu ihminen muuttaa tämän vuoksi pois maasta?

g) Onko kukaan laskenut kuinka moni lopettaa autoilun?

h) Onko kukaan laskenut miten tämän(kin) maksun kerrannaisvaikutukset siirtyvät ruoan ja kulutustavaroiden hintoihin?

i) jne...
Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.

hattiwatti

Quote from: Peltipaita on 28.12.2016, 18:11:36
Nyt tarjotaan kyllä voiton avaimia Väyrysen projektille. Älyääkö itse vai pitääkö vinkata?

Koko Sipilän-Soinin Stubbin hallitusapulaisuus tarjoaa näitä voiton avaimia kerta toisensa jälkeen sarjatulena. Miettikää millainen massa turhautuneisuutta ilmassa, jonka mikä tahansa poliittinen sektori voisi ottaa itselleen.

hattiwatti

Jotkut ovat olleet kovin visionäärisiä sanoittajia jo 70-80 luvun vaihteessa miten kehitys menisi https://www.youtube.com/watch?v=5ybQWD6N6Zo

-PPT-

Quote from: hattiwatti on 28.12.2016, 18:18:05
Quote from: Peltipaita on 28.12.2016, 18:11:36
Nyt tarjotaan kyllä voiton avaimia Väyrysen projektille. Älyääkö itse vai pitääkö vinkata?

Koko Sipilän-Soinin Stubbin hallitusapulaisuus tarjoaa näitä voiton avaimia kerta toisensa jälkeen sarjatulena. Miettikää millainen massa turhautuneisuutta ilmassa, jonka mikä tahansa poliittinen sektori voisi ottaa itselleen.

On kuin olisi jokin kaikkien puolueiden herrasmiessopimus voimassa että kukaan ei ala sooloilemaan.