News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2015-03-01 Yle: Oppilaiden väkivaltainen käytös johti yläasteen sulkemiseen Ruo

Started by törö, 01.03.2015, 11:50:58

Previous topic - Next topic

Vaniljaihminen

Suomen pitäisi ryhtyä myöntämään turvapaikkoja näille alkuperäisille ruotsalaisille. Sinne saisi jäädä vänster ja demarit aivan keskenään  toisiaan hiplaamaan ja ottamaan maahan niin monta  iran- syyria/palestiina ja somalimamua kuin aina ovat halunneet.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Siili

Quote from: valla_valla on 02.03.2015, 23:45:07
Rydensin koulun tappelua harrastaa noin 30 hengen porukka, joka on jakautunut kolmeen neljään eri jengiin iran- syyria/palestiina ja somaliporukkaan ja neljäs on eräänlainen sekaporukka "maattomia". Vaikka maattomiahan he ovat kaikki.

Ilmeisesti kantikset kuitenkin loistavat poissaolollaan.  Arvaukseni on, että yksikin Åke perseilijöiden joukossa tekisi porukasta "sekajengin" (tietenkin löyhän), joka taatusti mainittaisiin joka uutisessa mm. todisteena siitä, että asialla ei ole mitään tekemistä maahanmuuton kanssa.

valla_valla

Tilanne koulussa on todella katastrofaalinen. Tällaista ohjelmaa on ollut vuoden ensimmäisinä päivinä. Tapahtumat ovat opettajien muistikirjasta:

17.1. Poika työntää vapaa- aikaohjaajan nurin niin, että tämä kaatuu suorilta jaloilta lattialle.

17.1. Ykkösluokkalaista poikaa lyödään kahden muun pojan toimesta niin, että pojan on vaikea hengittää ja tämä viedään sairaalaan röntgenkuvauksiinn

17.1. Seiska- ja kasiluokkaisia oppilaita kieltäytyy lähtemästä koululta kun koulu suljetaan. He sylkevät tuoleille ja pöydille ja lähtevät vasta kolleegan tullessa apuun.

19.1. Yläasteen tyttö uhkaa hakea apuvoimia hakatakseen toisen tytön. Uhattu soittaa poliisille kesken koulupäivän.

19.1. Poika lyö toista poikaa, potkii tätä mahaan, vetää tyttöjä hiuksista ja haukkuu näitä huoriksi.

20.1. Kuudesluokkalainen tyttö kaadetaan nurin niin, että hän alkaa itkeä. Muut oppilaat huutavat ympärillä "itkettääkö". Oppilaat kertovat, että kaatajaa on kiusattu useiden oppilaiden toimesta, mm heittelemällä pulloja tätä kohti.

20.1. Kasiluokkalainen pönkää hätäuloskäynnin, ja räjäyttää raketin käytävällä. Palohälytys lähtee savun takia ja koulu suljetaan loppupäiväksi.

21.1 Kaksi kouluun kuulumatonta miestä notkuu koulualueella ja lähtevät vasta, kun henkilökunta käskee. Heidät tunnetaan kuitenkin koulussa, sillä koulualueella notkuminen ei ollut ensimmäinen kerta.

26.1. Taukohuoneeseen heitetään raketti.

27.1. Oppilaat vetävät housut alas tytöltä.

28.1.Oppilas lyö toisen oppilaan päätä lattiaan ja potkii mahaan. Mahakipuja ja mustat silmät.

30.1. Poika hakkaa toisia poikia kepeillä ja pulloilla. Kostoksi toiset pojat sitovat tämän ja hakkaavat hönet. Kukaan aikuinen ei näe.

3.2. Eräs poika, jota on jo vuosi kiusattu, potkittu ja syljetty joutuu taas kohteeksi.

3.2. Oppilas hyppää takaapäin toisen niskaan ja kaataa tämän. kaksi muuta oppilasta potkii toisiaan ja aloittaa tappelun.

3.2. Oppilas särkee luokan oven. Kun opettaja avaa oven sanoo oppilas, että syö sinäkin paskaa. Opettaja tekee myöhemmin ilmoituksen murhauhkauksesta.

4.2. Saman opettajan oppitunnille yrittää tunkeutua pari luokalle kuulumatonta poikaa ja onnistuvat. Sen jälkeen he juoksevat ympäri luokkaa häiriten tuntia.

4.2. Oppilas sanoo opettajalle: lähde vittuun vitun huoranpentu.

4.2. Oppilasta lyödään useaan otteeseen toisen oppilaan toimesta. Isä tulee kouluun ja kertoo, että poikaa on pahoinpidelty koulussa usein ennenkin.

4.2. Oppilas kirkuu karkeita tappouhkauksia opettajalle ja rääkyy niin, että opettaja joutuu peittämään korvansa.

6.2. Oppilasta kiusataan, että hän on läski. Tyttö suuttuu ja viskoo penkkejä ja pöytiä ympäriinsä.

12.2. Kesken tunnin alkaa pari poikaa tappelemaan. Homma karkaa kokonaan käsistä ja tilanne riistäytyy joukkotappeluksi. Palloja heitellään, toisia potkitaan, nyrkkiä ja kirkumista. Jälkeenpäin oppilas, joka aloitti tappelun, kertoo itkien, että häntä kiusataan koko ajan.

16.6. Oppilas tunkeutuu luokkaa ja leikkii ampuvansa kaikki opettajat konekiväärillä. Hän seuraa erästä tuuraajaa ja rääkyy tämän korvaan kaikenlaista. Hän heittelee lisäksi viivoittimia ja pähkinöitä.

Päivämäärättömiä tapahtumia:

- Poika kuristaa toista poikaa kaulahuivilla niin, että tämä pyörtyy. Useat oppilaat yhtyvät tapahtumaan ja lyövät kasvoille kun hän makaa maassa. Yksi oppilas yrittää tullla väliin, mutta hänet uhataan tappaa.

- Oppilas kaadetaan nurinniin, että hammas katkeaa.

- Oppilas aloittaa lyömään toisia oppilaita ja kun opettaja menee väliin- murhauhkaus.

- Poliisiauto ajaa oppilaan päälle kun partio tulee koululle. Oppilaan mielestä poliisit provosoivat häntä.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/slag-och-hot-dag-efter-dag/

Odottelemme jännnittyneenä uusia pisatuloksia.

Kemolitor

Quote from: valla_valla on 05.03.2015, 15:00:44
Tilanne koulussa on todella katastrofaalinen. Tällaista ohjelmaa on ollut vuoden ensimmäisinä päivinä. Tapahtumat ovat opettajien muistikirjasta:

Pidetäänpä nyt mielessä, että nämä ovat vain yksittäistapauksia, Ruotsin maahanmuuttopolitiikassa on paljon enemmän onnistumisia kuin epäonnistumisia:
Jussi Kareila: Ruotsin maahanmuuttopolitiikka on epäonnistunutta? "Pääosin valetta, onnistumisia on paljon enemmän kuin epäonnistumisia"


Chew Bacca

No hei, henit ovat henejä. Ainahan apinatalossa kiljutaan ja mellastetaan. Vai vankilastako nuo tapahtumat kertoivat? Ai koulusta? Hoppsan.

Numeronuiva

Quote from: valla_valla on 05.03.2015, 15:00:44
Tällaista ohjelmaa on ollut vuoden ensimmäisinä päivinä.

Huh huh! Kolmen viikon sisällä pari tusinaa rajua "yksittäistapausta" ja kaikkea eivät opettajat ole voineet huomata. Ei tuo ole mikään oppilaitos vaan monikulttuurisuuden koelaboratorio! Samalla kun Ruotsin maahanmuuttoennätyksiä rikotaan ihmisoikeuksien nimissä, lapset joutuvat suurkaupungeissa elämään väkivaltaisella taistelutantereella, johon ei poliittinen eliitti ja muu suvaisevaisto suostuisi omia lapsiaan laittamaan.

Jaakko Sivonen

Quote from: valla_valla on 05.03.2015, 15:00:44Tilanne koulussa on todella katastrofaalinen. Tällaista ohjelmaa on ollut vuoden ensimmäisinä päivinä. Tapahtumat ovat opettajien muistikirjasta:

Monikulttuurisuuden rikkautta kerrakseen.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Nuivake

Ruotsalaisesta koululaitoksesta on tullut viimeinkin mielenkiintoinen paikka opiskella.

t.Tiina Rosengård
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

rölli2

laajempi käsitys koulunkäynnistä. toteuttavat vain itseään ihan samalla tavalla kuin niissä alkuperäisissä kotomaissaan

Siili

Quote from: valla_valla on 05.03.2015, 15:00:44
Tilanne koulussa on todella katastrofaalinen. Tällaista ohjelmaa on ollut vuoden ensimmäisinä päivinä. Tapahtumat ovat opettajien muistikirjasta:

...

http://www.sydsvenskan.se/malmo/slag-och-hot-dag-efter-dag/


Minulle ei tule mieleen minkäänlaista strategiaa, miten noin vituralleen mennyttä tilannetta voitaisiin ryhtyä korjaamaan kohtuullisin kustannuksin niin, että kaikki oppilaat saadaan toimiviksi yksilöiksi jälkiteolliseen yhteiskuntaan.  Onkohan kellään ideoita asian tiimoilta?  Kai Ruotsin poliitikoilla ja/tai virkamiehillä on jonkinlaisia suunnitelmia asian suhteen?

Itse veikkaan, että homma muuttuu darwinistiseksi jossain vaiheessa.  Eli perustetaan "roskakouluja", jonne perseilijät siirretään muita häiritsemästä.  Toiminnan sisältö tulee olemaan kustannustehokas ajan tappo ja valmistautuminen loppuelämään taikaseinäkroonikkona.  Näin voidaan taata jonkin asteinen rauha muiden koulujen oppilaille, jotka ovat motivoituneet rakentamaan elämäänsä vähemmän taikaseinäriippuvaiseksi. 

Chew Bacca

Saksassahan on kolmen tasoisia kouluja teineille. Pahnanpohjimmainen Hauptschule on turkkillaisten ja muiden uussaksalaisten johtama sirkus. Ollut Hommassa, esim. Neuköllnin koulu.

valla_valla

Quote from: Siili on 05.03.2015, 19:04:23
Minulle ei tule mieleen minkäänlaista strategiaa, miten noin vituralleen mennyttä tilannetta voitaisiin ryhtyä korjaamaan kohtuullisin kustannuksin niin, että kaikki oppilaat saadaan toimiviksi yksilöiksi jälkiteolliseen yhteiskuntaan.  Onkohan kellään ideoita asian tiimoilta?  Kai Ruotsin poliitikoilla ja/tai virkamiehillä on jonkinlaisia suunnitelmia asian suhteen?

Itse veikkaan, että homma muuttuu darwinistiseksi jossain vaiheessa.  Eli perustetaan "roskakouluja", jonne perseilijät siirretään muita häiritsemästä.  Toiminnan sisältö tulee olemaan kustannustehokas ajan tappo ja valmistautuminen loppuelämään taikaseinäkroonikkona.  Näin voidaan taata jonkin asteinen rauha muiden koulujen oppilaille, jotka ovat motivoituneet rakentamaan elämäänsä vähemmän taikaseinäriippuvaiseksi.

1) Ruotsalaisilla ei ole mitään suunnitelmaa miten asia hoidetaan. Niillä ei ole mitään alkeellista, edes suuntaa- antavaa idean tynkää asian suhteen. Rydensin kouluun hankitaan vartija, mutta ongelmien lähtöjuurille ei voida mennä, koska silloin tullaan sille alueelle, jolloin aletaan puhumaan ongelman syistä. Ja koska ongelman oikeaa syytä ei ruotsalaisille ole olemassa, ollaan lähtöpisteessä voivottelemassa mitä tehtäis. Rexi ehkä eroaa, niinkuin kaikki muutkin opettajat tähänkin asti. Koulun opettajien vaihtuvuus on suurempaa kuin jossain puhelinmyyntifirmassa, jonne porukkaa tulee ja menee kuin saluunan ovista. Mutta ongelmaa ei voida sanoa ääneen.

2) Ruotsalaiset eivät perusta roskakouluja tai apukouluja. TAI EHKÄ, mutta sinne laitetaan ruotsalaiset, ei ongelmia. Taas ollaan alkupisteessä. Koska ongelmaa ei voida sanoa ääneen, mennään eteenpäin kuin ongelmaa ei olisi. Kouun rexi tietää mikä on ongelma, mutta eihän se raukkaparka voi sitä sanoa ääneen, koska se ongelma kiistetään. Ruotsalaiset niputtavat kehitysmaamuslimit samalle viivalle omien lastensa kanssa ja  sillä selvä. Suurin ryhmä kuka tästä kärsii on ruotsalaiset nuoret.

Siili

Quote from: valla_valla on 05.03.2015, 19:29:37
2) Ruotsalaiset eivät perusta roskakouluja tai apukouluja. TAI EHKÄ, mutta sinne laitetaan ruotsalaiset, ei ongelmia. Taas ollaan alkupisteessä. Koska ongelmaa ei voida sanoa ääneen, mennään eteenpäin kuin ongelmaa ei olisi. Kouun rexi tietää mikä on ongelma, mutta eihän se raukkaparka voi sitä sanoa ääneen, koska se ongelma kiistetään. Ruotsalaiset niputtavat kehitysmaamuslimit samalle viivalle omien lastensa kanssa ja  sillä selvä. Suurin ryhmä kuka tästä kärsii on ruotsalaiset nuoret.

Minä olen ymmärtänyt, että opetuksen laatua voi jossain määrin valita Ruotsissa pistämällä piltti vapaakouluun.  Uusruotsalaiset eivät sitä tee samassa mittakaavassa, mikä tekee opiskeluilmapiirin vapaakouluissa kunnan kouluja siedettävämmäksi.  Luulenpa, että jos vapaakoulujen toimintaa ruvetaan kiristämään, SD:n kannatus lapsiperheiden vanhempien kohdalla nousee huimasti.

ikki

Ja toisin ku suomessa missä vapaakouluja on kovin vähän, siellä niitä on paljon ja noin puolet oppilaista käy erillisesti maksullista yksityiskoulua. Tämä on skitsofreenisesti tietty suuri ongelma vihervasemmistolle joka toisaalta itse laittaa lapsensa näihin, mutta toisaalta ovat järjestelmää ja elitismiä vastaan.

Tai tarkkaan ottaen, vihervasemmisto haluaisi köyhät pois niistä vapaakouluista hankkitumalla eroon valtion tuista näille.

Jaska Pankkaaja

Apukouluja ei vissiin ole enää täälläkään. Koska haittamamujen poistaminen maasta näyttää erittäin vaikealta suomalaisten nössyden ja typeruuden vuoksi on tulevaisuuden (heikko) ratkaisu de facto apukoulut joissa opetellaan vähän lukemaan ja laskemaan, vartijoiden pistäessä pahimpia häiriköitä jäähyille.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Lahti-Saloranta

QuoteRuotsin Malmössä sijaitseva peruskoulun yläaste on jouduttu sulkemaan toistaiseksi joidenkin oppilaiden käytöksen vuoksi. Opettajien mukaan tietyt oppilaat nostattavat niin suurta levottomuutta, ettei tilanne ole enää henkilökunnan hallinnassa.
Tilanne Rosengårdin lähiössä sijaitsevassa koulussa heikkeni sen jälkeen, kun toimintansa lopettaneen toisen koulun oppilaat siirrettiin sinne. Oppilaat ovat jakautuneet keskenään riiteleviin ryhmiin. Opettajien ammattijärjestön mukaan koulussa on nyt yksikertaisesti liikaa oppilaita.
Nyt siellä sitten on suljettu kaksi koulua rikastuttajien vuoksi. Eikös asiaan olisi yksinkertainen ratkaisu, avataan molemmat koulut ja toiseen sijoitetaan kutakuinkin normaalisti käyttäytyvä ja toiseen ne örveltäjät. Opettajille tähän jälkimmäiseen kouluun dobermannit turvaksi.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Uuno Nuivanen

Quote from: rölli2 on 05.03.2015, 18:37:07
laajempi käsitys koulunkäynnistä. toteuttavat vain itseään ihan samalla tavalla kuin niissä alkuperäisissä kotomaissaan

Minä taas veikkaan, että alkuperäisten kotomaidensa kouluissa ei suvaita minkäänlaista perseilyä, ja jos joku mätkii oppilasta turpaan, se on opettaja.

Ikuisen sadekauden ja vääräuskoisten maassa saa tehdä ihan mitä mieleen juolahtaa.

valla_valla

Quote from: Siili on 05.03.2015, 19:38:24
Quote from: valla_valla on 05.03.2015, 19:29:37
2) Ruotsalaiset eivät perusta roskakouluja tai apukouluja. TAI EHKÄ, mutta sinne laitetaan ruotsalaiset, ei ongelmia. Taas ollaan alkupisteessä. Koska ongelmaa ei voida sanoa ääneen, mennään eteenpäin kuin ongelmaa ei olisi. Kouun rexi tietää mikä on ongelma, mutta eihän se raukkaparka voi sitä sanoa ääneen, koska se ongelma kiistetään. Ruotsalaiset niputtavat kehitysmaamuslimit samalle viivalle omien lastensa kanssa ja  sillä selvä. Suurin ryhmä kuka tästä kärsii on ruotsalaiset nuoret.

Minä olen ymmärtänyt, että opetuksen laatua voi jossain määrin valita Ruotsissa pistämällä piltti vapaakouluun.  Uusruotsalaiset eivät sitä tee samassa mittakaavassa, mikä tekee opiskeluilmapiirin vapaakouluissa kunnan kouluja siedettävämmäksi.  Luulenpa, että jos vapaakoulujen toimintaa ruvetaan kiristämään, SD:n kannatus lapsiperheiden vanhempien kohdalla nousee huimasti.

Onhan niitä olemassa "eritasoisia" kouluja ja jonkinlaisia vapaakouluja ja astetta jyrkempiä sisäoppilaitoksia Englannin tyyliin, jonne "parempi" (todellakin heittomerkeissä) väki laittaa kakaransa. Mutta näitä kouluja on niin vähän, että ei niitä riitä kuin kouralliselle lapsia. Ne onnekkaat, jotka sinne pääsevät voivat opiskella kunnolla.