News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Adressi uudesta kansalaisuuslaista avattu!

Started by JM-K, 22.10.2009, 09:58:58

Previous topic - Next topic

nimetönkeskustelija

Heh katselin tossa noita nimiä ja niissähän oli tuttuja mukana. Sellasia puolituttuja, joiden ei ehkä olisi aiemmin uskonut olevan nuivia. Tässähän alkaa toivo heräämään. Ehkä muutoksesta tosiaankin tulee jotain suurempaa.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Ari-Lee

Quote from: nimetönkeskustelija on 24.10.2009, 02:00:28
Heh katselin tossa noita nimiä ja niissähän oli tuttuja mukana. Sellasia puolituttuja, joiden ei ehkä olisi aiemmin uskonut olevan nuivia. Tässähän alkaa toivo heräämään. Ehkä muutoksesta tosiaankin tulee jotain suurempaa.
Ei epäilystäkään.  8)
Kunpa vain kerkeäisimme ennen suurempia tuhoja.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

moeb

Allekirjoitettu. Eipä olisi tästäkään laista ollut mitään tietoa, jos en olisi sattumalta hommaforumia selaillut. Kiitos infosta!

Femakko

Quote from: Alpo on 23.10.2009, 00:17:14
Vajaa 700 allekirjoitusta ekan päivän aikana. Ei nyt ihan yhtä kova volyymi kuin ulkomaalaislakiadressin kanssa, mutta toivottavasti saataisiin jälleen heräteltyä keskustelua kansan, päättäjien ja median keskuudessa.

Juu, ei ole karttunut ihan yhtä nopeasti nimet kuin viimeksi. Mahdollisesti syitä on kaksi: miksi allekirjoittaisin, kun edellinenkään adressi ei estänyt lain voimaantuloa ja se, että on vaikeampi hahmottaa kansalaisuuden saannin merkitystä verrattuna uuden ulkomaalaislain rajat auki -politiikkaan.

Niitä vastaan olen itse yrittänyt argumentoida siten, että politiikassa prosessit eivät ole aina niin yksinkertaisia ja nopeita; laki meni läpi, mutta toisaalta sen jälkeen maahanmuuttokeskustelu on avautunut ihan eri lailla kuin koskaan aikaisemmin, ja on alkanut tulla kritiikkiäkin. Siis sellainen päänavaus, jota ei ole voinut vähätellä.

Toisekseen olen selittänyt, mitä väliä kansalaisuuslailla on: osa ihmisistä voi ajatella, että kun tuo suomea osaamaton tyyppi on ollut jo täällä x vuotta niin voihan sille kansalaisuuden antaa, eihän siinä ole mitään eroa. Olen avannut varsinkin kielitaitovaatimuksen merkitystä: se on tällä hetkellä ainut todellinen porkkana oppia suomea. Eikä nykyisenkään lain vaatimalla YKI 3-4:llä vielä työelämässä pärjätä suomeksi, auteta lapsia koulussa, asioida viranomaisten kanssa suomeksi tai kyetä seuraamaan politiikkaa. Kuinka sitten vielä alhaisemmalla tasolla, jolla osataan vain sanoa nimi ja kansalaisuus?  ???

pw

#64
Tämä laki kun menee läpi niin alkaa olla Hommat hommailtu. Ei ole oikeastaan enää mitään tehtävissä kun kaikki maahantunkeutujat saavat käytännössä automaattisesti kansalaisuuden ja jäävät lopullisesti yhteiskunnan riippakiviksi.

Tämä on tietysti esivalmistelua EU:n Vihreää Kirjaa silmälläpitäen: Suomesta valmistellaan EU:n maahanmuuton kaatopaikkaa jonne kipata alueen ylijäämäväestöä, nimenomaan sitä Afrikasta ja Lähi-Idästä suuntautuvaa. Automaattisella kansalaisuudella varmistetaan että "kipattu lasti" pysyy "reservaatissaan".

Kyllä tämäkin laki menee sukkana läpi sanoi kansa mitä tahansa. Kyse on strategiasta joka on piirretty Brysselissä jo aikoja sitten ja jonka suomalainen poliittinen eliitti on allekirjoittanut ja siihen sitoutunut. Siitä ei voi enää vetäytyä.

Joka tapauksessa kyse on merkittävästä virstanpylväästä suomalaisen yhteiskunnan alasajoprojektissa. Olisko tää peräti se kuuluisa viimeinen niitti arkkuun?

Jiri Keronen

Quote from: Shrike on 23.10.2009, 11:37:57
Minkä takia aina vaaditaan näitä perustuslain vastaisia sitovia kansanäänestyksiä? Onko kyse vain tietämättömyydestä vai halutaanko mahdotonta asiaa vaatia jotta on helppo nostaa meteliä mutta samalla tietää että mitään ei tule tapahtumaan?

Vaikka Suomen perustuslaki antaakin mahdollisuuden vain neuvoa-antavaan kansanäänestykseen, on teoriassa mahdollista saada sitova kansanäänestys. Nimittäin eduskunta voi säätää tietystä asiasta olevaa kansanäänestystä koskevan lain perustuslain säätämisjärjestyksessä poikkeuslakina, jolloin siitä on mahdollista tehdä sitova. Jos riittävän moni kansalainen vaatii sitovaa kansanäänestystä, tulisi eduskunnan toimia näin.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Femakko

#66
EDIT: Tiivistelmä. Useimmat lakiehdotukset menevät virkamies- ja lobbausvalmistelulla, koska ei kansanedustajilla ole aikaa eikä välttämättä osaamista puuttua niihin. Poliitikot perehtyvät vain niihin lakeihin, joihin tulee poliittista painetta perehtyä tai joihin heillä on syystä tai toisesta henkilökohtaista kiinnostusta.

Quote from: Ulkopuolinen on 24.10.2009, 12:34:15
Siltä tasolta asiaa tarkastellen tuntuisi parhaalta ratkaisulta sellainen että lakimuutosta saataisiin viivästettyä seuraavien vaalien yli vaikka siten että se palautettaisiin syystä tai toisesta valmisteluun. Ryhmäkurimahdollisuuden vuoksi toimivin syy  moiseen voisi ehkä olla joki juridisesti merkittävä muotovirhe yhdistettynä vahvaan kansalaispainostukseen ja -mielipiteeseen.

Lain valmistelu toimii käytännössä näin: ensin lakia valmistellaan virkamiestyönä ao. ministeriössä konsultoiden niitä tahoja, joita laki koskee. By definition, tämä usein sisältää tahoja, joilla on intressi muokata lakia omaksi edukseen. Käytännössä laista tulee yleensä hyvin pitkälle sen mukainen, mitä tässä vaiheessa on päätetty virkamiesten ja erilaisten järjestöiden ja lobbareiden voimin. Tämä vaihe ei yleensä ole julkinen. Poikkeuksena ovat vain sellaiset lait, jotka herättävät poliittisesti niin laajaa mielenkiintoa, että kansanedustajia ja muita jonkun puolueen merkittäviä vaikuttajia alkaa kiinnostaa.

Sitten lakiehdotus tulee eduskuntaan, josta se lähetetään ao. valiokuntaan käsiteltäväksi. Siellä sitä käsittelevät valiokuntaan kuuluvat kansanedustajat oman taitonsa ja mielenkiintonsa mukaisesti. Valiokuntaan kutsutaan kuultavaksi asiantuntijoita, jotka usein ovat samoja kuin ensimmäisessä vaiheessa. Eli heillä on usein intressi tiettyyn suuntaan, ja he lobbaavat nyt kansanedustajia. Lisäksi kansanedustajat voivat keskustella oman puolueensa johtohahmojen kanssa siitä, mihin suuntaan lakiehdotusta pitäisi viedä puolueen mielestä ja minkälaiselle lakiehdotukselle olisi kannatusta lopullisessa äänestyksessä laista. Lakiehdotus voi käydä useammassa valiokunnassa. Tässä vaiheessa muotoutuu poliittinen kannatus lakiehdotukselle eli se, kannattaako vai vastustaako joku puolue sitä. Lisäksi lakiehdotukseen saatetaan tehdä (usein pieniä) muutoksia.

EDIT 2: edes valiokunnissa kansanedustajilla ei ole kauheasti aikaa perehtyä niin syvällisesti lakiehdotusten yksityiskohtiin, että he ymmärtäisivät niiden kaikki vaikutukset. Heillä on apunaan yksi vain huonosti palkattu avustaja, jolle koko duuni on vain läpikulkuhomma. Niinpä rivikansanedustaja on aika pitkälle virkamiesten, ao. ministerin ja eduskuntaryhmänsä johdon johdateltavissa.

Sitten kun valiokuntakäsittely on valmista, lakiehdotus tulee äänestykseen. Jos asiasta ei tule aivan totaalisen muumimainen rähäkkä, lakiehdotuksen kannatus ja vastustus on jo sementoitu edellisessä vaiheessa eli äänestys on käytännössä näennäinen. Ryhmäkurilla huolehditaan, että useimmissa laeissa ainakin hallituspuolueiden kansanedustajat äänestävät puolueen kannan mukaisesti. (Eli niinpä vain Rajamäkikin äänesti ulkomaalaislain puolesta.) Varsinkin hallitusohjelmaan kuuluvien lakiehdotusten puolesta äänestäminen on hallituspuolueille kunnia-asia, joten silloin poliittisen painostuksen tulee olla huomattavaa, jotta asiaan voisi vaikuttaa.

Eli juuri lain valmistelu ennen eduskuntaan tuontia on kaikkein ratkaisevin vaihe, ja heti seuraavana tulee valiokuntakäsittely. Jos joku laki suosii joitain tahoja erityisesti, näiden etujen mukaista on tietysti ajaa asiaa sammutetuin lyhdyin. Ulkomaalaislaki valmisteltiin suljettujen ovien takana, kuulemisessa painotettiin niitä asiantuntijoita, joilla on oma lehmä ojassa, ensimmäinen käsittely oli juuri ennen joululomia ja toisenkin käsittelyn piti alunperin olla samaan aikaan (ennen joululomia kansanedustajilla on kiire maakuntaan).

Nyt on siis juuri oikea aika herättää poliittista mielenkiintoa asiaan.

Roope

Kiitos tuosta lainvalmistelun kuvauksesta. Onkohan mihinkään muuten koottu esitystä siitä, mitä maaliskuun ulkomaalaislain käsittelyn eri vaiheissa tapahtui, mitä lisättiin ja mitä poistettiin milloinkin?
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

far angst


Viimeksihän persut nukkuivat Thorsin unta maahanimutuslain kanssa aivan täysin.  Eivät siis sanallakaan puuttuneet koko katastrofilakiin.

Ei sanallakaan, ei lehdistössä, puheissa eikä perussuomalaisten omilla nettisivuilla. 

Mutta nyt varmaan ahkeroivat tämän kansalaisuuslain kimpussa.  Tai ainakin pitäisi.

Onko kukaan muuten huomannut herättää persuja tähän lakiin reagoimaan, vai annetaanko heidän jatkaa uniaan vaan?
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Sikanez

"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Jorma Merikoski

Quote from: Femakko on 24.10.2009, 11:41:25

Juu, ei ole karttunut ihan yhtä nopeasti nimet kuin viimeksi. Mahdollisesti syitä on kaksi: miksi allekirjoittaisin, kun edellinenkään adressi ei estänyt lain voimaantuloa ja se, että on vaikeampi hahmottaa kansalaisuuden saannin merkitystä verrattuna uuden ulkomaalaislain rajat auki -politiikkaan.

Niitä vastaan olen itse yrittänyt argumentoida siten, että politiikassa prosessit eivät ole aina niin yksinkertaisia ja nopeita; laki meni läpi, mutta toisaalta sen jälkeen maahanmuuttokeskustelu on avautunut ihan eri lailla kuin koskaan aikaisemmin, ja on alkanut tulla kritiikkiäkin. Siis sellainen päänavaus, jota ei ole voinut vähätellä.


Jatkan vielä tästä. Vaikka adressit eivät useinkaan saa päättäjiä muuttamaan mitään, niillä on aina merkitystä vahvan kansalaismielipiteen osoituksena, jos allekirjoittajia on riittävästi. Tuntuu tietenkin kovin mahtipontiselta verrata toisiinsa tätä kansalaisuuslain vastaista adressia ja keisari Nikolai II:lle vuonna 1899 osoitettua helmikuun manifestin vastaista adressia. Mutta molempien perusasetelma on sama: suomalaiset ovat huolissaan isänmaan tulevaisuudesta.

Toisin kuin Nikolai II, meidän valtaklikki sentään suvaitsi viime kerralla ottaa adressin vastaan ja varmaan suvaitsee nytkin. Mutta "adressimiehellä" pitäisi olla sinne vietäväksi vähintään sama nimimäärä kuin viimeksi eli 28000 nimeä ja mieluummin enemmän. Nimittäin muussa tapauksessa kyseessä ei olisi osoitus vahvasta kansalaismielipiteestä vaan sen heikkenemisestä. Nimien vähenemisen tiedottamisesta pitäisvät Hesari, yleisradio ym. kyllä huolen.

Vuonna 1899 ylioppilaat hiihtivät kylästä kylään saaden kerätyksi puoli miljoonaa nimeä. Siihen verrattuna sanokaamme 30000 nimen kerääminen on kovin vähäinen urakka. Jos jokainen adressin allekirjoittaja saa vähintään kaksi muuta tekemään samoin, niin eksponenttifunktion ihmeelliset ominaisuudet pitävät lopusta huolen.

Jouko

Quote from: Negie on 24.10.2009, 17:03:58
Quote from: Femakko on 24.10.2009, 11:41:25

Juu, ei ole karttunut ihan yhtä nopeasti nimet kuin viimeksi. Mahdollisesti syitä on kaksi: miksi allekirjoittaisin, kun edellinenkään adressi ei estänyt lain voimaantuloa ja se, että on vaikeampi hahmottaa kansalaisuuden saannin merkitystä verrattuna uuden ulkomaalaislain rajat auki -politiikkaan.

Niitä vastaan olen itse yrittänyt argumentoida siten, että politiikassa prosessit eivät ole aina niin yksinkertaisia ja nopeita; laki meni läpi, mutta toisaalta sen jälkeen maahanmuuttokeskustelu on avautunut ihan eri lailla kuin koskaan aikaisemmin, ja on alkanut tulla kritiikkiäkin. Siis sellainen päänavaus, jota ei ole voinut vähätellä.


Jatkan vielä tästä. Vaikka adressit eivät useinkaan saa päättäjiä muuttamaan mitään, niillä on aina merkitystä vahvan kansalaismielipiteen osoituksena, jos allekirjoittajia on riittävästi. Tuntuu tietenkin kovin mahtipontiselta verrata toisiinsa tätä kansalaisuuslain vastaista adressia ja keisari Nikolai II:lle vuonna 1899 osoitettua helmikuun manifestin vastaista adressia. Mutta molempien perusasetelma on sama: suomalaiset ovat huolissaan isänmaan tulevaisuudesta.

Toisin kuin Nikolai II, meidän valtaklikki sentään suvaitsi viime kerralla ottaa adressin vastaan ja varmaan suvaitsee nytkin. Mutta "adressimiehellä" pitäisi olla sinne vietäväksi vähintään sama nimimäärä kuin viimeksi eli 28000 nimeä ja mieluummin enemmän. Nimittäin muussa tapauksessa kyseessä ei olisi osoitus vahvasta kansalaismielipiteestä vaan sen heikkenemisestä. Nimien vähenemisen tiedottamisesta pitäisvät Hesari, yleisradio ym. kyllä huolen.

Vuonna 1899 ylioppilaat hiihtivät kylästä kylään saaden kerätyksi puoli miljoonaa nimeä. Siihen verrattuna sanokaamme 30000 nimen kerääminen on kovin vähäinen urakka. Jos jokainen adressin allekirjoittaja saa vähintään kaksi muuta tekemään samoin, niin eksponenttifunktion ihmeelliset ominaisuudet pitävät lopusta huolen.
Kyllä se sata tonnia tulee täyteen jos mukana ovat kaikki viimeksi allekirjoittaneet. Nyt on ilmeisesti enemmän aikaa kun salaseura ei enää pääsyt yllättämään. Täytyy vain lyödä taas rumpua joka nurkalla. Yllättävän suuri voimatekijä on ihan tavallisten kahvipöytien ja kaljakuppiloiden väki joka keskustelee päivän aktuelleista asioista. Luultavasti poliitikot pääosin tietävät tämän. Siksi salamyhkäisyys ja kiire lakeja runnottaessa.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

do.ut.des

Laki kansalaisuudesta: http://www.speedyshare.com/data/503520189/18965614/51957967/kansalaisuus.pdf

Yritin ladata foorumille "pätkää", mutta tiedoston koko on liian suuri - ja liian pitkä keskusteluun liitettäväksi. :D
"Elintason nousu on sitä, että entistä useammalla on enemmän rahaa käytössä kuin järkeä." - P.V.

"Peace for us means the destruction of Israel and nothing else." - Yasser Arafat

Anodis

Assimilated by the Borg.

kunniatohtori

Quote from: OlliH on 22.10.2009, 16:49:32
Päättäjät toki viittaavat kintaalla nettiadresseille, mutta jos tukijoita tulee paljon, niin ehkä uutiskynnys ylitetään, mikä olisi hyvä juttu.

Totta.
Nettiadessi on vain hauskaa puuhastelua. Mitään merkitystä millään nettiadresseilla ei ole vaikka allekirjoittajia olisi miljoona. Tosiasia on, että ministeriö valmistelee lain riippumatta kansan tahdosta ja tosiasia on se, että tämä laki tulee voimaan. Näin kävi mm. Mediamaksun kanssa.

Ja pitäkää mielessä, kun lakimuutosta asiasta kuin asiasta ruvetaan väsäämään, on tämä muutos jo masinoitu menemään läpi. Siis lain valmisteluvaihe on jo liian myöhäinen kohta reagoida Suomessa. Pikkupiiri on jo päättänyt uuden lain sisällöstä ja valmistelu on lähinnä teknisten seikkojen fiilaamista.

Jos haluamme jotain muutoksia ylipäänsä mihinkään, niin on toimittava aivan eri tavalla kuin nyt. Jotta jotain saadaan aikaan on oltava kansalaisrohkeutta kertoa mielipiteensä ja on oltava rohkeutta esiintyä vaativana kansalaisena. Mutta totuushan on, että suomalainen vaikenee kaikilla kielillä.

Tämä kansalaisuuslain muutos voidaan tehokkaasti estää kaiken kattavalla  yleislakolla. Yleislakko, joka käsittää kaiken, logistiikasta terveydenhuoltoon, on tehokkain tapa saada asioita läpi ilman aseiden käyttöä. Yleislakolla kaatuu koko eduskunta, jos halutaan.
Arto Heikinaro
Nimelliseksi kirjoittajaksi pyrkivä syntyperäinen Suomen kansalainen.

rankka

JM-K
Tsiigasin tossa läpi nuita nimiä niin pari feikkiä, allekirjoitukset 676 ja 1326 mahdollisesti myös 1606. En tiedä miten nuo adressit toimii, että onko sulla aloittajana kenties mahis poistaa ne, ainakin sait niitä aikasemmin pois. :)



Joo joo, tiedän ettei mul oo parempaa elämää, tai on, mut en mie jassa ellöö semmoista ...

RahatTiskiin

Quote from: kunniatohtori on 25.10.2009, 10:04:21
Quote from: OlliH on 22.10.2009, 16:49:32
Päättäjät toki viittaavat kintaalla nettiadresseille, mutta jos tukijoita tulee paljon, niin ehkä uutiskynnys ylitetään, mikä olisi hyvä juttu.

Totta.
Nettiadessi on vain hauskaa puuhastelua. Mitään merkitystä millään nettiadresseilla ei ole vaikka allekirjoittajia olisi miljoona. Tosiasia on, että ministeriö valmistelee lain riippumatta kansan tahdosta ja tosiasia on se, että tämä laki tulee voimaan. Näin kävi mm. Mediamaksun kanssa.

Ja pitäkää mielessä, kun lakimuutosta asiasta kuin asiasta ruvetaan väsäämään, on tämä muutos jo masinoitu menemään läpi. Siis lain valmisteluvaihe on jo liian myöhäinen kohta reagoida Suomessa. Pikkupiiri on jo päättänyt uuden lain sisällöstä ja valmistelu on lähinnä teknisten seikkojen fiilaamista.

Jos haluamme jotain muutoksia ylipäänsä mihinkään, niin on toimittava aivan eri tavalla kuin nyt. Jotta jotain saadaan aikaan on oltava kansalaisrohkeutta kertoa mielipiteensä ja on oltava rohkeutta esiintyä vaativana kansalaisena. Mutta totuushan on, että suomalainen vaikenee kaikilla kielillä.

Tämä kansalaisuuslain muutos voidaan tehokkaasti estää kaiken kattavalla  yleislakolla. Yleislakko, joka käsittää kaiken, logistiikasta terveydenhuoltoon, on tehokkain tapa saada asioita läpi ilman aseiden käyttöä. Yleislakolla kaatuu koko eduskunta, jos halutaan.

Yleislakko on hyvä idea.

Esimerkki: miksi muslimeja päin kumarrellaan ja heidän vaatimuksia täytetään?  Koska jos he ovat jotain mieltä he myös tarkoittavat sitä. Jos he sanovat että he tappavat he myös voivat tappaa. Siksi heitä pitää kuunnella.

Tästä kun vetää ajatuksen suomalaisiin - niin vaikka ininää kuuluisi, niin se vain ininää - merkityksetöntä jos e olla valmiita tekoihin. Yleislakko esimerkiksi olisi oikeasti hyvä ratkaisu. Harmi vain ett ymmärtääkseni AY-liikkeet ovat pitkälti punavihreiden käsissä. Heitä ei siis saisi helposti organisoimaan lakkoa.
[Mohammedanism] has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science -- the civilisation of modern Europe might fall, as fell the civilisation of ancient Rome. - Winston Churchill, 1899

Miniluv

Quote from: kunniatohtori on 25.10.2009, 10:04:21
Quote from: OlliH on 22.10.2009, 16:49:32
Päättäjät toki viittaavat kintaalla nettiadresseille, mutta jos tukijoita tulee paljon, niin ehkä uutiskynnys ylitetään, mikä olisi hyvä juttu.

Totta.
Nettiadessi on vain hauskaa puuhastelua. Mitään merkitystä millään nettiadresseilla ei ole vaikka allekirjoittajia olisi miljoona. Tosiasia on, että ministeriö valmistelee lain riippumatta kansan tahdosta ja tosiasia on se, että tämä laki tulee voimaan. Näin kävi mm. Mediamaksun kanssa.

Ja pitäkää mielessä, kun lakimuutosta asiasta kuin asiasta ruvetaan väsäämään, on tämä muutos jo masinoitu menemään läpi. Siis lain valmisteluvaihe on jo liian myöhäinen kohta reagoida Suomessa. Pikkupiiri on jo päättänyt uuden lain sisällöstä ja valmistelu on lähinnä teknisten seikkojen fiilaamista.

Jos haluamme jotain muutoksia ylipäänsä mihinkään, niin on toimittava aivan eri tavalla kuin nyt. Jotta jotain saadaan aikaan on oltava kansalaisrohkeutta kertoa mielipiteensä ja on oltava rohkeutta esiintyä vaativana kansalaisena. Mutta totuushan on, että suomalainen vaikenee kaikilla kielillä.

Tämä kansalaisuuslain muutos voidaan tehokkaasti estää kaiken kattavalla  yleislakolla. Yleislakko, joka käsittää kaiken, logistiikasta terveydenhuoltoon, on tehokkain tapa saada asioita läpi ilman aseiden käyttöä. Yleislakolla kaatuu koko eduskunta, jos halutaan.


Toivottavasti kunniatohtori huomasi menetelmän, jolla muututaan nimelliseksi jäseneneksi.

Toistuvaa nimimerkkikirjoittelusta valittamista turhempaa kun on vain nimimerkkikirjoittelusta valittaminen nimettömänä.


Quoteonnistuu helposti vaikkapa siten, että hän lähettää minulle tekstiviestin numeroon 0505654250 sellaisesta numerosta jonka numerotiedusteluun syöttämällä esiin pullahtaa hänen nimensä.

http://hommaforum.org/index.php/topic,260.msg231914.html#msg231914
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

JM-K

Quote from: rankka on 25.10.2009, 10:12:49
JM-K
Tsiigasin tossa läpi nuita nimiä niin pari feikkiä, allekirjoitukset 676 ja 1326 mahdollisesti myös 1606. En tiedä miten nuo adressit toimii, että onko sulla aloittajana kenties mahis poistaa ne, ainakin sait niitä aikasemmin pois. :)



Joo joo, tiedän ettei mul oo parempaa elämää, tai on, mut en mie jassa ellöö semmoista ...

Tänks. Lähetin Vanahaset takaisin Hommawatchille. On muuten ollut tällä kertaa erityisen typeriä anarkomarkoja häiriköimässä adressia. Laittavat natseja listalle, mutta niin, ettei natsien nimet näy. Liikaa kumiliimaa haisteltu tod. näk.

M.K.Korpela

#79
Siinä tuli allekirjoitus ja 10 tekstaria lähti.

Näyttää muuten siltä että tämä adressi ei lähde liikkeelle yhtä hyvin kuin se edellinen. Mutta saas nähdä ...
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

JM-K

Quote from: M.K.Korpela on 25.10.2009, 18:08:27
Siinä tuli allekirjoitus ja 10 tekstaria lähti.

Näyttää muuten siltä että tämä adressi ei lähde liikkeelle yhtä hyvin kuin se edellinen. Mutta saas nähdä ...

Joo, eipä näytä lähtevän. Taitaa olla kansan usko siihen, että päättäjät kansaa enää kuuntelisivat, vähissä. Huonompi homma. Siis demokratian kannalta.

Nauris

Adressissa voisi myös kertoa millaisia muutoksia kansalaisuuslakiin on tehty viime vuosina muissa Euroopan valtioissa ja mitä esimerkiksi Viron kansalaisuuden saamiseen vaaditaan.

Kansalaisuus aiheisia linkkejä

Tooheys

Quote from: Femakko on 25.10.2009, 11:50:14
Ja Ulkopuolinen on aivan oikeassa siinä, että valmistelijat yleensä ovat niitä, jotka tekevät ne todelliset päätökset, jo ihan varsinaisten päättäjien aikapulan vuoksi. Mutta tämä onkin itsestäänselvää kenelle tahansa Kyllä herra ministerinsä katsoneelle. Suoran demokratian lisäksi kansanedustajien avustajien palkkojen nosto voisikin olla yksi voimakkaimmista demokratiaa vahvistavista teoista.

Laithan valmistellaan viranomaistyönä, enkä usko kansanedustajien avustajilla olevan suurtakaan vaikutusta itse lain läpimenoon. Jos kansanedustaja ei ole itse kiinnostunut laista, niin puolueen kanta ratkaisee kyseisen edustajan äänestyskäyttäytymisen. Osa avustajista on todella päteviä kavereita ja osa taas edustajan veljentyttöjä, osa molempia, mutta palkkatason nostolla ei vaikuteta siihen, kenet edustaja valitsee avustajakseen, joten demokratiaa sillä ei ajeta.
"Olet suvaitsevainen, avarakatseinen, mut naurat tavallista ihmistä." -Jana - Pauliina

sarvipää

Quote from: JM-K on 25.10.2009, 18:15:53
Quote from: M.K.Korpela on 25.10.2009, 18:08:27
Siinä tuli allekirjoitus ja 10 tekstaria lähti.

Näyttää muuten siltä että tämä adressi ei lähde liikkeelle yhtä hyvin kuin se edellinen. Mutta saas nähdä ...

Joo, eipä näytä lähtevän. Taitaa olla kansan usko siihen, että päättäjät kansaa enää kuuntelisivat, vähissä. Huonompi homma. Siis demokratian kannalta.


300-400 ääntä lisää joka vuorokausi... ainakin parin-kolmen vuorokauden ajalta, mitä olen sivusilmällä seurannut. eihän se ole ollenkaan pahasti! Nyt vain pitäisi saada medianäkyvyyttä asialle, niin alkaisi lisää ääniä tulemaan..

-Pienipalkkainen,väsynyt veronmaksaja-
-käyttäkää verorahani kotimaan hyvinvointiin!-

Roope

Quote from: Nauris on 25.10.2009, 18:34:14
Adressissa voisi myös kertoa millaisia muutoksia kansalaisuuslakiin on tehty viime vuosina muissa Euroopan valtioissa ja mitä esimerkiksi Viron kansalaisuuden saamiseen vaaditaan.

Kansalaisuus aiheisia linkkejä

Hyviä linkkejä. Eduskunnan pöytäkirjoja lukemalla selvisi sekin, että tutkimuksen mukaan 75 prosenttia ulkomaalaisista opiskelijoista ei edes harkitsisi Suomeen jäämistä, vaikka heitä odottaisi täällä lupaava työura. Eli vähintään kolmen neljäsosan tiedetään olevan täällä ainoastaan ilmaisen koulutuksen vuoksi ja lopuistakin vain osa jää. Missä järki?
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Kalle

Hyvä, että tämä nostettiin esille. On meinaan päässyt aika vähällä näkyvyydellä. Hyvää työtä!

Nimi on adressissa. Toisaalta en silti ole varma onko tuon kansanäänestyksen vaatiminen tästä oikea tapa. Sellaista kun ei nykylainsäädännön puitteissa ole mitenkään realistista odottaa. Mutta joka tapauksessa tuo adressi tuo esiin sen, että vastustaa tätä nykymenettelyä ja ennenkaikkea kansalaisuuslain muutosta.

Jouko

Quote from: Kalle on 26.10.2009, 13:43:02
Hyvä, että tämä nostettiin esille. On meinaan päässyt aika vähällä näkyvyydellä. Hyvää työtä!

Nimi on adressissa. Toisaalta en silti ole varma onko tuon kansanäänestyksen vaatiminen tästä oikea tapa. Sellaista kun ei nykylainsäädännön puitteissa ole mitenkään realistista odottaa. Mutta joka tapauksessa tuo adressi tuo esiin sen, että vastustaa tätä nykymenettelyä ja ennenkaikkea kansalaisuuslain muutosta.
Kaikkien Suomen kansalaisten tulee vastustaa kansalaisuutensa arvon alennusta. Sitä ei mitata globaaleilla pörssimarkkinoilla eikä huutokaupata ulkomaalaisille saatika lahjoiteta ilmaiseksi.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Tinden

Adressin keskuteluosoita löytyy tämän lakialoitteen tekijät:

QuoteKyseessä on lakialoite numero 89/2009 nimeltä ``Laki ulkomaalaislain 50 §:n muuttamisesta´´. Tämän lakialoitteen teki 7 päivänä lokakuuta 2009:

Päivi Räsänen /kd,
Leena Rauhala /kd,
Toimi Kankaanniemi /kd
Sari Palm /kd,
Kari Kärkkäinen /kd,
Bjarne Kallis /kd,
Tarja Tallqvist /kd,
Merja Kuusisto /sd,
Antti Vuolanne /sd,
Jacob Söderman /sd,
Pauliina Viitamies /sd,
Jari Larikka /kok,
Aila Paloniemi /kesk,
Timo Juurikkala /vihr.


Malmi

Quote from: sarvipää on 25.10.2009, 20:00:59
Quote from: JM-K on 25.10.2009, 18:15:53
Quote from: M.K.Korpela on 25.10.2009, 18:08:27
Siinä tuli allekirjoitus ja 10 tekstaria lähti.

Näyttää muuten siltä että tämä adressi ei lähde liikkeelle yhtä hyvin kuin se edellinen. Mutta saas nähdä ...

Joo, eipä näytä lähtevän. Taitaa olla kansan usko siihen, että päättäjät kansaa enää kuuntelisivat, vähissä. Huonompi homma. Siis demokratian kannalta.


300-400 ääntä lisää joka vuorokausi... ainakin parin-kolmen vuorokauden ajalta, mitä olen sivusilmällä seurannut. eihän se ole ollenkaan pahasti! Nyt vain pitäisi saada medianäkyvyyttä asialle, niin alkaisi lisää ääniä tulemaan..



Komppaan tätä.
En tiedä, paljonko ulkomaalaislakiadressi keräsi nimiä (tai paljonko yleensä nuo adressit kerää nimiä), mutta minusta tuo on ihan tyydyttävä tahti.

Lisää näkyvyyttä vaan niin kyllä se siittä.  :o

RP

#89
http://www.intermin.fi/intermin/home.nsf/pages/A6BEA4C3E0132E35C22574E40029AFE0

http://www.intermin.fi/intermin/images.nsf/files/4cb1e333f8510616c225765e004747d7/$file/luonnos%20hallituksen%20esitykseksi%2028.10.2009.pdf

QuoteSisäasiainministeriö
Maahanmuutto-osasto 28.10.2009
Hallituksen esitys Eduskunnalle laiksi kansalaisuuslain muuttamisesta

Minä itse asiassa en vastustaisi lakimuutosta, vaan haluaisin siihen muutoksia.

Nykyisen lain asumisaikasäädökset kirjoitettiin huolimattomasti ja valiokuntatyö ei ollut hääviä, joten täsmennykset ovat paikallaan. Osassa tapauksessa (b-lupalaiset) säädöksiä kiristetään.

Mitä haluaisin uudessa lakitekstissä muutettavaksi:

Poistetaan se kohta pykälästä 18, joka tekisi luku- ja kirjotustaidottomuudesta hyväksyttävän tavan "suorittaa" kielitaitoedellytys.

18 a § on loogisesti absurdi. Ensin säädetään, että kansalaisuuden ehtona on, että pitää olla asunut maassa n vuotta ja osata maan kieltä. Sitten toisessa pykälässä (18 a §) sanotaan, että n - 1 vuotta riittä jos - osaa maan kieltä(!) - siis sama vaatimus, joka piti olla jo sen alkuperäisenkin asumisajan kanssa täytettynä. Minua henkilökohtaisesti ei asumisajan pituus (neljä, viisi vai kuusi vuotta)  niin kauheasti kiinnosta, kunhan tyyppi muuten on kansalaistamiskelvollinen, mutta tätä pykälää en tajua.

13 § "[Ulkomaalaiselle voidaan myöntää kansalaisuus jos] hän pystyy luotettavasti selvittämään, miten saa toimeentulonsa"

- tämä voi kuullostaa hyvältä, mutta jo nykyisessä laissa on hyväksytty esimerkiksi toimeentulotuki toimeentulon muodoksi. Tämän pitäisi olla niin, että toimeentulon pitäisi olla (pidemmällä aikavälillä, ymmärrän että esim. YT-neuvottelut voivat iskeä kehen tahansa) jotain muuta kuin toimeentulotukea, asumistukea tai työttömyyspäivärahaa/työmarkkinatukea.

19 § ja 19 a § eivät ole nähdäkseni mitenkään huononnuksia nykylakiin oikeuskäytäntöön, mutta silti kysyisin tarvitseeko meillä olla muita pohjoismaita löysempi politiikka suhteessa ehdottomaan vankeusrangaistuksiin tuomittuihin hakijoihin. Pitääkö meidän olla kilpailukykyisiä tälläkin sektorilla?

edit: typo 
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/