News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-03-24 Germanwings 4U 9525 putosi Ranskan Alpeilla

Started by Ajattelija2008, 24.03.2015, 16:12:13

Previous topic - Next topic

MW

Quote from: virtu on 31.03.2015, 22:28:14
Quote from: MW on 31.03.2015, 22:15:36

Eilen illalla tuota mietiskelin, 700 km/h rinteeseen. No, ei siinä kipuja varmaan koe, mutta mitä mahtaa pelastusporukka tuolta keräillä?


Uutisissa mainittiin hammaskarttoja normisti käytettävän uhrien tunnistamiseen, mutta tässä tapauksessa joudutaan turvautumaan DNA analyysiin. Arkkuihin ei varmasti ole  mitään tunnistettavaksi laitettavaa.

Ei, tämä on kyllä varmaan aika jumalan sanaa: maaksi sinä olet tuleva. Instant, tällä kertaa.

Enkä tarkoita loukata uhreja, tuo törmäysenergia on ollut vaan niin mittakaavassaan, suurehko, tämmöiselle tomumajalle. Puhumattakaan kaikesta rojusta, joka on iskeytynyt samaan pisteeseen.

toumasho

Quote from: MW on 31.03.2015, 22:15:36
Quote from: RP on 31.03.2015, 21:24:26

Tutkintaryhmä vuotaa (yhä) kuin seula tietoja lehdistölle. Uusimpana lentokoneen sisällä kuvattu törmäykseen päättyvä video. (Itse video ei ole lehtien sivuilla)
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1427799447309.html

Eilen illalla tuota mietiskelin, 700 km/h rinteeseen. No, ei siinä kipuja varmaan koe, mutta mitä mahtaa pelastusporukka tuolta keräillä?

Alumiini/komposiittituubi 194,4 m/s kovaan paikkaan on kuin tehosekoitin steroideissa. Avoimia arkkuja tuskin tullaan näkemään, edes katolisien hautajaisissa...

A320:n tuubi on n. 35 metriä pitkä. Se on 0.15 sekkaa niin kaikki ohi. Kyllä siinä takapenkkiläiset ehtii kivun juuri-ja-juuri tuntea koska siellä se pysäys kestää sen 0.15 sekkaa mutta sitten iskee välitön pimeys kun kroppa hajoaa kuin vedellä täytetty ilmapallo. Ei noissa täysnopeus-onnettomuuksissa jää todellakaan mitään tunnistettava, ellei nyt joku tatuoinnin sisältävä nahanriekale voisi sitten sellaisena toimia.
Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

Asra

Jonkinkin verran alaa tuntevana ihmettelen miten tutkijat niin nopeasti onnistuivat eristämään koneen vuorta päin lentäneen dna:n. Luulisi kaiken menneen niin tuhannen silpuksi siinä nopeudessa, jossa ainakin uutisten mukaan kone törmäsi vuoreen.

ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ اﻟﻨَّﺎﺱُ اﺗَّﻘُﻮا ﺭَﺑَّﻜُﻢُ اﻟَّﺬِﻱ ﺧَﻠَﻘَﻜُﻢْ ﻣِﻦْ ﻧَﻔْﺲٍ ﻭَاﺣِﺪَﺓٍ ﻭَﺧَﻠَﻖَ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﺯَﻭْﺟَﻬَﺎ ﻭَﺑَﺚَّ ﻣِﻨْﻬُﻤَﺎ ﺭِﺟَﺎﻻً ﻛَﺜِﻴﺮًا ﻭَﻧِﺴَﺎءً ۚ ﻭَاﺗَّﻘُﻮا اﻟﻠَّﻪَ اﻟَّﺬِﻱ ﺗَﺴَﺎءَﻟُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ﻭَاﻷَْﺭْﺣَﺎﻡَ ۚ ﺇِﻥَّ اﻟﻠَّﻪَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺭَﻗِﻴﺒًﺎ

http://www.setakielto.fi/

MW

Quote from: toumasho on 31.03.2015, 22:33:23
***
A320:n tuubi on n. 35 metriä pitkä. Se on 0.15 sekkaa niin kaikki ohi. Kyllä siinä takapenkkiläiset ehtii kivun juuri-ja-juuri tuntea koska siellä se pysäys kestää sen 0.15 sekkaa mutta sitten iskee välitön pimeys kun kroppa hajoaa kuin vedellä täytetty ilmapallo. Ei noissa täysnopeus-onnettomuuksissa jää todellakaan mitään tunnistettava, ellei nyt joku tatuoinnin sisältävä nahanriekale voisi sitten sellaisena toimia.

Olen eri mieltä, itseni pari kertaa huolella teloneena. Isossa traumassa kipu on eloonjääneen ongelma.

EDIT: itse asiassa, aika vammasta kipuun voi olla yllättävän pitkä, ja vieläpä jonkinlainen toimintakyky esim. tuhannen paskana olevalla raajalla, tai siitä huolimatta, säilyy hetken. Kokemusta on.



siviilitarkkailija

Quote from: Hohtava Mamma on 31.03.2015, 22:32:35
Eiköhän oikea tapa vertailla kotona olemista, autolla tai lentokoneella matkustamista tai hirressä roikkumista ole suhteuttaa riski toimintaan käytettyyn aikaan.

Lentokoneissakin on hieman eroja kuten matkustajalentokoneessa...

(http://www.aviationexplorer.com/Commercial_Airliners-Military_Aircraft_Pictures/ultralight_trike.jpg)

...ja matkustajalentokoneessa.

(http://globe-views.com/dcim/dreams/airliner/airliner-04.jpg)
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Riukulehto

#517
Quote from: RP on 31.03.2015, 21:24:26

Tutkintaryhmä vuotaa (yhä) kuin seula tietoja lehdistölle. Uusimpana lentokoneen sisällä kuvattu törmäykseen päättyvä video. (Itse video ei ole lehtien sivuilla)

Tässä tuo video http://youtu.be/qzh1onYsEII
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Leso

Eli kone osuu vuoreen ja menee atomeiksi ihmiset, joita saatetaan saada tunnistettua pienien rimpuleitten DNA:n perusteella. Sitten löytyy "viimoiset hetket"-taltiointi, joka ei muuten ollut kovin kummoinen? Saman videon sais varmaan pahojen ilmakuoppien aikaan kuvattua.

Toinen loota löytyi, toinen ei. Jos se oli vetypommiperäistä, niin miten...?

Selittäkääpäs taas blondille. Blondi jakaa rautalankaa, jos loppuu kesken.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Malla

Quote from: Asra on 31.03.2015, 22:38:00
Jonkinkin verran alaa tuntevana ihmettelen miten tutkijat niin nopeasti onnistuivat eristämään koneen vuorta päin lentäneen dna:n. Luulisi kaiken menneen niin tuhannen silpuksi siinä nopeudessa, jossa ainakin uutisten mukaan kone törmäsi vuoreen.

Lehtijutuista päätellen dna-tutkijoita on siellä aika iso liuta, mikä nopeuttaa tutkimuksia. Osa on jo käynyt tutkimassa myös mahdollisten omaisten dna:ta. Ehjää ruumista ei tarvita, hiuskin riittää.

RP

Quote from: Riukulehto on 02.04.2015, 01:00:20
Quote from: RP on 31.03.2015, 21:24:26

Tutkintaryhmä vuotaa (yhä) kuin seula tietoja lehdistölle. Uusimpana lentokoneen sisällä kuvattu törmäykseen päättyvä video. (Itse video ei ole lehtien sivuilla)

Tässä tuo video http://youtu.be/qzh1onYsEII

No eipä ole.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Henry

http://www.ibtimes.co.uk/germanwings-alps-disaster-co-pilot-andreas-lubitz-trawled-suicide-gay-websites-before-crash-1494044

QuoteGermanwings Alps disaster: Co-pilot Andreas Lubitz trawled suicide and gay websites before crash

The 27-year-old co-pilot Andreas Lubitz believed to have deliberately crashed Germanwings Flight 4U 9525 plane, killing 149 passengers, trawled gay porn websites and sites relating to suicide, investigators have revealed.

A police source in Dusseldorf revealed: "We have a team disassembling his computer, and that of his girlfriend, because the information that we received was that he trawled the dark side of the web visiting, among other things, sites containing gay porn, suicide themes and sexual perversions."

The pilot was the target of gossip about his sexuality after briefly working as a flight attendant.

Lubitz was given the nickname "Tomato Andy": a German term for repressed homosexuals.

The anti-gay slur is based on the fact that while a tomato is thought to be a vegetable, it is really a fruit, according to Gay Star News
.

repo

#522
Quote from: Markus Bunders on 02.04.2015, 08:04:28
(naps)
Mielenterveysongelmat eivät tee ihmisestä yhtään vähäarvoisempaa ihmisenä, mutta töihin, joissa on vastuussa muista ihmisistä ei pitäisi mielenterveysongelmaisia päästää. Politiikassa on se ikävä puoli, että tekijät valitaan äänestämällä, eikä pätevyydellä.

Itsetuhoista politiikkaa tuokin vasuri ajaa. Sopii profiiliin.

En voi välttää mieliyhtymiä Andreas Lubitziin ja tapaukseen Germanwings 4U 9525 putosi Ranskan Alpeilla. Tässä tapauksessa henkilö, joka vastasi 148 kanssaihmisen hengestä, oli seulottu tehtäväänsä valintatestien, soveltuvuusarviointien ja vuosien koulutuksen jälkeen. Hän oli läpäissyt prosessin, josta vastasi saksalaiset, maailmalla paljon luottamusta saavuttaneet, instituutio ja lentoyhtiö. Näiden lisäksi Andreas Lubitz altistui joka päivä ohjaamossa hänen kokeneempien ohjaajakolleegojen arvioinnille.

Ehkä tässä on sopivasti saman asian kaksi ääripäätä. Meillä äänestäjillä on suuri vastuu siitä, ketä äänestämme eduskuntaan. Ulkokultaisuudella ja mielikuvapolitikoinnilla pitäisi olla Andeas Lubitzin  kasvot politiikassa.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Pottunenä

Quote from: Riukulehto on 02.04.2015, 01:00:20
Quote from: RP on 31.03.2015, 21:24:26

Tutkintaryhmä vuotaa (yhä) kuin seula tietoja lehdistölle. Uusimpana lentokoneen sisällä kuvattu törmäykseen päättyvä video. (Itse video ei ole lehtien sivuilla)

Tässä tuo video http://youtu.be/qzh1onYsEII
Kummelin tuhannen markan videokin uskottavampi.

Faidros.

Quote from: Markus Bunders on 02.04.2015, 14:17:10
Germanwingsin tapaus osoittaa, ettei täysin toimivaa systeemiä saada edes noin kontrolloidussa kokeessa.

Kysymys kuuluu: Pitäisikö turvallisuusmääräyksiä korottaa maailman turvallisimmassa liikennemuodossa?

Maantieliikenteessä kuolee x. Junaliikenteessä kuolee y. Meriliikenteessä kuolee z.

Verratkaa, hyvät ihmiset!

Tämä kuuluu samaan kategoriaan, kun aseluvanhaltijat kuuluu vähiten rikoksia tekevään joukkoon, mutta aina kun tapahtuu, niin tätä joukkoa ollaan harventamassa kiireesti.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Dharma

Quote from: Faidros. on 02.04.2015, 14:39:10
Quote from: Markus Bunders on 02.04.2015, 14:17:10
Germanwingsin tapaus osoittaa, ettei täysin toimivaa systeemiä saada edes noin kontrolloidussa kokeessa.

Kysymys kuuluu: Pitäisikö turvallisuusmääräyksiä korottaa maailman turvallisimmassa liikennemuodossa?

Maantieliikenteessä kuolee x. Junaliikenteessä kuolee y. Meriliikenteessä kuolee z.

Verratkaa, hyvät ihmiset!

Tämä kuuluu samaan kategoriaan, kun aseluvanhaltijat kuuluu vähiten rikoksia tekevään joukkoon, mutta aina kun tapahtuu, niin tätä joukkoa ollaan harventamassa kiireesti.

Olennaisin turvallisuusparannus olisi kääntää penkit selkä menosuuntaan.

Mursu

Quote from: Markus Bunders on 02.04.2015, 14:41:40
Olennaisin turvallisuusparannus olisi kääntää penkit selkä menosuuntaan.

Olennaisin turvallisuusparannus olisi lopettaa muslimien lennättäminen. Tämäkin onnettomuus oli välillisesti muslimien syytä. Ovi oli tehty niin vahvaksi, jotta muslimit eivät voisi tunkeutua ohjaamoon ja kaapata konetta. Tässä en tarkoita, että kaikki muslimit olisivat terroristeja, mutta lentoliikenteen kohdalla kaikki terroristit ovat olleet muslimeja. Muslimi yrittää salakuljettaa pommin paikassa X, niin paikka X tarkastetaan sitten 30 vuotta sen jälkeen jokaiselta. Muslimit toki itse vaativat ja joskus jopa saavat poikkeuksia tähän, koska Islam.

Jos joku pitää absurdina tuota muslimien syyttämistä, niin se ei ole yhtään sen absurdimpaa kuin Bushin syyttäminen ISISistä tai kommentit, että Bush olisi vastuussa kaikista Irakissa tapahtuneista veritöistä, jossa muslimit ovat tappaneet toisia muslimeja.

RP

Quote from: Mursu on 03.04.2015, 09:16:22
Tässä en tarkoita, että kaikki muslimit olisivat terroristeja, mutta lentoliikenteen kohdalla kaikki terroristit ovat olleet muslimeja.

Ovat olleet kohtuuttoman usein, mutta eivät kuitenkaan aina.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

ämpee

Laajennettu itsemurha varmistumassa, vauhtia oikein otettiin lisää ennen törmäystä.

Tästä oli viitteitä jo melkein heti onnettomuuden jälkeen kun päästiin haastattelemaan lähiseudun asukkaita.
Erään kertomuksen mukaan moottorien meteli oli kova useita sekunteja ennen rysähdystä, eli tekninen tutkinta nyt vahvistaa tämän asian.

Tässä on haastetta individuaaliselle yhteiskunnalle, sillä kyse on jokseenkin samasta kuin kouluampumisten kohdalla.
Laajennettu menolippu.
"Mulle kaikki heti ja nyt" piittaamaton asenne näkyy, ja lattialle kiukuttelemaan heittäytyminen on saanut uusia ulottuvuuksia.
Asia voidaan ilmaista myös itsekkäällä "jos mulla ei ole kivaa, niin kellään ei ole kivaa".

Olettaisin, että tämä kakaramainen asenne vähitellen liudentuu pois, joko järkiintymällä tai luonnollisella valinnalla, johon jälkimmäiseen ei tarvita niitä ulkopuolisia osallistujia.

Israelilaisilla on tähänkin asiaan tietotaitoa, sillä palestiinalaisten toiminnan takia Al Aqsa moskeijan vierailijoille asetetaan välillä ikärajoja, ja pyrkimyksenä on välttää näitä laajennettuja itsemurhia.
Siinä säästyvät samalla itsensä murhaajat että laajennuksen kohteet, mutta nämä pikkuseikat eivät lievitä virhevasemmiston katkeruutta moisen "syrjinnän" johdosta.

Voipi olla, etteivät vanhemmatkaan ihmiset ole täysin vapaita tästä modernista itsekyydestä, siitä voimme saada lisätietoa jahka mystisesti kadonnut malesialainen kone löytyy, jos löytyy.
Silläkin lennolla oli muistaakseni nuorehko perämies, vaikka eniten epäilyksiä kipparin niskaan onkin heitetty.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

repo

YLE uutisoi Welt am Sonntag:in kirjoituksen ettei Lufthansa välittänyt tietoa perämiehen masennuksesta saksalaisille ilmailuviranomaisille.

http://yle.fi/uutiset/saksalaislehti_lufthansa_ei_kertonut_peramiehen_masennuksesta_ilmailuviranomaiselle/7910665

Quote from: YLEWelt am Sonntag uskoo tällä voivan olla seurauksia Lufthansan lääkäreille, jotka tutkivat Lubitzia vuosina 2009–2014.

Lehden mukaan ilmailualan lääkärien on pitänyt ohjata masennuksen kaltaiset vaikeat sairastapaukset ilmailuviranomaiselle huhtikuusta 2013 alkaen. Sen jälkeen lentoyhtiö on kuitenkin antanut vielä kaksi Lubitzia koskevaa soveltuvuustodistusta vuosina 2013 ja 2014.

Lisäksi Lubitzin lentolupakirjassa oli niin sanottu SIC-huomautus, joka lehden mukaan edellyttää lääkärin ottavan yhteyttä lentoluvan myöntävään viranomaiseen. Näin ei kuitenkaan ilmeisesti ollut tapahtunut.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Ajattelija2008

http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/2016022321161966_ul.shtml
Iltalehden mukaan Andreas Lubitz kärsi psykoottisesta oireesta, hän kuvitteli sokeutuvansa. Lufthansa toimi törkeällä tavalla väärin, kun antoi psykoottisen lentäjän jatkaa työssään.