News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Veroista: Oletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija?

Started by J.M, 21.01.2014, 12:31:43

Previous topic - Next topic

J.M

En oikein keksinyt, mihin tämmöinen uutinen olisi kuulunut, joten viskaan tänne:

Edit/Miniluv: siirto Pankolta Kylänraitille.

QuoteOletko perheellinen 34-54 -vuotias autoilija? Tällä tavalla valtio aikoo kurittaa elämäntyyliäsi lähivuosina

Liikenne- ja viestintäministeriön strategiapapereista selviää, että autoilua aiotaan vähentää lähivuosina peräti 300 miljoonan henkilöautomatkan verran. Keinovalikoimissa on todennäköisemmin keppi kuin porkkana ja tulilinjalla olevat kansalaisetkin - niin, hekin ovat jo pitkälti selvillä.
Kokonaisuus selviää hyvin muun muassa vuotta 2020 maalailevasta "Kävelyn ja pyöräilyn valtakunnallisesta strategiasta".

Strategiasta käy ilmi, että valtio aikoo nostaa kävelyn, pyöräilyn ja joukkoliikenteen kulkutapaosuutta koko maassa peräti 20 prosenttia.

Käytännössä tämä sinänsä hyvältä kuulostava luku tarkoittaa 300 miljoonan henkilöautomatkan muuttamista käveltäväksi, pyöräiltäväksi tai julkisilla kuljettavaksi - joko niin sanotusti hyvällä tai vaihtoehtoisesti erilaisin valtion käytössä olevin voimakeinoin.


On selvää, että ministeriön kuvailema ja osin jo meneillään oleva muutos on nykytilaan nähden erittäin merkittävä ja vaikuttaa toteutuessaan jollain tavoin lähes kaikkien kansalaisten elämään.

Strategiadokumentin mukaan "eniten autoilevat ja vähiten jalankulku- ja pyörämatkoja tekevät työikäiset, 18–64-vuotiaat". Tästä joukosta puolestaan 34–54-vuotiaat ovat kaikkein eniten auton käyttöön sitoutuneita ja siten eniten liikkuva ikäryhmä.

"Jotta strategialinjauksen kulkutapamuutos vuoteen 2020 olisi mahdollinen toivotussa laajuudessa, on suuren osan kävelyn ja pyöräilyn lisäyksestä tapahduttava työikäisen ja paljon autoilevan väestönosan keskuudessa", ministeriö summaa suunnitelmiaan.

Ainakin erilaisia maksuja lienee työikäisille paljon autoileville tiedossa, sillä ministeriö muistaa mainita, etteivät taloudelliset syyt rajoita 34-54 -vuotiaiden perheellisten liikkuvuutta.

Suurimpana yksittäisenä lähtökohtana autoilun vähentämispakkoon strategia pitää päästö- ja ympäristönäkökulmia. Myös liikunnan terveysvaikutukset sekä kävelyn ja pyöräilyn halpuus käyttäjälle keräävät plussapisteitä.

Ilta-Sanomat

Lihavoinnit minun. Kursivoin mielestäni koko jutun merkittävimmän lauseen, joka kuvastaa valtaapitävien asennetta kansalaisia kohtaan erittäin hyvin.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Parturi Perjantai 13

^ Voi venäjä tätä kommunistivaltiota.  :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Latin fascist.

ikuturso

Olen kerran ajanut töihin fillarilla 60 km työmatkan suuntaansa.

Ei ihan onnistu joka päivä - pelkästään jo ajankäytön vuoksi - vaikka kuntoa siunaantuisikin kestämään 120 km päivämatkat.

Koiraa en vielä ulkoiluta autolla.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Seal

Quote from: ikuturso on 21.01.2014, 12:45:17
Olen kerran ajanut töihin fillarilla 60 km työmatkan suuntaansa.

Ei ihan onnistu joka päivä - pelkästään jo ajankäytön vuoksi - vaikka kuntoa siunaantuisikin kestämään 120 km päivämatkat.

Koiraa en vielä ulkoiluta autolla.

-i-

Kokoomuksen (ja vihreiden) ratkaisu: muuta lähemmäksi työpaikkaa.

femacco

Quote from: Noora Montonen on 21.01.2014, 14:32:09
Quote from: ikuturso on 21.01.2014, 12:45:17
Olen kerran ajanut töihin fillarilla 60 km työmatkan suuntaansa.

Ei ihan onnistu joka päivä - pelkästään jo ajankäytön vuoksi - vaikka kuntoa siunaantuisikin kestämään 120 km päivämatkat.

Koiraa en vielä ulkoiluta autolla.

-i-

Kokoomuksen (ja vihreiden) ratkaisu: muuta lähemmäksi työpaikkaa.

Jos se olisikin niin yksinkertaista. Mitä jos puolisot ovat töissä eri paikkakunnilla?

Seal

Quote from: Lady Delirium on 21.01.2014, 14:42:33
Quote from: Noora Montonen on 21.01.2014, 14:32:09
Quote from: ikuturso on 21.01.2014, 12:45:17
Olen kerran ajanut töihin fillarilla 60 km työmatkan suuntaansa.

Ei ihan onnistu joka päivä - pelkästään jo ajankäytön vuoksi - vaikka kuntoa siunaantuisikin kestämään 120 km päivämatkat.

Koiraa en vielä ulkoiluta autolla.

-i-

Kokoomuksen (ja vihreiden) ratkaisu: muuta lähemmäksi työpaikkaa.

Jos se olisikin niin yksinkertaista. Mitä jos puolisot ovat töissä eri paikkakunnilla?

Äläpä muuta sano. Vaihda työpaikkaa, meillä on työvoimapula, joten kaikkialla pitäis olla hirvittävä määrä töitä?

Toisaalta, mikään ei velvoita asumaan puolison kanssa yhdessä joten se ei ole kokoomuksen eikä vihreiden huoli.

Iloveallpeople

Quote from: J.M on 21.01.2014, 12:31:43

Ainakin erilaisia maksuja lienee työikäisille paljon autoileville tiedossa, sillä ministeriö muistaa mainita, etteivät taloudelliset syyt rajoita 34-54 -vuotiaiden perheellisten liikkuvuutta.


Tarkoittaako tämä, että verotetaan niin kovaa, että halvemmaksi tulee jättäytyä töistä pois ja myydä auto? Kuulostaa hurjalta, jos autoton sossun asiakas (muukin kuin maahanmuuttaja) tienaa enemmän kuin työssäkäyvä autollinen.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Gommi

60 km viikossa pyörällä. Ei vaikuta kuin kuntoon positiivisesti ja 15 min. normaalia aikaisempaan aamunousuun.

Tosin ymmärrän kyllä että kaikilla ei ole yhtä "onnekkaasti" mutta onko tuo "työpaikka 30 km päässä" useinkaan käytännön välttämättömyys vai vain piittaamattomuusseikka?

En tiedä, kysyn vain.

JmR

Ajan autoa, auto pitää huoltaa -> työpaikkoja
ajan autoa, auto pitää katsastaa -> työpaikkoja
ajan autoa, auto pitää tankata -> työpaikkoja

1§ "Suomi on täysivaltainen tasavalta."

J.M

Quote from: Iloveallpeople on 21.01.2014, 15:25:22
Quote from: J.M on 21.01.2014, 12:31:43

Ainakin erilaisia maksuja lienee työikäisille paljon autoileville tiedossa, sillä ministeriö muistaa mainita, etteivät taloudelliset syyt rajoita 34-54 -vuotiaiden perheellisten liikkuvuutta.


Tarkoittaako tämä, että verotetaan niin kovaa, että halvemmaksi tulee jättäytyä töistä pois ja myydä auto? Kuulostaa hurjalta, jos autoton sossun asiakas (muukin kuin maahanmuuttaja) tienaa enemmän kuin työssäkäyvä autollinen.

Jotain tuollaista minäkin luulisin tuossa ajettavan takaa. Muutenkin tyypillistä kommunistimeininkiä; sen, joka tienaa työllänsä hyvin, on jaettava saamansa hyvä kaikille. Ei ...kele!
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Horn Hill

Linkkasin tätä jo aamulla tuonne: http://hommaforum.org/index.php/topic,90062.msg1536395.html#msg1536395

Jutun pohjana on tämä aivopieru (josta lainaukset): Kävelyn ja pyöräilyn valtakunnallinen strategia 2020

http://www.lvm.fi/c/document_library/get_file?folderId=1551287&name=DLFE-11957.pdf&title=Ohjelmia%20ja%20strategioita%204-2011_K%C3%A4velyn%20ja%20py%C3%B6r%C3%A4ilyn%20strategia%202020

QuotePienemmissä taajamissa ja kaupungeissa muutospotentiaalia lisää se, että matkat ovat lyhyitä ja siten helposti myös jalan tai pyörällä kuljettavia. Toisaalta autoilu on houkuttelevaa, koska sitä eivät rajoita ruuhkat tai pysäköintipaikkojen puuttuminen.

Pienemmissä taajamissa matkat eivät ole lyhyempiä. 'Pieni taajama' tarkoittaa asukaslukua, ei pinta-alaa eikä etäisyyksiä.

QuoteKulkutapasiirtymien edellytyksenä on, että tätä kehityskulkua saadaan hillittyä ja yhdyskuntarakenteessa työpaikat ja asuminen ohjattua lähemmäs toisiaan.

Joka reaalimaailmassa tarkoittaa sitä, että ihmiset siirretään suuriin kaupunkeihin. Työpaikkojen siirtäminen/saaminen pienempiin taajamiin on tuskin lähitulevaisuudessa tapahtuva asia.

Ministeriöt ovat täynnä kallispalkkaisia pösilöitä, joiden ainoa tehtävä on tuottaa tällaista p*skaa. Miksikö? Koska:

QuoteEuroopan unionin ilmasto- ja energiapoliittisen taakanjakopäätöksen mukaan Suomen on vähennettävä päästöjään vuoteen 2020 mennessä päästökauppasektorin ulkopuolella yhteensä 16 prosenttia. Se tarkoittaa liikennesektorilla lähes kolmen miljoonan päästötonnin vähentämistä. Vähennystoimenpiteet kohdistuvat pääasiassa henkilöautoiluun. Taakanjakopäätös on oikeudellisesti sitova. Koska ajoneuvoteknologia tai biopolttoaineiden lisääntyvä käyttö eivät riitä kattamaan tavoitetta, on toteutettava myös muita toimia. Kävelyn ja pyöräilyn edistämisen valtakunnallinen strateginen toimintalinjaus 2020 on yksi taakanjakopäätöksen toimista.
Vihaista puhetta.
Netin harmaa setä.

ikuturso

Quote from: Gommi on 21.01.2014, 15:31:19
Tosin ymmärrän kyllä että kaikilla ei ole yhtä "onnekkaasti" mutta onko tuo "työpaikka 30 km päässä" useinkaan käytännön välttämättömyys vai vain piittaamattomuusseikka?

Mihin viittaat "työpaikalla 30 km päässä"? Minun työpaikkani oli 60 km päässä.

Mitä tarkoitat piittaamattomuudella? En ymmärrä. Avaa vähän.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Sunt Lacrimae

Quote from: ikuturso on 21.01.2014, 12:45:17
Olen kerran ajanut töihin fillarilla 60 km työmatkan suuntaansa.

Ei ihan onnistu joka päivä - pelkästään jo ajankäytön vuoksi - vaikka kuntoa siunaantuisikin kestämään 120 km päivämatkat.

Koiraa en vielä ulkoiluta autolla.

-i-

Itse autoilen töihin päivittäin toistakymmentä kilometriä suuntaansa, työajatkaan eivät ole perus 8-16- settiä joten olisi vähän vaikeampi saada hoidettua julkisilla. Lisäksi töistä kotiin lähtiessä on ihan kiva, ettei matkanteko tapahdu samassa välineessä asiakaskunnan kanssa. Ihan toinen juttunsa on sitten sivutöiden puolesta sellaiset keikat, jotka voivat päättyä vaikka 01-04- välillä, milloin julkisilla kulkeminen veisi tunnin tai yli tai ei onnistuisi ollenkaan. Plus mikäli työkamat ovat olleet pesussa tai on noita sivukeikkoja, kanssamatkustajia tuskin kiinnostaa hirveästi mun helvetinmoisen putkikassin viemä tila siellä busssissa.

Minkä lisäksi oma auto on joka suhteessa toimintavarmempi ja mukavampi kulkumuoto. Minua ei saa vaihtamaan julkisten käyttäjäksi kunnes veropommitus menee oikeasti niin sairaalle tasolle, että varaa ei enää ole.

Tämä ehdotus kertoo taas jälleen kerran omaa kieltään suomalaisesta sairaasta virkamieskulttuurista, jossa norsunluutornibyrokraattia vaivaa sekä ylimielisyys ja holhousasenne kansaa kohtaan että vieraantuneisuus kansan, tai ainakin sen suuren osan, todellisuudesta. Tuntuu, että ministeriöissämme vaikuttavat virkamiehet eläisivät mielellään tsaarin ja Suomen suurruhtinaskunnan aikoina, jos mahdollisuus vain olisi.

Mikäli kansalaisten liikkumismuotoja halutaan muuttaa, tulisi sen sijaan esimerkiksi joukkoliikenteestä tehdä houkuttelevampi vaihtoehto eikä laittaa jo valmiiksi järjenvastaisen verotaakan päälle lisää maksuja ja ukaaseja. Toisin sanottuna epäsosiaalisen aineksen häiriökäytökseen pitäisi puuttua ja matkustusmukavuutta lisätä, samoin joukkoliikenteen tehokkuutta ja aikataulussa pysymistä. Silloin varmasti moni siirtyisi mielellään joukkoliikenteen käyttäjäksi.

Tätä tosin ei varmaankaan kannata odottaa Suomessa, koska suomalaisen valtionhallinnon perinteinen toimintamalli "säähän teet tai me pakotetaan!" leimaa myös tätä liikenneministeriön uusinta poliittista aivopieraisua.
Play stupid games, win stupid prizes.

Tsuudi

Valde järkkää sitten kannattamattomia bussilinjoja joka puolelle maata.
Se oli paljon kannatavampaa itselle kulkea julkisilla jos niitä olisi, kun rassata omaa autoa, kun se työmatkakin on ollut 80 km suuntaansa. Ja julkista kulkuyhteyttä ei välillä ole.
Kuvastaa hallituksen päätöksentekokykyä ja ongelmien priorisointia.
"Hyvä pystykorva on parempi kuin huono nainen."

Venne


Sour-One

Quote from: Gommi on 21.01.2014, 15:31:19
60 km viikossa pyörällä. Ei vaikuta kuin kuntoon positiivisesti ja 15 min. normaalia aikaisempaan aamunousuun.

Tosin ymmärrän kyllä että kaikilla ei ole yhtä "onnekkaasti" mutta onko tuo "työpaikka 30 km päässä" useinkaan käytännön välttämättömyys vai vain piittaamattomuusseikka?

En tiedä, kysyn vain.

Itselle auto melkein pakollinen. Työmatka 40 kilsaa suuntaansa ja siihen työmaa-ajot päälle. Aikaa työmatkaan menee ajankohdasta riippuen 30 - 60 minsaa. Julkisilla työmatkaan menisi noin 2,5 h per sivu.

Punaniska

Siitäs saitte viivatun tavikset!

Tenavahallitus rules!

(http://www.instonebrewer.com/visualSermons/originalsin/AngryKid.gif)
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Teaparty

Quotevaltio aikoo nostaa kävelyn, pyöräilyn ja joukkoliikenteen kulkutapaosuutta

Mistä ulkoavaruudesta tämmöinen "valtio" on tupsahtanut suomalaisten diktaattoriksi?

CaptainNuiva

Oletteko huomanneet miten tämä hallitus pukkaa ihan hulluna kaiken sortin ristiriitaista visiota ja idea.
Tämä kyseisen jutun vastapainona on sitten suunnitelmat pitää koko maa asuttuna....Pulla halutaan saamaan aikaan syödä ja säästää.

Vaan on asioita mistä ei luovuta:
Mokuttamisesta, byrokratian kasvattamisesta  ja rahan kylvämisestä ympäri maailmaa milloin kenenkin mutta ei suomalaisten hyväksi.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Eino P. Keravalta

Ilman omaa autoa en yksinkertaisesti enää voisi käydä töissä.

Julkisia käyttäen en ehtisi hakemaan lapsia päiväkodista ennen sen kiinnimenemistä, joten olisi pakko lopettaa työssäkäynti.

Mitä v-ttua se yhteiskunnalle kuuluu, millä välineellä ihminen hoitaa asiansa? Valtion tehtävä on tehdä kulkemisesta mutkatonta ja edullista - onhan meillä vapaa liikkuvuuskin. Miksi nyt keskiluokan vapaata liikkuvuutta ollaan voimallisesti rajoittamassa?

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Jaska Pankkaaja

Hallituspuolueet ovat yksinkertaisesti suomalaisia vastaan enkä usko kepulin olevan järin erilainen. Paskahallinto jonka palvelijat, virkaloiset ja muut vastaavat ovat pelkkiä keskitysleirin Kapoja tai palkattuja varkaita ja sellaista kohtelua myös multa tulevat saamaan. Ovat itse asiassa jo saaneetkin :)
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Sunt Lacrimae

Quote from: CaptainNuiva on 21.01.2014, 18:03:39
Tämä kyseisen jutun vastapainona on sitten suunnitelmat pitää koko maa asuttuna....Pulla halutaan saamaan aikaan syödä ja säästää.

Samaan aikaan pitäisi myös lisätä työllistymistä, mutta autoilua rankaisemalla rajoitetaan monen ihmisen työssäkäyntialuetta ja työmahdollisuuksia etenkin pienemmillä paikkakunnilla. Ja ei tule verotulojakaan, mutta ostovoimaa heikennetään jatkuvalla syötöllä, josta lyhyellä tähtäimellä voi seurata suurempia verotuloja mutta pidemmällä tähtäimellä tapahtuu liike-elämän, työllisyyden ja kulutuksen näivettyminen.  :facepalm:

Suomen valtio on kuin ylensyövä, ketjupolttava, juoppo ja ilman kondomia paneva lääkäri kannustamassa potilaitaan terveellisiin elämäntapoihin.
Play stupid games, win stupid prizes.

Toadie

Valtio saa kävellä, pyöräillä tai ajaa julkisella vittuun.
Kiitos ja kuulemiin.

Paawo

Minulle on yksityisautoilu ainoa konsti jolla pystyn työssäni käymään.

Jossain kohtaa tulee se raja vastaan kun Excel antaa tuottavamman kuukausibudjetin sillä kun aikaisten aamuheräämisten sijaan keskittyisi hakemusten ja valitusten puolipäiväiseen sorvaamiseen.

Tietyt piirit eivät tunnu käsittävän mikä se on monikultturismin, sosialismin ja suvaitsevuuden ohella se kansakunnan syömähammas jolla nyt leikkivät. Tähän kun yhdistetään Ollilan työryhmän innovaatiot niin tulevaisuus on ihanan rikkaan ruusuinen.

Numerot ratkaisevat.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

L. Brander

Quote from: Jaska Pankkaaja on 21.01.2014, 18:29:29
Hallituspuolueet ovat yksinkertaisesti suomalaisia vastaan enkä usko kepulin olevan järin erilainen. Paskahallinto jonka palvelijat, virkaloiset ja muut vastaavat ovat pelkkiä keskitysleirin Kapoja tai palkattuja varkaita ja sellaista kohtelua myös multa tulevat saamaan. Ovat itse asiassa jo saaneetkin :)

Maan hallitukset, erityisesti nykyinen, eivät ole koskaan ymmärtäneet, että valtio on kansalaisia varten. Maan huippupoliitikoille ja heidän valitsemilleen virkamiehille kansalaiset ovat välttämätön paha, joita tarvitaan valtion ja yleensäkin julkisen sektorin rahoittamiseen. Ei tarkoitus ole palvella kansaa, vaan saada omalle toiminnolle, virastolle, ministeriölle, ajatukselle, politiikalle jne. mahdollisimman paljon rahaa, sillä käytössä olevat resurssit on vallan mittari numero yksi. 

Yksikään suomalainen nykypoliitikko ei ole riittävän aikuinen ymmärtämään, ettei "political power: use it or lose it- ajatus" sisällä mitään ennakko-odotusta siitä, että valtaa tulee käyttää ihmisten pakottamiseen, nöyryyttämiseen tai edes kirkasotsaiseen valistamiseen. Valtaa voi myös käyttää vahtimalla, että mahdollisimman harva vallan varas pääsisi rajoittamaan ihmisten oikeuksia elää elämäänsä haluamallaan tavalla.

Suomi on pilattu hullujen, vajaaälyisten ja kykenemättömien politiikkojen politiikan tekemisellä. Silti kukaan heistä ei ymmärrä edes hävetä.
Dystooppinen salamasota

FlyinHighAgain

Omat työt loppuisivat automaattisesti nykyhommissa valtion kaavailuiden perusteella. Työpäivä olisi luokkaa 28h eikä edes kaikkiin paikkoihin pääsisi julkisilla, noin nopeasti laskettuna. Noh pääasia kun viisailla miettijöillä on ministeriössä asiat hyvin ja työpaikkaruokailuun sama reitti kuin ennenkin...tai sitten ei.
Valtio laihdutuskuurille ja heti, kenkää turhille höpöpelleille ja ulko-ja liikenneministeriö erikoissyyniin, molemmista joutaa pihalle yli puolet nyt heti, muistakin paljon, tilalle vähemmän ja hieman erillaista porukkaa, normaalista työelämästä. Niille jotka väittävät ettei uuteen työhön pääse nopeasti kiinni on poikkeus-yksityinen sektori joten myös julkinen pärjää.

Periaatteessa valtion työpaikat max 6v-kestäviksi, muutoin meno on tämmöistä hulluutta ja korruptio kasvaa.



Perttu Ahonen

30-60-vuotiaat ovat Suomi nimisen valtion selkäranka, se osa kansaa joka käy töissä, kasvattaa lapset ja maksaa perkeleelliset asuntolainat, sekä silloin tällöin saa burn outin vaivan palkaksi.  Nyt valden vasemmistolaiset virhekokokommunistit haluavat vielä kuristaa suomalaisista työnorjista viimeisetkin mehut valden pohjattomaan kaivoon.

No, täytyyhän monikultturismiin ja tiedostamiseen löytyä rahaa ja koska 30-60-vuotiaat ovat työelämän selkäranka, joten heidän taskuille on hyvä mennä torjumaan ilmastonmuutosta ja maksamaan sosialistisen maahanmuuton aiheuttamia kehitysmaalaisten elintason noususta aiheutuvia valtavia lisäkustannuksia.

Hei me tienataan tällä ja samalla rangaistaan työssäkäyvää kansanosaa, sillä mitäs käyvät töissä, hankkivat omistusasunnon ja kasvattavat lapsia omalla kustannuksella.

op

Quote from: Iloveallpeople on 21.01.2014, 15:25:22
Quote from: J.M on 21.01.2014, 12:31:43

Ainakin erilaisia maksuja lienee työikäisille paljon autoileville tiedossa, sillä ministeriö muistaa mainita, etteivät taloudelliset syyt rajoita 34-54 -vuotiaiden perheellisten liikkuvuutta.


Tarkoittaako tämä, että verotetaan niin kovaa, että halvemmaksi tulee jättäytyä töistä pois ja myydä auto? Kuulostaa hurjalta, jos autoton sossun asiakas (muukin kuin maahanmuuttaja) tienaa enemmän kuin työssäkäyvä autollinen.

Ja miten verotus kohdennataan vain näille taloudellisesti paremmin pärjääville? Jos vaikka parikymppisellä lastenhoitajalla tms. matalapalkkaisella on auto käytössään, jotta pääsee töihin/harrastuksiin/kauppaan...? Ei ne kaikki nuoretkaan vielä kaupungeissa kai asu ja toivottavasti eivät tule asumaankaan.

Ja eikö tällainen kohdentaminen olisi melkoisen epätasa-arvoista sanan varsinaisessa merkityksessä?

Gommi

Quote from: ikuturso on 21.01.2014, 15:43:58
Quote from: Gommi on 21.01.2014, 15:31:19
Tosin ymmärrän kyllä että kaikilla ei ole yhtä "onnekkaasti" mutta onko tuo "työpaikka 30 km päässä" useinkaan käytännön välttämättömyys vai vain piittaamattomuusseikka?

Mihin viittaat "työpaikalla 30 km päässä"? Minun työpaikkani oli 60 km päässä.
Mitä tarkoitat piittaamattomuudella? En ymmärrä. Avaa vähän.

-i-

Piittaamattomuus, tässä tapauksessa asennetta tyyliin "ei väliä kuinka kaukana työpaikka on, koska autolla pääsee joka tapauksessa". Kuitenkin elämässä kannatta minimoida riskit ja vaivattomuus sektorilla kuin sektorilla, koska poliitikoilta ja taloudelta voi tulla mitä tahansa pommeja. Ennen luotin omaan autoon, sitten luotin julkisiin, nykyään luotan vain omiin jalkoihini ja pyörään (varapyörä takapihalla). 

Toki esim. 60 km työmatka indikoi jo jonkinlaista pakkorakoa, ellei sitten autolla ajo ole mielestäsi aivan erinomaisen hauskaa ajankulua.

nollatoleranssi

Jos Vihreät on hallituksessa, niin tietenkin yksityisautoilu kallistuu.

Tässä asiassa vain ei ole ajateltu sitä, etteivät kaikki asu isoissa citykaupungeissa eli jos matkat lähimpään kaupunkiin ovat n. 10-20km, niin silloin on pakkokin käyttää ajoneuvoa. Kaikkein kovimmin tämä uudistus iskeekin tälläisiin ihmisiin.

Kätevyydeltään yksityisautoilu on toki aivan omaa luokkaansa. Kokoomuksen on helppoa puolustaa aihetta, kun ajatellaan, että kyllähän sillä "omalla väellä" on rahaa millä mällätä.

Keskusta voisikin kertoa tästä aiheesta oman näkemyksensä, koska kuntapoliitikan seurauksena yksityisautoilun ylläpitäminen on elinehto kaikissa maaseutukunnissa eläville.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/