News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?

Started by J.M, 21.01.2014, 12:31:43

Previous topic - Next topic

Punaniska

Quote from: Gommi on 22.01.2014, 08:35:18
Piittaamattomuus, tässä tapauksessa asennetta tyyliin "ei väliä kuinka kaukana työpaikka on, koska autolla pääsee joka tapauksessa".

Kuullostaa siltä, että Suomi on täynnään työpaikkoja, joista valita paras, eikä työmatkasta tarvitse välittää, koska auto.

Mullakin on ollut 70km työmatka, ja kyllä se on perseestä kuluttaa viikossa yli yhden työpäivän verran aikaa pelkästään työmatkoihin.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Arvoton

Koska Kyllöstä ei ole kukaan maininnut, onko niin, että ministeriön "strategian" on määrittänyt tämän joku vihreä?

Vihreältä tai VAS-touhulta tämä kuulostaa, kun muistamme nykyisen suuntauksen, jossa uudet autot saastuttavat yhä vähemmän ja vähemmän. Suomi kuitenkin rokottaa heti, jos päätät ostaa hybridin. Sen takia sun pitää ryhtyä IT-miljonääriksi tai suurperijäksi, jotta sellaiseen olisi varaa. Sama rangaistus tulee aidon sähköautonkin kanssa.

Kun yksityisautoilu on Suomesta tapettu, voidaan alkaa verottamaan polkupyörän käyttöä. Sen jälkeen rullaluistimia. Yks kaveri, muuten luisteli sulilla työmatkansa, joka oli bouttia 5-6 kilsaa.

Pyöräilyn terveysvaikutuksista sen verran, että koska en pidä vakituiseen sadepukua mukana, reilu vuosi sitten kastuin paluumatkalla sateella kohtalokkaasti. Viime- ja toissatalvi ja pari edellistäkin olivat muuten ihanteellisia pyöräilysesonkeja. Kun tarpoo auraamatonta pyörätietä ylämäkeen kauppaostokset ja duunivehkeet tarakalla, tietää kuntoilevansa.

Peltipaita

Liikenneverottamisen huono puoli on se, että verottamalla kaikkia ihmisiä samalla summalla tuloihin katsomatta ajamista vähentävät vain ne joille tämä veroihin mennyt summa on merkityksellinen. Rikkaat eivät siis vähennä ajojaan välttämättä ollenkaan ja se taas on ympäristön kannalta huono asia. Kaikkihan me haluamme osallistua ilmaston pelastamiseen, eikö vaan? Liikenneverotus täytyisi siis muutta progregsiiviseksi siten että jos vaikkapa tavoitteena on vähentää autoilua 10%, veroja peritään henkilökohtaisesti niin paljon että kaikki pääsevät mukaan ympäristöä parantamaan.

Uskonkin että kun hallituksessa olevat vasemmistopuolueet ovat asiasta samaa mieltä sillä tuskin hekään haluavat köyhiä ihmisiä yksin näihin talkoisiin.

Alkoholiverossa on sama ongelma. Emmehän me halua että rikkaat kärsivät alkoholihaitoista köyhiä enemmän. Rikkaille täytyy siksi määritellä suuremmat verot että taloudellinen ohjaavuus toimisi.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

L. Brander

Quote from: Punaniska on 22.01.2014, 09:45:59
Kuullostaa siltä, että Suomi on täynnään työpaikkoja, joista valita paras, eikä työmatkasta tarvitse välittää, koska auto.

Mullakin on ollut 70km työmatka, ja kyllä se on perseestä kuluttaa viikossa yli yhden työpäivän verran aikaa pelkästään työmatkoihin.

Sinä kuitenkin lusit sen päivän työmatkalla ja teet työsi. Toisin tekisi Li Andersson, Paavo "Pavel" Arhinmäki, Oras Tynkkynen, Ville "lennän taivahalla ja jätän autoverot maksamatta" Niinistö jne. jne.

Sinä maksat, edellä mainitut puoluetovereineen leikkivät ja maan hallitus siunaa. Sitten vielä ihmetellään, kun maalla menee päin perc.ttä.  :facepalm:
Dystooppinen salamasota

Alapo

Mikäs siinä olis julkisilla kulkiessa, mikäli niillä voisi kulkea. Emännällä on työpaikka niin ettei sinne mitään järkeviä yhteyksiä ole nykyisestä asunnosta, ikävä kyllä. Tai pääsisihän hän töihin, matka-aikaa noin kaksi tuntia, mutta ei töistä pois.  Ja omalla kohdalla pääsisin noin tunnissa työpaikalle, mutta, ei sinne voi päivittäin kolme tuntia myöhässä tulla  ;D ja pois ei pääsisi ollenkaan. Eikä näitä matkoja ole oikein järkevä pyörällä kulkea, kapeat, mutkaiset ja mäkiset tiet ja paljon liikennettä, saattais joutua jyrätyksi.

ikuturso

Quote from: Gommi on 22.01.2014, 08:35:18
Quote from: ikuturso on 21.01.2014, 15:43:58
Quote from: Gommi on 21.01.2014, 15:31:19
Tosin ymmärrän kyllä että kaikilla ei ole yhtä "onnekkaasti" mutta onko tuo "työpaikka 30 km päässä" useinkaan käytännön välttämättömyys vai vain piittaamattomuusseikka?

Mihin viittaat "työpaikalla 30 km päässä"? Minun työpaikkani oli 60 km päässä.
Mitä tarkoitat piittaamattomuudella? En ymmärrä. Avaa vähän.

-i-

Piittaamattomuus, tässä tapauksessa asennetta tyyliin "ei väliä kuinka kaukana työpaikka on, koska autolla pääsee joka tapauksessa". Kuitenkin elämässä kannatta minimoida riskit ja vaivattomuus sektorilla kuin sektorilla, koska poliitikoilta ja taloudelta voi tulla mitä tahansa pommeja. Ennen luotin omaan autoon, sitten luotin julkisiin, nykyään luotan vain omiin jalkoihini ja pyörään (varapyörä takapihalla). 

Toki esim. 60 km työmatka indikoi jo jonkinlaista pakkorakoa, ellei sitten autolla ajo ole mielestäsi aivan erinomaisen hauskaa ajankulua.

Kokeile asua pienessä maaseutupitäjässä, josta on 50-70 kilometriä lähimpään varteenotettavaan DI-tason työpaikkoja tarjoavaan kaupunkiin. Puhu sitten piittaamattomuudesta. Lähempänä vastaavia työpaikkoja ei käytännössä ole - siksi olenkin leikkinyt muutaman vuoden yrittäjää - ja kaupunkiasuminen ei kiinnosta. Nykyisen omakotitalon myyminen on tässä maailmantilanteessa käytännössä mahdotonta, ja mahdollisella myyntihinnalla saisi ehkä rivitalokolmion nelihenkiselle perheelle lähempää kaupunkia.

Piittaamattomuus on sanana sellainen, jota kritisoin. Koska lähempänä ei ole duunia, ja yrittäjyyttäkin on kokeiltu, niin ainoa tapa olla itsestä ja ympäristöstä piittaava mielestäsi olisi siis muuttaa kaupunkiin? Antaisitko jotain muitakin tapoja piitata? Olen asunut Tampereella ja Tokiossa ja olen asunut kaupungissa ihan riittävästi itselleni.

Kenestä tai mistä pitäisi piitata, etten olisi piittaamaton? Nykyisin piittaan lapsistani ja kasvatan heitä maaseutupitäjän rauhassa luonnon lähellä. Poltan myös puuta takassa.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

J.M

Quote from: nollatoleranssi on 22.01.2014, 09:11:39
Keskusta voisikin kertoa tästä aiheesta oman näkemyksensä, koska kuntapoliitikan seurauksena yksityisautoilun ylläpitäminen on elinehto kaikissa maaseutukunnissa eläville.

Todellakin kiinnostaisi Keskustan näkemys asiaan. Minua ihmetyttää, kun valitetaan siitä, että maaseutua pidetään asuttuna. Valittajat eivät ehkä ymmärrä sitä, että ilman toimivaa maaseudulla asumista pk-seutu on kusessa mamujensa ja muualta Suomesta vaeltavien muuttajien kanssa.

Maakuntien keskuskaupungit ovat toistaiseksi vaihtoehto, jos asuminen pienessä maaseutukunnassa alkaa tuntua mahdottomalta, mutta tuntuu enenevissä määrin raha valuvan sinne kehä III:n sisälle. Tiet maakuntien keskuksiin pidetään vielä kunnossa, mutta syrjempään ajellessa alkaa näkyä vuosi vuodelta vähenevän tienhoidon rahoituksen tulokset.

Laskin tuossa Wikipedian tiedoista, että pk-seudulla Helsingissä ja maakuntien keskuskaupungeissa asuu yhteensä 2 269 800 ihmistä. Ei muuta kuin rip rap rakentamaan maaseutujen keskuksiin ja pk-seudulle infraa ja työpaikkoja n. 3 miljoonalle ihmiselle, jos tavoitteena on maaseudun tyhjentäminen!

Edit: Asiavirheen korjaus: yliviivaus
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Gommi

Piittamattomuus on tietysti subjektiivinen käsite. Piittaatko palkasta, urakehityksestä, lapsista, öljyvaroista jne... kaikesta ei voi piitata samalla aikaa.

Arvostan itse lyhyttä työmatkaa, jonka pystyn polkupyöräilemään. mm. siitä syystä teen töitä amisduunareiden kanssa, vaikka olen käytännössä tuplamaisteri:) Valintoja, valintoja.

Kyllä mullakin työmatka oli pisimmilläään 60 km yhteen suuntaan. En jaksanut sitä, joten "koulutusta vastaava työpaikka" sai jäädä. En sitten piittaa  upeasta asuinkartanosta, kesämökistä, perheen luksuselämästä, katumaasturista, etelänmatkoista, arvostetusta sosioekonomisesta asemasta. No en piittaa, enkä kadu.

ämpee

Pitäisi pyöräillä tai kävellä, vaikka pakkotoimin, ja silti autoilun pitäisi tuottaa valtiolle verotuloina vähintään saman kuin ennenkin.

Hieman samaa kuin työurien pidentäminen ja nuorisotyöttömyys.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

elukka

Quote from: Horn Hill on 21.01.2014, 15:39:49

Jutun pohjana on tämä aivopieru (josta lainaukset): Kävelyn ja pyöräilyn valtakunnallinen strategia 2020

http://www.lvm.fi/c/document_library/get_file?folderId=1551287&name=DLFE-11957.pdf&title=Ohjelmia%20ja%20strategioita%204-2011_K%C3%A4velyn%20ja%20py%C3%B6r%C3%A4ilyn%20strategia%202020

zaijaijaijai!!!

Koira on kytkemättä ja nuo paskiaiset haluavat koko ajan tiivistää taajamia ja kytkemättömät koirathan ovat samojen vihervasemmistoiltapaskojen hampaissa.....
VISIO: Kävelyn ja pyöräilyn aika (sivu 6 ks kuva)

Itse rikon tuota järjestyssääntöä, ja koira tottelee ilman hihnaa paremmin vapaana kuin kytkettynä.
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Toadie

Hei kaikki valittajat, ongelmanne on että LUULETTE teillä olevan oikeus asuinneliöihin ja haluamanne asuinpaikkaan. Luopukaa tästä harhaluulosta ja syleilkää perheinenne uutta uljasta maailmaa asuinkennossa bussilinjan varrella. Vaikka mihin niitä yhteyksiä tarvitaan kun ei ole työpaikkojakaan.

Trailer parkit ovat tulevaisuutemme. Ilman autoja. Valtio siirtää kuutiosi sinun kustannuksellasi jos satut töitä saamaan.
Kiitos ja kuulemiin.

Totuus EPT

Niinpä niin, taas vihervassareiden ideariihi loistaa ja maksaja on kukas muukaan, kuin tällä menolla alati vähenevä veroja maksava duunari. Pitäähän vihervassareiden toki omat suosikkiloisensa elättää.

Tässä huomataan mikä on vihervassareiden visio Suomesta, muutamissa keskus kolhooseissa asuva väestö, jonka tuottavuus on -0.
Ja pois muuttaminen tästä paratiisista helvetistä metsään on ympäristörikos.

En voi käsittää tätä hallituksen maan nykymenon piittamattomuutta. Visioidaan vaan kuinka paljon kansalta nyhdetään rahaa, mutta maan nykytilan parantamiseen ei tehdä mitään.
Missä ******i siellä ongelma.

Perttu Ahonen

Hallituksen näkemys vastuunkantamisesta on se, että perheellinen työssäkäyvä keskiluokka kantaa vastuun ja maksaa kaikkien hyvinvoinnin Suomessa.

Arvoton

Suurten ikäluokkien eläkeläiset jälleen hymyilevät itsetyytyväistä hymyään. Samalla päättävät ensi vaaleissa äänestää Kiljusta ja vihreitä ikihippejä.

Gommi

Mihin te kanssaduunarit oikein kaipaatte suuria palkkojanne? Ja eikös se tämän elämisen logiikka ole, että työssäkäyväthän sitä elämisen maksavat, itselleen, läheisilleen, yleisesti kaikille (mieluiten "kaikki" rajataan mieluusti kuitenkin joten kuten suomalaisiin tai suomalaistuneisiin).

Ainakin itsellä aika menee tasan tarkkaan töissä oloon, lasten paimentamiseen, luksusiltana pääsee punttisalille, ehkä jonkun kirjan lainaan kirjastosta tai katson hetken telkkaa. Sitten sänkyyn makaamaan huomisaamua varten. Mitä väliä sillä onko palkka 2000 tai 6000 euroa ja olipa verotus melkein mitä hyvänsä kun ei ole joka tapauksessa aikaa eikä jaksamista kalastusveneharrastukseen tai etelänmatkoihin, ja on ihan sänkyyn menevälle, sama onko kotitalossa kolme vai kahdeksan huonetta?

Kyllä minä suon ainakin ennemmin että rahani menee opiskelijoiden tarpeisiin tai terveydenhuoltoon kuin johonkin katumaasturiin (Ulkomaisille autotehtaan johtajille, osakkeenomistajille ja öljykenttäsheikkien taskuun, pois suomalaisilta).

Tämä ei tietenkään ole syy antaa näitä rahoja maahanmuuttoresursseihin, ylisuuriin eläkkeisiin tai sosiaalipummeille.


Paawo

Quote from: Gommi on 22.01.2014, 14:03:50
Ainakin itsellä aika menee tasan tarkkaan töissä oloon, lasten paimentamiseen, luksusiltana pääsee punttisalille, ehkä jonkun kirjan lainaan kirjastosta tai katson hetken telkkaa. Sitten sänkyyn makaamaan huomisaamua varten. Mitä väliä sillä onko palkka 2000 tai 6000 euroa ja olipa verotus melkein mitä hyvänsä kun ei ole joka tapauksessa aikaa eikä jaksamista kalastusveneharrastukseen tai etelänmatkoihin, ja on ihan sänkyyn menevälle, sama onko kotitalossa kolme vai kahdeksan huonetta?

Kyllä minä suon ainakin ennemmin että rahani menee opiskelijoiden tarpeisiin tai terveydenhuoltoon kuin johonkin katumaasturiin (Ulkomaisille autotehtaan johtajille, osakkeenomistajille ja öljykenttäsheikkien taskuun, pois suomalaisilta).

Tämä ei tietenkään ole syy antaa näitä rahoja maahanmuuttoresursseihin, ylisuuriin eläkkeisiin tai sosiaalipummeille.

Tämän asenteen tunnistan omakseni ja ymmärtämäni sanat allekirjoitan täysin. Paawo tekee pitkää päivää haastavassa kohtuullisesti palkitussa työssä sen takia että lasteni elämänlaatu olisi parempaa kuin omani. Samasta syystä haluan että saavat nauttia lapsena olosta ja varttumisesta maaseututaajaman rauhassa, ja samalla katsella+kuunnella kun omasta maasta kasvaneet puut palavat omassa olohuoneen takassa ja saunan kiukaassa alta sytytettyinä.

Meidän kohdallamme muutto kaukolämpöverkon, töherrettyjen seinien ja monikulttuurieliitin piiriin ei tule ym syistä kysymykseen. Viekää auto, viekää työt, ottakaa rahat, viekää takka olohuoneesta ja piippukin pihasaunasta. Ollaa

Etelänmatkoista, punttisali-illoista ja kalastusveneistä on Paawo lopettanut haaveilun jo aikoja sitten, ensin mainitusta tosin kauniimpi puolisko aika ajoin jaksaa muistutella.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Markkanen

 Suomessa on vissiin menossa trendi, missä liikkuminen ja eteenkin yksityisautoilu tulisi olla vain hyvätuloisten tavoiteltavissa. Peruskansalaisen pitää asua suuren kaupungin lähiöissä mahdollisen työpaikkansa lähellä. Ykkösluokan kansalaiset suurine tuloineen ovat oikeutettuja rahaa vastaan asumaan missä haluavat ja saavat ajaa citymaastureilla. Tämä sopii vihreillekin. Hyvätuloisia riistetään massiivisilla "liikkumiskustannuksilla" ja peruskansaa korkeilla hinnoilla. Tuore tutkimus kertoo, että Suomi on Euroopan toiseksi kallein maa. kallein on Tanska, mutta palkat ovat paremmat siellä. Kaikki kansankuritus käy aina vihervasemmistolle jos se vaan poikii verorahaa. He kun ei ole huolissaan luonnon säilymisestä eikä ilmastonmuutoksesta vaan niiden tuottamasta verorahasta. Fattan luukun kun on pysyttävä auki ja mamurallin on jatkuttava. Muu saa mennä.

Ilmankos suomalaisten viinankulutus on kasvussa. Rappiolla on hyvä olla... ei huolet paina eikä rasitu polla... voisi olla uusi Suomen kansallislaulu. Kiitos ihana Kataisen hallitus.
Ellei Teillä itsellänne, herra, olisi ahneutta, ette saisi kansaa varastamaan vaikka varastamisen palkitsisitte.
- Kungfutse

Toadie

QuoteSuomessa on vissiin menossa trendi, missä liikkuminen ja eteenkin yksityisautoilu tulisi olla vain hyvätuloisten tavoiteltavissa.

Naulan kantaan. Eliiiitille sopisi että autoilu, matkailu ja ylipäätään nykyajan mukavuudet olisivat vain parhaiten tienaavilla ja virkarälssillä, kuten 1970-luvulle asti olikin asioiden luonnollinen järjestys. Ne jotka eivät muista voivat etsiä kuvamateriaalia työväen ja maalaisten asuinoloista ennen seiväsmatkoja ja väritelkkareita. Siis ajalta jolloin Suomesta lähdettiin etsimään elantoa Ruotsiin.

Loppuisi päästöt kun vain joka kymmenes autoilisi tai matkustelisi, ja se betonikarsinaan pakottaminen on tietysti osa samaa suunnitelmaa.

1918.
Kiitos ja kuulemiin.

JoKaGO

"Ainakin erilaisia maksuja lienee työikäisille paljon autoileville tiedossa, sillä ministeriö muistaa mainita, etteivät taloudelliset syyt rajoita 34-54 -vuotiaiden perheellisten liikkuvuutta."

Härskiyden huippu! Kansalaistottelemattomuus ei ole enää kaukana, ei voi olla. Selvää sosialisointia!

Quote from: Eino P. Keravalta on 21.01.2014, 18:21:33
Valtion tehtävä on tehdä kulkemisesta mutkatonta ja edullista - onhan meillä vapaa liikkuvuuskin. Miksi nyt keskiluokan vapaata liikkuvuutta ollaan voimallisesti rajoittamassa?

Ei oo, koska hiilijalanjälkemme on niin iso, että emme ole oikeutettuja liikkumaan vapaasti haluamallamme tavalla.
Vapaa liikkuvuus on tarkoitettu rikkaampien kulttuurien kultamunille, joiden liikkuminen kamelinpaskanuotioilta Suomeen pienentää heidän hiilijalanjälkeään ... eiku...
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

uffomies

hahaa, venäjä on lähellä, kohta loppuu valtion verokuppaus polttoaineessa, veljet & sisaret barrikadeille, viisumit kouraan ja 10 litran gallonan takakontissa Venäjälle. Kun tulis vielä huollotkin sinne niin huollattaisi autotkin siellä.  Koettakaa lobata viisumivapautta!!!

Onko ne neropatit laskeneet kun tosiaan ne kilometrit pienenee niin myös autoiluun liitetty business pienenee, sehän onneksi on varmaan aika pientä:
-korjaamot
-rengasliikkeet
-huoltoasemat -> vähenee niillä rikkaillakin syöntipaikat matkalla pohjoiseen autolla
-autoliikkeet
-matkailut, good bye kotimaan kohteet, aah ihanaa lentäen ulkomaille
-työpaikat
-varaosat


toisaalta eihän sitä säästettävää ollut kuin se rapiat 8 miljaaardia niin kait siinä jokunen työpaikka kärsii mennäkin. Perkele että ne vihaa työssä olevia ihmisiä, noo onneksi Suomen meininki alkaa luonnostaa olla sellainen että niitä tympeitä, ahdistavia työmatkoja ei kohta ole. Maksais joku vaan niitä veroja ....

kelen neropatit sitten säätää että lounasseteliin nimi kun on epäilys että niitä jaellaan ympäri maailmaa, HALOO NE ON RAHAA KUKA JAKAA RAHAANSA ILMAISEKSI!!!

Sitten veroparatiisipakolaiset jää syyttämättä kun on niin vaikeaa tutkia ja jopa aivoja rasittaa, tulee pää pipiksi. Keksitään mieluimmin jotain helvatan rahaa tuovia ideoita kuten nimet lounariin. Siinä meillä mielikuvitusta verottajalla.

Kohta saa pitää valtio tunkkinsa, ilmoittaudun perheen kera Helsingissä pakolaiskeskukseen.
Satu Punahilkasta heijastaa hyvin tänä päivänä esiintyvää tarinaa pakolaisten joukossa Eurooppaan soluttautuvista terroristeista
Saksan viranomaiset varuillaan maahan soluttautuneista islamisteista
Arhinmäki - "Vastenmielisiä yhdistämisiä leimaamistarkoituksella"

Oami

Jaa a. Itselleni auto on työpaikka. Mutta jos se vihreitä yhtään lohduttaa, niin kävellen hoidan matkat asunnon ja taloyhtiön parkkipaikan välillä  ;D

Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Jepulis

Mistä on peräisin yleinen harhakuvitelma, että autoilu on kansantaloudelle kuluerä?

Onhan niitä maita, joissa autoillaan vähemmän erityisesti Afrikassa. Mutta mitä paremmat liikenneyhteydet ovat, sen tehokkaammin maa toimii. Jo nyt on ympäristöystävällisempiä autoilun mahdollisuuksia, mikäli niihin halutaan tarttua. Kaasun hyödyntämisellä saavutettaisiin mittavat säästöt joka suhteessa heti nyt alkaen ensimmäisestä päätöksentekopäivästä, vaikka heti huomenna. Se toimisi siirtymävaiheena muihin tekniikoihin tarvittaessa vuosikymmeniä. Mutta ei se järki mene näille vastuuttomille kalloon.

Käteisen hallitus ajaa täysin upimielisesti lyhytnäköistä kansantalouden köyhdytyslinjaansa vaikka voisi autoilua hiukan suosimalla ajaa kansantalouden rikastuslinjaa - säästäen samalla luontoa.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

n.n.

Quote from: Punaniska on 22.01.2014, 09:45:59
Quote from: Gommi on 22.01.2014, 08:35:18
Piittaamattomuus, tässä tapauksessa asennetta tyyliin "ei väliä kuinka kaukana työpaikka on, koska autolla pääsee joka tapauksessa".

Kuullostaa siltä, että Suomi on täynnään työpaikkoja, joista valita paras, eikä työmatkasta tarvitse välittää, koska auto.

Mullakin on ollut 70km työmatka, ja kyllä se on perseestä kuluttaa viikossa yli yhden työpäivän verran aikaa pelkästään työmatkoihin.

Ja työpaikkojen lisäksi Suomi on täynnänsä myös kohtuuhintaisia asuntoja.
Ainakaan omalla kohdalla verottaja ei ole piittaamattomuudesta syyttänyt vaan hyväksynyt oman auton käytön työmatkoihin sillä julkiset eivät vaan niihin aikoihin kulje kun pitäisi töihin päästä. Voisihan sitä toki tuolla moottoritien sivussa pyörälläkin yötä myöten sotkea 45km suuntaansa, mutta näillä pakkasilla ei vaan jaksaisi, laiska kun on.
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

Arvoton

Yksityisautoilun vähetessä korjaamoja karsiutuu ja moni eestipoeg joutuu siirtymään raksalle ja siivoamaan. Olin aluksi sanomassa, että työttömäksi, mutta sitten iski järki päähän. Työttöminä HÄN pitää olla vain kantikset, koska he ovat laiskoja, hitaita ja sisäänpäin kääntyneitä juoppoja.

Paawo

Se on kait sama mihin se raha menee niin kauan kuin tuon ym taitepisteen tällä puolen ollaan.

Jää uudet talvirenkaat ostamatta kun pitää säästää bensarahaa.
Jää käymättä ulkona sukulaisissa, kulttuuririennoissa ja ravintolassa (perheen kanssa tai ilman) koska Jorma-vero + turhat kilometrit.
Jää poikkeamatta lähikaupassa samasta syystä, mieluummin työmatkalla jättimarketin kautta.

Saa perheenpää Paawo syrjäytyä altasytytettävän takkansa viereen ihan rauhassa.

Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Faidros.

Se on kumma kun kovasti meuhkataan saasteettomien polttoaineiden puolesta, mutta mitään hyötyä ei ole valtion taholta saanut kaasulla ajoon. Biokaasua tankkaamalla hiilidioksidipäästöt on 0%! Käyttövoimaverokin tuli kaasuautoille voimaan 2013 alusta.

Eilen muuten huomasin marketin luolaparkissa ekaa kertaa kaksi vain vähäpäästöisille autoille tarkoitettua parkkiruutua. Molemmat oli tietysti täytetty bensakoslalla. >:(
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Quote from: Toadie on 22.01.2014, 13:03:12
Trailer parkit ovat tulevaisuutemme. Ilman autoja. Valtio siirtää kuutiosi sinun kustannuksellasi jos satut töitä saamaan.

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/227245-konttikodit-rantautuvat-suomeen#slide-0-field_juttu_images-227245
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Turjalainen

No voinhan vetinkeletanattu sentään. Hallitus haluaa kansalaiset kävelemään.

Pistetään hallitus kävelemään  >:(
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

J.M

Quote from: Paawo on 28.01.2014, 08:21:50
Saa perheenpää Paawo syrjäytyä altasytytettävän takkansa viereen ihan rauhassa.

Anteeksi, ei saisi vakavan asian edessä nauraa, mutta pääsi hienoinen hörähdys  ;D

Quote from: Turjalainen on 28.01.2014, 10:00:01
Pistetään hallitus kävelemään  >:(

Varmaan aika monessa maassa olisi hallitus omatoimisesti osannut lähteä kävelemään aikapäiviä sitten. Mutta ei meillä. Mikähän olisi tarpeeksi vahva rauhanomainen signaali, ennen kuin vallasta huumaantuvat Suomen päättäjät tajuaisivat väistyä? Mellakointi olisi itsestäänselvä signaali, mutta a) suomalaiset eivät mellakoi laajamittaisesti ja b) se ei olisi enää järin rauhanomaista  ;)
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo