News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Heidi Hautala (vihr) esti rikosilmoituksen tekemisen Greenpeacesta

Started by Sepeteus Hiihtäjä, 09.10.2013, 06:59:02

Previous topic - Next topic

CaptainNuiva

Quote from: Riukulehto on 14.10.2013, 00:49:39
QuoteHeidi Hautala saa tukea yllättävältä taholta: "Noinhan pitääkin toimia!"

Eroamaan joutunut ministeri Heidi Hautala saa yllättävää tukea muusikko-kirjailija Kauko Röyhkältä. Hän kirjoittaa "olevansa Heidi Hautalan puolella".

-Noinhan Vihreiden pitää toimia: puolustaa luontoa, Röyhkä tiivistää.

Suomen jäänsärkijöiden ei tarvitse Röyhkän mielestä osallistua arktisiin öljynporauksiin.

-Vihreiden pitää olla samalla linjalla ympäristöjärjestöjen kanssa, tukea vaikka Greenpeacea, jos on tarvis. Luonto on tärkeämpi kuin ministeriys, Kake summaa. (...)

-Minusta tuo kuulostaa järkevän ja vastuullisen ihmisen toiminnalta. Hänen syrjäyttämisensä järjestivät ne, joiden varpaille hän oli astunut. Hyvä puoli asiassa on se, että aikaisemmin monikaan ei tiennyt Suomen arktisista murtajatouhuista. Nyt niitä aletaan vastustaa toden teolla.
http://www.hymy.fi/uutiset/heidi-hautala-saa-tukea-yllattavalta-taholta-noinhan-pitaakin-toimia

Röyhkällä tuntuu olevan hiukan hukassa se että Hautalaa ei ollutt hallitukseen valittu Greenpeacen ministeriksi vaan Suomen ja sen kansan.
Röyhkä sallinee sitten kaikille ministerille ja edustajille omien linjojensa vetämisen, Suomen edusta välittämättä, vaikkapa jos joku natsi pääsisi eduskuntaan edustajaksi tai peräti ministeriksi ja haluaisi kaasuttaa valtakunnan juutalaiset niin toteaisiko Röyhkä että niinhän ministerin kuuluukin toimia, vakaumuksensa ja sydämensä osoittamalla tavalla !
Ai ei toteaisi?

Kummasti näiltä tietyiltä porukoilta puuttuu kokonaisuuksin hahmottaminen, se tuottaa suuria vaikeuksia...Puhumattakaan siitä että taas kerran unohtuu Hautalan valehtelu ja aiemmat bisnekset, mutta sehän on sinällään näille suvakeille ja hengenheimolaisilleen ominaista.
"Oikean" asian ja ainaoan oikean totuuden haltijoina heillä kuuluu olla erivapauksia joihin kuuluu sekin että rikoksistaan ei saa syyttää.
Oksettavaa porukkaa.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

jmk

Quote
Eroamaan joutunut ministeri Heidi Hautala saa yllättävää tukea muusikko-kirjailija Kauko Röyhkältä. Hän kirjoittaa "olevansa Heidi Hautalan puolella".

Mitä yllättävää siinä on, että vasuriviritteinen artisti tukee vasuripoliitikkoa?

JaanaT

Quote from: jmk on 14.10.2013, 01:28:25
Quote
Eroamaan joutunut ministeri Heidi Hautala saa yllättävää tukea muusikko-kirjailija Kauko Röyhkältä. Hän kirjoittaa "olevansa Heidi Hautalan puolella".

Mitä yllättävää siinä on, että vasuriviritteinen artisti tukee vasuripoliitikkoa?

Ei sitten yhtään mitään, kuten ei siinäkään että samalla julkisesti tunnustautuu idiootiksi.
Do NOT touch the dot, OK? .

JaanaT

Vielä viimeisillään Heidi Hautala sai väännettyä suomalaisten velkakelloa hieman kireämmille kierroksille. Somppulaan muutama sata miljoonaa, sillä eihän hyvinvointivaltio-Suomessa kukaan mitään oikeasti tarvitse, ei edes vanhukset. Suomi on niiiin paljon velkaa kaikkialle ja eritoten afrikalle, koska terva.
Do NOT touch the dot, OK? .

jka

Kauko Röyhkät ja kumppanit hyväksyvät sitten myös että kokoomus alkaa käyttämään uhkailua, kiristystä ja lahjontaa kulissien takana ilman demokraattista valvontaa ja muiden hallituskumppanien tietoa asiasta ajaakseen vastavuoroisesti vaikkapa yritysten asiaa. Ensityöikseen vaikka seuraavaa ydinvoimalaa.

Tai RKP:llä on siis vapaat kädet edistää omaa agendaansa puhumattakaan että seuraavassa hallituksessa persut saivat nyt sitten punavihreiltäkin vapaat kädet edistää mitä tahansa maahanmuuttoon liittyvää kysymystä millä tahansa keinoin.

Näinhän yhden agendan puolueiden kuuluukin toimia vai mitä Kake?

ämpee

Quote-Noinhan Vihreiden pitää toimia: puolustaa luontoa, Röyhkä tiivistää.

Hautalan toimista ei pysty näkemään mitään luonnonsuojelua, vaan jonkin muun asian suojelua, ehkä lähipiirin.

Arktisille alueille joka tapauksessa nyt mennään, ja ollaan jo menty.
Tätä toimintaa ei voi Hautala vastustaa, ei kriinpissit, ei suomalaiset.

Ainoa asia jossa voimme myötävaikuttaa, on tarjota omaa osaamistamme sinne, mikäli arvelemme oman osaamisemme olevan laadultaan sellaista, että se lisää turvallisuutta alueen operaatioissa.
Mikäli emme ole niin hyviä kuin kuvittelemme, asia on tuotava perustellusti esille, eikä häärättävä kulissien takana.

Hautalan ollessa kyseessä arktisen luonnon puolustaminen/suojelu on parhaimmillaankin pelkkä kulissi henkilökohtaisten asioiden ajamiselle.
Kaikkia petetään, myös luontoa.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Ajattelija2008


Dharma

Quote from: Ajattelija2008 on 14.10.2013, 10:18:45
Vasemmistoliiton Merja Kyllönen nyt vuorostaan viemässä leivän suomalaisen työmiehen suusta:

http://yle.fi/uutiset/liikenneministeri_epailee_arktisen_jaanmurron_kannattavuutta_suomelle/6879977

Kyllösen pyörittelyä: " Pääministerin viikonloppuisen linjauksen jälkeen on ollut selvää, että meidän täytyy käydä keskustelua arktisen toiminnan ulottuvuuksista sekä liikennetaloudellisesti, että ympäristöriskien näkökulmista."

Suomen valtion käyttää valtavasti rahaa kehitysyhteistyöhön ja PIGS-maiden tukiin. Näiden tuotot ja riskit ovat hyvin epämääräisiä. Sitten kun on tilaisuus vuokrata laivaa ulkomaiselle yhtiölle, niin yhtäkkiä ongelma vaatii erityistilintarkastuksen ja Kyllösen sanoin: " Kyllä tämä on kaikkiaan tiukan periaatekeskustelun paikka sekstetissä."

Ja sitten mietitään, miksi Suomessa ei ole töitä ja saada verotuloja...

Dharma

Heidi Hautala on lisäksi toista vuotta haitannut Artia Shippingin liiketoimintaa, mistä on kirjallisena todisteena mm. Heidi Hautalan kirje Greenpeacelle. Ja nyt Kyllönen syyttää Arctia Shippingiä kannattamattomuudesta?! Heidi Hautala on se, joka pitäisi laittaa erityistilintarkastukseen ja hänen aiheuttamiaan taloudellisia vahinkoja Suomen valtiolle pitäisi pohtia ministerivastuun nojalla.

ilmasto_tiedotus

Korruptiohan tässä haiskahtaa. Arctia Shipping on siirtänyt öljy-yhtiö Shellin kuluja suomalaisille veronmaksajille. Ollila ainakin omistaa todennäköisesti Shellin osakkeita, ja hänellä on Suomessa vaikutusvaltaa. Toivottavasti Arctian asiat tutkitaan perin pohjin.

Dharma

Quote from: ilmasto_tiedotus on 14.10.2013, 10:50:43
Korruptiohan tässä haiskahtaa. Arctia Shipping on siirtänyt öljy-yhtiö Shellin kuluja suomalaisille veronmaksajille. Ollila ainakin omistaa todennäköisesti Shellin osakkeita, ja hänellä on Suomessa vaikutusvaltaa. Toivottavasti Arctian asiat tutkitaan perin pohjin.

Missä haiskahtaa? Mihin tietoihin nämä perustuvat?

Kimmo Pirkkala

#1001
Kiusanteolta haiskahtaa. Kyllönen kostaa Hautalan puolesta yritysjohdolle.

Kyllösen logiikka on myös tässä hukassa:

QuoteMikäli arktinen offshore itsessään on niin kannattava tulevaisuuden toimiala, miksi ihmeessä niin keskustan puheenjohtaja kuin kokoomusedustajatkin haluavat pitää sen valtion käsissä? Eikö yksityinen yritysmaailma ole kiinnostunut näin mittaviksi korostetuista mahdollisuuksista?

Kysehän on nimenomaan siitä, että meidän ei tarvitse erikseen investoida jäänmurtajiin, vaan ne ovat olemassa jo, joten sitä investointia kannattaa hyödyntää ympäri vuoden. Jos asiaan lähdettäisiin nollilta ilman murtajan murtajaa, olisi bisnis tietenkin paljon heikommalla pohjalla.

QuotePerinteisen jäänmurron kustannuksista meidän on kyettävä tekemään vertailu myös naapurimaamme Ruotsin suhteen. Hintatasossa me häviämme monin verroin, vaikka kustannusrakenteeltaan naapurimme tuskin on kovin erilainen kuin me.

Mitä?? Ruotsin rannikoillahan on paljon vähemmän merijäitä keskimäärin kuin Suomessa! Onko ihan oikeasti niin, että laborantti ei sitä tiedä?

QuoteSataprosenttisessa valtionyhtiössä näiden asioiden kuuluu ja pitää olla päivänvalon kestävää tietoa. Tietoa, joka voidaan esittää vaikka yhtiön nettisivuilla, mitään peittelemättä.

Tämä on ihan oikea näkemys, mutta vielä enemmän asioiden kuuluu olla päivänvalossa, kun puhutaan poliitikkojen tekemisestä. Ja kuitenkin Kyllönen ja Hautala ovat toimineet enemmän tai vähemmän ilman julkisuutta asiassa tähän asti, eivätkä ole halunneet asiaa nostaa julkiseen keskusteluun. Siinä mielessä todella kaksinaamaista hurskastelua.

Katulamppu

Quote from: Dharma on 14.10.2013, 10:38:33
Heidi Hautala on lisäksi toista vuotta haitannut Artia Shippingin liiketoimintaa, mistä on kirjallisena todisteena mm. Heidi Hautalan kirje Greenpeacelle. Ja nyt Kyllönen syyttää Arctia Shippingiä kannattamattomuudesta?! Heidi Hautala on se, joka pitäisi laittaa erityistilintarkastukseen ja hänen aiheuttamiaan taloudellisia vahinkoja Suomen valtiolle pitäisi pohtia ministerivastuun nojalla.
Kannattavuudenhan voinee laskea.
Jokin kymmenen prossan tuottoprossa tulisi olla investoinneille monitoimimurtajiin jotta voisi laskea kannattavaksi. Jollei sitä ole, ei se sitten kannattanut. Jos ja kun se monitoimimurtaja maksaa enempi, pitää verrata siihen että olisivat ostaneet niitä tavallisia ja käyttäneet sen kolme kk vuodessa kuten ennenkin, saamatta tuloja muualle vuokraamisesta.
Se ettei valtion yhtiö kannattaisi ei liene kovin mahdoton asia. Jos vihreä valitaan ministeriksi, kansa odottaakin että vihreitä arvoja (vaikkakin valheellisia) hän noudattaisi toimissaan joten erikoisen hyvää mainosta tämä oli vihreille.

ilmasto_tiedotus

#1003
Quote from: ääridemokraatti on 14.10.2013, 10:58:49
Kiusanteolta haiskahtaa. Kyllönen kostaa Hautalan puolesta yritysjohdolle.
On mahdollista, että toimitusjohtaja on esimerkiksi Shellin lobbauksen vuoksi tehnyt omistajalle epäedullisia päätöksiä, ja salannut ne veloittamalla Itämeren toiminnasta kovempia maksuja. Stora ENsokin salaili miljardiluokan virhettä vuosikaudet.

Dharma

Quote from: ilmasto_tiedotus on 14.10.2013, 11:04:53
Quote from: ääridemokraatti on 14.10.2013, 10:58:49
Kiusanteolta haiskahtaa. Kyllönen kostaa Hautalan puolesta yritysjohdolle.
On mahdollista, että toimitusjohtaja on esimerkiksi Shellin lobbauksen vuoksi tehnyt omistajalle epäedullisia päätöksiä, ja salannut ne veloittamalla Itämeren toiminnasta kovempia maksuja. Näinhän toimi myös Stora Enso, joka salaili miljardiluokan virhettä vuosikaudet. On hyvä, että asiat selvitetään.

Mihin ihmeen tietoon tämä puhe perustuu?! Joku linkki nyt pliis!

ämpee

Quote from: ilmasto_tiedotus on 14.10.2013, 10:50:43
Korruptiohan tässä haiskahtaa. Arctia Shipping on siirtänyt öljy-yhtiö Shellin kuluja suomalaisille veronmaksajille. Ollila ainakin omistaa todennäköisesti Shellin osakkeita, ja hänellä on Suomessa vaikutusvaltaa. Toivottavasti Arctian asiat tutkitaan perin pohjin.

Mikäli kyse on Shellin kulujen siirtämisestä suomalaiselle veronmaksajalle, niin missä on ollut edunsaajien omistajaohjaaja ??
Mikäli Arctia Shippingin toiminnassa on ollut jotain näin isosti pielessä, niin se menee suoraan ja vähentämättömänä ministeriön piikkiin.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Everyman

Quote from: Ajattelija2008 on 14.10.2013, 10:18:45
Vasemmistoliiton Merja Kyllönen nyt vuorostaan viemässä leivän suomalaisen työmiehen suusta:
http://yle.fi/uutiset/liikenneministeri_epailee_arktisen_jaanmurron_kannattavuutta_suomelle/6879977

Jos totuus vie leivän suusta niin ei sen leivän olisi ikinä pitänyt ollakaan siellä suussa.

Ihmetyttää kyllä miksi oikeisto on tässä nyt suojelemassa valtion bisneksiä niin valtavalla innolla. :o

Ajattelija2008

Quote from: ilmasto_tiedotus on 14.10.2013, 11:04:53
Quote from: ääridemokraatti on 14.10.2013, 10:58:49
Kiusanteolta haiskahtaa. Kyllönen kostaa Hautalan puolesta yritysjohdolle.
On mahdollista, että toimitusjohtaja on esimerkiksi Shellin lobbauksen vuoksi tehnyt omistajalle epäedullisia päätöksiä, ja salannut ne veloittamalla Itämeren toiminnasta kovempia maksuja. Näinhän toimi myös Stora Enso, joka salaili miljardiluokan virhettä vuosikaudet. On hyvä, että asiat selvitetään.

On mahdollista, että nimimerkki ilmasto_tiedotus syyllistyy yllä kunnianloukkaukseen.

Toivottavasti Arctian kustannusrakenne tutkitaan. Hyvällä onnella pääsemme eroon myös Merja Kyllösestä ministerinä.

Katulamppu

Quote from: Ajattelija2008 on 14.10.2013, 11:09:28
Quote from: ilmasto_tiedotus on 14.10.2013, 11:04:53
Quote from: ääridemokraatti on 14.10.2013, 10:58:49
Kiusanteolta haiskahtaa. Kyllönen kostaa Hautalan puolesta yritysjohdolle.
On mahdollista, että toimitusjohtaja on esimerkiksi Shellin lobbauksen vuoksi tehnyt omistajalle epäedullisia päätöksiä, ja salannut ne veloittamalla Itämeren toiminnasta kovempia maksuja. Näinhän toimi myös Stora Enso, joka salaili miljardiluokan virhettä vuosikaudet. On hyvä, että asiat selvitetään.

On mahdollista, että nimimerkki ilmasto_tiedotus syyllistyy yllä kunnianloukkaukseen.

Toivottavasti Arctian kustannusrakenne tutkitaan. Hyvällä onnella pääsemme eroon myös Merja Kyllösestä ministerinä.
Tämä asia vaikuttaa monelle hyvin poliittiselta ja nyt kannattaisikin juuri siksi olla poliitikkojen liikaa intoilematta. Sen ei väliä mitä muut sanoo. Kannatan kuitenkin kunnollista tilintarkastusta aidosti ulkopuolisten toimesta. Ulkopuolinen ei sitten ole pääministerin asettama satuilija, vaan sellainen joka katsoo tilit ja kertoo tarkoin niistä. Kaikki mitä ei erikseen tarvitse salata, voisi laittaa julkiseksi. Eli ainakin kaikki kotimaan kulut.
Satanee tällä kertaa hänen laariinsa, valtion yhtiössä nyt voi löytyä vaikka mitä.

SMP:n (joskin vähäaikainen) rötösherravastaisuus oli juuri se minkä puuttuminen on maan ajanut kuilun partaalle.

Ajattelija2008

Quote from: Everyman on 14.10.2013, 11:08:49
Quote from: Ajattelija2008 on 14.10.2013, 10:18:45
Vasemmistoliiton Merja Kyllönen nyt vuorostaan viemässä leivän suomalaisen työmiehen suusta:
http://yle.fi/uutiset/liikenneministeri_epailee_arktisen_jaanmurron_kannattavuutta_suomelle/6879977

Jos totuus vie leivän suusta niin ei sen leivän olisi ikinä pitänyt ollakaan siellä suussa.

Ihmetyttää kyllä miksi oikeisto on tässä nyt suojelemassa valtion bisneksiä niin valtavalla innolla. :o

Eiköhän se oikeisto ole tässä suojelemassa valtion tuloja. Laskelman mukaan Shell-sopimus tuottaa useita miljoonia euroja vuodessa valtiolle ja lisäksi parantaa työllisyyttä. Mutta toivon, että laskelma tarkastetaan, jolloin ehkä myös Merja Kyllönen saa potkut hallituksesta. Kuvaavaa, että vihreä ja vasemmistoliittolainen näyttävät liittoutuneen työllisyyden heikentämiseksi.

Dharma

Quote from: Katulamppu on 14.10.2013, 11:14:39
Quote from: Ajattelija2008 on 14.10.2013, 11:09:28
Quote from: ilmasto_tiedotus on 14.10.2013, 11:04:53
Quote from: ääridemokraatti on 14.10.2013, 10:58:49
Kiusanteolta haiskahtaa. Kyllönen kostaa Hautalan puolesta yritysjohdolle.
On mahdollista, että toimitusjohtaja on esimerkiksi Shellin lobbauksen vuoksi tehnyt omistajalle epäedullisia päätöksiä, ja salannut ne veloittamalla Itämeren toiminnasta kovempia maksuja. Näinhän toimi myös Stora Enso, joka salaili miljardiluokan virhettä vuosikaudet. On hyvä, että asiat selvitetään.

On mahdollista, että nimimerkki ilmasto_tiedotus syyllistyy yllä kunnianloukkaukseen.

Toivottavasti Arctian kustannusrakenne tutkitaan. Hyvällä onnella pääsemme eroon myös Merja Kyllösestä ministerinä.
Tämä asia vaikuttaa monelle hyvin poliittiselta ja nyt kannattaisikin juuri siksi olla poliitikkojen liikaa intoilematta. Sen ei väliä mitä muut sanoo. Kannatan kuitenkin kunnollista tilintarkastusta aidosti ulkopuolisten toimesta. Ulkopuolinen ei sitten ole pääministerin asettama satuilija, vaan sellainen joka katsoo tilit ja kertoo tarkoin niistä. Kaikki mitä ei erikseen tarvitse salata, voisi laittaa julkiseksi. Eli ainakin kaikki kotimaan kulut.
Satanee tällä kertaa hänen laariinsa, valtion yhtiössä nyt voi löytyä vaikka mitä.

SMP:n (joskin vähäaikainen) rötösherravastaisuus oli juuri se minkä puuttuminen on maan ajanut kuilun partaalle.

Kannatan Heidi Hautalan ja Kyllösen aiheuttamien kulujen laskemista samassa yhteydessä. Siis yhtiöön liittyvässä toiminnassa.

ikuturso

Quote from: normi on 13.10.2013, 14:02:32
Quote from: Alma-ata on 13.10.2013, 13:37:20
Quote from: tapio on 13.10.2013, 12:02:46
Kansanedustaja Teuvo Hakkaraisen (ps.) mukaan vihreiden ja vasemmistoliiton ministerit ovat uuden jäänmurtajahankkeen yhteydessä paljastaneet todelliset kasvonsa Greenpeacen käskyläisinä...

http://uutiset.perussuomalaiset.fi/hakkarainen-omistajaohjaus-pois-greenpeacen-kaskylaisilta/

Teuvot ja Tapiot ynnä muut hei: lukekaa se valtioneuvoston yksimielisesti päättämä Suomen arktinen strategia. Tulkaa sitten vaikka uudelleen huutelemaan että riinpiissi sitä ja viherkommarit tätä. Jos vielä on tarvetta tai kehtaatte.

http://valtioneuvosto.fi/tiedostot/julkinen/arktinen_strategia/Suomen_arktinen_strategia_fi.pdf

Mm. tämmöistä siellä lukee:
QuoteSuomalainen jäävahvistettu
kalusto on jo vuosia operoinut arktisella alueella, myös Koillisväylällä. Suomen tavoitteena on olla
9
arktisen meriteollisuuden ja varustamotoiminnan johtava asiantuntijamaa, ja suomalaiset yritykset
ovat vahvasti mukana arktisten merialueiden kehittämishankkeissa. Suomessa rakennetaan huipputeknologisia
arktisten olojen jäämurtajia ja erikoisaluksia. Tärkeitä arktisen meriteknologiaviennin
kohdemaita ovat Kanada, Norja, Venäjä, Yhdysvallat ja Kiina.
Arktisen merenkulun ja osaamisen vahvistaminen edellyttää useita koordinoituja toimenpiteitä
koulutuksessa, tutkimuksessa, viranomaisyhteistyössä kuten myös yhteistyössä erityisesti muiden
arktisten maiden kanssa. Alan kilpailun ja markkinoiden luonteen vuoksi tarvitaan yhteyksiä
muiden maiden valtiollisiin toimijoihin.

Eli tavoite on toimiasuomalaisella kalustolla tuolla alueella.. greenpissisten tavoite on estää sitä, ei suomen hallituksen. Toki tavoite on myös se kestävä kehitys ja paperissa mainitaan myös suomen öljyntorjuntaosaaminen arktisissa olosuhteissa...

paperi ei mitenkään estä Suomea toimimasta öljynporauksen apuna. Pikemminkin papreissa näyttäisi lukevan, että Suomen osaamista pitäisi hyödyntää, jotta toiminta olisi mahdollisimman turvallista.

Tässä on nyt erotettava pari asiaa:

Shell poraa arktisella alueella halusimme tai emme.

Suomella on jäänmurtajakalustoa, jossa on öljyntorjuntavalmiudet. Tämä on maailmalla huipputeknologiaa, jos halutaan maksimoida turvallisuus arktisilla alueilla, on yksinomaan luonnonsuojelua vuokrata tuonne maailman paras kalusto.

Vihreät ja greenpissikset haluavat tuonne maailman paskimman torjuntakaluston, jotta mahdollinen katastrofi olisi sitten mahdollisimman tuhoisa ja besserwisserit voisivat paukutella henkseleitään. "mitä me sanoimme". Pahinta, mitä greenpissiksien ja vihreiden märissä unissa voisi tapahtua olisi se, että Shell onnistuisi poraamaan arktisella alueella pienellä riskillä. Griinpiss haluaa kaataa Shellin. He eivät halua sinne osaavaa torjunta- ja jääoloja tuntevaa kalustoa.

Puhutaan Suomen vastuista. Minun mielestämme, jos emme tarjoa huippukalustoa tuonne, meidän vastuumme on suurempi. Jos tuolla onnettomuus sattuu, ja sinne on vuokrattu AS:n kalustoa, AS ei voi olla vastuussa ympäristövahingoista, ellei murtaja törmää porauslauttaan ja katkaise öljyputkea tjsp. Tuo vastuupelleily on savuverhoa. Ei AS siellä poraa öljyä. AS on kuin palokunta. Ei palokuntaa syytetä jos ydinvoimala syttyy palamaan.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Kimmo Pirkkala

Myös tämä Kyllösen näkemys on mielenkiintoinen.

QuoteHämmästyttävää viime päivissä on ollut se helppous, jolla edustajatoverit ovat heitelleet ilmaan vuorenvarmoja mielipiteitä jäänmurrosta, Arctia Shipping roolista ja off-shoresta. Ovatko he aivan varmoja, että tietävät kaikki asiaan liittyvät kysymykset, ongelmakohdat ja myös toimintaan liittyvien riskien potentiaaliset hintalaput? Otetaanko kantaa populismin hengessä mutu-tuntumalta vai kannattaisiko miettiä kaksi kertaa?

Kyllönen on sitä mieltä, että mutulla ei tulisi heittää ilmaan mielipiteitä, mutta mutulla voi kyllä tehdä päätöksiä. Hänen blogistaan päätellen nimittäin ministeri ei ole asiasta yhtään sen paremmin perillä kuin kukaan muukaan (joka sekin on aika hämmästyttävää), mutta silti hän on ajanut linjauksia ja tehnyt päätöksiä, joilla jäänmurtajia saadaan pois kesätöistä.

http://www.merjakyllonen.fi/

Katulamppu

Quote from: Ajattelija2008 on 14.10.2013, 11:15:49

Eiköhän se oikeisto ole tässä suojelemassa valtion tuloja. Laskelman mukaan Shell-sopimus tuottaa useita miljoonia euroja vuodessa valtiolle ja lisäksi parantaa työllisyyttä. Mutta toivon, että laskelma tarkastetaan, jolloin ehkä myös Merja Kyllönen saa potkut hallituksesta. Kuvaavaa, että vihreä ja vasemmistoliittolainen näyttävät liittoutuneen työllisyyden heikentämiseksi.
Tämä usea miljoona pitää suhteuttaa siihen paljonko maksoi ne laivat. Eli sen pitää tuottaa investoinnille voittoa jotta kannattavaksi voisi laskea. Laivojen hinta ainakin löytynee jos joku jaksaa etsiä, mitä sitten saavat Shelliltä ei välttämättä löydy?
Lisäksihän valtio olisi voinut sijoittaa johonkin muuhunkin, pienempiriskiseen ja korkeampituottoiseen.

Turjalainen

Sehän nimenomaan kannattaa.

Siis ilman näitä Shellin "kesätöitä" murtajat vain makaisivat kesäisin satamassa vailla hommia, pelkkiä ylläpitokuluja ilman tuottoa. Sen sijaan liisattuna hommiin ne tuottavat valtiolle. Tämän on (tai ainakin päitäisi olla) selvää pässinlihaa kaikille.
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

Dharma

Asiassa on se erinomainen puoli, että mitä enemmän Kyllöset, Hautalat ja Arhinmäet saavat nyt tilaa ja julkisuutta, sitä pienemmät mahdollisuudet niillä on seuraavaan hallitukseen. Uskon näet, että SDP, Kok ja Kesk ovat kohtuullisen vittuuntuneita näihin puolueisiin ja henkilöihin.

Dharma

Quote from: Turjalainen on 14.10.2013, 11:32:09
Sehän nimenomaan kannattaa.

Siis ilman näitä Shellin "kesätöitä" murtajat vain makaisivat kesäisin satamassa vailla hommia, pelkkiä ylläpitokuluja ilman tuottoa. Sen sijaan liisattuna hommiin ne tuottavat valtiolle. Tämän on (tai ainakin päitäisi olla) selvää pässinlihaa kaikille.

Ja miettikääs pääomakuluja. 100 me alus 5 % korkokannalla tarkoittaa 14 000 euroa päivässä.

ämpee

Quote from: Katulamppu on 14.10.2013, 11:27:10
Quote from: Ajattelija2008 on 14.10.2013, 11:15:49

Eiköhän se oikeisto ole tässä suojelemassa valtion tuloja. Laskelman mukaan Shell-sopimus tuottaa useita miljoonia euroja vuodessa valtiolle ja lisäksi parantaa työllisyyttä. Mutta toivon, että laskelma tarkastetaan, jolloin ehkä myös Merja Kyllönen saa potkut hallituksesta. Kuvaavaa, että vihreä ja vasemmistoliittolainen näyttävät liittoutuneen työllisyyden heikentämiseksi.
Tämä usea miljoona pitää suhteuttaa siihen paljonko maksoi ne laivat. Eli sen pitää tuottaa investoinnille voittoa jotta kannattavaksi voisi laskea. Laivojen hinta ainakin löytynee jos joku jaksaa etsiä, mitä sitten saavat Shelliltä ei välttämättä löydy?
Lisäksihän valtio olisi voinut sijoittaa johonkin muuhunkin, pienempiriskiseen ja korkeampituottoiseen.

Jos omistajaohjattu valtion yhtiö tekee miljoonatappioita, niin vikahan on kriinpissin ?
On sinällään mukavaa, että tämäkin paska pöllähtelee pintaan.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Mangustin

Quote from: Katulamppu on 14.10.2013, 11:27:10
Quote from: Ajattelija2008 on 14.10.2013, 11:15:49

Eiköhän se oikeisto ole tässä suojelemassa valtion tuloja. Laskelman mukaan Shell-sopimus tuottaa useita miljoonia euroja vuodessa valtiolle ja lisäksi parantaa työllisyyttä. Mutta toivon, että laskelma tarkastetaan, jolloin ehkä myös Merja Kyllönen saa potkut hallituksesta. Kuvaavaa, että vihreä ja vasemmistoliittolainen näyttävät liittoutuneen työllisyyden heikentämiseksi.
Tämä usea miljoona pitää suhteuttaa siihen paljonko maksoi ne laivat. Eli sen pitää tuottaa investoinnille voittoa jotta kannattavaksi voisi laskea. Laivojen hinta ainakin löytynee jos joku jaksaa etsiä, mitä sitten saavat Shelliltä ei välttämättä löydy?
Lisäksihän valtio olisi voinut sijoittaa johonkin muuhunkin, pienempiriskiseen ja korkeampituottoiseen.

http://economics.about.com/od/production/ss/Calculating-Profit.htm

Toiminta on kannattavaa myös nollatuloksella. Silloinkin toiminta on tuottanut hyvinvointia (jäänmurtopalvelu, verotulot ja palkat) kaikille osapuolille ja se on merkittävästi parempi tulos kuin vaihtoehtonsa olla tekemättä mitään.

Kannattavuuslaskelmaan pitää sisällyttää myös vaihtoehtoiskustannukset, kannattavin vaihtoehtoinen käyttö joka kesäkuukausina jäi toteutumatta siksi että valittiin lähteä Jäämerelle.

Monitoimimurtajia olisi esim. voinut seisottaa satamassa tyhjän panttina, käyttää hupiajeluihin, niihin olisi voinut perustaa kesäkahvilan, vastaanottokeskuksen jne. Tällöin pelkkien huoltokustannusten kattaminen olisi ollut joko mahdotonta tai epätodennäköistä. Itse en keksi kannattavampaa käyttöä investoinnille kuin offshore-työt kesäkaudella, mutta jos jollain on ihan fantastinen vaihtoehtoinen bisnesidea, niin esitelköön. Kyse on kuitenkin valtion eli meidän firmasta.

siviilitarkkailija

Erikoistilintarkastus tehdään yhtiössä takaisinsaantiperusteiden tai velallisen toiminnassa mahdollisesti tehtyjen rikosten selvittämiseksi. Ministeri Kyllösellä pitäisi olla selvä peruste erikoistilintarkastustoimenpiteen vaatimiseksi, siis muukin kuin että toverinsa vihreä halusi yhtiön hyväksyvän toimintaansa kohtaan suoritetut häirintä- ja tuhotyöt.

Mikäli mietitte että miksi perkeleessä jäänmurtaja seisoo satamassa juuri Helsingissä, niin Helsingin kaupunkikuvasta huolestuneet toimijat ovat joskus jopa vaatineet että murtajien on oltava Helsingissä koska ne ovat osa kaupunkikuvaa. Vaikka veivät kallista laituripaikkaa ja maassa olisi halvempiakin seisotuspaikkoja. Murtajien sijoittelu ja käyttö eivät ole mitään normaalia laivausliiketoimintaa. Ne eivät myöskään ole täysin velvoitteista vapaita kuten maailmalla liikkuvien varustamoiden alukset. On ihan kiva että tutkitaan mutta turha kuvitella että maailman mitassa hyvinkin outo asia (meille tuttu jäänmurtaja) olisi yhtiöitettynä ihan noin vain verrattavissa muuhun laivausliiketoimintaan muuten kuin vihervasemmistolaisen pelleministerin aivoituksissa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...