News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-11-11 AB: Ruotsi palauttaa rajavalvonnan 12.11.2015 12:00

Started by toumasho, 11.11.2015, 20:29:40

Previous topic - Next topic

timo73

Quote from: B52 on 21.12.2015, 19:28:40
"SJ:n päätös pysäyttää sillan ylittävät junansa on ensimmäinen todiste siitä, etteivät ruotsalaiset enää voi matkustaa Tanskaan kuten aiemmin. Haluaisin mielelläni saada Ruotsin hallitukselta selvän signaalin siitä, milloin hallitus aikoo lopettaa tämän kärsimyksen", sanoo hallituksessa istuvan ympäristöpuolueen edustaja Skånessa Märta Stenevi Sydsvenskanille.

Oikein hyvä esimerkki vihreitten idioottimaisesta politiikasta. He istuvat hallituksessa ja suorastaan vaativat avoimia rajoja ja kaikkia mahdollisia resursseja matujen palvelemiseksi. Nyt kun siitä mokutuksesta seuraakin konkreettisia, henkilökohtaisia haittapuolia, niin aletaan vinkumaan "kärsimyksistä"!  :facepalm:

Kisunminttu

Quote from: Kulttuurimono on 21.12.2015, 22:38:38
Tänään on ollut hyvä uutispäivä nuivalle! ... Kotimaassa poliisi onnistuu jo palauttamaan turviksia merkittävästi paluupostissa, toinen mokoma lähtee vapaaehtoisesti.

Oletko nyt ihan tosissaan? Irakilaisia lähtee 1700, mutta niitä nyt onkin 19500 reservi. Poliisi varmaan palauttaa ja on palauttanut, mutta migrin tilastojen mukaan palautukset eivät juurikaan ole koskeneet Afganistania, Somaliaa ja Irakia, eli juuri niitä huonomman tason mamuja, ja joista suurin osa kansallisuuksista koostuu. Poliisi kyllä palauttaa jonkun Intiasta tai Yhdysvalloista tulleen - iso kiitos sitten tästä poliisille? Joo ei.

Hämärtyykö ihmisille nyt mittasuhteet ja seuraukset, kun puhutaan "tuhansista" palautettavista. Hyvin toimii järjestelmä, kun niitä "tuhansia" palautetaan?

Leijona78

Quote from: Kulttuurimono on 21.12.2015, 22:38:38
Tänään on ollut hyvä uutispäivä nuivalle! Ruotsissa pakolaisten henkilöllisyyden pakkotarkistus, junayhteyden lopettaminen Tanskaan. Kotimaassa poliisi onnistuu jo palauttamaan turviksia merkittävästi paluupostissa, toinen mokoma lähtee vapaaehtoisesti.

Suomen pitäisi ehdottomasti tehdä sama kuin Ruotsin, eli vaatia liikennöitsijöiltä että tarkastavat paperit. Miksi eivät näin tee Finnlinesin kanssa?
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Roope

Samaan aikaan toisaalla:

QuoteBaltian maiden rajavartijat havaitsevat vuosittain satoja ihmisiä Venäjän vastaisten rajojen metsissä. Suurin osa on vietnamilaisia, mutta myös arabeja ja afrikkalaisia salakuljetetaan Venäjältä harvaan asuttujen metsäalueiden läpi.

[...]

Riski, että Virosta tulisi läpikulkumaa Suomeen haluaville pakolaisille on minimaalinen.

- Voin vakuuttaa, että otamme kiinni kaikki tänne tulevat, sanoo Tamm [Viron eteläisen poliisipiirin rajavalvontaviraston johtaja]. Lisäksi kaikilla Suomeen matkustavilla on oltava matkustusasiakirjat ja meillä on satamat valvonnassa.  (käännös)
Svenska Yle: Asylsökande kommer genom de baltiska skogarna 22.12.2015
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Golimar

Quote from: Leijona78 on 22.12.2015, 10:22:40
Quote from: Kulttuurimono on 21.12.2015, 22:38:38
Tänään on ollut hyvä uutispäivä nuivalle! Ruotsissa pakolaisten henkilöllisyyden pakkotarkistus, junayhteyden lopettaminen Tanskaan. Kotimaassa poliisi onnistuu jo palauttamaan turviksia merkittävästi paluupostissa, toinen mokoma lähtee vapaaehtoisesti.

Suomen pitäisi ehdottomasti tehdä sama kuin Ruotsin, eli vaatia liikennöitsijöiltä että tarkastavat paperit. Miksi eivät näin tee Finnlinesin kanssa?

Ehkä siksi että napolilainen Grimaldi on Finnlinesin pääomistaja.

http://www.finnlines.com/yritys/osakkeet_osakkeenomistajat/50_suurinta_osakkeenomistajaa

http://www.nordnetblogi.fi/finnlinesin-vahemmistoomistajat-kaltoin-kohdeltuja/18/05/2013/

Valli

Mitä tekee Suomi? No toteaa että johan tässä on hommia painettu ja jatkaa nenän kaivamista ja miettii samalla että mitähän ne muut meistä oikein ajattelee.

QuoteLisää leikkauksia Tanskan ja Ruotsin väliseen junaliikenteeseen – Skånetrafiken ajaa jatkossa vain Kastrupista

Tanskan ja Ruotsin väliset junayhteydet typistyvät huomattavasti tammikuun alusta lähtien. Etelä-Ruotsin alueellista junaliikennettä hoitava Skånetrafiken on ilmoittanut tiistaina, että sen junat kulkevat jatkossa vain Kastrupin lentoaseman ja Malmön välillä, kertoo sanomalehti Aftonbladet. Ne eivät ajaa enää Kööpenhaminasta tai Kööpenhaminaan.

Syynä on uusi ruotsalainen laki, joka velvoittaa liikenneyhtiöt tarkistamaan kaikkien mannermaalta Ruotsiin matkustavien ihmisten henkilöllisyystodistukset. Lain tarkoituksena on vähentää Ruotsiin saapuvien turvapaikanhakijoiden määrää.

– Olemme päättäneet, että niiden, jotka aikovat Tanskasta Ruotsiin, täytyy matkustaa ensin Kastrupiin. Kun he ovat kulkeneet henkilöllisyystarkastusten läpi, he voivat hypätä Ruotsin junaan, sanoo Joakim Borgudd Skånetrafikenista.

Skånetrafiken aikoo lisäksi vähentää ruuhka-ajan junavuoroja Kastrupin ja Malmön välillä. Nykyään junat kulkevat kymmenen minuutin välein, jatkossa enää kahdenkymmenen minuutin välein.

Jo eilen maanantaina Ruotsin valtion junayhtiö SJ ilmoitti, että se lakkauttaa kaukoliikenteen Ruotsista Tanskaan. SJ perusteli päätöstä sillä, että sillä ei ole aikaa henkilöllisyystarkastuksiin. Junayhtiöt arvioivat, että tarkastukset voivat myöhästyttää junia puolesta tunnista jopa puoleentoista tuntiin.

Tanskan valtion junayhtiö DSB kertoo viikonloppuna, miten henkilöllisyystarkastukset hoidetaan Kastrupissa. Tanskalainen alueellinen junayhtiö Öresundståg on ilmoittanut jatkavansa liikennöintiä normaalisti.

Tanskan ja Ruotsin välillä sukkuloi päivittäin arviolta 31 000 ihmistä.

http://yle.fi/uutiset/lisaa_leikkauksia_tanskan_ja_ruotsin_valiseen_junaliikenteeseen__skanetrafiken_ajaa_jatkossa_vain_kastrupista/8548679

valla_valla

On huomattavaa, että vain ruotsalainen SJ (vrt. Suomen VR) lopettaa liikennöinnin Öresundin sillan yli Kööpenhaminasta Ruotsiin. Yleensä tällä reitillä kulkee juuri Köpiksen lentokentältä Kastrupista tulevia matkustajia Ruotsin puolelle. SJ sanoo perusteluksi, että se ei ehdi millään toimimaan määräyksen mukaan ja tarkastaa papereita matkan aikana.

Mielestäni kyseessä on kuitenkin mielenilmaus. SJ ei haluaisi tarkistella kehiksiä vaan jatkaa niiden kuskaamista ilmaiseksi aina Suomeenkin asti. Se kokee sitä humanitääristä vastuuta.

Kun taas Öresundtåg, joka on paikallinen junayhtiö ja sahaa vain sillan yli, ei lopeta liikennöintiä.


Mr.Reese

Quote from: timo73 on 22.12.2015, 04:47:06
Quote from: B52 on 21.12.2015, 19:28:40
"SJ:n päätös pysäyttää sillan ylittävät junansa on ensimmäinen todiste siitä, etteivät ruotsalaiset enää voi matkustaa Tanskaan kuten aiemmin. Haluaisin mielelläni saada Ruotsin hallitukselta selvän signaalin siitä, milloin hallitus aikoo lopettaa tämän kärsimyksen", sanoo hallituksessa istuvan ympäristöpuolueen edustaja Skånessa Märta Stenevi Sydsvenskanille.

Oikein hyvä esimerkki vihreitten idioottimaisesta politiikasta. He istuvat hallituksessa ja suorastaan vaativat avoimia rajoja ja kaikkia mahdollisia resursseja matujen palvelemiseksi. Nyt kun siitä mokutuksesta seuraakin konkreettisia, henkilökohtaisia haittapuolia, niin aletaan vinkumaan "kärsimyksistä"!  :facepalm:
Stenu-Martan ja Römpsa-Åsan pitäisi yksilöidä tuota kärsimystä tarkemmin. Se tuntuu syvänä kipuna, kun 17v afga ei pääse asumaan Malmön kaduilla. Vi*#! sekopäät...
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen


Valli

QuoteLaivayhtiö valittaa Ruotsin henkilöllisyystarkastuksista EU-komissiolle

Tanskalais-ruotsalainen HH Ferries -varustamo on jättänyt EU-komissiolle valituksen Ruotsin ja Tanskan välisistä henkilöllisyystarkastuksista, kertoo ruotsalainen uutistoimisto TT.

Ruotsin hallitus päätti henkilöllisyystarkastuksista ennen joulua, ja ne on määrä ottaa käyttöön 4. tammikuuta. Laki velvoittaa juna- ja laivayhtiöt tarkistamaan matkustajien henkilöllisyyden. Varustamon mielestä Ruotsi ei noudata EU:n kilpailusääntöjä, koska eri toimijat asetetaan eri asemaan.

– Autoilijat, jotka ylittävät Juutinrauman sillan, tarkistetaan vasta Ruotsin puolella, ja Ruotsin viranomaiset tekevät tarkastukset, huomauttaa toimitusjohtaja Henrik Rørbæk HH Ferriesistä.

Hänen mukaansa henkilöllisyystarkastukset maksavat yhtiölle noin 125 000 kruunua eli 13 600 euroa päivässä. Niiden tavoitteena on vähentää Ruotsiin tulevien turvapaikanhakijoiden määrää.

HH Ferriesin Scandlines-lautat kulkevat Helsingborgin ja Helsingörin välillä.

http://yle.fi/uutiset/laivayhtio_valittaa_ruotsin_henkilollisyystarkastuksista_eu-komissiolle/8556870

valla_valla

^ Tuotahan ne käyttävät tällähtekellä raivokkaassa rummutuksessaan välttääkseen paperien kyselyn. Laiva- ja  junayhtiöt joutuvat altavastaaja- asemaan Öresundin siltayhtiötä kohtaan, koska sillan autoliikennettä vahtii rajaviranomainen, mutta laiva- ja rautatieyhtiöden puolella paperien kysely pitäisi hoitaa työaikana yhtiön työntekijöiden voimin. Öresundin siltayhtiö ja Tanska- Ruotsi- välin laivayhtiöt ovat kilpailuasemassa, joten kilpailu vääristyy.

Periaatteessa siinä voisi olla perää. Viranomaiset suosivat toista osapuolta. Rajaviranomaisten pitäisi olla tasapuolisuuden nimissä myös satamissa tai junissa tarkastamassa papereita.

Mutta mielestäni ongelma ei ole se. Jos homma hoidettaisiin tyyliin Viking tai Tallink, niin homma olisi piis of keik. Kun henkilö lunastaa lipun, lyhyt ikäänkuin harmiton kysymys "ja näytäkkö vielä paperit". Sillä selvä. Työaika ei lisäänny kenelläkään. Sitäpaitsi miksi helvetissä niitä papereita muka pitäisi kysellä valkoihoisilta, tai edes tummaihoisilta tyypeiltä, jotka puhuvat virheetöntä ruotsia tai tanskaa. Ja juuri tässä on se ydin.

Koska ollaan Ruotsissa, paprut pitää kysyä jonkun perkeleen tasapuolisuuden ja rasismin välttämisen nimissä kaikilta, ilmiselviltä svennsoneiltakin, jotta vahingossakaan ei rasisteerattaisi kehisparkaa. Joko kaikilta tai ei sitten keltään.



TheVanishedTerrorist

Aasiassa liikkuminen ilman papereita ei onnistu. Rajallakin on turha tulla vinkumaan paperittomana tai ulvomaan asyyliä. Rajoilla liikkuvat määrät ovat järkyttävän suuria verrattuna EU:n alueeseen ja silti homma toimii. Rajavalvonta on helppoa kun sen osaa. Voisi tulla delegaatio tänne opiskelemaan...

Ari-Lee

Kuka tietää kertoa, onko vielä Gibraltarin ja Espanjan rajalla helkkerin tiukkaa bobbya katsomassa paperit?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Valli

QuoteTanskan rautatieyhtiö: Rajatarkastukset maksavat miljoona kruunua päivässä

Ruotsiin suuntaavat junat pysäytetään lentokentän asemalla, jossa junasta on noustava esittämään paperit.

Rajatarkastukset henkilöjunissa tulevat maksamaan jopa miljoona Tanskan kruunua päivässä, väittää Tanskan rautatieyhtiö DSB. Se vastaa noin 134 000 euroa.

Tarkastusten tavoitteena on vähentää Tanskasta Ruotsiin matkustavien turvapaikanhakijoiden määrää.

Passivapaus on ollut Pohjoismaissa voimassa jo 1950-luvulta lähtien, mutta tammikuun neljännestä päivästä lähtien kaikki Ruotsiin suuntaavat junat pysäytetään henkilöllisyyden tarkistamisen vuoksi.

"Henkilöllisyyden tarkastamisen ja menetettyjen tulojen yhteishinta on noin miljoona kruunua päivässä ensimmäisen kuukauden ajan", totesi DSB:n edustaja Reutersille.

Mikäli tarkastukset jatkuvat pidempään kuin kuukauden, saatetaan Ruotsin-lippujen hintoja korottaa.

Maanantaista lähtien DSB pysäyttää

kaikki Ruotsiin suuntaavat junat Kööpenhaminan lentokentän asemalla, joka on viimeinen asema ennen Ruotsiin vievää Juutinrauman siltaa.

Lentokentällä matkustajien täytyy nousta junasta, kävellä terminaaliin esittämään henkilöllisyystodistus, ja palata junaan.

Henkilöllisyyden tarkastaminen lisää matka-aikaa 45 minuutilla. Normaalisti matka Juutinrauman sillan yli kestää 34 minuuttia.

Rautatieyhtiöllä on lentokentällä 34 tarkastuspistettä papereiden tarkastusta varten.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tanskan-rautatieyhtio-rajatarkastukset-maksavat-miljoona-kruunua-paivassa/MunZ9jWL?ref=ampparit:76b0&ext=ampparit

Kulttuurimono

Avoimet rajat ovat mennyttä maailmaa, turha haikailla 50-luvun perään. Rajatarkastukset tuovat turvallisuutta, myös kaikille matkustajille. Pieniä kuluja tulee, mutta ne ovat minimaalisia verrattuna niihin kuluihin joita avoimet rajat aiheuttavat. Joka väittää rajatarkastusten olevan nykymaailmassa mahdottomia, ei ole koskaan matkustanut EU:n ulkopuolella eikä ennen Schengen-aikaa.
Persialaisen kalenterin mukaan 15-vuotias.

Nyymi

Quote from: Kulttuurimono on 29.12.2015, 19:38:03
Avoimet rajat ovat mennyttä maailmaa, turha haikailla 50-luvun perään. Rajatarkastukset tuovat turvallisuutta, myös kaikille matkustajille. Pieniä kuluja tulee, mutta ne ovat minimaalisia verrattuna niihin kuluihin joita avoimet rajat aiheuttavat. Joka väittää rajatarkastusten olevan nykymaailmassa mahdottomia, ei ole koskaan matkustanut EU:n ulkopuolella eikä ennen Schengen-aikaa.

Koko Schengen perustui siihen, että koska ulkorajoja valvotaan, sisärajoja ei tarvitse valvoa. Sitten kun jotkin valtiot eivät halua tai kykene vartioimaan ulkorajoja, kysellään että ettekö nyt ihan oikeasti haluaisi apua sen sijaan, että potkaistaisiin kyvyttömät valtiot ulos Schengenistä kunnes valvonta alkaa kiinnostaa. Mutta impotentti sisäministeri Roborpo odottaa edelleenkin EU:n yhteisiä toimia...

Muistan varsin hyvin rajatarkastukset 1990-luvun alun Interrail-matkoiltani. Ei mitään ongelmaa. Tarkastukset sujuivat joutuisasti ja Suomen sinikantisella sai hyvää palvelua. Paitsi erään kerran Ruotsissa kun skoudet alkoivat kysellä Etelä-Euroopan matkareitistäni hieman tarkemmin. Hieman jännitti kun repussa oli muovipussissa valkoista pesujauhetta...
Ennen muslimeja piti suojella betoniporsailta. Nyt betoniporsailla suojellaan muslimeilta.
Mitä eroa on Jammulla ja Muhammedilla? - Toinen on profeetta ja toinen on alue.
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario Jari Kiiskinen

Kulttuurimono

Quote from: Nyymi on 30.12.2015, 22:04:21
Quote from: Kulttuurimono on 29.12.2015, 19:38:03
Avoimet rajat ovat mennyttä maailmaa, turha haikailla 50-luvun perään. Rajatarkastukset tuovat turvallisuutta, myös kaikille matkustajille. Pieniä kuluja tulee, mutta ne ovat minimaalisia verrattuna niihin kuluihin joita avoimet rajat aiheuttavat. Joka väittää rajatarkastusten olevan nykymaailmassa mahdottomia, ei ole koskaan matkustanut EU:n ulkopuolella eikä ennen Schengen-aikaa.

Koko Schengen perustui siihen, että koska ulkorajoja valvotaan, sisärajoja ei tarvitse valvoa. Sitten kun jotkin valtiot eivät halua tai kykene vartioimaan ulkorajoja, kysellään että ettekö nyt ihan oikeasti haluaisi apua sen sijaan, että potkaistaisiin kyvyttömät valtiot ulos Schengenistä kunnes valvonta alkaa kiinnostaa. Mutta impotentti sisäministeri Roborpo odottaa edelleenkin EU:n yhteisiä toimia...


Brysselissä tiedettiin hyvin että kumpikaan - yhteinen raha eikä yhteinen raja - tule toimimaan. Lähinnä siksi että Etelä-Euroopan maat eivät kykene noudattamaan sääntöjä. Kuitenkin mentiin "perse edellä puuhun", koska tällä tavalla tavoitteena oleva liittovaltio onnistuu jopa paremmin. Kun euro ei toimi, seurauksena on pankkiunioni ja nyt puhutaan jo yhteisestä budjetista. Kun yhteinen raja ei toimi, ratkaisuna on taas lisää integraatiota ja ylikansalliset rajajoukot jotka voivat tulla EU-valtion alueelle pyytämättä. Kun tulee terrori-iskuja, niitä käytetään myös sumeilematta hyväksi liittovaltio-agendan ajamiseen, Suomen perustuslakia ollaan jo muuttamassa niin että ulkomaalaiset joukot saavat tulla Suomeen "auttamaan" ja samalla suomalaiset sotilaat velvoitetaan taistelemaan myös EU-veljien puolesta.

Tämä kaikki menee täsmälleen suunnitelmien mukaan. Muutaman vuoden kuluttua tehdään uusi EU-sopimus jossa erilliset integraation tiivistämissopimukset (yhteinen rajavartiosto, suvereniteetista luopuminen, osittain yhteinen puolustus, pankki- ja talousunioni ym.) kootaan yhteen ja silloin meillä on jo liittovaltio. Poliitikot sanovat että "tämä ei muuta mitään, olemassa oleva lainsäädäntö vain kootaan yksiin kansiin". Persuilla on tuolloin 5% kannatus ja peli on menetetty. Edessä siintää myös kauhukuva jossa esim. EU-kriittiset ja kansallismieliset puolueet ja järjestöt luokitellaan separatisteiksi tai jopa terroristijärjestöiksi. Näitä sitten liittovaltion poliisi jahtaa suomalaisten kyläpoliisien toimiessa aisankannattajina.

No, tämä voi vielä estyä, mutta ei Suomen ansiosta. Suomi on täydellinen ajopuu.

Persialaisen kalenterin mukaan 15-vuotias.

Valli

QuoteSweden-Denmark border rail fence completed

(http://www.thelocal.se/userdata/images/article/w468/780b29a4401ca71689a65a268ad5d2926ad68021b621bc2c34e594fc3674714e.jpg)

The fence at Copenhagen's Kastrup station has been completed as preparations continue for the introduction of ID checks between Denmark and Sweden on January 4th.

All customers crossing into Sweden will be checked in the New Year, as part of efforts to limit the number of refugees heading north.

Sund og Bælt, the Danish company that owns the Kastrup station building at Copenhagen Airport, has been working on the fence since December 20th.

"We have built it during the nights, when there is not much traffic. And while we were working we took the opportunity to clear up some debris," Lotte Bentzen, spokesperson at Sund og Bælt, told Swedish newspaper Expressen.

The fence has been built to ensure that no one sneaks across the tracks to avoid the security checks, with the company itself absorbing the costs.

"It was not so expensive. And after discussions, we decided to make it a standard height, so we can use it for something else when this crisis is over," Bentzen said.

Meanwhile, the Danish opposition party, the Social Democrats, said they believed Sweden should have shouldered the extra expenses linked to the new ID checks.

"The Swedish government expects people travelling to their country to be checked, so it is also reasonable that it should pay for the cost," party spokesman on transport, Rasmus Prehn, told Danish Radio.

The ID requirements, which are set to begin four days into January, follow Sweden's decision to reduce the number of asylum seekers coming into the country, due to an accommodation shortage.

They will apply to trains, buses and ferries from abroad, including Germany, but is likely to have the biggest effect on passengers travelling from Denmark.

The plans have been criticized by various operators and unions warning of travel chaos in the busy commuter region.

More than 150,000 refugees have travelled to Sweden in the past year. But the country has seen a nationwide dip in the number of people claiming asylum in recent weeks, following news of the tighter border checks and a government announcement that it would cut the number of residency permits made available.

http://www.thelocal.se/20151230/sweden-denmark-rail-border-fence-completed

orientexpressen

Quote from: The Local
Sweden-Denmark border rail fence completed

Ruotsalaiselle medialle tuo Kastrupin aseman raiteiden välinen uusi aita on ollut (yllätys yllätys) paniikin aihe. Esimerkiksi Sydsvenskanin mukaan siihen ollaan rakentamassa "pakolaistentorjuntamuuria" (vaikka tuo aita ei ole muuria nähnytkään):

http://www.sydsvenskan.se/sverige/kastrup-far-en-mur-mot-flyktingar/

Esimerkiksi Suomessa on sitten ilmeisesti vähän joka rautatieasemalla vastaava "muuri", kun siellä on aita estämässä raiteiden yli juoksua...
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

Kulttuurimono


QuoteSweden-Denmark border rail fence completed

The plans have been criticized by various operators and unions warning of travel chaos in the busy commuter region.

Sen sijaan 150000 turvista tunkemassa Ruotsin juniin ovista ja ikkunoista ei aiheuttanut minkäänlaisia ongelmia työmatkaliikenteelle?
Persialaisen kalenterin mukaan 15-vuotias.

Kemolitor

Elina Kervinen vastustaa kovasti aitaa:

Quote
Aita pysäyttää turvapaikanhakijat Kööpenhaminassa – Ruotsin maanantaina voimaan astuva henkilöllisyystodistuslaki saa kovaa arvostelua

"Minun Eurooppani ei rakenna muureja."

"Minun Eurooppani ottaa vastaan ihmisiä, jotka pakenevat sotaa."

Näin sanoi Ruotsin pääministeri Stefan Löfven syyskuussa, kun hän puhui Tukholman Medborgarplatsenilla pakolaisten tueksi järjestetyssä mielenosoituksessa.

Nyt ajat ovat toiset ja jollei aivan muuri, niin ainakin aita on totta.

Kööpenhaminan lentokentälle on noussut Ruotsin säätämän lain takia yli 300 metriä pitkä aita, jonka tarkoituksena on estää turvapaikanhakijoiden juokseminen raiteiden yli Ruotsiin lähtevien junien raiteelle.

Kastrupin lentokenttäaseman omistava Sund & Bælt -yhtiö on rakentanut aidan, koska Ruotsi aloittaa ensi maanantaina 4. tammikuuta rajatarkastusten lisäksi henkilöllisyystodistuksien vaatimisen kaikissa junissa, busseissa ja lautoissa, jotka saapuvat Ruotsiin. Tarkistukset juna- ja bussiliikenteessä tehdään Tanskan puolella, muun muassa Kastrupin lentokentällä, missä ne ovat liikennöivien yhtiöiden vastuulla.
-----
Uutta henkilöllisyystodistuksia koskevaa lakia on arvosteltu kovasanaisesti. Muun muassa Ruotsin Punainen risti on varoittanut, että laki saattaa evätä turvapaikanhakijoilta käytännössä oikeuden saada hakemuksensa käsiteltyä Ruotsissa.

Myös Ruotsin yksintulevien pakolaislasten yhdistys on huolissaan.

"Niillä, jotka ovat kotoisin vaikkapa pienestä kylästä Afganistanissa, ei ole minkäänlaista passia. Se ei ole asia, jonka tavallinen köyhä perhe hankkisi ja tekisi kuten me teemme – huvimatkoja – joiden vuoksi passin tarvitsisi, ei sellaista ole", sanoo projektijohtaja Jenny Anderberg TT:lle.
-----
Ruotsiin tulevien turvapaikanhakijoiden määrä on vähentynyt dramaattisesti jo sen jälkeen, kun Ruotsi aloitti rajatarkastukset Tanskan-rajan omalla puolellaan marraskuussa. Tällä hetkellä maahan tulee noin 2 000–3 000 turvapaikanhakijaa viikossa, kun syksyn kiivaimpina viikkoina tulijoita oli noin 10 000. Koko päättyneen vuoden lukema on noin 163 000, mikä on lähes kaksinkertainen määrä aiempaan ennätysvuoteen 1992 verrattuna, kertoi maahanmuuttovirasto perjantaina.

Henkilötodistusten tarkistukset lisäävät nyt painetta Tanskan puolella, minne tuli viime vuonna marraskuun loppuun mennessä vajaat 18 500 turvapaikanhakijaa. Tanska on kiristämässä turvapaikkalainsäädäntöään merkittävästi. Hallitus suunnittelee muun muassa kiistanalaista lakia, jonka myötä turvapaikanhakijoiden omaisuutta voitaisiin takavarikoida turvapaikkaprosessin rahoittamiseksi.

Tanska on myös ilmoittanut, että se voi harkita omien väliaikaisten rajatarkastusten aloittamisen Saksan vastaisella rajalla.

Koko juttu:
HS: Aita pysäyttää turvapaikanhakijat Kööpenhaminassa – Ruotsin maanantaina voimaan astuva henkilöllisyystodistuslaki saa kovaa arvostelua

Kieltämättä on aika kova juttu, jos "Ruotsin yksintulevien lasten yhdistys" on huolissaan.

B52

^

"Ruotsiin tulevien turvapaikanhakijoiden määrä on vähentynyt dramaattisesti"

Kuvaa tuo kyllä hyvin kirjoittajan ajatusmaailmaa.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

valla_valla

Tino Sanandajin sekä Ruotsin Agfanistanin lähetystön mukaan tuo passittomuus jossain "köyhässä afganistanilaisessa" on satua. Afganistanissa on ollut passeja jo 1880- luvulta alkaen ja kuka tahansa afgaani saa passin, jos sellaisen haluaa. Kehitysmaalaisten halaajat, kuten tuossa Hesarin jutussakin, yrittävät syöttää sellaista lööperiä, että ne agfanistanin peräkylät olisivat jotain sellaisia maakuoppia, jossa ei muka ole mitään passitoimintaa. Vertaus johonkin huvimajan hankintaan on puhdasta valetta. Joissakin paikoissa passi on jopa jonkinlainen henkivakuutus "talibaania" vastaan.

Joten jokainen agfaani, jolla parta alkaa kasvamaan, hankkii ensimmäisenä sen passin.

Mitä opimme HS:n jutusta? No sen, että aina kun ne yrittää jotain, sieltä löpsähtää eetteriin sutta ja sekundaa, valetta ja lööperiä.

Kela_Platinum

Jotenkin tulee aina hyvä mieli näinä surkeina aikoina, kun saa lukea tuota valitusta jostain hesarista. Pienet on ilot mutta minkäs teet kun täälläkin tuntuu että kaikki menee päin persettä. ;D

Valli

Itse odotan mielenkiinnolla että mitä tekee Tanska jos siellä alkaa jäämään matuja käsiin. Tanskassa tuskin kovin kauaa seuraillaan touhua sivusta niin kuin Suomessa on tehty. Dominoefektiähän tässä Ruotsi tietysti yrittää saada aikaan mutta katsotaan miten käy.

Parzival

Quote from: Kemolitor on 01.01.2016, 20:40:44
Elina Kervinen vastustaa kovasti aitaa:

Quote
Aita pysäyttää turvapaikanhakijat Kööpenhaminassa – Ruotsin maanantaina voimaan astuva henkilöllisyystodistuslaki saa kovaa arvostelua

"Minun Eurooppani ei rakenna muureja."

Koko juttu:
HS: Aita pysäyttää turvapaikanhakijat Kööpenhaminassa – Ruotsin maanantaina voimaan astuva henkilöllisyystodistuslaki saa kovaa arvostelua

Kieltämättä on aika kova juttu, jos "Ruotsin yksintulevien lasten yhdistys" (???) on huolissaan.

Voisiko Hesari joskus tehdä mielipidetiedustelun, että kuinka moni tavallinen kansalainen vastustaa näitä toimenpiteitä. Yhtäkään uutista turvapaikkapolitiikan tiukennuksista hesari ei pysty julkaisemaan kertomatta, että "toimenpiteet herättävät rajua arvostelua". Ja taas jälleen kerran "kovina arvostelijoina" ovat vasemmistoanarkistien "avoimet rajat"- sabotaasijärjestöt ja suvakkiämmien  "Refugees Welvome" -verkostot.

Vaan aina mukava lukea näitä uutisia. Hesari on kuin maansa myynyt kun sen on pakko julkaista koko ajan uusia ja uusia toimenpiteitä, jotka se syksyllä rummunpäristyksin julisti rasismiksi ja ihmisoikeusrikoksiksi. Suoraan eivät toki kerro olleensa väärässä mutta jokainen jolla on aivot ymmärtää yskän kun Elina Kerviset kiumertulevat näissä jutuissansa kuin mato koukussa  :)

Valli

Syynä ei kuitenkaan ole matuvyöry... :roll:

QuoteRuotsi kutsuu poliiseja takaisin eläkkeeltä pakolaiskriisin takia
Poliisin resursseja syövät erityisesti rajatarkastukset, terroriuhat sekä organisaation uudet järjestelyt.

Poliisi kutsuu eläkeläisiä takaisin töihin Västernorrlandin läänissä Ruotsissa. Syyksi kerrotaan akuutti vajaus henkilökunnassa.

Ruotsin TV4 kertoo uutisissaan, että jo kahdeksan eläkkeelle siirtynyttä, poliisissa aiemmin työskennellyttä henkilöä on vastannut kutsuun myöntävästi. He työskentelevät pääasiassa rikostutkimusten parissa.

Pakolaiskriisin ja sitä seuranneiden rajatarkastusten takia Ruotsin poliisi on keskittänyt resursseja koko maasta erityisesti Skåneen. Esimerkiksi kokeneita tutkijoita ja it-asiantuntijoita on lähetetty Tukholmasta Malmöön auttamaan henkilöllisyystarkastuksissa.

Rajatarkastukset ovat Poliisiyhdistyksen mukaan kuitenkin vain jäävuoren huippu. Suurin syy henkilöstövajeeseen on vuosi sitten toteutettu alueellinen uudelleenorganisointi.

Poliisista ennustetaan, että rajatarkastukset, ongelmat turvapaikanhakumenettelyssä sekä kasvava terroriuhka tekevät tilanteesta tulevaisuudessa vielä vaikeamman. Lähivuosina poliiseja tullaan tarvitsemaan lisää noin tuhatkunta.

http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/Pakolaiskriisi:%20Ruotsi%20kutsuu%20poliiseja%20el%C3%A4kkeelt%C3%A4%20palvelukseen-44996

Valli

QuoteUN berates Sweden for new identity checks

Sweden's imminent ID checks, due to start tomorrow, may have serious consequences for refugees throughout Europe, according to the UN refugee agency, UNHCR.

The UNHCR fears that asylum throughout Europe could be curbed if more countries follow Sweden's lead and impose stricter entrance requirements.

"Unfortunately, it looks as though those wishing to gain asylum to Sweden will have to present valid identification," Mattias Axelsson, spokesperson for UNHCR in northern Europe told the Swedish news agency, TT.

"There is a tremendous strain to be on the run and you can not expect that those who are entitled to asylum will also have the right documents with them from the beginning - it is quite impossible."

"But that's where we find ourselves now, unfortunately. We look on this with growing concern, "Axelsson said.

The ID requirements follow Sweden's decision to reduce the number of asylum seekers coming into the country, due to an accommodation shortage.

They will apply to trains, buses and ferries from abroad, including Germany, but will have the biggest effect on passengers travelling from Denmark.

The plans have been criticized by various operators and unions warning of travel chaos in the busy commuter region.

More than 150,000 refugees have travelled to Sweden in the past year.

But the country has seen a nationwide dip in the number of people claiming asylum in recent weeks, following news of the tighter border checks and a government announcement that it would cut the number of residency permits made available.

http://www.thelocal.se/20160103/un-berates-sweden-for-new-identity-checks

Parzival

Quote from: Valli on 03.01.2016, 21:15:10
QuoteUN berates Sweden for new identity checks

Sweden's imminent ID checks, due to start tomorrow, may have serious consequences for refugees throughout Europe, according to the UN refugee agency, UNHCR.

The UNHCR fears that asylum throughout Europe could be curbed if more countries follow Sweden's lead and impose stricter entrance requirements.

"Unfortunately, it looks as though those wishing to gain asylum to Sweden will have to present valid identification," Mattias Axelsson, spokesperson for UNHCR in northern Europe told the Swedish news agency, TT.

"There is a tremendous strain to be on the run and you can not expect that those who are entitled to asylum will also have the right documents with them from the beginning - it is quite impossible."

"But that's where we find ourselves now, unfortunately. We look on this with growing concern, "Axelsson said.

The ID requirements follow Sweden's decision to reduce the number of asylum seekers coming into the country, due to an accommodation shortage.

They will apply to trains, buses and ferries from abroad, including Germany, but will have the biggest effect on passengers travelling from Denmark.

The plans have been criticized by various operators and unions warning of travel chaos in the busy commuter region.

More than 150,000 refugees have travelled to Sweden in the past year.

But the country has seen a nationwide dip in the number of people claiming asylum in recent weeks, following news of the tighter border checks and a government announcement that it would cut the number of residency permits made available.

http://www.thelocal.se/20160103/un-berates-sweden-for-new-identity-checks

YK:lla ei ole mitään oikeutta määrätä Ruotsia tai meidän maatamme tuhoamaan yhteiskuntamme avaamalla portit kaikille maailman elintasopakolaisiile.

Niin monet tuhoavat täysin tahallaan henkilöpaperinsa hankaloittaakseen karkotusta tai salatakseen todellisen kansallisuutensa tai henkilöllisyytensä. Ehkä YK voisi muistuttaa näitä henkiöitä, että turvapaikan hakeminen valheellisilla perusteilla on rikollista toimintaa ja parasta lopettaa heti. Meillä on täysin oikeus puolustautua laajamittaista hyväksikäyttöä vastaan.

Tänne saapuvia ei enää suoraan pitäisi ottaa ollenkaan turvapaikkamenettelyyn. Kaikki turvapaikat meidän kiintiön rajoissa suoraan kriisialueelta.

valla_valla

Juttelin juuri Viking Linen henkilökunnan kanssa ja he sanoivat, että Ruotsin rajatarkastuksista ei ole Suomesta Ruotsiin päin tullut mitään erityistä. Tietty Tukholmassa voidaan kenties tehdä jotain tarkastuksia, mutta eivät itse uskoneet mihinkään erityiseen muutokseen laivojen kulussa ja niiden rutiineissa.

Sen sijaan sain kuulla mielenkiintoisen detaljeen. Nimittäin Turussa kysellään laivaan nousijoilta papereita, jos nämä näyttävät "ulkomaalaisilta". Satunnaisesti papereita kysellään myös suomalaisilta ja ruotsalaisiltakin. Mutta Turusta kuulemma nousee autoilla silloin tällöin laivaan pakolaisia, joilla on Suomen poliisin myöntämä joku tilapäinen henkkari tai maastapoistumislupa, joka on voimassa vain sen tietyn päivän. Ne ovat siis Viikkarin henkilökunnan mukaan "pakolaisia", jotka ovat käyneet Suomessa, mutta ovat kokeneet, että Suomi on paska maa ja ovat joka tapauksessa olleet menossa takaisin Saksaan "töihin" tms.

Eikö ole mielenkiintoista. Tämä todistaa entistä enemmän sen, että eivät ne oikeasti ole mitään pakolaisia.