News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2014-02-07 YLE: Poliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka

Started by sozaburo, 07.02.2014, 13:29:16

Previous topic - Next topic

sozaburo

Huomioiden löperyyden, jolla roskasakkia Suomessa käsitellään niin lentokenttä lienee tulevaisuudessa sekä idioottijuoppojen että rikastajien notkumispiste.

QuotePoliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka

Reilun vuoden päästä Helsinki-Vantaan lentokentälle pääsee raiteita pitkin, kun Kehärata avataan. Euroopan suurilla lentokentillä raideyhteys on tuonut mukanaan paljon hyvää, mutta lisännyt myös lieveilmiöitä.

Helsinki-Vantaan lentokenttä on kasvanut vauhdilla vuosien saatossa. Nykyään lentokentän alueesta puhuttaessa voisi puhua jopa pienestä kaupungista. Lentokenttä työllistää 20 000 työntekijää ja päivittäin siellä vierailee liki 80 000 ihmistä.

Kehäradan ansiosta lentokenttä on muutaman vuoden päästä yhä helpommin saavutettavissa. Poliisin mukaan raideyhteydestä on paljon hyvää, mutta lisääntyvä väkimäärä lisää myös lieveilmiöitä.

– Muilta eurooppalaisilta päälentoasemilta olemme kuulleet, että häiriötoiminta on myös lisääntynyt lentoaseman ympäristössä. Siinä kun Helsingissä menevät paikat kiinni aamuyön tunteina, asema on auki ympäri vuorokauden. Tänne on helppo tulla, kun vesi, valo ja lämpö loppuu muualta, kertoo Itä-Uudenmaan poliisilaitoksen lentoaseman yksikön päällikkö, ylikomisario Jukka Mikkola.

Mikkolan mukaan lentokenttä on tulevaisuudessa helppo kohde myös näpistelijöille, taskuvarkaille ja muillekin rikollisille.   

– Ihmettelen, jos tämä olisi poikkeava lentoasema muiden eurooppalaisten lentoasemien joukossa.

Tarkkuutta turvatarkastusten toisella puolella

Lentokentän kasvamisen ja kansainvälistymisen myötä tarkkuutta vaaditaan matkustajilta myös turvatarkastusten jälkeen.

Siellä varastetaan lähes päivittäin läppäreitä ja muuta mukaan tarttuvaa.

Ihmiset unohtavat vahtia tavaroitaan, koska kuvittelevat että varkaat eivät pääse suljetulle alueelle.

– Tiedossa on tapauksia, joissa Suomen lähialueilta on lennetty Helsinki-Vantaalle, pyöritty päivä suljetulla alueella varkaissa, ja poistuttu sitten illalla maasta, Mikkola sanoo.

Helsinki-Vantaan lentokenttä on ainoa kenttä Suomessa, jossa poliisi on paikalla pysyvästi. Mikkolan mukaan se auttaa huomattavasti tilanteeseen varautumisessa.

– Poliisi tekee myös jatkossa yhteistyötä Finavian kanssa, joka omalta osaltaan on varautunut Kehäradan mukanaan tuomiin muutoksiin.
Kultainen vasikka, jonka ympärillä tanssitaan, on rihkamapuoti nimeltä Nokia, joka ei, sen jälkeen kun kumisaappaiden tekijät siitä erosivat, ole valmistanut eikä myynyt yhtään rakkinetta, joka ei olisi sekä tylsämielinen että vahingollinen.
-Pentti Linkola

Venne

Poliisi muistaa pelätä raiteita, ei näitä riehujia, näpistelijöitä ja notkujia, joita löytyy omasta takaa, tulee rajojen ja joita ei rangaista käytännössä ollenkaan.

Oami

Quote from: sozaburo on 07.02.2014, 13:29:16
Siinä kun Helsingissä menevät paikat kiinni aamuyön tunteina, asema on auki ympäri vuorokauden.

Ongelma tässä on se, että Helsingissä menevät paikat kiinni aamuyön tunteina. Tämä ongelma johtuu siitä, että laki pakottaa ne menemään kiinni. Ja kuinka ollakaan, minulla on ratkaisu ongelmaan.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

koli

QuotePoliisi pelkää: Helsinki-Vantaasta tulee yöllinen jatkopaikka

Reilun vuoden päästä Helsinki-Vantaan lentokentälle pääsee raiteita pitkin, kun Kehärata avataan. Euroopan suurilla lentokentillä raideyhteys on tuonut mukanaan paljon hyvää, mutta lisännyt myös lieveilmiöitä.

Helsinki-Vantaan lentokenttä on kasvanut vauhdilla vuosien saatossa. Nykyään lentokentän alueesta puhuttaessa voisi puhua jopa pienestä kaupungista. Lentokenttä työllistää 20 000 työntekijää ja päivittäin siellä vierailee liki 80 000 ihmistä.

Kehäradan ansiosta lentokenttä on muutaman vuoden päästä yhä helpommin saavutettavissa. Poliisin mukaan raideyhteydestä on paljon hyvää, mutta lisääntyvä väkimäärä lisää myös lieveilmiöitä.

– Muilta eurooppalaisilta päälentoasemilta olemme kuulleet, että häiriötoiminta on myös lisääntynyt lentoaseman ympäristössä. Siinä kun Helsingissä menevät paikat kiinni aamuyön tunteina, asema on auki ympäri vuorokauden. Tänne on helppo tulla, kun vesi, valo ja lämpö loppuu muualta, kertoo Itä-Uudenmaan poliisilaitoksen lentoaseman yksikön päällikkö, ylikomisario Jukka Mikkola.

Mikkolan mukaan lentokenttä on tulevaisuudessa helppo kohde myös näpistelijöille, taskuvarkaille ja muillekin rikollisille.   

– Ihmettelen, jos tämä olisi poikkeava lentoasema muiden eurooppalaisten lentoasemien joukossa.
Tarkkuutta turvatarkastusten toisella puolella

Lentokentän kasvamisen ja kansainvälistymisen myötä tarkkuutta vaaditaan matkustajilta myös turvatarkastusten jälkeen.

Siellä varastetaan lähes päivittäin läppäreitä ja muuta mukaan tarttuvaa.

Ihmiset unohtavat vahtia tavaroitaan, koska kuvittelevat että varkaat eivät pääse suljetulle alueelle.

– Tiedossa on tapauksia, joissa Suomen lähialueilta on lennetty Helsinki-Vantaalle, pyöritty päivä suljetulla alueella varkaissa, ja poistuttu sitten illalla maasta, Mikkola sanoo.

Helsinki-Vantaan lentokenttä on ainoa kenttä Suomessa, jossa poliisi on paikalla pysyvästi. Mikkolan mukaan se auttaa huomattavasti tilanteeseen varautumisessa.

– Poliisi tekee myös jatkossa yhteistyötä Finavian kanssa, joka omalta osaltaan on varautunut Kehäradan mukanaan tuomiin muutoksiin.
http://yle.fi/uutiset/poliisi_pelkaa_helsinki-vantaasta_tulee_yollinen_jatkopaikka/7074553

Notta olkaapa tarkkoina Helsinki-Vantaalla, ettei kansainvälisyys pääse yllättämään.
Mörökölli

Nuivake

Quote from: Oami on 07.02.2014, 19:12:36
Quote from: sozaburo on 07.02.2014, 13:29:16
Siinä kun Helsingissä menevät paikat kiinni aamuyön tunteina, asema on auki ympäri vuorokauden.

Ongelma tässä on se, että Helsingissä menevät paikat kiinni aamuyön tunteina. Tämä ongelma johtuu siitä, että laki pakottaa ne menemään kiinni. Ja kuinka ollakaan, minulla on ratkaisu ongelmaan.

Kielletään lisää tai hankaloitetaan entisestään? Kaikista loogisin vaihtoehto ei käy, koska se nyt vaan ei käy.  ;D
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

ämpee

Mainio työllistämisidea olisi kylvää lentoasema nettikameroita täyteen ja värvätä porukkaa vahtimaan niiden avulla.
Kevyttä kotityötä turvallisuuden eteen missäpäin maata tahansa.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Eino P. Keravalta

Kovin outoa: ollaan jo ikäänkuin valmiiksi nostamassa kädet pystyyn niinkuin ongelmille muka ei voisi mitään. Tällainen luovuttajamentaliteetti on nyky-Suomessa kovin yleinen - rosvotkin vain liikkuvat ja poliisi ei voi kuin siunailla menoa ja neuvoa kansalaisia peittämään pin-koodinsa toisella kädellä.

Sen sijaan tulisi ottaa jo valmiiksi sellainen asenne, että lentokentällähän ei perseillä, jumalauta! Että viranomaiset ovat ottaneet sen linjan, että Helsinki-Vantaan kentästä tulee esimerkki koko Maapallolle, miten roskaväki siivotaan kentältä. Se on täysin mahdollista. Tarvitaan vain resurssien kohdistamista, lainsäädännön ajantasaistamista, poliittista ja käytännöllistä rohkeutta, luovuutta sekä hieman tervettä röyhkeyttä olla piittaamatta kaikenmaailman ihmisoikeusjeesustelijoiden horinoista.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Tykkimies Pönni

Quote from: Eino P. Keravalta on 07.02.2014, 20:29:49
Kovin outoa: ollaan jo ikäänkuin valmiiksi nostamassa kädet pystyyn niinkuin ongelmille muka ei voisi mitään. Tällainen luovuttajamentaliteetti on nyky-Suomessa kovin yleinen - rosvotkin vain liikkuvat ja poliisi ei voi kuin siunailla menoa ja neuvoa kansalaisia peittämään pin-koodinsa toisella kädellä.

Sen sijaan tulisi ottaa jo valmiiksi sellainen asenne, että lentokentällähän ei perseillä, jumalauta! Että viranomaiset ovat ottaneet sen linjan, että Helsinki-Vantaan kentästä tulee esimerkki koko Maapallolle, miten roskaväki siivotaan kentältä. Se on täysin mahdollista. Tarvitaan vain resurssien kohdistamista, lainsäädännön ajantasaistamista, poliittista ja käytännöllistä rohkeutta, luovuutta sekä hieman tervettä röyhkeyttä olla piittaamatta kaikenmaailman ihmisoikeusjeesustelijoiden horinoista.

"The one who's got upper hand mentally, allways wins"

Miksi suomalainen poliisi jahtaa tosimielellä viritettyjä mopoja ja autojen ylinopeuksia mutta ulkomaisten hyvin organisoitujen rikollisjärjestöjen touhutessa katsellaan toiseen suuntaan ja annetaan niitä pinkoodinpeittämisohjeita?

Niillä on mental upper hand mopopoikien suhteen mutta mental lower hand rikollisliigojen suhteen.

p.s. tulisikohan upper- ja hand-sanan väliin viiva?

Arvoton

Juu kapakat auki aamuun asti, niin pysyy Helsinki-Vantaa siistinä. Niin se välttyy alle 20-vuotiailta yökyöpeleiltä ja heiltä, joille ei enää myydä.

Riukulehto

Hki-Vantaan lentoasemalla portin 31 kohdalla on "Relax"-osasto jossa mm. kuvan "sleeping podeja". Vetokansi päälle ja nukkumaan. Vapaa ja maksuton kaikille kulkijoille.

(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/p403x403/1391861_750033445009389_1767610694_n.jpg)
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

CaptainNuiva

Jos kivestä tehty rautatieasema ei pysy pystyssä ilman nojaajia niin onhan kokolailla selvää että heikommasta materiaalista tehdyt lentoterminaalit tarvitsevat mitä pikemmin omat nojailijansa.
Kuka korvaa jos rakennus kaatuu koska pystyssäpitäjien hankinta on laiminlyöty?  >:(
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Tykkimies Pönni

Quote from: Hohtava Mamma on 07.02.2014, 21:13:23
Quote from: samuliloov on 07.02.2014, 20:43:10

"The one who's got upper hand mentally, allways wins"

Miksi suomalainen poliisi jahtaa tosimielellä viritettyjä mopoja ja autojen ylinopeuksia mutta ulkomaisten hyvin organisoitujen rikollisjärjestöjen touhutessa katsellaan toiseen suuntaan ja annetaan niitä pinkoodinpeittämisohjeita?

Niillä on mental upper hand mopopoikien suhteen mutta mental lower hand rikollisliigojen suhteen.

Toivoisin, että suomalaisen laillistetun väkivallan edustajat saisivat vapaammat kädet hoitaa hommat haluamallaan tavalla. En usko ylilyönteihin, kaikki tuntemani tyypit ovat erittäin ammattimaista porukkaa. Rambot ja Robocopit on karsittu jo pääsykokeissa.

Poliiseista osa on erittäin pätevää porukkaa kenellä on itsetunto kohdallaan mutta yksilöt eivät ratkaise mitään. Toiminnan sabluunat määrittelee heikkoitsetuntoisten konttorirottien, virkamiesten ja poliitikoiden henkinen keskiarvo ja se on matalampi kuin ulkomaalaisilla rikollisliigoilla. Siksi ollaan "alakynnessä".

JoKaGO

Mulle olisi hyvin kelvannut, että lentäisin Tampereelta Helsinkiin, Tukholmaan tai Köpikseen, ja sitten eteenpäin. Mutta Finavia päätti, että Tampereelta pitää matkustaa KAHDELLA JUNALLA hikivantaalle, niin, suoraa junayhteyttä ei tule vaan Tikkurilassa pitää vaihtaa. Tuossa "rikkaassa" paikassa.

No, työllistääpähän polliiseja, kun kerran niin halutaan.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

op

Quote from: JoKaGO on 07.02.2014, 21:34:05
Mulle olisi hyvin kelvannut, että lentäisin Tampereelta Helsinkiin, Tukholmaan tai Köpikseen, ja sitten eteenpäin. Mutta Finavia päätti, että Tampereelta pitää matkustaa KAHDELLA JUNALLA hikivantaalle, niin, suoraa junayhteyttä ei tule vaan Tikkurilassa pitää vaihtaa. Tuossa "rikkaassa" paikassa.

No, työllistääpähän polliiseja, kun kerran niin halutaan.

Mene bussilla. Pääsee suoraan terminaalin eteen, jonka takia on varmaan nopeampaa ja jokatapauksessa halvempaa.

Onhan tuo kenttä junan jälkeenkin melko syrjässä. En jaksa uskoa, että rata mitään erikoista rosvoryntäystä tuo.

JoKaGO

Quote from: op on 07.02.2014, 22:21:50
Mene bussilla. Pääsee suoraan terminaalin eteen, jonka takia on varmaan nopeampaa ja jokatapauksessa halvempaa.

Onhan tuo kenttä junan jälkeenkin melko syrjässä. En jaksa uskoa, että rata mitään erikoista rosvoryntäystä tuo.

No niinhän mää teenkin. Mutta kun koko kehäradan idea oli alun perin sammuttaa valot Tampereen ja Jyväskylän lentokentiltä, ja luoda nopea junayhteys lentoliikenteen syöttäjiksi. Mutta kun se nopeus töksähtää Tikkurilan vaihtoon  :facepalm:

Tampereelta pääsee ihan kivasti bussilla Hki-Vantaalle, tosi on, mutta junalla tuo matka olisi tunnin verran nopeampi, jos olisi se suora yhteys, mikä joskus luvattiin. Mutta kaikkein paras olisi, jos Blue One saisi supporttia valdelta, ja lentäisi Tampereelta ja Jyväskylästä Helsinkiin, Tukholmaan ja Köpikseen, niin olisi enemmän vaihtoehtoja käytössä.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Paawo

Jonkun verran tullut koluttua eurooppalaisia lentokenttiä, ja kaikkia niitä yhdistää se lähtö- ja tuloaulojen silmiinpistävä määrä rikkautta ja voimavaraa. Maassa kuin maassa alkaa kantaväestön osuus aulojen väestä olemaan vähemmistöä, ainakin liikelentojen aikoihin. On tarjolla taksipalvelua, on seuralaista, on kantoapua matkalaukuillesi, hienoa! Firman kortille kelpaavaa kuitintulostuslaitetta tuskin vaan tältä porukalta löytyy.

Helsinki-Vantaa tulee kyllä perässä, hitaasti mutta varmasti. Maakuntakentätkin löytyvät aikanaan, ellei niitä ole jo suljettu rikkauden ja voimavaran tullessa todenteolla paikkakunnille.

Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10


CaptainNuiva

Miten ihana hunajakuppi lentoasema tuleekaan rikastajille olemaan, on kiireistä lähtijää joka ei jää lompakkoaan asemalle kaipaamaan ja on humalaista taikka väsynyttä tulijaa joka ei älyä pitää omaisuudestaan huolta koska ollaanhan nyt Suomessa...
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Fures foras, frugi intro.

Quote from: koli on 07.02.2014, 19:24:51
Quote

Helsinki-Vantaan lentokenttä on ainoa kenttä Suomessa, jossa poliisi on paikalla pysyvästi. Mikkolan mukaan se auttaa huomattavasti tilanteeseen varautumisessa.

– Poliisi tekee myös jatkossa yhteistyötä Finavian kanssa, joka omalta osaltaan on varautunut Kehäradan mukanaan tuomiin muutoksiin.
http://yle.fi/uutiset/poliisi_pelkaa_helsinki-vantaasta_tulee_yollinen_jatkopaikka/7074553


Niin kyseessä on se surullisen kuulluisa lentoaseman poliisi, jonka alennustila saavutti huippunsa 90-luvulla. Passien kirjoittamiseen leipääntyneet gonahtaneet poliisit ilmoittivat puhelimessa turvatarkastajille "okei siis kaasusumutin on löytynyt matkatavaroista, ettekö voisi teeskennellä, että sitä EI ole huomattu ja päästää matkustajan koneeseen".

No onneksi uudeksi esimieheksi sitten tuli lakimiestaustainen kaveri joka lähetti yhteistyötahoille anteeksipyynnön ja suoritti puhdistuksia yksikössään.

Helsinki-Vantaalla poliisin työ edelleenkin koostuu passien kirjoittelusta ja niiden rikosten setvimisestä joissa vartijat ovat saaneet tekijät kiinni + tietenkin sikakännisten "ei lentokunnossa" olevien matkustajien vieminen putkaan.

Mahdollinen radan tuoma rikollisaalto on 99 % Finnavian ongelma. Nyky Suomessa poliisi ei ole se taho joka vastaa joukkoliikenneasemien järjestyksenpidosta.

l'uomo normale

Quote from: Oami on 07.02.2014, 19:12:36
Quote from: sozaburo on 07.02.2014, 13:29:16
Siinä kun Helsingissä menevät paikat kiinni aamuyön tunteina, asema on auki ympäri vuorokauden.

Ongelma tässä on se, että Helsingissä menevät paikat kiinni aamuyön tunteina. Tämä ongelma johtuu siitä, että laki pakottaa ne menemään kiinni. Ja kuinka ollakaan, minulla on ratkaisu ongelmaan.

Lopetetaan sen uuden junaradan liikenne kello 23.30 ja 06.00 välisenä aikana?

Tästä on Kotimaa-osastossa toinenkin ketju, jonka voisi yhdistää.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

siviilitarkkailija

Tämä uutinen on pelkkää paskaa mikä on korporaatiokommunistisen kokoomuksen aikaansaama tila. Korporaatikommunistinen kokoomusmuspuolue halusi lopettaa liikkuvan poliisin. Liikkuva poliisi lopetettiin. Liikkuvan poliisin suurin yksittäinen toimialue ja piste oli Helsinki-Vantaa lentoasema. Syy miksi näin tehtiin, oli se että Vantaan kaupunki halusi hallintaansa Helsinki-Vantaan LP aseman virat. Joiden koettiin olevan joutokäytöllä. Jokatapauksessa Helsinki-Vantaan LP asema kuten koko muu LP lopetettiin. Ja seuraukset olivat todella surkeat poliisin saatavuuteen. Itseasiassa koko poliisin toiminta ontuu ja jouduttiin siirtämään yksityisille turvallisuualan toimijoille. Vantaan rikastetussa kaupungissa kun ei riitä mitkään poliisimäärät, edes Helsinki-Vantaalta napatut virat.

Käytännössä yksityinen turvallisuusyritystoiminta on jo joutunut ottamaan hallintaansa poliisille kuuluvia tehtäviä niin paljon, että on perusteltua kysyä pitäisikö poliisi heittää hittoon koko Helsinki-Vantaalta. Alueella toimii jo Tulli sekä Rajavartiolaitos, mutta mm rajavartiolaitoksen henkilökunta on tunnetusti laiskaa paskasakkia ettei viitsi edes alkeellisia viranomaistehtäviä suorittaa kuin korkeintaan omat miniminsä jonka jälkeen keskittyvät patsasteluun ja huuhaan esittämiseen. Helsinki-Vantaa on kaikenkaikkiaan käytännössä jo nyt yksityisen vartiointialan päätoimialue ja poliisin koko aika menee laittomien maahantulijoiden (joita on käsittämättömän paljon) paimentamiseen (1 tulijan karkoitus kuluttaa 2!? Poliisia jotka eivät edes saa rettelöiviä karkoitettuja poistettua maasta!!). Poliisin tepo-ryhmäkin oli aikamoinen vitsi, joskin nykyään toiminta hieman kehittyneempää muttei mitään järin ammattitaitoista.

Eli lentoasemasta halutaan ja saadaan notkuntakeskus. Se saadaan aikaan. Poliisi haluttiin pois Helsinki-Vantaalta osaksi Vantaan poliisia. Sekin saatiin aikaan. Korporaatiokommunistinen kokoomuspuolue halusi ja sai tahtonsa läpi vihervasemmistolaisen roskaväen kanssa. Onnea.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Oami

Lähinnähän kehärata palvelee pääkaupunkiseutua ja sen paikallisliikennettä itseään. Myös Vantaan sisäistä liikennettä ilman lentoasemaakin.

Pitkän matkan junille voisi tehdä tunnelin Keravan paikkeilta lentoasemalle ja siitä suoraan Pasilaan. Ja kun vähän kikkailee niin turvatarkastukset voisi hoitaa jo rautatieasemlla ja sen jälkeen hoitaa lähtöselvitykset ja passintarkastukset* liikkuvassa junassa ilman että niihin kuluu "turhaa aikaa": siten osa junista voisi ajaa suoraan "lentomatkustaja-alueelle" siten että junalaiturilta voi nousta liukuportaat suoraan lentokoneiden lähtöporteille.

(* ainakin ei-Schengen-passintarkastukset, mutta pidän mahdollisena että ennen kuin tämän tason rakennusprojekti on todellisuutta niin Schengenkin on haudattu vähin äänin)
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Outo olio

Jossain yhteydessä aikaisemmin muistan lukeneeni siitä miten "Helsinki-Vantaan lentoasema on Suomen näyteikkuna, ja portti maailmaan" tms., kyse oli ehkä siitä kun sinne suunnitellaan uusia kiitoratoja jne.

Mutta joka tapauksessa, jos nyt asema on "Suomen näyteikkuna maailmalle", niin miksi ihmeessä siellä annetaan ulkomaalaisen (tai kotimaisen) häiriöväestön tehdä mitä lystäävät? Tänne saapuville liikemiehille ja turisteille tulee varmasti hyvä ensivaikutelma, eivät ehdi edes valtion maaperälle, kun jo kansainvälisellä alueella kerjääjät uivat liiveihin ja lompakot häviävät. Hyvä jos ei tule yllätysrikastusta vessassa. Erityisesti itä-Aasialaiset varmasti arvostavat.

Asia pitää saada kuntoon jo ihan muistakin syistä, mutta jos lentoasema on oikeasti kuin näyteikkuna, niin ihan erityisesti. Vertailun vuoksi, miettikää nyt jos vaikka Stockmannin näyteikkunassa olisi joku varastelemassa, houkuttaisiko sinua käydä kyseisessä liikkeessä? Kävelet jalkakäytävällä, ja satut vilkaisemaan ikkunaa, ja siellä lasiruudun toisella puolella joku hämärä tyyppi tunkee kaksin käsin koruja takin taskuihin. Itse ainakin katsoisin kaksi kertaa, että näenkö oikein, ja pysyisin kyllä poissa.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

siviilitarkkailija

Quoteniin miksi ihmeessä siellä annetaan ulkomaalaisen (tai kotimaisen) häiriöväestön tehdä mitä lystäävät?

Ei anneta. Keskimäärin asemalta poistetaan n 2 henkilöä/vrk. Vaihtelevissa olosuhteissa. Mutta toimenpide on pääasiassa yksityisen vartiointialan työntekijöiden tekemä poisto. Määrä kasvaa radeliikenteen mukaan ehkä kolminkertaiseksi. Poliisi alueella toimii lähinnä taksikuljettajana ja ottaa vastaa ihmispaketit ja kuljettaa niitä edelleen pitkät matkat (10 km) kohti vantaan poliisiasemaa ja taas takaisin (toiset 10 km) kohti lentoasemaa. Koska vallitsevan korporatiivisen kommunistihallinnon mukaan tämä säästää!  (vrt liikkuvan poliisin tekemä kuljetusmatka kun oli n 500 metriä)
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Sikanez

Quote from: Oami on 09.02.2014, 14:12:39
Lähinnähän kehärata palvelee pääkaupunkiseutua ja sen paikallisliikennettä itseään. Myös Vantaan sisäistä liikennettä ilman lentoasemaakin.

Pitkän matkan junille voisi tehdä tunnelin Keravan paikkeilta lentoasemalle ja siitä suoraan Pasilaan. Ja kun vähän kikkailee niin turvatarkastukset voisi hoitaa jo rautatieasemlla ja sen jälkeen hoitaa lähtöselvitykset ja passintarkastukset* liikkuvassa junassa ilman että niihin kuluu "turhaa aikaa": siten osa junista voisi ajaa suoraan "lentomatkustaja-alueelle" siten että junalaiturilta voi nousta liukuportaat suoraan lentokoneiden lähtöporteille.

(* ainakin ei-Schengen-passintarkastukset, mutta pidän mahdollisena että ennen kuin tämän tason rakennusprojekti on todellisuutta niin Schengenkin on haudattu vähin äänin)
Tokiossa on cityterminaali, jossa voi hoitaa lähtöselvityksen kaksi tuntia ennen koneen lähtöä, ja ajaa siitten lentokenttäbussilla 70 minuutin matkan lentoasemalle. Naritan lentokenttähotelleissa tai ainakin siinä, jossa olen yöpynyt, voi myös tehdä lähtöselvityksen.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Oami

Quote from: Sikanez on 10.02.2014, 13:27:53
Tokiossa on cityterminaali, jossa voi hoitaa lähtöselvityksen kaksi tuntia ennen koneen lähtöä, ja ajaa siitten lentokenttäbussilla 70 minuutin matkan lentoasemalle. Naritan lentokenttähotelleissa tai ainakin siinä, jossa olen yöpynyt, voi myös tehdä lähtöselvityksen.

Ajaako tämä lentokenttäbussi lentoasemalla sitten sellaiseen paikkaan, johon eivät pääse ne, jotka eivät ole tehneet lähtöselvitystä?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Sikanez

Quote from: Oami on 10.02.2014, 13:36:30
Quote from: Sikanez on 10.02.2014, 13:27:53
Tokiossa on cityterminaali, jossa voi hoitaa lähtöselvityksen kaksi tuntia ennen koneen lähtöä, ja ajaa siitten lentokenttäbussilla 70 minuutin matkan lentoasemalle. Naritan lentokenttähotelleissa tai ainakin siinä, jossa olen yöpynyt, voi myös tehdä lähtöselvityksen.

Ajaako tämä lentokenttäbussi lentoasemalla sitten sellaiseen paikkaan, johon eivät pääse ne, jotka eivät ole tehneet lähtöselvitystä?
En muista varmasti, mutta luulisin, että muutkin pääsevät sinne. Kaikilla käymilläni lentoasemilla, joista asian muistan, on turvatarkastus ja passin tarkastus ollut vasta lähtöselvityksen jälkeen ja lähtöselvitys on tapahtunut hallissa lähtöselvitystiskillä, jossa on voinut liikkua ennen ja jälkeen lähtöselvityksen.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Oami

Quote from: Sikanez on 10.02.2014, 13:46:14
En muista varmasti, mutta luulisin, että muutkin pääsevät sinne. Kaikilla käymilläni lentoasemilla, joista asian muistan, on turvatarkastus ja passin tarkastus ollut vasta lähtöselvityksen jälkeen ja lähtöselvitys on tapahtunut hallissa lähtöselvitystiskillä, jossa on voinut liikkua ennen ja jälkeen lähtöselvityksen.

Ok. Niin tai näin, edistystä tuokin on. Mitä enemmän ruuhkia aiheuttavia toimintoja (lähtöselvitys ja turvatarkastus) siirretään lentoasemilta pois, sen parempi niille ja myös matkustajille.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

siviilitarkkailija

Uudenmaanliitolla on suunnitelma kaukojunien asemasta vuosille 2030++

1. Ei oo rahaa

2. Vaikka olis rahaa, Hki-Vantaan koko maanalainen rakenne on tahkojuustoa (n150 km käytävää joista kaikki ovat "pakollisia" tai "välttämättömiä"

3. Jos asema tulisi, se olisi bye bye Tampere (ehkä myös Turku) ja Jyväskylä.

4. Jos nyt rakennettaisiin, se löisi Kehäradan poikki "ennenkuin edes valmistuu"

5. Aseman maa!ines on täynnä ureaa (ihmisille kerrotaan että on glykolia mutta ura oli halvempaa ja siksi) ja nykyään urea/glykoli voi erittäin vihreästi myös maan alla...

6. EU perkeleen tunnelirakennuskustannukset ja muut käytäväratkaisut nostivat hintaa 0. 3 kertaiseksi. Miljardihankkeessa se on aika paljon rahaa...
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

JoKaGO

Quote from: siviilitarkkailija on 10.02.2014, 14:12:37
6. EU perkeleen tunnelirakennuskustannukset ja muut käytäväratkaisut nostivat hintaa 0. 3 kertaiseksi. Miljardihankkeessa se on aika paljon rahaa...

Tarkoitatko kuitenkin 1,3-kertaiseksi? Ymmärrän, että 0,3-kertaiseksi tarkoittaa alle 1/3 alkuperäisestä hinnasta.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.