News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2016-10-04 Karjalainen:Oppilaan isä raivosi koululla - oppilaat lukittiin luokki

Started by paukuttaja, 04.10.2016, 11:11:17

Previous topic - Next topic

paukuttaja

Koko otsikko:
QuoteOppilaan isä raivosi koululla - oppilaat lukittiin luokkiin turvaan

Tutka värähti, siksi tämä:

QuoteTapahtumaketju sai alkunsa, kun oppilas oli alkanut häiritä muiden oppilaiden välituntileikkejä. Miesopettaja oli väliin mentyään ottanut poikaa ranteista kiinni ja vienyt hänet pois paikalta. Oppilas oli kuitenkin karannut opettajalta ja soittanut isälleen.

Tämän myötä isä saapui koululle raivostuneena ja alkoi uhkailla. Isän käyttäytymisen vuoksi rehtori näki parhaaksi ratkaisuksi, että oppilaat pysyivät luokissa sisällä ja luokkien ovet lukittiin.

Rehtori joutui myös kutsumaan paikalle poliisin.

Muuten, kunnia opettajalle joka nykyaikana uskaltaa tarttua häirikköön.

Edit: lisätty viimeinen lause.


http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/118674-il-oppilaan-isa-raivosi-koululla-oppilaat-lukittiin-luokkiin-turvaan

F.U.B.A.R

Vredesbyrd

Peruspottunokka ei raivostu, vaikka lapsensa saisi hengitystiesairauden koulun homeisuuden vuoksi.
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

Rane

Jo viisi sataa vuotta suomalaiseen kulttuuriin sopeutumista harrastaneen kansanryhmän jäseniä, varma tieto.

Vähän newspeakia...

Sakari

Isälle ei tule mitään seuraamusta ja jatkossa pojalla on oikeus häiritä toisten leikkejä vapaasti. Case closed.
Ooh lalaa...

ISO

Meillä on paljon opittavaa näiltä, hitaan kotoutumisen mestareilta.

Toisten ihmisten kunnioittamista ja sen sellaista.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Sakari

Romanikulttuurissa kunnioitetaan vanhempia. Siis oman kulttuurin vanhempia. Muiden kulttuurien vanhuksia voi vapaasti hyväksikäyttää.
Ooh lalaa...

Lumiukko Jeti

Yllättävää tässä uutisessa on se että ukkomustalainen on ylipäätään ollut kiinnostunut jälkikasvunsa koulunkäynnistä.
"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019

yks vaan

Quote from: Lumiukko Jeti on 04.10.2016, 11:24:23
Yllättävää tässä uutisessa on se että ukkomustalainen on ylipäätään ollut kiinnostunut jälkikasvunsa koulunkäynnistä.
Tai että Valde Jr. on koulussa..
Kuka syrjisi minua?

Sakari

Quote from: yks vaan on 04.10.2016, 11:26:26
Quote from: Lumiukko Jeti on 04.10.2016, 11:24:23
Yllättävää tässä uutisessa on se että ukkomustalainen on ylipäätään ollut kiinnostunut jälkikasvunsa koulunkäynnistä.
Tai että Valde Jr. on koulussa..

Miten kotona suhtaudutaan, kun selviää pikku Feijan pyrkineen mukaan tyttöjen nukkeleikkeihin?
Ooh lalaa...

Tumppu

Quote from: Lumiukko Jeti on 04.10.2016, 11:24:23
Yllättävää tässä uutisessa on se että ukkomustalainen on ylipäätään ollut kiinnostunut jälkikasvunsa koulunkäynnistä.

No tuskimpa ukkomustalainen olikaan kiinnostunut koulunkäynnistä vaan jälkikasvun koskemattomuudesta ja oikeudesta perseillä  ;)

Kni

Uutinen on Karjalaisessa mutta tapahtuma Aurassa eli ihan vastakkaisella puolella Suomea. Turun Sanomissa en ole huomannut asiasta uutista, mutta Auranmaan viikkolehti tietää vähän enemmän:

QuoteSuuttunut isä tuli paikalle ja uhkaili opettajaa väkivallalla.

Isä oli myös kutsunut toisen henkilön paikalle ja molemmat olivat menneet sisälle koulurakennukseen. Tuolloin rehtori oli toimintaohjeidensa mukaisesti määrännyt oppilaat luokkiin, joiden ovet lukittiin.


Poliisi tutkii tapahtunutta opettajan osalta lievänä pahoinpitelynä ja oppilaan isän osalta laittomana uhkauksena.

Nettikeskustelussa on väitetty, että isällä olisi ollut mukanaan puukko. Poliisi toteaa, ettei  tapahtuneeseen liittynyt minkäänlaista terä- tai muuta asetta.


Juttua on täydennetty ja korjattu klo 16.40 oppilaiden informointia koskevalta osalta. Toisin kuin alkuperäisessä uutisessa sanottiin, isän seurassa ollut henkilö ei ollut vielä täysi-ikäinen.
http://www.avl.fi/2016/09/valikohtaus-auran-yhtenaiskoulussa/

Nyt myös IL:ssa: Isä riehui koulussa Aurassa - rehtori laittoi luokkien ovet lukkoon

S24 "vahvistaa" ravikansaepäilyt. Enemmänkin tietoa on ilmeisesti jaettu mutta viesti on poistettu.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Rane

Tässä ote Turun Sanomien näköislehdestä.
Suurin huolenaihe on pikkutumman pärjääminen jatkossa.


Ari-Lee

QuotePoliisi tutkii tapahtunutta opettajan osalta lievänä pahoinpitelynä

Vai niin että lievänä. No, seuraavalla kerralla opettaja tietääpi kutsua poliisit noutamaan pienokaisen pois jos piltti ei opettajaa tottele ja jatkaa koulukiusaamistaan. Soittaa voi vaikka joka päivä.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Rane

Tämän päivän Turkkarissa on noin puolen sivun juttu.
Mannetausta ei kyllä selviä yhdestäkään "virallisesta" mediasta.

Mr.Reese

Quote from: Rane on 04.10.2016, 11:36:03
Tässä ote Turun Sanomien näköislehdestä.
Suurin huolenaihe on pikkutumman pärjääminen jatkossa.
Kun koulu on täynnä pikkutummia, niin tapaako rehtori jokaisen vanhemmat?
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Lumiukko Jeti

Romanifoorumi informoi. Suurin este koulunkäynnin onnistumiseen on ehdollistuminen romanikultuuriin.

Quote
Koulunkäynnin ongelmat

Romanilasten koulunkäynnissä esiintyviksi ongelmiksi on mainittu muun muassa heikot koulusaavutukset ja runsaat sijoitukset erityisluokille. Älykkyystaso ei läheskään aina voi selitä koulumenestystä romanilasten kohdalla.

Suurimmaksi syyksi oppimisessa esiintyviin vaikeuksiin on arvioitu olevan kouluvalmiuksissa olevat puutteet. Romanilasten kouluvalmiuksissa on todettu olevan eroja verrattuna valtaväestön lapsiin. Heidän sosiaaliset taitonsa ovat usein kehittyneet ja opettajat pitävät heitä miellyttävinä oppilaina. Hienomotoriset taidot sen sijaan voivat olla vähemmän kehittyneitä. Myös lasten sanavaraston ja kielellisten käsitteiden määrän ja laadun on arvioitu olevan suppeampi kuin valtaväestön lapsilla. Romanilapset eivät myöskään ole sisäistäneet koulun piilotavoitteita kuten puhumisen, liikkumisen ja vuorovaikutuksen rajoituksia eli niin sanottua piilo-opetussuunnitelmaa.

Romanilasten erityisluokkasiirrot ja osallistuminen integroituun erityisopetukseen ovat myös yleisempiä kuin valtaväestöllä. Erityisluokkasiirtojen syynä ovat yleensä oppimisvaikeudet ja käyttäytymisongelmat. Oppimisvaikeuksien syitä ei tehdyissä tutkimuksissa ole selvitetty ja arkikokemuksen perusteella poissaolot ja niistä johtuva jälkeen jääminen ovat yksi merkittävä syy erityisluokkasiirtoihin.

Poissaolot on ehkä yleisin ongelma romanilasten koulunkäynnissä. Romanikulttuurin vaikutus poissaoloja lisäävänä tekijänä tulee esiin, kun on kysymyksessä perheenjäsenen tai sukulaisen sairaus tai suvun yhteisiin tilaisuuksiin osallistuminen. Yhteisön juhliin ja tapaamisiin osallistuminen on lapsen kehityksen kannalta tärkeää. Näissä tilaisuuksissa hän sosiaalistuu omaan yhteisöönsä ja vahvistaa identiteettiään. Vahvalla etnisellä identiteetillä varustetulla lapsella on paremmat mahdollisuudet menestyä myös valtaväestön keskuudessa.

Erityisesti yläasteelle siirryttäessä motivaation koulunkäyntiä kohtaan on todettu laskevan. Poissaolojen määrä kasvaa yleensä tässä vaiheessa. Runsaat poissaolot aiheuttavat taidollisia eroja oppilaiden välillä, mutta myös sosiaalisia eroja ja nämä yhdessä ovat lisäämässä poissaoloherkkyyttä. Tämän lisäksi romanioppilailta näyttää puuttuvan ammatillista suuntautuneisuutta. Romanioppilaat ovat sisäistäneet koulunkäynnin merkityksen, mutta heidän ammatilliset toiveensa ovat usein epärealistisia.

Romanioppilaan koulumotivaatioon vaikuttaa myös se, että koulun kilpailu- ja suoritusmentaliteetti on heille yleensä vieras. He saattavat myös kokea olonsa epämukavaksi usein lähes yksin valtaväestöön kuuluvien nuorten parissa. Valitettavan monet romanioppilaat suoriutuvat koulusta alle todellisten kykyjensä tai keskeyttävät koulunkäynnin ennen päästötodistuksen saamista.

http://www.romanifoorumi.fi/romanit-suomessa/romanien-yhteiskunnallinen-asema/koulunkaynnin-ongelmat/
"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019

guest8096

Quote from: Rane on 04.10.2016, 11:36:03
Tässä ote Turun Sanomien näköislehdestä.
Suurin huolenaihe on pikkutumman pärjääminen jatkossa.

Mitä tuosta huolehtimaan? Kyllä kai noistakin vähintään aivokirurgeja tulee.

Blanc73

Quoteromanioppilailta näyttää puuttuvan ammatillista suuntautuneisuutta
Stop the press! Etusivu uusiksi!  :roll:
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Fiftari

Quote from: Ari-Lee on 04.10.2016, 11:42:26
QuotePoliisi tutkii tapahtunutta opettajan osalta lievänä pahoinpitelynä

Vai niin että lievänä. No, seuraavalla kerralla opettaja tietääpi kutsua poliisit noutamaan pienokaisen pois jos piltti ei opettajaa tottele ja jatkaa koulukiusaamistaan. Soittaa voi vaikka joka päivä.
Omasta mielestäni tällaisissa tilanteissa pitäisi hätäkeskusta vaivata vaikka ihan vain kun oppilas korottaa ääntään. Nimittäin nyt annetaan signaali että voidaan perseillä ja seuraamuksia tulee lähinnä opettajalle. Vaikka esitutkintaa ei vietäisi syyttäjälle saakka niin silti nuoriso huomaa että he saavat tehdä vaikka mitä ja opettajat mieluumin suojaavat itsensä kuin pitävät yllä järjestystä luokissa.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Kulttuurirealisti

QuoteMiesopettaja oli väliin mentyään ottanut poikaa ranteista kiinni ja vienyt hänet pois paikalta.

Jos tuo on lievä pahoinpitely, niin mitä opettajat pystyy tekemään nykyajan aggressiivisten häiriköiden kanssa? Haluaako Opetushallitus ja oikeuslaitos, että opettajilta otetaan pois kaikki keinot kitkeä häiriköintiä ja toisten lasten rääkkäystä? Ei kai tässä haluta Ruotsin tielle...

Kun lukee tuon rehtorin asettumista häirikköoppilaan puolelle ja yleistä hössötystä, tuskin tulee opettajalle paljon tukea. Yritä siinä pärjätä sitten.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Kni

QuoteRomanikulttuurin vaikutus poissaoloja lisäävänä tekijänä tulee esiin, kun on kysymyksessä perheenjäsenen tai sukulaisen sairaus tai suvun yhteisiin tilaisuuksiin osallistuminen. Yhteisön juhliin ja tapaamisiin osallistuminen on lapsen kehityksen kannalta tärkeää.

Lapsen kehittyminen sukujuhlien vuoksi töistä poissaolijaksi tuskin on kovin suotuisaa muualla kuin romanikulttuurissa.

Yhteisö siis suorastaan kasvattaa lapsistaan lusmuilevia elättejä. Omalla foorumillaan. Ei mikään ihme että asemansa on mikä on.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Faidros.

Tuolla pikkurikoksissa kerroin jo aiemmin kuinka tutkani uutisesta piippasi. Nyt tiedän, että kalibrointi on onnistunut.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

rooster

Romanifoorumi tunnustaa ongelmat mutta ei halua nähdä niiden ongelmien johtuvan kulttuurista vaan nimenomaan painottaa kulttuurillisen ja etnisen identiteetin vahvistamista. Ilmeisesti opetussuunnitelma pitäisi muovata siten, että se olisi "romanisensitiivinen".

Sakari

Quote from: Faidros. on 04.10.2016, 12:20:11
Tuolla pikkurikoksissa kerroin jo aiemmin kuinka tutkani uutisesta piippasi. Nyt tiedän, että kalibrointi on onnistunut.

Fairdos on oraakkeli. Selvännäkijät ovatkin harvassa täällä tyhmyyttä ylistävässä postlänsimaisessa kulttuurissa.
Ooh lalaa...

Sakari

Quote from: rooster on 04.10.2016, 12:34:52
Romanifoorumi tunnustaa ongelmat mutta ei halua nähdä niiden ongelmien johtuvan kulttuurista vaan nimenomaan painottaa kulttuurillisen ja etnisen identiteetin vahvistamista. Ilmeisesti opetussuunnitelma pitäisi muovata siten, että se olisi "romanisensitiivinen".

Ratkaisu tähän olisi maapalan lohkaisu romaneille. Siellä saisi elää juuri niin kuin kulttuurillisesti parhaaksi katsovat. Esim. Ahvenanmaalle sopiva alue.
Ooh lalaa...

Lalli IsoTalo

Quote from: Lumiukko Jeti on 04.10.2016, 11:45:59Romanifoorumi informoi. Suurin este koulunkäynnin onnistumiseen on ehdollistuminen romanikultuuriin.

Törmäsin taannoin juttuun, jossa sanottiin että kunniaväkivaltaklaani ei kasvata lapsiaan mitenkään (paitsi rankaisemalla). Lapset vaan jotenkin hengailevat vanhempiensa nurkissa. Ei lähdettä.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: Kni on 04.10.2016, 12:01:02
QuoteYhteisön juhliin ja tapaamisiin osallistuminen on lapsen kehityksen kannalta ...

... turmiollista.

Näin kerran Meilahdessa, kun suvun matriarkka oli lekurissa. Ulkona oli toistakymmentä hevosmiestä ja patriarkka tupakalla, sisällä odotushuoneessa toistakymmentä varkaushametta aiheuttamassa häiriötä. Saattajia oli siis kolmattakymmenettä. Eipä ihme, että ei ehdi töissä käydä.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

ISO

Quote from: Lalli IsoTalo on 04.10.2016, 13:11:01
Eipä ihme, että ei ehdi töissä käydä.

Työnteko ei käsittääkseni herraskansan arvolle sovi, kulttuurinsa on sellainen.

Siis se kulttuuri, josta meidän mallia tulis ottaa.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

valkobandiitti

Quote from: rooster on 04.10.2016, 12:34:52
Romanifoorumi tunnustaa ongelmat mutta ei halua nähdä niiden ongelmien johtuvan kulttuurista vaan nimenomaan painottaa kulttuurillisen ja etnisen identiteetin vahvistamista. Ilmeisesti opetussuunnitelma pitäisi muovata siten, että se olisi "romanisensitiivinen".

Romanifoorumi voisi tunnustaa että ongelmat johtuvat heikäläisten "mitä serkumpi sitä herkumpi" käytännöistään. Sitä kun on jatkunut tarpeeksi monta sukupolvea niin ei ihme ettei oikein koulunkäynti maistu.
Ekologia on valjastettu poliittisten tavoitteiden ajamiseen, ja vihreyden ytimessä on vasemmistolainen, kapitalismin vastainen politiikka, jolla halutaan lopulta rajoittaa yksilön vapautta.

Fiftari

Quote from: Sakari on 04.10.2016, 12:48:56
Quote from: rooster on 04.10.2016, 12:34:52
Romanifoorumi tunnustaa ongelmat mutta ei halua nähdä niiden ongelmien johtuvan kulttuurista vaan nimenomaan painottaa kulttuurillisen ja etnisen identiteetin vahvistamista. Ilmeisesti opetussuunnitelma pitäisi muovata siten, että se olisi "romanisensitiivinen".

Ratkaisu tähän olisi maapalan lohkaisu romaneille. Siellä saisi elää juuri niin kuin kulttuurillisesti parhaaksi katsovat. Esim. Ahvenanmaalle sopiva alue.

Voivat poiketa välillä Ruattissa ja takas ahvenanmaalle. Itse asiassa ahvenanmaalla olisi tilaa myös 30 000 muulle asukkkaalle ;)
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.