News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2016-11-02 AL: Tampere selvitti maahanmuuton vaikutuksia

Started by koli, 06.11.2016, 07:03:25

Previous topic - Next topic

koli

QuoteTampere selvitti maahanmuuton vaikutuksia – kaupungissa 15266 ulkomaalaistaustaista

Tampereen kaupunki on selvittänyt maahanmuuton vaikutuksia. Maahanmuutto ei ole uusi ilmiö Tampereella.

Maahanmuuttajat nähdään Tampereella ennen kaikkea voimavarana ja kaupungin elinvoimaisuuden takaajina, joiden tietotaitoa pyritään korostamaan riippumatta siitä, ovatko maahanmuuton taustalla humanitääriset vai työperäiset syyt.

Selvitys osoittaa, että maahanmuutto ja kansainvälistyminen ovat olleet suuressa osassa Tampereen kasvussa ja kehityksessä 1800-luvun alkupuolelta asti. Aikanaan Tampereen teollistumista vauhdittivat englantilaiset, saksalaiset ja venäläiset teollisuuspatruunat, mestarit ja liikemiehet, ja maahanmuuttajat olivat jo tuolloin näkyvä osa tamperelaista elämää. Esimerkiksi Finlayson on perustettu 1820 ja sen perustaja tuli skotlannista. 1900-luvulle tultaessa Tampere oli vahvasti kansainvälinen kaupunki, johon saapui väkeä töihin eri puolilta Eurooppaa.

1990-luvun alusta alkaen Tampereelle on jälleen muuttanut enemmän ulkomaalaistaustaista väkeä niin humanitäärisen kuin työperäisenkin maahanmuuton myötä. Tilanne muistuttaa 1900-luvun alun tilannetta.

Maahanmuuttajaväestön osuus Tampereella vuonna 1950 oli 0,28 prosenttia ja vuonna 2000 se oli 2,3 prosenttia. Vuonna 1880 osuus Tampereen asukkaista oli 1,6 prosenttia ja vuonna 1930 0,76 prosenttia.

Viime vuonna Tampereella asui 15 266 ulkomaalaistaustaista ihmistä. Suurimmat ryhmät ovat venäjää puhuvat ja arabiaa puhuvat, kolmanneksi eniten on ruotsinkielisiä. Suomenkielisiä on noin 208 000.

Maahanmuuttajatyötä alettiin 1990-luvulla alettiin kehittää organisoidusti. Lähtökohtana oli kiintiöpakolaisten tulo, ja aluksi maahanmuuttajatyö oli enimmäkseen käytännön sosiaalityötä. Viime vuosina toiminnassa on alettu yhä enemmän painottaa elinkeinollisia toimia.

Selvityksen maahanmuuton ja maahanmuuttotyön historiasta Tampereella on tehnyt historianopiskelija Mikko Rapo. Se perustuu tutkimuslähteisiin, arkistoaineistoon ja haastatteluihin. Kyseessä on ensimmäinen kokonaiskatsaus Tampereen maahanmuuton historiaan kaupungin perustamisesta nykypäivään saakka.
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/tampere-selvitti-maahanmuuton-vaikutuksia-kaupungissa-15266-ulkomaalaistaustaista/

Finlayson, voimavara ja elinvoimaisuus mainittu. BINGO!
Mörökölli

timo73

Samaa paksua jööttiä taas. Kaikki maahanmuuttajat samaan lonkeroon vuodesta sarvikypärä alkaen ja oho, ne ovatkin voimavara! 

Mites olisi vaikkapa tutkia pelkästään niiden viimeisten 20 vuoden aikana tulleiden arabiankielisten huoltosuhdetta, rikollisuutta ja työllistymistä. Kun tuskin kovinkaan montaa Finlaysonia omaisuutensa ja hevostensa kanssa enää muuttaa Tampereelle vuosittain...

Taffu


Quote
1990-luvun alusta alkaen Tampereelle on jälleen muuttanut enemmän ulkomaalaistaustaista väkeä niin humanitäärisen kuin työperäisenkin maahanmuuton myötä. Tilanne muistuttaa 1900-luvun alun tilannetta.

Mä haluaisin jotain faktatietoa siitä, että kuinka paljon 1900-luvun alussa Treelle tuli humanitaarista maahanmuuttoa sosiaaliturvan perässä.

Eino P. Keravalta

Kyllä tuo kirjoitus nosti hymyn huulille kaikessa naiivismissaan ja asioiden sekoittamisessaan..

Ja että pitkästä aikaa herra Finlaysonkin mainittiin!  :)

Ei ihme, että Suomen maahanmuuttopolitiikka on epäonnistunut, jos meillä on noin pähkähulluja käsityksiä..
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Artisti

http://www.aamulehti.fi/kulttuuri/teatteriarvio-maahanmuuttajat-kertovat-tamperelaisille-kuinka-naurettavia-olemme-ja-hyva-niin/

Esitys kestää siis vain 40 minuuttia. Kukaan kantis ei olisi saanut noin lyhyttä esitystä näyttämölle. Mahtoikohan olla yleisömenestys?

Ja mikä ihmeen tarve joillakin on kysellä ulkomaalaisilta, mitä he meistä ajattelevat? Tottakai toiselta puolelta maapalloa tullut mamu/matu näkee meidät hyvin erilaisina. Itse ihmettelen lähinnä, että eikö Iranin ja Suomen välissä ollut yhtään turvallista maata?

Estyneisyydellämme on syynsä. Ei ole kivaa, että puoli sukua ja kaverit tulisivat joka ilta kylään syömään, juomaan ja tanssimaan. Me olemme Suomessa tottuneet siihen, että arkisin käymme töissä ja lapset/nuoriso opiskelevat. Arki-iltaisin lepäämme työpäivän jälkeen, lapset/nuoriso tekee läksyjä ja käy harrastuksissa. Pyrimme menemään aikaisin nukkumaan. Minulla on omakohtaista kokemusta kurdinaapureista, joilla oli juhlat joka ilta ja joka yö. Heidän juhlintansa häiritsi nukkumistamme joka ikinen yö. Kun kävin keskellä yötä sanomassa, että saisiko ääntä pienemmälle, näin kuinka heidän olohuoneessaan oli tällainen meno keskellä yötä: https://www.youtube.com/watch?v=zYpCHu3uKPo   Tuo tanssi jatkui joka ikinen yö, oli arki tai pyhä. Ääni hiljeni 15 minuutiksi, jos kävin huomauttamassa, mutta sitten aina nousi taas.

Olen ylpeä meidän suomalaisten järjestelmällisyydestä ja tehokkuudesta. Vaikka se matua naurattaakin, niin aamuisin suomalainen vetää pitemmän korren, kun jaksaa lähteä töihin/kouluun, ja lapsillakin on läksyt tehtyinä.

Vänkääjä

Selvityksen tehnyt historianopiskelija Mikko Rapon fanituksen kohteita naamakirjassa mm. KIITOS NUIJASODAN VETERAANIT 1596-1597! AINA KANNATTAA YRITTÄÄ!, Uuninpankkopoika Saku Timonen, Brothers Turkkilainen Parturi, Sylttytehdas ja Loldiers of Odin.
Tampereelta, tai muualtakaan ei kai sitten objektiivisia tutkijoita ole löytynyt.

mikkojuha

Tyypillistä manselaista meininkiä. Maahanmuuton ja maahanmuuttotyön historiasta tehty tutkimus on tehty sotkemaan ja hämärtämään keskustelua. Tutkimus on nähtävissä vastavetona paikallisten persujen haittamaahanmuuttoa kohtaan esittämään kritiikkiin.

Kaupungin johto ei halua/kykene/pysty puolustamaan siirtoloisten hyysäämistä järkiperustein, siksi keskustelu on suunnattava muualle. Siksi saamme odottaa mena-taustaisiin "uustamperelaisiin" kohdistuvia tieteellisiä selvityksiä.  On mm. päätetty, että VOK:ssa oleilevien todellista osaamis- ja koulutuspohjaa ei tutkita ennen positiivista turvapaikkapäätöstä. Olisi kai liian hapokasta - kustannuksista ei ole kysymys, koska oikea tieto auttaisi kaikkia osapuolia ja säästäisi resursseja. Se kaupunginjohdon markkinoimasta "tiedolla johtamisesta". Toisaalta - johtamista se harhaanjohtaminenkin,

Eisernes Kreuz

Voi jospa meille tulisikin Fazereita ja Finlaysoneita, jotka perustavat suuria ja menestyviä yhtiöitä!

Mutta meille tuleekin Omareita ja Ahmedeja, jotka, no, tiedätte kyllä mitä...

Jotenkin tuntuu hullulta, että periaatteessa varmasti ihan fiksut ja koulutetut ihmiset eivät pysty näkemään niitä valtavia eroja, jotka vallitsevat erilaisten maahanmuuttajien välillä. Tämä sama virhe toistuu vuodesta ja "tutkimuksesta" toiseen. Karl Fazer on sama juttu kuin luku- ja kirjoitustaidoton koneinsinööri Muhammed al-Muhammed aavikolta. Mitään eroja ei ole, pelkkää rikkautta ja potentiaalia vain.

Sellaista rautalankaa ei taida ollakaan, jolla saataisiin väännettyä tämä asia selväksi suvaitsevaistolle. On siis kai pakko uskoa, että ns. Hyvät Ihmiset eivät yksinkertaisesti pysty tätä käsittämään, ja että maamme maahanmuuttopolitiikka on siksi tuomittu ikuisiksi ajoiksi epäonnistumaan.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Kyklooppi

Jos joku tekisi vuorostaan näytelmän kuinka naurettavia maahantulijat ovat niin voi herran pyssyt...
Tasapuolisuuden vuoksi se saattaisi olla aiheellista tehdä.
Ihmisjäte.

Eino P. Keravalta

Tuota tamperelaista matunäytelmää kehutiin oivaltavaksi.

Jutun ja pikku videoklipin perusteella asetelma vaikutti olevan niinkin tuore, omaperäinen ja oivaltava, että matut nähtiin avoimina ja ystävällisinä kun taas suomalaiset olivat estyneisyytensä traumatisoimia känniläisiä..  :roll:
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Kyklooppi

Voi meitä, kyllä hävettää, miksi me ollaan tälläisiä  :'(
Ihmisjäte.

Eino P. Keravalta

Quote from: Kyklooppi on 06.11.2016, 11:24:33
Voi meitä, kyllä hävettää, miksi me ollaan tälläisiä  :'(

Juu, olemme ihan p--koja ihmisiä. Ei meistä ole muuhun kuin tekemään työtä ja antamaan rahamme matuille.  :'(
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Veturinainen

QuoteAikanaan Tampereen teollistumista vauhdittivat englantilaiset, saksalaiset ja venäläiset teollisuuspatruunat, mestarit ja liikemiehet, ja maahanmuuttajat olivat jo tuolloin näkyvä osa tamperelaista elämää. Esimerkiksi Finlayson on perustettu 1820 ja sen perustaja tuli skotlannista.

Huoh, vieläkö vuonna 2016 joku käyttää tätä 'argumenttia' sosiaaliturvaperäisen haittamaahanmuuton puolustamiseksi.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Artisti

Erityisen vaikutuksen teki iranilaislähtöisen uus-tamperelaisen Behnam Sanein syväluotaava haastattelu tuolla videolla.

- Millainen Tampere on?

- Tampere on, ei oo iso kaupunki ja ei oo pieni kaupunki ja se on muutava...matava koska sillä on molempia luonneita ja mä tykkään Tampereesta.

Nyt ei muuta kuin teatterikorkeakouluun hakemus sisään.

Eino P. Keravalta

Olen kyllä sitä mieltä, että matuissa on erittäin merkittävää teatteripotentiaalia: Migrin täditkin ovat silmät punaisina ja leuka täristen itkeneet näiden komeljanttarien dramaattisille ja surumielisille, mutta toivon täyttämille esityksille.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Artisti

Finlayson toi Suomeen tehtaan, joka vaurastutti kai lähinnä Finlaysonia itseään, ainakin alkuvaiheessa, kun lapsityövoiman käyttö oli sallittu.

Mutta eikö kukaan tosiaan tajunnut, kuinka paljon Neuvostoliittolaiset olisivat tuoneet vaurautta Suomeen, jos ne olisi päästetty suosiolla maahamme? Sitä Zetorikaupan määrää. Suomessakin olisi voinut olla vakavasti otettavaa autoteollisuutta Ruotsin tapaan. Ladan, Moskvitshin, Gazin ja Uazin tuotanto olisi hyvin voinut olla kotimaista, kaduilla olisi ollut huomattava määrä Ladoja, luotettavia talviautoja... Tamperelaiset vanhukset ja sairaat olisivat voineet päästä hyvään hoitoon Pietarin sairaaloihin, suomalaiset olisivat päässeet KHL-liigaan... köhh, eiku...

Artisti

Nyt vasta ymmärsin, että tuo iranilainen EI ole kirjoittanut tuota näytelmää. Hän on statisti, jota kutsutaan jostain syystä näyttelijäksi. Miksi päähuomio on nyt hänessä?

Ihmettelin vielä, miten teatteriproduktio voi pyöriä ilman pääsymaksua, sillä esityksiin on vapaa pääsy. Mikäänhän ei oikeasti ole koskaan ilmaista. Sitten huomasin, että taustalla häärää mm Suomen kulttuurirahasto, opetus- ja kulttuuriministeriö, Pirkanmaan taidetoimikunta ja Pyynikin kesäteatterisäätiö. Kuinkahan suuri osuus menee veronmaksajan pussista?

LAVALLA Marja Myllylä ja Behnam Sanei

OHJAUS Kati Sirén & työryhmä
KÄSIKIRJOITUS Taija Helminen & työryhmä
ÄÄNI JA VALO Saija Raskulla
LAVASTUS, PUVUSTUS, TARPEISTO Jonna Kuittinen
VALOKUVAT JA GRAAFINEN SUUNNITTELU Moe Mustafa

TUOTANTO Teatteri 2.0 / Saara Rautavuoma

YHTEISTYÖSSÄ Tampereen Teatterikesä ja Tampereen Työväen Teatteri

TUKIJAT Suomen kulttuurirahasto, opetus- ja kulttuuriministeriö, Pirkanmaan taidetoimikunta ja Pyynikin kesäteatterisäätiö.

http://www.teatterikaksipistenolla.fi/tampere

Mikko pa

Tampere voisi selvittää maahanmuuton kustannuksia kuten otsikon jo hätäisesti väärin luinkin...
Suomen sotilaallinen puolustaminen
Sotilaalliseen puolustukseen kuuluvat:
maa-alueen, vesialueen ja ilmatilan valvominen sekä alueellisen koskemattomuuden turvaaminen
kansan elinmahdollisuuksien, perusoikeuksien ja valtiojohdon toimintavapauden turvaaminen ja laillisen yhteiskuntajärjestyksen puolustaminen

Artisti

Oudommaksi vaan menee, mitä enemmän tuota sivua luen:

"Teatteri 2.0 on ohjaaja Saana Lavasteen ja tuottaja Saara Rautavuoman vuonna 2010 perustama, valtakunnallisesti toimiva ammattiteatteri. Teatteri 2.0 on rakentunut Lavasteen ja Rautavuoman vuosia kestäneen hedelmällisen yhteistyön pohjalta. Teatteri 2.0 on syntynyt tarpeesta työskennellä dialogisesti – asioita ja ideoita jakamalla, keskustellen ja tekijöitä yhdistäen. Teatteri 2.0 haluaa toimintansa avulla synnyttää dialogia erilaisten sisältöjen, työtapojen ja toimijoiden välille. "

http://www.teatterikaksipistenolla.fi/4

Kyseessä on siis AMMATTITEATTERI. Mutta tällä hetkellä tämän ammattiteatterin AINOA produktio on juurikin tämä 40 minuuttia kestävä esitys, jonka esityksiin on vapaa pääsy! Jostainhan ammattilaiset rahansa saavat. On muuten takuuvarmaa, ettei kukaan ikinä maksaisi pästäkseen lauantai-iltana katsomaan 40 minuutiksi tuollaista sontaa. Hyvin harva viitsisi edes ilmaiseksi uhrata vapaapäivästään 40 minuuttia tuon vuoksi. Mutta raha otetaankin muualta kuin pääsylipuista - ideologisin perustein.

Tämän näytelmän pyörittäminen maksaa paljon, vielä suuremmasi kustannukset tulevat, koska näytökset järjestetään yhteistyössä Maahanmuuttajainfo Mainion kanssa. Näytösten jälkeen keskusteluhetkissä on Mainion omakielisiä neuvojia tulkkaamassa ja mukana keskustelussa.

Sillalailla sanoi Tarvajärvi.

pateulkomaat

Yllättävää, mutta selvityksen tehnyt Mikko Rapo tykkäilee facebookissaan Loldierseista, Vasemmistonuorista, Saku Timosesta, Haavistosta jne. Ihanan puolueetonta "faktaa" siis.

Mursu

Repesin nauruun,  kun näin sanan voimavara.  Se muuten tarkoittaa jotain varastossa olevaa. Mamu voi olla voimavara,  vaikka on työttömänä.

orientexpressen

Artikkelissa on mainittu kunnan "maahanmuuttajatyö". Sehän on käytännössä sitä, että palkattu sosiaali-ihminen hyysää humanitaarisia maahanmuuttajia, jotka eivät ilman apua kykene vaikkapa käyttämään kotinsa laitteita, hakemaan lääkäriaikaa, hakemaan sosiaalitukia, hoitamaan lapsensa kouluasioita ja hoitamaan tuhatta muuta asiaa, jotka alikehittyneestä yhteiskunnasta tulevalle kielitaidottomalle ovat vaikeita.
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

Artisti

Tässä Teatteri 2.0 työntekijä. Oletan, että saa palkkaa, koska kyseessä on ammattiteatteri.

  https://www.youtube.com/watch?v=guzygRcIo9k

Aukusti Jylhä

Tuo klippi harjoituksista on kyllä mitä mainoin kuvaus unelmaporukkalaisten mielenmaisemasta. Ajatelkaa, ne elää noin joka päivä!!!  ;D Kaikki tehdään oman alemmudentunnon kautta ja alemmuudentunto haetaan värillisten ulkomaalaisten oletetusta ylivertaisuudesta. Niin, nimenomaan värillisten ulkomaalaisten.

Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Roope

Quote from: Aamulehti
Tampere selvitti maahanmuuton vaikutuksia – kaupungissa 15266 ulkomaalaistaustaista

Tampereen kaupunki on selvittänyt maahanmuuton vaikutuksia. Maahanmuutto ei ole uusi ilmiö Tampereella.

Maahanmuuttajat nähdään Tampereella ennen kaikkea voimavarana ja kaupungin elinvoimaisuuden takaajina, joiden tietotaitoa pyritään korostamaan riippumatta siitä, ovatko maahanmuuton taustalla humanitääriset vai työperäiset syyt.

Aamulehden muotoilusta voi saada vaikutelman, että selvityksessä olisi tutkittu maahanmuuton taloudellisia vaikutuksia ja todettu maahanmuuton olevan tulijoiden taustasta riippumatta hyödyllistä. Oikeasti tuossa vain viitataan Tampereen maahanmuuttajatyössä omaksuttuun asenteeseen, että kaikki maahanmuuttajat nähdään positiivisesti "elinvoimaisuuden ja kasvun mahdollisina moottoreina" (s. 37), oli siihen perusteita tai ei.

Selvityksessä ei sen kummemmin tutkita tai tarkastella maahanmuuton vaikutuksia, vaan se on Tampereen maahanmuuton ja maahanmuuttajatyön suppea historiikki ja esittely.




Mikko Rapo: Maahanmuuttajien Tampere - Selvitys maahanmuuton ja maahanmuuttajatyön vaiheista Tampereella (pdf)

Tamperelaiset käyttivät rasistisia ilmauksia vastustaessaan venäläistä miehittäjää 1900-luvun alussa:

Quote from: Selvitys maahanmuuton ja maahanmuuttajatyön vaiheista Tampereella1900-luvun alussa keisarikunnan venäläistämistoimenpiteet kiristivät autonomisen Suo-
men ja Venäjän keisarikunnan välejä, ja poliittinen tilanne heijastui paikallistasolla kiistoina
esimerkiksi suomalaisten ja venäläisten kauppiaiden välillä. Tamperelaiset lehdet, Tampe-
reen Uutiset ja Aamulehti vetosivat lukijoidensa isänmaallisuuteen ja kehottivat suosimaan
kotimaisia tavaroita muiden kustannuksella. Perustettiinpa Tampereella jopa venäläisyyden
vastustamiskomiteakin
, joka jäi kuitenkin lyhytikäiseksi jäsenten erimielisyyksien vuoksi. Ni-
mestään huolimatta komitea oli ennen kaikkea liikkeellä taloudellisin perustein, eivätkä mo-
tiiveina toimineet rasistiset ajatusmallit, kuten komitean nimi voisi antaa ymmärtää.
Toisaalta
Suomen hallitsijan, kenraalikuvernöörin toimistoon saapui vuodesta 1899 eteenpäin useita
vetoomuksia, joissa kerrottiin Tampereella ilmenneistä venäläisiin kohdistuneista rasistisista
ilmauksista
ja epäoikeudenmukaisesta kohtelusta. Poliittiset routavuodet selvästi lisäsivät
jännitystä suomalaisen ja venäläisen väestön välillä.

Tamperelaisiin liitetään Rapon selvityksessä vihapuhe, rasismi ja väkivalta, kun taas maahanmuuttajiin ei liity selvityksessä yhtään mitään negatiivista, ei edes kustannuksia:

Quote from: Selvitys maahanmuuton ja maahanmuuttajatyön vaiheista TampereellaPäätös pakolaisten vastaanottamisesta
herätti paljon huomiota, ja julkisuudessa käytiin kiivastakin keskustelua aiheen tiimoilta en-
nen pakolaisten saapumista. Etenkin sanomalehtien yleisönosastoilla esiintynyt kirjoittelu oli
hyvin kielteistä ja pakolaisista koituvia kustannuksia paheksuttiin. Myöskään ulkomaalaisiin
kohdistuvilta väkivaltaisuuksilta ei täysin säästytty
. Tammerkoski-lehdessä julkaistiin vuoden
aikana useampi pakolaisia koskeva artikkeli, joissa pyrittiin selventämään yleisiä harhaluuloja
näiden saamista tuista ja kertomaan ettei pakolaisten avustaminen ole pois muiden tampe-
relaisten saamista palveluista
.
...
Ajoittainen vihapuhe ja
rasismi olivatkin Pentikäisen mukaan suurimmat pakolaistyön kohtaamat haasteet, ja näiden
tunteiden laannuttamiseksi tehtiin paljon niin sanottua ympäristötyötä esimerkiksi järjestä-
mällä aiheesta keskustelutilaisuuksia ja luentoja.

Tampereen maahanmuuton luultavasti eniten esillä ollut tapaus, jonka Rapo raakkasi pois tästä virallisesta historiikista:

QuoteAbdiqadir Osman Hussein (s. 18. elokuuta 1974 Mogadishu, Somalia) on somalialaissyntyinen mies, joka istui Suomessa yli 19 vuotta vankilassa murhasta, raiskauksesta ja lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
...
Abdiqadir Hussein sai ensimmäisen tuomionsa 1993, jolloin hän puukolla uhaten raiskasi Tampereella 13-vuotiaan tytön. Hänet tuomittiin väkisinmakaamisesta ja lapseen kohdistuneesta haureudesta 2 vuodeksi 10 kuukaudeksi vankeusrangaistukseen.

Hussein vapautui syksyllä 1995. Vapautumisesta ehti kulua kaksi kuukautta kun Hussein murhasi 10. marraskuuta 1995 tamperelaisen 15-vuotiaan Tuuli Maria Ikosen Tampereen Aitovuorentiellä, silpoen Ikosen veitsellä.
Abdiqadir Osman Hussein – Wikipedia
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Kapseli


Maahanmuuttajat ja pakolaiset ovat menneet alusta asti sekaisin samaan nippuun. Kulttuurimarxistit eivät halua enää erottaa näitä täysin vastakkaisia ryhmiä toisistaan, sillä aina tilanteesta riippuen voidaan toisen ryhmän hyvillä ominaisuuksilla tasata toisen ryhmän negatiivisia vaikutuksia.


Keskustelu on aivan tulehtunut, ellei asioista aleta keskustelemaan niiden oikeilla nimillä.

Nuiva kansalainen

Olipa hyvä, ettei löytynyt mitään negatiivista. Nyt suvakit voivat huokaista helpotuksesta.
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

Mikko pa

Kysyin sisäsuomenpoliisin tiedotusvastaavalta Nina Juurakko-vesikolta mihin perustuu Tampereen vokin johtajan lausunto ettei yksikään turvapaikanhakija ole syyllistynyt Tampereella ahdisteluihin? Syyksi ilmoitti että ahdistelu ei ole rikosnimike ja tphakijastatus on salassa pidettävä tieto.
Vastasin että seksuaalinen ahdistelu on kirjattu rikoslakiin 2014 ja että turvapaikanhakijoiden rikoksia kyllä tilastoidaan ja jopa julkaistaan ainakin valtakunnan tasolla... sen jälkeen en ole saanut vastauksia??

Tieto Tamperelaisen juttuun oli saatu kuulemma poliisilta.
Suomen sotilaallinen puolustaminen
Sotilaalliseen puolustukseen kuuluvat:
maa-alueen, vesialueen ja ilmatilan valvominen sekä alueellisen koskemattomuuden turvaaminen
kansan elinmahdollisuuksien, perusoikeuksien ja valtiojohdon toimintavapauden turvaaminen ja laillisen yhteiskuntajärjestyksen puolustaminen

guest8096

Quote from: Eino P. Keravalta on 06.11.2016, 11:51:36
Olen kyllä sitä mieltä, että matuissa on erittäin merkittävää teatteripotentiaalia: Migrin täditkin ovat silmät punaisina ja leuka täristen itkeneet näiden komeljanttarien dramaattisille ja surumielisille, mutta toivon täyttämille esityksille.

Shakespearen Kesäyön Unelma voisi olla seuraava teatteriprojekti.

Eino P. Keravalta

Minäkin selvitän maahanmuuton vaikutuksia: ne ovat huonot.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.