News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-08-21 Opettaja-lehti: Kiusaaminen on syrjintää

Started by Nikopol, 21.08.2009, 16:24:34

Previous topic - Next topic

Nikopol

Koulukiusaaminen on oppilaiden käsityksistä muodostettujen tietojen perusteella varsin yleistä etenkin monikulttuurisissa kouluissa. Maahanmuuttajataustaisista oppilaista jopa 55 prosenttia ilmoittaa joutuneensa kiusatuksi. Lähes joka kymmenes maahanmuuttajaoppilas kokee kiusaamista päivittäin.

Koulukiusaamista ei tapahdu vain kantasuomalaisten ja maahanmuuttajataustaisten oppilaiden välillä, vaan kiusaamista on myös etnisten vähemmistöjen välillä tai sisällä. Kiusaamisilmiö liittyy erityisesti maahanmuuttajapoikiin. Heistä puolet nimettiin kiusaajiksi tai kiusatuiksi. Maahanmuuttajatytöistä joka viides kiusasi ja joka kolmatta kiusattiin.

http://www.opettaja.fi/pls/portal/docs/PAGE/OPETTAJALEHTI_EPAPER_PG/2009_34/138299.htm

QuoteKoulukiusaaminen on syrjintää

Hannu Laaksola [email protected] 
Opetushallituksen julkaisemien tutkimusten mukaan koulukiusaaminen väheni vuoden 1994 jälkeen mutta on jälleen hieman lisääntynyt 2000-luvulla. Vähintään kerran viikossa koulukiusaamisen kohteeksi joutuu vajaat kahdeksan prosenttia kaikista oppilaista, selviää Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen kouluterveyskyselystä.

Koulukiusaaminen on oppilaiden käsityksistä muodostettujen tietojen perusteella varsin yleistä etenkin monikulttuurisissa kouluissa. Maahanmuuttajataustaisista oppilaista jopa 55 prosenttia ilmoittaa joutuneensa kiusatuksi. Lähes joka kymmenes maahanmuuttajaoppilas kokee kiusaamista päivittäin.

Koulukiusaamista ei tapahdu vain kantasuomalaisten ja maahanmuuttajataustaisten oppilaiden välillä, vaan kiusaamista on myös etnisten vähemmistöjen välillä tai sisällä. Kiusaamisilmiö liittyy erityisesti maahanmuuttajapoikiin. Heistä puolet nimettiin kiusaajiksi tai kiusatuiksi. Maahanmuuttajatytöistä joka viides kiusasi ja joka kolmatta kiusattiin.

Suomalaisen koulun suurimpia haasteita onkin nuorten monikulttuuristuva arki. Vaikka Suomessa on aina ollut etnisiä vähemmistöjä – romanit ja tataarit – vasta maahanmuuton lisääntyessä monikulttuurisuudesta on tullut katu- ja koulukuvaa muuttava yhteiskunnallinen ilmiö. Nuorten muuttunut arki näkyy niin rikkautena kuin jännitteenäkin nuorten keskinäisissä suhteissa, ryhmään kuulumisessa ja erilaisissa nuorisokulttuurin ilmenemismuodoissa. Niillä on vaikutusta kouluviihtyvyyteen ja koulukiusaamiseen.

Monikulttuurinen koulu vaatii opettajalta paljon työtä ja ammatillista osaamista. Se edellyttää tiedonvaihtoa arvoista ja maailmankatsomuksista sekä kriittisen ajattelun kehittämistä ja myönteisen opiskeluilmapiirin luomista samalla, kun välitetään tietoja ja taitoja. Mutta voidakseen puuttua syrjintään, häirintään ja koulukiusaamiseen on opettajien tunnettava nuorten ryhmädynamiikka. Monikulttuurisessa koulussa on tunnettava toisen kulttuurin tavat ja käytänteet.

Koulukiusaamiseen suhtaudutaan koulussa vakavasti, ja sen poistamiseksi on tehty monia asioita, muun muassa Kiva koulu -toimenpideohjelma. Myös vuotuisella koulurauhan julistamisella pyritään koulukiusaamista poistamaan.

Kiusaamisella on kuitenkin pitkät ja näkymättömät juuret, jotka usein ulottuvat koteihin saakka. Niihin puuttuminen edellyttää tiivistä koulun ja kodin välistä yhteistyötä myös maahanmuuttajaperheiden kanssa.

Vuonna 2004 voimaan tullut yhdenvertaisuuslaki säätää yhdenvertaisuuden edistämisestä ja syrjinnän kiellosta. Koulukiusaamisessa on usein kysymys syrjinnästä. Yhdenvertaisuuslaki keskittyy työelämässä tapahtuvaan syrjintään, mutta lakiin olisi ehkä paikallaan saada ohjeita myös koulukiusaamisen tunnistamisesta ja siihen puuttumisesta.

Koulussa koettu etnisestä taustasta aiheutuva kiusaaminen heijastuu pitkälle myöhempään elämään. Yksilötason ongelmien ohella se saattaa johtaa moniin ei-toivottuihin yhteiskunnallisiin konflikteihin.  

Tässä jos missä olisi taas bloggauksen paikka, mutta kun en ehdi, laitan tänne. Yhtä hyvin olisin voinut boldata koko kirjoituksen.

Saako uutisalueella sanoa "uskomatonta paskaa?" No, sanoin jo. Stilisoikaa toki pois jos siltä tuntuu.

Julistan täten yksipuolisen sodan sanan "rikkaus" käyttämistä ja käyttäjiä vastaan.


EDIT/Admin: Uutisalueella ei saa sanoa "uskomatonta paskaa". Täällä tulee mieluummin käyttää poliittisesti korrekteja ilmauksia, kuten "uskomatonta rikkautta".
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

BeerBelly

QuoteMonikulttuurinen koulu vaatii opettajalta paljon työtä ja ammatillista osaamista. Se edellyttää tiedonvaihtoa arvoista ja maailmankatsomuksista sekä kriittisen ajattelun kehittämistä ja myönteisen opiskeluilmapiirin luomista samalla, kun välitetään tietoja ja taitoja. Mutta voidakseen puuttua syrjintään, häirintään ja koulukiusaamiseen on opettajien tunnettava nuorten ryhmädynamiikka. Monikulttuurisessa koulussa on tunnettava toisen kulttuurin tavat ja käytänteet.

Ei riitä että opettaja osaa opettaa, pitää osata opettaa eri kulttuureille eri tavoin, ottaa huomioon ettei senjasen kulttuurin edustajille saa opettaa joitakin asioita laisinkaan, huomioida että siinäjasiinä kulttuurissa tytöt ja pojat eivät ole tasa-arvoisia, täytyy varoa ettei vain syyllisty piilorasismiin kun toruu siihenjasiihen kulttuuriin kuuluvaa kiusaajaa...

Ennustan ennennäkemätöntä opettajakatoa Suomeen. Harva jaksaa tota sontaa pitkään.
Unkari FTW

Taavitsainen

#2
Jumalauta mitä paskaa, en ole aikoihin nähnyt moista vuodatusta enkä oikein osaa reagoida mitenkään moiseen. Siis, onko se nyt rasismia että kiusaava nege ilmiannetaan?!

Siis jumalauta, lisätään nyt vielä; olen suomalainen vereltäni mutta periaatteessa maahanmuuttaja ja täysin tavoille oppinut sekä jokseenkin kielen hallitseva. Mitenkä HELVETIN vaikeaa se oikeasti voi olla joillekkin ees vähän vaivautua?!?!
Polta sillat jotka jätät taaksesi, sillä et voi koskaan tietää kuka voi seurata perässäsi.

KphS

Quote from: Nikopol on 21.08.2009, 16:24:34
http://www.opettaja.fi/pls/portal/docs/PAGE/OPETTAJALEHTI_EPAPER_PG/2009_34/138299.htm

Saako uutisalueella sanoa "uskomatonta paskaa?" No, sanoin jo. Stilisoikaa toki pois jos siltä tuntuu.

Julistan täten yksipuolisen sodan sanan "rikkaus" käyttämistä ja käyttäjiä vastaan.


What he just said!

Suomi on köyhä maa ja aina ollut, ei tarvita mitään rikkauksia. Eikös siitä tutkimuskin juuri ollut, etteivät suomalaiset halua lisävaroja!!
Asun Tanskassa eli olen itsekin maahanmuuttaja. / En edusta kantaväestöä.

matti

Quote from: Nikopol on 21.08.2009, 16:24:34
Tässä jos missä olisi taas bloggauksen paikka, mutta kun en ehdi, laitan tänne. Yhtä hyvin olisin voinut boldata koko kirjoituksen.

Saako uutisalueella sanoa "uskomatonta paskaa?" No, sanoin jo. Stilisoikaa toki pois jos siltä tuntuu.

Julistan täten yksipuolisen sodan sanan "rikkaus" käyttämistä ja käyttäjiä vastaan.

Siis kuka tuota Opettaja-lehteä kustantaa ja miksi? Ovatko kaikki opettajat hulluja vai ovatko äänessä vain kiihkeimmät mokuttajat?

Opettaja ei ole ammatti vaan diagnoosi
- Vanha kansa




:)

Nikopol

Opettaja on OAJ:n järjestölehti, joka koettaa samalla olla opetusalan yleismakasiini ja mielipidejohtaja. Monikulttuurin peitenimellä kulkeva kansanvaihto on erityisen sensitiivinen aihe ja juuri mo.ku saa aikaan typerimmät röyhtäykset. Päätoimittaja toistelee papukaijana asioita joita "saa" sanoa.

Kenttä, tässä tapauksessa kentällä ne jotka asiaa tuntevat, eivät jaa päätoimittajan ympäripyöreää katsantoa.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

jmk

Quote from: Nikopol on 21.08.2009, 18:10:19
Opettaja on OAJ:n järjestölehti, joka koettaa samalla olla opetusalan yleismakasiini ja mielipidejohtaja. Monikulttuurin peitenimellä kulkeva kansanvaihto on erityisen sensitiivinen aihe ja juuri mo.ku saa aikaan typerimmät röyhtäykset. Päätoimittaja toistelee papukaijana asioita joita "saa" sanoa.

Kenttä, tässä tapauksessa kentällä ne jotka asiaa tuntevat, eivät jaa päätoimittajan ympäripyöreää katsantoa.

Miksette vaihda OAJ:n johtoa ja lehden päätoimittajaa?

Zngr

Suomen kaltaisessa maassa lasten ja nuorten koulutuksen kustantavat pääasiassa veronmaksajat. Valtio jakaa veronmaksajilta verotettua rahaa tietyn summan lasten ja nuorten koulutukseen. Minkälaista se on ja miten se tulee toteuttaa, määrätään ministeriöistä joilla on siihen valtuudet. Eikö näin?

Ministeriössä istuu ihmisiä, jotka ovat poliitikkoja tai byrokraatteja ja he haluavat näyttää hyvältä sekä saada lisää palkkaa ja vaikutusvaltaa. Lisää palkkaa saa, jos voi edetä korkeampaan asemaan työpaikallaan. Se vaatii kuitenkin enemmän ja enemmän eri tasoja, joille voidaan edetä, ja paras tapa lisätä tehtävien ja työpaikkojen määrää virastossa tai työryhmässä on löytää ongelmia joihin on pakko puuttua tai kaikki räjähtää.

Kun sellainen ongelma löydetään, on erittäin tärkeää pitää huolta siitä ettei se katoa koska silloin katoaa myös leipä suusta, päinvastoin, tietyille julkisen sektorin palveluksessa toimiville henkilöille joista esimerkkinä alempana yksi, on onnenpotku jos ongelma ainoastaan pahenee ja vaatii lisää resursseja, lisää työntekijöitä, lisää erikoistyöryhmiä ja lisää päälliköitä. Jos joku kuvittelee, että julkisen sektorin työntekijät uhrautuvat yleisesti ajatellen meille hyvää, ajatelkaa Johanna Suurpäätä, joka ensin toi somalit Suomeen ja saa nyt kelpo tilin siitä, että toimii heidän vähemmistövaltuutettunaan. Johanna kiersi markkinatalouden ja älykkäänä naisena hankki itselleen loistavan vihreän lehvän julkisen talouden kustannuksella.

Suomi on EU-maa. EU on sosiaalidemokraattinen koe-eläintarha, jonka virastopäälliköt, poliittiset johtajat* sekä akateemiset sankarit ovat jo ikänsä ja koulutuksensa puolesta vuoden -68 kapinallisia ja jotka ihailevät mm. Leniniä, haaveilivat kommunistista vallankumousta kun se vielä oli realistista ja kun se ei toteutunut, kansojen ja työläisten yhteinen tavoite löytyi kätevästi monikulttuurista.  

Foliohattu on aika vedetty aika tiukasti päähän, mutta en enää keksi muita syitä siihen miksi tietyt asiat hoidetaan, ilmeisen tahallaan, päin sitä itseään. Mitä tässä enää voi odottaa, hyviä uutisia?

korjaus: *nimeomaan julkinen sektori tuntuu olevan erityisen haavoittuvainen -68/Lenin/Mao/vallankumous/imperialismi/orjalaivat/white-guilt -aatteita kannattaville, yksityisellä sektorilla nautimme toisenlaisista ajatusvirheistä

En tiedä Suomesta, mutta Britanniassa jota haluamme tietyiltä osin ilmeisesti matkia, jokaista opettajaa kohti on yksi papereita kääntelevä byrokraatti jolla ei ole opettamisen kanssa mitään tekemistä mutta joka vie osan samasta budjetista. Suurin osa paperinkääntäjien ajasta kuluu ilmeisesti monikulttuurin ja tasa-arvon pohtimiseen sekä erilaisten koulutuksen tasoa laskevien ohjesääntöjen keksimiseen. Tämän takia ainoastaan rikkailla on varaa kouluttaa lapsensa hyvin, yksityisissä oppilaitoksissa, kuten luokkayhteiskunnassa sopii odottaa. Sitruunaa puraissut olo tulee nimenomaan siitä, että valtavan panostuksen monikulttuuriseen koulutukseen oli nimenomaan tarkoitus ainakin julkisen sanan mukaan taata kaikille mahdollisuus hyvään koulutukseen, ja kuten yleensä, se toimii juuri päinvastoin. Väitän, että meillä käy tismalleen samalla tavalla seuraavan viiden vuoden aikana jos raivoisa julkisen sektorin mokutus ei lopu ja jos ovia humanitaarisille maahanmuuttajille ei pistetä kiinni.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

rähmis

Quote from: jmk on 21.08.2009, 19:09:50
Miksette vaihda OAJ:n johtoa ja lehden päätoimittajaa?

Nikopol kalifiksi kalifin paikalle! Ja sitten opetusministeriksi.

QuoteMutta voidakseen puuttua syrjintään, häirintään ja koulukiusaamiseen on opettajien tunnettava nuorten ryhmädynamiikka. Monikulttuurisessa koulussa on tunnettava toisen kulttuurin tavat ja käytänteet.

Vaikka kuinka yritän ajatusta vastustaa, näen sieluni silmillä edessäni tilanteen missä Ahmed hakkaa Pekan päätä pulpettiin Abdin säestäessä potkuilla takalistoon. Valveutunut opettaja ei kuitenkaan puutu tapahtumaketjuun, sillä hän tietää kyseessä olevan kulttuurisen käytänteen.


Zngr

Sääli ettei monikulttuurinen käytänne toimi kuin yhteen suuntaan, tämä on varmasti kaikille tuttu lainaus mutta tulee väkisin mieleen aina kun puhutaan monikulttuurisista tavoista, joita on monikulttuurisesti oikeus toteuttaa.

Quote
The British in India were faced with the practice of "suttee" - the tradition of burning widows on the funeral pyres of their husbands. Gen. Sir Charles Napier was impeccably multicultural:

"You say that it is your custom to burn widows. Very well. We also have a custom: When men burn a woman alive, we tie a rope around their necks, and we hang them. Build your funeral pyre; beside it, my carpenters will build a gallows. You may follow your custom. And then we will follow ours."

Uskon, että tämänkaltainen monikulttuuri olisi huomattavasti rikastavampi ja voimauttavampi kuin se mitä nykyään harrastetaan.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

JM-K

Quote from: Nikopol on 21.08.2009, 16:24:34
http://www.opettaja.fi/pls/portal/docs/PAGE/OPETTAJALEHTI_EPAPER_PG/2009_34/138299.htm

QuoteKoulukiusaaminen on syrjintää

Hannu Laaksola [email protected] 
Opetushallituksen julkaisemien tutkimusten mukaan koulukiusaaminen väheni vuoden 1994 jälkeen mutta on jälleen hieman lisääntynyt 2000-luvulla. Vähintään kerran viikossa koulukiusaamisen kohteeksi joutuu vajaat kahdeksan prosenttia kaikista oppilaista, selviää Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen kouluterveyskyselystä.

Koulukiusaaminen on oppilaiden käsityksistä muodostettujen tietojen perusteella varsin yleistä etenkin monikulttuurisissa kouluissa. Maahanmuuttajataustaisista oppilaista jopa 55 prosenttia ilmoittaa joutuneensa kiusatuksi. Lähes joka kymmenes maahanmuuttajaoppilas kokee kiusaamista päivittäin.

Koulukiusaamista ei tapahdu vain kantasuomalaisten ja maahanmuuttajataustaisten oppilaiden välillä, vaan kiusaamista on myös etnisten vähemmistöjen välillä tai sisällä. Kiusaamisilmiö liittyy erityisesti maahanmuuttajapoikiin. Heistä puolet nimettiin kiusaajiksi tai kiusatuiksi. Maahanmuuttajatytöistä joka viides kiusasi ja joka kolmatta kiusattiin.

Suomalaisen koulun suurimpia haasteita onkin nuorten monikulttuuristuva arki. Vaikka Suomessa on aina ollut etnisiä vähemmistöjä – romanit ja tataarit – vasta maahanmuuton lisääntyessä monikulttuurisuudesta on tullut katu- ja koulukuvaa muuttava yhteiskunnallinen ilmiö. Nuorten muuttunut arki näkyy niin rikkautena kuin jännitteenäkin nuorten keskinäisissä suhteissa, ryhmään kuulumisessa ja erilaisissa nuorisokulttuurin ilmenemismuodoissa. Niillä on vaikutusta kouluviihtyvyyteen ja koulukiusaamiseen.

Monikulttuurinen koulu vaatii opettajalta paljon työtä ja ammatillista osaamista. Se edellyttää tiedonvaihtoa arvoista ja maailmankatsomuksista sekä kriittisen ajattelun kehittämistä ja myönteisen opiskeluilmapiirin luomista samalla, kun välitetään tietoja ja taitoja. Mutta voidakseen puuttua syrjintään, häirintään ja koulukiusaamiseen on opettajien tunnettava nuorten ryhmädynamiikka. Monikulttuurisessa koulussa on tunnettava toisen kulttuurin tavat ja käytänteet.

Koulukiusaamiseen suhtaudutaan koulussa vakavasti, ja sen poistamiseksi on tehty monia asioita, muun muassa Kiva koulu -toimenpideohjelma. Myös vuotuisella koulurauhan julistamisella pyritään koulukiusaamista poistamaan.

Kiusaamisella on kuitenkin pitkät ja näkymättömät juuret, jotka usein ulottuvat koteihin saakka. Niihin puuttuminen edellyttää tiivistä koulun ja kodin välistä yhteistyötä myös maahanmuuttajaperheiden kanssa.

Vuonna 2004 voimaan tullut yhdenvertaisuuslaki säätää yhdenvertaisuuden edistämisestä ja syrjinnän kiellosta. Koulukiusaamisessa on usein kysymys syrjinnästä. Yhdenvertaisuuslaki keskittyy työelämässä tapahtuvaan syrjintään, mutta lakiin olisi ehkä paikallaan saada ohjeita myös koulukiusaamisen tunnistamisesta ja siihen puuttumisesta.

Koulussa koettu etnisestä taustasta aiheutuva kiusaaminen heijastuu pitkälle myöhempään elämään. Yksilötason ongelmien ohella se saattaa johtaa moniin ei-toivottuihin yhteiskunnallisiin konflikteihin.  

Tässä jos missä olisi taas bloggauksen paikka, mutta kun en ehdi, laitan tänne. Yhtä hyvin olisin voinut boldata koko kirjoituksen.

Saako uutisalueella sanoa "uskomatonta paskaa?" No, sanoin jo. Stilisoikaa toki pois jos siltä tuntuu.

Julistan täten yksipuolisen sodan sanan "rikkaus" käyttämistä ja käyttäjiä vastaan.


Tuon miehen kynästä en ole nähnyt yhtään järkevää lausetta koko seitsenvuotisen opettajan urani aikana. Ja nyt en puhu Nikopolista.

En kuulu OAJ:öön, sillä se on pelkkä kakkanjauhantakoneisto. Joka ainoa vuosi siellä jauhetaan, kuinka nyt laitetaan yhteisrintamassa opettajien palkka-asiat kuntoon. Höpö höpö, omat palkkansa laittavat kuntoon.

Ainoa, mitä saavat aikaiseksi, on joku bingoiltama kerran vuodessa. Kutsunkin koko "etujärjestöä" osuvammalla nimellä: huvitoimikunta.

Nikopol

Viimeisin kirjoitukseni käsitteli mamuoppilaiden (=monikulttuuriset koulut) jakautumista Suomessa. Mamuja on oppilaista 2%, mutta paikallisesti jo yli 50%. Monikultti ei kosketa kuin murto-osaa opettajista. Loput juovat samaa Kool-Aidia kuin Opetushallitus ja Opettaja-lehden päätoimittaja, eli "mamujen asiat kuntoon, se on prioriteetti, koska niitä tulee lisää ja se on ihanaa."

Mamukouluissa vain puhdasoppisimmat jaksavat uskoa suureen unelmaan. He pääsevät aina lehtien haastatteluihin.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

JM-K

Quote from: Nikopol on 21.08.2009, 21:10:59
Viimeisin kirjoitukseni käsitteli mamuoppilaiden (=monikulttuuriset koulut) jakautumista Suomessa. Mamuja on oppilaista 2%, mutta paikallisesti jo yli 50%. Monikultti ei kosketa kuin murto-osaa opettajista. Loput juovat samaa Kool-Aidia kuin Opetushallitus ja Opettaja-lehden päätoimittaja, eli "mamujen asiat kuntoon, se on prioriteetti, koska niitä tulee lisää ja se on ihanaa."

Mamukouluissa vain puhdasoppisimmat jaksavat uskoa suureen unelmaan. He pääsevät aina lehtien haastatteluihin.

Erään tamperelaisen peruskoulun opettajista 98% oli omakätisesti allekirjoittanut kirjeen, missä he pyysivät minua asettumaan ensi vaaleissa ihan minkä tahansa puolueen ehdokkaaksi, kunhan vain vastustan monikulttuurihulluutta. Kyseisiä allekirjoituksia oli kymmeniä.

Mielestäni tämä kertoo joko a) ainutlaatuisen vetovoimaisesta persoonastani ja valoisasta luonteestani tai b) opettajien alati syvenevästä epätoivosta moku-kouluissa.

Kumpaa sinä veikkaat?

Ei, tällä kertaa ei ole vaihtoehtoa c, Kanada.

dothefake

a-vaihtoehto houkuttelisi, mutta vastaan d.
d) onko painokone rasvattu nimienkeruukortteja varten

ON
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Embo

Quote from: Nikopol on 21.08.2009, 21:10:59
Monikultti ei kosketa kuin murto-osaa opettajista.

Mutta ei sitä monikulttia tarvitse olla kuin yksi edustava tapaus, niin johan koskettaa, kirpaisee ja nuiventaa. Näin tapahtui mm. tuttavaopettajalleni, joka ei todellakaan asu yhdessä suomen kolmesta suurimmasta kaupungista.

JM-K

Quote from: dothefake on 21.08.2009, 22:06:02
a-vaihtoehto houkuttelisi, mutta vastaan d.
d) onko painokone rasvattu nimienkeruukortteja varten

ON

Hyvä! Sitä näet tarvitaankin tässä ihan kohta.

Juki

Quote from: JM-K on 21.08.2009, 21:20:17
Quote from: Nikopol on 21.08.2009, 21:10:59
Viimeisin kirjoitukseni käsitteli mamuoppilaiden (=monikulttuuriset koulut) jakautumista Suomessa. Mamuja on oppilaista 2%, mutta paikallisesti jo yli 50%. Monikultti ei kosketa kuin murto-osaa opettajista. Loput juovat samaa Kool-Aidia kuin Opetushallitus ja Opettaja-lehden päätoimittaja, eli "mamujen asiat kuntoon, se on prioriteetti, koska niitä tulee lisää ja se on ihanaa."

Mamukouluissa vain puhdasoppisimmat jaksavat uskoa suureen unelmaan. He pääsevät aina lehtien haastatteluihin.

Erään tamperelaisen peruskoulun opettajista 98% oli omakätisesti allekirjoittanut kirjeen, missä he pyysivät minua asettumaan ensi vaaleissa ihan minkä tahansa puolueen ehdokkaaksi, kunhan vain vastustan monikulttuurihulluutta. Kyseisiä allekirjoituksia oli kymmeniä.

Mielestäni tämä kertoo joko a) ainutlaatuisen vetovoimaisesta persoonastani ja valoisasta luonteestani tai b) opettajien alati syvenevästä epätoivosta moku-kouluissa.

Kumpaa sinä veikkaat?

Ei, tällä kertaa ei ole vaihtoehtoa c, Kanada.


Jaa, perkele! Et uskalla vihjata, missäpäin Tretta liikutaan ja ollaanko ylä- vai alakoulussa? Etelä-Hervanta voisi olla hyvä veikkaus, mutta tokko siellä uskallettaisiin olla noin julkinuivia :)

triple05

Jees, mitä Nikopol sanoi, opelehden linja ja kirjoitukset eivät todellakaan noudata kentän laajaa ääntä, vaan ylläpitävät illuusioita siitä, mitä opettajien maailmaa syleilevissä juhlapuheissa tulisi edustaa. Kehotankin kaikkia virassa olevia opettajia eroamaan järjestöstä, jonka hyöty on nolla, ja jonka toimien ansiosta opettajan ammatin arvostus on laskenut surkealle käskyläisen tasolle, puhumattakaan palkasta. OAJ,n puheenjohtaja nostaa korkeinta ay-pomo palkkaa, mutta esiintyy palkkaneuvotteluissa aina isompien "poikien" kainalossa pikkasen väkinäinen hymy kasvoillaan 0,5% kourassa. OAJ on heikko naisten järjestö. Koulumaailman realiteetit ja suomalaisuusaate puuttuvat järjestön toimialasta nykyään kokonaan. Sääli sinänsä, kun muisteleepi mihin arvotaustaan nykysuomalainen hyvinvointi perustuu.

Kallioinen Käsi

Quote from: Nikopol on 21.08.2009, 21:10:59
Loput juovat samaa Kool-Aidia kuin Opetushallitus ja Opettaja-lehden päätoimittaja,

Kiva amerikkalaisesta kansankielestä kopioitu käsite joka ei merkkaa suomalaisille yhtään mitäään....

MW

Quote from: Kallioinen Käsi on 21.08.2009, 23:57:47
Quote from: Nikopol on 21.08.2009, 21:10:59
Loput juovat samaa Kool-Aidia kuin Opetushallitus ja Opettaja-lehden päätoimittaja,

Kiva amerikkalaisesta kansankielestä kopioitu käsite joka ei merkkaa suomalaisille yhtään mitäään....

Olin suomalainen, kun viimeksi tarkistin, ja ymmärsin pointin. Kyllä käsitteitä saa kopioida, joissain yhteyksissä sitä kutsutaan "oppimiseksi".

Nikopol

Quote from: Kallioinen Käsi on 21.08.2009, 23:57:47
Quote from: Nikopol on 21.08.2009, 21:10:59
Loput juovat samaa Kool-Aidia kuin Opetushallitus ja Opettaja-lehden päätoimittaja,

Kiva amerikkalaisesta kansankielestä kopioitu käsite joka ei merkkaa suomalaisille yhtään mitäään....
Monikulttuuri on kultti, joten puhutaan kulttitermein. Ymmärsithän sinäkin. Eikä kannata aliarvioida suomalaisten netinkäyttäjien ymmärrystä.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

JM-K

Quote from: Juki on 21.08.2009, 23:21:45
Quote from: JM-K on 21.08.2009, 21:20:17
Quote from: Nikopol on 21.08.2009, 21:10:59
Viimeisin kirjoitukseni käsitteli mamuoppilaiden (=monikulttuuriset koulut) jakautumista Suomessa. Mamuja on oppilaista 2%, mutta paikallisesti jo yli 50%. Monikultti ei kosketa kuin murto-osaa opettajista. Loput juovat samaa Kool-Aidia kuin Opetushallitus ja Opettaja-lehden päätoimittaja, eli "mamujen asiat kuntoon, se on prioriteetti, koska niitä tulee lisää ja se on ihanaa."

Mamukouluissa vain puhdasoppisimmat jaksavat uskoa suureen unelmaan. He pääsevät aina lehtien haastatteluihin.

Erään tamperelaisen peruskoulun opettajista 98% oli omakätisesti allekirjoittanut kirjeen, missä he pyysivät minua asettumaan ensi vaaleissa ihan minkä tahansa puolueen ehdokkaaksi, kunhan vain vastustan monikulttuurihulluutta. Kyseisiä allekirjoituksia oli kymmeniä.

Mielestäni tämä kertoo joko a) ainutlaatuisen vetovoimaisesta persoonastani ja valoisasta luonteestani tai b) opettajien alati syvenevästä epätoivosta moku-kouluissa.

Kumpaa sinä veikkaat?

Ei, tällä kertaa ei ole vaihtoehtoa c, Kanada.


Jaa, perkele! Et uskalla vihjata, missäpäin Tretta liikutaan ja ollaanko ylä- vai alakoulussa? Etelä-Hervanta voisi olla hyvä veikkaus, mutta tokko siellä uskallettaisiin olla noin julkinuivia :)

Jätetään nyt kertomatta. Jos ajelet ympäri Tamperetta, niin huomaat kyllä kaupunginosan...

JM-K

Quote from: triple05 on 21.08.2009, 23:49:43
Jees, mitä Nikopol sanoi, opelehden linja ja kirjoitukset eivät todellakaan noudata kentän laajaa ääntä, vaan ylläpitävät illuusioita siitä, mitä opettajien maailmaa syleilevissä juhlapuheissa tulisi edustaa. Kehotankin kaikkia virassa olevia opettajia eroamaan järjestöstä, jonka hyöty on nolla, ja jonka toimien ansiosta opettajan ammatin arvostus on laskenut surkealle käskyläisen tasolle, puhumattakaan palkasta. OAJ,n puheenjohtaja nostaa korkeinta ay-pomo palkkaa, mutta esiintyy palkkaneuvotteluissa aina isompien "poikien" kainalossa pikkasen väkinäinen hymy kasvoillaan 0,5% kourassa. OAJ on heikko naisten järjestö. Koulumaailman realiteetit ja suomalaisuusaate puuttuvat järjestön toimialasta nykyään kokonaan. Sääli sinänsä, kun muisteleepi mihin arvotaustaan nykysuomalainen hyvinvointi perustuu.

OAJ:n turhuudesta jo mainitsinkin.

Niiden lehti on vielä turhempi. Se on lähinnä parinkymmenen ihmisen suojatyöpaikka.

Olen työskennellyt lehtialalla useita vuosia ja olen hyvin selvillä tuonkin kaltaisen läpyskän kustannusrakenteesta. Lehden palveluksessa oleva henkilöstö voitaisiin irtisanoa välittömästi ja ostaa lehden toimitus ulkopuolelta. Jos sitä on pakko itse toimittaa, ko. läpyskän tekisi kaksi ihmistä.

Ei siis ihme, että kollegat maksavat useita satoja euroja jäsenmaksua vuosittain.

En koskaan tule ko. liittoon enkä mihinkään muuhunkaan liittoon liittymään.

Kehotan kaikkia - liitosta riippumatta - eroamaan niistä välittömästi. Ne ovat pelkkiä vasemmistolaisten vaalikassoja.

requiem

Quote from: JM-K on 22.08.2009, 08:15:21
OAJ:n turhuudesta jo mainitsinkin.

Niiden lehti on vielä turhempi. Se on lähinnä parinkymmenen ihmisen suojatyöpaikka.

Ja ilmestyykin aina sopivasti perjantaisin. Varmaan kiinnostaa siinä perjantain nurkilla paljoa sen lukeminen. Etenkin kun se vielä on mukavasti irti koulumaailman realiteeteistä.
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

jmk

Quote from: triple05 on 21.08.2009, 23:49:43
opelehden linja ja kirjoitukset eivät todellakaan noudata kentän laajaa ääntä, vaan ylläpitävät illuusioita siitä, mitä opettajien maailmaa syleilevissä juhlapuheissa tulisi edustaa. Kehotankin kaikkia virassa olevia opettajia eroamaan järjestöstä, jonka hyöty on nolla, ja jonka toimien ansiosta opettajan ammatin arvostus on laskenut surkealle käskyläisen tasolle, puhumattakaan palkasta.

Voittehan perustaa uuden järjestön hapantuneen rinnalle.

Toinen vaihtoehto sitten olisi, että jäsenet panisivat tuulemaan OAJ:ssa ja lakaisisivat hapantuneen johdon huit pihalle.

EWP147

Quote from: JM-K on 22.08.2009, 08:15:21
Quote from: triple05 on 21.08.2009, 23:49:43
Jees, mitä Nikopol sanoi, opelehden linja ja kirjoitukset eivät todellakaan noudata kentän laajaa ääntä, vaan ylläpitävät illuusioita siitä, mitä opettajien maailmaa syleilevissä juhlapuheissa tulisi edustaa. Kehotankin kaikkia virassa olevia opettajia eroamaan järjestöstä, jonka hyöty on nolla, ja jonka toimien ansiosta opettajan ammatin arvostus on laskenut surkealle käskyläisen tasolle, puhumattakaan palkasta. OAJ,n puheenjohtaja nostaa korkeinta ay-pomo palkkaa, mutta esiintyy palkkaneuvotteluissa aina isompien "poikien" kainalossa pikkasen väkinäinen hymy kasvoillaan 0,5% kourassa. OAJ on heikko naisten järjestö. Koulumaailman realiteetit ja suomalaisuusaate puuttuvat järjestön toimialasta nykyään kokonaan. Sääli sinänsä, kun muisteleepi mihin arvotaustaan nykysuomalainen hyvinvointi perustuu.

OAJ:n turhuudesta jo mainitsinkin.

Niiden lehti on vielä turhempi. Se on lähinnä parinkymmenen ihmisen suojatyöpaikka.

Olen työskennellyt lehtialalla useita vuosia ja olen hyvin selvillä tuonkin kaltaisen läpyskän kustannusrakenteesta. Lehden palveluksessa oleva henkilöstö voitaisiin irtisanoa välittömästi ja ostaa lehden toimitus ulkopuolelta. Jos sitä on pakko itse toimittaa, ko. läpyskän tekisi kaksi ihmistä.

Ei siis ihme, että kollegat maksavat useita satoja euroja jäsenmaksua vuosittain.

En koskaan tule ko. liittoon enkä mihinkään muuhunkaan liittoon liittymään.

Kehotan kaikkia - liitosta riippumatta - eroamaan niistä välittömästi. Ne ovat pelkkiä vasemmistolaisten vaalikassoja.

Osittain eri mieltä.
Liiton jäsenyyteen kuuluu myös joitain etuja, kuten esim. alennusta polttoaineista tai vaikkapa vapaa-ajan tapaturmavakuutus.

Itse olin ottavana osapuolena eräässä liikennetapahtumassa joitain vuosia sitten ja sain vastapuolen vakuutuksesta korvauksen kivusta ja särystä, kosmeettisesta haitasta ja pysyvistä vammoista.
Yli kolme vuotta tapahtuman jälkeen eräs vakuutusvirkailija kertoi, että korvauksen saa myös muista vakuutuksista jos sellainen sattuu olemaan.
Laitoin kopiokoneen laulamaan ja kopioin kaikki oleelliset lääkärintodistukset ja -lausunnot ja lähetin ne ammattiliittoni vakuutusyhtiölle. Samalla kerroin että olen saanut korvauksen vastapuolen vakuutuksesta ja että aion vielä hakea korvausta myös oman henkilökohtaisen vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen kautta.
Noin kuukauden kuluttua oman vakuutusyhtiön vakuutuksesta tuli korvaus, hieman yli neljä tuhatta.
Ammattiliiton vakuutusyhtiöstä ei kuulunut mitään, ajattelin että ovat pistäneet silppuriin koko hakemuksen huutonaurun säestyksellä.
Pari kuukautta hakemuksesta pikapankista rahaa nostaessani koin mukavan yllätyksen. Ensin tuli rahat tilille ja seuraavana päivänä ammattiliiton vakuutusyhtiöstä kirje, jossa oli korvaussumma eriteltynä ja olivat vielä maksaneet viivästyskoronkin.
Ammattiliiton ryhmähenkivakuutuksen korvaus oli yli kymmenen tuhatta euroa ja nämä korvaukset ovat verovapaata tuloa. Tässä mielessä liittoihin kuuluminen kannattaa. Muuten olen JM-K:n kanssa samaa mieltä.
Ja jos joku ihmettelee summaa, niin kyse on vakavista vammoista. Raha ei tuo menetettyä terveyttä takaisin.
Elämän kärsimysten summa on vakio

Gödel

Quote from: JM-K on 22.08.2009, 08:15:21
Kehotan kaikkia - liitosta riippumatta - eroamaan niistä välittömästi. Ne ovat pelkkiä vasemmistolaisten vaalikassoja.

OT:

Osin samaa mieltä, tosin uuden puolueen kannatuspohjan laaja-alaisuuden välttämättömyyden vuoksi perinteistä oikeisto-vasemmisto revittelyä tulisi käyttää harkiten ja vain selkeissä tapauksissa, imho.

Riittänee todeta, että riittävä työttömyysturva nykymaailmassa on työttömyyskassa ja siihen kuuluminen ei edellytä kuulumista mihinkään liittoon.
Clifters; Jiri Nikkinen, Luri Luokkala, Lare Murtomaa: Angelica (-89)

http://www.youtube.com/watch?v=iJZLBDDp6QE

Petula Clark - Beautiful and the rain

http://www.youtube.com/watch?v=-4LAPE_-LDU

Gödel

Mitä taasen tulee opettaja lehteen ja rikkauksista puhumiseen, niin tuntematta kirjoittajan taustoja rohkenen silti olettaa Suomettumisen henkisen perimän siirtyneen nyt seuraavalle sukupolvelle, ilmentyen ulkoisten tekijöiden aiheuttamien ongelmien projisoitumisen omaksi asenneongelmaksi, josta voi parantua vain itsensä ja kaikkien muidenkin kanssa kärsijöiden rikastujien jatkuvalla itsensä ruoskimisella ja päivittäisellä aivopesulla katumusharjoituksella.
Clifters; Jiri Nikkinen, Luri Luokkala, Lare Murtomaa: Angelica (-89)

http://www.youtube.com/watch?v=iJZLBDDp6QE

Petula Clark - Beautiful and the rain

http://www.youtube.com/watch?v=-4LAPE_-LDU

JM-K

Quote from: Gödel on 22.08.2009, 09:23:49
Quote from: JM-K on 22.08.2009, 08:15:21
Kehotan kaikkia - liitosta riippumatta - eroamaan niistä välittömästi. Ne ovat pelkkiä vasemmistolaisten vaalikassoja.

OT:
Osin samaa mieltä, tosin uuden puolueen kannatuspohjan laaja-alaisuuden välttämättömyyden vuoksi perinteistä oikeisto-vasemmisto revittelyä tulisi käyttää harkiten ja vain selkeissä tapauksissa, imho.




Tähän tarkennus: en tarkoittanut vasemmistolaisuutta ideologiana. Kyse oli konkreettisten suomalaisten vasemmistopuolueiden rahoittamisesta. Vai eikös joku liitto/jotkut liitot juuri kärähtäneet siitä, että olivat rahoittaneet vasemmistoliittoa ja demareita?

Miniluv

QuoteKiusaamisilmiö liittyy erityisesti maahanmuuttajapoikiin. Heistä puolet nimettiin kiusaajiksi tai kiusatuiksi. Maahanmuuttajatytöistä joka viides kiusasi ja joka kolmatta kiusattiin.

Tyttöjen kohdalla toimittaja osaa laskea kiusatut ja kiusaajat erikseen, poikien kohdalla ei. On-pa kum-ma jut-tu.

Edit: ei ollut toimittajan vika. Tuo on kopioitu väitöskirjan tiivistelmästä.

https://oa.doria.fi/handle/10024/43426

Arto Soilamo, Maahanmuuttajaoppilaan osallisuus koulukiusaamisessa.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/