News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2015-09-18 Espoolaisen yrittäjän tempaus: Kouluttaa pakolaiset taksikuskeiksi

Started by Ink Visitor, 18.09.2015, 11:14:47

Previous topic - Next topic

Ink Visitor

Quote
Espoolaisen yrittäjän yllättävä tempaus: Kouluttaa vastaanottokeskuksen pakolaiset taksikuskeiksi

Pakolaiskriisin kärjistyttyä Suomessa on kuultu soraääniäkin, mutta ei tältä espoolaiselta taksifirmalta: Kajon Oy haluaa kouluttaa vastaanottokeskuksellisen pakolaisia – ja lupaa töitä.

Espoolainen taksi- ja pikkubussiyritys Kajon on pohtinut jo pitkään, miten voisi kantaa kortensa kekoon Suomeenkin ulottuneessa pakolaiskriisissä. Omistaja ja hallituksen puheenjohtaja Jorma Palomäki kertoo, että vähitellen muodostunut suunnitelma sai viimeisen sysäyksensä pääministeri Juha Sipilän keskiviikkoiltana pitämästä puheesta.

Sipilä lupasi purkaa merkittävästi normeja, mikä hälvensi Kajonissa epäilyksiä siitä, että valmisteilla ollut suunnitelma tyssäisi byrokratiaan

– Ennen kaikkea Sipilän puheen jälkeen aloimme olla valmiita tekemään päätöksiä siitä, miten voisimme olla auttamassa Suomeen tulevien ihmisten integraatiossa. Päätimme eilen hallituksen kokouksessa, että pyrimme kaikella mahdollisella tavalla järjestämään taksinkuljettajan pätevyyden ja paikallistuntemuksen sellaiselle porukalle, joka koulutukseen voi osallistua, Palomäki kertoo.

– Koemme tärkeäksi sen, että heillä olisi ammatti, jonka avulla sopeutua suomalaiseen yhteiskuntaan.

Kajon pystyy Palomäen mukaan itse työllistämään heti 50 henkeä ja keskipitkällä aikavälillä jopa 100 ihmistä. Palomäki on kuitenkin varma siitä, että alalla riittää töitä ihan jokaiselle.

– Toimiala pystyy työllistämään kaikki.

Palomäki huomauttaa myös, että kun turvapaikanhakija saa yhden ammatin, toisen hankkiminen on tarvittaessa helpompaa.


Koulutus koko vastaanottokeskukselle

Kajon on ajatellut kouluttaa kaikki koulutukseen haluavat turvapaikanhakijat. Erityisesti mielessä on Kirkkonummella sijaitseva Evitskogenin vastaanottokeskus, johon mahtuu noin 250 turvapaikanhakijaa.

– Käsityksemme mukaan se ryhmä, joka Suomeen tulee, on parhaassa työiässä olevia ihmisiä, eli pääasiassa 25–45-vuotiaita miehiä. Parempia työikäisiä ei tälle alalle voisi löytyä.

Palomäen käsityksen mukaan Suomeen tulijat ovat lisäksi hyvin koulutettuja, joten hän arvelee heidän joukostaan olevan helppo löytää kielitaitoisia henkilöitä alan kouluttajiksi.

Aluksi yrityksen omat kouluttajat toimivat kouluttajina, mutta mahdollisimman pian kouluttajia seulotaan maahanmuuttajien joukosta haastattelujen perusteella.


Koulutukseen pääsevät kaikki

Suunnitelmassa pyritään etenemään mahdollisimman nopeasti. Palomäki arvioi, että kouluttaminen voidaan aloittaa parin viikon päästä. Tavallisesti taksinkuljettajakoulutus kestää kolme viikkoa. Maahanmuuttajien kouluttamiseen on Palomäen mukaan luultavasti varattava enemmän aikaa.

Varsinaiseen kuljettajakoulutukseen pääsevät Palomäen mukaan kaikki halukkaat. Hän arvelee, että ainoa ongelma koulutukseen haluaville voi olla mahdollinen henkilöpapereiden puuttuminen.


Koulutus sisältää lainsäädännön, hinnoittelun ja toimintapolitiikan opiskelua.

– Opetetaan, miten taksimaailma toimii. Lisäksi mukana on ammattisanastoa, joka koetaan tärkeäksi osata kotimaisella kielellä, Palomäki tarkentaa.

Kuljettajille opetetaan myös paikallistuntemusta, eli lähipaikkakuntien katujen ja teiden nimiä sekä tärkeimmät kohteet.


Kymmenien tuhansien sijoitus

Suunnitelma on iso investointi taksiyritykselle. Kajonissa tehtyjen laskelmien mukaan puhutaan kymmenistä tuhansista.

– Uskomme, että se raha kantaa hedelmää. Kun tarjolla on tällainen määrä työikäisiä ihmisiä, emme voi jättää sellaista mahdollisuutta käyttämättä.

Tieto suunnitelmista ei ole vielä tavoittanut maahanmuuttajia, joten palautetta Kajon ei ole vielä saanut. Usko suunnitelmaan on kuitenkin selvästi vakaa: hallituksen päätös tehtiin eilen ja tänään urakka jatkuu EU:n ajokorttilainsäädännön selvityksillä

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/espoolaisen-yrittajan-yllattava-tempaus-kouluttaa-vastaanottokeskuksen-pakolaiset-taksikuskeiksi/5316816


Tulipa varsin selväksi minkä firman palveluja en vastaisuudessa käytä. Jos paukut riittää kouluttamaan ja työllistämään koko iPakolaissakki niin kovasti ihmettelen miksei niitä paukkuja käytety kantisten kouluttamiseen ja työllistämiseen... >:(
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

Dangr

Toivottavasti noiden taustat tutkitaan yhtä moitteettomiksi kuin kanta-asukaskuskin.
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

Tokugawa Ieyasu

Quote
Kajon pystyy Palomäen mukaan itse työllistämään heti 50 henkeä ja keskipitkällä aikavälillä jopa 100 ihmistä. Palomäki on kuitenkin varma siitä, että alalla riittää töitä ihan jokaiselle.

– Toimiala pystyy työllistämään kaikki.
Haluanpa nähdä toimialan työllistävän kaikki 30,000 - 200,000 25-45 -vuotiasta jantteria ensi talvena. Helsinkiin ei muuta enää mahdukaan kuin takseja, joiden kuskeille huudellaan 'jalla jalla'. Siinä on Kairon liikenteen torvien soitto jo pientä kun monikulttuurinen Helsinki kunnostautuu!
"The strong manly ones in life are those who understand the meaning of word patience". - Tokugawa Ieyasu

MacGyver

"Varsinaiseen kuljettajakoulutukseen pääsevät Palomäen mukaan kaikki halukkaat."

Noniin. Aluks vaikka 10 000 uutta kuskia koulututkseen. Tulijat ovat kuulemma lääkäreitä ja opettajia, onkohan kuitenkaan arvolle sopivaa.
Mites on, irakissa ajettu ajokortti kelpaa varmaan suoraan Suomessa, mutta voi tuo liikennekulttuuri olla vähän eri Helsinki<->Bagdad.

Taksit muuttuvat varmasti lähi vuosina pk-seudulla ainakin ruotsin tapaisiksi että hinta voi olla mitä sattuu. Irakilaiset tavoittelee taksi -yrittäjiksi, ei pelkkä kuskin paikka kelpaa, sitten muuttuu taksikulttuuri kunnolla.

Tulituki

Naisia on kehotettu ottamaan taksi sen sijaan, että kävelisivät aamuyöllä raflasta pimeän puiston halki kotiin.
Kohta taksiajelun fyysisen kustannuksen riski on jopa suurempi kuin puiston halki kävellessä. Luulisin ainakin.

Nostalgiaa: Koulu päättyi taas suvivirteen, reksi huusi: "Kommarit hirteen!"

Maskit uuniin

mikkoR

Saatana kun sai helpolla ilmaista mainosta, olisipa itse tajunnut luvata kouluttaa vähintään KAHDEN vokin asukit kirvesmiehiksi, olisiko vielä myöhästä heittää tälläinen korotettu tarjous?
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Rauno Murju

Mistäs tällä Palomäellä on luvat 50 taksille alalla joka on erittäin suljettu ja sisäisesti säännelty?

Kyllä autoa ajamaan löytyy suomea puhuvakin jos sille maksetaan palkkaa.

Peltipaita

Jos näitä kuskeja alkaa ilmaantua, kannattaa jo taksia tilatessa vaatia syntyperäistä suomalaista kuljettajaksi.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Outo olio

Lontoossa pakistanilaisia jne. on taksikuskeina ja jos yhteisön tyttö lähtee karkuun pakkoavioliittoa tms. niin joka jannu on silmä kovana liikenteessä, ja kun näkyy missään niin heti soitto perheelle. Sitten tyttö otetaan kiinni ja muilutetaan takaisin Pakistanin heimovuorille. Tätä meillekin kiitos. Ollaan ihanan kansainvälisiä.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

guest8096

Kohta sitten päästään sanomaan, että taksitkaan eivät kulkisi ilman maahanmuuttajia.

Kim Evil-666

Siitä vain sitten kaikki naiset taxia tilaamaa, ettei tarvitse kävellä sen pelottavan puiston halki pimeässä.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."


Gunnar Hymén

Quote from: mikkoR on 18.09.2015, 11:40:50
Saatana kun sai helpolla ilmaista mainosta, olisipa itse tajunnut luvata kouluttaa vähintään KAHDEN vokin asukit kirvesmiehiksi, olisiko vielä myöhästä heittää tälläinen korotettu tarjous?

josko nyt kuitenkin jätettäis kirveet ja moottorisahat Irakilaisien ulottumattomiin. kirurgin kädet eivät sitä työtä kestä
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Outo olio

Quote from: Rauno Murju on 18.09.2015, 12:26:05
Tulipahan mieleen tällainen aika tuore lehtijuttu Helsingin takseista.

Touhu alkaa mennä aika eläimelliseksi.


http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/299158-eiko-taksi-olekaan-enaa-turvallinen-kuljettajat-karahtavat-entista-useammin-naisten

Yhä useampi kuski on ulkomaalaistaustainen, ja yhä useampi nainen joutuu ahdistelun uhriksi. Johan tässä alkaa mieleen tulla rasistisia ajatuksia kausaliteeteista.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Jane Doe

Quote from: Rauno Murju on 18.09.2015, 11:50:45
Mistäs tällä Palomäellä on luvat 50 taksille alalla joka on erittäin suljettu ja sisäisesti säännelty?

Kyllä autoa ajamaan löytyy suomea puhuvakin jos sille maksetaan palkkaa.
Tätä mietin itsekin. Tosin olikos nyt niin, että luvat on autokohtaisia eli rengit eivät lupaa tarvitse? Siinä tapauksessa Palomäellä on 50 nohevaa kuskia varastossa pitämässä suomalaisten kuskien vaatimukset koskien palkkaa ja työehtoja maltillisina, ellei olemattomina.

QuoteKajon pystyy Palomäen mukaan itse työllistämään heti 50 henkeä ja keskipitkällä aikavälillä jopa 100 ihmistä. Palomäki on kuitenkin varma siitä, että alalla riittää töitä ihan jokaiselle.

– Toimiala pystyy työllistämään kaikki.
Pikkujoulukautena joo, muuten taitaa olla aika hiljaista.

Ja loppuun: naisena, vaikka en nössö ja hentoinen kukkanen ole, en sulloutuisi samaan autoon jonkun epämääräisen, muutamaa kuukautta aiemmin maahan tulleen ahmedin kanssa. Ei vaikka, auton katolla lukisi "taksi". Väärään määränpäähän joutuminen olisi peloista pienin.
Wippajei!

Eurytmistinä alkaa mielikuvitus elää..

Outo olio

Miten kielitaidoton edes saa ajokortin? Osassa liikennemerkeistä olennainen informaatio on kirjoitettu suomeksi.

(http://data.kilpi-koskinen.fi/files/liikennemerkki.jpg)

(http://static.iltalehti.fi/autot/liikennemerkit_vh_1908_etu_au.jpg)

(https://liikenteessa.files.wordpress.com/2009/01/img_3557.jpg?w=620)
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Hirvensalmen kuha

Netistä nopeasti vilkaistuna taksikurssin hinta on pottunokalle noin 500-600 euroa ja päälle jotain muista maksuja ehkä noin 100 euroa. 

Aikookohan tämä rehti yrittäjä järjestää taksikurssin omasta pussistaan ihan kaikille halukkaille. Oletetaan että kaikki VOK 250 turvista haluaisivat riemusta kiljuen taksikurssille, niin jos kurssi olisi enemmän tai vähemmän ilmaista, niin ainakin koe maksaa 100 euroa.

Mistäköhän näille löytyy tarvittavia kieli osaavat opettajat tai opettajille tulkit ja onko se ihan ilmaista ja muutenkin onko koko lysti niin halpaa, että taksiyrittäjällä on sen verran ylimääräistä taskunpohjalla?

Se on sitten sivu seikka, miten se taksin ajelu onnistuu suoraan vastaanottokeskukseen tulleelta. Miksei se onnistu pottunokilta tuolla tavalla?

Tarkoittakohan tämä sitä, että minäkin voisin lähteä tästä saman tien vaikka Lontooseen tai New yorkkiin tai Kairoon taksikuskiksi, kunhan kävisin muutaman tunnin kurssin?

Jaa ei käy? Miksei? Mitkä ihmeen oleskelu- ja työluvat? Mikä ihmeen kielitaito? Miten ihmeessä ei ole duunia? Eikö ne taksit ympäri maailmaa seisokkaan talleissa odottelemassa reippaita mamuja? Suomessa taksit odottelevat tyhjänpantteina talleissa, että kielitaidottomat reippaat mamut tulevat niitä ajamaan, kun pottunokat ei vaan pysty, ei vaikka rahaa sataisi niskaan.
- Kaikkea kivaa kaikille, varsinkin minulle. Ja oikeastaan muilla ei ole niin väliä.

Hirvensalmen kuha

Quote from: mikkoR on 18.09.2015, 11:40:50
Saatana kun sai helpolla ilmaista mainosta, olisipa itse tajunnut luvata kouluttaa vähintään KAHDEN vokin asukit kirvesmiehiksi, olisiko vielä myöhästä heittää tälläinen korotettu tarjous?

Minä voin (sopuhintaan) kouluttaa vaikka 10 VOK:n moniosaajat kulttuuritulkeiksi ja ei maksa paljon. Helppo homma, sillä kulttuuriahan niillä on jo valmiiksi.
- Kaikkea kivaa kaikille, varsinkin minulle. Ja oikeastaan muilla ei ole niin väliä.

Dr Lecter

Espoolainen Kajon Oy maksaa kaikille kuljettajille tuon kurssin sekä digitaalista ajopiirturia varten tarvittavan kuljettajakoulutuksen. Ehtona on se, että kuljettaja sitoutuu olemaan työssä ko. yrityksessä vähintään kaksi vuotta. Kajon Oy:ssä on paljon ns omistajakuljettajia, jotka ovat vuokranneet Kajon Oy:ltä auton - yleensä sellainen isompi 9 -16 hlön pienoislinja-auto (edellyttää D1 luokan ajokorttia). Monet omistajakuljettajat sekä suoraan työsuhteessa Kajoniin ovat eestiläisiä, suomalaisia ja venäläisiä. Kajon Oy harjoittaa taksiliikenteen lisäksi paljon koululaiskuljetuksia monilla paikkakunnilla.

Espoon kaupunki irtisanoi sopimuksen vuonna 2013. Vantaalla yritys aloitti vuonna 2011 ja kaupunki irtisanoi sopimuksen noin puolentoista vuoden kuluttua. Porvoossa Kajon aloitti koulukuljetukset vuona 2010, kaupunki irtisanoi sopimuksen joko vuonna 2013 tai 2014. Syynä oli jatkuva kuljettaja- sekä autopula, johon yritys ei kyennyt vastaamaan. Lisäksi Kajon maksoi kuljettajille pienempää palkkaa mitä sopimus edellytti, mutta se seikka tuli ilmi ja julki monen kuljettajan kannalta liian myöhään. Palkka oli kuukaudessa n 1200 - 1550 euroa miinus verot. Kajonilla oli Porvoossa töissä joku Abdi Afrikasta. Osasi hyvin suomea, ajoi ahkerasti - liiankin ahkerasti, sillä ajettuaan jalankulkijan päälle ja hieman sen jälkeen romutettuaan kolarissa pienoislinja-auton (9 matkustajapaikkaa) kävikin ilmi, että töitä oli tehty liikaa ja vakuutus ei korvannut näistä vahingoista Kajonille yhtikäs mitään. Abdi sai kenkää ja lopulta Porvoon ajot päättyivät yhtiöltä.

Oli Kajonilla toinenkin musta kaveri töissä. Aloitti elokuussa 2012 ja oli töissä yhden päivän. Sekoili lahjakkaasti, eksyi ja lopulta lähti kotiin.

Kajonissa on vallalla nepotismi. Kaikki omistajat ja toimistoporukka ovat sukua toisilleen. Pojat, äidit, kälyt, vävyt. Piiri pieni pyörii. Jorma Palomäki siinä pääpiruna hyörii.

Onkin mielenkiintoista havaita miten irakilaisinsinööri tai -kirurgi tai ihan vaan basaarin apupoika suhtautuvat pieniin koululaisiin. Ehkä monet 12-vuotiaat näyttävät heistä 18-vuotiailta. Ja vaikka SPR sekä maahanmuuttovirasto tekevät kaikkensa opastaakseen "turvapaikanhakijoita" sopeutumaan, niin aina pääsee unohtumaan se, että Suomessa suojaikäraja on 16 vuotta ja lapset sekä naiset saavat kulkea yksin ja heillä on oikeus päättää ihan itse omasta ruumiistaan. Onnea Mäntsälä! Muun muassa. On turvallista laittaa vääräuskoinen lapsi talviajokemusta omaavan ja viriilin muslimikuljettajan kyytiin. Voitte olla huoleti.

Kajon mediassa:
http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/89382-vantaa-joutunee-oikeuteen-koulukuljetuskiistassa
http://www.aamuposti.fi/artikkeli/25622-riita-jatkuu-lopen-koulukuljetuksista
http://www.mantsala.fi/asukkaille/koulutus-ja-opiskelu/koulukuljetukset
http://keskustelu.suomi24.fi/t/9136360/kajon-tarjoaa-kuljetuksia
http://www.vapaajuankoski.ehdolla.fi/keskustelu.html/5015?p=&c=
http://www.hameensanomat.fi/uutiset/kanta-hame/217313-miten-kajon-aikoo-ratkaista-koulukuljetustensa-pulmat

Onneksi Syyriassa on sota. Saadaan Suomeen taksikuskeja... Ilman ISIS:iä ei taksitkaan Suomessa kulkisi...




Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen.

Hirvensalmen kuha

Quote from: Dr Lecter on 18.09.2015, 14:15:33
Espoolainen Kajon Oy maksaa kaikille kuljettajille tuon kurssin sekä digitaalista ajopiirturia varten tarvittavan kuljettajakoulutuksen. Ehtona on se, että kuljettaja sitoutuu olemaan työssä ko. yrityksessä vähintään kaksi vuotta. Kajon Oy:ssä on paljon ns omistajakuljettajia, jotka ovat vuokranneet Kajon Oy:ltä auton - yleensä sellainen isompi 9 -16 hlön pienoislinja-auto (edellyttää D1 luokan ajokorttia). Monet omistajakuljettajat sekä suoraan työsuhteessa Kajoniin ovat eestiläisiä, suomalaisia ja venäläisiä. Kajon Oy harjoittaa taksiliikenteen lisäksi paljon koululaiskuljetuksia monilla paikkakunnilla.

Espoon kaupunki irtisanoi sopimuksen vuonna 2013. Vantaalla yritys aloitti vuonna 2011 ja kaupunki irtisanoi sopimuksen noin puolentoista vuoden kuluttua. Porvoossa Kajon aloitti koulukuljetukset vuona 2010, kaupunki irtisanoi sopimuksen joko vuonna 2013 tai 2014. Syynä oli jatkuva kuljettaja- sekä autopula, johon yritys ei kyennyt vastaamaan. Lisäksi Kajon maksoi kuljettajille pienempää palkkaa mitä sopimus edellytti, mutta se seikka tuli ilmi ja julki monen kuljettajan kannalta liian myöhään. Palkka oli kuukaudessa n 1200 - 1550 euroa miinus verot. Kajonilla oli Porvoossa töissä joku Abdi Afrikasta. Osasi hyvin suomea, ajoi ahkerasti - liiankin ahkerasti, sillä ajettuaan jalankulkijan päälle ja hieman sen jälkeen romutettuaan kolarissa pienoislinja-auton (9 matkustajapaikkaa) kävikin ilmi, että töitä oli tehty liikaa ja vakuutus ei korvannut näistä vahingoista Kajonille yhtikäs mitään. Abdi sai kenkää ja lopulta Porvoon ajot päättyivät yhtiöltä.

Oli Kajonilla toinenkin musta kaveri töissä. Aloitti elokuussa 2012 ja oli töissä yhden päivän. Sekoili lahjakkaasti, eksyi ja lopulta lähti kotiin.

Kajonissa on vallalla nepotismi. Kaikki omistajat ja toimistoporukka ovat sukua toisilleen. Pojat, äidit, kälyt, vävyt. Piiri pieni pyörii. Jorma Palomäki siinä pääpiruna hyörii.

Onkin mielenkiintoista havaita miten irakilaisinsinööri tai -kirurgi tai ihan vaan basaarin apupoika suhtautuvat pieniin koululaisiin. Ehkä monet 12-vuotiaat näyttävät heistä 18-vuotiailta. Ja vaikka SPR sekä maahanmuuttovirasto tekevät kaikkensa opastaakseen "turvapaikanhakijoita" sopeutumaan, niin aina pääsee unohtumaan se, että Suomessa suojaikäraja on 16 vuotta ja lapset sekä naiset saavat kulkea yksin ja heillä on oikeus päättää ihan itse omasta ruumiistaan. Onnea Mäntsälä! Muun muassa. On turvallista laittaa vääräuskoinen lapsi talviajokemusta omaavan ja viriilin muslimikuljettajan kyytiin. Voitte olla huoleti.

Kajon mediassa:
http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/89382-vantaa-joutunee-oikeuteen-koulukuljetuskiistassa
http://www.aamuposti.fi/artikkeli/25622-riita-jatkuu-lopen-koulukuljetuksista
http://www.mantsala.fi/asukkaille/koulutus-ja-opiskelu/koulukuljetukset
http://keskustelu.suomi24.fi/t/9136360/kajon-tarjoaa-kuljetuksia
http://www.vapaajuankoski.ehdolla.fi/keskustelu.html/5015?p=&c=
http://www.hameensanomat.fi/uutiset/kanta-hame/217313-miten-kajon-aikoo-ratkaista-koulukuljetustensa-pulmat

Onneksi Syyriassa on sota. Saadaan Suomeen taksikuskeja... Ilman ISIS:iä ei taksitkaan Suomessa kulkisi...

Jaa, että kyseessä on kusetusfirma. Tuokin kuulosti kusetukselta, että tuosta vaan suit sait ilmaiseksi koulutetaan VOK tai pari samantien taksikuskeiksi. Varmaan on muuten kuskeista pulaa, kun palkkoja ei makseta. Ehkä firmalla kiiluu silmissä halpa työvoima, joka ei osaa kieltä ja ei tiedä mitään työehdoista ja sopimuksista, joten niitä voi panna halvalla.
- Kaikkea kivaa kaikille, varsinkin minulle. Ja oikeastaan muilla ei ole niin väliä.

onni4me

Suomesta ollaan tekemässä orjatyövoimamaata, missä palkalla ei tule toimeen ja loput toimeentulosta maksaa valde KELAn ja sossun kautta.

Yrittäjällä taatusti on ideana polkea palkkoja ja kaikin tavoin välttää maksamasta. Suomalaiset työttömät eivät moiseen rupea, kun sillä ei tule toimeen.

VMP!  :facepalm:
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

Gunnar Hymén

09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

b_kansalainen


Lasisti

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/kovanen-tyovoimaa-hankala-loytaa--moraalikato/Ur3GgxpA

Nämä pölvästit kuvittelevat, että nyt se valtio maksaa heille orjat. Uutisen kommenttiosio on huuhtaistu vessanpönttöön, siinä miehen horinoilla pyyhittiin lattiaa.


Ink Visitor

Quote
Taksiliitto pakolaisten kouluttamisesta taksikuskeiksi: Tekemätöntä työtä kyllä riittää

Espoolainen taksiyrittäjä on päättänyt kouluttaa vastaanottokeskuksellisen pakolaisia taksikuskeiksi ja työllistää heidät. Taksiliiton toimitusjohtaja kiittelee yrittäjää rohkeasta ajatuksesta.

Espoolainen taksi- ja pikkubussiyritys Kajon Oy on päättänyt auttaa Suomeen saapuvia turvapaikanhakijota uudenlaisella tavalla. Yrityksen omistaja ja hallituksen puheenjohtaja Jorma Palomäki kertoo, että Kajon aikoo kouluttaa pakolaisia taksikuskeiksi ja työllistää ainakin sata heistä itse.

Suomen Taksiliiton toimitusjohtaja Timo Koskinen pitää Kajonin ideaa käyttökelpoisena ja kannatettavana.


– Taksiala kaipaa hyvää työvoimaa, ja varmasti maahanmuuttajista ja pakolaisista löytyy taksialalle hyviä kuljettajia ja työntekijöitä, Koskinen toteaa.


Kajonin Palomäki on varma siitä, että alalla riittää töitä ihan jokaiselle. Sitä ei epäile myöskään Koskinen.


– Taksiala työllistää noin 20 000 kuljettajaa. Siinä joukossa on niin paljon tekemätöntä työtä, että hyvät työntekijät löytävät työtä ihan varmasti. Etenkin tilapäistä työtä voi löytyä hyvinkin helposti.

Koskinen tähdentää, että hanke ei silti ole helppo.

– Kyseinen yritys on ottamassa hartioilleen sellaisen tehtävän, että heitä ei voi kuin ihailla ja kunnioittaa. Jos ajatellaan juuri maahan saapuneita ihmisiä, jotka eivät ole koskaan ennen käyneet täällä eivätkä osaa kieltä, haaste on suuri.


Leipä varma mutta kapea

Taantuma on koetellut taksialaa viime vuosina. Vaikeat vuodet eivät ole Koskisen mukaan vieläkään takana. Se ei ole kuitenkaan este työllistymiselle.


– Taksialalle ei ole valitettavasti syntynyt kuljettajakysyntää vieläkään työn määrän lisääntymisen takia. Taksialalle vain on vaikea saada kuskeja. Se taas johtuu siitä, että kun ei ole asiakkaita, tulonmuodostus jää kohtuullisen matalalle. Palkkataso on siis työmäärän nähden aika alhainen.


Koskinen muistuttaa, että "kohtuullisen pitkää työpäivää tekevä" saa taksin ajamisesta kuitenkin elantonsa.


– Taksinkuljettajalle tai taksiyrittäjälle ei voi valitettavasti luvata sitä, että tulot ovat mahtavat ja elintaso mahdottoman korkea. Lisäksi työ on raskasta ja vaativaa. Mutta jos vaihtoehtona on elää sosiaaliavun varassa, tämä työ voittaa sen ilman muuta.


Suomea pitää osata auttavasti


Suomea tai ruotsia taksikuskin on osattava ainakin auttavasti. Myös Liikenteen turvallisuusviraston Trafin järjestämän taksikuskikokeen voi suorittaa vain suomeksi tai ruotsiksi.


– Eiväthän kaikki kuljettajat tietysti täydellisesti suomea osaa. Kieltä on osattava kuitenkin sen verran, että pystyy suorittamaan kokeen ja kommunikoimaan asiakkaan kanssa. Meillä on myös sellaisia asiakkaita, jotka eivät itse osaa muuta kieltä kuin suomea. Joskus asiakas tarvitsee kuskilta apua ja neuvoja ja jos heillä ei ole kielellistä yhteyttä, tilanne on onneton.


Taksikuski on maahanmuuttajien ammatti

Taksinkuljettajan työ on ollut maailmalla Koskisen mukaan perinteisesti maahantuloammatti. Myös Suomessa maahanmuuttajakuskien määrä on lisääntynyt.

Suomalaisasiakkaat ovat jo tottuneet maahanmuuttajakuskeihin, mutta soraääniäkin välillä kuulee.

– Silloin tällöin käydään keskustelua siitä, pitäisikö tässä maassa ensin huolehtia kantasuomalaisista, ennen kuin aletaan työllistää maahanmuuttajia. Mutta se on niin hedelmätöntä keskustelua, että meidän on turha ryhtyä siihen.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/taksiliitto-pakolaisten-kouluttamisesta-taksikuskeiksi-tekematonta-tyota-kylla-riittaa/5317672
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

Outo olio

Quote from: Ink Visitor on 18.09.2015, 19:50:40
Quote from: Suomen Taksiliiton toimitusjohtaja Timo Koskinen
– Silloin tällöin käydään keskustelua siitä, pitäisikö tässä maassa ensin huolehtia kantasuomalaisista, ennen kuin aletaan työllistää maahanmuuttajia. Mutta se on niin hedelmätöntä keskustelua, että meidän on turha ryhtyä siihen.

Aha, kiva kuulla. Siinä on ainakin rehti mies, ei turhaan peittele mielipiteitään.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

cool

Perussuomalaisten Helsingin piiri tarjoaa Kajon Oy:lle mainostilaa!

Helsingin piirin Seminaarikansion (seminaari puolueen jäsenille oli nyt syyskuussa) kannessa komeilee Kajon Oy:n mainos, samoin takakannessa. Perussuomalaiset logo ja "Saat mitä tilaat. Helsingin piiri". Alhaalla Kajon Oy:n mainos.

Aika kummallista Persuilta varsinkin kun luin Dr. Lecterin postin. Luulin myös, että ovat positiivista syrjintää vastaan. Kyllä suomalaisellekin työttömälle kelpaisi koulutus.  Mitä nää persut meinaa??

Yritin liittää skannaamani kuvan tähän, muttei onnistunut.

Kainuu

Ai onko heillä voimassa oleva ajokortti taksilupaa varten?

Eivätkö he olekaan alaikäisiä hätää kärsiviä?

valtakunnanpärkhele

Vuoden mediakusetus: (modet vaihtakaa jos tuli väärään aihealueeseen)

Kajon, joka lupaa palkata/kouluttaa vain tukityöllistettyjä  mamuja ja vastaanottokeskusten asukkeja(mikä ei ole mahdollista lain mukaan),
ratsastaa röyhkeästi vanhuksilla ja sotaveteraaneilla ja Espoon Bluesilla.

QuoteHaluan auttaa Bluesia, vanhuksia ja varmistaa, että Espoon kiekkojuniorit voivat jatkossakin unelmoida ammattilaisurasta.

Yhtiö kai menetti koulukuljetuksetkin Espoossa, koska laatu ja hinta. + muutama innokas mamukuski(huhu), no tää pitää varmistaa.. no VOK:eista riittänee keikkaa Maahanmuuttoviraston ja Evitskogin väliä, otaksun
 
No jos jotain hyvää tästä hakee niin muutama lantti valunee Espoolaiselle jääkiekkoilulle.

http://kajon.fi/kajon-haluaa-tarjota-turvapaikanhakijoille-tyon-ja-koulutuksen/   
https://docs.google.com/forms/d/1-yjBi6kaw3-aEM77x1XJWo3g2wWAU92fTJW-cw7OUFk/viewform

http://www.lansivayla.fi/artikkeli/131482-ongelmat-jatkuvat-koulutaksi-tulee-%E2%80%93-jos-tulee


J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat


Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Mikko pa

Koulukuljetuksissa vakavia virheitä Espoossa – kaupunki antoi varoituksen kuljetusyritykselle
Kyydeistä vastannut kuljetusyritys on saanut varoituksen vakavien virheiden takia. Kuljettaja oli jättänyt erityislapsen kyydistä, vaikka paikalla ei ollut vastaanottajaa.

Koulukyydeistä vastaava kuljetusyritys Kajon on tehnyt elokuusta alkaen kuljetuksissa viisi vakavaa virhettä.
Espoon kaupunki on antanut kuljetusyritys Kajonille varoituksen koulukuljetuksissa toistuneiden vakavien virheiden takia. Yritys on elokuusta lähtien ollut vastuussa viidestä vakavasta virheestä koulukuljetuksissa.

Kaupungin tiedotteessa (siirryt toiseen palveluun) kerrotaan, että kuljettaja on jättänyt jatkuvaa aikuisen läsnäoloa vaativan erityislapsen kyydistä, vaikka paikalla ei ole ollut vastaanottajaa.

Kajonia on lisäksi jo syyskuun ajan sakotettu virheistä ja merkittävistä myöhästymisistä.

Liiketoimintajohtaja Mauri Suuperko kertoo tiedotteessa, että jos kuljetusyritys syyllistyy vielä jatkossa olennaisiin sopimusrikkomuksiin, kaupunki harkitsee vakavasti siirtyvänsä kateostomenettelyyn.

Kateostomenettely tarkoittaa, että kaupungilla on oikeus ostaa Kajonin vastuulle kuuluvia palveluja toiselta toimittajalta ja laskuttaa syntyvät ylimääräiset kulut Kajonilta.

Elokuussa alkaneella sopimuskaudella virheitä tekivät myös yhdessä kuljetuksessa Taxia ja toisessa Javatrans. Näiden koulukyytejä järjestävien yritysten kohdalla ei kaupungin mukaan ole merkittävästi laiminlyöty sopimusta.

Ongelmien ilmaannuttua lukuvuoden alussa Espoon kaupunki on edellyttänyt kuljetusyrityksiä muun muassa antamaan kuljettajilleen lisäkoulutusta ja ohjeistusta.

https://yle.fi/uutiset/3-9841765

Samaan aikaan RHC:ssä keskustellaan turviksista jotka vois mennä kielitaidottomina kajonille töihin :)

https://www.facebook.com/groups/rhc.helsinki/?fref=ts

tuossa vielä tuo tiedote, jostain syystä kommunikaatiota kuskien kanssa pitää parantaa??

http://www.espoo.fi/fi-FI/Kasvatus_ja_opetus/Espoo_antoi_Kajonille_varoituksen_kouluk%28126355%29
Suomen sotilaallinen puolustaminen
Sotilaalliseen puolustukseen kuuluvat:
maa-alueen, vesialueen ja ilmatilan valvominen sekä alueellisen koskemattomuuden turvaaminen
kansan elinmahdollisuuksien, perusoikeuksien ja valtiojohdon toimintavapauden turvaaminen ja laillisen yhteiskuntajärjestyksen puolustaminen