News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-11-01 TS: Vanhemmat tyytymättömiä islamin opetukseen Turussa

Started by hemuli, 01.11.2009, 09:46:43

Previous topic - Next topic

hemuli

Onneksi Turulla on rahaa...

http://www.ts.fi/online/lahialue/85082.html

QuoteTurun muslimioppilaiden vanhempainyhdistys on huolestunut islaminuskon oppituntien sisällöstä tunneilla, joissa opettajana on ei-muslimi. Turussa on kolme islamin uskon opettajaa, joista kaksi on muslimeja. Samanlaisia ongelmia on tullut esille myös Turun ympäristökunnissa, etenkin Raisiossa.

Vanhempainyhdistys on käynyt neuvotteluja Turun opetustoimen kanssa useiden viikkojen ajan ja toistaiseksi tuloksetta. Ongelma alkoi, kun uusi opettaja ei vanhempien mukaan kertonut islamista riittävin tiedoin. Vanhempien mukaan esille on tullut useita tilanteita, joissa opettaja on opettanut virheellisesti oleellisissa uskon kysymyksissä.


esim Varissuon koulun henkilökunta nyt

http://www.tkukoulu.fi/~varis/henkilokunta09.htm

artikkelin kirjoittaja

http://www.turkutv.tv/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=5

nuiseva

Eikö se ole syrjintää, jos uskonnon opeksi ei haluta kuin islaminuskoinen? Onneksi Turussa puututaan merkittäviin ongelmiin, kaupungin kassa kumistessa tyhjyyttään.
Koko ajan puhutaan vain kuluista, puuskahtaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Risto Rautava (kok.).
Hän haluaisi puhua enemmän Guggenheimin positiivisesta vaikutuksesta ja vähemmän hankkeen kustannuksista.

Ernst

Eli kun uskonnonopetus ei "tyydytä", sinne palkataan kaupungin varoin opettajalle oikeauskoinen valvoja.

Suomen Sivistys on lähtöisin Turusta, mutta se ei ole enää palannut sinne.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

ibn ghul

Ratkaisu olisi tietysti päivänselvä, eli se että lopetetaan koko paska, mutta kuten tavallista se hyvä vaihtoehto ei ole edes listalla asioista päätettäessä...
"Jos ihmisille sanoo, että heidän kultturinsa on perseestä, miten heidän voi olettaa äänestävän sellaisen väitteen esittäjää?" (John King: Human Punk, s 242)

rankka

Hittolainen ...
Nyt on siis äkkiä roudattava muslimimaista pari imaamia opettamaan poloisille sotaorvoille oikeaa uskontoa. 

Oscari

Juuri tämä tähden vastustan koulussa tapahtuvaa uskonnon opetusta. Ja kun muutaman vuoden päästä pitää jokaiselle islamin tulkinnalle olla oma opettajansa niin siinä kunnä rahaa poltetaan aivan turhaan.
Jos joku haluaa uskonnollista opetusta, niin sitä varten ovat pyhäkoulut ja muut uskonnolliset tilanteet. Ei siis uskonnon opetusta varsinaisissa kouluissa.

Nikopol

Tietenkään mitään uskontoa ei pitäisi opettaa kenellekään veronmaksajien rahoilla. Kun näin kuitenkin tehdään, täytyy koulun ja kunnan huolehtia siitä että noudatetaan opetussuunnitelmaa. Uskonnonopetus on Suomessa ei-tunnustuksellista, joten sitä voi opettaa kuka tahansa jolla on muodollinen pätevyys. Tällä hetkellä Suomessa lienee kourallinen, ehkä vain kaksi pätevöitynyttä islaminopettajaa (Danfa Sheikh, Vantaa ja Suaad Onniselkä, Helsinki). Pätevän puuttuessa opettaa joku sopiva. Muslimi hänen ei tarvitse olla, eikä noudattaa mitään tiettyä tulkintaa.

Joten jos opsia noudatetaan -> turpa kiinni, te saatte mitä teille kuuluukin. Aina on mahdollista osallistua elämänkatsomustiedon opetukseen ja hankkia islamin oppinsa mistä ja miten haluaa. Muslimeilla ei ainakaan Helsingissä ole pakkoa osallistua koulun tarjoamaan uskonnonopetukseen.

Islamin opettaminen meidän verorahoillamme on hulluuden huippu.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

nabla

Varissuolla 15/35 opettajasta ja avustajasta oli mamuja.
Ilman tätä arvoskasta voimavaraa olisi n. 15 hlö vähemmän. Melkoinen lisälasku jo pelkästään tästä.
Kuinka paljon hyvää tuolla resurssilla saataisi aikaan suomalaisislle oppilaille, kasvatettua potentiaalia uusien nokioiden keksimiseen.

Nyt parhaassa tapauksessa saadaan huonosti suomea osaava bussikuski...

"Järki on paholaisen portto, joka ei voi tehdä mitään muuta kuin parjata ja tehdä pahaa kaikelle mitä jumala sanoo ja tekee.", Martti Luther
"Ehkä Jumalan tahto oli yhdistää ihmisiä.",Piispa Leo tsunamista
"Jos voin loukata maailmankatsomustasi, siinä on bugi.", nabla

Jiri Keronen

QuoteVanhempien mukaan esille on tullut useita tilanteita, joissa opettaja on opettanut virheellisesti oleellisissa uskon kysymyksissä.

En tiedä tarkalleen, mitä nämä oleelliset uskon kysymykset ovat olleet, mutta tässä nousee esille yksi uskonnonopetuksen (ja erityisesti islamin) ongelma. Nimittäin uskonnosta on niin monia erilaisia näkemyksiä, että on käytännössä mahdotonta opettajalle opettaa lapselle sellaista uskontoa, johon vanhemmat uskovat. Kaikista parasta olisi yksinkertaisesti lopettaa uskonnon opettaminen ja alkaa opettaa uskonnoista mahdollisimman objektiivisesti ottamatta mitään kantaa varsinaisiin uskon kysymyksiin.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

hmoilanen

Paperiversiossa oli jutun lisänä seuraavat:

QuoteIslam haastaa taideaineiden opetuksen kouluissa

Muut opettajat näyttävät joutuvan jopa uskonnonopettajia enemmän ottamaan huomioon islamin vaatimukset. Yksi esimerkki on kuvakielteisyys.
- Esimerkiksi ravintoketjua ei voi opettaa, koska lapset eivät voi piirtää erilaisia, ketjussa koko ajan suurenevia eläimiä. Opettaja voi ratkaista ongelman vaikkapa piirtämällä eläinten tilalle erikokoisia palloja, kertoo kielentutkija Mia Halonen.
Halonen tutki helsinkiläisoppilaiden kielen taitoja ja yllättyi tutkimusta tehdessään siitä, miten paljon islam vaikuttaa koulujen arkeen. Vanhempien mukaan oppilas ei esimerkiksi saa olla tilassa, jossa joku laulaa tai johon kuuluu musiikkia vaikkapa tv-ohjelmasta.
- Opettajat ovat yleensä hyvin maalaisjärkisiä ihmisiä, ja ratkaisut ovat löytyneet pikku hiljaa vanhempien kanssa, Halonen sanoo.
Oppimateriaalit voivat tuottaa monikulttuurisen koulun opettajille ylimääräistä päänsärkyä.
- Kirjan kuvitus voi esimerkiksi sisältää erinäköisiä lapsia, jolla haetaan kansainvälistä tunnelmaa. Mutta kirjan eläimiksi on surkuhupaisasti valittu muslimeille ongelmalliset possut ja koirat, Halonen kertoo.
Islamin tulkintaan suurten kaupunkien kouluissa on vaikuttanut somalialaistaustaisten oppilaiden suuri määrä. Juuri näiden perheiden kanssa opettajat ovat käyneet tiukimmat keskustelut koulun käytännöistä.
Yleensä perheet sallivat lasten osallistumisen, kun musiikki, piirtäminen tai jopa tanssiminen perustellaan opetukseen kuuluvaksi opetussuunnitelman avulla. Vanhempien suomen kielen taidon lisääntyminen auttaa ymmärtämään perusteita ja vakuuttumaan siitä, että koulussa halutaan heidän lapsilleen hyvää.
- Oppilaalla saattaa myös olla manipulatiivinen suhde islamiin. Jos jokin ei huvita, sille voidaan etsiä kieltoa islamista. Tämä ei tarkoita, etteikö nuori arvostaisi uskontoaan, hän vain haluaa päästä tylsästä tehtävästä.

Sari Miettunen

QuoteKommentti:
Laki ja uskonto

Turun seudulla ilmenneet perusopetuksen islamin tuntien ongelmat eivät ole vähäpätöisiä. Jos vanhemmat ovat sitä mieltä, että heidän näkemyksiään ei ole ymmärretty, asia on otettava vakavasti.
Jos opettaja tulee tunnille viinalle haisevana tai antaa toistuvasti virheellisen kuvan opetettavan aineen perusteista, asiaan pitää puuttua. Silloin on turha vedota opettajan pedagogiseen pätevyyteen. Suomessa opettajien ammattitaito on korkealla ja kansainvälisestikin luotettavaa, joten tällaisia poikkeamia ei voi painaa villaisella. Ja varsinkaan, jos kyse on uskonnon opetuksesta.
Loppujen lopuksi ongelman ydin ei ole siinä, mitä uskontoa opettaja edustaa. Jos olisi, tähän olisi varmaan puututtu jo valintavaiheessa. Ydin on se, että monille muslimeille uskonto on niin tärkeä asia, että tahattomia ja toistuvia virheitä opetuksessa ei katsota hyvällä. Arvelen, että taustalla on myös molemminpuolisia väärinkäsityksiä.
Keskiössä ovat laki ja uskonto. Suomessa laki on aina uskonnon yläpuolella. Vuodesta 2003 uskonnon opetus on ollut tunnustuksetonta ja koulujen on sitä tiukasti noudatettava. Tunnustuksellisen muslimin on tätä vaikea ymmärtää, sillä uskonto on  kaiken yläpuolella.
Nopein ratkaisu olisi pitää tunnit avustavan islamilaisen opettajan ja muodollisesti pätevän opettajan kesken. Se palauttaisi vanhempien luottamuksen kouluun ja takaisi työrauhan. Pitemmän päälle järkevin ratkaisu on patistella musliminuoria opiskelemaan opettajaksi.

Heikki Kauhanen

Nikopol

Jaha. Viinan haju. Just.

Tietysti kaikki muslimit joita ahdistaa Suomessa, voivat pakata kamelinsa ja suksia kotiinsa. Onkohan Turussa harkittu tällaista vaihtoehtoa?
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Femakko

Quote from: Jiri Keronen on 01.11.2009, 11:23:04
Nimittäin uskonnosta on niin monia erilaisia näkemyksiä, että on käytännössä mahdotonta opettajalle opettaa lapselle sellaista uskontoa, johon vanhemmat uskovat.

Tämä on islamissa erityinen ongelma: on sunnit ja shiiat (sitten on vähemmistöistä ainakin suufilaiset ja alevit, joita taitaa olla vielä kahta eri sorttia). Sunneilla on muistaakseni vielä neljä eri sharia-koulukuntaa, shiioista en muista. Entä jos opettaja kuuluu vääränlaiseen koulukuntaan?

OTU

Hyi *******, mikän sopan nuo "oikeauskoiset" vielä kehittävät. Tämä on vasta alkua. Paljonkohan tuo tulee kustantamaan, ja kuinka paljon se lisää, ja vaikeuttaa opettajien työtä. Varmasti käämi palaa yhä useammalla, ja suomalaiset saavat huonompaa opetusta. Pian varmasti opettajat valitaan huutoäänestyksellä sankarillisen Puna-armeijan tyyliin. Ja koko baletti saatu aikaan vain, koska tollot päättäjät ovat sallineet tuollaisen maahanmuuton.
Eiköhän Afganistanista löytyisi helposti joku taleban opettamaan pommintekoa ja Kalashnikov AK-47:n käsittelyä: olisivat huolestuneet vanhemmat sitten varmasti tyytyväisiä.
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

MW

Quote from: Nikopol on 01.11.2009, 12:06:54
Jaha. Viinan haju. Just.

Tietysti kaikki muslimit joita ahdistaa Suomessa, voivat pakata kamelinsa ja suksia kotiinsa. Onkohan Turussa harkittu tällaista vaihtoehtoa?

Jep jep, nyt juoppo VHM riistää paitsi harrastus- myös opiskelumahdollisuudet huippumoniosaajilta.

1932:
9. helmikuuta – Alkoholijuomien kieltolaki kumottiin Suomessa. Sen tilalle tuli uusi väkijuomalaki, joka määräsi alkoholijuomien valmistuksen ja myynnin Alkoholiliikkeen yksinoikeudeksi.

25. helmikuuta – Adolf Hitler sai Saksan kansalaisuuden ennen presidentinvaaleja.

Pöllämystynyt

Mietin pitkään, mikä tässä uutisessa oikein järkyttää niin paljon. Resurssien, siis veronmaksajien rahojen tuhlaus on niin yleistä, ettei se ole tässä se pahin järkytyksen aihe.

Sitten käsitin. Ensinnäkin tuo on järkyttävää epäoikeudenmukaisuutta, siis etnistä syrjintää. Kristitty ei saisi millään kiristyksellä vaikutettua uskontonsa opetuksen sisältöön, vaan hänet demonisoitaisiin vanhoilliseksi lahkolaiseksi. Jos hän haluaisi juuri oman uskontulkintansa mukaista opetusta, hänen pitäisi kustantaa se itse.

Sitten tuo, että ei voisi piirtää ravintoketjua eläinten kuvin, koska kuvat ovat muka kiellettyjä, siinä meinaavat sanat loppua. Se on sairasta kiihkoilua ja fanatismia. Se ei ole keskiaikaista, koska keskiajalla muslimit piirsivät eläimiä. Keskiajalla jopa Muhammad saatettiin toisinaan piirtää, ja kuvakiellot koskivat lähinnä moskeijoiden seiniä ja Koraania. Suomessa 2000-luvulla vaaditaan kuitenkin enemmän rajoituksia. Ja sitä tuetaan merkittävin kustannuksin. Siis siihen raastetaan veronmaksajien selkänahasta viimeisiä roposia jälkipolvien velaksi.

Ja mitä sillä saadaan aikaan? Ääri-islamia. Sillä ääri-islamistetaan maahanmuuttajia, siis tehdään samanlaista kahtiajakoa ja ristiriitaa kuin muualla Euroopassa. Sillä luodaan pohjaa terrorismille, gettoutumiselle ja etnisille yhteenotoille.

Jos maahanmuuttajille tehtäisiin selväksi, että Suomessa on koulukirjoissa eläinten kuvia, ja tähän on maassa asuvien mukauduttava, asia olisi sillä selvä. Islam taipuisi siihen (mikäli muslimien määrääkään ei ehdoin tahdoin kasvatettaisi). Se mikä vaatii enemmän, se mikä vaatii rajoituksia jollaisia ei ollut edes keskiajalla, se on sitä busseja räjäyttelevää ääri-islamia. Kuka hyvänsä muslimi voi katsoa eläimen kuvia. Ihan kuka hyvänsä. Se ei todellakaan ole paljon vaadittu, eikä ollenkaan epätavallista muslimeille maailman mittakaavassa. Vain sairas kiihkouskonnollisuus kieltää eläinten kuvat, ja uskonnollisen fanatismin tukeminen ei ole Suomen valtion tehtävä.

Yhtä hyvin Turussa voitaisiin opettaa suoraan pommien rakentamista, koska siihen nämä mielenvikaiset kuvakiellot johtavat.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Nikopol

Muistattehan tsekata blogini luetuimman jutun*, islamin vaatimista erityistoimista opetuksessa. En nyt voi laittaa linkkiä mobiilisti. Piirtäminen, musiikki ja pyllyn vilahtaminen vääräuskoisten sikakoirien nähden tyttöjen pukkarissa, kaikki löytyy sieltä. Huom myös Turun tapauksessa MINKÄ väestöryhmän kanssa opettajat maalaisjärjellään kamppailevat.

Opiskelua ilman kuvia, lapsuus ilman musiikkia, alastomuuden pelkoa. Sairas uskonto, sairas kulttuuri. Haluatko SINÄ myötävaikuttaa veroillasi tämän lisääntymiseen?

* Täällä
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Phantasticum

Quote from: hmoilanen on 01.11.2009, 11:58:53
QuoteMuut opettajat näyttävät joutuvan jopa uskonnonopettajia enemmän ottamaan huomioon islamin vaatimukset.

QuoteTurun seudulla ilmenneet perusopetuksen islamin tuntien ongelmat eivät ole vähäpätöisiä. Jos vanhemmat ovat sitä mieltä, että heidän näkemyksiään ei ole ymmärretty, asia on otettava vakavasti.

Vieläkö joku viitsii ihmetellä, miksi suomalaisvanhemmat haluavat lapsensa pois "monikulttuurisista" kouluista. Monikulttuurinen onkin varsinainen eufemismi - yhtä varsinainen kuin "varsinaiset" maahanmuuttajat.

Vaikka "monikulttuurisissa" kouluissa esiintyisi häiriökäyttäytymistä enemmän kuin vähemmän "monikulttuurisissa" kouluissa, mielestäni tämänkaltaiset islamin vaatimukset ovat kuitenkin aivan yhtä ongelmallinen asia kouluille kuin oppilaiden levottomuus. Onneksi toimittaja puhuu rehellisesti vaatimuksista, eikä haasteista.

Millaisia tulevaisuuden toivoja Suomi kuvittelee saavansa näistä pikkupilteistä, joiden vanhemmille islamin uskonto on elämää suurempi asia ja jotka siirtävät tämän arvomaailman myös lapsiinsa. Millaista Suomessa on muutaman vuosikymmenen päästä, kun näistä lapsista on kasvanut aikuisia. On aivan turha kuvitella, että monikulttuurinen yhteiselo on tulevaisuudessa rikkaus ja voimavara.

Olen Heikki Kauhasen kanssa samaa mieltä, että islamin tuntien ongelmat eivät ole vähäpätöisiä. Luultavasti olemme kuitenkin eri mieltä siitä, mikä niitä ongelmia aiheuttaa. Vattu, kun taas vatuttaa.

Ari-Lee

Ensinnäkään ei pitäisi opettaa koko ainetta. Ne ketkä itkevät vääränlaisesta uskonnonopetuksesta pitäisi viedä mielentilatutkimukseen. Kaikki kalusteet eivät ole järjestyksessä heillä. Oppikirjat, koraani ja raamattu ovat luettavissa aivan itse.
Taistolaisena aikana peruskoulun käyneenä voin kertoa usean historian opettajan opettaneen historiaa väärin. Vain yksi esimerkki kertoo enempi kuin tuhat sanaa: "Suomi aloitti talvisodan Mainilan laukauksilla." Onneksi oma opettajani kertoi asiat oikein. Häntäkin oli yritetty aivopestä ja käännyttää tarjoamalla punaista jäsenkirjaa ja rehtorin virkaa.

Surullista nähdä kuinka verokertymä katoaa jonninjoutavaan huuhaahan. :'(
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Runner

Että voi valita työntekijän itselleen? Eiköhän tuo ole syrjintää.

Olli Immonen

Quote from: Nikopol on 01.11.2009, 12:06:54
Tietysti kaikki muslimit joita ahdistaa Suomessa, voivat pakata kamelinsa ja suksia kotiinsa.

Indeed.

Nikopol

Tuo viinanhajuargumentti/esimerkki on aivan käsittämätön. Jos kolmesta opettajasta vain yksi ei ole muslimi, tuo juttu on törkeän leimaava. Jos olisin ko ope, jäisin oitis sairaslomalle ja vaatisin lehdeltä oikaisun, anteeksipyynnön ja rahaa. Täysin siitä riippumatta haisenko viinalle vai en.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Simo Hankaniemi

En missään tapauksessa hyväksyisi, että omille lapsilleni opetattaisiin ravintoketjun periaatetta abstraktien palleroiden avulla. Ravintoketju koostuu ihan oikeista eläimistä ja muista eliöistä, ei palleroista.

Muslimit eivät ole koulussa ongelma vain uskonnonopetuksen suhteen, vaan ilmeisesti jokainen oppiaine ehkä matematiikkaa lukuun ottamatta on oikeauskoiselle ongelma. Kouluopetuksen tarkoituksena Suomessa on jakaa lapsille tieteellistä tietoa maailmasta. Tieteellinen tieto on materialistista, kokemusperäistä tietoa. Sillä ei ole mitään tekemistä autiomaaprofeettojen houreiden ja visioiden kanssa.

Ernst

Quote from: Nikopol on 01.11.2009, 17:48:20
Tuo viinanhajuargumentti/esimerkki on aivan käsittämätön. Jos kolmesta opettajasta vain yksi ei ole muslimi, tuo juttu on törkeän leimaava. Jos olisin ko ope, jäisin oitis sairaslomalle ja vaatisin lehdeltä oikaisun, anteeksipyynnön ja rahaa. Täysin siitä riippumatta haisenko viinalle vai en.

Tunteeko kukaan tätä Heikki Kauhasta? Nimensä vastaisesti hänelle ei ole ainakaan kauhalla annettu!
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ernst

Quote from: Simo Hankaniemi on 01.11.2009, 18:52:05
En missään tapauksessa hyväksyisi, että omille lapsilleni opetattaisiin ravintoketjun periaatetta abstraktien palleroiden avulla. Ravintoketju koostuu ihan oikeista eläimistä ja muista eliöistä, ei palleroista.

Muslimit eivät ole koulussa ongelma vain uskonnonopetuksen suhteen, vaan ilmeisesti jokainen oppiaine ehkä matematiikkaa lukuun ottamatta on oikeauskoiselle ongelma. Kouluopetuksen tarkoituksena Suomessa on jakaa lapsille tieteellistä tietoa maailmasta. Tieteellinen tieto on materialistista, kokemusperäistä tietoa. Sillä ei ole mitään tekemistä autiomaaprofeettojen houreiden ja visioiden kanssa.

Muslimilapset tuossa kokonaisuudessa ovat ensimmäiset ja takuuvarmat häviäjät. Kehittyviin aivoihin ei taatusti vaikuta myönteisesti se, että lapsi ei saa silmällä hahmottaa ympäristöään ja tehdä kädellä ja kynällä siitä kaksiulotteista mallia. Hahmotus, hienomotoriikka ja toiminnanohjaus kärsivät. Mitenkään eduksi ei ole kehitykselle myöskään soiton ja laulun opettamisesta luistelu. Outo profeetta se Muhammed ja outo Jumala Allah, kun haluaa tehdä kannattajistaan toistaitoisia.

Antavatkohan suomalaiset muslimikäännynnäiset lastensa mennä musiikkiopistoon tai kuvataidekerhoon. Tietoa kenelläkään?
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

mikkoR

Quote from: Nikopol on 01.11.2009, 17:48:20
Tuo viinanhajuargumentti/esimerkki on aivan käsittämätön. Jos kolmesta opettajasta vain yksi ei ole muslimi, tuo juttu on törkeän leimaava. Jos olisin ko ope, jäisin oitis sairaslomalle ja vaatisin lehdeltä oikaisun, anteeksipyynnön ja rahaa. Täysin siitä riippumatta haisenko viinalle vai en.

Yleensä en kannata minkäänlaista kantelua mutta ehken tästä olisi tosiaan aihetta vaikka vinkata ko. opettajalle asiasta?

Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Ernst

Quote from: mikkoR on 01.11.2009, 18:59:26
Quote from: Nikopol on 01.11.2009, 17:48:20
Tuo viinanhajuargumentti/esimerkki on aivan käsittämätön. Jos kolmesta opettajasta vain yksi ei ole muslimi, tuo juttu on törkeän leimaava. Jos olisin ko ope, jäisin oitis sairaslomalle ja vaatisin lehdeltä oikaisun, anteeksipyynnön ja rahaa. Täysin siitä riippumatta haisenko viinalle vai en.

Yleensä en kannata minkäänlaista kantelua mutta ehken tästä olisi tosiaan aihetta vaikka vinkata ko. opettajalle asiasta?



Eiköhän opettajasihminen tuon mahdollisuuden tajua itsekin. Erittäin loukkaavasti kirjoitettu joka tapauksessa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

gloaming

Quote from: Sari Miettunen- Esimerkiksi ravintoketjua ei voi opettaa, koska lapset eivät voi piirtää erilaisia, ketjussa koko ajan suurenevia eläimiä.

Joopa joo. Suomi vuonna 2009. Kuinka dhimmi-idiootti ihmisen pitää olla, että hän lähtee tällaiseen pelleilyyn mukaan?
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Phantasticum

Minäkään en voi sietää sitä, että suomalaisten verorahoilla kustannetaan maahanmuuttajakakaroille islamin opetusta. Jos opetus tapahtuu kaiken lisäksi vielä oppilaiden omalla äidinkielellä, kukaan ei pysty valvomaan, millaista uskontulkintaa lapsille opetetaan. Tämä ei ole ollenkaan vähäpätöinen juttu ajatellen monikulttuurisen yhteiskunnan rikkautta ja voimavaraisuutta tulevaisuudessa.

Tätä uskontulkinta-asiaa voi itse kukin pohtia mielessään, jos ongelmia tuottavat jo nyt koko ajan ketjussa suurenevat piirroseläimet, koulukirjojen kuvituksena käytetyt possut ja koirat tai tv-ohjelmasta kuuluva musiikki ja laulu. Voi jessus varjele, mitä idiotismia tässä maassa ollaan valmiina suvaitsemaan monikulttuurin nimissä.

Jos opettaja tulee töihin viinalta haisten, asiaan pitäisi kai puuttua huolimatta siitä, opettaako opettaja islamin uskonkysymyksiä tai jotain muuta, vähemmän muslimien sensibiliteettejä koskettavaa oppiainetta.

Koulujen opetussuunnitelmaan pitäisi luoda vanhan uskonto-nimisen oppiaineen tilalle uusi oppiaine, joka olisi PAKOLLINEN KAIKILLE peruskoulun oppilaille riippumatta näiden (vanhempien) uskonnosta tai uskonnottomuudesta.

Uusi oppiaine voisi olla esimerkiksi sekoitus uskontoa, elämänkatsomustietoa, filosofiaa, uskontotiedettä ja ehkä myös hyvin yleisellä tasolla psykologiaa (lähinnä ihmispsyyken lainalaisuuksien tarkastelua nykytietämyksen valossa).

M.

Mitäs sitten tehdään, jos käy ilmi, että islamin opettaja on homo tai juutalainen? Suostutaanko järkyttyneiden vanhempien vaatimuksiin?

Nikopol

Quote from: M. on 01.11.2009, 19:28:37
Mitäs sitten tehdään, jos käy ilmi, että islamin opettaja on homo tai juutalainen? Suostutaanko järkyttyneiden vanhempien vaatimuksiin?

Kristitty lesboteologi on jo passé. Muslimisellaiselle olisi mediassa vientiä.






(Korjattu aksentti alunperin mobiililla tihrustettuun viestiin)
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012